(reģ.nr.993)
Pirmajā lasījumā pieņemtā likumprojekta redakcija
|
Pr. nr. |
Iesniegtie priekšlikumi |
Atbildīgās komisijas atzinums |
Redakcija, kurā likumprojektu otrajā lasījumā
ierosina pieņemt Juridiskā komisija |
I nodaļa Vispārīgie
noteikumi |
|
|
|
I nodaļa Vispārīgie
noteikumi |
1.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir veicināt personas tiesības uz taisnīgu tiesu
aizsardzību, nodrošinot finansiālu atbalstu juridiskās palīdzības
saņemšanai. |
1. |
Saeimas Juridiskais birojsPapildināt
1.pantu pēc vārda nodrošinot ar vārdiem valsts garantētu. |
Atbalstīts
|
1.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir veicināt personas tiesības uz taisnīgu tiesas aizsardzību, nodrošinot valsts garantētu finansiālu atbalstu juridiskās palīdzības saņemšanai. |
2.pants. Likuma darbība Likums nosaka valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības (turpmāk
juridiskā palīdzība) sniegšanas pamatus un nosacījumus. |
2. |
Saeimas
Juridiskais birojs
Aizstāt 2.pantā vārdus pamatus un nosacījumus ar vārdiem vispārīgos noteikumus. |
Atbalstīts
|
2.pants.
Likuma darbība Likums reglamentē valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības (turpmāk juridiskā palīdzība) sniegšanas vispārīgos noteikumus. |
3.pants.
Tiesības uz juridisko palīdzību (1) Tiesības uz
juridisko palīdzību ir: 1) Latvijas pilsonim; 2) Eiropas Savienības pilsonim, kas nav Latvijas Republikas pilsonis un kas tiesiski uzturas Latvijas Republikā; 3) tādas valsts pilsonim, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts, ja
viņš tiesiski uzturas Latvijas Republikā; 4) Latvijas nepilsonim; 5) bezvalstniekam; 6) bēglim un personai, kurai piešķirts alternatīvais statuss vai
pagaidu aizsardzība Latvijas Republikā; 7) personai, kurai atbilstoši Latvijas Republikas noslēgtajam
starptautiskajam līgumam ir tiesības uz Latvijas Republikas nodrošināto
juridisko palīdzību. (2) Šā panta
pirmajā daļā minētajām fiziskajām personām ir tiesības uz juridisko
palīdzību, ja tās, ievērojot viņu īpašo situāciju, īpašuma stāvokli un
ienākumu līmeni, nav spējīgas daļēji vai pilnīgi nodrošināt savu tiesību
aizsardzību. (3) Personām,
kas atbilst šā panta pirmajā un otrajā daļā minētajiem kritērijiem, ir
tiesības pieprasīt juridisko palīdzību un izdarīt izmaiņas sākotnējā
juridiskās palīdzības pieprasījumā. |
3. 4. 5. 6. 7. 8. |
Iekšlietu ministrs Ē.JēkabsonsPapildināt likumprojekta 3.panta pirmās daļas 3.punktu aiz vārdiem
Latvijas Republikā ar vārdiem un ir saņēmis pastāvīgās uzturēšanās
atļauju. Iekšlietu ministrs Ē.JēkabsonsIzslēgt likumprojekta 3.panta pirmās daļas 6.punktā vārdus vai pagaidu
aizsardzība. Iekšlietu ministrs Ē.JēkabsonsPapildināt likumprojekta 3.panta pirmo daļu ar 8.punktu šādā
redakcijā:8)patvēruma meklētājam. Saeimas Juridiskais birojsPapildināt
3.panta otro daļu ar otro teikumu šādā redakcijā: Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā gadījumā personas īpašā situācija, īpašuma
stāvoklis un ienākumu līmenis uzskatāms par atbilstošu juridiskās palīdzības
piešķiršanai. Saeimas Juridiskais birojsPapildināt
3.pantu ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā, attiecīgi mainot turpmāko daļu
numerāciju: (3) Neatkarīgi
no personas īpašās situācijas, īpašuma stāvokļa un ienākumu līmeņa valsts
nodrošina juridisko palīdzību: 1) bēglim vai personai, kas atrodas Latvijas Republikas pagaidu
aizsardzībā; 2)personai, kas ir ieguvusi
maznodrošinātās vai trūcīgās personas statusu. Juridiskā
komisija Papildināt
3.pantu ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā, attiecīgi mainot turpmāko daļu
numerāciju: (3) Valsts nodrošina juridisko palīdzību jebkurai personai, kas ieguvusi
maznodrošinātas vai trūcīgas personas statusu. |
Atbalstīts
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Daļēji
atbalstīts. Iekļauts
Juridiskās komisijas priekšlikumā Nr.8 Atbalstīts |
3.pants. Tiesības uz juridisko palīdzību (1) Tiesības uz
juridisko palīdzību ir: 1) Latvijas
pilsonim; 2) Eiropas Savienības pilsonim, kas nav Latvijas Republikas pilsonis, bet tiesiski uzturas Latvijas Republikā; 3) tādas valsts pilsonim, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts, ja viņš tiesiski uzturas Latvijas Republikā un ir saņēmis pastāvīgās uzturēšanās atļauju; 4) Latvijas
nepilsonim; 5)
bezvalstniekam; 6) bēglim
un personai, kurai piešķirts alternatīvais statuss Latvijas Republikā; 7) personai,
kurai atbilstoši Latvijas Republikas noslēgtam starptautiskajam līgumam ir
tiesības uz Latvijas Republikas nodrošināto juridisko palīdzību; 8) patvēruma
meklētājam. (2) Šā panta
pirmajā daļā minētajām fiziskajām personām ir tiesības uz juridisko
palīdzību, ja šīs personas, ievērojot to īpašo situāciju, īpašuma stāvokli un
ienākumu līmeni, nav spējīgas daļēji vai pilnīgi nodrošināt savu tiesību
aizsardzību. Ministru kabinets nosaka, kādos gadījumos personas īpašā
situācija, īpašuma stāvoklis un ienākumu līmenis uzskatāms par atbilstošu
juridiskās palīdzības piešķiršanai. (3) Valsts nodrošina juridisko palīdzību jebkurai
personai, kas ieguvusi maznodrošinātas vai trūcīgas personas statusu. (4) Personām, kas atbilst šā panta pirmajā un otrajā daļā minētajiem kritērijiem, ir tiesības pieprasīt juridisko palīdzību un izdarīt grozījumus sākotnējā juridiskās palīdzības pieprasījumā. |
4.pants.
Juridiskās palīdzības pieprasītāja atbildība (1) Personai
nav tiesību ļaunprātīgi izmantot savu īpašo situāciju, īpašuma stāvokli un
ienākumu līmeni juridiskās palīdzības saņemšanai. (2) Persona
ir atbildīga par savlaicīgu juridiskās palīdzības pieprasīšanu, izņemot
gadījumus, ja tas objektīvu apstākļu dēļ nav bijis iespējams. |
9. 10. |
Deputāts
V.Agešins Izslēgt 4.panta otro daļu. Saeimas Juridiskais birojsIzteikt 4.panta
otro daļu šādā redakcijā: (2) Personai
ir pienākums savlaicīgi pieprasīt juridisko palīdzību, izņemot gadījumus, kad
tas objektīvu apstākļu dēļ nav bijis iespējams. |
Neatbalstīts
Atbalstīts |
4.pants. Juridiskās palīdzības pieprasītāja atbildība (1) Personai nav tiesību ļaunprātīgi izmantot savu īpašo situāciju,
īpašuma stāvokli un ienākumu līmeni juridiskās palīdzības saņemšanai. (2) Personai ir
pienākums savlaicīgi pieprasīt juridisko palīdzību, izņemot gadījumus, kad
tas objektīvu apstākļu dēļ nav bijis iespējams. |
5.pants.
Juridiskās palīdzības apjoms (1) Valsts
nodrošina juridisko palīdzību strīdu risināšanai ārpus tiesas un tiesā, kā
arī juridiskās konsultācijas sniegšanu personas aizskarto vai apstrīdēto
tiesību vai ar likumu aizsargāto interešu aizsardzībai. (2) Valsts
nodrošina juridisko palīdzību, ņemot vērā personas īpašo situāciju, īpašuma
stāvokli un ienākumu līmeni, kā arī personas iesniegumā par juridisko palīdzību
norādīto informāciju, izņemot likumā noteiktos gadījumus. (3) Valsts kārtējā gadā piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros sedz izdevumus, kas saistīti ar šajā likumā noteiktajā kārtībā sniegto juridisko palīdzību. (4) Juridiskās
palīdzības apjomu nosaka stundās un noteiktu darbību veidā. Ministru kabinets
nosaka juridiskās palīdzības veidus, maksimālo stundu skaitu un samaksas
apmēru un kārtību. (5) Šajā
likumā noteiktajos gadījumos persona sedz daļu no maksas par saņemto
juridisko palīdzību vai arī pilnībā samaksā ar juridisko palīdzību saistītos
izdevumus. (6) Valsts
nesedz tiesas izdevumus, kas personai ir jāmaksā saskaņā ar tiesas nolēmumu. |
11. 12. 13. 14. |
Saeimas Juridiskais birojsAizstāt 5.panta
pirmajā daļā vārdus aizskarto vai apstrīdēto tiesību vai ar likumu
aizsargāto ar vārdiem tiesību vai tiesisko; Deputāts
V.Agešins Papildināt
5.panta otro daļu pēc vārda izņemot ar vārdu šajā un tālāk pēc esošā
teksta. Iekšlietu ministrs Ē. JēkabsonsPapildināt 5.pantu ar jaunu otro daļu, attiecīgi mainot turpmāko daļu
numerāciju, šādā redakcijā: Valsts nodrošina juridisko palīdzību patvēruma
meklētājam apelācijas procedūrās patvēruma piešķiršanas procesa ietvaros. Saeimas
Juridiskais birojs Izteikt 5.panta
trešo daļu šādā redakcijā: (3) Izdevumi,
kas saistīti ar šajā likumā noteiktajā kārtībā sniegtās juridiskās palīdzības
nodrošināšanu, tiek segti no gadskārtējā valsts budžeta šim mērķim paredzēto
līdzekļu apjomā. |
Neatbalstīts
Neatbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
5.pants. Juridiskās palīdzības apjoms (1) Valsts
nodrošina juridisko palīdzību strīdu risināšanai ārpus tiesas un tiesā, kā
arī juridiskās konsultācijas sniegšanu aizskarto vai apstrīdēto personas
tiesību vai ar likumu aizsargāto interešu aizsardzībai. (2) Valsts
nodrošina juridisko palīdzību patvēruma meklētājam apelācijas procedūrās
patvēruma piešķiršanas procesa ietvaros. (3) Valsts
nodrošina juridisko palīdzību personai, ņemot vērā tās īpašo situāciju,
īpašuma stāvokli un ienākumu līmeni, kā arī personas iesniegumā par juridisko
palīdzību norādīto informāciju, izņemot likumā noteiktos gadījumus. (4) Izdevumi,
kas saistīti ar šajā likumā noteiktajā kārtībā sniegtās juridiskās palīdzības
nodrošināšanu, tiek segti no valsts budžetā šim mērķim paredzētajiem
līdzekļiem. (5) Juridiskās
palīdzības apjomu nosaka stundās un noteiktu darbību veidā. Ministru kabinets
nosaka juridiskās palīdzības veidus, maksimālo stundu skaitu un samaksas
apmēru un kārtību. (6) Šajā
likumā noteiktajos gadījumos persona sedz daļu no maksas par saņemto
juridisko palīdzību vai arī pilnībā samaksā ar juridisko palīdzību saistītos
izdevumus. (7) Valsts
nesedz tiesas izdevumus, kas personai jāmaksā saskaņā ar tiesas nolēmumu. |
6.pants.
Īpašās situācijas, īpašuma stāvokļa un ienākumu līmeņa novērtēšana (1) Valsts
nodrošina juridisko palīdzību, ja personas īpašā situācija, īpašuma stāvoklis
un ienākumu līmenis kopumā rada objektīvas grūtības šai personai savu tiesību
aizsardzībai. (2) Ministru
kabinets nosaka, kādā gadījumā īpašā situācija, īpašuma stāvoklis un ienākumu
līmenis ir uzskatāms par atbilstošu juridiskās palīdzības piešķiršanai.
Ministru kabinets nosaka kritērijus personas īpašās situācijas, īpašuma
stāvokļa un ienākumu līmeņa izvērtējumam. (3) Neatkarīgi
no personas īpašās situācijas, īpašuma stāvokļa un ienākumu līmeņa valsts
nodrošina juridisko palīdzību: 1) bēglim
vai personai, kas atrodas Latvijas Republikas pagaidu aizsardzībā; 2) personai,
kas ir ieguvusi maznodrošinātas vai trūcīgas personas statusu. |
15. 16. |
Saeimas Juridiskais birojsIzslēgt 6.pantu kā lieku, attiecīgi mainot turpmāko pantu numerāciju. Iekšlietu ministrs Ē. JēkabsonsIzteikt 6.panta trešo daļu šādā redakcijā: Valsts nodrošina juridisko
palīdzību jebkurai personai, kas ieguvusi maznodrošinātas vai trūcīgas
personas statusu. |
Atbalstīts
Atbalstīts.
Iekļauts Juridiskās komisijas priekšlikumā Nr.8 |
|
7.pants. Juridiskās palīdzības atteikuma
pamats (1) Juridisko palīdzību nesniedz, ja: 1) personas pieprasītā juridiskā palīdzība ir nepamatota; 2) valsts pārvaldes iestāde ir palīdzējusi personai, norādot uz
tiesiskās situācijas risināšanas iespējām, sagatavojot dokumentus, kas ir
nepieciešami personas tiesību aizsardzībai vai īstenošanai, vai sniedzot cita
veida juridisko palīdzību, kas norāda uz to, ka juridiskā palīdzība
nav nepieciešama; 3) divu iepriekšējo gadu laikā no juridiskās palīdzības
pieprasīšanas brīža personai par īstenībai neatbilstošu ziņu
sniegšanu, pieprasot juridisko palīdzību, ir pārtraukta juridiskās palīdzības
sniegšana; 4) persona, kurai ir bijis uzlikts par pienākumu daļēji vai pilnībā
atmaksāt ar juridisko palīdzību saistītos izdevumus, nav to izdarījusi
noteiktajā laikā un apmērā. (2) Izņēmuma gadījumos juridisko
palīdzību sniedz, neņemot vērā šā panta pirmās daļas 3. un 4.punktā
minētos nosacījumus, ja juridiskās palīdzības nesniegšana nozīmētu personas
Latvijas Republikas Satversmē nostiprināto pamattiesību būtisku
ierobežojumu. (3) Juridisko palīdzību nesniedz, ja tā
ir saistīta ar: 1) prasījumu, kas tieši saistīts ar pieprasītāja komercdarbību vai
neatkarīgu profesionālo darbību; 2) muitas jautājumiem; 3) nodokļu jautājumiem; 4) prasījumu, kas tieši saistīts ar goda un cieņas aizskaršanu, ja
prasītājs nav cietis materiālus vai finansiālus zaudējumus; 5) strīda izšķiršanu šķīrējtiesā un citiem alternatīviem strīdu
risināšanas mehānismiem. |
17. 18. 19. 20. 21. 22. |
Saeimas
Juridiskais birojs
Izteikt 7.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1)
Juridisko palīdzību nesniedz, ja: 1)personas pieprasītā juridiskā palīdzība ir
nepamatota; 2)persona nav savlaicīgi pieprasījusi nepieciešamo
juridisko palīdzību; 3)valsts pārvaldes iestāde
ir palīdzējusi personai, norādot uz tiesiskās situācijas risināšanas
iespējām, sagatavojot dokumentus, kas ir nepieciešami personas tiesību
aizsardzībai vai īstenošanai, vai sniedzot cita veida juridisko palīdzību,
kas norāda uz to, ka juridiskā palīdzība nav nepieciešama; 4)divu pēdējo gadu laikā
kopš pēdējās juridiskās palīdzības pieprasīšanas dienas personai ir bijusi
pārtraukta juridiskās palīdzības sniegšana par īstenībai neatbilstošu ziņu
sniegšanu, pieprasot juridisko palīdzību; 5)persona, kurai ir bijis
uzlikts par pienākumu daļēji vai pilnībā atmaksāt ar juridisko palīdzību
saistītos izdevumus, nav to izdarījusi noteiktajā laikā un apmērā; 6)tā ir saistīta ar
prasījumu, kas tieši saistīts ar pieprasītāja komercdarbību vai neatkarīgu
profesionālo darbību; 7)tā ir saistīta ar muitas vai nodokļu jautājumiem; 8)tā ir saistīta ar prasījumu, kas tieši saistīts
ar goda un cieņas aizskaršanu, ja prasītājs nav cietis materiālus vai
finansiālus zaudējumus; 9)strīda izšķiršanu šķīrējtiesā un citiem
alternatīviem strīdu risināšanas mehānismiem. Deputāts V.Agešins Papildināt
7. panta pirmās daļas 2. punktu pēc vārdiem kas norāda uz to, ka ar vārdiem
šajā likumā noteiktā un tālāk pēc esošā teksta. Deputāts
V.Agešins Papildināt
7. panta pirmās daļas 3. punktu pēc vārdiem personai par ar vārdiem
apzinātu un tālāk pēc esošā teksta. Saeimas Juridiskais birojsAizstāt 7.panta
otrajā daļā vārdus 3. un 4.punktā ar vārdiem 4. un 5.punktā; Saeimas
Juridiskais birojs
Aizstāt 7.panta otrajā daļā vārdu nostiprināto ar vārdu garantēto. Saeimas
Juridiskais birojs
Izslēgt 7.panta trešo daļu kā lieku. |
Atbalstīts
Neatbalstīts Neatbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
6.pants. Juridiskās palīdzības atteikuma pamats (1)
Juridisko palīdzību nesniedz, ja: 1) personas
pieprasītā juridiskā palīdzība ir nepamatota; 2) persona
nav savlaicīgi pieprasījusi juridisko palīdzību; 3) valsts
pārvaldes iestāde ir palīdzējusi personai, norādot uz tiesiskās situācijas
risināšanas iespējām, sagatavojot personas tiesību aizsardzībai vai
īstenošanai nepieciešamos dokumentus vai sniedzot cita veida juridisko
palīdzību, kas norāda uz to, ka juridiskā palīdzība nav nepieciešama; 4) divu
pēdējo gadu laikā kopš iepriekšējās juridiskās palīdzības pieprasīšanas
personai ir bijusi pārtraukta juridiskās palīdzības sniegšana tādēļ, ka šī
persona, pieprasot juridisko palīdzību, sniegusi īstenībai neatbilstošas
ziņas; 5) persona,
kurai ir bijis uzlikts par pienākumu daļēji vai pilnībā atmaksāt ar juridisko
palīdzību saistītos izdevumus, nav to izdarījusi noteiktajā laikā un apmērā; 6) tā
attiecas uz prasījumu, kas tieši saistīts ar prasītāja komercdarbību vai
neatkarīgu profesionālo darbību; 7) tā
ir saistīta ar muitas vai nodokļu jautājumiem; 8) tā
attiecas uz prasījumu, kas tieši saistīts ar goda un cieņas aizskaršanu
gadījumos, kad prasītājs nav cietis materiālus vai finansiālus zaudējumus; 9) strīdu
izšķir šķīrējtiesā vai izmantojot citus alternatīvus strīdu risināšanas
mehānismus. (2) Izņēmuma
gadījumos juridisko palīdzību sniedz, neņemot vērā šā panta pirmās daļas 4.
un 5.punktā minētos nosacījumus, ja juridiskās palīdzības nesniegšana
nozīmētu, ka tiek būtiski ierobežotas Latvijas Republikas Satversmē garantētās
personas pamattiesības. |
II nodaļa Juridiskās palīdzības administrācija |
|
|
|
II nodaļa Juridiskās palīdzības administrācija |
8.pants.
Juridiskās palīdzības administrācija Par juridiskās palīdzības sniegšanu atbildīgā
iestāde ir Juridiskās palīdzības administrācija. Juridiskās palīdzības
administrācija ir Tieslietu ministrijas padotībā esoša tiešās pārvaldes
iestāde |
|
|
|
7.pants.
Juridiskās palīdzības administrācija Par juridiskās palīdzības sniegšanu atbildīgā iestāde ir
Juridiskās palīdzības administrācija. Juridiskās palīdzības administrācija ir
Tieslietu ministrijas padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde. |
9.pants.
Juridiskās palīdzības administrācijas pamatuzdevumi Juridiskās
palīdzības administrācijas pamatuzdevumi ir šādi: 1) normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā izmaksāt juridiskai palīdzībai paredzētos līdzekļus; 2) nodrošināt
mērķtiecīgu un efektīvu valsts budžeta līdzekļu izlietojumu; 3) likumā
noteiktajos gadījumos piedzīt valsts budžeta līdzekļus, kas ir piešķirti
juridiskās palīdzības nodrošināšanai. |
23. |
Saeimas
Juridiskais birojs
Izslēgt 9.pantā pēc vārdiem pamatuzdevumi ir vārdu šādi. |
Atbalstīts
|
8.pants. Juridiskās palīdzības administrācijas pamatuzdevumi Juridiskās
palīdzības administrācijas pamatuzdevumi ir šādi: 1) normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā izmaksāt juridiskajai palīdzībai paredzētos
līdzekļus; 2) nodrošināt
mērķtiecīgu un efektīvu valsts budžeta līdzekļu izlietojumu; 3) likumā
noteiktajos gadījumos piedzīt valsts budžeta līdzekļus, kas piešķirti
juridiskās palīdzības nodrošināšanai. |
III nodaļa Ārpustiesas juridiskā palīdzība |
|
|
|
III nodaļa Ārpustiesas juridiskā palīdzība |
10.pants.
Ārpustiesas juridiskās palīdzības apjoms Valsts
nodrošina juridisko palīdzību, ja: 1) personai
ir nepieciešama juridiskā palīdzība dzīvokļa tiesību, darba tiesību vai
valsts sociālo garantiju jautājumos; 2) noziedzīgā
nodarījumā cietušai personai ir nepieciešama juridiska palīdzība savu tiesību
un pienākumu noskaidrošanai, pieteikuma sastādīšanai un kompensācijas saņemšanai; 3) personai
ir nepieciešams sagatavot pieteikumu par prasības nodrošinājumu civillietā; 4) persona
ir iesaistīta juridiska rakstura strīdā, kurā ir iespējama tiesvedība, un
personai ir nepieciešama juridiskā palīdzība savu procesuālo tiesību un
pienākumu noskaidrošanai, lai sagatavotu prasību tiesai; 5) persona
ir iesaistīta juridiska rakstura strīdā, kas ir izšķirams ārpus tiesas, un
personai ir nepieciešama juridiskā palīdzība, lai noskaidrotu savas tiesības
un pienākumus, risinot šādu strīdu, vai lai sagatavotu attiecīgus dokumentus; 6) personai
ir tiesības uz juridisko palīdzību aizstāvības vai pārstāvības īstenošanai un
to paredz likums. |
24. |
Deputāts
V.Agešins Papildināt 10.panta 1.punktu pēc vārdiem darba tiesību ar vārdiem
bērna tiesību un tālāk pēc esošā teksta. |
Atbalstīts |
9.pants. Ārpustiesas juridiskās palīdzības apjoms Valsts
nodrošina juridisko palīdzību, ja: 1) personai
ir nepieciešama juridiskā palīdzība dzīvokļa tiesību, darba tiesību, bērna
tiesību vai valsts sociālo garantiju jautājumos; 2) noziedzīgā
nodarījumā cietušai personai ir nepieciešama juridiskā palīdzība savu tiesību
un pienākumu noskaidrošanai, pieteikuma sastādīšanai un kompensācijas saņemšanai; 3) personai
ir nepieciešams sagatavot pieteikumu par prasības nodrošinājumu civillietā; 4) persona
ir iesaistīta juridiska rakstura strīdā, kurā iespējama tiesvedība, un
personai ir nepieciešama juridiskā palīdzība savu procesuālo tiesību un
pienākumu noskaidrošanai, lai sagatavotu prasību tiesai; 5) persona
ir iesaistīta juridiska rakstura strīdā, kas izšķirams ārpus tiesas, un
personai ir nepieciešama juridiskā palīdzība, lai noskaidrotu savas tiesības
un pienākumus, risinot šādu strīdu, vai lai sagatavotu attiecīgus dokumentus; 6) personai
ir tiesības uz juridisko palīdzību aizstāvības vai pārstāvības īstenošanai un
to paredz likums. |
IV nodaļa Juridiskā palīdzība civillietās |
|
|
|
IV nodaļa Juridiskā palīdzība civillietās |
11.pants.
Juridiskās palīdzības sniegšanas kārtība civillietās Juridisko
palīdzību civillietā persona var pieprasīt līdz brīdim, kamēr tiesas nolēmums
nav izpildīts. |
|
|
|
10.pants. Juridiskās palīdzības sniegšana civillietās Juridisko
palīdzību civillietā persona var pieprasīt tikmēr, kamēr tiesas nolēmums nav
izpildīts. |
12.pants.
Juridiskās palīdzības apjoms civillietās (1) Persona
ir tiesīga saņemt: 1) juridisko palīdzību procesuālo dokumentu sastādīšanai; 2) juridisko konsultāciju tiesvedības laikā; 3) pārstāvību tiesā; 4) ar tiesas sprieduma izpildi saistīto izdevumu segšanu. (2) Pārrobežu
strīdos personai papildus šā panta pirmajā daļā minētajam ir tiesības saņemt: 1) tulka pakalpojumu; 2) tādu tiesas vai kompetentās iestādes pieprasītu un juridiskās
palīdzības saņēmēja iesniegtu dokumentu tulkošanu, kas ir nepieciešami lietas
izšķiršanai; 3) to izdevumu samaksu, kas saistīti ar ierašanos uz tiesas sēdēm,
ja personas klātbūtne tiesā ir paredzēta likumā vai to pieprasa tiesa,
nolemjot, ka attiecīgo personu nevar uzklausīt citādā veidā. |
25. 26. 27. 28. |
Saeimas
Juridiskais birojs
Aizstāt 12.panta pirmajā daļā vārdus persona ir tiesīga saņemt ar vārdiem valsts nodrošina šādu juridisko palīdzību. Saeimas Juridiskais birojsIzslēgt 12.panta pirmās daļas 4.punktu. Deputāts
A.Agešins Papildināt
12.panta pirmo daļu ar jaunu 5., 6. un 7. punktu šādā redakcijā: 5) tulka pakalpojumu; 6) tādu tiesas vai kompetentās iestādes pieprasītu un juridiskās
palīdzības saņēmēja iesniegtu dokumentu tulkošanu, kas ir nepieciešami lietas
izšķiršanai; 7) to izdevumu samaksu, kas saistīti ar ierašanos uz tiesas sēdēm, ja
personas klātbūtne tiesā ir paredzēta likumā vai to pieprasa tiesa, nolemjot,
ka attiecīgo personu nevar uzklausīt citādā veidā. Deputāts
V.Agešins Izslēgt 12.
panta otro daļu. |
Atbalstīts
Atbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts |
11.pants. Juridiskās palīdzības apjoms civillietās (1) Valsts nodrošina šādu juridisko palīdzību: 1) juridisko
palīdzību procesuālo dokumentu sastādīšanā; 2) juridisko
konsultāciju tiesvedības laikā; 3) pārstāvību
tiesā. (2) Pārrobežu strīdos personai papildus šā
panta pirmajā daļā minētajam ir tiesības saņemt: 1) tulka
pakalpojumu; 2) tādu tiesas
vai kompetentās iestādes pieprasītu un juridiskās palīdzības saņēmēja
iesniegtu dokumentu tulkojumu, kuri ir nepieciešami lietas izšķiršanai; 3) to
izdevumu samaksu, kas saistīti ar ierašanos uz tiesas sēdēm, ja personas
klātbūtne tiesā ir paredzēta likumā vai to pieprasa tiesa, nolemjot, ka
attiecīgo personu nevar uzklausīt citādā veidā. |
13.pants.
Pārrobežu strīda jēdziens Pārrobežu
strīds ir strīds, kurā tās puses, kas pieprasa juridisko palīdzību, pastāvīgā
dzīvesvieta (domicils) iesnieguma par juridisko palīdzību iesniegšanas laikā
nav tiesas sēdes norises vai tiesas nolēmuma izpildīšanas valstī. |
|
|
|
12.pants.
Pārrobežu strīda jēdziens Pārrobežu strīds ir strīds, kurā tās puses pastāvīgā dzīvesvieta (domicils), kura pieprasa juridisko palīdzību, laikā, kad saņemts iesniegums par juridisko palīdzību, nav tiesas sēdes norises vai tiesas nolēmuma izpildīšanas valstī. |
14.pants.
Iesnieguma pārsūtīšana pārrobežu strīdā (1) Ja
persona vēlas saņemt juridisko palīdzību pārrobežu strīdā, persona Juridiskās
palīdzības administrācijā iesniedz attiecīgu iesniegumu. (2) Juridiskās
palīdzības administrācija šā panta pirmajā daļā minēto iesniegumu septiņu
dienu laikā pārsūta citas valsts kompetentajai iestādei. (3) Juridiskās
palīdzības administrācija atsaka pārsūtīt iesniegumu, ja tas nav saistīts ar
pārrobežu strīdu. |
|
|
|
13.pants. Iesnieguma pārsūtīšana pārrobežu strīdā (1) Ja
persona vēlas saņemt juridisko palīdzību pārrobežu strīdā, tā Juridiskās
palīdzības administrācijai iesniedz attiecīgu iesniegumu. (2) Juridiskās
palīdzības administrācija šā panta pirmajā daļā minēto iesniegumu septiņu
dienu laikā pārsūta citas valsts kompetentajai iestādei. (3) Juridiskās
palīdzības administrācija atsaka pārsūtīt iesniegumu, ja tas nav saistīts ar
pārrobežu strīdu. |
15.pants. Pārrobežu strīdā saņemto iesniegumu izskatīšana (1) Ja Juridiskās palīdzības administrācija
saņem no citas valsts kompetentās iestādes pārsūtītu iesniegumu juridiskās
palīdzības saņemšanai, to izskata atbilstoši vispārīgajai kārtībai. (2) Īpašās situācijas, īpašuma stāvokļa un
ienākumu līmeņa izvērtēšanā izmanto tos pašus kritērijus, kurus izmanto,
izskatot pieprasījumus, kas nav saistīti ar pārrobežu strīdiem. (3) Persona, kas vēlas saņemt juridisko
palīdzību pārrobežu strīdā, var lūgt juridisko palīdzību arī tādā gadījumā,
ja persona pierāda, ka tā nespēj samaksāt ar juridisko palīdzību saistītus
izdevumus, jo pastāv labklājības līmeņa atšķirības starp pastāvīgās
dzīvesvietas (domicila) valsti un valsti, kurā notiek tiesas sēde. |
|
|
|
14.pants. Pārrobežu strīdā saņemto iesniegumu izskatīšana (1) Ja
Juridiskās palīdzības administrācija saņem citas valsts kompetentās iestādes
pārsūtītu iesniegumu par juridisko palīdzību, to izskata vispārīgā kārtībā. (2) Personas
īpašo situāciju, īpašuma stāvokli un ienākumu līmeni izvērtē pēc tiem pašiem
kritērijiem, kurus izmanto, izskatot ar pārrobežu strīdiem nesaistītus
juridiskās palīdzības pieprasījumus. (3) Persona,
kas vēlas saņemt juridisko palīdzību pārrobežu strīdā, var lūgt juridisko
palīdzību arī tādā gadījumā, ja pierāda, ka tā nespēj samaksāt ar juridisko
palīdzību saistītos izdevumus, jo labklājības līmenis pastāvīgās dzīvesvietas
(domicila) valstī un valstī, kurā notiek tiesas sēde, ir atšķirīgs. |
V nodaļa Juridiskā palīdzība administratīvajās lietās |
|
|
|
V nodaļa Juridiskā palīdzība administratīvajās lietās |
16.pants. Juridiskās palīdzības sniegšanas kārtība administratīvajās lietās Juridisko
palīdzību sarežģītā administratīvā lietā persona var pieprasīt līdz
brīdim, kamēr tiesas nolēmums nav izpildīts. |
29. |
Deputāts
V.Agešins Izslēgt no 16.panta vārdu
sarežģītā. |
Atbalstīts
|
15.pants.
Juridiskās palīdzības sniegšana administratīvajās lietās Juridisko palīdzību administratīvā lietā persona var pieprasīt tikmēr, kamēr tiesas nolēmums nav izpildīts. |
17.pants.
Juridiskās palīdzības apjoms administratīvajās lietās Persona ir tiesīga saņemt: 1) juridisko
konsultāciju administratīvajā procesā; 2) juridisko
palīdzību procesuālo dokumentu sastādīšanā; 3) pārstāvību
administratīvajā procesā. |
30. 31. 32. 33. 34. 35. |
Saeimas
Juridiskais birojs
Aizstāt 17.pantā vārdus persona ir tiesīga saņemt ar vārdiem valsts nodrošina šādu juridisko palīdzību. Deputāts V.Agešins Papildināt 17.panta 3.punktu ar vārdiem valsts un pašvaldību iestādēs,
kā arī tiesā. Deputāts V.Agešins Papildināt
17.pantu ar jaunu 4.punktu šādā redakcijā: 4) ar tiesas spriedumu saistīto
izdevumu segšanu. Deputāts V.Agešins Papildināt 17.pantu ar jaunu 5.punktu šādā redakcijā: 5) tulka pakalpojumu. Deputāts V.Agešins Papildināt 17.pantu ar jaunu 6.punktu šādā redakcijā: 6) tādu tiesas vai kompetentās iestādes
pieprasītu un juridiskās palīdzības saņēmēja iesniegtu dokumentu tulkošanu,
kas ir nepieciešami lietas izšķiršanai. Deputāts V.Agešins Papildināt 17.pantu ar jaunu 7.punktu šādā redakcijā: 7) to izdevumu samaksu, kas saistīti ar
ierašanos valsts vai pašvaldību iestādē vai uz tiesas sēdēm, ja personas
klātbūtne ir paredzēta likumā vai to pieprasa tiesa vai attiecīgā valsts vai
pašvaldību iestāde, nolemjot, ka attiecīgo personu nevar uzklausīt citādā
veidā. |
Atbalstīts
Neatbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts |
16.pants. Juridiskās palīdzības apjoms administratīvajās lietās Valsts nodrošina
šādu juridisko palīdzību: 1) juridisko
konsultāciju administratīvajā procesā; 2) juridisko
palīdzību procesuālo dokumentu sastādīšanā; 3) pārstāvību administratīvajā procesā. |
VI nodaļa Juridiskā palīdzība krimināllietās |
|
|
|
VI nodaļa Juridiskā palīdzība krimināllietās |
18.pants. Juridiskās palīdzības sniegšanas
kārtība krimināllietās Persona, kurai saskaņā ar likumu ir tiesības uz
aizstāvību vai pārstāvību, var pieprasīt juridisko palīdzību līdz brīdim,
kamēr tiesas nolēmums nav izpildīts. |
|
|
|
17.pants. Juridiskās palīdzības sniegšana krimināllietās Persona, kurai
saskaņā ar likumu ir tiesības uz aizstāvību vai pārstāvību, var pieprasīt
juridisko palīdzību tikmēr, kamēr tiesas nolēmums nav izpildīts. |
19.pants.
Juridiskās palīdzības apjoms krimināllietā Valsts
nodrošina šādu juridisko palīdzību: 1) aizstāvības
nodrošinājumu kriminālprocesā; 2) pārstāvības nodrošinājumu kriminālprocesā. |
36. 37. 38. |
Deputāts V.Agešins Papildināt
19.pantu ar jaunu 3.punktu šādā redakcijā: 3) juridisko palīdzību procesuālu dokumentu sastādīšanā. Saeimas Juridiskā komisija Papildināt
19.pantu ar jaunu 3.punktu šādā redakcijā: 3) procesuālu dokumentu sastādīšanā. Deputāts V.Agešins Papildināt 19.pantu ar jaunu 4.punktu šādā redakcijā: 4) tulka pakalpojumu. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts Juridiskās komisijas priekšlikumā Nr. 37 Atbalstīts Neatbalstīts |
18.pants.
Juridiskās palīdzības apjoms krimināllietā Valsts
nodrošina šādu juridisko palīdzību: 1) aizstāvības
nodrošinājumu kriminālprocesā; 2) pārstāvības
nodrošinājumu kriminālprocesā; 3)
procesuālu dokumentu sastādīšanā. |
20.pants.
Obligātā aizstāvība (1) Ja
kriminālprocesa virzītājs konstatē, ka valstij normatīvajos aktos noteiktajos
gadījumos ir jānodrošina persona ar aizstāvi, tas likumā noteiktajā kārtībā
pieņem lēmumu par aizstāvja norīkošanu, vienlaikus paziņojot par to
Juridiskās palīdzības administrācijai. (2) Aizstāvi
šā panta pirmajā daļā noteiktajā gadījumā izvēlas no to personu vidus, ar
kurām Juridiskās palīdzības administrācija ir noslēgusi juridiskās palīdzības
līgumu. (3) Juridisko
palīdzību nedrīkst atteikt, ja valstij Kriminālprocesa likumā noteiktajos
gadījumos ir jānodrošina persona ar aizstāvi. (4) Uz juridisko palīdzību krimināllietās
obligātās aizstāvības nodrošināšanai nav attiecināms šā likuma 5., 6. un
7.pants. |
39. 40. |
Saeimas
Juridiskais birojs
Papildināt 20.panta otro daļu pēc vārdiem juridiskā palīdzības līgumu ar vārdiem un kuras saskaņā ar Kriminālprocesa kodeksu var būt par aizstāvjiem krimināllietā. Saeimas Juridiskā komisija Izteikt 20.pantu
šādā redakcijā: 20.pants.
Aizstāvības nodrošinājums (1) Ja valstij normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos ir jānodrošina persona ar aizstāvi, kriminālprocesa virzītājs nodrošina personai iespēju uzaicināt aizstāvi. (2) Neatliekamos gadījumos un kriminālprocesā noteiktajos obligātajos aizstāvības gadījumos, ja persona nav vienojusies ar aizstāvi, procesa virzītājs uzaicina aizstāvi. (3) Aizstāvi šā panta pirmajā un otrajā daļā noteiktajā gadījumā izvēlas no to personu vidus, ar kurām Juridiskās palīdzības administrācija ir noslēgusi juridiskās palīdzības līgumu. (4) Šajā likumā noteiktā iesnieguma iesniegšanas un izskatīšanas kārtība neattiecas uz aizstāvības nodrošināšanu kriminālprocesā, kā arī nav attiecināms šā likuma 3., 5., un 7.pants. (5) Aizstāvības nodrošināšanai juridiskās palīdzības sniegšanas pamatotību un nepieciešamību izvērtē procesa virzītājs, informējot par to Juridiskās palīdzības administrāciju. (6)
Aizstāvja nodrošināšana notiek kriminālprocesā
noteiktajā kārtībā. |
Neatbalstīts
Atbalstīts |
19.pants.
Aizstāvības nodrošinājums (1) Ja valstij
normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos ir personai jānodrošina aizstāvis,
kriminālprocesa virzītājs nodrošina personai iespēju uzaicināt aizstāvi. (2)
Neatliekamos gadījumos un kriminālprocesā noteiktajos obligātajos aizstāvības
gadījumos, ja persona nav vienojusies ar aizstāvi, procesa virzītājs uzaicina
aizstāvi. (3) Aizstāvi šā
panta pirmajā un otrajā daļā minētajos gadījumos izvēlas no to personu vidus,
ar kurām Juridiskās palīdzības administrācija ir noslēgusi juridiskās
palīdzības līgumu. (4) Šajā likumā
noteiktā iesnieguma iesniegšanas un izskatīšanas kārtība neattiecas uz
aizstāvības nodrošināšanu kriminālprocesā, kā arī uz to nav attiecināms šā
likuma 3., 5. un 7.pants. (5) To,
cik pamatota un nepieciešama ir juridiskās palīdzības sniegšana aizstāvības
nodrošināšanai, izvērtē procesa virzītājs, informējot par to Juridiskās
palīdzības administrāciju. (6) Aizstāvis
personai tiek nodrošināts kriminālprocesā noteiktajā kārtībā. |
VII nodaļa Juridiskās palīdzības sniegšanas kārtība |
|
|
|
VII nodaļa Juridiskās palīdzības sniegšanas kārtība |
21.pants. Atbildīgā iestāde Juridiskās
palīdzības administrācija izskata iesniegumus par juridiskās palīdzības
sniegšanu. |
41. |
Deputāts V.Agešins Papildināt 21.pantu ar jaunu tekstu šādā redakcijā: pieņem
lēmumus par juridiskās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu un paziņo lēmumu
iesniedzējam. |
Atbalstīts pants redakcionāli precizēts |
20.pants.
Atbildīgā iestāde Juridiskās
palīdzības administrācija izskata iesniegumus par juridisko palīdzību, pieņem
lēmumus par juridiskās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt un
paziņo lēmumu iesniedzējam. |
22.pants.
Iesniegums par juridisko palīdzību (1) Persona,
kas vēlas saņemt juridisko palīdzību, iesniedz iesniegumu aizpildītu
juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu. Ja nepieciešams, persona
pievieno veidlapā norādītās ziņas apliecinošo dokumentu kopijas. (2) Juridiskās
palīdzības pieprasījuma veidlapas paraugu apstiprina Ministru kabinets. (3) Persona
ir tiesīga saņemt juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu, kā arī
informāciju par veidlapas aizpildīšanu un pievienojamajiem dokumentiem
Juridiskās palīdzības administrācijā vai pašvaldībā, kuras administratīvajā
teritorijā ir šīs personas dzīvesvieta, bet šā likuma 3.panta pirmās daļas
2., 3., 5. un 6.punktā minētās personas pašvaldībā, kuras administratīvajā
teritorijā tās tiesiski uzturas. (4) Juridiskās
palīdzības pieprasījuma veidlapas saņemšana un informācija par tās
aizpildīšanu ir bez maksas. (5) Persona
iesniegumu par juridisko palīdzību (aizpildītu juridiskās palīdzības
pieprasījuma veidlapu) nosūta Juridiskās palīdzības administrācijai. |
42. |
Saeimas
Juridiskais birojs
Aizstāt 22.panta trešajā daļā vārdus ir tiesīga ar vārdu var. |
Atbalstīts
pants redakcionāli precizēts |
21.pants. Iesniegums par juridisko palīdzību (1) Persona,
kas vēlas saņemt juridisko palīdzību, iesniedz iesniegumu aizpildītu
juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu. Ja nepieciešams, persona
pievieno veidlapā minētās ziņas apliecinošo dokumentu kopijas. (2) Juridiskās
palīdzības pieprasījuma veidlapas paraugu apstiprina Ministru kabinets. (3) Persona
var saņemt juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu, kā arī
informāciju par veidlapas aizpildīšanu un tai pievienojamiem dokumentiem
Juridiskās palīdzības administrācijā vai pašvaldībā, kuras administratīvajā
teritorijā ir šīs personas dzīvesvieta, bet šā likuma 3.panta pirmās daļas
2., 3., 5. un 6.punktā minētās personas pašvaldībā, kuras administratīvajā
teritorijā tās tiesiski uzturas. (4) Juridiskās
palīdzības pieprasījuma veidlapu un informāciju par tās aizpildīšanu
izsniedz bez maksas. (5) Persona iesniegumu par juridisko palīdzību (aizpildītu juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu) nosūta Juridiskās palīdzības administrācijai. |
23.pants. Iesnieguma par juridisko palīdzību izskatīšanas kārtība (1) Juridiskās palīdzības administrācija mēneša
laikā pēc iesnieguma par juridisko
palīdzību saņemšanas pieņem lēmumu par juridiskās palīdzības
sniegšanas nepieciešamību un apjomu. (2) Lēmums par juridiskās palīdzības
piešķiršanu vai atteikumu ir administratīvs akts. (3) Ja Juridiskās palīdzības administrācija
konstatē, ka lēmuma pieņemšanai ir nepieciešama papildu informācija, tā septiņu
dienu laikā informē par to juridiskās palīdzības pieprasītāju. (4) Šā panta pirmajā daļā minētā lēmuma
pieņemšanas termiņu aptur līdz visas Juridiskās palīdzības administrācijas
pieprasītās informācijas saņemšanai. (5) Ja Juridiskās palīdzības administrācija
15 dienu laikā nesaņem no personas pieprasīto informāciju, tā lemj par
atteikumu sniegt juridisko palīdzību. |
43. 44. 45. 46. 47. |
Deputāts J.Sokolovskis Aizstāt 23.panta pirmajā daļā vārdu mēneša ar vārdiem septiņu dienu. Saeimas Juridiskā komisija Aizstāt 23.panta pirmajā daļā vārdu mēneša ar vārdiem divu nedēļu. Deputāts V.Agešins Papildināt 23.panta pirmo daļu ar vārdiem kā arī personu, kura norīkota
sniegt juridisko palīdzību. Deputāts V.Agešins Papildināt
23.panta trešo daļu pēc vārdiem septiņu dienu laikā ar vārdiem no
iesnieguma saņemšanas dienas un tālāk pēc esošā teksta. Deputāts V.Agešins Aizstāt 23.panta piektajā daļā vārdus 15 dienu laikā ar vārdiem mēneša
laikā no papildus informācijas pieprasīšanas dienas. |
Neatbalstīts Atbalstīts Neatbalstīts Atbalstīts Neatbalstīts pants
redakcionāli precizēts |
22.pants. Kārtība, kādā izskata iesniegumu par
juridisko palīdzību (1) Juridiskās palīdzības administrācija divu
nedēļu laikā no dienas, kad saņemts iesniegums par juridisko palīdzību,
pieņem lēmumu par juridiskās palīdzības sniegšanas nepieciešamību un apjomu. (2) Lēmums par juridiskās palīdzības
piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt ir administratīvs akts. (3) Ja Juridiskās palīdzības administrācija
konstatē, ka lēmuma pieņemšanai ir nepieciešama papildu informācija, tā
septiņu dienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas informē par to
juridiskās palīdzības pieprasītāju. (4) Šā panta pirmajā daļā minētā lēmuma
pieņemšanas termiņu aptur līdz visas Juridiskās palīdzības administrācijas
pieprasītās informācijas saņemšanai. (5) Ja
Juridiskās palīdzības administrācija 15 dienu laikā nesaņem no personas
pieprasīto informāciju, tā lemj par atteikumu piešķirt juridisko palīdzību. |
24.pants.
Ziņu izmaiņas Personai, kas
ir pieprasījusi juridisko palīdzību, ir pienākums nekavējoties, bet ne vēlāk
kā septiņu dienu laikā, kad viņai kļūst zināmas izmaiņas iesniegumā
norādītajās ziņās, paziņot par tām Juridiskās palīdzības administrācijai. |
|
|
pants redakcionāli precizēts |
23.pants.
Ziņu izmaiņas Juridiskās
palīdzības pieprasītājam ir pienākums nekavējoties, ne vēlāk kā septiņu dienu
laikā pēc tam, kad viņš uzzinājis par izmaiņām iesniegumā minētajās ziņās,
paziņot par tām Juridiskās palīdzības administrācijai. |
25.pants.
Lēmuma paziņošana Lēmumu par
juridiskās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu paziņo rakstiski, nosūtot to
uz personas norādīto adresi vai nododot personiski pieprasījuma iesniedzējam. |
|
|
|
24.pants.
Lēmuma paziņošana Lēmumu par
juridiskās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt paziņo
rakstveidā, nosūtot to uz personas norādīto adresi vai nododot personiski
pieprasījuma iesniedzējam. |
26.pants.
Lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtība (1) Juridiskās
palīdzības administrācijas lēmumu persona var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu
iesniegumu Tieslietu ministrijas atbildīgajai amatpersonai. (2) Tieslietu
ministrijas atbildīgās amatpersonas lēmumu, kas pieņemts, ja ir apstrīdēts
Juridiskās palīdzības administrācijas lēmums, persona var pārsūdzēt rajona
administratīvajā tiesā. Rajona administratīvās tiesas lēmums nav
pārsūdzams. |
48. 49. 50. |
Deputāts
V.Agešins Izteikt
26.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Tieslietu ministrijas
atbildīgās amatpersonas lēmumu ieinteresētā persona var pārsūdzēt
administratīvajā tiesā.
Saeimas
Juridiskais birojs
Aizstāt 26.panta otrajā daļā vārdus rajona administratīvajā tiesā ar vārdiem Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Saeimas Juridiskais birojsIzslēgt 26.panta otrās daļas otro teikumu. |
Neatbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts |
25.pants. Lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtība (1) Juridiskās
palīdzības administrācijas lēmumu persona var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu
iesniegumu Tieslietu ministrijas atbildīgajai amatpersonai. (2) Tieslietu
ministrijas atbildīgās amatpersonas lēmumu, kas pieņemts par apstrīdēto
Juridiskās palīdzības administrācijas lēmumu, persona var pārsūdzēt rajona
administratīvajā tiesā. Rajona administratīvās tiesas lēmums nav pārsūdzams. |
27.pants. Atkārtota
iesnieguma izskatīšana (1) Persona
nevar atkārtoti iesniegt iesniegumu par juridiskās palīdzības piešķiršanu
lietā par to pašu priekšmetu un uz tā paša pamata, ja rajona administratīvā
tiesa to ir noraidījusi. (2) Atkārtots
iesniegums par juridiskās palīdzības piešķiršanu lietā par to pašu priekšmetu
un uz tā paša pamata ir pieļaujams tikai tādā gadījumā, ja ir notikušas
būtiskas izmaiņas personas īpašajā situācijā, īpašuma stāvoklī un tās
ienākumu līmenī. (3) Konstatējot, ka iesniegums par juridiskās
palīdzības piešķiršanu lietā ir par to pašu priekšmetu un uz tā paša pamata,
Juridiskās palīdzības administrācija to neizskata, bet atdod atpakaļ
personai. |
51. 52. 53. |
Deputāts V.Agešins Izteikt
27.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Persona nevar atkārtoti iesniegt
iesniegumu par juridiskās palīdzības piešķiršanu lietā par to pašu priekšmetu
un uz tā paša pamata, ja administratīvā tiesa to ir noraidījusi vai ja lēmums
par atteikumu nav bijis noteiktā kārtībā un termiņā apstrīdēts un
pārsūdzēts. Saeimas
Juridiskais birojs
Aizstāt 27.panta otrajā daļā vārdus īpašuma stāvoklī un ar vārdiem īpašuma stāvoklī vai. Deputāts V.Agešins Izteikt 27.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Konstatējot, ka iesniegums par juridiskās palīdzības piešķiršanu
lietā ir par to pašu priekšmetu un uz tā paša pamata, un palīdzības atteikuma
gadījumā lēmums nav noteiktā kārtībā un termiņā apstrīdēts un pārsūdzēts vai
pieteikumu ir noraidījusi administratīvā tiesa, Juridiskās palīdzības
administrācija to neizskata, bet atdod atpakaļ personai. |
Neatbalstīts Atbalstīts Neatbalstīts |
26.pants. Atkārtota iesnieguma izskatīšana (1) Persona
nevar atkārtoti iesniegt iesniegumu par juridisko palīdzību lietā par to pašu
priekšmetu un uz tā paša pamata, ja rajona administratīvā tiesa to ir
noraidījusi. (2) Atkārtots
iesniegums par juridisko palīdzību lietā par to pašu priekšmetu un uz tā paša
pamata ir pieļaujams tikai tādā gadījumā, ja ir notikušas būtiskas izmaiņas
personas īpašajā situācijā, īpašuma stāvoklī vai ienākumu līmenī. (3) Konstatējot, ka iesniegums par juridisko palīdzību lietā ir par to pašu priekšmetu un uz tā paša pamata, Juridiskās palīdzības administrācija to neizskata, bet atdod atpakaļ personai. |
28.pants.
Juridiskās palīdzības reģistrs Juridiskās
palīdzības reģistrs, kuru izveido un uztur Juridiskās palīdzības
administrācija, ir publiski pieejams reģistrs, kurā iekļautas ziņas
par juridiskās palīdzības piešķiršanu, atteikumiem sniegt juridisko
palīdzību, kā arī ziņas par juridiskās palīdzības sniedzējiem. |
54. 55. |
Deputāts
V.Agešins Izteikt 28.
pantu šādā redakcijā: Juridiskās
palīdzības reģistrs ir reģistrs, kuru izveido un uztur Juridiskās palīdzības
administrācija un kurā tiek iekļautas ziņas par juridiskās palīdzības
piešķiršanu, atteikumiem sniegt juridisko palīdzību, kā arī ziņas par
juridiskās palīdzības sniedzējiem. Ziņas, kas iekļautas reģistrā, ir
pieejamas personām, kuras pamato savu tiesisko ieinteresētību. Saeimas
Juridiskā komisija Izslēgt
28.pantā vārdus publiski pieejams. |
Neatbalstīts pants redakcionāli precizēts Atbalstīts |
27.pants. Juridiskās palīdzības reģistrs Juridiskās
palīdzības reģistrā, kuru izveido un uztur Juridiskās palīdzības
administrācija, tiek iekļautas ziņas par juridiskās palīdzības piešķiršanu,
atteikumiem to piešķirt, kā arī ziņas par juridiskās palīdzības sniedzējiem. |
VIII nodaļa Juridiskās palīdzības sniedzēji |
|
|
|
VIII nodaļa Juridiskās palīdzības sniedzēji
|
|
|
|
|
28.pants.
Juridiskās palīdzības līgums (1) Juridiskās
palīdzības līgumā norāda: 1) līdzējus; 2) juridiskās
palīdzības sniedzēja kompetenci; 3) kāda
veida juridisko palīdzību apņemas sniegt juridiskās palīdzības sniedzējs; 4) līdzēju
atbildību; 5) juridiskās
palīdzības kvalitātes novērtējuma kritērijus; 6) norēķinu
kārtību, finanšu un citu resursu piešķiršanas noteikumus; 7) juridiskās
palīdzības sniedzēja uzraudzības kārtību; 8) līguma
darbības termiņu; 9) sadarbības
nosacījumus; 10) citus
būtiskus līguma nosacījumus. (2) Juridiskās
palīdzības līgums izbeidzas: 1) izbeidzoties
līguma termiņam; 2) ar vienas
puses uzteikumu; 3) pēc abu pušu
savstarpējas vienošanās. (3) Juridiskās
palīdzības līgumu var uzteikt, ja netiek rūpīgi un laikus pildīti līguma
nosacījumi. (4) Juridiskās
palīdzības līgumu var noslēgt uz laiku, kas nav ilgāks par trim gadiem. Pēc
līguma termiņa beigām Juridiskās palīdzības administrācijai jāpieņem lēmums
par atkārtota juridiskās palīdzības līguma slēgšanas lietderīgumu. (5) Juridiskās
palīdzības līgumu nedrīkst slēgt atkārtoti, ja Juridiskās palīdzības
administrācija ir uzteikusi juridiskās palīdzības līgumu. |
29.pants. Juridiskās palīdzības sniedzēji (1) Juridisko palīdzību var sniegt: 1) augstskola,
kura ne mazāk kā piecus gadus nepārtraukti īsteno vismaz četrus gadus ilgu
tiesību zinātņu profesionālo studiju programmu, profesionālo bakalaura vai
tiesību zinātņu maģistra studiju programmu un kurā juridiskās palīdzības
sniegšanai izveidoto kursu vai vienību vada tiesību zinātņu doktors; 2) persona, kas
saskaņā ar Advokatūras likumu var
būt par advokātu Latvijas Republikā; 3) zvērināts notārs; 4) zvērināts tiesu
izpildītājs. (2) Šā panta pirmajā daļā minētās personas
var sniegt juridisko palīdzību pēc juridiskās palīdzības līguma noslēgšanas
ar Juridiskās palīdzības administrāciju. (3) Ziņas par juridiskās palīdzības
sniedzējiem tiek apkopotas publiski pieejamā reģistrā. Par reģistru ir
atbildīga Juridiskās palīdzības administrācija, un tas atrodas Juridiskās
palīdzības administrācijas pārziņā. (4) Ministru kabinets nosaka juridiskās
palīdzības sniedzēju reģistra izveides kārtību, tajā iekļaujamo
informāciju, piekļuvi informācijai, kā arī reģistra izmantošanas
ierobežojumus. |
56. 57. 58. 59. |
Saeimas
Juridiskais birojs
Aizstāt pirmajā daļā vārdus juridisko palīdzību var sniegt ar vārdiem līgumu par juridiskās palīdzības sniegšanu var slēgt ar. Deputāts
V.Agešins Izslēgt
29.panta pirmās daļas 1.punktā vārdus un kurā juridiskās palīdzības
sniegšanai izveidoto kursu vai vienību vada tiesību zinātņu doktors. Saeimas
Juridiskā komisija Papildināt
29.panta ceturto daļu pēc vārdiem tajā iekļaujamo informāciju ar vārdu
un. Saeimas
Juridiskā komisija Izslēgt
29.panta ceturtajā daļā vārdus kā arī reģistra izmantošanas ierobežojumus. |
Atbalstīts
pants redakcionāli precizēts Neatbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
29.pants. Juridiskās palīdzības sniedzēji (1) Juridiskās palīdzības līgumu var slēgt: 1) augstskola, kura ne mazāk kā piecus
gadus nepārtraukti īsteno vismaz četrus gadus ilgu tiesību zinātņu profesionālo
studiju programmu, profesionālo bakalaura vai tiesību zinātņu maģistra
studiju programmu un kurā juridiskās palīdzības sniegšanai izveidoto kursu
vai vienību vada tiesību zinātņu doktors; 2) persona, kas saskaņā ar Advokatūras likumu var būt par advokātu Latvijas Republikā; 3) zvērināts notārs; 4) zvērināts tiesu izpildītājs. (2) Šā panta pirmajā daļā minētās personas
var sniegt juridisko palīdzību pēc tam, kad noslēgts juridiskās palīdzības
līgums ar Juridiskās palīdzības administrāciju. (3) Ziņas par juridiskās palīdzības
sniedzējiem tiek apkopotas publiski pieejamā reģistrā. Par reģistru ir
atbildīga Juridiskās palīdzības administrācija, un tas atrodas Juridiskās
palīdzības administrācijas pārziņā. (4) Ministru
kabinets nosaka juridiskās palīdzības sniedzēju reģistra izveides kārtību,
tajā iekļaujamo informāciju un piekļuvi informācijai. |
30.pants. Iesniegumu izskatīšana par juridiskās palīdzības sniedzēja statusa iegūšanu (1) Šā
likuma 29.panta pirmajā daļā minētās personas, kas vēlas sniegt juridisko
palīdzību, aizpilda iesniegumu un iesniedz to Juridiskās palīdzības
administrācijā. Iesnieguma veidlapas paraugu apstiprina Ministru kabinets. (2) Juridiskās
palīdzības administrācija izvērtē ziņu atbilstību iesniegumā norādītajam un
pārbauda ziņas par personas reputāciju un kvalifikāciju. (3) Konstatējot,
ka persona ir augsti kvalificēta, ar labu reputāciju un tā atbilst šā
likuma 29.panta pirmajā daļā norādīto personu kategorijai, Juridiskās
palīdzības administrācija mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas pieņem
lēmumu par juridiskās palīdzības līguma slēgšanu ar konkrēto personu.
Juridiskās palīdzības administrācija nekavējoties informē par pieņemto lēmumu
personu, kas iesniegusi šā panta pirmajā daļā minēto iesniegumu. |
60. |
Deputāts V.Agešins Izslēgt 30.panta trešajā daļā vārdu augsti. |
Atbalstīts pants redakcionāli precizēts |
30.pants. Kārtība,
kādā izskata iesniegumus par juridiskās palīdzības sniedzēja statusa iegūšanu (1) Šā
likuma 29.panta pirmajā daļā minētās personas, kas vēlas sniegt juridisko
palīdzību, aizpilda iesniegumu par juridiskās palīdzības sniedzēja statusa
iegūšanu un iesniedz to Juridiskās palīdzības administrācijai. Iesnieguma
veidlapas paraugu apstiprina Ministru kabinets. (2) Juridiskās
palīdzības administrācija izvērtē ziņu atbilstību iesniegumā norādītajam un
pārbauda ziņas par personas reputāciju un kvalifikāciju. (3) Juridiskās palīdzības administrācija,
konstatējusi, ka persona ir kvalificēta, ar labu reputāciju un atbilst šā
likuma 29.panta pirmajā daļā minēto personu kategorijai, mēneša laikā pēc
iesnieguma saņemšanas pieņem lēmumu par juridiskās palīdzības līguma slēgšanu
ar konkrēto personu. Juridiskās palīdzības administrācija nekavējoties
informē par pieņemto lēmumu personu, kas iesniegusi šā panta pirmajā daļā
minēto iesniegumu. |
31.pants. Juridiskās palīdzības līgums (1) Juridiskās palīdzības līgumā norāda: 1) līdzējus; 2) juridiskās
palīdzības sniedzēja kompetenci; 3) juridiskās
palīdzības veidu, ko apņemas sniegt juridiskās palīdzības sniedzējs; 4) līdzēju atbildību; 5) juridiskās
palīdzības sniegšanas kvalitātes novērtējuma kritērijus; 6) norēķinu kārtību,
finanšu un citu resursu piešķiršanas noteikumus; 7) juridiskās
palīdzības sniedzēja uzraudzības kārtību; 8) līguma darbības
termiņu; 9) sadarbības
nosacījumus; 10) citus būtiskus
līguma nosacījumus. (2) Juridiskās palīdzības līgums izbeidzas: 1) izbeidzoties
termiņam; 2) ar vienas puses
uzteikumu; 3) pēc abu pušu
savstarpējas vienošanās. (3) Juridiskās palīdzības līgumu var
uzteikt, ja netiek rūpīgi un laikus pildīti līguma nosacījumi. (4) Juridiskās palīdzības līgumu var
noslēgt uz laiku, kas nav ilgāks par trim gadiem. Pēc līguma termiņa beigām
Juridiskās palīdzības administrācijai jāpieņem lēmums par atkārtota juridiskās
palīdzības līguma slēgšanas lietderīgumu. (5) Juridiskās palīdzības līgumu nedrīkst
slēgt atkārtoti, ja Juridiskās palīdzības administrācija ir uzteikusi
juridiskās palīdzības līgumu. Ja Juridiskās palīdzības administrācija ir
atteikusies slēgt juridiskās palīdzības līgumu ar kādu personu, minētā
persona nav tiesīga atkārtoti iesniegt iesniegumu par juridisko palīdzību. |
61. 62. |
Saeimas
Juridiskais birojs
Uzskatīt 31.pantu par 29.pantu, attiecīgi mainot turpmāko pantu numerāciju. Deputāts V.Agešins Izslēgt 31.panta piektās daļas otro teikumu. |
Atbalstīts
(skat.otrajam lasījumam sagatavoto 28.pantu) Atbalstīts (skat otrajam lasījumam sagatavoto 28.pantu) |
|
32.pants.
Juridiskās palīdzības sniedzēja atbildība Juridiskās
palīdzības sniedzējam jāapdrošina sava profesionālā darbība un ar to saistītā
civiltiesiskā atbildība. |
|
|
|
31.pants.
Juridiskās palīdzības sniedzēja atbildība Juridiskās palīdzības sniedzējam jāapdrošina sava profesionālā darbība un
ar to saistītā civiltiesiskā atbildība. |
33.pants.
Juridiskās palīdzības sniedzēja pienākumi (1) Juridiskās
palīdzības sniedzējam ir jāsniedz juridiskā palīdzība atbilstoši juridiskās
palīdzības līguma nosacījumiem. (2) Juridiskās
palīdzības sniedzējs nedrīkst atteikties sniegt juridisko palīdzību, izņemot
gadījumu, ja pieprasītā juridiskā palīdzība neatbilst juridiskās palīdzības
līguma nosacījumiem vai ja šādu palīdzību nepieļauj ētiski apsvērumi vai
likumā paredzēti ierobežojumi. (3) Juridiskās
palīdzības sniedzējs nekavējoties informē Juridiskās palīdzības
administrāciju par šā panta otrajā daļā minēto nosacījumu iestāšanos. |
|
|
|
32.pants. Juridiskās palīdzības sniedzēja pienākumi (1) Juridiskās
palīdzības sniedzējam ir jāsniedz juridiskā palīdzība atbilstoši juridiskās
palīdzības līguma nosacījumiem. (2) Juridiskās
palīdzības sniedzējs nedrīkst atteikties sniegt juridisko palīdzību, izņemot
gadījumu, kad pieprasītā juridiskā palīdzība neatbilst juridiskās palīdzības
līguma nosacījumiem vai šādu palīdzību nepieļauj ētiski apsvērumi vai likumā
paredzēti ierobežojumi. (3) Juridiskās palīdzības sniedzējs
nekavējoties informē Juridiskās palīdzības administrāciju par šā panta otrajā
daļā minēto nosacījumu iestāšanos. |
34.pants. Juridiskās
palīdzības sniedzēja norīkošana (1) Juridiskās
palīdzības administrācija, saņemot personas juridiskās palīdzības pieprasījumu,
pieņem lēmumu par juridiskās palīdzības sniedzēja norīkošanu konkrētajā
lietā, izņemot šā likuma 20.pantā minēto gadījumu. (2) Juridiskās
palīdzības administrācija izvēlas juridiskās palīdzības sniedzēju konkrētajā
lietā, ņemot vērā juridiskās palīdzības sniedzēja: 1) kompetenci; 2) specializāciju; 3) noslogotību; 4) spēju konkrētajā lietā sniegt juridisko palīdzību (piemēram, izvērtē
interešu konflikta iespējamību); 5) attālumu, kas ir jāveic personai, lai saņemtu juridisko palīdzību. (3) Juridiskās
palīdzības administrācija izsniedz juridiskās palīdzības pieprasītājam
norīkojumu pie konkrēta juridiskās palīdzības sniedzēja. (4) Norīkojumā
Juridiskās palīdzības administrācija norāda: 1) juridiskās palīdzības pieprasītāja vārdu, uzvārdu, personas kodu
un dzīvesvietu; 2) juridiskās palīdzības sniedzēja vārdu, uzvārdu vai nosaukumu, prakses
vietu un kontaktinformāciju; 3) juridiskās palīdzības veidu; 4) juridiskās palīdzības laiku; 5) norādi par to, cik ilgi un kādā apjomā valsts apņemas maksāt par
juridisko palīdzību; 6) laiku un vietu, kur paredzēta pirmā tikšanās ar juridiskās
palīdzības sniedzēju. (5) Norīkojums
nav administratīvs akts. |
63. |
Deputāts V.Agešins Papildināt 34.panta pirmo daļu aiz vārda pieprasījumu ar vārdiem šā
likuma 23.panta pirmajā daļā norādītajos termiņos un tālāk pēc esošā teksta. |
Atbalstīts pants redakcionāli precizēts |
33.pants. Juridiskās palīdzības sniedzēja norīkošana (1) Juridiskās
palīdzības administrācija, šā likuma 22.panta pirmajā daļā norādītajos
termiņos saņēmusi iesniegumu par juridisko palīdzību, pieņem lēmumu par
juridiskās palīdzības sniedzēja norīkošanu konkrētajā lietā, izņemot šā
likuma 19.pantā minēto gadījumu. (2) Juridiskās
palīdzības administrācija izvēlas juridiskās palīdzības sniedzēju konkrētajā
lietā, ņemot vērā juridiskās palīdzības sniedzēja: 1) kompetenci; 2)
specializāciju; 3) noslogojumu; 4) spēju
konkrētajā lietā sniegt juridisko palīdzību (piemēram, izvērtē interešu
konflikta iespējamību); 5) atrašanās
vietu, lai izvērtētu, kāds attālums jāveic personai, lai saņemtu juridisko
palīdzību. (3) Juridiskās
palīdzības administrācija izsniedz juridiskās palīdzības pieprasītājam
norīkojumu pie konkrēta juridiskās palīdzības sniedzēja. (4) Norīkojumā
Juridiskās palīdzības administrācija norāda: 1) juridiskās
palīdzības pieprasītāja vārdu, uzvārdu, personas kodu un dzīvesvietu; 2) juridiskās
palīdzības sniedzēja vārdu, uzvārdu vai nosaukumu, prakses vietu un
kontaktinformāciju; 3) juridiskās
palīdzības veidu; 4) juridiskās
palīdzības laiku; 5) to, cik
ilgi un kādā apjomā valsts apņemas maksāt par juridisko palīdzību; 6) laiku
un vietu, kad un kur paredzēta pirmā tikšanās ar juridiskās palīdzības
sniedzēju. (5) Norīkojums nav administratīvs akts. |
IX nodaļa Ar juridisko palīdzību saistīto izdevumu samaksa |
|
|
|
IX nodaļa Ar juridisko palīdzību saistīto izdevumu samaksa |
35.pants. Ar juridisko palīdzību saistīto izdevumu samaksas pienākums (1) Personai,
kas ir saņēmusi juridisko palīdzību, ir jāsamaksā ar saņemto juridisko
palīdzību saistītie izdevumi pilnā apmērā, ja Juridiskās palīdzības
administrācija konstatē, ka: 1) persona ir tīši norādījusi īstenībai neatbilstošas ziņas,
kas ir bijušas par pamatu juridiskās palīdzības saņemšanai; 2) persona ļaunprātīgi izmanto savas tiesības uz juridisko palīdzību; 3) persona ir nepamatoti saņēmusi juridisko palīdzību; 4) personai saskaņā ar tiesas nolēmumu ir
jāsamaksā tiesas izdevumi; 5) personas īpašā situācija, īpašuma
stāvoklis un ienākumu līmenis gada laikā pēc juridiskās palīdzības saņemšanas
ir būtiski uzlabojies. (2) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā šā panta pirmajā un ceturtajā daļā minētās
personas samaksā ar saņemto juridisko palīdzību saistītos izdevumus. (3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kā tiek izvērtēti šā panta pirmās daļas 5.punktā minētie nosacījumi. (4) Persona,
kas pieprasa juridisko palīdzību pārrobežu strīdā, samaksā tulkošanas
izdevumus, kas segti no valsts budžeta līdzekļiem, ja citas valsts kompetentā
iestāde atsaka juridiskās palīdzības sniegšanu. |
64. 65. 66. 67. 68. 69. |
Saeimas
Juridiskais birojs
Aizstāt 35.panta pirmajā daļā vārdus personai, kas ir saņēmusi juridisko palīdzību, ir jāsamaksā ar saņemto juridisko palīdzību saistītie izdevumi ar vārdiem persona, kas saņēmusi juridisko palīdzību, atmaksā ar juridisko palīdzību saistītos izdevumus. Saeimas
Juridiskais birojs
Izslēgt pirmās daļas 1.punktā vārdu tīši. Deputāts V.Agešins Izslēgt
35.panta pirmās daļas 4. punktu. Deputāts V.Agešins Izslēgt
35.panta pirmās daļas 5. punktu. Saeimas Juridiskā komisija Aizstāt 35.panta pirmās daļas 5.punktā vārdu un ar vārdu vai. Deputāts V.Agešins Izslēgt
35.panta trešo daļu. |
Atbalstīts
Atbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts Atbalstīts Neatbalstīts |
34.pants. Ar
juridisko palīdzību saistīto izdevumu samaksas pienākums (1) Persona,
kas saņēmusi juridisko palīdzību, atmaksā ar juridisko palīdzību saistītos
izdevumus pilnā apmērā, ja Juridiskās palīdzības administrācija konstatē,
ka: 1) persona
ir norādījusi īstenībai neatbilstošas ziņas, kas bijušas par pamatu
juridiskās palīdzības saņemšanai; 2) persona
ļaunprātīgi izmanto savas tiesības uz juridisko palīdzību; 3) persona ir
nepamatoti saņēmusi juridisko palīdzību; 4) personai
saskaņā ar tiesas nolēmumu ir jāsamaksā tiesas izdevumi; 5) personas
īpašā situācija, īpašuma stāvoklis vai ienākumu līmenis gada laikā pēc
juridiskās palīdzības saņemšanas ir būtiski uzlabojies. (2) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā šā panta pirmajā un ceturtajā daļā minētās
personas samaksā ar juridisko palīdzību saistītos izdevumus. (3) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā tiek izvērtēti šā panta pirmās daļas 5.punktā
minētie nosacījumi. (4) Persona, kas pieprasa juridisko palīdzību pārrobežu strīdā, samaksā tulkošanas izdevumus, kas segti no valsts budžeta, ja citas valsts kompetentā iestāde atsaka juridiskās palīdzības sniegšanu. |
36.pants. Ar juridisko palīdzību saistīto izdevumu samaksas kārtība (1) Juridiskās
palīdzības administrācija, konstatējot kādu no šā likuma 35.pantā minētajiem
gadījumiem, pieņem lēmumu par to izdevumu samaksu, kas saistīti ar juridiskās
palīdzības sniegšanu. (2) Juridiskās palīdzības administrācija var pieņemt lēmumu par to izdevumu samaksu, kas saistīti ar juridiskās palīdzības sniegšanu, Administratīvā procesa likumā noteiktajā termiņā pēc tam, kad ir pagājis gads kopš juridiskās palīdzības sniegšanas. (3) Juridiskās
palīdzības administrācija iepazīstina personu ar pieņemto lēmumu. (4) Ja
persona labprātīgi atsakās pildīt lēmumu par to izdevumu samaksu, kas
saistīti ar juridiskās palīdzības sniegšanu, Juridiskās palīdzības
administrācija ir tiesīga pieņemt lēmumu par piedziņas izdarīšanu bezstrīdus
kārtībā. (5) Ar
juridisko palīdzību saistītie izdevumi ir ieskaitāmi valsts budžetā. |
70. |
Deputāts V.Agešins Izslēgt
36.panta otro daļu. |
Neatbalstīts |
35.pants. Ar
juridisko palīdzību saistīto izdevumu samaksas kārtība (1) Juridiskās
palīdzības administrācija, konstatējusi kādu no šā likuma 34.pantā minētajiem
gadījumiem, pieņem lēmumu par to izdevumu samaksu, kas saistīti ar juridiskās
palīdzības sniegšanu. (2) Juridiskās
palīdzības administrācija var pieņemt lēmumu par to izdevumu samaksu, kas
saistīti ar juridiskās palīdzības sniegšanu, Administratīvā procesa likumā
noteiktajā termiņā pēc tam, kad ir pagājis gads kopš juridiskās palīdzības
sniegšanas. (3) Juridiskās
palīdzības administrācija iepazīstina personu ar pieņemto lēmumu. (4) Ja
persona atsakās labprātīgi pildīt lēmumu par to izdevumu samaksu, kas
saistīti ar juridiskās palīdzības sniegšanu, Juridiskās palīdzības
administrācija ir tiesīga pieņemt lēmumu par piedziņas izdarīšanu bezstrīdus
kārtībā. (5) Ar
juridisko palīdz
ību saistītie izdevumi ieskaitāmi valsts budžetā. |
Pārejas
noteikumi 1. Līdz šā
likuma 6.panta otrajā daļā minēto noteikumu pieņemšanai, bet ne ilgāk kā līdz
2005.gada 1.augustam, personas īpašās situācijas, īpašuma stāvokļa un
ienākumu līmeņa noteikšanā piemēro Ministru kabineta 2003.gada 25.februāra
noteikumus Nr.97 "Kārtība, kādā ģimene vai atsevišķi dzīvojoša persona
atzīstama par trūcīgu" un Ministru kabineta 2002.gada 7.novembra
noteikumus Nr.502 "Kārtība, kādā novērtējami maznodrošinātas personas
ienākumi un materiālais stāvoklis". 2. Juridiskās
palīdzības administrāciju izveido līdz 2005.gada 30.decembrim. Līdz
Juridiskās palīdzības administrācijas izveidošanai tās funkcijas veic
Tieslietu ministrijas atbildīgā struktūrvienība. 3. Šā
likuma 20.panta otrā daļa stājas spēkā 2005.gada 1.maijā. |
|
|
pants redakcionāli precizēts |
Pārejas noteikumi
1. Līdz šā
likuma 3.panta otrajā daļā minēto noteikumu pieņemšanai, bet ne ilgāk kā līdz
2005.gada 1.augustam personas īpašās situācijas, īpašuma stāvokļa un ienākumu
līmeņa noteikšanā piemēro Ministru kabineta 2003.gada 25.februāra noteikumus
Nr.97 Kārtība, kādā ģimene vai atsevišķi dzīvojoša persona atzīstama par
trūcīgu un Ministru kabineta 2002.gada 7.novembra noteikumus Nr.502
Kārtība, kādā novērtējami maznodrošinātas personas ienākumi un materiālais
stāvoklis. 2. Juridiskās
palīdzības administrāciju izveido līdz 2005.gada 30.decembrim. Līdz
Juridiskās palīdzības administrācijas izveidošanai tās funkcijas veic
Tieslietu ministrijas atbildīgā struktūrvienība. 3. Šā
likuma 20.panta otrā daļa stājas spēkā 2005.gada 1.maijā. |
Informatīva atsauce uz
Eiropas Savienības direktīvu
Likumā
iekļautas tiesību normas, kas izriet no Padomes 2003.gada 27.janvāra
Direktīvas 2003/8/EK, kuras mērķis ir pilnveidot tiesu pieejamību pārrobežu
strīdos, nosakot kopīgus obligātus noteikumus attiecībā uz juridisko
palīdzību šādos strīdos. |
71. |
Saeimas
Juridiskais birojs
Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvu šādā redakcijā: Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no Padomes 2003.gada 27.janvāra Direktīvas 2002/8/EK par
to, kā uzlabot tiesu pieejamību pārrobežu strīdos, nosakot kopīgus obligātus
noteikumus attiecībā uz juridisko palīdzību šādos strīdos. |
Atbalstīts
|
Informatīva atsauce uz
Eiropas Savienības direktīvu
Likumā iekļautas tiesību normas,
kas izriet no Padomes 2003.gada 27.janvāra direktīvas 2002/8/EK par to, kā
uzlabot tiesu pieejamību pārrobežu strīdos, nosakot kopīgus obligātus
noteikumus attiecībā uz juridisko palīdzību šādos strīdos.
|
Likums stājas
spēkā 2004.gada 1.decembrī. |
72. |
Saeimas Juridiskā komisija Izslēgt likuma spēkā stāšanās noteikumu. |
Atbalstīts |
|