Grozījumi
Valsts civildienesta likumā
Izdarīt Valsts civildienesta likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 19.nr.; 2001,
9.nr.; 2002, 14., 23.nr.; 2003, 12.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt
3.panta ceturtajā daļā skaitli "29.".
2. Izteikt
23.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Ierēdņa amatā ieceltais profesionālā dienesta karavīrs saņem
normatīvajos aktos par karavīru dienesta atalgojumu noteikto algu, uzturdevu
vai tās kompensāciju naudā un šā likuma 28.pantā noteikto piemaksu."
Aizsardzības ministrs
A.Slakteris
LIKUMPROJEKTA
Grozījumi
Valsts civildienesta likumā
I. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Militārā dienesta likuma
27.panta pirmā daļa nosaka, ka valsts aizsardzības interesēs karavīru uz
laiku var pārvietot uz civilu valsts iestādi, ieceļot viņu valsts
civildienesta ierēdņa amatā vai citā amatā un saglabājot viņam karavīra
statusu. Karavīru uz civilu valsts iestādi ir tiesīgs pārvietot Nacionālo
bruņoto spēku komandieris. Karavīru amatā ieceļ attiecīgās iestādes vadītājs.
Ja šāda pārvietošana notikusi pēc valsts iestādes lūguma, karavīra atalgojumu
nodrošina šī iestāde. Militārā dienesta likuma 49.pants nosaka, ka katrs
karavīrs dienesta laikā saņem uzturdevu vai tās kompensāciju, karavīra formas
tērpu un nepieciešamo dienesta inventāru. Militārā dienesta likuma
48.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka karavīrs aktīvā dienesta laikā saņem
Ministru kabineta noteikto dienesta atalgojumu. Dienesta atalgojumā ietilpst
alga atkarībā no dienesta pakāpes un izdienas stāža, kā arī Ministru kabineta
noteikumos paredzētās piemaksas. Valsts civildienesta likuma 23.panta trešā
daļa nosaka, ka ierēdņa amatā ieceltam profesionālā dienesta karavīram ir
tiesības saņemt šajā pantā noteikto mēnešalgu (ierēdnis saņem mēnešalgu, kuru
atbilstoši ierēdņa amata kvalifikācijas kategorijai un pakāpei Ministru
kabineta noteiktajā apmērā un kārtībā nosaka iestādes vadītājs, iestādes
vadītājam ministrs, Valsts kancelejas direktoram Ministru prezidents),
prēmijas un 28. un 29.pantā noteiktās piemaksas. Valsts civildienesta likuma
28.pants nosaka piemaksu par papildu pienākumu pildīšanu un 29.pants nosaka
piemaksu par amata pienākumu pildīšanu paaugstinātas darba intensitātes
apstākļos. Ņemot vērā iepriekš
minēto, lai nodrošinātu Militārā dienesta likumā karavīram noteiktās apgādes
un sociālās garantijas, tai skaitā arī ierēdņa amatā ieceltiem karavīriem, ir nepieciešams
saskaņot Militārā dienesta likuma
normas un Valsts civildienesta likuma normas. |
|||||
2. Likuma projekta būtība |
Likumprojektā tiek
saskaņotas Militārā dienesta likuma normas un Valsts civildienesta likuma
normas, kas nosaka kādu mēnešalgu saņem ierēdņa amatā iecelts karavīrs.
Likumprojektā tiek izslēgta atsauce uz tiesību normu, kas paredz, ka ierēdņa
amatā iecelts profesionālā dienesta karavīrs
saņem piemaksu par amata pienākumu pildīšanu paaugstinātas darba
intensitātes apstākļos. |
|||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||
II. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
5.Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
III. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu
un pašvaldību budžetiem |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
tūkst. Ls |
|||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
6. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
||||
IV. Kāda var būt likumprojekta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
1.Kādi normatīvie akti likumi un Ministru
kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst likumprojekts |
||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums,
nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
Latvijas tiesību akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES
tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
tiesību akta projektu |
||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Nav notikuši. |
|||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
|||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
VII. Kā tiks nodrošināta
likuma izpilde |
||||||
1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde no valsts puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Papildus institūciju
izveide nav nepieciešama. |
|||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc likumprojekta pieņemšanas tas tiks publicēts laikrakstā Latvijas
Vēstnesis. |
|||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Normatīvā akta atbilstību
Latvijas Republikas Satversmei var apstrīdēt Satversmes tiesā. |
|||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
Aizsardzības ministrs A.Slakteris
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par uzdevumu izpildes
kontroli atbildīgā amatpersona |
Dokumenta autors |
E.Rinkēvičs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
S.Žogota |
31.08.04 15:12
vārdu skaits: 729
S.Žogota, 7335283