Likumprojekts
Par Latvijas Republikas valdības un Amerikas Savienoto Valstu valdības līgumu par sadarbību tiesībaizsardzības jomā
1.pants.
2004.gada 27.septembrī Rīgā parakstītais Latvijas Republikas valdības un Amerikas Savienoto Valstu valdības līgums par sadarbību tiesībaizsardzības jomā (turpmāk Līgums) ar šo likumu tiek pieņemts un apstiprināts.2.pants.
Līgums stājas spēkā tā III sadaļas 9.punktā noteiktajā laikā un kārtībā, un Ārlietu ministrija par to paziņo laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".3.pants.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. Līdz ar likumu izsludināms Līgums latviešu valodā.
Iekšlietu ministrs
Ē.Jēkabsons
LATVIJAS REPUBLIKAS VALDĪBAS UN AMERIKAS SAVIENOTO VALSTU VALDĪBAS LĪGUMS PAR SADARBĪBU TIESĪBAIZSARDZĪBAS JOMĀ
I. VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI
Latvijas Republikas valdība un Amerikas Savienoto Valstu valdība
(turpmāk tekstā katra atsevišķi saukta par Pusi un kopā sauktas par Pusēm) vienojas izstrādāt un sniegt atbalstu četriem projektiem, kuru mērķis ir sniegt palīdzību Latvijas policijai organizētās noziedzības apkarošanas jomā.Latvijas Republikas valdības (LR valdības) un Amerikas Savienoto Valstu valdības (ASV valdības) veicamie pasākumi un piešķiramie resursi šī Līguma īstenošanai ir izklāstīti turpmāk tekstā un izsaka Pušu ciešu apņemšanos. Līdzekļi, kurus saskaņā ar šī Līguma nosacījumiem piešķir ASV valdība, ir noteikti titullapā un kopā sastāda 125 000 ASV dolārus. Turpmāka šo projektu finansēšana no ASV valdības puses ir atkarīga no atbilstoši apstiprinātu un piemērotu līdzekļu pieejamības, apmierinošas pr
ojektu gaitas attiecībā uz projektu mērķu sasniegšanu un apstiprinājuma saņemšanas no Valsts sekretāra vietnieka Starptautiskajos narkotiku un tiesībaizsardzības jautājumos (SNT).Puses var paplašināt, grozīt vai pārtraukt projektus, kas uzsākti saistībā ar šo Līgumu, saskaņā ar Pušu rakstisku vienošanos. Šādi projekti ir pakļauti šī Līguma noteikumiem un nosacījumiem.
II. PROJEKTA APRAKSTS
Plānotais projekta ilgums ir viens gads.
Šis Līgums ietver četrus atsevišķus projektus ar mērķi sniegt Latvijai palīdzību, lai uzlabotu tās spējas apkarot organizēto noziedzību:
1) Īstermiņa konsultācijas un ieteikumi izmeklēšanai un apsūdzību celšanai organizētās noziedzības jomā (50 000 ASV dolāri) šī projekta ietvaros ASV valdības tiesībaizsardzības jomas eksperti kopā ar attiecīgajiem projektā iesaistītajiem Latvijas sadarbības partneriem apspriedīs izmeklēšanas taktikas un stratēģijas jautājumus, īpašu uzmanību pievēršot noziegumu izmeklēšanai un lietu ierosināšanai, kas attiecas uz nelikumīgi iegūtu naudas
līdzekļu legalizēšanu.2) Konfidenciālu pratināšanas telpu izveidošana cilvēku tirdzniecības upuriem (25 000 ASV dolāri) atbalstot Valsts programmu cilvēku tirdzniecības novēršanai cilvēku tirdzniecības upuriem tiks uzbūvētas konfidenciālās pratināšanas telpas. Tiek sagaidīts, ka šajā gadījumā upuri labprātāk vēlēsies sniegt izmeklētājiem pierādījumus un tiesneši un prokurori izmantos telpu multimediju dotās iespējas vadīt tiesas sēdes privāti, kuras būs daudz piemērotākas, lai nodrošinātu nepārvaramu li
ecību.3) Novērošanas tehnikas piegādāšana (25 000 ASV dolāri) Latvijas Iekšlietu ministrijas vajadzībām tiks iepirkta audio novērošanas tehnika. Tehnika palīdzēs izmeklētājiem iegūt pierādījumus, izmeklējot organizētās noziedzības lietas, ieskaitot kontrabandas lietas, lai palielinātu arestu un notiesāšanas gadījumu skaitu.
Mērķi/rezultatīvie rādītāji:
III. STANDARTA NOSACĪJUMI
1. Finansējums
A. ASV valdības piešķirtais finansējums tiek izmantots īpašuma, iekārtu, izejvielu, materiālu (turpmāk tekstā sauktu par īpašumu) un pakalpojumu
iepirkumam.B. Finansējums, kuru ir piešķīrusi ASV valdība un kurš nav iztērēts divpadsmit mēnešu laikā pēc ASV valdības tā finanšu gada noslēgšanās, kurā noslēgts Līgums, ASV valdība var to atsaukt. Pagarinājums šim periodam var tikt piešķirts pēc Valsts sekretāra vietnieka Starptautiskajos narkotisko vielu un tiesībaizsardzības jautājumos pieprasījuma.
C. LR valdība sniedz ieguldījumu projektā, nodrošinot pietiekamu finansējumu parastajām administratīvajām un saistītajām izmaksām attiecībā uz Latvijas policijas darbiniekiem. Šīs izmaksas aptver nomas un komunālos maksājumus, tālruņa rēķinus, algas un pabalstus, ietverot medicīnas un cita veida apdrošināšanu, kā arī kompetentu darbinieku pieņemšanu darbā un to paturēšanu.
D. LR valdība pieliek pietiekamas pūles, lai nodrošinātu, ka finansējums vai cita veida atbalsts, kas sniegts šī Līguma ietvaros, nekādā gadījumā netiek izmantots narkotisko vielu aprites atbalstīšanai.
2. Īpašumtiesības
Īpašumtiesības uz visu īpašumu, kas iepirkts par ASV valdības piešķirtajiem līdzekļiem, paliek LR valdībai, ja nav noteikts citādi.
3. Īpašums un personāls
A. Īpašums
(1) Īpašums, kas ir nodrošināts LR valdībai ar ASV valdības piešķirtā finansējuma palīdzību, tiek izmantots ar mērķi sekmēt šī Līguma mērķa un uzdevumu sasniegšanu. Ja īpašums nav izmantots saskaņā ar šo nosacījumu, LR valdība atgriež ASV valdībai īpašumu vai atmaksā ASV valdībai sākotnējo īpašuma iepirkuma cenu, ko tā samaksājusi par iegādāto īpašumu, ko tā ir ieguvusi, izma
ntojot ASV valdības piešķirtos līdzekļus. LR valdība nedrīkst atļaut jebkāda šī Līguma ietvaros nodrošinātā īpašuma atkārtotu eksportu, nodošanu, aizdošanu, pārdošanu vai cita veida atsavināšanu, pirms tam nesaņemot rakstisku apstiprinājumu no ASV valdības. Līdzekļi, kas iegūti no jebkāda īpašuma pārdošanas, ko ASV valdība ir piegādājusi LR valdībai, ir izmantojami, lai veicinātu šī Līguma mērķu sasniegšanu.(2) Par visiem īpašumiem, kuri ir piegādāti vai kuru iegāde ir finansēta šī Līguma ietvaros, LR valdība informē ASV vēstniecību ne mazāk precīzā veidā, kāds tiktu izmantots, ja īpašumu iegādātos LR valdībai par saviem līdzekļiem.
B. Darbinieki
(1) Pirms šī Līguma ietvaros var tikt finansētas stipendijas vai darbinieku apmācības, ko ierosinājusi LR valdība, katrai no šī personām ir jāaizpilda un jāparaksta apliecinājums, kas pievienots šī Līguma Pielikumā, apliecinot, ka pēdējo desmit gadu laikā viņš/viņa nav bijis/bijusi sodīta par ar narkotiskām vielām saistītu pārkāpumu un nav bijis/bijusi iesaistīta
narkotisko vielu apritē.(2) Ar mērķi gūt maksimālu labumu no investīcijām apmācībā, LR valdība piekrīt nodrošināt, ka darbinieki, kas piedalījušies šī Līguma ietvaros nodrošinātajā vai finansētajā apmācībā, paliek strādāt vismaz divus gadus pēc šādas apmācības pabeigšanas. No šā nosacījuma var atteikties, Pusēm rakstiski vienojoties.
A. Katrai Pusei ir tiesības: (1) pārbaudīt jebkādu īpašumu, kuru Puse ir piegādājusi vai iepirkusi šī Līguma ietvaros, lai noteiktu, vai šis īpašums tiek izmantots saskaņā ar šī Līguma nosacījumiem; un (2) kontrolēt un auditēt visus ierakstus un atskaites attiecībā uz finansēm, īpašumu vai pakalpojumiem, kas sniegti vai iepirkti šī Līguma ietvaros, lai noteiktu, vai līdzekļi, pakalpojumi va
i īpašums tiek izmantots saskaņā ar šī Līguma nosacījumiem.B. Puses pārrauga šī Līguma īstenošanas gaitu, tai skaitā veicot projekta iekārtu un materiālu izmantošanas pārraudzību vismaz vienreiz gadā. Katra no Pusēm dalībai pārraudzības un novērtēšanas procesā nozīmē kvalificētus darbiniekus.
C. Katra no Pusēm sniedz otrai Pusei informāciju, kas nepieciešama, lai novērtētu projekta gaitas efektivitāti saskaņā ar šī Līguma nosacījumiem. Projektam noslēdzoties, tiek sagatavots gala ziņojums. Šis ziņojums satur kopsavilkumu par ASV valdības un LR valdības ieguldījumu projektā, īstenoto pasākumu uzskaitījumu, sasniegtos mērķus un citu informāciju.
A. Katra no Pusēm tērē līdzekļus un atbalsta projekta ietvaros veicamos pasākumus saskaņā ar spēkā esošajiem likumiem un noteikumiem.
B. Īpašumu, ko piegādājusi vai kura iegādi finansējusi ASV valdība šī Līguma ietvaros, iepērk un piegādā no Amerikas Savienotajām Valstīm, ja vien šajā Līgumā vai arī jebkura projekta pielikumā nav noteikts citādāk vai arī to rakstiskā veidā ir apstiprinājusi ASV valdība.
A. Īpašums un finansējums
Jebkurš īpašums vai finansējums, ko Latvija ieguvusi vai Latvijā ievedusi ASV valdība vai jebkura cita persona vai organizācija (ieskaitot, bet neaprobežojoties ar līgumslēdzējiem un granta saņēmējiem), ko kā šī Līguma sastāvdaļu vai saistībā ar šo Līgumu finansē ASV valdība, ir atbrīvots no visiem nodokļiem, maksas par pakalpojumiem, investīciju
vai depozīta prasībām un valūtas kontroles Latvijā. Importējot šīs preces, PVN tiek atcelts saskaņā ar Latvijas normatīvajos aktos paredzēto kārtību.Jebkāda veida īpašuma vai finanšu līdzekļu imports, eksports, iepirkums, pārņemšana, izmantošana vai atsavināšana saskaņā ar šo Līgumu ir atbrīvojama no visiem tarifiem, muitas nodevām, importa un eksporta nodevām, nodokļiem, ar kuriem tiek aplikta pārņemšana, iepirkumi vai atsavināšana, pievienotās vērtības nodokļa un jebkādiem citiem nodokļiem vai līdzīgām
maksām Latvijā.B. ASV valdības darbinieki
Visi darbinieki, kurus tieši vai netieši nodarbina ASV valdība un kuriem ASV valdība uzdevusi veikt pienākumus Latvijā saistībā ar šo Līgumu, un tos pavadošie ģimenes locekļi, tiek atbrīvoti no visiem ienākuma nodokļiem un sociālās apdrošināšanas nodokļiem attiecībā uz ienākumiem, kas iegūti Latvijā, kā arī no īpašuma nodokļiem nekustamajam vai personīgajam īpašumam, kas atrodas Latvijā vai domāts izmantošanai personīgajām vajadzībām.
Attiecībā uz šiem darbiniekiem un tos pavadošiem ģimenes locekļiem piemērojamiem muitas un importa nodevu maksājumiem par Latvijā personīgai lietošanai importētajām personīgajām mantām, iekārtām un materiāliem, tiek piemērota tāda pati kārtība kā tā, ko LR valdība noteikusi
attiecībā uz ASV vēstniecības Latvijā diplomātiem.C. Līgumu slēgšana par pakalpojumu sniegšanu
Jebkurš līgumslēdzējs, konsultāciju firmu ieskaitot, kas nepārstāv Latviju, jebkurš šī līgumslēdzēja darbinieks, kas nav Latvijas iedzīvotājs, ko finansē šī Līguma ietvaros un kas atrodas Latvijā, lai veiktu darbu saistībā ar šo Līgumu, jebkurš īpašums vai transakcija, kas tieši attiecas uz šiem līgumiem, un jebkura šī Līguma ietvaros finansētā preces iepirkuma transakcija ir atbrīvojama no nodokļiem un nodevā
m, kas tiek iekasētas Latvijā.A. LR valdība uzņem personas, kas nozīmētas veikt ASV valdības pienākumus šī Līguma ietvaros. Saņemot atbilstošu paziņojumu no ASV valdības, LR valdība piešķir ASV valdības darbiniekiem privilēģijas un imunitāti, kas tiek piešķirta ASV valdības administratīvajam un tehniskajam personālam un noteikta ASV vēstniecībai. Līgumslēdzējiem, kas atrodas Latvijā saistībā ar šī Līguma izpildi, tiek piešķirta dienesta d
arbības imunitāte.B. Privilēģijas un imunitāte, kas piešķirta saskaņā ar (A) punktu, neattiecas uz Latvijas pilsoņiem vai pastāvīgajiem iedzīvotājiem, kas atrodas Latvijā saskaņā ar šī Līguma izpildi.
Puses atzīst un vienojas, ka cilvēktiesību aizsardzība ir svarīga šī divpusējā Līguma sastāvdaļa. Šim nolūkam Puses izprot un vienojas, ka:
A. ASV valdības palīdzība LR valdības centienos kontrolēt noziedzību ir ar nosacījumu, ka LR valdība aktīvi aizsargā cilvēktiesības Latvijā un
B. saskaņā ar ASV normatīvajiem aktiem un politiku ASV valdības palīdzība vai finanšu līdzekļi šī Līguma ietvaros netiek piešķirti LR tiesībaizsardzības iestādei, ja ASV valdībai ir ticami pierādījumi, ka šī iestāde ir izdarījusi lielus cilvēktiesību pārkāpumus, ja vien ASV valdība nekonstatē, ka LR valdība veic visus iespējamos efektīvos pasākumus, lai tiesībaizsardzības iestādes darbinieki par to atbildētu. Puses izprot un vienojas, ka "efektīvie pasākumi" nozīmē, ka LR valdība veic ticamu izmeklēšanu un
ka indivīdi, kas ir iesaistīti pārkāpumā, saņem atbilstošu disciplināro sodu vai tiek izvirzīta neatkarīga apsūdzība saskaņā ar Latvijas normatīvajiem aktiem.
A. Šis Līgums stājas spēkā ar tā parakstīšanas brīdi. Līgumu paraksta abu Pušu pilnvaroti pārstāvji.
B. Izmaiņas šajā Līgumā var tikt veiktas saskaņā ar Pušu vienošanos un noformētas kā šī Līguma grozījumi.
C. Jebkura no Pusēm var lauzt šo Līgumu, 90 dienas pirms tam rakstiski paziņojot par savu vēlēšanos to lauzt. ASV valdība var pārtraukt savas saistības, kas izriet no šī Līguma, pilnībā vai daļēji, iesniedzot LR valdībai rakstisku paziņojumu, kas stājas spēkā nekavējoties.
E. Neatkarīgi no tā, vai šis Līgums tiek pārtraukts, saistības, kas minētas šā Līguma 3.punktā attiecībā uz īpašuma izmantošanu, turpina būt spēkā neatkarīgi no laika, ja vien Puses rakstiski nevienojas citādi.
Līgums parakstīts divos eksemplāros Rīgā, Latvijā, 2004.gada ______ septembrī, latviešu un angļu valodās. Līguma teksts abās valodās ir vienādi autentisks.
Latvijas Republikas valdības vārdā
________________________ Ēriks Jēkabsons |
Amerikas Savienoto Valstu valdības vārdā
_________________________ Brian E. Carlson |
PIELIKUMS I
DALĪBNIEKA APLIECINĀJUMS
AR NARKOTISKĀM VIELĀM SAISTĪ
TIE NOZIEGUMI UN NARKOTISKO VIELU APRITE
Paraksts: __________________
Vārds: __________________
Datums: __________________
PIEZĪME
Iekšlietu ministrs |
Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
Ē.Jēkabsons |
R.Bluķis |
M.Rāzna |
T.Stragova |
A.Zamozdika |
04.10.2004. 15:27
vārdu skaits: 2314
A.Zamozdika 7219003
e-pasts: aija.zamozdika@iem.gov.lv
Līgums starp Latvijas Republikas valdību (LR valdību) un
Amerikas Savienoto Valstu valdību (ASV valdību)
Ar šo augstākminētās Puses abpusēji vienojas īstenot projektu saskaņā ar noteikumiem, kas norādīti turpmāk tekstā, un noteikumiem kas minēti zemāk norādītajos pielikumos. [ X ] Projekta apraksts [ X ] Standarta noteikumi Pielikums A [X ] Pielikums B [ ] Pielikums C [ ] Pielikums D [ ] |
Līguma numurs 04-01 |
Grozījumu numurs |
Sākotnējā Līguma noslēgšanas datums |
Šā Līguma ietvaros piešķirto finanšu līdzekļu apjoms 125 000 $ |
|
Šis Līgums ir saskaņā ar sekojoša līguma nosacījumiem, kas noslēgts starp abām Valdībām, ar atbilstošām izmaiņām un papildinājumiem. Nav |
Projekta numurs |
Projekta nosaukums |
Darbinieki |
Atbalsta darbības |
Preces |
Citi izdevumi |
Kopā 1 |
Kopsavilkums |
Kopā visiem projektiem |
- |
- |
- |
125 000 $ |
125 000 $ |
Iepriekšējais finansējums, kas piešķirts šajā finanšu gadā Finansējuma palielinājums ar šo Līgumu vai Grozījumiem Kopējais šajā finanšu gadā piešķirtais finansējums Kopējais pagājušajos finanšu gados piešķirtais finansējums Kopējais piešķirtais finansējuma apjoms uz šo brīdi 1 |
- 125 000 $ 125 000 $ 118 000 $ 243 000 $ |
Apropriācija un piešķīrums 19-113/41022.0000 0254 |
Saistību izpildes gala datums 2005.gada 30.septembris |
Apliecinājums, ka finanšu līdzekļi ir pieejami: ___________________________________ Datums: ____________ Finanšu vadības amatperson a |
1 Šis kopējais finansējuma apjoms neietver projekta finansējumu, ko piešķīra SNT Vašingtonā, Kolumbijas apgabalā
Latvijas Republikas valdības vārdā
___________________________________ Datums: ____________ |
Amerikas Savienoto Valstu valdības vārdā
___________________________________ Datums: ____________ |
Finansējuma sadalījums pa projektiem un izmaksu komponentēm
Projekti, kas noteikti saskaņā ar Līgumu vai Līguma Grozījumiem starp ASV valdību un LR valdību
Projekta numurs |
Projekta nosaukums |
Darbinieki |
Atbalsta darbības |
Preces |
Citi izdevumi |
Kopā |
0254-9903 |
Konsultācijas un ieteikumi |
50 000 $ |
50 000 $ |
|||
0254-9904 |
Cilvēku tirdzniecības upuru intervēšanas telpas |
25 000 $ |
25 000 $ |
|||
0254-9905 |
Novērošanas tehnika |
25 000 $ |
25 000 $ |
|||
0254-9906 |
Apmācības teroristu finansēšanas jomā |
|
25 000 $ |
25 000 $ |
||
Kopsavilkums |
Kopā visiem projektiem |
125 000 $ |
125 000 $ |
Iekšlietu ministrs |
Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
Ē.Jēkabsons |
R.Bluķis |
M.Rāzna |
T.Stragova |
A.Zamozdika |
04.10.2004. 15:29
vārdu skaits: 338
A.Zamozdika 7219003
e-pasts: aija.zamozdika@iem.gov.lv
Anotācija likumprojektam Par Latvijas Republikas valdības un Amerikas Savienoto Valstu valdības līgumu par sadarbību tiesībaizsardzības jomā
I Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs? |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums. |
Amerikas Savienoto Valstu (turpmāk ASV) valdība pilnvaroja ASV vēstniecību Latvijā uzsākt sarunas ar Latvijas Republikas Iekšlietu ministriju un tās dienestiem par iespēju sniegt finansiālu atbalstu Valsts policijai un Drošības policijai, lai paaugstinātu to darbinieku spējas cīnīties p ret terorismu un organizēto noziedzību. ASV valdība piedāvāja vienoties par pakalpojumu sniegšanu un aprīkojuma iegādāšanos 125 000 ASV dolāru ietvaros.Vairāku sarunu laikā puses vienojās par jomām, kurās Latvijas Republikas Iekšlietu ministrijas dienesti būtu ieinteresēti iziet apmācības pieredzējušu pasniedzēju vadībā, saņemt konsultācijas konkrētu krimināllietu izmeklēšanā, kā arī par sfēru, kurā nepieciešams iegādāties aprīkojumu. Tika panākta vienošanās, ka Līguma ietvaros paredzētos pakalpojumus un aprīkojumu iegādātos un apmaksātu ASV vēstniecība Latvijā no ASV, tādējādi izslēdzot iespēju, ka Latvijas Republikas Iekšlietu ministrija ir spiesta iegādāties aprīkojumu no ASV par ASV valdības piešķirtajiem līdzekļiem, pārkāpjot likuma Par iepirkumu val sts vai pašvaldību vajadzībām nosacījumus. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība. |
ASV izstrādātais Līguma projekts paredz, ka ASV valdība piešķir Latvijai 125 000 ASV dolāru, ko paredzēts izmantot četru projektu īstenošanai ar mērķi uzlabot tiesībaizsardzības iestāžu spējas cīnīties pret terorismu un organizēto noziedzību:
Līgums paredz iespēju katrai pusei pārbaudīt Līguma īstenošanas gaitu, pārbaudīt jebkādu īpašumu, kas piegādāts Līguma ietvaros, kā arī visas atskaites, kas saistītas ar finansējuma izmantošanu. Kā svarīgs priekšnosacījums Līguma īstenošanai ir noteikts cilvēktiesību ievērošanas princips. Ja ASV vēstniecībai (ASV valdībai) būs ticami pierādījumi, ka Latvijas tiesībaizsardzības iestāde ir izdarījusi lielus cilvēktiesību pārkāpumus un Latvijas valdība neveic nekādus pasākumus, lai sodītu tiesībaizsardzības iestāžu darbiniekus, kas izdarījuši šos pārkāpumus, finansējums šī Līguma ietvaros netiks p iešķirts. |
|||||||||||
3. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību? |
||||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu būtiski neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
Uzlabojot Latvijas tiesībaizsardzības iestāžu spēju efektīvi cīnīties pret organizēto noziedzību, var uzlaboties kriminogēnā situācija, kas var veicināt uzņēmējdarbības vides padarīšanu par pievilcīgu. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums. |
Normatīvā akta projekts šo jomu būtiski neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem? |
||||||||||||
(tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
N ormatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
6. Cita informācija.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts š o jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
IV Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu? |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt . |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
V Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts? |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu nesk ar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
VI Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu? |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas? |
Nav notikušas konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)? |
Konsultācijas nav notikušas. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis? |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsul tantiem. |
Konsultācijas nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas un sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
VII Kā tiks nodr ošināta normatīvā akta izpilde? |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas? |
Netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas un netiks radītas jaunas institūcijas. Līguma izpilde tiks nodrošināt a esošo resursu ietvaros. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu? |
Projekts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un iekļauts NAIS. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo? |
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbi ldīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
R.Bluķis |
M.Rāzna |
T.Stragova |
A.Zamozdika |
04.10.2004. 15:21
vārdu skaits: 1065
A.Zamozdika 7219003
e-pasts: aija.zamozdika@iem.gov.lv