Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,
vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts otrajam lasījumam
Tautsaimniecības, agrārās,
vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta
Grozījumi likumā Par vides
aizsardzību otrajam lasījumam
Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija (Reģ. nr. 967) |
Nr. p.k |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas slēdziens |
Komisijas atbalstītā 2. lasījuma redakcija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Grozījumi likumā "Par vides aizsardzību"
|
|
|
|
Grozījumi likumā Par vides aizsardzību
|
|
Izdarīt
likumā "Par vides aizsardzību" (Latvijas Republikas Augstākās
Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 33./34.nr.; Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 13.nr.; 2000, 15.nr.; 2002, 3., 22.nr.;
2003, 12.nr.; 2004, 9.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt
likumā Par vides aizsardzību (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un
Valdības Ziņotājs, 1991, 33./34.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1997, 13.nr.; 2000, 15.nr.; 2002, 3., 22.nr.; 2003,
12.nr.; 2004, 9.nr.) šādus grozījumus: |
5.1 pants.
Ekomarķējums un tā piešķiršana Lai veicinātu videi draudzīgu preču
ražošanu un izplatīšanu, attiecīgajām precēm, kuras atbilst Eiropas Komisijas
noteiktajiem kritērijiem, piešķir ekomarķējumu. Ražotāju iesaistīšanās
ekomarķējuma sistēmā ir brīvprātīga. Latvijas vides aģentūra koordinē
ekomarķējuma sistēmu Latvijā, informē ražotājus par attiecīgajām prasībām,
popularizē ekomarķējumu, kā arī sniedz nepieciešamo informāciju Eiropas
Komisijai. |
1. Aizstāt
5.1 panta otrajā teikumā vārdus "Latvijas vides
aģentūra" ar vārdiem "Latvijas Vides un meteoroloģijas aģentūra".
|
1 |
Vides ministrs R.VējonisIzteikt likumprojekta 1. pantu šādā redakcijā: 1. Aizstāt 5.1 panta
otrajā teikumā vārdus "Latvijas vides aģentūra" ar vārdiem
"Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra". |
atbalstīt Redakc. preciz. |
1. Aizstāt 5.1 pantā
vārdus Latvijas vides aģentūra ar vārdiem Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra. |
5.2 pants.
Vides pārvaldības un audita sistēma Vides pārvaldības un audita sistēma ir
pārvaldības sistēma, kas ietver vadības struktūru pilnveidošanu, plānošanas
pasākumus, atbildību, procedūru, pasākumus un resursus vides politikas
izstrādāšanai un ieviešanai, mērķu sasniegšanai, pārskatīšanai un
uzturēšanai. Līdzdalība vides pārvaldības un audita sistēmā ir brīvprātīga. Vides audits tiek veikts nolūkā
sistemātiski, dokumentēti, periodiski un objektīvi novērtēt vides pārvaldības
sistēmas atbilstību vides politikai. Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izveido un uztur vides pārvaldības un
audita sistēmas reģistru un veic reģistrāciju vides pārvaldības un audita
sistēmas reģistrā. Termiņš lēmuma pieņemšanai par reģistrācijas veikšanu vai
par reģistrācijas atteikumu nepārsniedz trīs mēnešus. Valsts aģentūra Latvijas Nacionālais
akreditācijas birojs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā veic vides
verificētāju akreditāciju un viņu darbības uzraudzību, kā arī izveido un
uztur vides verificētāju reģistru. |
2. Aizstāt
5.2 panta trešajā daļā vārdus "Ietekmes uz vidi
novērtējuma valsts birojs" ar vārdiem "Vides pārraudzības valsts
birojs". |
|
|
|
2. Aizstāt
5.2 panta trešajā daļā vārdus Ietekmes uz vidi novērtējuma
valsts birojs ar vārdiem Vides pārraudzības valsts birojs. |
9.pants.
Ministru kabineta kompetence vides aizsardzībā un dabas resursu izmantošanā Ministru kabinets vides aizsardzībā un dabas
resursu izmantošanā: 1) piedalās Latvijas Republikas vides
aizsardzības, dabas resursu izmantošanas un klimata pārmaiņu samazināšanas
politikas īstenošanā; 2) (izslēgts ar 20.06.2000. likumu); 3) (izslēgts ar 20.06.2000. likumu); 4) (izslēgts ar 20.12.2001. likumu); 5) (izslēgts ar 20.12.2001. likumu); 6) (izslēgts ar 20.12.2001. likumu); 7) veic citas šajā likumā un citos
normatīvajos aktos noteiktās funkcijas vides aizsardzībā un dabas resursu
izmantošanā; 8) (izslēgts ar 20.06.2000. likumu); 9) izdod noteikumus par vides aizsardzību
ogļūdeņražu izpētes un ieguves darbos jūrā; 10) nosaka videi kaitīgo preču sarakstu un
aizliegumus importēt un izplatīt videi kaitīgās preces; 11) nosaka prasības un ierobežojumus
atsevišķu bīstamas ķīmiskās vielas saturošu iekārtu un produktu lietošanai un
marķēšanai; 12) izdod noteikumus par notekūdeņu dūņu un
to kompostu izmantošanu, monitoringu un kontroli; 13) izdod noteikumus par virszemes
ūdensobjektu tīrīšanas un padziļināšanas kārtību; 14) nosaka ģenētiski modificētu organismu
ierobežotas izmantošanas, apzinātas izplatīšanas vidē un tirgū, kā arī
monitoringa kārtību; 15) nosaka, kuru veidu baterijām un
akumulatoriem piemēro depozīta sistēmu, tās piemērošanas kārtību un depozīta
maksas apmēru; 16) izdod noteikumus par kārtību, kādā
veicama ostu akvatoriju tīrīšana un padziļināšana. |
3. Izslēgt
9.panta 15. un 16.punktu. |
|
|
|
3. Izslēgt
9.panta 15. un 16.punktu. |
13.pants.
Sabiedrības tiesības vides aizsardzības pasākumu realizēšanā Ikvienai fiziskajai un juridiskajai
personai, kā arī to apvienībām, organizācijām un grupām (turpmāk
sabiedrība) ir tiesības: - veikt konkrētus vides kvalitātes
uzlabošanas un vides aizsardzības pasākumus, iepriekš saskaņojot tos ar
teritoriālajām (reģionālajām) vides aizsardzības un pašvaldību institūcijām; - pieprasīt no kompetentām valsts
institūcijām un amatpersonām ziņas par projektējamo un jaunceļamo objektu
ietekmi uz vidi un izteikt savus iebildumus un priekšlikumus; - pieprasīt, lai kompetentas valsts
institūcijas publicē un paziņo aptaujās par vides problēmām iegūtos
rezultātus; - Satversmē un citos likumos noteiktajā
kārtībā piedalīties referendumos par likumiem un likumprojektiem, kas
attiecas uz vides aizsardzību un dabas resursu izmantošanu, kā arī šo likumu
un likumprojektu tautas apspriešanā; - Latvijas Republikas likumos noteiktajā
kārtībā organizēt sabiedrības protestus, mītiņus un citus masu pasākumus pret
videi bīstamu saimniecisko un cita veida darbību; - normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
vērsties tiesībaizsardzības iestādēs sakarā ar valsts un pašvaldību
institūciju darbību vai bezdarbību jautājumos, kas skar sabiedrības intereses
vides jomā, kā arī normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā apstrīdēt vai pārsūdzēt
šajos jautājumos pieņemtos valsts pārvaldes institūciju un pašvaldību
lēmumus; - iesniegt vides konsultatīvajai padomei
priekšlikumus un ieteikumus par vides aizsardzības normatīvo regulējumu, kā
arī par izstrādātajiem vides aizsardzības plāniem, programmām vai to
projektiem. |
4. Izslēgt 13.pantā
vārdus "teritoriālajām (reģionālajām)". |
|
|
|
4. Izslēgt 13.pantā
vārdus teritoriālajām (reģionālajām). |
21.1 pants.
Aizsargājamo teritoriju reģistrs Aizsargājamās teritorijas ir teritorijas,
kuras paredzētas ūdens ieguvei cilvēku patēriņam, teritorijas, kuras
izveidotas bioloģisko resursu aizsardzībai, ūdens objekti, kuri noteikti kā
rekreācijas objekti vai peldūdeņi, īpaši jutīgās teritorijas, kā arī īpaši
aizsargājamās dabas teritorijas, to skaitā Eiropas nozīmes īpaši
aizsargājamās dabas teritorijas ( Natura 2000 teritorijas). Latvijas vides aģentūra izveido un uztur
aizsargājamo teritoriju reģistru. Aizsargājamo teritoriju reģistrā
informāciju grupē atbilstoši katras upes sateces baseinam. |
5. Aizstāt
21.1 panta otrajā daļā vārdus "Latvijas vides
aģentūra" ar vārdiem "Latvijas Vides un meteoroloģijas
aģentūra". |
2 |
Vides ministrs
R.Vējonis Izteikt likumprojekta 5. pantu šādā redakcijā: 5.
Aizstāt 21.1 panta otrajā daļā vārdus "Latvijas vides
aģentūra" ar vārdiem "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra". |
atbalstīt |
5. Aizstāt 21.1 panta
otrajā daļā vārdus Latvijas vides aģentūra ar vārdiem Latvijas Vides,
ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra. |
25.pants. Piesārņojošo vielu emisija apkārtējā vidē Atļaujas piesārņojošo vielu emisijai
apkārtējā vidē normatīvos noteiktajos ietvaros fiziskajām un juridiskajām
personām izsniedz Vides ministrija un tās padotībā esošās iestādes saskaņā ar
likuma Par piesārņojumu nosacījumiem. |
6. Aizstāt
25.pantā vārdus "Vides ministrija un tās" ar vārdiem "Vides
ministrijas". |
|
|
|
6. Aizstāt
25.pantā vārdus Vides ministrija un tās ar vārdiem Vides ministrijas. |
|
7.
Izteikt 44.pantu šādā redakcijā:
|
3 |
Vides ministrs R.Vējonis Izteikt 44.pantu šādā redakcijā: |
atbalstīt |
7. Izteikt 44.pantu šādā redakcijā: |
44.pants. Valsts kontrole
vides aizsardzībā un dabas resursu izmantošanā |
"44.pants. Valsts kontrole vides aizsardzībā un dabas resursu izmantošanā
|
|
44.pants. Valsts kontrole
vides aizsardzībā un dabas resursu izmantošanā |
|
44.pants.
Valsts kontrole vides aizsardzībā un dabas resursu izmantošanā |
Vides aizsardzības un dabas resursu
izmantošanas valsts kontroli likumos un citos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā veic Vides valsts inspekcijas, reģionālo vides pārvalžu, Jūras vides
pārvaldes, īpaši aizsargājamo dabas teritoriju administrāciju vides valsts
inspektori. |
Valsts kontroli vides aizsardzībā un dabas
resursu izmantošanā vides jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā veic Valsts vides dienesta struktūrvienību reģionālo vides pārvalžu
un Jūras vides pārvaldes vides valsts inspektori, kā arī īpaši
aizsargājamo dabas teritoriju administrāciju vides valsts inspektori. |
|
Valsts kontroli vides aizsardzībā un dabas
resursu izmantošanā vides jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā veic Valsts vides dienesta un tā struktūrvienību reģionālo vides
pārvalžu un Jūras un iekšējo ūdeņu
pārvaldes vides valsts inspektori, kā arī īpaši aizsargājamo dabas
teritoriju administrāciju vides valsts inspektori. |
|
Valsts kontroli vides aizsardzībā un dabas
resursu izmantošanā vides jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā veic Valsts vides dienesta un tā struktūrvienību reģionālo vides
pārvalžu un Jūras un iekšējo ūdeņu
pārvaldes vides valsts inspektori, kā arī īpaši aizsargājamo dabas
teritoriju administrāciju vides valsts inspektori. |
Reģionālo vides pārvalžu, Jūras vides
pārvaldes un īpaši aizsargājamo dabas teritoriju administrāciju vides valsts
inspektoru darbību vienotas kontroles nodrošināšanā vides aizsardzībā un
dabas resursu racionālā izmantošanā uzrauga Vides valsts inspekcija. |
Lai
nodrošinātu vienotu kontroli vides aizsardzībā un dabas resursu racionālā
izmantošanā, vides valsts inspektoru darbību uzrauga Valsts vides dienests. |
|
Lai nodrošinātu vienotu kontroli vides aizsardzībā un dabas resursu
racionālā izmantošanā, vides valsts inspektoru darbību uzrauga Valsts vides
dienests. |
|
Lai nodrošinātu vienotu
kontroli vides aizsardzībā un dabas resursu racionālā izmantošanā, vides
valsts inspektoru darbību uzrauga Valsts vides dienests. |
Vides valsts inspekcijas nolikumu
apstiprina Ministru kabinets. |
Vides valsts inspektoru formas tērpu, žetonu un apliecību paraugus apstiprina vides ministrs. |
|
Vides valsts
inspektoru formas tērpu, žetonu un apliecību paraugus apstiprina vides
ministrs. |
|
Vides valsts inspektoru formas tērpu, žetonu un apliecību
paraugus apstiprina vides ministrs. |
Latvijas Republikas vides aizsardzības
galvenais valsts inspektors ir Vides valsts inspekcijas priekšnieks. |
Vides
valsts inspektoru pieņemtos lēmumus mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās
dienas var apstrīdēt Vides pārraudzības valsts birojā." |
|
Vides valsts inspektoru izdotos lēmumus, izņemot
lēmumus administratīvo pārkāpumu lietās, mēneša laikā no
lēmuma spēkā stāšanās dienas var apstrīdēt Vides pārraudzības valsts birojā. Vides pārraudzības valsts biroja lēmumu var
pārsūdzēt tiesā. |
|
Vides valsts inspektoru
izdotos lēmumus, izņemot lēmumus administratīvo pārkāpumu
lietās, mēneša laikā no lēmuma
spēkā stāšanās dienas var apstrīdēt Vides pārraudzības valsts birojā. Vides pārraudzības valsts biroja lēmumu var
pārsūdzēt tiesā. |
Reģionu un īpaši aizsargājamo dabas
teritoriju (turpmāk reģioni) vides aizsardzības galvenie valsts inspektori
ir reģionālo vides pārvalžu, Jūras vides pārvaldes un īpaši aizsargājamo
dabas teritoriju administrāciju direktori. |
|
|
Vides valsts inspektoru izdotos lēmumus
administratīvo pārkāpumu lietās var apstrīdēt dienesta ģenerāldirektoram.
Dienesta ģenerāldirektora lēmumu var pārsūdzēt tiesā. |
Redakc. preciz. |
Vides valsts inspektoru izdotos lēmumus
administratīvo pārkāpumu lietās var apstrīdēt Valsts vides dienesta
ģenerāldirektoram. Dienesta ģenerāldirektora lēmumu var pārsūdzēt tiesā. |
Vides valsts inspektori ir Vides valsts
inspekcijas, Jūras vides pārvaldes, reģionālo vides pārvalžu un īpaši
aizsargājamo dabas teritoriju administrāciju inspektori, kā arī Jūras vides
pārvaldes kuģu kapteiņi, kuri veic valsts kontroli par vides aizsardzību un
dabas resursu izmantošanu. |
|
|
|
|
|
Latvijas Republikas vides aizsardzības
galvenais valsts inspektors var apturēt vai atcelt reģionu vides aizsardzības
galveno valsts inspektoru lēmumus, ja tie neatbilst normatīvo aktu prasībām. |
|
|
|
|
|
Reģionu vides aizsardzības galvenie valsts
inspektori var apturēt vai atcelt vides valsts inspektoru lēmumus, ja tie
neatbilst normatīvo aktu prasībām. |
|
|
|
|
|
Vides valsts inspektoru formas tērpu,
žetonu un apliecību paraugus apstiprina vides ministrs. |
|
|
|
|
|
44.2 pants. Vides
valsts inspektoru tiesības Vides valsts inspektoriem ir tiesības: 1) iebraukt vai ieiet un netraucēti
pārbaudīt vides aizsardzības un dabas resursu izmantošanas normatīvo aktu vai
starptautisko tiesību normu ievērošanu jebkurā objektā visā Latvijas Republikas
teritorijā, izņemot režīma un militāras nozīmes objektus, kuru apskatei
nepieciešama to komandieru (priekšnieku) sankcija; 2) aizturēt noteiktā kārtībā vides
aizsardzības normatīvo aktu pārkāpējus un, ja nepieciešams (personas
noskaidrošanai), nogādāt tos policijas telpās; |
|
|
|
|
|
3) apskatīt un pārbaudīt vides aizsardzības
normatīvo aktu pārkāpēju personisko mantu un transportlīdzekļus, konfiscēt
nelikumīgi iegūtos dabas resursus un produkciju, tās ieguves rīkus un citus
lietiskos pierādījumus to ieguves, glabāšanas, pārstrādāšanas un realizācijas
vietās Vides valsts inspekcijas noteiktajā kārtībā; 4) apturēt vai aizliegt īpaši aizsargājamās
dabas teritorijās darbības, kuras neatbilst vides aizsardzības un dabas
resursu izmantošanas normatīvajos aktos noteiktajām prasībām; 5) pārtraukt patvaļīgu vai ar izmantošanas
noteikumu, normu, termiņu un citu prasību neievērošanu saistītu dabas resursu
izmantošanu un cita veida darbību, kas ir pretrunā ar vides aizsardzības
normatīvajiem aktiem; 6) pieņemt lēmumus, dot atzinumus un izdot
rīkojumus un priekšrakstus, sastādīt protokolus (aktus), izskatīt materiālus
par vides aizsardzības un dabas resursu izmantošanas normatīvo aktu
pārkāpumiem un, ja nepieciešams, saukt vainīgās personas pie administratīvās
atbildības vai veikt citas likumos un normatīvajos aktos paredzētās darbības; 7) gadījumos, kad netiek ievēroti vides
aizsardzības un dabas resursu izmantošanas normatīvie akti, apturēt,
pārtraukt vai aizliegt vainīgo fizisko vai juridisko personu darbību, anulēt
vai ierosināt anulēt nelikumīgi iegūtās vai izmantotās atļaujas (licences); |
8. Izslēgt 44.2 panta 3.punktā vārdus "Vides valsts
inspekcijas noteiktajā kārtībā". |
4 5 |
Vides ministrs R.Vējonis papildināt ar jaunu 3.1 punktu šādā redakcijā: 3)1
ja tiek pārkāptas vides normatīvo
aktu prasības, apturēt transporta
līdzekļus Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes aizsargjoslā,
virszemes ūdensobjektu aizsargjoslā vai īpaši aizsargājamā dabas teritorijā.
Inspektoriem, kuri aptur transportlīdzekļus, jābūt formas tērpā; Atbildīgā
komisija papildināt 4. punktu ar tekstu šādā redakcijā: kā arī apturēt
mehāniskos transportlīdzekļus ārpus autoceļiem Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes aizsargjoslā,
virszemes ūdensobjektu aizsargjoslā vai īpaši aizsargājamā dabas teritorijā,
ja tiek pārkāptas vides normatīvo aktu prasības. Inspektoriem, kuri aptur
transportlīdzekļus, jābūt formas tērpā;; |
daļēji atbalstīt, iestr. pr. nr.5 atbalstīt |
8. 44.2 pantā: izslēgt 3.punktā vārdus Vides valsts inspekcijas
noteiktajā kārtībā; papildināt 4.punktu ar tekstu šādā redakcijā: kā arī apturēt
mehāniskos transportlīdzekļus ārpus autoceļiem Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes aizsargjoslā,
virszemes ūdensobjektu aizsargjoslā vai īpaši aizsargājamā dabas teritorijā,
ja tiek pārkāptas vides normatīvo aktu prasības. Inspektoriem, kuri aptur
transportlīdzekļus, jābūt formas tērpā;; |
8) celt prasības pret vainīgajām personām
par videi nodarītā kaitējuma rezultātā radīto zaudējumu atlīdzību; 9) savu funkciju veikšanai pieprasīt un
saņemt bez maksas no fiziskajām un juridiskajām personām informāciju vides
aizsardzības un dabas resursu izmantošanas jautājumos; 10) likumos un normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā iegādāties, glabāt, nēsāt, pielietot šaujamieročus un
speciālos līdzekļus; 11) pieņemt operatoram saistošus lēmumus un
administratīvos aktus par piesārņojošas darbības veikšanu; 12) kontrolējot vides aizsardzības prasību ievērošanu būvniecībā, apsekot būvlaukumu un būvi. |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Vides ministrs R.VējonisPapildināt 44.2 pantu ar 13. punktu šādā redakcijā: 13) ja pārkāptas normatīvajos aktos
noteiktās prasības par mehānisko
transportlīdzekļu pārvietošanos Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes
krasta kāpu aizsargjoslā, pludmalē vai īpaši aizsargājamā dabas
teritorijā, un transportlīdzekļa
vadītājs neatrodas pārkāpuma izdarīšanas vietā, sastādīt protokolu paziņojumu par uzlikto naudas sodu.
Protokola paziņojumu par uzlikto naudas sodu formu un saturu, kārtību, kādā
noformējams protokols paziņojums par uzlikto naudas sodu un nosūtāma
informācija transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam, turētājam), kā arī
naudas soda iekasēšanas un kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets.
Pārkāpumus var fiksēt izmantojot tehniskus līdzekļus ( fotoiekārtas vai
videoiekārtas. |
daļēji atbalstīt, iestr. pr. nr.7 |
|
|
|
7 |
Atbildīgā komisija Papildināt 44.2 pantu ar 13. punktu šādā redakcijā: 13) ja tiek pārkāptas normatīvajos aktos
noteiktās prasības par mehānisko transportlīdzekļu stāvēšanu vai
apstāšanos Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes krasta kāpu
aizsargjoslā, pludmalē vai īpaši aizsargājamā dabas teritorijā un transportlīdzekļa
vadītājs neatrodas pārkāpuma izdarīšanas vietā, sastādīt protokolu
paziņojumu par uzlikto naudas sodu. Protokola paziņojuma par uzlikto naudas
sodu formu un saturu, kārtību, kādā tas noformējams un nosūtāms
transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam, turētājam), kā arī naudas soda
iekasēšanas un kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets. Pārkāpumus var
fiksēt, izmantojot tehniskus līdzekļus (fotoiekārtas vai videoiekārtas). |
atbalstīt |
papildināt pantu ar 13.punktu šādā redakcijā: 13) ja tiek pārkāptas normatīvajos aktos
noteiktās prasības par mehānisko transportlīdzekļu stāvēšanu vai apstāšanos
Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes krasta kāpu aizsargjoslā,
pludmalē vai īpaši aizsargājamā dabas teritorijā un transportlīdzekļa vadītājs
neatrodas pārkāpuma izdarīšanas vietā, sastādīt protokolu paziņojumu par
uzlikto naudas sodu. Protokola paziņojuma par uzlikto naudas sodu formu un
saturu, kārtību, kādā tas noformējams un nosūtāms transportlīdzekļa
īpašniekam (valdītājam, turētājam), kā arī naudas soda iekasēšanas un
kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets. Pārkāpumus var fiksēt, izmantojot
tehniskus līdzekļus (fotoiekārtas vai videoiekārtas). |
Vides valsts
inspektoriem ir arī citas likumos un normatīvajos aktos noteiktās tiesības. Transportlīdzekļus
un kuģus, kurus, veicot valsts kontroli vides aizsardzībā, izmanto vides
valsts inspektori, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā var aprīkot ar
speciālām gaismas un skaņas signālierīcēm, krāsu un grafisko noformējumu. |
|
|
|
|
|
47. pants. Sabiedriskā kontrole vides aizsardzībā Sabiedrisko kontroli vides aizsardzībā un
dabas resursu izmantošanā realizē sabiedriskās organizācijas, kustības un
iedzīvotāji, un tās mērķis ir sekot, kā fiziskās un juridiskās personas
ievēro vides aizsardzības normatīvo aktu prasības un pilda vides aizsardzības
un dabas resursu racionālas lietošanas plānus (programmas). Vides valsts inspekcija var iesaistīt vides
aizsardzības un dabas resursu izmantošanas kontrolē sabiedriskos vides
inspektorus. Vides valsts inspekcija var deleģēt sabiedriskajiem vides
inspektoriem tiesības sastādīt protokolus par administratīvajiem pārkāpumiem.
Sabiedriskajiem vides inspektoriem izvirzāmos kritērijus, viņu darbības
reglamentu un apliecības paraugu apstiprina vides ministrs. |
9. Aizstāt
47.panta otrās daļas pirmajā un otrajā teikumā vārdus "Vides
valsts inspekcija" ar vārdiem "Valsts vides dienests". |
|
|
Redakc. preciz. |
9. Aizstāt
47.panta otrajā daļā vārdus Vides valsts inspekcija ar vārdiem Valsts
vides dienests. |
53.pants. Videi nodarītā kaitējuma rezultātā radīto zaudējumu atlīdzība Kaitējums videi ir tādu vides izmaiņu
radīšana, kas var nodarīt kaitējumu cilvēka veselībai un drošībai,
bioloģiskajai daudzveidībai, dabas resursiem un dabas mantojumam. Fiziskajām un juridiskajām personām, kas
nodarījušas kaitējumu videi, ir pienākums: 1) pēc iespējas likvidēt vai arī samazināt
videi nodarītā kaitējuma sekas, lai novērstu negatīvo ietekmi uz vidi un
apdraudējumu vides ilgtspējīgai attīstībai; 2) kompensēt izdevumus, kas nepieciešami,
lai atjaunotu ietekmētās vai radītu līdzvērtīgas vides vērtības, ja videi
nodarīto kaitējumu nav iespējams novērst. |
10. 53.pantā: |
|
|
|
10. 53.pantā: |
Vides valsts inspekcijas priekšnieks,
reģionālās vides pārvaldes, īpaši aizsargājamās dabas teritorijas
administrācijas vai Jūras vides pārvaldes direktors ar rīkojumu izveido
komisiju videi nodarītā kaitējuma rezultātā radušos zaudējumu noteikšanai
(turpmāk komisija). Zaudējumus, kas radušies videi nodarītā kaitējuma
rezultātā, saskaņā ar normatīvajiem aktiem nosaka komisija, pamatojoties uz
pārbaudes aktu. |
izteikt trešās daļas pirmo
teikumu šādā redakcijā: "Reģionālās vides
pārvaldes, īpaši aizsargājamās dabas teritorijas administrācijas vai Jūras
vides pārvaldes direktors ar
rīkojumu izveido komisiju, lai noteiktu videi nodarītā kaitējuma rezultātā
radušos zaudējumus (turpmāk komisija)."; |
8 |
Vides ministrs
R.Vējonis 53.pantā: izteikt trešās daļas pirmo
teikumu šādā redakcijā: Reģionālās vides pārvaldes, īpaši aizsargājamās
dabas teritorijas administrācijas vai Jūras un iekšējo ūdeņu
pārvaldes direktors ar
rīkojumu izveido komisiju, lai noteiktu videi nodarītā kaitējuma rezultātā
radušos zaudējumus (turpmāk komisija)."; |
atbalstīt |
izteikt trešās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:
Reģionālās vides
pārvaldes, īpaši aizsargājamās dabas teritorijas administrācijas vai Jūras un iekšējo ūdeņu pārvaldes
direktors ar rīkojumu izveido
komisiju, lai noteiktu videi nodarītā kaitējuma rezultātā radušos zaudējumus
(turpmāk komisija).; |
Komisija divu mēnešu laikā pēc veiktās
pārbaudes izdara aprēķinus un sastāda videi nodarītā kaitējuma novēršanas un
zaudējumu kompensēšanas aktu (turpmāk akts), kuru dara zināmu personai, kas
nodarījusi kaitējumu videi. Aktā uzrādāmi kopējie zaudējumi un nosakāms
atjaunošanas darbu uzsākšanas termiņš, šo darbu veikšanas kārtība un termiņš,
līdz kuram veicami minētie darbi. Ja videi nodarīto kaitējumu nav iespējams
novērst, komisija nosaka termiņu, līdz kuram aprēķinātā zaudējumu summa
jāiemaksā valsts pamatbudžetā. Kopējie zaudējumi, kas radušies videi
nodarītā kaitējuma rezultātā, nosakāmi, pamatojoties uz darbu apjomu un
izmaksām, kas nepieciešamas, lai atjaunotu ietekmētās vides vērtības vai
radītu līdzvērtīgas vides vērtības, ja videi nodarīto kaitējumu nav iespējams
novērst, kā arī uz zaudējumu summām, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem
aprēķinātas par vidē palikušo un sekundāro piesārņojumu. Ja videi nodarītā kaitējuma sekas iespējams
novērst tikai daļēji, personai, kura nodarījusi kaitējumu videi, atlikusī
zaudējumu summa aktā noteiktajā termiņā jāiemaksā valsts pamatbudžetā. |
|
|
|
|
|
Ministru kabinets izdod noteikumus par
dabas pieminekļiem nodarītā kaitējuma rezultātā radīto zaudējumu
aprēķināšanas kārtību. |
izslēgt septīto daļu; |
9 |
Atbildīgā komisija Izslēgt 1. lasījuma redakcijā vārdus
izslēgt septīto daļu. |
atbalstīt |
|
|
papildināt pantu ar astoto daļu šādā
redakcijā: "Komisijas izdoto
aktu mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas var apstrīdēt Vides pārraudzības
valsts birojā." |
|
|
|
papildināt pantu ar astoto daļu šādā
redakcijā: Komisijas izdoto aktu mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas var apstrīdēt Vides pārraudzības valsts birojā. |
Pārejas noteikumi
1. Likuma 5.1 pants stājas spēkā
2004.gada 1.maijā. 2. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu
izdošanai, bet ne ilgāk kā līdz 2002.gada 1.jūnijam paliek spēkā Ministru
kabineta 1997.gada 19.augusta noteikumi nr.305 Vides valsts
inspekcijas nolikums. 3. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu
izdošanai, bet ne ilgāk kā līdz 2002.gada 1.septembrim paliek spēkā Ministru
kabineta 2000.gada 25.aprīļa noteikumi nr.154 Noteikumi par
stacionāru gaisa piesārņojuma avotu radītu gaisu piesārņojošo vielu emisijas
novērtēšanu, novēršanu, ierobežošanu un kontroli un Ministru kabineta 1997
. gada 9.septembra noteikumi nr.316 Noteikumi par notekūdeņu dūņu
izmantošanu augsnes mēslošanā un teritoriju labiekārtošanā. 4. Ministru kabinets līdz 2002.gada
1.martam izdod 9.panta 10.punktā minētos noteikumus. 5. Ministru kabinets līdz 2002.gada
1.septembrim izdod 9.panta 11. un 12.punktā, 19.1 pantā, kā arī
43.panta otrajā daļā minētos noteikumus. 6. Ministru kabinets līdz 2003.gada
30.novembrim izdod 9.panta 13.punktā minētos noteikumus. |
|
|
|
|
|
7. Likuma 17.2 panta piektā daļa
un 17.4 panta ceturtā daļa stājas spēkā 2005.gada 14.februārī. 8. Ministru kabin
ets līdz 2004.gada
1.janvārim izdod 9.panta 14.punktā minētos noteikumus. |
|
|
|
|
|
9. Ministru kabinets līdz 2005.gada
1.jūlijam izdod 9.panta 15.punktā minētos noteikumus. 10. Ministru kabinets līdz 2005.gada
1.maijam izdod 9.panta 16.punktā minētos noteikumus. |
11.
Izslēgt pārejas noteikumu 9., 10. un 11.punktu.
|
10 |
Vides ministrs R.Vējonis
Likumprojekta 11. pantu izteikt šādā redakcijā:
11. Izslēgt pārejas noteikumu 9. un 10.
punktu. |
atbalstīt |
11. Pārejas noteikumos: izslēgt 9. un 10.punktu; |
11. Ministru kabinets līdz 2004.gada
30.decembrim izdod 53.panta septītajā daļā minētos noteikumus. |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Vides ministrs R.VējonisPapildināt pārejas noteikumus ar 12.punktu
šādā redakcijā: 12. Ministru kabinets līdz 2005.gada
30.maijam izdod 44.2 panta 13.punktā minētos noteikumus. |
atbalstīt |
papildināt pārejas noteikumus ar 12. un
13.punktu šādā redakcijā: 12. Ministru kabinets
līdz 2005.gada 30.maijam izdod šā likuma 44.2 panta 13.punktā
minētos noteikumus. |
|
|
12 |
Atbildīgā komisija papildināt pārejas noteikumus ar 13. punktu
šādā redakcijā: 13.
Šā likuma 44.2 panta 4.punkts attiecībā uz
transportlīdzekļu apturēšanu un 13.punkts stājas spēkā vienlaikus ar
attiecīgu Administratīvo pārkāpumu kodeksa grozījumu spēkā stāšanos. |
atbalstīt |
13. Šā likuma 44.2 panta
4.punkts attiecībā uz transportlīdzekļu apturēšanu un 13.punkts stājas spēkā
vienlaikus ar attiecīgu Administratīvo pārkāpumu kodeksa grozījumu spēkā
stāšanos. |
|
12.
Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
|
|
|
|
12.
Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
|
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām (Atsauce 07.04.2004.
likuma redakcijā) Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet
no direktīvām 90/313/EEC, 2003/4/EC, 2000/60/EC un 2003/35/EC. |
Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
|
|
|
|
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
|
|
"Likumā
iekļautas tiesību normas, kas izriet no: |
|
|
|
Likumā
iekļautas tiesību normas, kas izriet no: |
|
1)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 28.janvāra Direktīvas 2003/4/EK par
vides informācijas pieejamību sabiedrībai un par Padomes Direktīvas
90/313/EEK atcelšanu; |
|
|
|
1)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 28.janvāra direktīvas 2003/4/EK par
vides informācijas pieejamību sabiedrībai un par Padomes direktīvas
90/313/EEK atcelšanu; |
|
2)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 26.maija Direktīvas 2003/35/EK, ar ko
paredz sabiedrības līdzdalību ar vidi saistītu plānu un programmu izstrādē un
attiecībā uz sabiedrības līdzdalību un iespēju griezties tiesu iestādēs un
groza Padomes Direktīvas 85/337/EEK un 96/61/EK; |
|
|
|
2)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 26.maija direktīvas 2003/35/EK, ar ko
paredz sabiedrības līdzdalību ar vidi saistītu plānu un programmu izstrādē un
attiecībā uz sabiedrības līdzdalību un iespēju griezties tiesu iestādēs un
groza Padomes direktīvas 85/337/EEK un 96/61/EK; |
|
3)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada 23.oktobra Direktīvas 2000/60/EK, kas
nosaka struktūru Eiropas Kopienas rīcībai ūdeņu aizsardzības politikas
jomā." |
|
|
|
3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada 23.oktobra direktīvas
2000/60/EK, kas nosaka struktūru Eiropas Kopienas rīcībai ūdeņu aizsardzības
politikas jomā. |
|
Likums stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī. |
13 |
Atbildīgā komisija Izslēgt normu par likuma spēkā stāšanos. |
atbalstīt |
|