Izdarīt Robežsardzes likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 1.nr.; 1999,
20.nr.; 2001, 1., 21.nr.; 2002, 2., 16., 22.nr.; 2003, 2., 14.nr.; 2004, 2.,
10.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 46.pantu ar
sesto daļu šādā redakcijā:
"(6) Robežsargs,
aizejot ikgadējā atvaļinājumā, saņem atvaļinājuma pabalstu 75 % apmērā no
viņam noteiktās mēneša amatalgas."
2. Papildināt
pārejas noteikumus ar 6. un 7.punktu šādā redakcijā:
"6. Šā
likuma 46.panta sestā daļa stājas spēkā 2008.
gada 1.janvārī.
7. Laikposmā
no 2006.gada 1.janvāra līdz 2008.gada 1.janvārim atvaļinājuma pabalstu
robežsargam izmaksā šādā apmērā:
1) no
2006.gada 1.janvāra līdz 2006.gada 31.decembrim -
50 % apmērā no šā likuma 46.panta sestajā daļā noteiktā atvaļinājuma
pabalsta apmēra;
2) no
2007.gada 1.janvāra līdz 2007.gada 31.decembrim -
75 % apmērā no šā likuma 46.panta sestajā daļā noteiktā atvaļinājuma
pabalsta apmēra."
Iekšlietu ministrs
Ē.Jēkabsons
Likumprojekta Grozījumi Robežsardzes likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Valsts civildienesta likums paredz valsts civildienesta ierēdņiem,
bet Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likums, likums Par Valsts ieņēmumu
dienestu, Ieslodzījuma vietu pārvaldes likums - attiecīgo iestāžu
specializētā valsts civildienesta ierēdņiem izmaksāt atvaļinājuma pabalstu,
aizejot ikgadējā atvaļinājumā. Lai pilnveidotu sociālo garantiju sistēmu
specializētā valsts civildienesta ierēdņiem, ievērotu līdzšinējo praksi, ka
arī tiesiskās noteiktības labad arī Robežsardzes likumā ir jāparedz
atvaļinājuma pabalsta izmaksa. |
|
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 3.augusta sēdē (prot. Nr.46,
12.§) doto uzdevumu Iekšlietu ministrija ir aktualizējusi likumprojektu
Grozījumi Robežsardzes likumā (TA-1976) atbilstoši minētajā sēdē
izskatītā Informatīvā ziņojuma Informācija par pabalstiem vispārējā un
specializētā valsts civildienesta ierēdņiem 2.daļas 1.punkta 2.varianta a
variantam. Likumprojekts paredz robežsargam tiesības saņemt atvaļinājuma
pabalstu 75% apmērā no mēneša amatalgas, aizejot ikgadējā atvaļinājumā. Pabalsta izmaksu plānots uzsākt pakāpeniski, sākot ar 2006.gada
1.janvāri, paredzot pārejas periodu līdz 2008.gada 1.janvārim, to izmaksājot
šādā apmērā no likumprojektā paredzētā atvaļinājuma pabalsta summas: ·
no 2006.gada
1.janvāra līdz 31.decembrim 50% apmērā; ·
no 2007.gada
1.janvāra līdz 31.decembrim 75% apmērā; ·
no 2008.gada
1.janvāra 100% apmērā. |
|
3. Cita informācija |
|
|
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Tiks pilnveidotas sociālās garantijas robežsargiem, kā rezultātā tie
būs sociāli aizsargātāki, kas, savukārt, samazinās personāla mainību. Tiks
novērsta pašreizējā nevienlīdzīgā situācija, kad valsts civildienesta
ierēdņiem un citu iestāžu specializētā valsts civildienesta atvaļinājuma
pabalsts ir paredzēts, bet robežsargiem tas nav paredzēts. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|
5. Cita informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
|||
|
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos, t.sk.: ·
valsts budžetā ·
pašvaldību
budžetā |
0 |
0 |
134,4 94,5 39,9 |
201,6 141,7 60,0 |
|
|
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
0 |
0 |
298,8 |
448,2 |
|
|
3. Finansiālā
ietekme (1-2). |
0 |
0 |
-164,4 |
-246,6 |
|
|
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
|
|
|
|
|
|
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins 5.1.PAPILDUS PLĀNOJAMIE
IEŅĒMUMI: 5.1.1. 2006.gads
Ls 134 455: 1)
Valsts
budžetu nodokļu ieņēmumi Ls 94 466: - darba devēja valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09%) Ls 58 005; - darba ņēmēja valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas (9%) 21 671 Ls; -
iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) daļa (27%) Ls 14 790. 2)Pašvaldību budžeta nodokļi
ieņēmumi Ls 39 989: - iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) daļa (73%) Ls 39 989. 5.1.2. 2007.gads
Ls 201 677: 1)Valsts
budžetu nodokļu ieņēmumi Ls 141 696: - darba devēja valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09%)
Ls 87 006; - darba ņēmēja valsts sociālās apdrošināšanas
obligātās iemaksas (9%) Ls 32
505; -
iedzīvotāju ienākuma nodokļa (27%) daļa (28,4%) Ls 22 185. 2)Pašvaldību budžeta nodokļi
ieņēmumi Ls 59 981: -iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) daļa
(73%) Ls 59 981. 5.1.3. 2008.gads
Ls 254 223: 1)Valsts budžetu nodokļu
ieņēmumi Ls 178 614: - darba devēja valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09%) Ls 109 675; - darba ņēmēja valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas (9%) 40 974 Ls; -
iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) daļa (27%) Ls 27 965. 2)Pašvaldību budžeta nodokļi
ieņēmumi Ls 75 609: -iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) daļa
(73%) Ls 75 609. 5.2.PAPILDUS
IZDEVUMI KOPĀ: 2006.gads
Ls 298 792: 1) Atvaļinājuma
pabalsts: 3129 cilv. x Ls
76,95= Ls 240 787; 2)Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 240 787 x 24,09% ) = Ls 58 005; 2007.gads Ls 448 177: 1) Atvaļinājuma
pabalsts: 3129 cilv. x Ls
115,42= Ls 361 171; 2)Valsts soci
ālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 361 171 x 24,09% ) = Ls 87 006; 2008.gads Ls 564 945; 1) Atvaļinājuma
pabalsts: 3129 cilv. x Ls
145,50= Ls 455 270; 2)Valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 455270 x 24,09% ) = Ls 109 675. |
|
|
|
|
|
|
6. Cita informācija |
|
|||||
IV. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi
un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Cita informācija |
|
|||||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||
2.tabula |
||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas. |
|||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
Konsultācijas nav
notikušas. |
|||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav veiktas. |
|||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||
VII. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un netiks paplašinātas
esošo institūciju funkcijas. |
|||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrības informēšana par normatīvā akta ieviešanu notiks
publicējot to laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas
sistēmā NAIS. |
|||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
|||||||
4. Cita informācija |
|
|||||||
Iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
R.Bluķis |
M.Rāzna |
T.Stragova |
A.Strode |
|
|
|
|
2004.10.25. 15:45
1029
Finanšu un īpašuma departamenta
Budžeta plānošanas un analīzes nodaļas
vecākā referente
I.Kupšāne
7219609