Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"
Izdarīt likumā "Par nodokļiem un nodevām" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 11.panta otrās daļas 12. un 13.punktu šādā redakcijā:
"12) par uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem;
13) par vīzas pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem;".
2. 12.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus "Pilsētas domei un pagasta padomei" ar vārdiem "Vietējās pašvaldības domei (padomei)";
aizstāt piektajā daļā vārdus "pilsētu domju" ar vārdiem "pilsētu domju, novadu domju".
3. Papildināt 22.panta otro daļu ar 11.1 punktu šādā redakcijā:
"111) Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi jautājumos par ārzemnieka un viņa uzaicinātāja nodokļu maksājumiem, ja uzaicinātājs ir uzņēmies segt ar ārvalstnieka veselības aprūpi, uzturēšanos Latvijas Republikā un atgriešanos mītnes zemē saistītos izdevumus;".
Iekšlietu ministrs
Ē.Jēkabsons
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par nodokļiem un nodevām
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
|
||
|
Nepieciešams precizēt, ka valsts nodeva ir
par vīzas vai uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu un ar
to saistīto pakalpojumu izskatīšanu nevis par vīzas vai uzturēšanās atļaujas
saņemšanu, kā tas ir noteikts, likuma Par nodokļiem un nodevām pašreiz
spēkā esošajā redakcijā. Saskaņā ar likumprojektu arī novadu
pašvaldības būs tiesīgas noteikt pašvaldības nodevu. Grozījumi likuma Par nodokļiem un nodevām
22. pantā nosaka, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde no Valsts
ieņēmumu dienesta būtu tiesīga saņemt informāciju par ārzemnieka,
uzaicinātāja, ja tas ir uzņēmies nodrošināt ārzemnieku ar nepieciešamo
iztikas nodrošinājumu, kamēr ārzemnieks uzturēsies Latvijas Republikā,
nodokļu maksājumiem. Šāda iespēja nodrošinātu Pilsonības un migrācijas lietu
pārvaldi ar informāciju vai juridiskās personas maksā nodokļus, t.sk. valsts
sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas. Šāda iespēja nodrošinās
ārzemnieka sniegto ziņu pārbaudi vai par viņu vai personu, kurš ir uzņēmies
ārzemnieku nodrošināt ar nepieciešamo iztikas nodrošinājumu, tiek maksāti
nodokļi par tādu darba algu, kāda norādīta darba līgumā vai juridiskās
personas izsniegtajā izziņā. Tas dos iespēju pārbaudīt ziņu patiesumu un
iegūt Valsts ieņēmumu dienestam informāciju par aplokšņu algām. |
|
|
|
|
||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|||
|
|||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko
vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
6. Cita informācija |
Ieņēmumi no iedzīvotāju ienākuma nodokļa un valsts sociālās
apdrošināšanas obligātajām iemaksām 1. Vidējais plānotais nodokļu nemaksātāju skaits: juridiskās personas, kas noformē ielūgumu vai izsaukumu samaksā
nodokļu parādu, lai varētu uzaicināt ārzemnieku 50 personas. Nesamaksātā nodokļu summa Ls 200. Kopā: 50 x Ls 200 = Ls 10 000 2. Pārbauda 50 personas (ārzemniekus) vienu reizi gadā, par kuriem
nav maksātas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas personas katru mēnesi: 2.1. pieņemot, ka pilna summa nav maksāta 6 mēnešus un darba samaksai
jābūt Ls 384, bet maksāts par darba algu Ls 100 Ls 384 - Ls 100 = Ls 284 25 personas x 6 mēneši x Ls 284 = Ls 42 600 Ls 42 600 x 9% = Ls 3 834 Ls (42 600 3 834) x 25% = 9 692 Ls 42 600 x 24,09% = Ls 10 262 2.2. pieņemot, ka pilna summa nav maksāta 6 mēnešus un darba samaksai
jābūt Ls 192, bet maksāts par darba algu Ls 80 Ls 192 Ls 80 = Ls 112 25 personas x 6 mēneši x Ls 112 = Ls 16 800 Ls 16 800 x 9% = Ls 1 512 Ls (16 800 1 512) x 25% = 3 822 Ls 16 800 x 24,09% = Ls 4 047 Kopā: Ls 3 834 + Ls 9 692 + Ls 10 262 + Ls 1 512 + 3
822+ Ls 4 047 = Ls 33 169. 3.Ārzemnieki un viņu uzaicinātāji, kas kā legālo iztikas
nodrošinājumu norādījuši darba algu (pārbauda vienu reizi gadā, pieņemot, ka
vidēji ģimenē ir 3 ģimenes locekļi, ienākumu apjomam jābūt Ls 92 uz katru
pieaugušo un Ls 55 uz bērnu, bet nodokļi maksāti tikai par darba algu Ls 80).
Gadā plānoti 200 šādi gadījumi. 2 (ģimenes locekļi) x Ls 92 + Ls 55 = Ls 239 Ls 239 Ls 80 = Ls 159 200 gadījumi x Ls 159 = Ls 31 800 Ls 31 800 x 9% = Ls 2 862 Ls (31 800 2 862) x 25 = Ls 7 235 Ls 31 800 x 24,09% = Ls 7 661 Kopā: Ls 2 862 + Ls 7 235 + Ls
7 661 = Ls 17 758
Kopā 2005. gadā un turpmāk ik gadu: Ls 10 000 + Ls 33 169 + Ls 17 758 = Ls 60 927 |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos
punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
2. Cita informācija |
Personu datu
aizsardzība tiks nodrošināta saskaņā ar normatīvo aktu prasībām. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
|
|
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
Konsultācijas ar
nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
|
Projekts un
informācija par projekta virzību ievietota Pilsonības un migrācijas lietu
pārvaldes mājas lapā. |
|
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas nebūs
nepieciešamas un esošo funkcijas netiek mainītas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks informēta ar plašsaziņas
līdzekļu palīdzību, normatīvais akts tiks ievietots Pilsonības un migrācijas
lietu pārvaldes mājas lapā un
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
- |
Iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
Valsts sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktors |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
J.Rekšņa |
M.Rāzna |
I.Livčāne |
M.Roze |
|
|
|
|
13.09.2004 9:32
1436
M.Roze
7219351, maira.roze@pmlp.gov.lv