Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,
vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts otrajam lasījumam
Tautsaimniecības, agrārās,
vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta
Grozījumi Ūdens
apsaimniekošanas likumā otrajam
lasījumam
Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija (Reģ. nr. 964) |
Nr. p.k |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas slēdziens |
Komisijas atbalstītā 2. lasījuma redakcija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Grozījumi Ūdens apsaimniekošanas likumā |
|
|
|
Grozījumi Ūdens apsaimniekošanas likumā |
|
Izdarīt Ūdens apsaimniekošanas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 20.nr.;
2003, 2.nr.; 2004, 10.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Ūdens
apsaimniekošanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2002, 20.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 10.nr.) šādus grozījumus: |
|
1. Aizstāt
visā likumā vārdus "Latvijas vides aģentūra" (attiecīgā locījumā)
ar vārdiem "Latvijas Vides un meteoroloģijas aģentūra" (attiecīgā
locījumā); "Valsts ģeoloģijas dienests" (attiecīgā locījumā) ar
vārdiem "Latvijas Vides un meteoroloģijas aģentūra" (attiecīgā
locījumā); "Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs" (attiecīgā
locījumā) ar vārdiem "Vides pārraudzības valsts birojs"
(attiecīgā locījumā). |
1 |
Vides ministrs R..VējonisIzteikt
likumprojekta 1.pantu šādā redakcijā: 1. Aizstāt visā likumā vārdus Latvijas vides aģentūra (attiecīgajā
locījumā) ar vārdiem "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra" (attiecīgā
locījumā); Valsts ģeoloģijas dienests (attiecīgā locījumā) ar vārdiem Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra"
(attiecīgā locījumā) ; Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs (attiecīgā locījumā) ar
vārdiem Vides pārraudzības valsts birojs (attiecīgā locījumā). |
atbalstīt Redakc. preciz. |
1. Aizstāt visā likumā vārdus Latvijas vides aģentūra (attiecīgā
locījumā) ar vārdiem Latvijas Vides, ģeoloģijas
un meteoroloģijas aģentūra (attiecīgā locījumā), vārdus Valsts
ģeoloģijas dienests (attiecīgā locījumā) ar vārdiem Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra (attiecīgā
locījumā) un vārdus Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs (attiecīgā locījumā) ar vārdiem
Vides pārraudzības valsts birojs (attiecīgā locījumā). |
5.pants. Ūdensobjektu
stāvoklis (1) Virszemes ūdeņu stāvoklis ir virszemes
ūdensobjekta vispārīgā kvalitāte, kuru nosaka pēc objekta sliktākajiem
ekoloģiskās un ķīmiskās kvalitātes rādītājiem. (2) Ekoloģiskā kvalitāte ir virszemes ūdeņu
ekosistēmu struktūras un funkcionēšanas kvalitāte, kuru novērtē saskaņā ar
Ministru kabineta noteiktajiem kritērijiem. (3) Laba virszemes ūdeņu ķīmiskā
kvalitāte ir virszemes ūdensobjekta ķīmiskā kvalitāte, kas atbilstoši šā
likuma prasībām nepieciešama, lai nodrošinātu virszemes ūdeņiem noteikto
vides kvalitātes mērķu sasniegšanu, ievērojot nosacījumu, ka piesārņojošo
vielu koncentrācija ūdenī nepārsniedz vides kvalitātes normatīvus. (4) Labs virszemes ūdeņu stāvoklis ir
tad, ja gan ūdensobjekta ekoloģiskā, gan ķīmiskā kvalitāte atbilst vismaz
Ministru kabineta noteiktajiem labas kvalitātes kritērijiem. (5) Pazemes ūdeņu stāvoklis ir pazemes
ūdensobjekta vispārīgā kvalitāte, kuru nosaka pēc objekta sliktākajiem
kvantitatīvajiem un kvalitatīvajiem rādītājiem. (6) Pazemes ūdeņu kvantitatīvais stāvoklis
ir rādītājs, kas raksturo, cik lielā mērā ūdens tiešā un netiešā ieguve
kvantitatīvi ietekmē pazemes ūdensobjektu. (7) Labs pazemes ūdeņu stāvoklis ir
tad, ja gan ūdensobjekta ķīmiskā kvalitāte, gan kvantitatīvais stāvoklis
atbilst vismaz Ministru kabineta noteiktajiem labas kvalitātes kritērijiem. |
|
|
|
|
|
(8) Ekoloģiskais potenciāls ir stipri
pārveidota ūdensobjekta vai mākslīga ūdensobjekta kvalitāte, kuru novērtē
saskaņā ar Ministru kabineta noteiktajiem kritērijiem. (9) Labs ekoloģiskais potenciāls ir
tad, ja stipri pārveidota ūdensobjekta vai mākslīga ūdensobjekta kvalitāte
atbilst vismaz Ministru kabineta noteiktajiem laba ekoloģiskā potenciāla
kritērijiem. (10) Ministru kabinets nosaka: 1) virszemes ūdensobjektu tipu raksturojumu
un tam atbilstošu virszemes ūdensobjektu klasifikāciju, kā arī antropogēno
slodžu noteikšanas kārtību; 2) pazemes ūdensobjektu klases un
klasificēšanas kritērijus, antropogēno slodžu noteikšanas kārtību, kā arī
pazemes ūdens resursu apzināšanas kārtību; 3) virszemes ūdeņu augstas, labas, vidējas,
sliktas un ļoti sliktas ekoloģiskās kvalitātes kritērijus un labas un sliktas
ķīmiskās kvalitātes kritērijus, kā arī pazemes ūdeņu labas un sliktas
ķīmiskās kvalitātes kritērijus; 4) prioritāro vielu sarakstu un to emisijas
ierobežošanas kārtību. |
|
|
|
|
|
|
2. Papildināt 5.panta desmito daļu ar
5.punktu šādā redakcijā: |
|
|
|
2. Papildināt
5.panta desmito daļu ar 5.punktu šādā redakcijā: |
|
"5) ūdens objektu ekspluatācijas
(apsaimniekošanas) kārtību un virszemes ūdens objektu un ostu akvatoriju
tīrīšanas un padziļināšanas kārtību." |
|
|
|
5) ūdens objektu
ekspluatācijas (apsaimniekošanas) kārtību un virszemes ūdens objektu un ostu
akvatoriju tīrīšanas un padziļināšanas kārtību. |
9.pants. Upju baseinu apgabala pārvaldes institūcijas (1) Katra upju baseinu apgabala
apsaimniekošanas pasākumu koordinācijai izveido konsultatīvo padomi (turpmāk
padome), kurā iekļauj valsts pārvaldes institūciju, pašvaldību un
nevalstisko organizāciju pārstāvjus. Padomes nolikumu apstiprina Ministru
kabinets, bet personālsastāvu vides ministrs. (2) Padome: 1) saskaņo ministriju un citu valsts
pārvaldes institūciju, kā arī to reģionālo struktūrvienību, pašvaldību,
nevalstisko organizāciju un citu interešu grupu intereses jautājumos, kas
saistīti ar vides kvalitātes un ūdens lietošanas mērķu sasniegšanu
attiecīgajā upju baseinu apgabalā; 2) izskata un sniedz atzinumu par
apsaimniekošanas plānu un pasākumu programmu, kā arī par sagatavotajiem
priekšlikumiem attiecībā uz to īstenošanai nepieciešamajiem finanšu
līdzekļiem. |
3. 9.pantā: |
|
|
|
3.
9.pantā: |
(3) Valsts ģeoloģijas dienests un tā
teritoriālās struktūrvienības (upju baseinu pārvaldes): 1) sagatavo un atjauno apsaimniekošanas
plānu un pasākumu programmu projektus; 2) izstrādā ūdens resursu lietošanas
ekonomisko analīzi; 3) nodrošina sabiedrības līdzdalību
apsaimniekošanas plānu un pasākumu programmu sagatavošanā un atjaunošanā un
informē par šiem plāniem un programmām pašvaldības, kuru administratīvās
teritorijas tie ietver; 4) koordinē pasākumu programmu īstenošanu; 5) sagatavo priekšlikumus par pasākumu
programmu īstenošanai nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem; 6) nodrošina konsultatīvo padomju darbību; 7) sadarbojas ar attiecīgo valstu
kompetentajām institūcijām, lai nodrošinātu vides kvalitātes mērķu
sasniegšanu starptautiskā upju baseinu apgabalā, kā arī īsteno kopīgas
pasākumu programmas; 8) piedalās ūdeņu stāvokļa monitoringa
programmu izstrādē un īstenošanā. |
izslēgt trešo daļu; |
|
|
|
izslēgt trešo
daļu; |
|
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: |
2 |
Vides ministrs R..Vējonisizteikt 9. panta ceturto daļu šādā redakcijā: |
atbalstīt |
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: |
(4) Latvijas vides aģentūra: |
"(4) Latvijas Vides un
meteoroloģijas aģentūra un tās teritoriālās struktūrvienības (upju baseinu
pārvaldes): |
|
"(4) Latvijas
Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra un tās
teritoriālās struktūrvienības (upju baseinu pārvaldes): |
|
(4) Latvijas
Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra un tās teritoriālās struktūrvienības (upju
baseinu pārvaldes): |
1) izstrādā ūdeņu stāvokļa monitoringa
programmas katram upju baseinu apgabalam (turpmāk monitoringa programma); |
1) izstrādā ūdeņu stāvokļa monitoringa
programmas katram upju baseinu apgabalam (turpmāk monitoringa programma); |
|
1) izstrādā ūdeņu stāvokļa monitoringa programmas katram upju baseinu
apgabalam (turpmāk monitoringa programma); |
|
1) izstrādā ūdeņu stāvokļa monitoringa programmas
katram upju baseinu apgabalam (turpmāk monitoringa programma); |
2) sagatavo priekšlikumus par monitoringa
programmu īstenošanai nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem; |
2) sagatavo priekšlikumus par monitoringa
programmu īstenošanai nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem; |
|
2) sagatavo priekšlikumus par monitoringa programmu īstenošanai nepieciešamajiem
finanšu līdzekļiem; |
|
2) sagatavo priekšlikumus par monitoringa
programmu īstenošanai nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem; |
3) koordinē un organizē monitoringa
programmu īstenošanu; |
3) koordinē un organizē monitoringa
programmu īstenošanu; |
|
3) koordinē un organizē monitoringa programmu īstenošanu; |
|
3) koordinē un organizē monitoringa programmu
īstenošanu; |
4) sniedz Ministru kabineta noteikto
informāciju Eiropas Komisijai. |
4) sniedz Ministru kabineta noteikto
informāciju Eiropas Komisijai; |
|
4) sniedz Ministru kabineta noteikto informāciju Eiropas Komisijai; |
|
4) sniedz Ministru kabineta noteikto informāciju Eiropas
Komisijai; |
|
5) sagatavo un atjauno apsaimniekošanas
plānu un pasākumu programmu projektus; |
|
5) sagatavo un atjauno apsaimniekošanas plānu un pasākumu programmu
projektus; |
|
5) sagatavo un atjauno apsaimniekošanas plānu un
pasākumu programmu projektus; |
|
6) izstrādā ūdens resursu lietošanas
ekonomisko analīzi; |
|
6) izstrādā ūdens resursu lietošanas ekonomisko analīzi; |
|
6) izstrādā ūdens resursu lietošanas ekonomisko
analīzi; |
|
7) nodrošina sabiedrības līdzdalību
apsaimniekošanas plānu un pasākumu programmu sagatavošanā un atjaunošanā un
informē par šiem plāniem un programmām pašvaldības, kuru administratīvajās
teritorijās tos paredzēts īstenot; |
|
7) nodrošina sabiedrības līdzdalību apsaimniekošanas plānu un
pasākumu programmu sagatavošanā un atjaunošanā un informē par šiem plāniem un
programmām pašvaldības, kuru administratīvajās teritorijās tos paredzēts
īstenot; |
Redakc. preciz. |
7) nodrošina sabiedrības līdzdalību
apsaimniekošanas plānu un pasākumu programmu sagatavošanā un atjaunošanā, kā
arī informē par šiem plāniem un programmām attiecīgās pašvaldības,
kuru administratīvajā teritorijā tos paredzēts īstenot; |
|
8) koordinē pasākumu programmu īstenošanu; |
|
8) koordinē pasākumu programmu īstenošanu; |
|
8) koordinē pasākumu programmu īstenošanu; |
|
9) sagatavo priekšlikumus par pasākumu
programmu īstenošanai nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem; |
|
9) sagatavo priekšlikumus par pasākumu programmu īstenošanai nepieciešamajiem
finanšu līdzekļiem; |
|
9) sagatavo priekšlikumus par pasākumu
programmu īstenošanai nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem; |
|
10) nodrošina konsultatīvo padomju darbību; |
|
10) nodrošina konsultatīvo padomju darbību; |
|
10) nodrošina konsultatīvo padomju darbību; |
|
11) sadarbojas ar attiecīgo valstu
kompetentajām institūcijām, lai nodrošinātu vides kvalitātes mērķu
sasniegšanu starptautiskajā upju baseinu apgabalā, kā arī īsteno kopīgas
pasākumu programmas."; |
|
11) sadarbojas ar attiecīgo valstu
kompetentajām institūcijām, lai nodrošinātu vides kvalitātes mērķu
sasniegšanu starptautiskajā upju baseinu apgabalā, kā arī īsteno kopīgas
pasākumu programmas."; |
|
11) sadarbojas ar
attiecīgo valstu kompetentajām institūcijām, lai nodrošinātu vides kvalitātes
mērķu sasniegšanu starptautiskajā upju baseinu apgabalā, kā arī īsteno
kopīgas pasākumu programmas.; |
(5) Vides valsts inspekcija uzrauga
pasākumu programmas īstenošanu. |
aizstāt piektajā daļā
vārdu "inspekcija" ar vārdu "dienests". |
3 |
Vides ministrs R..VējonisAizstāt 9. panta piektajā daļā vārdus Vides valsts inspekcija (attiecīgā locījumā) ar vārdiem Valsts vides dienests
(attiecīgā locījumā). |
atbalstīt |
aizstāt piektajā daļā
vārdus Vides valsts inspekcija (attiecīgā
locījumā) ar vārdiem Valsts vides
dienests (attiecīgā locījumā). |
Pārejas noteikumi 1. Ministru kabinets līdz 2003.gada
1.martam izdod šā likuma 8.panta trešajā daļā, 9.panta pirmajā daļā, 18.panta
otrajā daļā un 20.panta trešajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus,
bet līdz 2003.gada 22.decembrim šā likuma 5.panta desmitās daļas 1., 2., 3.
un 4.punktā, 21.panta otrajā un trešajā daļā, kā arī 22.panta piektajā daļā
minētos Ministru kabineta noteikumus par prasībām monitoringam un monitoringa
programmu izstrādei, bet līdz 2006.gada 30.decembrim - šā likuma 22.panta
piektajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus par prasībām peldūdeņu un
peldvietu monitoringam. 2. Šā likuma 9.pantā noteiktās
institūcijas izveido līdz 2004.gada 1.janvārim. 3. Šā likuma 11.panta pirmās daļas
3.punktā minēto ūdens videi īpaši bīstamu vielu emisiju un noplūdi novērš
līdz 2020.gada 22.decembrim. 4. Šā likuma 15.pantā minēto
ekonomisko analīzi, upju baseinu raksturojumu un cilvēku darbības ietekmes
izvērtējumu upju baseinu apgabaliem izstrādā un apstiprina līdz 2004.gada
22.decembrim. 5. Šā likuma 17.panta otrās daļas
nosacījumus ievieš līdz 2010.gada 1.janvārim. Šā panta nosacījumu īstenošana
līdz 2015.gada 31.decembrim neierobežo valsts, pašvaldību un starptautiskā
finansējuma piesaisti valsts investīciju programmu īstenošanai dzeramā ūdens
un komunālo notekūdeņu jomā. 6. Šā likuma 22.pantā minētās
monitoringa programmas izstrādā un apstiprina līdz 2006.gada 1.janvārim. Ne
vēlāk kā ar 2006.gada 22.decembri monitoringa programmas īsteno pilnā
apjomā. |
|
|
|
|
|
7. Šā likuma 18.pantā minētos
apsaimniekošanas plānus apstiprina un publicē līdz 2009.gada
22.decembrim. 8. Šā likuma 20.pantā minētās pasākumu
programmas izstrādā un apstiprina līdz 2009.gada 22.decembrim. Pasākumu
programmās noteiktos pasākumus uzsāk īstenot līdz 2012.gada
22.decembrim. 9. Šā likuma 11.pantā noteiktie vides
kvalitātes mērķi, izņemot pirmās daļas 3.punktā noteikto, jāsasniedz līdz
2015.gada 22.decembrim. 10. Šā likuma 9.panta ceturtās daļas
4.punktu par informācijas sniegšanu Eiropas Komisijai, kā arī 24.panta
nosacījumus par informācijas sniegšanu Eiropas Komisijai piemēro no 2004.gada
1.maija. |
|
|
|
|
|
|
4. Papildināt pārejas noteikumus ar 11.punktu šādā
redakcijā: |
|
|
|
4. Papildināt
pārejas noteikumus ar 11.punktu šādā redakcijā: |
|
"11.
Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.janvārim izdod šā likuma 5.panta desmitās
daļas 5.punktā minētos noteikumus." |
|
|
|
11. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.janvārim
izdod šā likuma 5.panta desmitās daļas 5.punktā minētos noteikumus. |
|
Likums stājas
spēkā 2005.gada 1.janvārī. |
4 |
Atbildīgā komisija Izslēgt normu par likuma spēkā stāšanos. |
atbalstīt |
|