Grozījumi likumā "Par valsts
noslēpumu"
Izdarīt likumā "Par valsts noslēpumu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 22.nr.; 1997, 10.nr.; 1998, 1., 14.nr.; 1999, 8.nr.; 2000, 14.nr.; 2002, 2., 24.nr.; 2004, 2., 7., 13.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 10.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Saeimā, Valsts prezidenta Kancelejā, Valsts kancelejā, Valsts kontrolē, Latvijas Bankā, Ārlietu ministrijā, prokuratūrā un Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā personu un telpu atbilstības drošības prasībām pārbaudi veic Satversmes aizsardzības birojs. Satversmes aizsardzības birojs veic arī slepenības režīma nodrošināšanas struktūrvienību vadītāju pārbaudi visās institūcijās."
2. Papildināt 12.panta trešo daļu ar 13.punktu šādā redakcijā:
"13) Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšniekam."
Ministru prezidents
I.Emsis
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par valsts noslēpumu
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 2.panta pirmo daļu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs ir Ministru kabineta pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde. Satversmes aizsardzības birojs, atbilstoši Valsts drošības iestāžu likuma 13.pantam, arī ir Ministru kabineta pārraudzībā esoša valsts iestāde, savukārt, Drošības policija, atbilstoši Valsts drošības iestāžu likuma 15.panta pirmajai daļai, ir Iekšlietu ministrijas pārraudzībā esoša valsts drošības iestāde. Likuma Par valsts noslēpumu 10.panta trešā, ceturtā un piektā daļa nosaka tās iestādes, kas veic personu un telpu atbilstības drošības prasībām pārbaudi. Šo iestāžu kopumā ietilpst Satversmes aizsardzības birojs, Militārās pretizlūkošanas dienests un Drošības policija. Līdz šim personu un telpu atbilstības drošības prasībām pārbaudi Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā veic Drošības policija, saskaņā ar likuma Par valsts noslēpumu 10.panta ceturto daļu. Ņemot vērā to, ka saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 6.pantu, valsts pārvalde ir organizēta vienotā hierarhiskā sistēmā un to, ka nepieciešams nodrošināt pēc iespējas lielāku Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja neatkarību no hierarhiski zemākām valsts pārvaldes institūcijām, nepieciešams izdarīt attiecīgus grozījumus likumā Par valsts noslēpumu, nosakot, ka personu un telpu atbilstības drošības prasībām pārbaudi Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā veic Satversmes aizsardzības birojs. Bez tam, likuma Par valsts noslēpumu 12.pants nosaka tās amatpersonas, kurām ir tiesības izmantot pieeju valsts noslēpumam savu amata pienākumu veikšanai pēc amata. Šādas tiesības, atbilstoši Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumam ir arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšniekam, līdz ar to, nepieciešams papildināt likuma Par valsts noslēpumu 12.panta trešo daļu ar jaunu punktu. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Ievērojot
likumā noteikto Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja statusu,
likumprojekts paredz, ka personu un telpu atbilstības drošības prasībām
pārbaudi Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā veic Satversmes
aizsardzības birojs. Turklāt, pieeja valsts noslēpumam un tiesības to
izmantot sava amata pienākumu veikšanai pēc amata ir arī Korupcijas
novēršanas un apkarošanas biroja priekšniekam. |
3. Cita informācija |
- |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
- |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2004. |
2005. |
2006. |
2007. |
2008. |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
3. Finansiālā ietekme |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
6. Cita informācija |
- |
- |
- |
- |
- |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jauni normatīvie akti nav jāizdod. |
2. Cita informācija |
- |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
- |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
- |
- |
- |
- |
|
|||
5. Cita informācija |
- |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums |
- |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
- |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Jaunas institūcijas netiek radītas un to funkcijas netiek paplašinātas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Tiesību akts neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
- |
Ministru prezidents I.Emsis
KNAB priekšnieks |
KNAB Juridiskās nodaļas vadītājas p.i. |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Loskutovs |
I.Terinka |
I.Čodare |
I.Draveniece |
30.08.2004. 10:42
895
I.Draveniece
7356165-273