Likumprojekts
Izdarīt likumā "Par Latvijas Republikas valsts
materiālajām rezervēm" (Latvijas Republikas Augstākās
Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā vārdus "uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "komersants" (attiecīgā locījumā).
2. Papildināt 3.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:
"Izņēmuma kārtā materiālos resursus var aizdot kārtējo tautsaimniecības jautājumu risināšanai vai sabiedriskās drošības un kārtības nodrošināšanai saskaņā ar šā likuma 14. un 14.1 pantu."
3. Papildināt likumu ar 14.1 pantu šādā redakcijā:
"14.1 pants. Izņēmuma kārtā ar iekšlietu ministra atļauju un viņa noteiktajā termiņā materiālos resursus var aizdot sabiedriskās drošības un kārtības nodrošināšanai. Ja iekšlietu ministrs pieņem lēmumu atļaut aizdot materiālos resursus, viņš iesniedz Ministru kabinetā attiecīgu informatīvo ziņojumu."
4. Aizstāt 26.pantā vārdus "valdības noteiktā valsts institūcija uzliek" ar vārdiem "vainīgā fiziskā vai juridiskā persona maksā".
5. Izslēgt 28.pantu.
Iekšlietu ministra vietā
Ministru prezidenta biedrs
A.Šlesers
Likumprojekta Grozījumi likumā
Par Latvijas Republikas valsts materiālajām rezervēm anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs? |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
1. Saskaņā ar Komerclikuma spēka stāšanās
kārtības likuma pārejas noteikumu 4.punktu, Ministru kabinets līdz 2004.gada
1.septembrim izstrādā un iesniedz projektus par nepieciešamajiem grozījumiem
citos likumos. Likumā Par Latvijas Republikas valsts
materiālajām rezervēm tiek lietots termins uzņēmums un
uzņēmējsabiedrība, kas pēc sava juridiskā satura neatbilst Komerclikumā
lietotajam vārdam komersants. 2. Ikdienā un, it īpaši masu sabiedrisko
pasākumu laikā sabiedriskās drošības un kārtības nodrošināšanā dažreiz ir
nepieciešams operatīvi iesaistīt ne tikai plašus cilvēku resursus, bet arī
izmantot mehāniskās iekārtas un mehānismus. Viena no tādām kārtības
nodrošināšanas mehāniskām iekārtām ir ūdensmetējs, kura jauda ir spējīga
noturēt, novirzīt, sadalīt utml. lielās cilvēku masas. Latvijā šāds
ūdensmetējs atrodas Latvijas Republikas valsts materiālo rezervju fondā. Lai ūdensmetēju varētu ātri un tiesiski
izmantot sabiedriskās drošības un kārtības nodrošināšanai ir nepieciešams
izstrādāt speciālo tiesisko regulējumu, kas noteiks subjektu, kurš ir tiesīgs
atļaut to izmantot un noteiktajā kārtībā nodot atpakaļ materiālajām rezervēm. Analoģiskā situācija attiecas uz robota
operatīvās izmantošanas nepieciešamību, kas palīdz noteiktā attālumā izpētīt
vietu, kurā ir konstatēts sprāgstvielai līdzīgs priekšmets. Ar šīs mehāniskās
iekārtas palīdzību speciālisti var likvidēt materiālā vai morālā zaudējuma nodarīšanas
draudus, iznīcinot aizdomīgus priekšmetus, kā arī veikt citas dažāda
rakstura darbības noziedzības apkarošanas jomā. 3. Likuma 28.pants paredz soda naudas par
materiālo rezervju patvaļīgu izlietošanu un nokavējuma naudu par materiālo
rezervju savlaicīgu neatdošanu piedziņu bezstrīda kārtībā, pamatojoties uz
valsts materiālo rezervju uzraugošas institūcijas lēmumu. Šī normas darbība
bija iespējama atbilstoši likumam Par bankām, bet saskaņā ar Kredītiestāžu likumu šīs normas
piemērošana nav iespējama. |
|||||||||||
2.Normatīvā akta būtība |
1. Likumprojekts paredz saskaņot likumā Par
Latvijas Republikas valsts materiālajām rezervēm lietotos terminus ar
Komerclikumā lietotajiem terminiem. 2. Likumprojekts paredz, ka izņēmuma kārtā
ar iekšlietu ministra atļauju un viņa noteiktajā termiņā materiālos resursus
var aizdot sabiedriskās drošības un kārtības nodrošināšanai. 3. Likumprojekts paredz izslēgt likuma
28.pantu. |
|||||||||||
3. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību? |
||||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem? |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
6. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
Citas informācijas nav. |
Citas informācijas nav. |
Citas informācijas nav. |
Citas informācijas nav. |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu? |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus
izstrādāt. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
2. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
|||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts? |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu? |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas? |
Konsultācijas ar
nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)? |
Konsultācijas ar
nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis? |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem. |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem ekspertiem nav notikušas |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde? |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas
esošo institūciju funkcijas? |
Jaunas papildu funkcijas valsts institūcijām neradīsies. Papildu
finansējums nav nepieciešams. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu? |
Likums pēc tā
pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis un
Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs kā arī tiks
iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo? |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
|||||||||||
Iekšlietu ministra
vietā
veselības ministrs R.Muciņš
Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
R.Bluķis |
M.Rāzna |
S.Vārpiņa |
V.Elksnis
|
|
|
|
|
Iekšlietu ministrijas
Juridiskā departamenta
Tiesiskās palīdzības
nodaļas
juriskonsulte
L.Kārkliņa
7219309,
linda.karklina@iem.gov.lv
956
07.10.2004. 9:53