Likumprojekts
Grozījums Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā
Izdarīt Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 2., 13., 23.nr.; 2004, 9.nr.) grozījumu un izteikt pārejas noteikumu 2. un 3.punktu šādā redakcijā:
"2. Šā likuma 46.panta otrajā daļā noteiktais pabalsts līdz 2006.gada 1.janvārim tiek izmaksāts 150 latu apmērā no iestādei attiecīgajam gadam apstiprinātā darba samaksas fonda.
3. Šā likuma 46.panta trešās daļas 3.punkts stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī."
Likums stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.
Likumprojekta
Grozījumi Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likuma 46. panta otrā daļā noteikts, ka bērna piedzimšanas gadījumā ierēdnis saņem vienreizēju pabalstu sešu amatalgu apmērā. Ja abi bērna vecāki ir ierēdņi, tiesības uz pabalstu ir vienam no viņiem. Savukārt trešās daļas 3.punktā not eikts, ka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā valsts civildienesta ierēdņiem paredzēts pabalsts amatalgas apmērā, aizejot ikgadējā atvaļinājumā.Saskaņā ar minētā likuma Pārejas noteikumiem, šo pabalstu izmaksa tika atlikta līdz 2005.gada 1.janvārim. Tā kā minētā pabalsta izmaksai nepieciešamie finanšu līdzekļi netika iekļauti kā viena no prioritātēm 2005.gada valsts budžeta pieprasījumos un, saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 7.septembra sēdē (prot.Nr.52, 51.§ 3. p.) doto uzdevumu ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm izstrādāt un līdz š.g. 15.septembrim iesniegt Ministru kabinetā priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem tajos normatīvajos aktos, kuru īstenošanai nav paredzēts finansējums, Iekšlietu ministrija ir sag atavojusi attiecīgus grozījumus Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā. |
|
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz atlikt pabalsta sakarā ar bērna piedzimšanu un pabalsta sakarā ar aiziešanu ikgadējā atvaļinājumā piešķiršanu līdz 2006.gada 1.janvārim. |
|
3. Cita informācija |
|
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkārš ošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
5. Cita informācija |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
|
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos, t.sk.: |
|
277,4 |
277,4 |
277,4 |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
616,5 |
616,5 |
616,5 |
||
3. Finansiālā ietekme (1-2). |
339,1 |
339,1 |
339,1 |
||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
- |
- |
- |
- |
- |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam 2004.gadā valsts budžetā ir paredzēti Ls 10423. 5.1.PAPILDUS PLĀNOJAMIE IEŅĒMUMI: 5.1.1. 2004. un 2005.gads Ls 4 690: - darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09%) Ls 2 023; - darba ņēmēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (9%) Ls 756 ; - iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) Ls 1911. 5.1.2. 2006.gads un turpmāk ik gadu Ls 277 415:- darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātā s iemaksas (24,09%) Ls 119 680;- darba ņēmēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (9%) Ls 44 712; - iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) Ls 113 023.
5.2.PAPILDUS IZDEVUMI KOPĀ: UGUN SDZĒSĪBAS UN GLĀBŠANAS DIENESTS5.2.1. Atvaļinājuma pabalsts: 1) 2006.gads Ls 554 206 2990 cilv. x Ls 149,37 = Ls 446 616; Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 446 616 x 24,09% ) = Ls 107 590; 2) 2007.gadā un turpmāk ik gadu Ls 554 206. 5.2.2. Pabalsts bērna piedzimšanas gadījumā: 1) 2004.gads Ls 10423 56 cilv. x Ls 150 = Ls 8 400; Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 8 400 x 24,09% ) = Ls 2 023. 2) 2005.gads Ls 10423 56 cilv. x Ls 150 = Ls 8 400; Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 8 400 x 24,09% ) = Ls 2 023. 3) 2006.gads un turpmāk ik gadu Ls 62 278 56 cilv. x Ls 149,37 x6 = Ls 50 188; Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 50 188 x 24,09% ) = L s 12 090. |
10,4
4,7
10,4 |
10,4
4,7
10,4 |
616,5
277,4
616,5 |
616,5
277,4
616,5 |
616,5
277,4
616,5 |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt
|
Nav nepieciešams izdot papildus normatīvos aktus. |
|||||
2. Cita informācija |
|
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
|
|||||
2.tabula |
||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentā ri |
|||
|
|
|
|
|||
5. Cita informācija |
|
|||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākum i nav veikti. |
|||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav veiktas. |
|||||
5. Cita informācija |
|
|||||
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrības informēšana par normatīvā akta ieviešanu notiks publicējot to laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā NAIS. |
|||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||
4. Cita informācija |
|
Iekšlietu ministra ministrs Ē.Jēkabsons
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta di rektors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
J.Rekšņa |
M.Rāzna |
T.Stragova |
J.Morozovs |
22.09.2004. 16:45
927
L.Zandovskis, 7075835,
linards.zandovskis@vugd.gov.lv