Iesniedz
Tautsaimniecības, agrārās,
vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts
otrajam lasījumam
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās
politikas komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta
Grozījumi
Būvniecības likumā otrajam lasījumam
(Reģ. nr. 1011)
Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija (reģ.
nr. 1011) |
Nr. p.k. |
Iesniegtie
priekšlikumi |
Komisijas
slēdziens |
Redakcija,
kādā atbildīgā komisija ierosina pieņemt likumprojektu otrajā lasījumā |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Būvniecības likums |
Grozījumi
Būvniecības likumā |
|
|
|
Grozījumi
Būvniecības likumā |
|
Izdarīt
Būvniecības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1995, 20.nr.; 1997, 7., 22.nr.; 2002, 7.nr.; 2003, 6., 8.nr.; 2004,
9.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt
Būvniecības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1995, 20.nr.; 1997, 7., 22.nr.; 2002, 7.nr.; 2003, 6., 8.nr.; 2004,
9.nr.) šādus grozījumus: |
1.pants.
Likumā ir lietoti šādi termini: |
|
|
|
|
|
1) apbūve
noteiktā teritorijā izvietotu būvju kopums; |
|
|
|
|
|
2) būvatļauja Vispārīgajos būvnoteikumos
paredzētajā kārtībā izsniegts dokuments, kas apliecina tiesības veikt objekta
būvdarbus; |
|
|
|
|
|
3) būve
būvniecības procesā radies ar zemi saistīts veidojums, kam ir noteikta
funkcija; |
|
|
|
|
|
4) būvekspertīze profesionāla pārbaude, kuras
mērķis ir dot pamatotu atzinumu par būves tehnisko stāvokli, būvprojekta vai
veikto būvdarbu tehnisko risinājumu atbilstību normatīvo aktu un tehnisko
noteikumu prasībām; |
|
|
|
|
|
5) būveksperts - sertificēta fiziskā persona,
kas valsts, pašvaldības vai būvniecības dalībnieka uzdevumā veic
būvekspertīzi; |
|
|
|
|
|
6) būvdarbi būvniecības procesa sastāvdaļa,
darbi, kas tiek veikti būvlaukumā vai būvē, arī nojaukšana; |
|
|
|
|
|
7) būvētājs - fiziskā vai juridiskā persona
(nekustamā īpašuma īpašnieks, nomnieks vai lietotājs), kas veic būvniecību
saviem spēkiem; |
|
|
|
|
|
8) (izslēgts ar 07.03.2002. likumu); |
|
|
|
|
|
9) (izslēgts ar 07.03.2002. likumu); |
|
|
|
|
|
10) būvinspektors
valsts vai pašvaldības amatpersona, kurai piešķirtas būvdarbu kontroles
tiesības; |
|
|
|
|
|
11) būvizstrādājums ikviens materiāls, detaļa
vai rūpnieciski izgatavota konstrukcija, kas paredzēta iestrādāšanai būvē; |
|
|
|
|
|
12) būvniecība visu veidu būvju projektēšana
un būvdarbi; |
|
|
|
|
|
13) būvniecības dalībnieki fiziskās vai
juridiskās personas, kuras ar īpašumu, finanšu līdzekļiem, darbu vai
pakalpojumu piedalās būvniecības procesā; |
|
|
|
|
|
14) būvnormatīvi
visiem būvniecības dalībniekiem saistošu normu un noteikumu kopums, kas
reglamentē būvniecību un būvju ekspluatāciju, kā arī skaidro būvniecības
terminoloģiju; |
|
|
|
|
|
15) būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts
dokuments, kas apliecina fiziskās personas profesionālo kvalifikāciju
attiecīgajā būvniecības jomā; |
|
|
|
|
|
16) būvprojekts - būvniecības ieceres
īstenošanai nepieciešamo dokumentu, rasējumu un teksta materiālu kopums; |
|
|
|
|
|
17) būvuzņēmējs fiziskā vai juridiskā persona,
kas, pamatojoties uz līgumu, kurš noslēgts ar pasūtītāju, veic būvdarbus; |
|
|
|
|
|
18) būvuzraugs fiziskā vai juridiskā persona,
kas pasūtītāja interesēs uzrauga būvdarbus; |
|
|
|
|
|
19) inženierkomunikācija - ierīce, aprīkojums
vai ierīču un aprīkojumu kopums, kas paredzēts būves apgādei ar izejvielām,
sakariem, energoresursiem un citiem resursiem; |
|
|
|
|
|
20) licence - dokuments, kas apliecina
juridiskās personas profesionālo kompetenci un atļauj tai veikt
uzņēmējdarbību noteiktās būvniecības jomās; |
1. Svītrot 1.panta 20.punktu. |
|
|
red. prec. |
1. 1.pantā: izslēgt 20.punktu; |
21) patvaļīga būvniecība būvdarbi, kas
tiek veikti bez būvatļaujas vai neatbilst akceptētajam būvprojektam, izņemot
Vispārīgajos būvnoteikumos paredzētos gadījumus; |
|
|
|
|
|
22) (izslēgts ar 07.03.2002. likumu); |
|
|
|
|
|
23) Vispārīgie būvnoteikumi - Ministru kabineta
izdoti noteikumi, kas reglamentē būvniecības pamatnosacījumus, ciktāl tos
nenosaka šis likums; |
|
|
|
|
|
24) pasūtītājs - nekustamā īpašuma īpašnieks,
nomnieks, lietotājs vai tā pilnvarota persona, kuras uzdevumā, pamatojoties
uz noslēgto līgumu, tiek veikta būvniecība; |
|
|
|
|
|
25) tehniskie noteikumi konkrētai būvei,
apbūvei, būvizstrādājumam vai būvdarbu procesam noteiktās tehniskās prasības; |
|
|
|
|
|
26) būvvalde pašvaldības institūcija, kas
pārzina, kā arī kontrolē būvniecību attiecīgajā administratīvajā teritorijā; |
|
|
|
|
|
27) vides pieejamība iespēja cilvēkiem ar
kustību, redzes vai dzirdes traucējumiem pārvietoties vidē atbilstoši
plānotajai būves funkcijai; |
|
|
|
|
|
28) būvamatniecība būvniecības darbi, kurus
veic fiziskā vai juridiskā persona atbilstoši likumam Par amatniecību; |
|
|
|
|
|
29) arhitekta
prakse sertificēta arhitekta patstāvīga profesionāla darbība; |
|
|
|
|
|
30)
būvprakse sertificēta būvinženiera patstāvīga profesionāla darbība. |
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Ekonomikas ministrs A.K.Kariņš Papildināt
1.pantu ar 31.punktu un izteikt to šādā redakcijā: 31)
Trešā persona būvuzņēmēja un būvētāja civiltiesiskās atbildības
apdrošināšanā - jebkura fiziska vai juridiska persona, izņemot apdrošinājuma
ņēmēju, apdrošināto, apdrošinātā darbinieku vai personu, kas uz cita līguma
pamata veic būvdarbus apdrošinātā labā, apdrošinātāju un pārējos būvniecības
dalībniekus. |
atbalstīt |
papildināt pantu ar 31.punktu šādā redakcijā: 31) trešā persona būvuzņēmēja un būvētāja civiltiesiskās
atbildības apdrošināšanā jebkura fiziskā vai juridiskā persona, izņemot
apdrošinājuma ņēmēju, apdrošināto, apdrošinātā darbinieku vai personu, kas uz
cita līguma pamata veic būvdarbus apdrošinātā labā, apdrošinātāju un pārējos
būvniecības dalībniekus. |
II nodaļa. Valsts pārvaldes un pašvaldību
institūciju kompetence būvniecības jomā |
|
|
|
|
|
4.pants. (1)
Būvniecības vispārējo pārraudzību un koordināciju valstī veic Ekonomikas
ministrija. Ministrija izstrādā vienotu valsts politiku būvniecībā un
nodrošina šīs politikas realizēšanu. Lai veiktu šo uzdevumu, ministrija: |
|
|
|
|
|
1)
izstrādā būvniecības attīstības stratēģiju un programmu; |
|
|
|
|
|
2) izstrādā priekšlikumus būvniecību reglamentējošu
normatīvo aktu sistēmas pilnveidošanai; |
|
|
|
|
|
3) izstrādā, apkopo un iesniedz Ministru kabinetam
apstiprināšanai būvnormatīvus; |
|
|
|
|
|
4) pārbauda pašvaldību apstiprināto saistošo apbūves
noteikumu atbilstību likumiem un citiem normatīvajiem aktiem; |
|
|
|
|
|
5) savas kompetences ietvaros izskata sūdzības par
valsts pārvaldes un pašvaldību institūciju un šo institūciju amatpersonu
rīcību būvniecības jomā; |
|
|
|
|
|
6) likumos un normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos
izsniedz un reģistrē būvniecības uzņēmējdarbības veikšanai izsniegtās
licences; |
2. Izteikt
4.panta pirmās daļas 6.punktu šādā redakcijā: 6) uztur
būvkomersantu reģistru; |
|
|
|
2.
4.panta pirmajā daļā: izteikt 6.punktu šādā redakcijā: 6) uztur būvkomersantu reģistru;; |
7)
nodrošina valsts kontroli būvniecībā; |
|
|
|
|
|
8) uzrauga un kontrolē vides pieejamības prasību
ievērošanu publiskajās ēkās un būvēs. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Ekonomikas ministrs A.K.KariņšPapildināt 4.panta pirmo daļu ar 9.punktu un
izteikt to šādā redakcijā: 9) uztur informatīvu bāzi būvniecības
pārraudzības un kontroles nodrošināšanai. |
atbalstīt |
papildināt daļu ar
9.punktu šādā redakcijā: 9) uztur informatīvu bāzi būvniecības pārraudzības un kontroles
nodrošināšanai. |
(2) Ministrijas kompetencē var būt arī citi
normatīvajos aktos paredzētie pienākumi būvniecības jomā. |
|
|
|
|
|
7.pants.
(1) Vietējo
pašvaldību kompetencē ir: |
|
|
|
|
|
1) izstrādāt un apstiprināt savas administratīvās teritorijas
plānojumu, detālos plānojumus un to sastāvā esošos apbūves noteikumus, kas ir
obligāti visiem būvniecības dalībniekiem un attiecas uz visu veidu būvēm
vietējās pašvaldības administratīvajā teritorijā, kā arī kontrolēt un
nodrošināt to izpildi; |
|
|
|
|
|
2)
izskatīt būvprojektus un pieņemt lēmumus par tiem; |
|
|
|
|
|
3) izsniegt un reģistrēt būvatļaujas (arī citu
institūciju izsniegtās būvatļaujas); |
|
|
|
|
|
4) kontrolēt, kā būvniecības dalībnieki ievēro šā
likuma un citu būvniecību reglamentējošu normatīvo aktu prasības. |
|
|
|
|
|
(2) Būvniecības pārzināšanai un kontrolei vietējās
pašvaldības savā administratīvajā teritorijā izveido būvvaldes. |
|
|
|
|
|
(3) Būvniecību vietējās pašvaldības administratīvajā
teritorijā pārzina būvvaldes amatpersonas, kurām ir augstākā izglītība
būvniecībā. |
|
|
|
|
|
(4) Būvniecību vietējās pašvaldības
administratīvajā teritorijā kontrolē amatpersonas, kurām šā likuma 29.panta
trešajā daļā noteiktajā kārtībā piešķirtas būvniecības kontroles tiesības. |
|
|
|
|
|
(5) Vietējās pašvaldības likuma Par pašvaldībām
10.pantā noteiktajā kārtībā var nodot viena otrai būvniecības pārzināšanas
funkciju izpildi vai veidot kopīgus kontroles dienestus. (2002.gada 7.marta likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 03.04.2002.) |
|
3. |
Reģionālās Attīstības un Pašvaldību Lietu Ministrijas parlamentārais sekretārs A.RadzevičsLikuma 7.panta piekto daļu izteikt šādā redakcijā: (5) Vietējā pašvaldība Valsts pārvaldes iekārtas
likuma V nodaļā noteiktajā kārtībā var deleģēt citai pašvaldībai funkcijas
par būvniecības pārzināšanu attiecīgajā administratīvajā teritorijā, atsevišķus uzdevumus vai veidot kopīgus
kontroles dienestus šo uzdevumu izpildei, saglabājot atbildību par funkcijas
izpildi kopumā. |
atbalstīt red. prec. |
3. Izteikt 7.panta piekto daļu šādā redakcijā: (5) Vietējā pašvaldība
Valsts pārvaldes iekārtas likuma V nodaļā noteiktajā kārtībā var deleģēt citai
pašvaldībai ar būvniecības pārzināšanu attiecīgajā administratīvajā
teritorijā saistītās funkcijas, atsevišķus uzdevumus vai veidot kopīgus
kontroles dienestus šo uzdevumu izpildei, saglabājot atbildību par funkcijas
izpildi kopumā. |
III nodaļa.
Sertifikātu un licenču izsniegšana |
3. Izteikt III nodaļas
nosaukumu šādā redakcijā: III nodaļa. Būvniecības
pakalpojumu regulēšana. |
|
|
|
4. Izteikt III nodaļas
nosaukumu šādā redakcijā: III nodaļa. Būvniecības pakalpojumu
regulēšana. |
8.pants. (1) Ja fiziskās personas ir saņēmušas attiecīgu būvprakses vai
arhitekta prakses sertifikātu, tām ir patstāvīgas prakses tiesības šādās
būvniecības jomās: |
|
|
|
|
|
1) inženierizpēte; |
|
|
|
|
|
2) projektēšana; |
|
|
|
|
|
3)
būvekspertīze; |
|
|
|
|
|
4)
būvdarbu vadīšana; |
|
|
|
|
|
5)
būvuzraudzība. |
|
|
|
|
|
(2)
būvprakses vai arhitekta prakses sertifikātus piešķir, reģistrē un anulē
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
|
|
(3)
būvprakses vai arhitekta prakses sertifikātus piešķir uz laiku, kas
nepārsniedz piecus gadus. |
|
|
|
|
|
(4) (Izslēgta ar 07.03.2002.
likumu). |
|
|
|
|
|
(5) Ja
persona attiecīgo izglītību un profesionālo kvalifikāciju ieguvusi ārvalstīs
un šī izglītība un profesionālā kvalifikācija ir atzīta likumā Par
reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu
noteiktajā kārtībā, šai personai ir tādas pašas tiesības kā šā panta pirmajā
daļā minētajām personām. (Ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 27.02.97. likumu, 07.03.2002. likumu un 31.03.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
10.pants. (1) Juridiskajām
personām ir tiesības veikt uzņēmējdarbību būvniecībā, ja tās saņēmušas
licenci Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
4. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants.
(1) Lai veiktu komercdarbību vienā vai vairākās būvniecības jomās, kurās
fiziskajai personai patstāvīgai darbībai saskaņā ar šā likuma 8.panta pirmo
daļu nepieciešams būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts, komersantam
jāreģistrējas būvkomersantu reģistrā. |
|
|
|
5. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. (1) Lai veiktu
komercdarbību vienā vai vairākās būvniecības jomās, kurās fiziskajai personai
patstāvīgai darbībai saskaņā ar šā likuma 8.panta pirmo daļu nepieciešams
būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts, komersantam jāreģistrējas
būvkomersantu reģistrā. |
(2)
Licences izsniedz uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus. |
(2) Komersants nav tiesīgs izpildīt darbus būvniecības jomās, kurās komersantam nav attiecīgu speciālistu. |
|
|
|
(2) Komersants
nav tiesīgs izpildīt darbus būvniecības jomās, kurās komersantam nav
attiecīgu speciālistu. |
(3) Juridiskajām personām no valstīm,
kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstis un Eiropas Ekonomikas zonas
dalībvalstis, vai citām valstīm, kurām saskaņā ar Latvijas Republikai
saistošiem starptautiskajiem līgumiem ir šajos līgumos noteiktās Eiropas
Savienības dalībvalstu tiesības, ir tiesības veikt uzņēmējdarbību būvniecībā,
ja tās saņēmušas vispārējā kārtībā vienreizēju licenci konkrēta darba
veikšanai un ja Latvijai saistoši starptautiskie līgumi nenosaka citādi. |
(3) Būvkomersantu reģistrā iekļauj informāciju par komersantu, būvniecībā nodarbināto personālu, tai skaitā par personām, kurām ir pastāvīgas prakses tiesības saskaņā ar šā likuma 8.pantu, komersantu raksturojošus datus, ziņas par pārkāpumiem būvniecībā un ziņas par reģistra noteikumu pārkāpumiem. |
&nbs
p; |
|
|
(3) Būvkomersantu
reģistrā iekļauj informāciju par komersantu, būvniecībā nodarbināto
personālu, tai skaitā par personām, kurām ir pastāvīgas prakses tiesības
saskaņā ar šā likuma 8.pantu, komersantu raksturojošus datus, ziņas par
pārkāpumiem būvniecībā un ziņas par reģistra noteikumu pārkāpumiem. |
(4) Licencē norādāma atļautās būvniecības joma un
veidi. |
(4) Būvkomersantu reģistrs ir publiski pieejams, izņemot datus, kuru pieejamība ir ierobežota saskaņā ar normatīvajiem aktiem par komercnoslēpumu un datu aizsardzību. |
|
|
|
(4) Būvkomersantu
reģistrs ir publiski pieejams, izņemot datus, kuru pieejamība ir ierobežota
saskaņā ar normatīvajiem aktiem par komercnoslēpumu un datu aizsardzību. |
(5) Juridiskajai personai, kas veic
uzņēmējdarbību būvniecībā, var izsniegt licenci tajās būvniecības jomās,
kurās šīs juridiskās personas atbildīgajiem būvprojektētājiem un būvdarbu
vadītājiem ir patstāvīgas prakses tiesības saskaņā ar šā likuma 8.pantu. |
(5) Kārtību,
kādā komersanti reģistrējami un pārreģistrējami būvkomersantu reģistrā un
izslēdzami no tā, kā arī reģistra datu saturu un izmantošanas kārtību nosaka
Ministru kabinets. |
|
|
|
(5) Kārtību,
kādā komersanti reģistrējami un pārreģistrējami būvkomersantu reģistrā un
izslēdzami no tā, kā arī reģistra datu saturu un izmantošanas kārtību nosaka
Ministru kabinets. |
10.1 pants. (1) Būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts nav
nepieciešams personām, kuras saskaņā ar akceptētu būvprojektu un būvatļauju
savām vajadzībām būvē ģimenes mājas, zemnieku sētas, saimniecības ēkas,
vasarnīcas Vispārīgajos būvnoteikumos paredzētajā kārtībā. |
|
|
|
|
|
(2) Fiziskajām personām nav nepieciešams būvprakses vai
arhitekta prakses sertifikāts un juridiskajām personām nav nepieciešama
licence gadījumos, kad būvdarbu izpildei atbilstoši Vispārīgajiem
būvnoteikumiem un citiem normatīvajiem aktiem nav nepieciešams akceptēts
būvprojekts un būvatļauja. |
5. 10.1 pantā: izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2) Fiziskajām
personām nav nepieciešams būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts, ja
būvdarbu izpildei atbilstoši Vispārīgajiem būvnoteikumiem un citiem
normatīvajiem aktiem nav nepieciešams akceptēts būvprojekts un būvatļauja.; |
|
|
|
6. 10.1 pantā: izteikt
otro daļu šādā redakcijā: (2) Fiziskajām
personām nav nepieciešams būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts, ja
būvdarbu izpildei atbilstoši Vispārīgajiem būvnoteikumiem un citiem
normatīvajiem aktiem nav nepieciešams akceptēts būvprojekts un būvatļauja.; |
(3) Amatu meistariem un amatnieku
personālsabiedrībām, kurās darbus vada attiecīgi amata meistari, nav
nepieciešams sertifikāts vai licence, ja viņi veic atbilstošus
būvamatniecības darbus likuma Par amatniecību izpratnē. |
svītrot trešajā daļā vārdus vai licence; |
4. |
Deputāti A.Seile, P.KalniņšIzteikt spēkā esošā likuma 10.1panta
trešo daļu šādā redakcijā: (3) Personai, kas veic komercdarbību
būvamatniecībā, nav nepieciešams sertifikāts, ja tā veic atbilstošus
būvamatniecības darbus, kurus vada attiecīgā amata meistars. |
neatbalstīt |
izslēgt trešajā daļā vārdus vai licence; |
(4)
Personālsabiedrība var uzņemties būvniecību, ja: |
svītrot ceturto daļu. |
|
|
|
izslēgt ceturto daļu. |
1)
vismaz viena juridiskā persona, kas ir personālsabiedrības |
|
|
|
|
|
2) tiesības pārstāvēt personālsabiedrību ir piešķirtas
juridiskajai personai, kura vispārējā kārtībā ir saņēmusi būvniecības
licenci; |
|
|
|
|
|
3)
personālsabiedrības izraudzītajam būvprojektētājam un būvdarbu vadītājam ir
patstāvīgas prakses tiesības saskaņā ar šā likuma 8.pantu. |
|
|
|
|
|
VII nodaļa. Būvniecības kontrole |
|
|
|
|
|
30.pants. (1) Būvinspektoram ir
tiesības apskatīt un pārbaudīt būves, ieiet tajās, apsekot tās, pieprasīt
paskaidrojumus un Vispārīgajos būvnoteikumos paredzētos dokumentus, kā arī
lūgt uz būvuzņēmēja vai būvētāja rēķina atbrīvot telpas, padarot tās
pieejamas, un atsegt būvju daļas, lai varētu pārbaudīt uzbūvēto konstrukciju,
ja konstatētas nedrošuma pazīmes. |
|
|
|
|
|
(2) Par katru pārbaudi būvinspektors dod atzinumu un,
ja nepieciešams, arī norādījumus par to, kā novēršami pārkāpumi. |
|
|
|
|
|
(3) Būvinspektoram ir tiesības apturēt būvniecību līdz
laikam, kad atzinumā dotie norādījumi tiek izpildīti. |
|
|
|
|
|
(4) Ja būvniecība notiek bez būvatļaujas vai neatbilst
akceptētajam būvprojektam, būvinspektors uzdod nekavējoties pārtraukt
būvdarbus, līdz attiecīgā pašvaldība pieņem lēmumu par būves vai tās daļas
nojaukšanu Vispārīgajos būvnoteikumos paredzētajā kārtībā vai par iespēju
turpināt būvniecību. |
|
|
|
|
|
(5) Pašvaldības lēmumu var pārsūdzēt tiesā viena mēneša
laikā no tā paziņošanas dienas. |
|
|
|
|
|
(6) Ja
pašvaldība pieņēmusi lēmumu par nelikumīgi būvētas būves vai tās daļas
nojaukšanu, bet pasūtītājs vai būvētājs līdz noteiktajam laikam nav to
izpildījis, attiecīgā pašvaldība organizē šīs būves vai tās daļas nojaukšanu.
Ar nojaukšanu saistītos izdevumus sedz pasūtītājs vai būvētājs. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Ekonomikas ministrs A.K.Kariņš
Papildināt
Būvniecības likumu ar 30.1pantu un izteikt to šādā redakcijā: 30.1pants (1) Būvatļaujas vai iestādes
lēmuma par būvatļaujas anulēšanu vai apturēšanu apstrīdēšana iestādē vai
pieteikuma iesniegšana tiesā par būvatļaujas atcelšanu, atzīšanu par spēku
zaudējušu vai spēka neesošu neaptur tās darbību.
|
daļēji
atbalstīts, iestrādāts priekšlikumā nr.6 |
|
|
|
|
(2) Iestāde/tiesa, kas saņēmusi iesniegumu
par būvatļaujas apstrīdēšanu, nosūta paziņojumu būvatļaujas izdevējam un
būvatļaujas adresātam par to, ka šīs iestādes rīcībā atrodas iesniegums,
pieteikums par būvatļaujas apstrīdēšanu. |
|
|
|
|
|
(3) Pašvaldības
būvvalde, kas saņēmusi iestādes/tiesas paziņojumu par būvatļaujas
apstrīdēšanu, neizdod izziņu, kurā norādīts jaunbūves būvniecības tiesiskais
pamatojums un jaunbūves raksturojums un nepieņem būvi ekspluatācijā. |
|
|
|
|
|
(4) Ja tiesa
pieņem lēmumu atzīt būvatļauju par prettiesisku, pasūtītājam: |
|
|
|
|
|
1) par saviem
līdzekļiem jānojauc; |
|
|
|
|
|
2) jāsakārto vide
tādā stāvoklī, kādā tā bijusi pirms būvdarbu uzsākšanas; |
|
|
|
|
|
3) jāatlīdzina
būvdarbu rezultātā trešajām personām radītie zaudējumi, par kuriem ir
likumīgā spēkā stājies tiesas spriedums. |
|
|
|
|
|
4) jāatlīdzina
visi tiesāšanās izdevumi, kas radušies tiesvedības rezultātā. |
|
|
|
|
|
(5)
Pieteikuma par būvatļaujas atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā
neesošu pieteicējam ir tiesības lūgt tiesu, motivējot savu lūgumu, apturēt
būvatļaujas darbību. |
|
|
|
|
6. |
Atbildīgā komisija
Papildināt likumu ar 30.1 pantu
šādā redakcijā: 30.1
pants. (1) Būvniecības procesā izdotu administratīvo aktu likumā noteiktā
kārtībā var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu iestādē vai pārsūdzēt,
iesniedzot pieteikumu tiesā. |
atbalstīt |
Papildināt likumu ar 30.1 pantu
šādā redakcijā: 30.1 pants. (1) Būvniecības procesā izdotu
administratīvo aktu likumā noteiktā kārtībā var apstrīdēt, iesniedzot
attiecīgu iesniegumu iestādē vai pārsūdzēt, iesniedzot pieteikumu tiesā. |
|
|
|
(2)
Iesniegums par būv
atļaujas apstrīdēšanu Valsts būvinspekcijā neaptur tās
darbību. |
|
(2)
Iesniegums par būvatļaujas apstrīdēšanu Valsts būvinspekcijā neaptur tās
darbību. |
|
|
|
(3) Lēmuma par būvatļaujas atcelšanu, atzīšanu
par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur
šā lēmuma darbību. |
|
(3) Lēmuma par būvatļaujas atcelšanu,
atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu apstrīdēšana vai pārsūdzēšana
neaptur šā lēmuma darbību. |
|
|
|
(4) Iestāde, kas saņēmusi iesniegumu, kurā apstrīdēta būvatļauja vai lēmums par būvatļaujas atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu, vai tiesa, kas saņēmusi pieteikumu, kurā apstrīdēts iestādes lēmums par būvatļaujas atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu, nosūta paziņojumu būvatļaujas izdevējam un būvatļaujas adresātam par to, ka šīs iestādes vai tiesas rīcībā atrodas iesniegums vai pieteikums par būvatļaujas apstrīdēšanu. |
|
(4) Iestāde, kas saņēmusi iesniegumu, kurā apstrīdēta būvatļauja vai lēmums par būvatļaujas atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu, vai tiesa, kas saņēmusi pieteikumu, kurā apstrīdēts iestādes lēmums par būvatļaujas atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu, nosūta paziņojumu būvatļaujas izdevējam un būvatļaujas adresātam par to, ka šīs iestādes vai tiesas rīcībā atrodas iesniegums vai pieteikums par būvatļaujas apstrīdēšanu. |
|
|
|
(5) Pašvaldības būvvalde, kas saņēmusi šā panta ceturtajā daļā minēto paziņojumu, neizdod izziņu, kurā norādīts jaunbūves būvniecības tiesiskais pamatojums un jaunbūves raksturojums un nepieņem būvi ekspluatācijā līdz brīdim, kad iestādes lēmums kļuvis neapstrīdams vai likumīgā spēkā stājies tiesas spriedums. |
|
(5) Pašvaldības būvvalde, kas saņēmusi šā panta ceturtajā daļā minēto paziņojumu, neizdod izziņu, kurā norādīts jaunbūves būvniecības tiesiskais pamatojums un jaunbūves raksturojums un nepieņem būvi ekspluatācijā līdz brīdim, kad iestādes lēmums kļuvis neapstrīdams vai likumīgā spēkā stājies tiesas spriedums. |
|
|
|
|
|
|
IX nodaļa. Atbildība un apdrošināšana būvniecībā |
|
|
|
|
|
33.pants. (1) Katra būvniecības dalībnieka pienākums ir noslēgt civiltiesiskās
atbildības apdrošināšanas līgumu, kas nodrošina to zaudējumu atlīdzību, kuri
var rasties trešajām personām būvniecības dalībnieku darbības vai bezdarbības
(vai šādas darbības vai bezdarbības seku) rezultātā. |
|
8. |
Atbildīgā komisija Izteikt IX nodaļu Atbildība
un apdrošināšana būvniecībā šādā redakcijā: IX nodaļa. Atbildība un apdrošināšana būvniecībā 33.pants. (1) Būvniecības dalībnieka pienākums ir šajā likumā
un Civillikumā noteiktajā kārtībā atlīdzināt citam būvniecības dalībniekam un
trešajām personām tos zaudējumus, kurus viņš nodarījis ar savu darbību vai
bezdarbību. |
atbalstīt |
8. Izteikt IX nodaļu Atbildība
un apdrošināšana būvniecībā šādā redakcijā: IX nodaļa. Atbildība un apdrošināšana būvniecībā 33.pants. (1) Būvniecības dalībnieka pienākums ir šajā likumā
un Civillikumā noteiktajā kārtībā atlīdzināt citam būvniecības dalībniekam un
trešajām personām tos zaudējumus, kurus viņš nodarījis ar savu darbību vai
bezdarbību. |
(2) Civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas
līgumam ir jābūt spēkā visu laiku, kamēr tiek veikti būvdarbi, un tā termiņš
nedrīkst būt īsāks par Vispārīgajos būvnoteikumos paredzēto garantijas laiku. |
|
|
(2) Ja viens no būvniecības dalībniekiem ir noslēdzis līgumu ar otru
būvniecības dalībnieku, kuram saskaņā ar šā likuma 8. vai 10.pantu nav
tiesību veikt līgumā paredzētos darbus, un šā otrā būvniecības dalībnieka
nekompetences dēļ ir nodarīti zaudējumi trešajām personām, par minētajiem
zaudējumiem materiāli atbildīgs ir pirmais būvniecības dalībnieks. |
|
(2) Ja viens no būvniecības dalībniekiem ir noslēdzis
līgumu ar otru būvniecības dalībnieku, kuram saskaņā ar šā likuma 8. vai
10.pantu nav tiesību veikt līgumā paredzētos darbus, un šā otrā būvniecības
dalībnieka nekompetences dēļ ir nodarīti zaudējumi trešajām personām, par
minētajiem zaudējumiem materiāli atbildīgs ir pirmais būvniecības dalībnieks. |
(3) Gadījumus,
kad nav piemērojami šā panta noteikumi, reglamentē Ministru kabinets. |
|
|
(3)
Katrs būvniecības dalībnieks un būvē lietoto būvizstrādājumu ražotājs savas
līdzdalības ietvaros saskaņā ar šo likumu un Civillikumu ir atbildīgs par
zaudējumiem, kas radušies Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā garantijas
laikā, ja savstarpēji noslēgtajos līgumos nav paredzēts citādi. |
|
(3) Katrs būvniecības dalībnieks un būvē lietoto būvizstrādājumu ražotājs
savas līdzdalības ietvaros saskaņā ar šo likumu un Civillikumu ir atbildīgs par
zaudējumiem, kas radušies Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā garantijas
laikā, ja savstarpēji noslēgtajos līgumos nav paredzēts citādi. |
(4) Civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas
summai (limitam) obligātajā apdrošināšanā būvniecībā jābūt pietiekamai, lai,
iestājoties apdrošināšanas gadījumam, tā segtu trešajām personām radušos
zaudējumus vai nodarīto kaitējumu. |
|
|
|
|
|
(5) Būvniecības dalībnieka obligātās
civiltiesiskās apdrošināšanas noteikumus izdod Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
34.pants. Ja
pasūtītājs ir noslēdzis būvniecības līgumu ar būvniecības dalībnieku, kas nav
veicis savas civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu, pasūtītājs ir atbildīgs
par trešajām personām nodarītajiem zaudējumiem, kas radušies būvniecības
dalībnieka darbības vai bezdarbības (vai šādas darbības vai bezdarbības seku)
rezultātā projektēšanas, būvdarbu vai būves ekspluatācijas laikā, ja
zaudējumu piedziņa no vainīgā nav iespējama. |
|
|
34. pants. (1) Būvuzņēmējam un
būvētājam ir pienākums apdrošināt savu civiltiesisko atbildību par tā
darbības vai bezdarbības rezultātā nodarīto kaitējumu trešo personu dzīvībai
un veselībai un nodarītajiem zaudējumiem trešo personu mantai. |
|
34.pants. (1) Būvuzņēmējam un būvētājam ir pienākums apdrošināt savu
civiltiesisko atbildību par tā darbības vai bezdarbības rezultātā nodarīto
kaitējumu trešo personu dzīvībai un veselībai un nodarītajiem zaudējumiem
trešo personu mantai. |
|
|
|
(2) Ja būvdarbu
veikšanai nepieciešama būvatļauja, būvuzņēmēja un būvētāja civiltiesiskā
atbildība apdrošināma līdz būves pieņemšanai ekspluatācijā. |
|
(2) Ja būvdarbu
veikšanai nepieciešama būvatļauja, būvuzņēmēja un būvētāja civiltiesiskā
atbildība apdrošināma līdz būves pieņemšanai ekspluatācijā. |
35.pants. (1)
Būvniecības dalībnieka pienākums ir šajā likumā un Civillikumā noteiktajā
kārtībā atlīdzināt citam būvniecības dalībniekam un trešajām personām tos
zaudējumus, kurus viņš nodarījis ar savu darbību vai bezdarbību. |
|
|
35.pants. Pēc apdrošinājuma ņēmēja
izvēles apdrošināšanas līgumu slēdz uz vienu gadu par visiem objektiem (ģenerālpolise),
katru gadu atjaunojot vai noslēdzot to no jauna, vai arī atsevišķi par katru
būvobjektu, kuram nepieciešama būvatļauja. |
|
35.pants. Pēc apdrošinājuma ņēmēja
izvēles apdrošināšanas līgumu slēdz uz vienu gadu par visiem objektiem
(ģenerālpolise), katru gadu atjaunojot vai noslēdzot to no jauna, vai arī
atsevišķi par katru būvobjektu, kuram nepieciešama būvatļauja. |
(2) Ja viens no būvniecības dalībniekiem ir noslēdzis
līgumu ar otru būvniecības dalībnieku, kuram saskaņā ar šā likuma 8. vai 10.pantu
nav tiesību veikt līgumā paredzētos darbus, un šā otrā būvniecības dalībnieka
nekompetences dēļ ir nodarīti zaudējumi trešajām personām, par minētajiem
zaudējumiem materiāli atbildīgs ir pirmais būvniecības dalībnieks. |
|
|
|
|
|
(3) Katrs
būvniecības dalībnieks un būvē lietoto būvizstrādājumu ražotājs savas
līdzdalības ietvaros saskaņā ar šo likumu un Civillikumu ir atbildīgs par
zaudējumiem, kas radušies Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā garantijas
laikā, ja savstarpēji noslēgtajos līgumos nav paredzēts citādi. |
|
|
|
|
|
36.pants.
Būvniecības dalībnieka atbildība neiestājas, ja zaudējumi radušies
nepārvaramas varas rezultātā. |
|
|
36. pants. (1) Apdrošinātāja atbildības
limits ir maksimālā apdrošināšanas atlīdzības summa faktisko zaudējumu
kompensēšanai, kas tiek noteikta attiecīgi vienam apdrošināšanas gadījumam un
visam līguma (polises) darbības periodam. |
|
36.pants. (1) Apdrošinātāja atbildības
limits ir maksimālā apdrošināšanas atlīdzības summa faktisko zaudējumu
kompensēšanai, kura noteikta attiecīgi vienam apdrošināšanas gadījumam un
visam līguma (polises) darbības periodam. |
|
|
|
(2) Apdrošinātāja atbildības limits par vienu
apdrošināšanas gadījumu un par apdrošināšanas līguma (polises) apdrošināšanas
periodu kopā tiek norādīts apdrošināšanas līgumā (polisē). |
|
(2) Apdrošinātāja atbildības
limits par vienu apdrošināšanas gadījumu un par apdrošināšanas līguma
(polises) apdrošināšanas periodu kopā tiek norādīts apdrošināšanas līgumā
(polisē). |
|
|
|
(3) Atbildības limits vienam gadījumam ir
vienāds ar atbildības limitu, kas noteikts par apdrošināšanas līguma
(polises) darbības periodu kopā. |
|
(3) Atbildības limits vienam
gadījumam ir vienāds ar atbildības limitu, kas noteikts par apdrošināšanas
līguma (polises) darbības periodu kopā. |
|
|
|
37.pants. Iestājoties apdrošināšanas
gadījumam, apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu vai kaitējumu
nodarījušā apdrošinātā civiltiesisko atbildību, izmaksā apdrošināšanas
atlīdzību tādā apmērā, kas atbilst trešajai personai nodarītā kaitējuma
faktiskajam apmēram naudas izteiksmē, nepārsniedzot apdrošināšanas līgumā
noteikto apdrošinātāja atbildības limitu attiecībā uz jebkuru vienu gadījumu
un ieturot polisē norādīto pašrisku, kas nedrīkst pārsniegt 20 procentus no
atbildības limita. |
|
37.pants. Iestājoties apdrošināšanas
gadījumam, apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu vai kaitējumu
nodarījušā apdrošinātā civiltiesisko atbildību, izmaksā apdrošināšanas
atlīdzību tādā apmērā, kas atbilst trešajai personai nodarītā kaitējuma
faktiskajam apmēram naudas izteiksmē, nepārsniedzot apdrošināšanas līgumā
noteikto apdrošinātāja atbildības limitu attiecībā uz jebkuru vienu gadījumu
un ieturot polisē norādīto pašrisku, kas nedrīkst pārsniegt 20 procentus no
atbildības limita. |
|
|
|
38.pants. (1) Trešās personas mantai
nodarītie zaudējumi tiek novērtēti, ievērojot kompensācijas principu un
mantas vērtību zaudējumu rašanās brīdī. Apdrošināšanas atlīdzības apmērs tiek
noteikts, pusēm vienojoties. |
|
38.pants. (1) Trešās personas mantai
nodarītie zaudējumi tiek novērtēti, ievērojot kompensācijas principu un
mantas vērtību zaudējumu rašanās brīdī. Apdrošināšanas atlīdzības apmērs tiek
noteikts, pusēm vienojoties. |
|
|
|
(2) Pušu strīdus gadījumā
apdrošināšanas atlīdzības apmēru normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā
nosaka tiesu instances. |
|
(2) Pušu strīdus gadījumā
apdrošināšanas atlīdzības apmēru normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā
nosaka tiesu instances. |
|
|
|
39.pants. Ja apdrošināšanas gadījuma
rezultātā zaudējumi ir nodarīti vairākām personām un zaudējumu apmērs
pārsniedz apdrošināšanas līgumā (polisē) noteikto atbildības limitu,
apdrošināšanas atlīdzība tiek aprēķināta katram prasītājam proporcionāli
viņam nodarītajiem zaudējumiem tādā apmērā, lai kopējā izmaksājamā atlīdzība
nepārsniegtu apdrošināšanas līgumā (polisē) norādītā viena apdrošināšanas
gadījuma atbildības limitu. |
|
39.pants. Ja apdrošināšanas gadījuma
rezultātā zaudējumi ir nodarīti vairākām personām un zaudējumu apmērs
pārsniedz apdrošināšanas līgumā (polisē) noteikto atbildības limitu,
apdrošināšanas atlīdzība tiek aprēķināta katram prasītājam proporcionāli
viņam nodarītajiem zaudējumiem tādā apmērā, lai kopējā izmaksājamā atlīdzība
nepārsniegtu apdrošināšanas līgumā (polisē) norādītā viena apdrošināšanas
gadījuma atbildības limitu. |
|
|
|
40. pants. Būvuzņēmēja vai būvētāja civiltiesiskās
atbildības obligātās apdrošināšanas esamību uzrauga būvatļaujas izsniedzējs. |
|
40.pants. Būvuzņēmēja vai
būvētāja civiltiesiskās
atbildības obligātās apdrošināšanas esamību uzrauga
būvatļaujas izsniedzējs. |
|
|
|
41. pants. Civiltiesiskās atbildības
apdrošināšanas kārtību un apdrošinātāja atbildības limitus nosaka Ministru
kabinets. |
|
41.pants. Civiltiesiskās
atbildības apdrošināšanas kārtību un apdrošinātāja atbildības limitus nosaka
Ministru kabinets. |
X nodaļa. Starptautiskie līgumi |
|
9. |
Atbildīgā komisija
Aizstāt 37.pantā skaitli un vārdu 37.pants ar skaitli un vārdu 42.pants. |
atbalstīt |
9. Aizstāt 37.pantā skaitli un vārdu 37.pants ar skaitli un vārdu 42.pants. |
37.pants. (1)
Ja starptautiskajā līgumā, ko apstiprinājusi Saeima, ir paredzēti citādi
būvniecības noteikumi nekā šajā likumā, piemērojami starptautiskā līguma
noteikumi. |
|
|
|
|
|
(2) Ja starptautiskajā līgumā, ko nav apstiprinājusi
Saeima, paredzēti citādi būvniecības noteikumi nekā Latvijas likumos,
piemērojami Latvijas likumu noteikumi |
|
|
|
|
|
|
|
10. |
Ekonomikas ministrs
A.K.Kariņš Iekļaut
jaunu XI nodaļu un izteikt to sekojošā redakcijā: XI nodaļa Civiltiesiskās atbildības obligātā
apdrošināšana būvniecībā |
daļēji
atbalstīts, iestrādāts priekšlikumā nr. 7 |
|
|
|
|
38. pants. (1) Būvuzņēmējam un būvētājam ir pienākums apdrošināt savu
civiltiesisko atbildību par tā darbības vai bezdarbības rezultātā nodarīto
kaitējumu trešo personu dzīvībai un veselībai un nodarītajiem zaudējumiem
trešo personu mantai. |
|
|
|
|
|
(2) Būvuzņēmēja un būvētāja civiltiesiskā
atbildība apdrošināma līdz būves pieņemšanai ekspluatācijā gadījumā, ja
būvdarbu veikšanai nepieciešama būvatļauja. |
|
|
|
|
|
39.pants Pēc apdrošinājuma ņēmēja
izvēles apdrošināšanas līgumu slēdz uz vienu gadu uz visiem objektiem
(ģenerālpolise), katru gadu atjaunojot vai noslēdzot to no jauna, vai arī par
katru būvobjektu, kuram nepieciešama būvatļauja, atsevišķi. |
|
|
|
|
|
40.pants (1) Apdrošinātāja atbildības
limits ir maks
imālā apdrošināšanas atlīdzības summa faktisko zaudējumu
kompensēšanai, kas tiek noteikta attiecīgi vienam apdrošināšanas gadījumam un
visam līguma (polises) darbības periodam. |
|
|
|
|
|
(2) Apdrošinātāja atbildības limits par vienu
apdrošināšanas gadījumu un par apdrošināšanas līguma (polises) apdrošināšanas
periodu kopā tiek norādīts apdrošināšanas līgumā (polisē). |
|
|
|
|
|
(3) Atbildības limits vienam gadījumam ir vienāds ar atbildības limitu,
kas noteikts par apdrošināšanas līguma (polises) darbības periodu kopā. |
|
|
|
|
|
41.pants Iestājoties apdrošināšanas
gadījumam, apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu vai kaitējumu
nodarījušā apdrošinātā civiltiesisko atbildību, izmaksā apdrošināšanas
atlīdzību tādā apmērā, kas atbilst trešajai personai nodarītā kaitējuma
faktiskajam apmēram naudas izteiksmē, nepārsniedzot apdrošināšanas līgumā noteikto
apdrošinātāja atbildības limitu attiecībā uz jebkuru vienu gadījumu un
ieturot polisē norādīto pašrisku, kurš nevar pārsniegt 20 procentu no
atbildības limita. |
|
|
|
|
|
42.pants (1) Trešās personas mantai
nodarītie zaudējumi tiek novērtēti, ievērojot kompensācijas principu un
mantas vērtību zaudējuma rašanās brīdī. Apdrošināšanas atlīdzības apmērs tiek
noteikts pusēm vienojoties. |
|
|
|
|
|
(2) Pušu strīdus gadījumā apdrošināšanas
atlīdzības apmēru nosaka normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tiesu instancēs.
|
|
|
|
|
|
43.pants Ja apdrošināšanas gadījuma
rezultātā zaudējumi ir nodarīti vairākām personām un zaudējumu apmērs
pārsniedz apdrošināšanas līgumā (polisē) noteikto atbildības limitu,
apdrošināšanas atlīdzība tiek aprēķināta katram prasītājam proporcionāli
viņam nodarīto zaudējumu apmēram tādā apmērā, lai kopējā izmaksājamā
atlīdzība nepārsniegtu apdrošināšanas līgumā (polisē) norādītā viena
apdrošināšanas gadījuma atbildības limitu. |
|
|
|
|
|
44.pants Būvuzņēmēja vai būvētāja
civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas esamību uzrauga
būvatļaujas izsniedzējs. |
|
|
|
|
|
45.pants Civiltiesiskās atbildības
apdrošināšanas kārtību un apdrošinātāja atbildības limitus nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
Pārejas noteikumi |
|
|
|
|
|
1. Līdz Vispārīgo būvnoteikumu izdošanai apbūve
saskaņojama ar tām valsts pārvaldes institūcijām, kuras norādītas Ministru
kabineta izdotajos "Teritoriālplānošanas noteikumos", un tās
uzsākšana pieļaujama pēc publiskas apspriešanas. |
|
|
|
|
|
2. Šā likuma 10.panta noteikumi piemērojami ar
1996.gada 1.martu, bet 33. un 34.panta noteikumi - pēc tam, kad tiks pieņemts
likums par obligāto apdrošināšanu. |
|
11. |
Ekonomikas ministrs
A.K.Kariņš Svītrot
Būvniecības likuma pārejas noteikumu 2.punktu |
atbalstīt red. prec. |
10. Pārejas noteikumos: izslēgt 2.punktu; |
3. Līdz 1998.gada 1.martam 31.panta pirmās, otrās un
trešās daļas noteikumi nav attiecināmi uz būvēm, kuras bijušas nacionalizētas
vai citādi prettiesiski atsavinātas un kuras bojā ainavu, ja iemesls šādam
būvju tehniskajam stāvoklim radies periodā, kad tās nav atradušās likumīgā
īpašnieka valdījumā. |
|
|
|
|
|
4.
Licence, kuru Latvijas Arhitektu savienība, Latvijas Būvinženieru savienība
vai Latvijas Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas inženieru savienība līdz
šim izsniegusi saskaņā ar likuma "Par uzņēmējdarbību" 32.pantu,
pielīdzināma šā likuma 8.pantā minētajam būvprakses vai arhitekta prakses
sertifikātam, paliekot spēkā licencē norādītajam derīguma termiņam. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 07.03.2002.
likumu, kas stājas spēkā no 03.04.2002.) |
|
|
|
|
|
5. Līdz attiecīgu Latvijas būvnormatīvu apstiprināšanai
piemērojami pašreizējie būvnormatīvi. |
|
|
|
|
|
6. Ministru kabinets izstrādā projektu grozījumiem
likumā "Par valsts budžetu 1995.gadam", paredzot 10 būvinspektoru
štata vietas reģionālajās vides aizsardzības komitejās. |
|
|
|
|
|
7. (Izslēgts ar 07.03.2002. likumu, kas stājas spēkā no
03.04.2002.). |
|
|
|
|
|
8. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Satversmes
81.panta kārtībā izdotie Ministru kabineta noteikumi nr.17 "Būvniecības
noteikumi" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1995, 4.nr.). |
|
|
|
|
|
9. Grozījumi likuma 33.pantā stājas spēkā
2005.gada 1.janvārī. (2002.gada
7.marta likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 03.04.2002.) |
|
12. |
Ekonomikas ministrs
A.K.Kariņš Svītrot
Būvniecības likuma pārejas noteikumu 9.punktu |
atbalstīt red. prec. |
izslēgt 9.punktu; |
10. Ja attiecīgajā vietējā pašvaldībā nav
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izstrādāts un apstiprināts teritorijas
plānojums (ja nepieciešams arī detālais plānojums), līdz 2003.gada 31.decembrim
vietējā pašvaldība ir tiesīga Vispārīgajos būvnoteikumos paredzētajā kārtībā
pieņemt lēmumu par atļauju veikt būvniecību konkrētā zemes gabalā, izņemot
Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes krasta kāpu aizsargjoslu.
Minētajā lēmumā norādāmi konkrētā zemes īpašuma atsavināšanas un lietošanas
tiesību aprobežojumi, kas īpašniekam jāievēro visā būvniecības un būves
pastāvēšanas laikā. (2003.gada 13.marta likuma redakcijā, kas stājas
spēkā no 27.03.2003.) |
|
|
|
|
|
11. Pēc 2003.gada 31.decembra vietējās
pašvaldībās, kurām nav spēkā esoša teritorijas plānojuma (arī detālā
plānojuma), jebkura būvniecības iecere nododama publiskai apspriešanai. (2002.gada 7.marta likuma redakcijā, kas stājas
spēkā no 03.04.2002.) |
|
|
|
|
|
12. Ministru kabinets līdz 2002.gada
1.aprīlim izstrādā attiecīgus grozījumus normatīvajos aktos, lai nodrošinātu
vides pieejamības prasību ievērošanu. (2002.gada
7.marta likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 03.04.2002.) |
|
|
|
|
|
13. Likuma 6.panta jaunā redakcija stājas
spēkā 2002.gada 1.jūlijā. (2002.gada
7.marta likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 03.04.2002.) |
|
|
|
|
|
14. Šā likuma 10.1 panta
noteikumi līdz 2004.gada 31.decembrim attiecināmi arī uz līgumsabiedrībām un
amatnieku individuālajiem un ģimenes uzņēmumiem. (2002.gada
7.marta likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 03.04.2002.) |
|
|
|
|
|
15. Licences, kuras Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrija izsniegusi līdz 2003.gada 1.martam, ir derīgas līdz
licencē norādītā derīguma termiņa beigām. (2003.gada 27.februāra
likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 22.03.2003. |
6. Izteikt pārejas noteikumu
15.punktu šādā redakcijā: 15. Līdz 2005.gada 31.decembrim komersants, kuram ir spēkā esoša
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas vai Ekonomikas
ministrijas izsniegta licence uzņēmējdarbībai būvniecībā un kurš darbojas
atbilstoši licences nosacījumiem, var nereģistrēties būvkomersantu reģistrā. |
13. |
Atbildīgā komisija
izteikt 15.punktu šādā
redakcijā: 15. Līdz 2006.gada 30.jūnijam
komersants, kuram ir spēkā esoša Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas vai Ekonomikas ministrijas izsniegta licence uzņēmējdarbībai
būvniecībā un kurš darbojas atbilstoši licences nosacījumiem, var
nereģistrēties būvkomersantu reģistrā.; |
atbalstīt |
izteikt 15.punktu šādā redakcijā: 15. Līdz 2006.gada 30.jūnijam komersants, kuram ir spēkā
esoša Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas vai Ekonomikas
ministrijas izsniegta licence uzņēmējdarbībai būvniecībā un kurš darbojas
atbilstoši licences nosacījumiem, var nereģistrēties būvkomersantu
reģistrā.; |
|
|
14. |
Ekonomikas ministrs A.K.Kariņšpapildināt pārejas noteikumus ar 16.punktu šādā redakcijā:16.
Ministru kabinetam līdz 2006. gada 1. jūlijam izdot attiecīgus normatīvos
aktus, lai nodrošinātu Būvniecības likuma 4. panta pirmās daļas 9. punkta
izpildi. |
atbalstīt |
papildināt
pārejas noteikumus ar 16.punktu šādā redakcijā: 16. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.jūlijam
izdot attiecīgus normatīvos aktus, lai nodrošinātu Būvniecības likuma 4.panta
pirmās daļas 9.punkta izpildi. |
|
|
15. |
Atbildīgā komisijapapildināt pārejas noteikumus ar 17.punktu šādā
redakcijā:
17. Šā likuma 10.pants un IX
nodaļa stājas spēkā 2005.gada 1.jūlijā.
|
atbalstīt |
papildināt
pārejas noteikumus ar 17.punktu šādā redakcijā: 17. Šā likuma 10.pants un IX nodaļa stājas
spēkā 2005.gada 1.jūlijā. |