Grozījumi likumā
"Par policiju"
Izdarīt likumā "Par
policiju" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs,
1991, 31./32.nr.; 1992, 37./38.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1994, 13., 23.nr.; 1995, 2., 24.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 2.,
8., 23.nr.; 1999, 12., 23.nr.; 2000, 14.nr.; 2001, 21.nr.; 2002, 2., 4., 16.,
22.nr.; 2003, 2., 8., 14.nr.; 2004, 13.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 23.pantu
ar desmito daļu šādā redakcijā:
"Policijas darbinieks
(izņemot pašvaldības policijas darbinieku), aizejot ikgadējā atvaļinājumā,
saņem atvaļinājuma pabalstu 75 % apmērā no viņam noteiktās mēneša
amatalgas."
2. Papildināt likumu ar pārejas noteikumiem šādā
redakcijā:
"Pārejas
noteikumi
1. Šā likuma 23.panta desmitā daļa stājas spēkā
2008.gada 1.janvārī.
2. Laikposmā no 2006.gada 1.janvāra līdz
2008.gada 1.janvārim atvaļinājuma pabalstu policijas darbiniekam (izņemot
pašvaldības policijas darbinieku) izmaksā šādā apmērā:
1) no 2006.gada 1.janvāra līdz 2006.gada
31.decembrim - 50 % apmērā no šā likuma 23.panta
desmitajā daļā noteiktā atvaļinājuma pabalsta apmēra;
2) no 2007.gada 1.janvāra līdz 2007.gada
31.decembrim - 75 % apmērā no šā likuma 23.panta
desmitajā daļā noteiktā atvaļinājuma pabalsta apmēra."
Iekšlietu ministrs
Ē.Jēkabsons
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par policiju
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Valsts civildienesta likums paredz valsts civildienesta ierēdņiem,
bet Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likums, likums Par Valsts ieņēmumu
dienestu, Ieslodzījuma vietu pārvaldes likums - attiecīgo iestāžu
specializētā valsts civildienesta ierēdņiem izmaksāt atvaļinājuma pabalstu,
aizejot ikgadējā atvaļinājumā. Lai pilnveidotu sociālo garantiju sistēmu
specializētā valsts civildienesta ierēdņiem, ievērotu līdzšinējo praksi, ka
arī tiesiskās noteiktības labad arī likumā Par policiju ir jāparedz
atvaļinājuma pabalsta izmaksa. |
|||||||
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 3.augusta sēdē (prot. Nr.46,
12.§) doto uzdevumu Iekšlietu ministrija ir aktualizējusi likumprojektu
Grozījumi likumā Par policiju (TA-1978) atbilstoši minētajā sēdē
izskatītā Informatīvā ziņojuma Informācija par pabalstiem vispārējā un
specializētā valsts civildienesta ierēdņiem 2.daļas 1.punkta 2.varianta a
variantam. Likumprojekts paredz policijas darbiniekam tiesības saņemt
atvaļinājuma pabalstu 7
5% apmērā no mēneša amatalgas, aizejot ikgadējā
atvaļinājumā. Pabalsta izmaksu plānots uzsākt pakāpeniski, sākot ar 2006.gada
1.janvāri, paredzot pārejas periodu līdz 2008.gada 1.janvārim, to izmaksājot
šādā apmērā no likumprojektā paredzētā atvaļinājuma pabalsta summas: ·
no 2006.gada
1.janvāra līdz 31.decembrim 50% apmērā; ·
no 2007.gada
1.janvāra līdz 31.decembrim 75% apmērā; ·
no 2008.gada
1.janvāra 100% apmērā. |
|||||||
3. Cita informācija |
|
|||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Tiks pilnveidotas sociālās garantijas policijas darbiniekiem, kā
rezultātā tie būs sociāli aizsargātāki, kas, savukārt, samazinās personāla
mainību. Tiks novērsta pašreizējā nevienlīdzīgā situācija, kad valsts
civildienesta ierēdņiem un citu iestāžu specializētā valsts civildienesta
atvaļinājuma pabalsts ir paredzēts, bet policistiem tas nav paredzēts. |
|||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
||||
|
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
|
|
||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos, t.sk.: ·
valsts budžetā ·
pašvaldību
budžetā |
0 |
0 |
394,1 276,9 117,2 |
591,2 415,4 175,8 |
|
|
||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
0 |
0 |
875,9 |
1313,8 |
|
|
||
3. Finansiālā
ietekme (1-2) |
0 |
0 |
-481,8 |
-722,6 |
|
|
||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|
|
|
|
|
|
||
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins 5.1.PAPILDUS PLĀNOJAMIE
IEŅĒMUMI: 5.1.1. 2006.gads
Ls 394 145: 1)
Valsts
budžeta nodokļu ieņēmumi Ls 276 921: - darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas
obligātās iemaksas (24,09%) Ls 170 038; - darba ņēmēja valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas (9%) Ls 63 526; -
iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) daļa (27%) Ls 43 357. 2)Pašvaldību budžeta nodokļu
ieņēmumi Ls 117 224: -iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) daļa (73%) Ls 117 224. 5.1.2. 2007.gads
Ls 591 204: 1)Valsts
budžeta nodokļu ieņēmumi Ls 415 373: - darba devēja valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09%) Ls 255 052; - darba ņēmēja valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas (9%) Ls 95 287; -
iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) daļa (27%) Ls 65 034. 2)Pašvaldību budžeta nodokļu
ieņēmumi Ls 175 831: -iedzīvotāju
ienākuma nodokļa (25%) daļa (73%) Ls
175 831. 5.1.3. 2008.gads Ls
745 234: 2)
Valsts
budžeta nodokļu ieņēmumi Ls 523 592: - darba devēja valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09%) Ls 321 502; - darba ņēmēja valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas (9%) 120 113 Ls; -
iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) daļa (27%) Ls 81 977. Pašvaldību budžeta nodokļu
ieņēmumi Ls 221 642: -iedzīvotāju
ienākuma nodokļa (25%) daļa (73%) Ls 221 642. 5.2.PAPILDUS
IZDEVUMI KOPĀ: 5.2.1.VALSTS POLICIJAS PĀRVALDES
2006.gads Ls 827 826: 1) Atvaļinājuma
pabalsts: 9042 cilv. x Ls
73,78 = Ls 667 117; 2)Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 667 117 x 24,09% ) =
Ls 160 709; 2007.gads Ls 1 241 710: 1) Atvaļinājuma
pabalsts: 9042 cilv. x Ls
110,67 = Ls 1 000 653; 2)Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 1 000 653 x 24,09% )
= Ls 241 057; 2008.gads Ls 1 565 220; 1) Atvaļinājuma
pabalsts: 9042 cilv. x Ls
139,5 = Ls 1 261 359; 2)Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 1 261 359 x 24,09% )
= Ls 303 861. 5.2.2. SAKARU CENTRS
2006.gads Ls 2483: 1) Atvaļinājuma
pabalsts: 23 cilv. x Ls 87 =
Ls 2 001; 2)Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 2 001 x 24,09% ) =Ls 482; 2007.gads Ls 3 724: 1) Atvaļinājuma
pabalsts: 23cilv. x Ls 130,48
= Ls 3001; 2)Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 3 001 x 24,09% ) = Ls 723; 2008.gads Ls 4 694; 1) Atvaļinājuma
pabalsts: 23 cilv. x Ls
164,47 = Ls 3 783; 2)Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 3 783 x 24,09% ) = Ls 911. 5.2.3. INFORMĀCIJAS CENTRS
2006.gads Ls 4601: 1) Atvaļinājuma
pabalsts: 41 cilv. x Ls 90,44
= Ls 3708; 2)Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 3 708 x 24,09% ) =Ls 893; 2007.gads Ls 6 902: 1) Atvaļinājuma
pabalsts: 41 cilv. x Ls
135,65 = Ls 5 562; 2)Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 5562 x 24,09% ) = Ls 1 340; 2008.gads Ls 8 700: 1) Atvaļinājuma
pabalsts: 41 cilv. x Ls 171 =
Ls 7 011; 2)Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 7 011 x 24,09% ) = Ls 1689 5.2.4. DROŠĪBAS POLICIJA
(informācija par DP policijas izdevumiem ir klasificēta)
2006.gads Ls 40
977; 2007.gads Ls 61
463; 2008.gads Ls
77 477 |
|
|
|
|
|
|
||
6. Cita informācija |
|
|
||||||
IV. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Cita informācija |
|
|||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||
2.tabula |
||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
||||||
5. Cita informācija |
|
|||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas. |
|||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
Konsultācijas nav
notikušas. |
|||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav veiktas. |
|||||
5. Cita informācija |
|
|||||
VII. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un netiks paplašinātas
esošo institūciju funkcijas. |
|||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrības informēšana par normatīvā akta ieviešanu notiks
publicējot to laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas
sistēmā NAIS. |
|||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
|||||
4. Cita informācija |
|
|||||
Iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
Valsts sekretāra pienākumu
izpildītājs |
Juridiskā
departamenta direktors |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
R.Bluķis |
M.Rāzna |
T.Stragova |
A.Strode |
|
|
|
|
2004.11.23. 13:04
1249
Finanšu un īpašuma departamenta
Budžeta plānošanas un analīzes nodaļas
vecākā referente
I.Kupšāne
7219609