Projekts

Likumprojekts

 

Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā

 

Izdarīt Latvijas Sodu izpildes kodeksā šādus grozījumus:

 

1. Izteikt 5.panta pirmās daļas 4.punktu šādā redakcijā:

 

"4) Valsts probācijas dienests – piespiedu darbu."

 

2. Izteikt 133. un 134.pantu šādā redakcijā:

 

"133.pants. Notiesātā pienākums pieteikties piespiedu darba izpildes institūcijā soda izciešanai

Notiesātajam, kuram piespriests piespiedu darbs, ir pienākums piecu darba dienu laikā pēc tam, kad saņemts tiesas spriedums (noraksts), kas stājies likumīgā spēkā, pieteikties piespiedu darba izpildes institūcijā atbilstoši deklarētajai dzīvesvietai piespriestā soda izciešanai.

Ja notiesātais, lai izvairītos no soda izciešanas, noteiktā termiņā nepiesakās piespiedu darba izpildes institūcijā, viņu rakstiski brīdina par piespiedu darba aizstāšanu ar arestu.

Valsts probācijas dienests sedz notiesātajam ar ierašanos piespiedu darba izpildes institūcijā un piespiedu darba veikšanu saistītos transporta izdevumus.

 

134.pants. Piespiedu darba izpildes institūcija, kas pārzina piespiedu darba izpildīšanu

Piespiedu darba izpildes institūcija ir Valsts probācijas dienests.

Pašvaldībai ir tiesības noteikt prioritāros sabiedrībai nepieciešamos darbus, kas veicami tās teritorijā, izmantojot piespiedu darbu. Šo darbu sarakstu pašvaldība iesniedz piespiedu darba izpildes institūcijai, kura regulāri informē pašvaldību par šo darbu izpildes gaitu.

Piespiedu darba izpildes institūcijai pēc tiesneša vai tiesas priekšsēdētāja rīkojuma un tiesas sprieduma noraksta saņemšanas ir pienākums:

1) kontrolēt, kad notiesātais ierodas pieteikties soda izciešanai;

2) reģistrēt soda izciešanai pieteikušos notiesāto;

3) izskaidrot notiesātajam soda izciešanas nosacījumus un kārtību;

4) izsniegt notiesātajam norīkojumu pie darba devēja vai konkrēta darba veikšanai;

5) noslēgt līgumu ar darba devēju par notiesātā iesaistīšanu piespiedu darbā;

6) kontrolēt, kā notiesātais veic darbu, un katru dienu saņemt informāciju par to no attiecīgā darba devēja;

7) uzskaitīt nostrādātās stundas par katru iepriekšējo dienu;


8) ja notiesātais izvairās no soda izciešanas vai objektīvu iemeslu dēļ nav spējīgs turpināt šā soda izciešanu, sagatavot un iesniegt rajona (pilsētas) tiesai pieteikumu par nepieciešamību aizstāt notiesātajam piemēroto sodu – piespiedu darbu – ar cita veida sodu;

9) pēc sprieduma izpildīšanas paziņot par to tiesai, kas taisījusi spriedumu."

 

3. Aizstāt 135.panta otrajā daļā vārdus "Piespiedu darba uzraudzības dienestam" ar vārdiem "piespiedu darba izpildes institūcijai".

 

4.  136.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus "Piespiedu darba uzraudzības dienesta" ar vārdiem "piespiedu darba izpildes institūcijas";

aizstāt trešajā daļā vārdu "pašvaldība" ar vārdiem "piespiedu darba izpildes institūcija".

 

5. Izteikt 137.pantu šādā redakcijā:

 

"137.pants. Darba devēju pienākumi, nodarbinot ar piespiedu darbu notiesātos

Darba devējs, kas noslēdzis līgumu ar piespiedu darba izpildes institūciju par notiesāto nodarbināšanu vai nodarbina notiesātos sabiedrības interesēs bez līguma, ierāda notiesātajiem attiecīgu darbu, kuru viņi var veikt pēc darba pastāvīgajā darba vietā vai pēc mācībām, un:

1) rada notiesātajiem darba aizsardzības prasībām atbilstošus darba apstākļus, iepazīstina viņus ar darba aizsardzības un darba kārtības noteikumiem;

2) apgādā notiesātos ar darba veikšanai nepieciešamajiem darbarīkiem un instrumentiem;

3) uzrauga, kā notiesātie veic ierādīto darbu.

Darba devējs katru dienu informē piespiedu darba izpildes institūciju par katra notiesātā nostrādāto stundu skaitu vai par izvairīšanos no soda izciešanas un katru mēnesi pārskaita piespiedu darba izpildes institūcijai, ar kuru noslēgts līgums par notiesāto nodarbināšanu, naudu par paveikto darbu līgumā paredzētajā apmērā."

 

6.  138.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus "pašvaldības Piespiedu darba uzraudzības dienests" ar vārdiem "piespiedu darba izpildes institūcija";

aizstāt otrajā daļā vārdus "Piespiedu darba uzraudzības dienests" ar vārdiem "piespiedu darba izpildes institūcija".

 


7. Papildināt pārejas noteikumus ar 3. un 4.punktu šādā redakcijā:

 

"3. Līdz 2005.gada 31.decembrim Valsts probācijas dienesta funkcijas izpilda pašvaldības, izņemot Bauskas, Cēsu, Daugavpils, Jelgavas, Jēkabpils, Rēzeknes, Saldus, Tukuma un Valmieras rajonu, kur piespiedu darba izpildes institūcija spriedumiem, kas stājušies likumīgā spēkā no 2005.gada 1.janvāra, ir Valsts probācijas dienests.

 

4. Finanšu līdzekļus pašvaldībām piespiedu darbu uzraudzībai 2005.gadā administrē Valsts probācijas dienests."

 

Likums stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.

 

 

 

 

 

Tieslietu ministre

V.Muižniece

 

 

Normatīvā akta projekta

”Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

Latvijā 1999.gada aprīlī ar jaunā Krimināllikuma stāšanos spēkā tika ieviests jauns soda veids – piespiedu darbs. No 1999.gada 1.aprīļa līdz 2003.gada 31.decembrim piespiedu darbs kā kriminālsods piemērots 4374 personām, bet piespiedu darba īpatsvars četru gadu laikā citu pamatsoda veidu vidū pieaudzis turpat septiņas reizes - no 1,4% - 10%. Pēdējo divu gadu laikā piespiedu darbs pēc nosacītas notiesāšanas un brīvības atņemšanas ir kļuvis trešais populārākais sods, apsteidzot naudas sodu.

Soda izpilde tika uzticēta pašvaldībām, jo 1999.gadā nepastāvēja valsts institūcija, kas varētu veikt soda izpildes organizāciju. Diemžēl, laikā no 1999.gada 1.aprīļa līdz Valsts probācijas dienesta izveidei 2003.gada oktobrī Latvijā nebija nevienas valsts institūcijas, kas veiktu piespiedu darba kā kriminālsoda izpildes organizāciju valsts līmenī. Neformāli 1999.gadā šā soda veida ieviešanu un koordinēšanu veica Sorosa fonds – Latvija. Šajā laikā piespiedu darbu uzraudzības dienestu izveidei pašvaldībām netika piešķirts valsts finansējums.

2003.gada decembra beigās tika pieņemts Valsts probācijas dienesta likums. Saskaņā ar šā likuma 6.pantu, sākot ar

2004.gadu piespiedu darba koordināciju valsts līmenī pārņem Valsts probācijas dienests. Saskaņā ar 2004.gada 12.februārī izdarītajiem grozījumiem Krimināllikumā, sākot ar 2005.gada 1. janvāri piespiedu darbu varēs piemērot vēl par vairāk kā 100 noziedzīgiem nodarījumiem.

2004.gada 12.februāra likuma „Grozījumi Krimināllikumā” pārejas noteikumu 2.punkts nosaka, ka „Ministru kabinets, izstrādājot valsts budžeta projektu 2005.gadam, iekļauj tajā šā likuma izpildei nepieciešamo finansējumu”. Likumprojekta anotācijā aprēķinātais finansējums 2005.gadam sastāda

727,7 tūkstošus latu. Ar Ministru prezidenta 8.03.2004 rezolūciju Nr.12/Jur-104 Tieslietu ministrijai un Finanšu ministrijai tika dots uzdevums nodrošināt Krimināllikuma pārejas noteikumu 2.punktā dotā uzdevuma izpildi. Finanšu ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības sarunās tika konceptuāli nolemts, ka minēto finansējumu administrēs Valsts probācijas dienests, veicot nepieciešamo finanšu līdzekļu precizētu aprēķinu, ar nosacījumu, ka 2005.gadā dienests daļēji uzsāk pārņemt piespiedu darba izpildi un 2006.gadā to pārņem pilnībā.

Valsts probācijas dienesta pārvalde ir veikusi aprēķinus un 2005.gadam ir nepieciešami līdzekļi Ls 463 945 apmērā.

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Normatīvā akta projekts paredz izdarīt grozījumus Latvijas Sodu izpildes kodeksā. Grozījumi paredz pārejas modeli piespiedu darba izpildē, nosakot, ka 2005.gadā notiesātos piespiedu darbos varēs norīkot gan pašvaldība, gan Valsts probācijas dienests. Likuma pārejas noteikumos tiek noteikta teritorija, kurā piespiedu darba izpildes institūcija ir Valsts probācijas dienests. Pārējā teritorijā piespiedu darbu turpina izpildīt pašvaldības.

Tiek noteikts, ka finanšu līdzekļus šī soda izpildei 2005.gadā administrē Valsts probācijas dienests, kas ir atbilstoši Finanšu ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības 10.06.2004 sarunās nolemtajam.

3. Cita informācija

 

Latvijas Sodu izpildes kodeksā grozījumus steidzamības kārtībā ir nepieciešams izdarīt, lai:

1)      Valsts probācijas dienests varētu veiksmīgi ar 2005.gada 1.janvāri veikt kriminālsoda - piespiedu darbs - izpildei piešķirto finanšu līdzekļu administrēšanu;

2)      pakāpeniski pārņemtu no pašvaldībām kriminālsoda – piespiedu darbs – uzraudzību.

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 

 

 

 2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 

 

 

 

 

 

 

3. Sociālo seku izvērtējums

 

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

Ieviešot normatīvo aktu tiks vienkāršotas administratīvās procedūras, jo ar kriminālsoda – piespiedu darbs - izpildi atsevišķos rajonos vairs nenodarbosies pašvaldības, bet Valsts probācijas dienests, pakāpeniski pārņemot visu Latvijas teritoriju.

 

Grozījumiem ir ietekme uz kriminogēnās situācijas izmaiņām. Ja tiks veikta efektīva soda izpilde, samazināsies riska faktors, ka notiesātie ar piespiedu darbu izdarīs jaunus noziedzīgus nodarījumus.

 

4. Ietekme uz vidi

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

 Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

2.Izmaiņas budžeta izdevumos

Projekts šo jomu neskar

463.9

825.2

807.0

742.02

3.Finansiālā ietekme

Projekts šo jomu neskar

-463.9

-825.2

-807.0

-742.02

4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

1. Prognozējamais darbinieku štata vienību skaits Valsts probācijas dienesta pārvaldē – 38, t.sk.:

2005.gads

1.1.Atalgojums – Ls 44 400,-

   1.1.1. Nodaļas vadītājs

               1x280x12mēn.=3 360

   1.1.2. Vecākais referents (3.darbi nieki)

               13x180x12mēn=28 080

   1.1.3. Vecākais referents

               24x180x3mēn=12 960

1.2. 40% piemaksām un pabalstiem  

            = 17 760

1.3. Darba alga atvaļinājuma  

         pabalstiem ierēdņiem-2 080Ls

1.4. VSAOI – 24.09%

        64240 x 0.2409=15 475Ls

Kopā 2005.gads 79 715 Ls

 

2006.gads

1.1.Atalgojums – Ls 38 880,-

     1.1.1. Vecākais referents

               24x180x9mēn=38 880

     1.1.2. Vecākais referents

                9x180x12=19440

1.2. 40% piemaksām un pabalstiem  

            = 23328 Ls

1.3. Darba alga atvaļinājuma  

         pabalstiem – 5940 Ls

1.4. VSAOI – 24.09%

        87588 x 0.2409=21100Ls

Kopā 2006.gads 108668

 

2005.gads

  1. Kārtējie izdevumi:

 2.1. Pakalpojumu apmaksa:

     2.1.1. Komandējumi un dienesta

               braucieni - 15Ls/mēnesī

               darbiniekam

           14x15x12=2520

            24x15x3=4320

2.1.2. Sakaru pakalpojumi –

           31Ls/ mēnesī darbiniekam;

           14x31x12=5208

            24x31x3=2232

2.1.3. Pasta vērtszīmes

            125x12=1500

2.1.4. Telefona pieslēgums

           38x30=1140

2.1.5. Telpu noma

            14x50x12=8400

             24x50x3=3600

2.1.6. Pārējie pakalpojumi

             84x38=3192

2.1.7. Personāla apmācīšanas

           izdevumi

           14x15x12=2520

            24x15x3=1080

2.1.8. Darba devēja apmaksātie

           veselības, dzīvības

           apdrošināšanas izdevumi

            38x110=4180

2.2. Materiālu, energoresursu,

       ūdens un mazvērtīgā inventāra 

        iegāde kopā 7990 Ls,

2.2.1. Kancelejas preces un

       saimniecības materiāli

           14x18x12=3024

            24x18x3=1296

 2.2.2. Kārtējā remonta un

           uzturēšanas materiāli

             14x5x12=840

              24x5x3=360

2.2.3. Mazvērtīgais inventārs (galda

         lampa, telefona aparāts,

         apmeklētāju krēsls, pārējais

         inventārs)

         65x38=2470

2.3. Piespiedu darbu uzraudzība

       pašvaldībās:

2.3.1. Piespiedu darbu uzraudzība

         54x1800=97200         

2.3.2. Transporta pakalpojumi

          notiesātajiem

           24x1680=40320

Kopā 2005.gadā – 318642 Ls

 

2006.gads

  1. Kārtējie izdevumi:

 2.1. Pakalpojumu apmaksa:

     2.1.1. Komandējumi un dienesta

               braucieni - 15Ls/mēnesī

               darbiniekam

           9x15x12=1620

            24x15x9=3240

2.1.2. Sakaru pakalpojumi –

           31Ls/ mēnesī darbiniekam;

            24x31x9=6696

            9x31x12=3348

2.1.3. Pasta vērtszīmes

            175x12=2100

2.1.4. Telefona ieslēgums

           9x30=270

2.1.5. Telpu noma

            24x50x9=10800

             9x50x12=5400

2.1.6. Pārējie pakalpojumi

             33x69=2268

2.1.7. Personāla apmācīšanas

           izdevumi

           24x15x9=3240

            9x15x12=1620

2.1.8. Darba devēja apmaksātie

           veselības, dzīvības

           apdrošināšanas izdevumi

            9x110=990

2.2. Materiālu, energoresursu,

       ūdens un mazvērtīgā inventāra 

        iegāde kopā 8037Ls,

2.2.1. Kancelejas preces un

       saimniecības materiāli

           24x18x9=3888

            9x18x12=1944

 2.2.2. Kārtējā remonta un

           uzturēšanas materiāli

             24x5x9=1080

              9x5x12=540

2.2.3. Mazvērtīgais inventārs (galda

         lampa, telefona aparāts,

         apmeklētāju krēsls, pārējais

         inventārs)

         65x9=585

2.3. Piespiedu darbu uzraudzība

       pašvaldībās:

2.3.1. Piespiedu darbu uzraudzība

         54x300=16200         

2.3.2. Transporta pakalpojumi

          notiesātajiem

           24x2500=60000

Kopā 2006.gadā – 299925 Ls

 

 

 

2005.gads

3.Vienreizējie izdevumi:

    3.1. Rakstāmgalds

            38x160=6080

    3.2. Krēsls

             38x55=2090

    3.3. Dokumentu skapis

            38x112=4256

    3.4. Dokumentu plaukti

             38x80=3040

    3.5. Apspriežu galds

           2x200=400

3.6. Skapis lietu uzglabāšanai

           10x150=1500

3.7. Sistēmbloks

             38x809=30742

3.8. Monitors

             38x200=7600

3.9. UPS - 38x260=9880

Kopā 2005.gadā – Ls 65588

 

2006.gads

3.Vienreizējie izdevumi:

    3.1. Rakstāmgalds

            9x160=1440

    3.2. Krēsls

             9x55=495

    3.3. Dokumentu skapis

            9x112=1008

    3.4. Dokumentu plaukti

             9x80=720

    3.5. Skapis lietu uzglabāšanai

             21x150=3150

    3.6. Sistēmbloks

             9x809=7281

    3.7. Monitors

             9x200=1800

    3.8. UPS - 9x260=2340

Kopā 2006.gadā – Ls 18234

 

2005.gadā uzturēšanas izdevumi – 

           Ls398357

 

2006.gadā uzturēšanas izdevumi – 

           Ls408613

 

 

2005.gadā vienreizējie izdevumi – Ls65588

 

2006.gadā vienreizējie izdevumi – Ls18234

 

 

Kopā funkcijai 2005.gadā – Ls 463945

 

Kopā funkcijai 2006.gadā – Ls 426847

 

 

Izpildes institūcija – Valsts probācijas dienests, pašvaldības

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  79,7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

318.6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

65.6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

398.4

 

 

 

 

 

 

65.6

 

 

 

 

 

 

463.9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

108.7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

299.9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.2

 

 

 

 

408.6

 

 

 

 

 

 

 

18.2

 

 

 

 

 

 

 

426.8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  ;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.Cita informācija

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

 

 

Likumprojekts „Grozījums Krimināllikumā” ir sagatavots un iesniegts vienlaicīgi ar šo likumprojektu.

Ministru kabineta noteikumu projekts „Piespiedu darba izpildes koordinācijas kārtība 2005.gadā” ir sagatavots, izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē un saskaņots.

Līdz 2005.gada jūnijam tiks izstrādāts un noteiktā kārtībā iesniegts izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojekts „Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā.”

 

 

 

2. Cita informācija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

 

 2. Saistības pret citām starptautiskām organizācijām

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. 

 

 

 

 

 

5. Cita informācija

 

 

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 

 

 

 

 

2004.gada 10.jūnija Finanšu ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības sarunas.

Latvijas Pašvaldību savienības un Valsts probācijas dienesta pārvaldes vienošanās 2004.gada 6.jūlijā par finanšu līdzekļu nepieciešamo apjomu un to administrēšanu.

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

 

Atbalsta.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 

Saistībā ar šo normatīvo aktu konsultācijas veiktas ar Kanādas Britu Kolumbijas Probācijas dienesta vadītāju Robertu Vatsu (Robert Watts).

 

5. Cita informācija

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

 

 

 

 

 

 

Ieviešot normatīvo aktu, 9 rajonos piespiedu darba izpildes organizācija pāries no pašvaldības uz valsts iestādi – Valsts probācijas dienestu. Tā kā kriminālsodu izpilde ir valsts funkcija, efektīvu uzraudzības sistēmu pār soda izpildi jānodrošina valsts institūcijai. Jaunas institūcijas 2005.gadā netiek veidotas, jo soda izpildi pārņem jau esošās Valsts probācijas dienesta teritoriālās struktūrvienības.

2006.gadā Valsts probācijas dienests pārņem soda izpildi visā Latvijas teritorijā.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

 

Sabiedrība tiks informēta ar publikāciju Latvijas Republikas oficiālajā laikrakstā „Latvijas vēstnesis” un NAIS (Normatīvo aktu informācijas sistēma) starpniecību, kā arī ar publikācijām citos sabiedrības saziņas līdzekļos.

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Šis normatīvais akts neierobežo indivīda tiesības.

 

4. Cita informācija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tieslietu ministre                                                             V.Muižniece

 

                                                                                     

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta vadītājas p.i.

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

M.Bičevskis

K.Jarinovska

I.Brazauska

A.Dementjevs

 

 

 

19.10.2004. 10:20

1584

I.Linde

7224797, ilona.linde@vpdp.gov.lv