Iesniedz Juridiskā komisija Likumprojekts
trešajam lasījumam
(reģ.nr.993)
Otrajā lasījumā pieņemtā likumprojekta
redakcija |
Nr |
Priekšlikumi |
Atbildīgās komisijas atzinums |
Redakcija, kurā likumprojektu trešajā
lasījumā ierosina pieņemt Juridiskā komisija |
I nodaļa Vispārīgie
noteikumi |
|
|
|
I nodaļa Vispārīgie
noteikumi |
1.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir veicināt personas tiesības uz taisnīgu tiesu
aizsardzību, nodrošinot valsts garantētu finansiālu atbalstu juridiskās
palīdzības saņemšanai. |
1. |
Saeimas
Juridiskais birojs Papildināt 1.pantu pirms vārda personas ar vārdu fiziskās. |
Atbalstīts |
1.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir veicināt fiziskās
personas tiesības uz taisnīgu tiesas aizsardzību, nodrošinot valsts garantētu
finansiālu atbalstu juridiskās palīdzības saņemšanai. |
2.pants. Likuma darbība Likums reglamentē valsts
nodrošinātās juridiskās palīdzības (turpmāk juridiskā palīdzība) sniegšanas
vispārīgos noteikumus. |
|
|
|
2.pants. Likuma darbība Likums reglamentē valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības (turpmāk juridiskā palīdzība) sniegšanas vispārīgos noteikumus. |
3.pants. Tiesības uz juridisko palīdzību (1) Tiesības uz juridisko palīdzību ir: 1) Latvijas pilsonim; 2) Eiropas
Savienības pilsonim, kas nav Latvijas Republikas pilsonis, bet tiesiski
uzturas Latvijas Republikā; 3) tādas
valsts pilsonim, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts, ja viņš tiesiski
uzturas Latvijas Republikā un ir saņēmis pastāvīgās uzturēšanās atļauju; 4) Latvijas nepilsonim; 5) bezvalstniekam; 6) bēglim un personai, kurai
piešķirts alternatīvais statuss Latvijas Republikā; 7) personai, kurai atbilstoši
Latvijas Republikas noslēgtam starptautiskajam līgumam ir tiesības uz
Latvijas Republikas nodrošināto juridisko palīdzību; 8) patvēruma meklētājam. (2) Šā panta pirmajā daļā minētajām fiziskajām personām ir tiesības uz
juridisko palīdzību, ja šīs personas, ievērojot to īpašo situāciju, īpašuma
stāvokli un ienākumu līmeni, nav spējīgas daļēji vai pilnīgi nodrošināt savu
tiesību aizsardzību. Ministru kabinets nosaka, kādos gadījumos personas īpašā
situācija, īpašuma stāvoklis un ienākumu līmenis uzskatāms par atbilstošu
juridiskās palīdzības piešķiršanai. (3) Valsts nodrošina juridisko palīdzību jebkurai personai, kas ieguvusi maznodrošinātas vai trūcīgas personas statusu. (4) Personām, kas atbilst šā
panta pirmajā un otrajā daļā minētajiem kritērijiem, ir tiesības
pieprasīt juridisko palīdzību un izdarīt grozījumus sākotnējā juridiskās palīdzības
pieprasījumā. |
2. 3. 4. 5. |
Saeimas
Juridiskais birojs Izteikt 3.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Tiesības uz juridisko palīdzību ir: 1) Latvijas pilsonim; 2) Latvijas nepilsonim; 3) bezvalstniekam; 4) Eiropas Savienības pilsonim, kas nav Latvijas Republikas pilsonis, bet tiesiski uzturas Latvijas Republikā; 5) tādas valsts pilsonim, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts, ja viņš tiesiski uzturas Latvijas Republikā un ir saņēmis pastāvīgās uzturēšanās atļauju; 6) personai, kurai atbilstoši Latvijas Republikas noslēgtam starptautiskajam līgumam ir tiesības uz Latvijas Republikas nodrošināto juridisko palīdzību; 7) patvēruma meklētājam, bēglim un personai, kurai piešķirts alternatīvais statuss Latvijas Republikā. Deputāts J.Sokolovskis Izslēgt 3.panta pirmās daļas 3.punktā vārdus un ir saņēmis pastāvīgās uzturēšanas atļauju. Saeimas
Juridiskais birojs Aizstāt 3.panta ceturtajā daļā vārdus pirmajā un otrajā ar vārdiem otrajā un trešajā. Juridiskā komisija Aizstāt 3.panta ceturtajā daļā vārdus pirmajā un otrajā ar vārdiem
pirmajā, otrajā un trešajā. |
Atbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts Atbalstīts |
3.pants. Tiesības uz juridisko palīdzību (1) Tiesības uz juridisko palīdzību ir: 1) Latvijas pilsonim; 2) Latvijas nepilsonim; 3) bezvalstniekam; 4) Eiropas Savienības pilsonim, kas nav Latvijas Republikas pilsonis, bet tiesiski uzturas Latvijas Republikā; 5) tādas valsts pilsonim, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts, ja viņš tiesiski uzturas Latvijas Republikā un ir saņēmis pastāvīgās uzturēšanās atļauju; 6) personai, kurai atbilstoši Latvijas Republikas noslēgtam starptautiskajam līgumam ir tiesības uz Latvijas Republikas nodrošināto juridisko palīdzību; 7) patvēruma meklētājam, bēglim un personai, kurai piešķirts alternatīvais statuss Latvijas Republikā. (2) Šā panta pirmajā daļā minētajām fiziskajām personām ir tiesības uz
juridisko palīdzību, ja šīs personas, ievērojot to īpašo situāciju, īpašuma
stāvokli un ienākumu līmeni, nav spējīgas daļēji vai pilnībā nodrošināt savu
tiesību aizsardzību. Ministru kabinets nosaka, kādos gadījumos personas īpašā
situācija, īpašuma stāvoklis un ienākumu līmenis uzskatāms par atbilstošu
juridiskās palīdzības piešķiršanai. (3) Valsts nodrošina juridisko palīdzību jebkurai personai, kas ieguvusi maznodrošinātas vai trūcīgas personas statusu. (4) Personām, kas atbilst šā panta pirmajā, otrajā un trešajā daļā minētajiem kritērijiem, ir tiesības pieprasīt juridisko palīdzību un izdarīt grozījumus sākotnējā juridiskās palīdzības pieprasījumā. |
4.pants. Juridiskās
palīdzības pieprasītāja atbildība (1) Personai nav tiesību ļaunprātīgi izmantot savu īpašo situāciju,
īpašuma stāvokli un ienākumu līmeni juridiskās palīdzības saņemšanai. (2) Personai ir pienākums savlaicīgi pieprasīt juridisko palīdzību, izņemot gadījumus, kad tas objektīvu apstākļu dēļ nav bijis iespējams. |
|
|
|
4.pants. Juridiskās
palīdzības pieprasītāja atbildība (1) Personai nav tiesību ļaunprātīgi izmantot savu īpašo situāciju,
īpašuma stāvokli un ienākumu līmeni juridiskās palīdzības saņemšanai. (2) Personai ir pienākums savlaicīgi pieprasīt juridisko palīdzību, izņemot gadījumus, kad tas objektīvu apstākļu dēļ nav bijis iespējams. |
5.pants. Juridiskās
palīdzības apjoms (1) Valsts
nodrošina juridisko palīdzību strīdu risināšanai ārpus tiesas un tiesā, kā
arī juridiskās konsultācijas sniegšanu aizskarto vai apstrīdēto personas
tiesību vai ar likumu aizsargāto interešu aizsardzībai. (2) Valsts nodrošina juridisko
palīdzību patvēruma meklētājam apelācijas procedūrās patvēruma piešķiršanas
procesa ietvaros. (3) Valsts nodrošina juridisko palīdzību personai, ņemot vērā tās
īpašo situāciju, īpašuma stāvokli un ienākumu līmeni, kā arī personas
iesniegumā par juridisko palīdzību norādīto informāciju, izņemot likumā
noteiktos gadījumus. (4) Izdevumi, kas
saistīti ar šajā likumā noteiktajā kārtībā sniegtās juridiskās palīdzības
nodrošināšanu, tiek segti no valsts budžetā šim mērķim paredzētajiem
līdzekļiem. (5) Juridiskās palīdzības apjomu nosaka stundās un noteiktu darbību
veidā. Ministru kabinets nosaka juridiskās palīdzības veidus, maksimālo
stundu skaitu un samaksas apmēru un kārtību. (6) Šajā likumā noteiktajos gadījumos persona sedz daļu no maksas
par saņemto juridisko palīdzību vai arī pilnībā samaksā ar juridisko
palīdzību saistītos izdevumus. (7) Valsts nesedz tiesas izdevumus, kas personai jāmaksā saskaņā ar
tiesas nolēmumu. |
6. 7. |
Saeimas Juridiskais birojs Papildināt 5.panta pirmo daļu ar otro teikumu šādā redakcijā: Patvēruma meklētājam valsts nodrošina juridisko palīdzību apelācijas procedūrās patvēruma piešķiršanas procesa ietvaros. Saeimas Juridiskais birojs Izslēgt otro daļu, šādi mainot turpmāko daļu numerāciju: 1) uzskatīt trešo daļu par otro; 2) piekto daļu
par trešo; 3) sesto daļu
par piekto; 4) septīto daļu
par sesto. |
Atbalstīts Atbalstīts |
5.pants. Juridiskās
palīdzības apjoms (1) Valsts nodrošina juridisko palīdzību strīdu risināšanai ārpus
tiesas un tiesā, kā arī juridiskās konsultācijas sniegšanu aizskarto vai
apstrīdēto personas tiesību vai ar likumu aizsargāto interešu aizsardzībai. Patvēruma meklētājam valsts nodrošina juridisko palīdzību
apelācijas procedūrās patvēruma piešķiršanas procesa ietvaros. (2) Valsts nodrošina juridisko palīdzību personai, ņemot vērā tās
īpašo situāciju, īpašuma stāvokli un ienākumu līmeni, kā arī personas
iesniegumā par juridisko palīdzību norādīto informāciju, izņemot likumā
noteiktos gadījumus. (3) Juridiskās palīdzības apjomu nosaka stundās un noteiktu darbību
veidā. Ministru kabinets nosaka juridiskās palīdzības veidus, maksimālo
stundu skaitu un samaksas apmēru un kārtību. (4) Izdevumi, kas
saistīti ar šajā likumā noteiktajā kārtībā sniegtās juridiskās palīdzības
nodrošināšanu, tiek segti no valsts budžetā šim mērķim paredzētajiem
līdzekļiem. (5) Šajā likumā noteiktajos gadījumos persona sedz daļu no maksas
par saņemto juridisko palīdzību vai arī pilnībā samaksā ar juridisko
palīdzību saistītos izdevumus. (6) Valsts nesedz tiesas izdevumus, kas personai jāmaksā saskaņā ar
tiesas nolēmumu. |
6.pants Juridiskās palīdzības atteikuma pamats (1) Juridisko palīdzību nesniedz, ja: 1) personas pieprasītā juridiskā
palīdzība ir nepamatota; 2) persona nav savlaicīgi
pieprasījusi juridisko palīdzību; 3) valsts pārvaldes iestāde ir
palīdzējusi personai, norādot uz tiesiskās situācijas risināšanas iespējām,
sagatavojot personas tiesību aizsardzībai vai īstenošanai nepieciešamos
dokumentus vai sniedzot cita veida juridisko palīdzību, kas norāda uz to, ka
juridiskā palīdzība nav nepieciešama; 4) divu pēdējo gadu laikā kopš
iepriekšējās juridiskās palīdzības pieprasīšanas personai ir bijusi
pārtraukta juridiskās palīdzības sniegšana tādēļ, ka šī persona, pieprasot
juridisko palīdzību, sniegusi īstenībai neatbilstošas ziņas; 5) persona, kurai ir bijis uzlikts
par pienākumu daļēji vai pilnībā atmaksāt ar juridisko palīdzību saistītos
izdevumus, nav to izdarījusi noteiktajā laikā un apmērā; 6) tā attiecas uz prasījumu, kas
tieši saistīts ar prasītāja komercdarbību vai neatkarīgu profesionālo
darbību; 7) tā ir saistīta ar muitas vai
nodokļu jautājumiem; 8) tā attiecas uz prasījumu, kas
tieši saistīts ar goda un cieņas aizskaršanu gadījumos, kad prasītājs nav
cietis materiālus vai finansiālus zaudējumus; 9) strīdu izšķir šķīrējtiesā vai
izmantojot citus alternatīvus strīdu risināšanas mehānismus. (2) Izņēmuma gadījumos juridisko palīdzību sniedz, neņemot vērā šā
panta pirmās daļas 4. un 5.punktā minētos nosacījumus, ja juridiskās
palīdzības nesniegšana nozīmētu, ka tiek būtiski ierobežotas Latvijas
Republikas Satversmē garantētās personas pamattiesības. |
8. |
Saeimas Juridiskais birojs Izteikt 6.panta pirmās daļas 8.apakšpunktu šādā redakcijā: 8) tā attiecas
uz prasījumu par goda un cieņas aizskaršanu; |
Atbalstīts |
6.pants. Juridiskās palīdzības atteikuma pamats (1) Juridisko palīdzību nesniedz, ja: 1) personas pieprasītā juridiskā
palīdzība ir nepamatota; 2) persona nav savlaicīgi pieprasījusi
juridisko palīdzību; 3) valsts pārvaldes iestāde ir
palīdzējusi personai, norādot uz tiesiskās situācijas risināšanas iespējām,
sagatavojot personas tiesību aizsardzībai vai īstenošanai nepieciešamos
dokumentus vai sniedzot cita veida juridisko palīdzību, kas norāda uz to, ka
juridiskā palīdzība nav nepieciešama; 4) divu pēdējo gadu laikā kopš
iepriekšējās juridiskās palīdzības pieprasīšanas personai ir bijusi
pārtraukta juridiskās palīdzības sniegšana tādēļ, ka šī persona, pieprasot
juridisko palīdzību, sniegusi īstenībai neatbilstošas ziņas; 5) persona, kurai ir bijis uzlikts
par pienākumu daļēji vai pilnībā atmaksāt ar juridisko palīdzību saistītos
izdevumus, nav to izdarījusi noteiktajā laikā un apmērā; 6) tā attiecas uz prasījumu, kas
tieši saistīts ar prasītāja komercdarbību vai neatkarīgu profesionālo
darbību; 7) tā ir saistīta ar muitas vai
nodokļu jautājumiem; 8) tā attiecas uz prasījumu
par goda un cieņas aizskaršanu; 9) strīdu izšķir šķīrējtiesā vai
izmantojot citus alternatīvus strīdu risināšanas mehānismus. (2) Izņēmuma gadījumos juridisko palīdzību sniedz, neņemot vērā šā
panta pirmās daļas 4. un 5.punktā minētos nosacījumus, ja juridiskās
palīdzības nesniegšana nozīmētu, ka tiek būtiski ierobežotas Latvijas
Republikas Satversmē garantētās personas pamattiesības. |
II nodaļa Juridiskās palīdzības administrācija |
|
|
|
II nodaļa Juridiskās palīdzības administrācija |
7.pants. Juridiskās
palīdzības administrācija Par juridiskās palīdzības
sniegšanu atbildīgā iestāde ir Juridiskās palīdzības administrācija.
Juridiskās palīdzības administrācija ir Tieslietu ministrijas padotībā esoša
tiešās pārvaldes iestāde. |
|
|
|
7.pants. Juridiskās
palīdzības administrācija Par juridiskās palīdzības sniegšanu atbildīgā iestāde ir Juridiskās palīdzības administrācija. Juridiskās palīdzības administrācija ir Tieslietu ministrijas padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde. |
8.pants. Juridiskās palīdzības administrācijas
pamatuzdevumi Juridiskās palīdzības administrācijas pamatuzdevumi ir šādi: 1) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izmaksāt juridiskajai
palīdzībai paredzētos līdzekļus; 2) nodrošināt mērķtiecīgu un efektīvu valsts budžeta līdzekļu
izlietojumu; 3) likumā noteiktajos gadījumos piedzīt valsts budžeta līdzekļus,
kas piešķirti juridiskās palīdzības nodrošināšanai. |
|
|
|
8.pants. Juridiskās palīdzības administrācijas
pamatuzdevumi Juridiskās palīdzības administrācijas pamatuzdevumi ir šādi: 1) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izmaksāt juridiskajai
palīdzībai paredzētos līdzekļus; 2) nodrošināt mērķtiecīgu un efektīvu valsts budžeta līdzekļu
izlietojumu; 3) likumā noteiktajos gadījumos piedzīt valsts budžeta līdzekļus,
kas piešķirti juridiskās palīdzības nodrošināšanai. |
III nodaļa Ārpustiesas juridiskā palīdzība |
|
|
|
III nodaļa Ārpustiesas juridiskā palīdzība |
9.pants. Ārpustiesas juridiskās palīdzības
apjoms Valsts nodrošina
juridisko palīdzību, ja: 1) personai ir nepieciešama juridiskā palīdzība dzīvokļa tiesību,
darba tiesību, bērna tiesību vai valsts sociālo garantiju jautājumos; 2) noziedzīgā nodarījumā cietušai personai ir nepieciešama juridiskā
palīdzība savu tiesību un pienākumu noskaidrošanai, pieteikuma
sastādīšanai un kompensācijas
saņemšanai; 3) personai ir nepieciešams sagatavot pieteikumu par prasības
nodrošinājumu civillietā; 4) persona ir iesaistīta juridiska rakstura strīdā, kurā iespējama
tiesvedība, un personai ir nepieciešama juridiskā palīdzība savu procesuālo
tiesību un pienākumu noskaidrošanai, lai sagatavotu prasību tiesai; 5) persona ir iesaistīta juridiska rakstura strīdā, kas izšķirams
ārpus tiesas, un personai ir nepieciešama juridiskā palīdzība, lai
noskaidrotu savas tiesības un pienākumus, risinot šādu strīdu, vai lai
sagatavotu attiecīgus dokumentus; 6) personai ir tiesības uz juridisko palīdzību aizstāvības vai
pārstāvības īstenošanai un to paredz likums. |
|
|
|
9.pants. Ārpustiesas juridiskās palīdzības
apjoms Valsts nodrošina juridisko palīdzību, ja: 1) personai ir nepieciešama
juridiskā palīdzība dzīvokļa tiesību, darba tiesību, bērna tiesību vai valsts
sociālo garantiju jautājumos; 2) noziedzīgā nodarījumā cietušai
personai ir nepieciešama juridiskā palīdzība savu tiesību un pienākumu
noskaidrošanai, pieteikuma sastādīšanai
un kompensācijas saņemšanai; 3) personai ir nepieciešams
sagatavot pieteikumu par prasības nodrošinājumu civillietā; 4) persona ir iesaistīta juridiska
rakstura strīdā, kurā iespējama tiesvedība, un šai personai ir nepieciešama
juridiskā palīdzība savu procesuālo tiesību un pienākumu noskaidrošanai, lai
sagatavotu prasību tiesai; 5) persona ir iesaistīta juridiska
rakstura strīdā, kas izšķirams ārpus tiesas, un šai personai ir nepieciešama
juridiskā palīdzība, lai noskaidrotu savas tiesības un pienākumus, risinot
šādu strīdu, vai lai sagatavotu attiecīgus dokumentus; 6) personai ir tiesības uz
juridisko palīdzību aizstāvības vai pārstāvības īstenošanai un to paredz
likums. |
IV nodaļa Juridiskā
palīdzība civillietās |
|
|
|
IV nodaļa Juridiskā
palīdzība civillietās |
10.pants. Juridiskās palīdzības sniegšana
civillietās Juridisko palīdzību civillietā persona var
pieprasīt tikmēr, kamēr tiesas nolēmums nav izpildīts. |
|
|
|
10.pants. Juridiskās palīdzības sniegšana
civillietās Juridisko palīdzību civillietā persona var pieprasīt tikmēr, kamēr tiesas
nolēmums nav izpildīts. |
11.pants. Juridiskās palīdzības apjoms
civillietās (1) Valsts nodrošina šādu
juridisko palīdzību: 1) juridisko palīdzību procesuālo
dokumentu sastādīšanā; 2) juridisko konsultāciju tiesvedības
laikā; 3) pārstāvību tiesā. (2) Pārrobežu strīdos personai
papildus šā panta pirmajā daļā minētajam ir tiesības saņemt: 1) tulka pakalpojumu; 2) tādu tiesas vai kompetentās iestādes
pieprasītu un juridiskās palīdzības saņēmēja iesniegtu dokumentu tulkojumu,
kuri ir nepieciešami lietas izšķiršanai; 3) to izdevumu samaksu, kas
saistīti ar ierašanos uz tiesas sēdēm, ja personas klātbūtne tiesā ir
paredzēta likumā vai to pieprasa tiesa, nolemjot, ka attiecīgo personu nevar
uzklausīt citādā veidā. |
9. 10. 11. |
Deputāts
J.Sokolovskis Izteikt
11.pantu šādā redakcijā: 11.pants.Juridiskās
palīdzības apjoms civillietās Valsts
nodrošina šādu juridisko palīdzību: 1) juridisko palīdzību procesuālo dokumentu
sastādīšanā; 2) juridisko konsultāciju tiesvedības laikā; 3) pārstāvību tiesā; 4) tulka pakalpojumus; 5) tādu tiesas vai kompetentās iestādes
pieprasītu un juridiskās palīdzības saņēmēja iesniegtu dokumentu tulkojumus,
kuri ir nepieciešami lietas izšķiršanai; 6) to izdevumu samaksu, kas saistīti ar
ierašanos uz tiesas sēdēm, ja personas klātbūtne tiesā ir paredzēta likumā
vai to pieprasa tiesa, nolemjot, ka attiecīgo personu nevar uzklausīt citādā
veidā. Deputāts
V.Agešins Papildināt 11. panta pirmo daļu ar jaunu 4. punktu šādā redakcijā: 4)
juridisko palīdzību, kas saistīta ar tiesā iesniedzamo dokumentu svešvalodās
tulkojumu apliecināšanu. Deputāts V.Agešins Papildināt 11. panta pirmo daļu ar jaunu 5. punktu šādā redakcijā: 5) to izdevumu samaksu, kas saistīti ar ierašanos uz tiesas sēdēm. |
Neatbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts |
11.pants. Juridiskās palīdzības apjoms
civillietās (1) Valsts nodrošina šādu
juridisko palīdzību: 1) juridisko palīdzību procesuālo dokumentu sastādīšanā; 2) juridisko konsultāciju tiesvedības laikā; 3) pārstāvību tiesā. (2) Pārrobežu strīdos personai
papildus šā panta pirmajā daļā minētajam ir tiesības saņemt: 1) tulka pakalpojumu; 2) tādu tiesas vai kompetentās iestādes pieprasītu un juridiskās
palīdzības saņēmēja iesniegtu dokumentu tulkojumu, kuri ir nepieciešami
lietas izšķiršanai; 3) to izdevumu samaksu, kas saistīti ar ierašanos uz tiesas sēdēm,
ja personas klātbūtne tiesā ir paredzēta likumā vai to pieprasa tiesa,
nolemjot, ka attiecīgo personu nevar uzklausīt citādā veidā. |
12.pants. Pārrobežu strīda jēdziens Pārrobežu strīds ir strīds,
kurā tās puses pastāvīgā dzīvesvieta (domicils), kura pieprasa juridisko
palīdzību, laikā, kad saņemts iesniegums par juridisko palīdzību, nav tiesas
sēdes norises vai tiesas nolēmuma izpildīšanas valstī. |
|
|
|
12.pants. Pārrobežu strīda jēdziens Pārrobežu strīds ir strīds, kurā
tās puses pastāvīgā dzīvesvieta (domicils), kura pieprasa juridisko
palīdzību, laikā, kad saņemts iesniegums par juridisko palīdzību, nav tiesas
sēdes norises vai tiesas nolēmuma izpildīšanas valstī. |
13.pants. Iesnieguma pārsūtīšana pārrobežu
strīdā (1) Ja persona vēlas saņemt juridisko
palīdzību pārrobežu strīdā, tā Juridiskās palīdzības administrācijai iesniedz
attiecīgu iesniegumu. (2) Juridiskās palīdzības administrācija šā panta pirmajā daļā
minēto iesniegumu septiņu dienu laikā pārsūta citas valsts
kompetentajai iestādei. (3) Juridiskās palīdzības administrācija atsaka pārsūtīt iesniegumu,
ja tas nav saistīts ar pārrobežu strīdu. |
12. |
Saeimas Juridiskais birojs Aizstāt 13.panta otrajā daļā vārdus laikā pārsūta ar vārdiem laikā no iesnieguma saņemšanas dienas pārsūta to. |
Atbalstīts |
13.pants. Iesnieguma pārsūtīšana pārrobežu
strīdā (1) Ja persona vēlas saņemt juridisko palīdzību pārrobežu strīdā, tā
Juridiskās palīdzības administrācijai iesniedz attiecīgu iesniegumu. (2) Juridiskās palīdzības administrācija šā panta pirmajā daļā
minēto iesniegumu septiņu dienu laikā no iesnieguma saņemšanas
dienas pārsūta to citas valsts
kompetentajai iestādei. (3) Juridiskās
palīdzības administrācija atsaka pārsūtīt iesniegumu, ja tas nav saistīts ar
pārrobežu strīdu. |
14.pants.
Pārrobežu strīdā saņemto iesniegumu izskatīšana (1) Ja Juridiskās palīdzības administrācija saņem citas valsts
kompetentās iestādes pārsūtītu iesniegumu par juridisko palīdzību, to izskata
vispārīgā kārtībā. (2) Personas īpašo situāciju, īpašuma stāvokli un ienākumu līmeni
izvērtē pēc tiem pašiem kritērijiem, kurus izmanto, izskatot ar pārrobežu
strīdiem nesaistītus juridiskās palīdzības pieprasījumus. (3) Persona, kas vēlas saņemt juridisko palīdzību pārrobežu strīdā,
var lūgt juridisko palīdzību arī tādā gadījumā, ja pierāda, ka tā nespēj
samaksāt ar juridisko palīdzību saistītos izdevumus, jo labklājības līmenis
pastāvīgās dzīvesvietas (domicila) valstī un valstī, kurā notiek tiesas sēde,
ir atšķirīgs. |
|
|
|
14.pants. Pārrobežu strīdā saņemto iesniegumu
izskatīšana (1) Ja Juridiskās palīdzības administrācija saņem citas valsts
kompetentās iestādes pārsūtītu iesniegumu par juridisko palīdzību, to izskata
vispārīgā kārtībā. (2) Personas īpašo situāciju, īpašuma stāvokli un ienākumu līmeni
izvērtē pēc tiem pašiem kritērijiem, kurus izmanto, izskatot ar pārrobežu
strīdiem nesaistītus juridiskās palīdzības pieprasījumus. (3) Persona, kas vēlas saņemt juridisko palīdzību pārrobežu strīdā,
var lūgt juridisko palīdzību arī tādā gadījumā, ja pierāda, ka tā nespēj
samaksāt ar juridisko palīdzību saistītos izdevumus, jo labklājības līmenis
pastāvīgās dzīvesvietas (domicila) valstī un valstī, kurā notiek tiesas sēde,
ir atšķirīgs. |
V nodaļa Juridiskā palīdzība administratīvajās
lietās |
|
|
|
V nodaļa Juridiskā palīdzība administratīvajās
lietās |
15.pants. Juridiskās
palīdzības sniegšana administratīvajās lietās Juridisko palīdzību
administratīvā lietā persona var pieprasīt tikmēr, kamēr tiesas nolēmums nav
izpildīts. |
|
|
|
15.pants. Juridiskās
palīdzības sniegšana administratīvajās lietās Juridisko palīdzību administratīvajā lietā persona var pieprasīt tikmēr, kamēr tiesas nolēmums nav izpildīts. |
16.pants. Juridiskās palīdzības apjoms
administratīvajās lietās Valsts nodrošina šādu
juridisko palīdzību: 1) juridisko konsultāciju
administratīvajā procesā; 2) juridisko palīdzību procesuālo
dokumentu sastādīšanā; 3)
pārstāvību administratīvajā procesā. |
13. 14. 15. 16. |
Deputāts
J.Sokolovskis Izteikt 16.pantu šādā redakcijā: 16.pants.
Juridiskās palīdzības apjoms administratīvās lietās Valsts nodrošina šādu juridisko palīdzību: 1) juridisko konsultāciju administratīvajā
procesā; 2) juridisko palīdzību procesuālo dokumentu
sastādīšanā; 3) pārstāvību administratīvajā procesā; 4)tulka paklpojumus; 5) tādu tiesas vai kompetentās iestādes
pieprasītu un juridiskās palīdzības saņēmēja iesniegtu dokumentu tulkojumus,
kuri ir nepieciešami lietas izšķiršanai; 6) to izdevumu samaksu, kas saistīti ar
ierašanos uz tiesas sēdēm, ja personas klātbūtne tiesā ir paredzēta likumā
vai to pieprasa tiesa, nolemjot, ka attiecīgo personu nevar uzklausīt citādā
veidā. Saeimas Juridiskais birojs Uzskatīt 16.panta 2.apakšpunktu par 1.apakšpunktu, attiecīgi mainot pārējo apakšpunktu numerāciju. Deputāts
V.Agešins Papildināt 16.pantu ar jaunu 4.punktu šādā redakcijā: 4)
juridisko palīdzību, kas saistīta ar tiesā iesniedzamo dokumentu svešvalodās
tulkojumu apliecināšanu. Deputāts V.Agešins Papildināt 16.pantu ar jaunu 5.punktu šādā redakcijā: 5) to izdevumu samaksu, kas saistīti ar ierašanos uz tiesas sēdēm. |
Neatbalstīts Atbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts |
16.pants. Juridiskās palīdzības apjoms
administratīvajās lietās Valsts nodrošina šādu
juridisko palīdzību: 1) juridisko palīdzību procesuālo
dokumentu sastādīšanā; 2) juridisko konsultāciju
administratīvajā procesā; 3)
pārstāvību administratīvajā procesā. |
VI nodaļa Juridiskā palīdzība krimināllietās |
|
|
|
VI nodaļa Juridiskā palīdzība krimināllietās |
17.pants. Juridiskās palīdzības sniegšana
krimināllietās Persona, kurai saskaņā ar likumu ir tiesības uz aizstāvību vai
pārstāvību, var pieprasīt juridisko palīdzību tikmēr, kamēr tiesas nolēmums
nav izpildīts.. |
|
|
|
17.pants. Juridiskās palīdzības sniegšana krimināllietās Persona, kurai saskaņā ar likumu ir tiesības uz aizstāvību vai
pārstāvību, var pieprasīt juridisko palīdzību tikmēr, kamēr tiesas nolēmums
nav izpildīts. |
18.pants. Juridiskās palīdzības apjoms
krimināllietā Valsts nodrošina šādu juridisko palīdzību: 1) juridisko palīdzību procesuālo
dokumentu sastādīšanā; 2) aizstāvību kriminālprocesā; 3) pārstāvību kriminālprocesā. |
|
|
|
18.pants. Juridiskās palīdzības apjoms
krimināllietā Valsts nodrošina šādu juridisko palīdzību: 1) juridisko palīdzību procesuālo
dokumentu sastādīšanā; 2) aizstāvību kriminālprocesā; 3) pārstāvību kriminālprocesā. |
19.pants. Aizstāvības nodrošinājums (1) Ja valstij normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos ir personai
jānodrošina aizstāvis, kriminālprocesa virzītājs nodrošina personai iespēju
uzaicināt aizstāvi. (2) Neatliekamos gadījumos un kriminālprocesā noteiktajos obligātajos
aizstāvības gadījumos, ja persona nav vienojusies ar aizstāvi, procesa
virzītājs uzaicina aizstāvi. (3) Aizstāvi šā panta pirmajā un otrajā daļā minētajos gadījumos izvēlas
no to personu vidus, ar kurām Juridiskās palīdzības administrācija ir
noslēgusi juridiskās palīdzības līgumu. (4) Šajā likumā noteiktā iesnieguma iesniegšanas un izskatīšanas kārtība
neattiecas uz aizstāvības nodrošināšanu kriminālprocesā, kā arī uz to nav
attiecināms šā likuma 3., 5. un 7.pants. (5) To, cik pamatota un nepieciešama ir juridiskās palīdzības
sniegšana aizstāvības nodrošināšanai, izvērtē procesa virzītājs, informējot
par to Juridiskās palīdzības administrāciju. (6) Aizstāvis personai tiek nodrošināts kriminālprocesā noteiktajā
kārtībā. |
17. 18. 19. 20. |
Saeimas Juridiskais birojs Aizstāt 19.panta otrajā daļā vārdu obligātajos ar vārdu obligātās. Saeimas Juridiskais birojs Papildināt 19.panta trešo daļu ar vārdiem un kuras saskaņā ar Kriminālprocesa likumu var būt par aizstāvjiem krimināllietā. Saeimas Juridiskais birojs Aizstāt 19.panta ceturtajā daļā skaitli 7. ar skaitli 6. Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups Aizstāt 19.panta
ceturtajā daļā skaitli 7 ar skaitli 6. |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
19.pants. Aizstāvības nodrošinājums (1) Ja valstij normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos ir jānodrošina
personai aizstāvis, kriminālprocesa virzītājs nodrošina personai iespēju
uzaicināt aizstāvi. (2) Neatliekamos gadījumos un kriminālprocesā noteiktajos obligātās
aizstāvības gadījumos, ja persona nav vienojusies ar aizstāvi, procesa
virzītājs uzaicina aizstāvi. (3) Aizstāvi šā panta pirmajā un otrajā daļā minētajos gadījumos izvēlas
no to personu vidus, ar kurām Juridiskās palīdzības administrācija ir
noslēgusi juridiskās palīdzības līgumu un kuras saskaņā ar
Kriminālprocesa likumu var būt par aizstāvjiem krimināllietā. (4) Šajā likumā noteiktā iesnieguma iesniegšanas un izskatīšanas kārtība
neattiecas uz aizstāvības nodrošināšanu kriminālprocesā, kā arī uz to nav
attiecināms šā likuma 3., 5. un 6.pants. (5) To,
cik pamatota un nepieciešama ir juridiskās palīdzības sniegšana aizstāvības
nodrošināšanai, izvērtē procesa virzītājs, informējot par to Juridiskās
palīdzības administrāciju. (6) Aizstāvis personai tiek nodrošināts kriminālprocesā noteiktajā
kārtībā. |
|
21. |
Tieslietu ministrijas parlamentārais sekretārs
E.Jaunups Papildināt
likumprojektu ar jaunu 20.pantu šādā redakcijā attiecīgi mainot turpmāko
pantu numerāciju: 20.pants. Pārstāvības
nodrošinājums (1) Kriminālprocesā noteiktajos gadījumos lēmumu
par advokāta kā cietušās personas pārstāvja pieaicināšanu, ņemot vērā
kriminālprocesa nosacījumus, pieņem procesa virzītājs, informējot par to
Juridiskās palīdzības administrāciju. (2) Advokātu
šajā pantā minētajos gadījumos izvēlas no to personu vidus, ar kurām
Juridiskās palīdzības administrācija ir noslēgusi juridiskās palīdzības
līgumu, ievērojot kriminālprocesa noteiktos ierobežojumus. |
Atbalstīts |
20.pants.
Pārstāvības nodrošinājums (1)
Kriminālprocesā noteiktajos gadījumos lēmumu par advokāta kā cietušās
personas pārstāvja pieaicināšanu, ņemot vērā kriminālprocesa nosacījumus,
pieņem procesa virzītājs, informējot par to Juridiskās palīdzības
administrāciju. (2) Advokātu šajā pantā minētajos
gadījumos izvēlas no to personu vidus, ar kurām Juridiskās palīdzības
administrācija ir noslēgusi juridiskās palīdzības līgumu, ievērojot
kriminālprocesa noteiktos ierobežojumus. |
VII nodaļa< o:p> Juridiskās palīdzības sniegšanas kārtība |
|
|
|
VII nodaļa Juridiskās palīdzības sniegšanas kārtība |
20.pants. Atbildīgā iestāde Juridiskās palīdzības administrācija izskata iesniegumus par juridisko
palīdzību, pieņem lēmumus par juridiskās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu
to piešķirt un paziņo lēmumu iesniedzējam. |
|
|
|
21.pants. Atbildīgā iestāde Juridiskās palīdzības administrācija izskata iesniegumus par juridisko
palīdzību, pieņem lēmumus par juridiskās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu
to piešķirt un paziņo lēmumu iesniedzējam. |
21.pants. Iesniegums par juridisko palīdzību (1) Persona, kas vēlas saņemt juridisko palīdzību, iesniedz
iesniegumu aizpildītu juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu. Ja
nepieciešams, persona pievieno veidlapā minētās ziņas apliecinošo dokumentu
kopijas. (2) Juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapas paraugu apstiprina
Ministru kabinets. (3) Persona var saņemt juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu,
kā arī informāciju par veidlapas aizpildīšanu un tai pievienojamiem
dokumentiem Juridiskās palīdzības administrācijā vai pašvaldībā, kuras
administratīvajā teritorijā ir šīs personas dzīvesvieta, bet šā likuma
3.panta pirmās daļas 2., 3., 5. un 6.punktā minētās personas pašvaldībā,
kuras administratīvajā teritorijā tās tiesiski uzturas. (4) Juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu un informāciju par
tās aizpildīšanu izsniedz bez maksas. (5) Persona iesniegumu par juridisko palīdzību (aizpildītu juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu) nosūta Juridiskās palīdzības administrācijai. administrācijai. |
22. |
Saeimas
Juridiskais birojs Aizstāt
21.panta trešajā daļā skaitļus 2., 3., 5. un 6. ar skaitļiem 3., 4., 5. un
7. |
Atbalstīts |
22.pants. Iesniegums par juridisko palīdzību (1) Persona, kas vēlas saņemt juridisko palīdzību, iesniedz
iesniegumu aizpildītu juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu. Ja
nepieciešams, persona pievieno veidlapā minētās ziņas apliecinošo dokumentu
kopijas. (2) Juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapas paraugu apstiprina
Ministru kabinets. (3) Persona var saņemt juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu,
kā arī informāciju par veidlapas aizpildīšanu un tai pievienojamiem
dokumentiem Juridiskās palīdzības administrācijā vai pašvaldībā, kuras
administratīvajā teritorijā ir šīs personas dzīvesvieta, bet šā likuma
3.panta pirmās daļas 3., 4., 5. un 7.punktā minētās personas
pašvaldībā, kuras administratīvajā teritorijā tās tiesiski uzturas. (4) Juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu un informāciju par
tās aizpildīšanu izsniedz bez maksas. (5) Persona iesniegumu par juridisko palīdzību (aizpildītu juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu) nosūta Juridiskās palīdzības administrācijai. |
22.pants. Kārtība, kādā izskata iesniegumu par
juridisko palīdzību (1) Juridiskās palīdzības administrācija divu nedēļu laikā no
dienas, kad saņemts iesniegums par juridisko palīdzību, pieņem lēmumu par
juridiskās palīdzības sniegšanas nepieciešamību un apjomu. (2) Lēmums par juridiskās palīdzības
piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt ir administratīvs akts. (3) Ja Juridiskās palīdzības administrācija konstatē, ka lēmuma
pieņemšanai ir nepieciešama papildu informācija, tā septiņu dienu laikā no
iesnieguma saņemšanas dienas informē par to juridiskās palīdzības
pieprasītāju. (4) Šā panta pirmajā daļā minētā lēmuma pieņemšanas termiņu aptur
līdz visas Juridiskās palīdzības administrācijas pieprasītās informācijas
saņemšanai. (5) Ja Juridiskās palīdzības administrācija 15 dienu laikā nesaņem no personas pieprasīto informāciju, tā lemj par atteikumu piešķirt juridisko palīdzību. |
23. 24. 25. |
Saeimas Juridiskais birojs Uzskatīt 22.panta otro daļu par piekto daļu, attiecīgi mainot turpmāko daļu numerāciju. Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups Papildināt
22.pantu ar sesto un septīto daļu šādā redakcijā: (6) Šajā
likumā noteiktā iesnieguma iesniegšanas un izskatīšanas kārtība neattiecas uz
juridiskās palīdzības nodrošināšanu apelācijas procedūrās patvēruma
piešķiršanas procesa ietvaros. (7) Juridiskās
palīdzības administrācija piešķir juridisko palīdzību patvēruma meklētājam
nekavējoties, ja no atbildīgās institūcijas par patvēruma iesnieguma
izskatīšanu pēc juridiskās palīdzības sniegšanas nepieciešamības izvērtēšanas
ir saņemts atbilstošs pieprasījums. Juridiskā komisija Papildināt
22.pantu ar sesto un septīto daļu šādā redakcijā: (6) Šajā
likumā noteiktā iesnieguma iesniegšanas un izskatīšanas kārtība neattiecas uz
juridiskās palīdzības nodrošināšanu apelācijas procedūrās patvēruma
piešķiršanas procesa ietvaros. (7) Juridiskās
palīdzības administrācija piešķir juridisko palīdzību patvēruma meklētājam,
ja no atbildīgās institūcijas par patvēruma iesnieguma izskatīšanu pēc
juridiskās palīdzības sniegšanas nepieciešamības izvērtēšanas ir saņemts
atbilstošs pieprasījums. |
Atbalstīts Daļēji atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.25 Atbalstīts |
23
.pants. Kārtība, kādā izskata iesniegumu par
juridisko palīdzību (1) Juridiskās palīdzības administrācija divu nedēļu laikā no
dienas, kad saņemts iesniegums par juridisko palīdzību, pieņem lēmumu par
juridiskās palīdzības sniegšanas nepieciešamību un apjomu. (2) Ja Juridiskās palīdzības administrācija konstatē, ka lēmuma
pieņemšanai ir nepieciešama papildu informācija, tā septiņu dienu laikā no
iesnieguma saņemšanas dienas informē par to juridiskās palīdzības
pieprasītāju. (3) Šā panta pirmajā daļā minētā lēmuma pieņemšanas termiņu aptur
līdz visas Juridiskās palīdzības administrācijas pieprasītās informācijas
saņemšanai. (4) Ja Juridiskās palīdzības administrācija 15 dienu laikā nesaņem no personas pieprasīto informāciju, tā lemj par atteikumu piešķirt juridisko palīdzību. (5) Lēmums par juridiskās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu to
piešķirt ir administratīvs akts. (6) Šajā
likumā noteiktā iesnieguma iesniegšanas un izskatīšanas kārtība neattiecas uz
juridiskās palīdzības nodrošināšanu apelācijas procedūrās patvēruma
piešķiršanas procesa ietvaros. (7) Juridiskās palīdzības
administrācija piešķir juridisko palīdzību patvēruma meklētājam, ja no
institūcijas, kas atbildīga par patvēruma iesnieguma izskatīšanu, pēc
juridiskās palīdzības sniegšanas nepieciešamības izvērtēšanas saņemts
attiecīgs pieprasījums. |
23.pants. Ziņu izmaiņas Juridiskās palīdzības pieprasītājam ir pienākums nekavējoties, ne vēlāk
kā septiņu dienu laikā pēc tam, kad viņš uzzinājis par izmaiņām iesniegumā
minētajās ziņās, paziņot par tām Juridiskās palīdzības administrācijai. |
|
|
|
24.pants. Ziņu izmaiņas Juridiskās palīdzības pieprasītājam ir pienākums nekavējoties, bet ne
vēlāk kā septiņu dienu laikā pēc tam, kad viņš uzzinājis par izmaiņām
iesniegumā minētajās ziņās, paziņot par tām Juridiskās palīdzības
administrācijai. |
24.pants. Lēmuma paziņošana Lēmumu par juridiskās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt
paziņo rakstveidā, nosūtot to uz personas norādīto adresi vai nododot
personiski pieprasījuma iesniedzējam. |
|
|
|
25.pants. Lēmuma paziņošana Lēmumu par juridiskās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt
paziņo rakstveidā, nosūtot to uz personas norādīto adresi vai nododot
personiski pieprasījuma iesniedzējam. |
25.pants. Lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzības
kārtība (1) Juridiskās palīdzības administrācijas lēmumu persona var apstrīdēt,
iesniedzot attiecīgu iesniegumu Tieslietu ministrijas atbildīgajai
amatpersonai. (2) Tieslietu ministrijas atbildīgās amatpersonas lēmumu, kas pieņemts
par apstrīdēto Juridiskās palīdzības administrācijas lēmumu, persona var
pārsūdzēt rajona administratīvajā tiesā. Rajona administratīvās
tiesas lēmums nav pārsūdzams. |
26. |
Deputāts V.Agešins Izslēgt 25. panta otrās daļas otrajā teikumā vārdu rajona un izslēgt
otrās daļas trešo teikumu. |
Neatbalstīts |
26.pants. Lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzības
kārtība (1) Juridiskās palīdzības administrācijas lēmumu persona var apstrīdēt,
iesniedzot attiecīgu iesniegumu Tieslietu ministrijas atbildīgajai
amatpersonai. (2) Tieslietu ministrijas atbildīgās amatpersonas lēmumu, kas pieņemts
par apstrīdēto Juridiskās palīdzības administrācijas lēmumu, persona var
pārsūdzēt rajona administratīvajā tiesā. Rajona administratīvās tiesas lēmums
nav pārsūdzams. |
26.pants. Atkārtota iesnieguma izskatīšana (1) Persona nevar
atkārtoti iesniegt iesniegumu par juridisko palīdzību lietā par to pašu
priekšmetu un uz tā paša pamata, ja rajona administratīvā tiesa to ir
noraidījusi. (2) Atkārtots
iesniegums par juridisko palīdzību lietā par to pašu priekšmetu un uz tā paša
pamata ir pieļaujams tikai tādā gadījumā, ja ir notikušas būtiskas izmaiņas
personas īpašajā situācijā, īpašuma stāvoklī vai ienākumu līmenī. (3) Konstatējot, ka iesniegums par juridisko
palīdzību lietā ir par to pašu priekšmetu un uz tā paša pamata, Juridiskās
palīdzības administrācija to neizskata, bet atdod atpakaļ personai. atpakaļ personai. |
27. |
Deputāts V.Agešins Izslēgt 26. panta pirmajā daļā vārdu rajona. |
Neatbalstīts |
27.pants. Atkārtota iesnieguma izskatīšana (1) Persona nevar atkārtoti iesniegt iesniegumu par juridisko palīdzību
lietā par to pašu priekšmetu un uz tā paša pamata, ja rajona administratīvā
tiesa to ir noraidījusi. (2) Atkārtots iesniegums par juridisko palīdzību lietā par to pašu
priekšmetu un uz tā paša pamata ir pieļaujams tikai tādā gadījumā, ja ir
notikušas būtiskas izmaiņas personas īpašajā situācijā, īpašuma stāvoklī vai
ienākumu līmenī. (3) Konstatējot, ka iesniegums par juridisko palīdzību lietā ir par to pašu priekšmetu un uz tā paša pamata, Juridiskās palīdzības administrācija to neizskata, bet atdod atpakaļ personai. |
27.pants. Juridiskās palīdzības reģistrs Juridiskās palīdzības reģistrā, kuru izveido un uztur Juridiskās
palīdzības administrācija, tiek iekļautas ziņas par juridiskās palīdzības
piešķiršanu, atteikumiem to piešķirt, kā arī ziņas par juridiskās palīdzības
sniedzējiem. |
28. |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups Papildināt
27.pantu ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Ministru kabinets nosaka juridiskās
palīdzības reģistra izveides kārtību, tajā iekļaujamās informācijas apjomu un
piekļuvi informācijai. |
Atbalstīts |
28.pants. Juridiskās palīdzības reģistrs (1)
Juridiskās palīdzības reģistrā, kuru izveido un uztur Juridiskās palīdzības
administrācija, tiek iekļautas ziņas par juridiskās palīdzības piešķiršanu,
atteikumiem to piešķirt, kā arī ziņas par juridiskās palīdzības sniedzējiem. (2) Ministru
kabinets nosaka juridiskās palīdzības reģistra izveides kārtību, tajā
iekļaujamās informācijas apjomu un piekļuvi informācijai. |
VIII nodaļa Juridiskās
palīdzības sniedzēji |
|
|
|
VIII nodaļaJuridiskās
palīdzības sniedzēji |
28.pants. Juridiskās palīdzības līgums (1) Juridiskās
palīdzības līgumā norāda: 1) līdzējus; 2) juridiskās palīdzības sniedzēja kompetenci; 3) kāda veida juridisko palīdzību apņemas sniegt juridiskās palīdzības
sniedzējs; 4) līdzēju atbildību; 5) juridiskās palīdzības kvalitātes novērtējuma kritērijus; 6) norēķinu kārtību, finanšu un citu resursu piešķiršanas noteikumus; 7) juridiskās palīdzības sniedzēja uzraudzības kārtību; 8) līguma darbības termiņu; 9) sadarbības nosacījumus; 10) citus būtiskus līguma nosacījumus. (2) Juridiskās
palīdzības līgums izbeidzas: 1) izbeidzoties līguma termiņam; 2) ar vienas puses uzteikumu; 3) pēc abu pušu savstarpējas vienošanās. (3) Juridiskās
palīdzības līgumu var uzteikt, ja netiek rūpīgi un laikus pildīti līguma
nosacījumi. (4) Juridiskās
palīdzības līgumu var noslēgt uz laiku, kas nav ilgāks par trim gadiem. Pēc
līguma termiņa beigām Juridiskās palīdzības administrācijai jāpieņem lēmums
par atkārtota juridiskās palīdzības līguma slēgšanas lietderīgumu. (5) Juridiskās
palīdzības līgumu nedrīkst slēgt atkārtoti, ja Juridiskās palīdzības
administrācija ir uzteikusi juridiskās palīdzības līgumu. |
|
|
|
29.pants. Juridiskās palīdzības līgums (1) Juridiskās palīdzības līgumā norāda: 1) līdzējus; 2) juridiskās palīdzības sniedzēja
kompetenci; 3) kāda veida juridisko palīdzību
apņemas sniegt juridiskās palīdzības sniedzējs; 4) līdzēju atbildību; 5) juridiskās palīdzības kvalitātes
novērtējuma kritērijus; 6) norēķinu kārtību, finanšu un citu
resursu piešķiršanas noteikumus; 7) juridiskās palīdzības sniedzēja
uzraudzības kārtību; 8) līguma darbības termiņu; 9) sadarbības nosacījumus; 10) citus būtiskus līguma nosacījumus. (2) Juridiskās palīdzības līgums izbeidzas: 1) izbeidzoties līguma termiņam; 2) ar vienas puses uzteikumu; 3) pēc abu pušu savstarpējas vienošanās. (3) Juridiskās palīdzības līgumu var uzteikt, ja netiek rūpīgi un
laikus pildīti līguma nosacījumi. (4) Juridiskās palīdzības līgumu var noslēgt uz laiku, kas nav
ilgāks par trim gadiem. Pēc līguma termiņa beigām Juridiskās palīdzības
administrācijai jāpieņem lēmums par atkārtota juridiskās palīdzības līguma
slēgšanas lietderīgumu. (5) Juridiskās palīdzības līgumu nedrīkst slēgt atkārtoti, ja
Juridiskās palīdzības administrācija ir uzteikusi juridiskās palīdzības
līgumu. |
29.pants.
Juridiskās palīdzības sniedzēji (1) Līgumu par
juridiskās palīdzības sniegšanu var slēgt ar: 1) augstskola, kura ne mazāk kā piecus
gadus nepārtraukti īsteno vismaz četrus gadus ilgu tiesību zinātņu
profesionālo studiju programmu, profesionālo bakalaura vai tiesību zinātņu
maģistra studiju programmu un kurā juridiskās palīdzības sniegšanai izveidoto
kursu vai vienību vada tiesību zinātņu doktors; 2) persona, kas saskaņā ar Advokatūras likumu var
būt par advokātu Latvijas Republikā; 3) zvērināts notārs; 4) zvērināts tiesu izpildītājs. (2) Šā panta pirmajā daļā minētās personas var sniegt juridisko palīdzību pēc juridiskās palīdzības līguma noslēgšanas ar Juridiskās palīdzības administrāciju. (3) Ziņas par juridiskās palīdzības sniedzējiem tiek apkopotas publiski pieejamā reģistrā. Par reģistru ir atbildīga Juridiskās palīdzības administrācija, un tas atrodas Juridiskās palīdzības administrācijas pārziņā. (4) Ministru kabinets
nosaka juridiskās palīdzības sniedzēju reģistra izveides kārtību, tajā
iekļaujamo informāciju un piekļuvi informācijai. |
29. 30. 31. 32. |
Deputāts
V.Agešins Aizstāt 29.panta pirmās daļas 1.punktā vārdus tiesību zinātņu doktors
ar vārdiem personas, kuras specializējas vai nu civiltiesībās, vai
administratīvajā procesā vai krimināltiesībās. Saeimas
Juridiskais birojs Izslēgt 29.panta trešo un ceturto daļu kā lieku (skat. 27.panta trešo daļu). Tieslietu ministrijas parlamentārais
sekretārs E.Jaunups Izslēgt 29.panta trešo un ceturto daļu. Juridiskā komisija Izteikt
29.panta tekstu šādā redakcijā: (1) Līgumu par juridiskās palīdzības sniegšanu
var slēgt ar: 1) personu, kura
saskaņā ar Advokatūras likuma
4.pantu var būt par advokātu Latvijas Republikā; 2) zvērinātu notāru; 3) zvērinātu tiesu
izpildītāju; 4) valsts atzītu
augstskolu, kas ne mazāk kā piecus gadus nepārtraukti īsteno akreditētu
studiju programmu, kuras apguves rezultātā tiek piešķirta jurista
kvalifikācija un kurā juridiskās palīdzības sniegšanai izveidoto kursu vai
vienību vada tiesību zinātņu doktors; 5) rīcībspējīgu fizisko personu, kura atbilst visām šādām prasībām: a) apguvusi akreditētu tiesību zinātņu studiju programmu augstskolā
(akadēmiskā studiju programma tiesību zinātnēs vai otrā līmeņa augstākā
profesionālā studiju programma tiesību zinātnēs un jurista kvalifikācija), b) prot valsts valodu, c) ir ar nevainojamu reputāciju, d) ieguvusi vismaz piecus gadus ilgu darba pieredzi, strādājot kādā no
juridiskajām specialitātēm. (2) Šā panta pirmajā daļā minētās personas
var sniegt juridisko palīdzību pēc juridiskās palīdzības līguma noslēgšanas
ar Juridiskās palīdzības administrāciju. (3) Līgumu par
juridiskās palīdzības sniegšanu ar šā panta pirmās daļas otrajā punktā minēto
personu nevar slēgt un noslēgto līgumu Juridiskās palīdzības administrācija
ir tiesīga lauzt, ja tiek konstatēts kaut viens no šādiem nosacījumiem: 1) persona ir tiesājamais, apsūdzētais vai aizdomās turētais
krimināllietā par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu; 2) persona ir sodīta par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu
neatkarīgi no sodāmības dzēšanas vai noņemšanas; 3) persona ir notiesāta par tīša noziedzīgu nodarījuma izdarīšanu, bet no
soda izciešanas atbrīvota sakarā ar noilgumu, amnestiju vai apžēlošanu; 4) pret personu sakarā ar noilgumu, amnestiju vai apžēlošanu ir izbeigta
krimināllieta par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu; 5) persona ir izslēgta no zvērinātu advokātu vai viņa palīgu skaita,
atlaista no prokurora amata vai atcelta no zvērināta tiesu izpildītāja, viņa
palīga amata, zvērināta notāra, viņa palīga amata vai tiesneša amata; 6) persona neatbilst šā panta pirmās daļas 2.punktā minētajām prasībām. |
Neatbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
30.pants.
Juridiskās palīdzības sniedzēji (1) Līgumu par
juridiskās palīdzības sniegšanu var slēgt ar: 1) personu, kura saskaņā ar Advokatūras likuma
4.pantu var būt par advokātu Latvijas Republikā; 2) zvērinātu notāru; 3) zvērinātu tiesu izpildītāju; 4) valsts atzītu augstskolu, kas ne mazāk kā piecus gadus nepārtraukti
īsteno akreditētu studiju programmu, kuras apguves rezultātā tiek piešķirta
jurista kvalifikācija un kurā juridiskās palīdzības sniegšanai izveidoto
kursu vai vienību vada tiesību zinātņu doktors; 5) rīcībspējīgu fizisko personu, kura atbilst visām šādām prasībām: a) apguvusi akreditētu tiesību zinātņu
studiju programmu augstskolā (akadēmiskā studiju programma tiesību zinātnēs
vai otrā līmeņa augstākā profesionālā studiju programma tiesību zinātnēs un
jurista kvalifikācija), b) prot valsts valodu, c) ir ar nevainojamu reputāciju, d) ieguvusi vismaz piecus gadus ilgu
darba pieredzi, strādājot kādā no juridiskajām specialitātēm. (2) Šā panta pirmajā daļā minētās personas var sniegt juridisko palīdzību pēc juridiskās palīdzības līguma noslēgšanas ar Juridiskās palīdzības administrāciju. (3) Līgumu par juridiskās palīdzības sniegšanu ar šā panta pirmās daļas
otrajā punktā minēto personu nevar slēgt un noslēgto līgumu Juridiskās
palīdzības administrācija ir tiesīga lauzt, ja tiek konstatēts kaut viens no
šādiem nosacījumiem: 1) persona ir tiesājamais, apsūdzētais
vai aizdomās turētais krimināllietā par tīša noziedzīga nodarījuma
izdarīšanu; 2) persona ir sodīta par tīša noziedzīga
nodarījuma izdarīšanu neatkarīgi no sodāmības dzēšanas vai noņemšanas; 3) persona ir notiesāta par tīša
noziedzīgu nodarījuma izdarīšanu, bet no soda izciešanas atbrīvota sakarā ar
noilgumu, amnestiju vai apžēlošanu; 4) pret personu sakarā ar noilgumu,
amnestiju vai apžēlošanu ir izbeigta krimināllieta par tīša noziedzīga
nodarījuma izdarīšanu; 5) persona ir izslēgta no zvērinātu
advokātu vai viņa palīgu skaita, atlaista no prokurora amata vai atcelta no
zvērināta tiesu izpildītāja, viņa palīga amata, zvērināta notāra, viņa palīga
amata vai tiesneša amata; 6) persona neatbilst šā panta pirmās daļas
2.punktā minētajām prasībām. |
30.pants. Kārtība, kādā
izskata iesniegumus par juridiskās palīdzības sniedzēja statusa iegūšanu (1) Šā likuma 29.panta pirmajā daļā minētās personas, kas vēlas
sniegt juridisko palīdzību, aizpilda iesniegumu par juridiskās palīdzības
sniedzēja statusa iegūšanu un iesniedz to Juridiskās palīdzības
administrācijai. Iesnieguma veidlapas paraugu apstiprina Ministru kabinets. (2) Juridiskās palīdzības administrācija izvērtē ziņu atbilstību
iesniegumā norādītajam un pārbauda ziņas par personas reputāciju un
kvalifikāciju. (3) Juridiskās palīdzības
administrācija, konstatējusi, ka persona ir kvalificēta, ar labu reputāciju
un atbilst šā likuma 29.panta pirmajā daļā minēto personu kategorijai, mēneša
laikā pēc iesnieguma saņemšanas pieņem lēmumu par juridiskās palīdzības
līguma slēgšanu ar konkrēto personu. Juridiskās palīdzības administrācija
nekavējoties informē par pieņemto lēmumu personu, kas iesniegusi šā panta
pirmajā daļā minēto iesniegumu. |
|
|
|
31.pants. Kārtība, kādā
izskata iesniegumus par juridiskās palīdzības sniedzēja statusa iegūšanu (1) Šā
likuma 29.panta pirmajā daļā minētās personas, kuras vēlas sniegt juridisko
palīdzību, aizpilda iesniegumu par juridiskās palīdzības sniedzēja statusa
iegūšanu un iesniedz to Juridiskās palīdzības administrācijai. Iesnieguma
veidlapas paraugu apstiprina Ministru kabinets. (2) Juridiskās palīdzības administrācija izvērtē ziņu atbilstību
iesniegumā norādītajam un pārbauda ziņas par personas reputāciju un kvalifikāciju. (3) Juridiskās palīdzības administrācija, konstatējusi, ka persona ir kvalificēta, ar labu reputāciju un atbilst šā likuma 29.panta pirmajā daļā minēto personu kategorijai, mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas pieņem lēmumu par juridiskās palīdzības līguma slēgšanu ar konkrēto personu. Juridiskās palīdzības administrācija nekavējoties informē par pieņemto lēmumu personu, kas iesniegusi šā panta pirmajā daļā minēto iesniegumu. |
31.pants.
Juridiskās palīdzības sniedzēja atbildība Juridiskās palīdzības sniedzējam jāapdrošina
sava profesionālā darbība un ar to saistītā civiltiesiskā atbildība. |
33. |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups Izslēgt
31.pantu. |
Atbalstīts |
|
32.pants. Juridiskās palīdzības sniedzēja
pienākumi (1) Juridiskās palīdzības sniedzējam ir jāsniedz juridiskā palīdzība
atbilstoši juridiskās palīdzības līguma nosacījumiem. (2) Juridiskās palīdzības sniedzējs nedrīkst atteikties sniegt
juridisko palīdzību, izņemot gadījumu, kad pieprasītā juridiskā palīdzība neatbilst
juridiskās palīdzības līguma nosacījumiem vai šādu palīdzību nepieļauj ētiski
apsvērumi vai likumā paredzēti ierobežojumi. (3) Juridiskās palīdzības sniedzējs nekavējoties informē Juridiskās
palīdzības administrāciju par šā panta otrajā daļā minēto nosacījumu
iestāšanos. |
|
|
|
32.pants. Juridiskās palīdzības sniedzēja
pienākumi (1) Juridiskās palīdzības sniedzējs sniedz juridisko palīdzību
atbilstoši juridiskās palīdzības līguma nosacījumiem. (2) Juridiskās palīdzības sniedzējs nedrīkst atteikties sniegt
juridisko palīdzību, izņemot gadījumu, kad pieprasītā juridiskā palīdzība
neatbilst juridiskās palīdzības līguma nosacījumiem vai šādu palīdzību
nepieļauj ētiski apsvērumi vai likumā paredzētie ierobežojumi. (3) Juridiskās palīdzības sniedzējs nekavējoties informē Juridiskās
palīdzības administrāciju par šā panta otrajā daļā minēto nosacījumu
iestāšanos. |
33.pants. Juridiskās palīdzības sniedzēja
norīkošana (1) Juridiskās
palīdzības administrācija, šā likuma 22.panta pirmajā daļā norādītajos
termiņos saņēmusi iesniegumu par juridisko palīdzību, pieņem lēmumu par
juridiskās palīdzības sniedzēja norīkošanu konkrētajā lietā, izņemot šā
likuma 19.pantā minēto gadījumu. (2) Juridiskās
palīdzības administrācija izvēlas juridiskās palīdzības sniedzēju konkrētajā
lietā, ņemot vērā juridiskās palīdzības sniedzēja: 1) kompetenci; 2) specializāciju; 3) noslogojumu; 4) spēju konkrētajā lietā sniegt juridisko palīdzību (piemēram, izvērtē
interešu konflikta iespējamību); 5) atrašanās vietu, lai izvērtētu, kāds attālums jāveic personai, lai
saņemtu juridisko palīdzību. (3) Juridiskās
palīdzības administrācija izsniedz juridiskās palīdzības pieprasītājam
norīkojumu pie konkrēta juridiskās palīdzības sniedzēja. (4) Norīkojumā
Juridiskās palīdzības administrācija norāda: 1) juridiskās palīdzības pieprasītāja vārdu, uzvārdu, personas kodu
un dzīvesvietu; 2)
juridiskās palīdzības sniedzēja vārdu, uzvārdu vai nosaukumu, prakses vietu
un kontaktinformāciju; 3) juridiskās palīdzības veidu; 4) juridiskās palīdzības laiku; 5) to, cik ilgi un kādā apjomā valsts apņemas maksāt par juridisko
palīdzību; 6) laiku un
vietu, kad un kur paredzēta pirmā tikšanās ar juridiskās palīdzības
sniedzēju. (5) Norīkojums nav administratīvs akts. |
|
|
|
33.pants. Juridiskās palīdzības sniedzēja norīkošana (1) Juridiskās palīdzības administrācija, šā likuma 22.panta pirmajā daļā
norādītajos termiņos saņēmusi iesniegumu par juridisko palīdzību, pieņem
lēmumu par juridiskās palīdzības sniedzēja norīkošanu konkrētajā lietā,
izņemot šā likuma 19.pantā minēto gadījumu. (2) Juridiskās palīdzības administrācija izvēlas juridiskās palīdzības
sniedzēju konkrētajā lietā, ņemot vērā juridiskās palīdzības sniedzēja: 1) kompetenci; 2) specializāciju; 3) noslogojumu; 4) spēju konkrētajā lietā sniegt
juridisko palīdzību (piemēram, izvērtē interešu konflikta iespējamību); 5) atrašanās vietu, lai izvērtētu, kāds
attālums jāveic personai, lai saņemtu juridisko palīdzību. (3) Juridiskās palīdzības administrācija izsniedz juridiskās palīdzības
pieprasītājam norīkojumu pie konkrēta juridiskās palīdzības sniedzēja. (4) Norīkojumā Juridiskās palīdzības administrācija norāda: 1) juridiskās palīdzības
pieprasītāja vārdu, uzvārdu, personas kodu un dzīvesvietu; 2) juridiskās palīdzības sniedzēja vārdu,
uzvārdu vai nosaukumu, prakses vietu un kontaktinformāciju; 3) juridiskās palīdzības veidu; 4) juridiskās palīdzības laiku; 5) to, cik ilgi un kādā apjomā
valsts apņemas maksāt par juridisko palīdzību; 6) laiku un vietu, kad un kur
paredzēta pirmā tikšanās ar juridiskās palīdzības sniedzēju. (5) Norīkojums nav administratīvs akts. |
IX nodaļa Ar juridisko palīdzību saistīto izdevumu samaksa |
|
|
|
IX nodaļa Ar juridisko palīdzību saistīto izdevumu
samaksa |
34.pants. Ar juridisko palīdzību saistīto izdevumu samaksas pienākums (1) Persona, kas saņēmusi juridisko palīdzību, atmaksā ar
juridisko palīdzību saistītos izdevumus pilnā apmērā, ja Juridiskās palīdzības administrācija konstatē, ka: 1) persona ir norādījusi īstenībai
neatbilstošas ziņas, kas ir bijušas par pamatu juridiskās palīdzības saņemšanai; 2) persona ļaunprātīgi izmanto savas
tiesības uz juridisko palīdzību; 3) persona ir nepamatoti saņēmusi
juridisko palīdzību; 4) personai saskaņā ar tiesas nolēmumu
ir jāsamaksā tiesas izdevumi; 5) personas īpašā situācija,
īpašuma stāvoklis vai ienākumu līmenis gada laikā pēc juridiskās palīdzības
saņemšanas ir būtiski uzlabojies. (2) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā šā panta pirmajā un
ceturtajā daļā minētās personas samaksā ar saņemto juridisko palīdzību
saistītos izdevumus. (3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kā tiek izvērtēti šā panta
pirmās daļas 5.punktā minētie nosacījumi. (4) Persona, kas pieprasa
juridisko palīdzību pārrobežu strīdā, samaksā tulkošanas izdevumus, kas segti
no valsts budžeta līdzekļiem, ja citas valsts kompetentā iestāde atsaka juridiskās
palīdzības sniegšanu. |
|
|
|
34.pants. Ar
juridisko palīdzību saistīto izdevumu samaksas pienākums (1) Persona,
kas saņēmusi juridisko palīdzību, atmaksā ar juridisko palīdzību saistītos
izdevumus pilnā apmērā, ja Juridiskās palīdzības administrācija konstatē, ka: 1) persona ir norādījusi īstenībai
neatbilstošas ziņas, kas bijušas par pamatu juridiskās palīdzības saņemšanai; 2) persona ļaunprātīgi izmanto savas
tiesības uz juridisko palīdzību; 3) persona ir nepamatoti saņēmusi
juridisko palīdzību; 4) personai saskaņā ar tiesas nolēmumu
ir jāsamaksā tiesas izdevumi; 5) personas īpašā situācija,
īpašuma stāvoklis vai ienākumu līmenis gada laikā pēc juridiskās palīdzības
saņemšanas ir būtiski uzlabojies. (2) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā šā panta pirmajā un
ceturtajā daļā minētās personas samaksā ar juridisko palīdzību saistītos
izdevumus. (3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā tiek izvērtēti šā panta
pirmās daļas 5.punktā minētie nosacījumi. (4) Persona, kas pieprasa juridisko palīdzību pārrobežu strīdā, samaksā tulkošanas izdevumus, kas segti no valsts budžeta, ja citas valsts kompetentā iestāde atsaka juridiskās palīdzības sniegšanu. |
35.pants. Ar juridisko palīdzību saistīto izdevumu samaksas kārtība (1) Juridiskās palīdzības administrācija, konstatējusi kādu no šā
likuma 34.pantā minētajiem gadījumiem, pieņem lēmumu par to izdevumu samaksu,
kas saistīti ar juridiskās palīdzības sniegšanu. (2) Juridiskās palīdzības administrācija var pieņemt lēmumu par to
izdevumu samaksu, kas saistīti ar juridiskās palīdzības sniegšanu,
Administratīvā procesa likumā noteiktajā termiņā pēc tam, kad ir pagājis gads
kopš juridiskās palīdzības sniegšanas. (3) Juridiskās palīdzības administrācija iepazīstina personu ar
pieņemto lēmumu. (4) Ja persona atsakās labprātīgi pildīt
lēmumu par to izdevumu samaksu, kas saistīti ar juridiskās palīdzības
sniegšanu, Juridiskās palīdzības administrācija ir tiesīga pieņemt lēmumu par
piedziņas izdarīšanu bezstrīdus kārtībā. (5) Ar juridisko palīdzību saistītie izdevumi ieskaitāmi valsts
budžetā. |
34. |
Juridiskā komisija
Izslēgt 35.panta ceturto daļu. |
Atbalstīts |
35.pants. Ar
juridisko palīdzību saistīto izdevumu samaksas kārtība (1) Juridiskās
palīdzības administrācija, konstatējusi kādu no šā likuma 34.pantā minētajiem
gadījumiem, pieņem lēmumu par to izdevumu samaksu, kas saistīti ar juridiskās
palīdzības sniegšanu. (2) Juridiskās palīdzības administrācija var pieņemt lēmumu par to
izdevumu samaksu, kas saistīti ar juridiskās palīdzības sniegšanu,
Administratīvā procesa likumā noteiktajā termiņā pēc tam, kad ir pagājis gads
kopš juridiskās palīdzības sniegšanas. (3) Juridiskās palīdzības administrācija iepazīstina personu ar
pieņemto lēmumu. (4) Ar juridisko palīdzību saistītie izdevumi ieskaitāmi valsts
budžetā. |
Pārejas noteikumi
|
|
|
|
Pārejas
noteikumi |
1. Līdz šā likuma 3.panta otrajā daļā minēto noteikumu pieņemšanai,
bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 1.augustam personas īpašās situācijas, īpašuma
stāvokļa un ienākumu līmeņa noteikšanā piemēro Ministru kabineta 2003.gada
25.februāra noteikumus Nr.97 Kārtība, kādā ģimene vai atsevišķi dzīvojoša
persona atzīstama par trūcīgu un Ministru kabineta 2002.gada 7.novembra
noteikumus Nr.502 Kārtība, kādā novērtējami maznodrošinātas personas
ienākumi un materiālais stāvoklis. 2. Juridiskās
palīdzības administrāciju izveido līdz 2005.gada 30.decembrim. Līdz
Juridiskās palīdzības administrācijas izveidošanai tās funkcijas veic
Tieslietu ministrijas atbildīgā struktūrvienība. 3. Šā likuma 20.panta otrā daļa stājas
spēkā 2005.gada 1.maijā. |
35. 36. |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups Izslēgt pārejas
noteikumu 3.punktu. Tieslietu ministrijas parlamentārais
sekretārs E.Jaunups Papildināt pārejas
noteikumus ar 3., 4. un 5.punktu šādā redakcijā: 3. Šā likuma
3.panta pirmās daļas 8.punkts stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī. 4. Šā likuma V
nodaļa stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī. 5. Šā likuma VI nodaļa stājas spēkā vienlaikus ar
Kriminālprocesa likumu. |
Atbalstīts Atbalstīts |
1. Līdz šā likuma 3.panta otrajā daļā minēto noteikumu pieņemšanai,
bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 1.augustam personas īpašās situācijas, īpašuma
stāvokļa un ienākumu līmeņa noteikšanā piemēro Ministru kabineta 2003.gada 25.februāra
noteikumus Nr.97 Kārtība, kādā ģimene vai atsevišķi dzīvojoša persona
atzīstama par trūcīgu un Ministru kabineta 2002.gada 7.novembra noteikumus
Nr.502 Kārtība, kādā novērtējami maznodrošinātas personas ienākumi un
materiālais stāvoklis. 2. Juridiskās palīdzības administrāciju izveido līdz 2005.gada
30.decembrim. Līdz Juridiskās palīdzības administrācijas izveidošanai tās
funkcijas veic Tieslietu ministrijas atbildīgā struktūrvienība. 3. Šā likuma
3.panta pirmās daļas 8.punkts stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī. 4. Šā likuma
V nodaļa stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī. 5. Šā likuma VI nodaļa stājas
spēkā vienlaikus ar Kriminālprocesa likumu. |
Informatīva atsauce uz Eiropas
Savienības direktīvu
Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no Padomes 2003.gada 27.janvāra direktīvas 2002/8/EK par
to, kā uzlabot tiesu pieejamību pārrobežu strīdos, nosakot kopīgus obligātus
noteikumus attiecībā uz juridisko palīdzību šādos strīdos. |
|
|
|
Informatīva atsauce uz Eiropas
Savienības direktīvu
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no Padomes 2003.gada 27.janvāra direktīvas 2002/8/EK par to, kā uzlabot tiesu pieejamību pārrobežu strīdos, nosakot kopīgus obligātus noteikumus attiecībā uz juridisko palīdzību šādos strīdos. |
|
37. |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups Izteikt normu
par likuma spēkā stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas
spēkā 2005.gada 1.jūnijā. |
Atbalstīts |
Likums stājas spēkā 2005.gada
1.jūnijā. |