Izdarīt Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 12.nr.; 2004, 11.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 4.panta sesto
daļu šādā redakcijā:
"(6) Ministru kabinets
nosaka to komersantu licencēšanas un uzraudzības kārtību, kuri sniedz
darbiekārtošanas pakalpojumus."
2. Izteikt 6.panta
trešās daļas 14.punktu šādā redakcijā:
"14) licencē un uzrauga komersantus, kuri sniedz
darbiekārtošanas pakalpojumus (izņemot iekārtošanu darbā uz kuģiem);".
3. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā:
"17.pants.
Darbā iekārtošanas institūcijas
(1) Ar personu iekārtošanu darbā (izņemot iekārtošanu darbā uz kuģiem) atļauts nodarboties komersantiem, kuri saņēmuši Nodarbinātības valsts aģentūras izsniegtu licenci.
(2) Ar personu iekārtošanu darbā uz kuģiem atļauts nodarboties komersantiem, kuri saņēmuši Satiksmes ministrijas izsniegtu licenci."
Ekonomikas ministrs
J.Lujāns
Likumprojekta
Grozījumi Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Bezdarbnieku un darba
meklētāju atbalsta likuma 4.panta sestajā daļā ir noteikts, ka Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā licencējamas un uzraugāmas juridiskās personas,
kuras sniedz darbiekārtošanas pakalpojumus par maksu (izņemot iekārtošanu
darbā uz kuģiem), savukārt saskaņā ar likuma 6.panta trešās daļas 14)punktu
viens no Nodarbinātības valsts aģentūras uzdevumiem ir minēto juridisko
personu licencēšana un uzraudzība. Arī likuma 17.pantā ir noteikts, ka ar
iedzīvotāju iekārtošanu darbā atļauts nodarboties juridiskajām personām,
kuras saņēmušas Nodarbinātības valsts aģentūras izsniegtu licenci. Likumā nav paredzēta licenču
izsniegšana individuālajiem komersantiem, kas saskaņā ar Komerclikumu ir
fiziskas personas. |
|||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts ir izstrādāts, lai nodrošinātu vienlīdzīgas tiesības licenču saņemšanai darbiekārtošanas pakalpojumu sniegšanai kā komersantiem (juridiskām personām), tā arī individuālajiem komersantiem un saskaņotu Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā lietotos terminus ar Komerclikuma terminoloģiju. |
|||||||||
3. Cita informācija |
|
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts
nodrošinās iespēju individuālajiem komersantiem nodarboties ar
darbiekārtošanas pakalpojumu sniegšanu. |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Darba meklētājam (bezdarbniekam) tiek dota iespēja meklēt darbu, atgriezties darba tirgū, izmantojot ne tikai juridisko personu, bet arī fizisko personu (individuālo komersantu) sniegtos darbiekārtošanas pakalpojumus. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem
|
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
5 |
6 |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos Valsts nodeva par licencēm |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
6. Cita informācija |
Likuma normu izpilde neietekmēs valsts budžetu, jo neparedz mainīt valsts nodevas likmi kā par licenču izsniegšanu, tā arī par licenču pārreģistrāciju, kas saskaņā ar Ministru kabineta 1999.gada 16.februāra noteikumiem Nr.48 Noteikumi par valsts nodevu par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu atsevišķiem uzņēmējdarbības veidiem ir attiecīgi 100 Ls par licences izsniegšanu un 10 Ls par licences pārreģistrāciju. Nemainīgas iepriekšminētās valsts nodevas likmes paredz arī Izstrādātais un kopā ar likumprojektu virzītais Ministru kabineta noteikumu projekts Komersantu licencēšanas un uzraudzības kārtība darbiekārtošanas pakalpojumu sniegšanai, kas aizstās spēkā esošos Ministru kabineta 20.01.2003. noteikumus Nr.26 Juridisko personu licencēšanas un uzraudzības kārtība darbiekārtošanas pakalpojumu sniegšanai par maksu. Nodarbinātības valsts aģentūra vidēji gadā izsniedz 30 un pārreģistrē 10 licences un valsts budžetā tiek ieskaitīti 3 100 Ls. Likumprojekts
Grozījumi bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā izstrādāts, lai
nodrošinātu vienlīdzīgas tiesības licenču saņemšanai darbiekārtošanas
pakalpojumu sniegšanai kā komersantiem (juridiskām personām), tā arī
individuālajiem komersantiem un saskaņotu Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta
likumā lietotos terminus ar Komerclikuma terminoloģiju. |
|||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
||||||||||
1.
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod
un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus ir izstrādāti un kopā ar likumprojektu tiek virzīti šādi Ministru kabineta noteikumu projekti:Komersantu licencēšanas un uzraudzības kārtība darbiekārtošanas pakalpojumu sniegšanai. Grozījums Ministru kabineta 2003.gada 29.jūlija noteikumos Nr.425 Nodarbinātības valsts aģentūras nolikums. Ministru kabineta
noteikumu projekti ir izstrādāti, pamatojoties uz Ministru prezidenta
2004.gada 21.aprīļa rīkojumu Nr.161 Par darba grupu normatīvo aktu projektu
izstrādei par licenču izsniegšanu individuālajiem komersantiem, lai
nodrošinātu vienlīdzīgas tiesības licenču saņemšanai darbiekārtošanas
pakalpojumu sniegšanai kā komersantiem (juridiskām personām), tā arī
individuālajiem komersantiem. Projekti ir sagatavoti un noteiktajā kārtībā tiks iesniegti izskatīšanai Ministru kabinetā pēc grozījumu Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā pieņemšanas. |
|||||||||
2.
Cita informācija |
|
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskā doktrīnas atzinums u.tml.),norādot numuru, pieņemšanas datums, nosaukums un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvā akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||
|
||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
_ |
|||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma
normu izpildei netiek radītas jaunas valsts institūcijas. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts
tiks izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē un ievietots Ministru kabineta
mājas lapā. Likumprojekts pēc tā pieņemšanas Saeimā tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs |
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts indivīda tiesības neierobežo. |
|||||||||
4. Cita informācija |
|
|||||||||
Ekonomikas ministrs J.Lujāns
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
J.Lujāns |
K.Gerhards |
Dž. Innusa |
J. Eglītis |
K.Riekstiņa |
28.10.2004 12:36
1024
Riekstiņa 7013197
Kristine.Riekstina@em.gov.lv
7021572,
Vilnis.Buzs@lm.gov.lv