Grozījumi Ceļu satiksmes
likumā
Izdarīt Ceļu satiksmes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 22.nr.; 2000, 3., 14., 15.nr.; 2001, 6.nr.; 2003, 17.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā
vārdu "inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "aģentūra"
(attiecīgā locījumā).
2. Izslēgt 4.panta otrajā daļā vārdus "un to pakļautībā, pārraudzībā un pārziņā esošas iestādes vai uzņēmumi".
3. Papildināt 6.panta
otro daļu pēc vārdiem "drošības
auditēšanas" ar vārdiem "un ceļu drošības auditoru sertificēšanas".
4. 16.panta
septītajā daļā:
papildināt pirmo teikumu pēc vārdiem "tehniskā kontrole" ar vārdiem "uz ceļiem";
aizstāt otrajā teikumā
vārdus "apstiprina satiksmes
ministrs"
ar vārdiem "nosaka Ministru kabinets".
5. Papildināt 30.panta
trešo daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Ziņas par nederīgām
transportlīdzekļu vadītāja apliecībām Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
iekļauj nederīgo dokumentu reģistrā."
6. Izteikt 43.2
pantu šādā redakcijā:
"43.2 pants.
Īpatnības administratīvajā procesā sakarā ar apstāšanās vai stāvēšanas
noteikumu pārkāpšanu
(1) Ja pārkāpti
apstāšanās vai stāvēšanas noteikumi, bet transportlīdzekļa vadītājs neatrodas
pārkāpuma izdarīšanas vietā, personas, kuras ir tiesīgas sastādīt administratīvā
pārkāpuma protokolu un uzlikt sodu, sastāda protokolu paziņojumu, kurā norāda
šādu informāciju:
1) protokola paziņojuma
sastādīšanas datums;
2) institūcija, kuras
amatpersona uzlikusi sodu, un protokola paziņojuma sastādītāja amats, vārds
un uzvārds;
3) pārkāpuma konstatēšanas
datums un laiks;
4) pārkāpuma izdarīšanas vieta (piemēram, pilsētas vai citas apdzīvotas vietas nosaukums, adrese);
5) transportlīdzekļa marka
un valsts reģistrācijas numurs;
6) pārkāptais Ceļu satiksmes
noteikumu punkts;
7) lēmums par soda uzlikšanu
un soda apmērs;
8) naudas soda samaksas
termiņš;
9) maksājuma uzdevuma rekvizīti un institūcijas, kurās iespējams samaksāt naudas sodu;
10) pieņemtā lēmuma
apstrīdēšanas (pārsūdzēšanas) kārtība;
11) informācija par sekām,
kādas iestājas, ja naudas sods netiek samaksāts.
(2) Ja laikā, kad tiek
konstatēts transportlīdzekļa apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpums,
transportlīdzekļa vadītājs ierodas pārkāpuma izdarīšanas vietā, soda uzlikšanas
kārtība nemainās un tiek sastādīts protokols paziņojums.
(3) Uzliktais naudas
sods maksājams Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā.
(4) Ja naudas sods netiek samaksāts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā, transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam, turētājam), uz kura vārda transportlīdzeklis ir reģistrēts, no transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra nosūta paziņojumu par nesamaksāto naudas sodu. Paziņojumā norāda šādu informāciju:
1) institūcija, kuras
amatpersona uzlikusi naudas sodu;
2) transportlīdzekļa marka
un valsts reģistrācijas numurs;
3) transportlīdzekļa
īpašnieka (valdītāja, turētāja) dati;
4) pārkāpuma
izdarīšanas vieta (piemēram, pilsētas vai citas apdzīvotas vietas nosaukums,
adrese), datums un laiks;
5) protokola paziņojuma
numurs;
6) nesamaksātā naudas soda
apmērs;
7) maksājuma uzdevuma
rekvizīti un institūcijas, kurās iespējams samaksāt naudas sodu;
8) informācija par
sekām, kādas iestājušās, jo naudas sods nav samaksāts Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā.
(5) Ja uzliktais naudas sods nav samaksāts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktā termiņā, transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā izdara atzīmi par aizliegumu līdz naudas soda samaksai veikt valsts tehnisko apskati transportlīdzeklim, ar kuru izdarīts pārkāpums, un reģistrēt to transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.
(6) Ja par apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu uzliktais naudas sods nav samaksāts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā, naudas sods piedzenams no transportlīdzekļa īpašnieka (valdītāja), izņemot gadījumu, kad pārkāpuma izdarīšanas brīdī transportlīdzeklis nav atradies īpašnieka (valdītāja) valdījumā citas personas prettiesisku darbību dēļ.
(7) Lēmumu par uzlikto sodu mēneša laikā var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu augstākai amatpersonai vai augstākā iestādē. Augstākas iestādes (amatpersonas) lēmumu var pārsūdzēt tiesā.
(8) Kārtību, kādā noformējams protokols paziņojums par uzlikto naudas sodu un nosūtāma informācija transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam, turētājam), kā arī naudas soda iekasēšanas un kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets."
7. Papildināt pārejas noteikumus ar 4.punktu šādā redakcijā:
"4. Ministru
kabinets līdz 2005.gada 1.jūlijam izdod noteikumus par ceļu drošības auditoru
sertificēšanas kārtību."
Likumprojekta Grozījumi Ceļu satiksmes likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā izstrādāti
pamatojoties uz 2004.gada 29.aprīļa Ministru kabineta sēdes protokola Nr.26
9.§ doto uzdevumu izstrādāt likumprojektu par grozījumiem Ceļu satiksmes
likumā, lai precizētu deleģējumu Ministru kabinetam (likumprojekta
3.grozījums). Citi grozījumi pamatā ir sagatavoti, lai Ceļu satiksmes likumu
saskaņotu ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu (likumprojekta 1. un
2.grozījums) un Administratīvā procesa likumu (likumprojekta 2. un
5.grozījums). Papildinājums Ceļu satiksmes likuma 30.pantā nepieciešams, lai
nodrošinātu, ka Nederīgo dokumentu reģistrā tiek iekļautas par nederīgām
atzītās transportlīdzekļu vadītāju apliecības. |
|
||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Izstrādātais
likumprojekts atbilstoši Ministru kabineta 2004.gada
29.aprīļa sēdes protokola Nr.26 9.§ dotajam uzdevumam precizē pilnvarojumu Ministru kabinetam, proti paredz, ka kārtību,
kādā tiek veikta transportlīdzekļu valsts tehniskā apskate un
transportlīdzekļu tehniskā kontrole, kā arī prasības attiecībā uz
transportlīdzekļu tehnisko stāvokli un aprīkojumu un šo prasību izpildes
novērtēšanas kritērijus nosaka Ministru kabinets. 2004.gada 29.aprīlī
pieņemtie Ministru kabineta noteikumi Noteikumi par transportlīdzekļu valsts
tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem jau atbilst likumprojektā
iestrādātā pilnvarojuma saturam. Citu grozījumu būtība ir saskaņot Ceļu
satiksmes likumu ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu un Administratīvā
procesa likumu. Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajam
iestāžu padotība pārziņas formā vairs nepastāv, tādēļ bija jāizdara grozījums
Ceļu satiksmes likuma 4.pantā. Minētā likuma 6.pantā tiek iestrādāts
pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt ceļu drošības auditoru sertificēšanas
kārtību, līdz šim šo kārtību bija pilnvarots noteikt satiksmes ministrs.
Likumprojekta piektais grozījums juridiski likuma līmenī nostiprina tās
administratīvā procesa īpatnības, kas attiecas uz stāvēšanas un apstāšanās
noteikumu pārkāpšanas kontroli, vienlaicīgi atsevišķus principus saskaņojot
ar Administratīvā procesa likumā noteiktajiem. |
|
||||||||||||
3. Cita
informācija |
|
|
||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|
|||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
|
|||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
5. Cita informācija |
|
|
||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst.
latu) |
|
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Pēc likumprojekta pieņemšanas Ministru
kabinetā būs jāpieņem noteikumi par ceļu drošības auditoru sertificēšanas
kārtību, kā arī no jauna jāizdod Ministru kabineta noteikumi par kārtība,
kādā noformējams administratīvā pārkāpuma protokols paziņojums par
transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu (patreizējo
2004.gada 18.maija noteikumu Nr.486 Kārtība, kādā noformējams administratīvā
pārkāpuma protokols paziņojums par transportlīdzekļu apstāšanās un
stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu vietā). Noteikumu projektus izstrādās
Satiksmes ministrija par ceļu satiksmes drošības auditoru sertificēšanu
likuma pārejas noteikumos noteiktajā termiņā, savukārt, noteikumus par
kārtība, kādā noformējams administratīvā pārkāpuma protokols paziņojums par
transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu, Ministru
kabineta kārtības rullī noteiktajā kārtībā. Iekšlietu ministrijai, ievērojot
savu priekšlikumu, atbilstoši Ministru kabineta kārtības rullī noteiktajai
kārtībai būs jāizstrādā Ministru kabineta noteikumus par kārtību, kādā ziņas
par nederīgajām transportlīdzekļu vadītāju apliecībām iekļauj Nederīgo
dokumentu reģistrā. |
|||||||||||||
2. Cita informācija |
|
|||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
|
|||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|
||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējuma 1.tabula |
|
|||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie
akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas, atzinumi u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu,
nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
2. tabula |
|
|||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst, neatbilst) |
Komentāri |
|
||||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|
|
||||||||||
5. Cita informācija |
|
|
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
ar sabiedriskajām organizācijām nav notikušas. |
|
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas ar sabiedriskajām organizācijām nav
notikušas. |
|
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi
ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti. |
|
||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|
||||||||||||
5. Cita informācija |
|
|
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
|
|||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Noteikumi tiks publicēti laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejami normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas un Satiksmes ministrijas interneta mājas lapās. |
|
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumā noteiktajā kārtībā. |
|
||||||||||||
4. Cita informācija |
|
|
||||||||||||
Satiksmes ministra
pienākumu izpildītājs A.Šlesers
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par uzdevumu izpildes
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona
Autosatiksmes departamenta direktora vietnieks |
|
|
|
|
V.Legzdiņš |
A.Ļubļina |
I.Strautmane |
J.Kancēvičs |
25/10/04 10:30
985
Jānis Kancēvičs
7025749