Likumprojekts trešajam lasījumam
Iesniedz
Tautsaimniecības, agrārās, vides
(reģ.
nr.889 )
Spēkā esošā
redakcija |
Otrā lasījuma redakcija (dok. nr.3239) |
Nr. p.k. |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas
slēdziens |
Redakcija, kādā komisija
ierosina pieņemt likumprojektu trešajā lasījumā |
Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem
|
Grozījumi
likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem |
|
|
|
Grozījumi
likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem |
|
Izdarīt likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2000, 22.nr.; 2001, 11., 21. nr.) šādus grozījumus: |
|
NAV |
|
Izdarīt likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2000, 22.nr.; 2001, 11., 21. nr.) šādus grozījumus: |
|
1. Aizstāt visā likumā vārdu
"finansu" ar vārdu "finanšu". |
|
|
1. Aizstāt visā likumā vārdu
"finansu" ar vārdu "finanšu". |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
3. Aizstāt 16. panta otrajā un trešajā daļā, 23.
panta pirmajā daļā, 30. panta ceturtajā daļā un 31. panta otrajā daļā vārdu
uzņēmums (attiecīgā locījumā) ar vārdu komersants (attiecīgā locījumā). |
|
|
|
3. Aizstāt 16. panta otrajā un trešajā daļā, 23.
panta pirmajā daļā, 30. panta ceturtajā daļā un 31. panta otrajā daļā vārdu
uzņēmums (attiecīgā locījumā) ar vārdu komersants (attiecīgā locījumā). |
2.pants.
Likuma darbības joma |
|
|
|
||
(1) Šis likums nosaka sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas vispārīgo kārtību un regulēšanas sistēmas izveides un darbības pamatprincipus. |
|
|
|
||
(2) Valsts regulē sabiedrisko pakalpojumu
sniegšanu kā uzņēmējdarbību šādās nozarēs (turpmāk valsts
regulējamās nozares): |
|
|
|
||
1) enerģētika, izņemot siltumapgādi, kur ražošanas
procesā netiek izstrādāta elektroenerģija; |
|
|
|
|
|
2) telekomunikācijas; |
4. Aizstāt 2.panta otrās daļas 2.punktā vārdu "telekomunikācijas" ar vārdiem "elektroniskie sakari". |
|
|
|
4. Aizstāt 2.panta otrās daļas 2.punktā vārdu "telekomunikācijas" ar vārdiem "elektroniskie sakari". |
3) pasts; |
|
|
|
|
|
4) dzelzceļa transports (tajā skaitā pasažieru
pārvadājumi pa dzelzceļu). |
|
|
|
|
|
(3) Pašvaldības, izpildot vienu no likumā noteiktajām
pastāvīgajām funkcijām komunālo pakalpojumu organizēšanu iedzīvotājiem,
savā administratīvajā teritorijā regulē sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu kā uzņēmējdarbību
šādās nozarēs (turpmāk pašvaldību regulējamās nozares): |
|
|
|||
1) sadzīves atkritumu apsaimniekošana, izņemot sadzīves
atkritumu pārstrādi; |
|
|
|
|
|
2) ūdensapgāde un kanalizācija; |
|
|
|
|
|
3) siltumapgāde, kur ražošanas procesā netiek
izstrādāta elektroenerģija. |
|
|
|
|
|
(4) To sabiedrisko pakalpojumu veidus, kuru
sniegšanu nepieciešams regulēt, valsts regulējamās nozarēs nosaka Ministru
kabinets, bet pašvaldību regulējamās nozarēs attiecīgās pašvaldības saskaņā
ar šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem. |
|
|
|
|
|
(5)
Pasažieru regulāros autopārvadājumus (izņemot autopārvadājumus
starptautiskajos maršrutos), kas tiek dotēti no valsts budžeta vai valsts
speciālā budžeta, regulē valsts vai pašvaldība attiecīgi savas kompetences
ietvaros saskaņā ar Autopārvadājumu likumu. Likumā "Par sabiedrisko
pakalpojumu regulatoriem" noteiktajā kārtībā nosaka tarifu aprēķināšanas
metodiku un maksimālo robežtarifu maksai par šādiem pasažieru pārvadājumiem. |
|
|
|
|
|
4.pants. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji un
sabiedrisko pakalpojumu lietotāji |
|
|
|
|
|
(1)
Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir tāds uzņēmējs, kurš regulējamās
nozarēs sniedz sabiedriskos pakalpojumus noteiktā teritorijā un kura darbība
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā tiek regulēta saskaņā ar šo likumu. |
5. Aizstāt 4.panta pirmajā daļā vārdu "uzņēmējs" ar vārdu
"komersants". |
|
|
5. Aizstāt 4.panta pirmajā daļā vārdu "uzņēmējs" ar vārdu
"komersants". |
|
(2) Sabiedrisko pakalpojumu lietotāji (turpmāk
lietotāji) ir fiziskās vai juridiskās personas, kuras no sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējiem saņem sabiedriskos pakalpojumus. |
|
|
|
|
|
7.pants. Regulators valsts regulējamās nozarēs |
|
|
|
|
|
(1) Valsts regulējamās nozarēs regulators ir
valsts iestāde, kas uzrauga, lai sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā šajās
nozarēs tiktu ievērots šis likums, kā arī attiecīgo valsts regulējamo nozaru
speciālie normatīvie akti. |
|
|
|
|
|
(2) Valsts
regulējamās nozarēs tiek izveidots vienots regulators sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk komisija). Komisija ir Ekonomikas
ministrijas pārraudzībā esoša iestāde. |
6. 7.pantā: izteikt
otrās daļas otro teikumu šādā redakcijā: "Komisija ir ekonomikas ministra pārraudzībā esoša atvasināta publiska persona.; |
|
|
6. 7.pantā: izteikt
otrās daļas otro teikumu šādā redakcijā: "Komisija ir ekonomikas ministra pārraudzībā esoša atvasināta publiska persona.; |
|
(3) Komisijas lēmējinstitūcija ir padome. Padome
komisijas vārdā pieņem lēmumus un izdod administratīvos aktus, kas ir saistoši
konkrētiem sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un lietotājiem. |
|
|
|
|
|
(4) Saeima pēc Ministru kabineta priekšlikuma uz
pieciem gadiem ieceļ amatā komisijas priekšsēdētāju, kas ir arī padomes
priekšsēdētājs (turpmāk priekšsēdētājs), un četrus padomes locekļus.
Ministru kabinets padomes locekļu amata pretendentus izraugās konkursa
kārtībā. |
|
|
|
||
(5) Ja padomes locekļa pilnvaras kāda iemesla dēļ
izbeidzas pirms noteiktā pilnvaru termiņa beigām, Saeima pēc Ministru
kabineta priekšlikuma ieceļ amatā citu padomes locekli. |
|
|
|
|
|
(6) Komisija ir juridiskā persona. Komisijai ir nošķirta
manta, patstāvīga bilance un konts Valsts kasē. |
|
|
|
aizstāt sestajā daļā
vārdu nošķirta ar vārdu sava. |
|
10.pants. Regulatora tiesības |
|
|
|
|
|
(1) Regulators, pildot likumā noteiktos uzdevumus,
ir tiesīgs pieprasīt un netraucēti saņemt no sabiedrisko pakalpojumu
sniedzējiem un lietotājiem, no valsts un pašvaldību iestādēm, kā arī no
amatpersonām šo uzdevumu veikšanai nepieciešamo informāciju. |
7. 10.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus
"noteiktos uzdevumus" ar vārdiem "noteiktās funkcijas"; |
|
|
7. 10.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus
"noteiktos uzdevumus" ar vārdiem "noteiktās funkcijas"; |
|
(2) Komisijas
priekšsēdētājs piedalās Ministru kabineta komitejas sēdēs. Komisija iesniedz
normatīvo aktu projektus Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Institūcijām,
kas iesniedz Ministru kabinetam ar sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu
saistītu normatīvo aktu projektus, tie jāiesniedz arī komisijai saskaņošanai. |
|
|
|
|
|
(3) Regulators izskata iesniegumus un sūdzības par
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. |
|
|
|
|
|
(4) Komisijas priekšsēdētājs vai viņa pilnvarota
amatpersona ir tiesīga sastādīt sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam
administratīvo pārkāpumu protokolu, kas tiek izskatīts likumā noteiktajā
kārtībā. |
papildināt ceturto
daļu pēc vārda sniedzējam ar vārdiem vai lietotājam; |
|
|
papildināt ceturto
daļu pēc vārda sniedzējam ar vārdiem vai lietotājam; |
|
(5) Komisija likumā
"Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā pilnvaro pašvaldības izpildīt
centralizētās siltumapgādes regulēšanas funkciju un var pilnvarot pašvaldības
izpildīt citu sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas funkciju valsts regulējamās
nozarēs, ja attiecīgās pašvaldības tam piekrīt. Šādu pilnvarojumu komisija
publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un vismaz vienā attiecīgās
pašvaldības vietējā laikrakstā. |
izteikt piektās daļas
pirmo teikumu šādā redakcijā: "Komisija likumā "Par pašvaldībām"
noteiktajā kārtībā var pilnvarot pašvaldību veikt sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanas funkciju valsts regulējamās nozarēs, ja attiecīgā pašvaldība tam
piekrīt."; |
|
|
izteikt piektās daļas
pirmo teikumu šādā redakcijā: "Komisija likumā "Par pašvaldībām"
noteiktajā kārtībā var pilnvarot pašvaldību veikt sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanas funkciju valsts regulējamās nozarēs, ja attiecīgā pašvaldība tam
piekrīt."; |
|
(6) Pašvaldībām nodoto sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas funkciju izpildi valsts regulējamās nozarēs organizē attiecīgā
pašvaldība kārtībā, kāda šajā likumā noteikta komisijai attiecībā uz
sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu valsts regulējamās nozarēs. Komisijas
nodotās sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas funkcijas attiecīgā pašvaldība
pilda par līdzekļiem, kas komisijas budžetā paredzēti nodotās sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas funkcijas izpildei. |
aizstāt sestajā daļā vārdus "attiecīgā pašvaldība" ar vārdiem
"attiecīgās pašvaldības regulators"; |
|
|
aizstāt sestajā daļā vārdus "attiecīgā pašvaldība" ar vārdiem
"attiecīgās pašvaldības regulators"; |
|
|
papildināt pantu ar septīto daļu šādā redakcijā: "(7) Regulators nosaka kvalitātes prasības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai." |
|
|
papildināt pantu ar septīto daļu šādā redakcijā: "(7) Regulators nosaka kvalitātes prasības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai." |
|
12.pants.
Regulatora atbildība |
8. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā: "12.pants. Regulatora atbildība |
|
|
8. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā: "12.pants. Regulatora atbildība |
|
(1)
Regulators ir atbildīgs par savas darbības likumību. |
|
|
|||
(2) Zaudējumus,
kas sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un regulējamo nozaru uzņēmumiem tieši
nodarīti ar nelikumīgu regulatora lēmumu, atlīdzina likumā noteiktajā kārtībā
tādā apmērā, kas atbilst regulatora locekļu civiltiesiskās atbildības
apdrošināšanas apmēram, un šādu zaudējumu atlīdzību regresa kārtībā piedzen
no regulatora locekļiem. |
(2) Zaudējumus, kas radušies regulatora prettiesiska lēmuma vai
prettiesiska administratīvā akta dēļ, atlīdzina normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā." |
|
|
(2) Zaudējumus, kas radušies regulatora prettiesiska lēmuma vai
prettiesiska administratīvā akta dēļ, atlīdzina normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā." |
|
(3) Regulatora loceklim, stājoties amatā,
jāapdrošina sava civiltiesiskā atbildība. Regulatora locekļu civiltiesiskās
atbildības apdrošināšanas minimālo summu nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
||
(4) Regulatora loceklis, kurš balsojis pret
nelikumīgu regulatora lēmumu, ja pietiekams šāda balsojuma pamatojums
atzīmēts attiecīgās regulatora sēdes protokolā vai rakstveida pamatojums
pievienots protokolam, kurā par to izdarīts attiecīgs ieraksts, atbrīvojams
no zaudējumu atlīdzības piedziņas regresa kārtībā. |
|
|
|
|
|
16.pants. Sabiedrisko pakalpojumu licence |
|
|
|
|
|
(1) Sabiedrisko pakalpojumu licence
(turpmāk licence) dod sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam tiesības uzņemties
līdzīgas saistības vienlaikus pret vairākiem lietotājiem licencē noteiktajā
teritorijā (turpmāk licences darbības zona) un nosaka sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja pienākumu nodrošināt šiem lietotājiem sabiedriskos
pakalpojumus noteiktā kvalitātē un kvantitātē par noteiktajiem tarifiem. |
|
|
|
|
|
(2) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
regulators licencē sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu un regulējamo nozaru uzņēmumus,
kā arī licences pieprasījuma iesniegšanas kārtību, ja tā nav noteikta nozaru
speciālajos likumos. |
|
|
|||
(3) Regulators uz noteiktu laiku izsniedz
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam un regulējamo nozaru uzņēmumiem
licenci, norādot tajā sabiedrisko pakalpojumu veidus. |
|
|
|
|
|
(4) Regulatora lēmumus par licenču izsniegšanu,
piešķirto licenču anulēšanu, atteikumu piešķirt licenci, kā arī par
grozījumiem licences nosacījumos, ja tie attiecas uz sabiedriskā pakalpojuma
veidu, licences termiņu vai licences darbības zonu, 30 dienu laikā pēc
attiecīgā lēmuma pieņemšanas publicē laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis". |
9. Papildināt 16.panta ceturto daļu pēc vārda
"anulēšanu" ar vārdu "(atcelšanu)". |
|
9. Papildināt 16.panta ceturto daļu pēc vārda
"anulēšanu" ar vārdu "(atcelšanu)". |
||
(5)
Regulators uzrauga licences nosacījumu izpildi un sabiedrisko pakalpojumu
atbilstību licences nosacījumiem. |
|
|
|
|
|
(6) Pašvaldības regulatoram, licencējot
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju, jāņem vērā attiecīgās pašvaldības
administratīvās teritorijas attīstības plāni saistībā ar regulējamo nozaru
attīstību un pašvaldības saistošie noteikumi. |
|
|
|
|
|
17.pants.
Licences nosacījumi |
|
|
|
|
|
(1) Licencē
norāda sabiedriskā pakalpojuma veidu, licences termiņu un licences darbības
zonu kā ģeogrāfisku teritoriju, un tajā tiek ietverti arī īpašie nosacījumi,
kurus paredz regulējamās nozares speciālie normatīvie akti. |
10. Izteikt 17.panta
pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Licencē norāda
sabiedriskā pakalpojuma veidu, licences termiņu, licences darbības zonu kā ģeogrāfisku
teritoriju, licences grozīšanas un anulēšanas (atcelšanas) iespējas, kā arī īpašos
nosacījumus, kurus paredz regulējamās nozares speciālie normatīvie
akti." |
|
10. Izteikt 17.panta
pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Licencē norāda
sabiedriskā pakalpojuma veidu, licences termiņu, licences darbības zonu kā ģeogrāfisku
teritoriju, licences grozīšanas un anulēšanas (atcelšanas) iespējas, kā arī īpašos
nosacījumus, kurus paredz regulējamās nozares speciālie normatīvie
akti." |
||
(2) Licences
nosacījumiem jābūt objektīvi pamatotiem, taisnīgiem, vienlīdzīgiem un
atklātiem. |
|
|
|
|
|
18.pants. Licences nosacījumu grozīšana un
licences anulēšana |
11. Izteikt 18.pantu šādā redakcijā: "18.pants. Licences nosacījumu
grozīšana, licences anulēšana (atcelšana) un darbības apturēšana |
|
11. Izteikt 18.pantu šādā redakcijā: "18.pants. Licences nosacījumu
grozīšana, licences anulēšana (atcelšana) un darbības apturēšana |
||
(1) Pamatotu ierosinājum
u grozīt izsniegtās licences
nosacījumus vai anulēt licenci sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs iesniedz
regulatoram tādā pašā kārtībā, kādu Ministru kabinets noteicis licences
pieprasījuma iesniegšanai. |
(1) Pamatotu ierosinājumu grozīt izsniegtās licences nosacījumus vai anulēt
(atcelt) licenci sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs iesniedz regulatoram
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
|
(1) Pamatotu ierosinājumu grozīt izsniegtās licences nosacījumus vai anulēt
(atcelt) licenci sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs iesniedz regulatoram
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
||
(2) Regulators var grozīt izsniegtās licences
nosacījumus šādos gadījumos: |
(2)
Regulators groza izsniegtās licences nosacījumus, ja: |
|
|
(2)
Regulators groza izsniegtās licences nosacījumus, ja: |
|
1) ir stājušies spēkā grozījumi normatīvajos
aktos, kas attiecas uz regulējamo sabiedrisko pakalpojumu veidu; |
1) ir stājušies spēkā grozījumi normatīvajos aktos, kas
attiecas uz regulējamo sabiedrisko pakalpojumu veidu; |
|
|
1) ir stājušies spēkā grozījumi normatīvajos aktos, kas
attiecas uz regulējamo sabiedrisko pakalpojumu veidu; |
|
2) citādi nav
iespējams nodrošināt ekonomiski pamatotu sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu
licences darbības zonā; |
2) citādi nav iespējams nodrošināt ekonomiski pamatotu
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu licences darbības zonā; |
|
|
2) citādi nav iespējams nodrošināt ekonomiski pamatotu
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu licences darbības zonā; |
|
3) sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējs ir iesniedzis pamatotu ierosinājumu atbilstoši šā panta
pirmās daļas prasībām. |
3) sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir iesniedzis
pamatotu ierosinājumu. |
|
|
3) sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir iesniedzis
pamatotu ierosinājumu. |
|
(3) Regulators,
informējot attiecīgās regulējamās nozares ministriju vai attiecīgo
pašvaldību, var anulēt sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam izsniegto licenci
gadījumos, kad sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs: |
(3) Regulators, informējot attiecīgās regulējamās nozares ministriju vai
attiecīgo pašvaldību, anulē (atceļ) sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam
izsniegto licenci, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs: |
|
|
(3) Regulators, informējot attiecīgās regulējamās nozares ministriju vai
attiecīgo pašvaldību, anulē (atceļ) sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam
izsniegto licenci, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs: |
|
1) neievēro vai pārkāpj tam izsniegtās licences
nosacījumus; |
1) neievēro vai pārkāpj tam izsniegtās licences nosacījumus; |
|
|
1) neievēro vai pārkāpj tam izsniegtās licences nosacījumus; |
|
2) pārkāpis normatīvajos aktos noteiktās prasības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā; |
2) neievēro vai pārkāpj normatīvajos aktos noteiktās
prasības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā; |
|
|
2) neievēro vai pārkāpj normatīvajos aktos noteiktās
prasības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā; |
|
3) atzīts par
likvidējamu vai maksātnespējīgu; |
3) atzīts par likvidējamu; |
|
|
3) atzīts par likvidējamu; |
|
4) iesniedzis pamatotu ierosinājumu atbilstoši šā
panta pirmās daļas prasībām. |
4) iesniedzis pamatotu ierosinājumu; |
|
|
4) iesniedzis pamatotu ierosinājumu; |
|
|
5) 12 mēnešu laikā no licences izsniegšanas dienas nav
sācis sniegt sabiedriskos pakalpojumus (ja licencē nav noteikts sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanas sākuma termiņš). |
|
|
5) 12 mēnešu laikā no licences izsniegšanas dienas nav
sācis sniegt sabiedriskos pakalpojumus (ja licencē nav noteikts sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanas sākuma termiņš). |
|
(4) Par
licences nosacījumu grozīšanu regulators rakstveidā brīdina sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēju vismaz 30 dienas iepriekš. |
(4) Par licences nosacījumu grozīšanu regulators
rakstveidā brīdina sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vismaz 30 dienas iepriekš.
Šā panta otrās daļas 3.punktā noteiktajā gadījumā regulators nosaka brīdināšanas
termiņu. |
|
(4) Par licences nosacījumu grozīšanu regulators
rakstveidā brīdina sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vismaz 30 dienas iepriekš.
Šā panta otrās daļas 3.punktā noteiktajā gadījumā regulators nosaka brīdināšanas
termiņu. |
||
(5) Par licences
anulēšanu regulators rakstveidā brīdina sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju
vismaz sešus mēnešus iepriekš. |
(5) Par licences anulēšanu (atcelšanu) regulators
rakstveidā brīdina sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vismaz trīs mēnešus
iepriekš. Šā panta trešās daļas 3., 4. un 5.punktā noteiktajā gadījumā, kā arī
anulējot (atceļot) licenci saskaņā ar Administratīvā procesa likumu,
regulators nosaka brīdināšanas termiņu. |
|
(5) Par licences anulēšanu (atcelšanu) regulators
rakstveidā brīdina sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vismaz trīs mēnešus
iepriekš. Šā panta trešās daļas 3., 4. un 5.punktā noteiktajā gadījumā, kā arī
anulējot (atceļot) licenci saskaņā ar Administratīvā procesa likumu,
regulators nosaka brīdināšanas termiņu. |
||
(6) Ja licence tiek
anulēta, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam neatmaksā saskaņā ar šā likuma
29. un 30.pantu nomaksāto valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanu. |
(6) Ja licence tiek anulēta (atcelta), sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam
neatmaksā saskaņā ar šā likuma 30.pantu samaksāto valsts nodevu par
sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu. |
|
|
(6) Ja licence tiek anulēta (atcelta), sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam
neatmaksā saskaņā ar šā likuma 30.pantu samaksāto valsts nodevu par
sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu. |
|
|
(7) Regulators aptur izsniegtās licences darbību, ja ir
pamatotas aizdomas par to, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs neievēro vai
pārkāpj tam izsniegtās licences nosacījumus vai normatīvajos aktos noteiktās
prasības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā. |
|
|
(7) Regulators aptur izsniegtās licences darbību, ja ir
pamatotas aizdomas par to, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs neievēro vai
pārkāpj tam izsniegtās licences nosacījumus vai normatīvajos aktos noteiktās
prasības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā. |
|
|
(8) Administratīvā procesa likumā noteiktais tiesiska
administratīvā akta atcelšanas termiņa ierobežojums netiek piemērots, izdarot
grozījumus licencē vai licenci anulējot (atceļot) saskaņā ar šo likumu." |
|
|
(8) Administratīvā procesa likumā noteiktais tiesiska
administratīvā akta atcelšanas termiņa ierobežojums netiek piemērots, izdarot
grozījumus licencē vai licenci anulējot (atceļot) saskaņā ar šo likumu." |
|
19.pants. Tarifu noteikšanas kārtība |
|
|
|
|
|
(1) Sabiedrisko pakalpojumu tarifus regulējamās
nozarēs sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji aprēķina saskaņā ar noteikto tarifu
aprēķināšanas metodiku un iesniedz regulatoram aprēķināto tarifu projektus
kopā ar tarifu aprēķina projektā minēto tarifus veidojošo izmaksu pamatojumu. |
|
|
|
|
|
(2) Komisija izvērtē sabiedrisko pakalpojumu
sniedzēja iesniegtos noteiktā kārtībā aprēķināto tarifu projektus 90 dienu
laikā pēc tarifu projekta saņemšanas. |
|
|
|
|
|
(3) Pašvaldības regulators izvērtē sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja iesniegtos noteiktā kārtībā aprēķināto tarifu projektus
50 dienu laikā pēc tarifu projekta saņemšanas. |
|
|
|
|
|
(4) Ja iesniegtajos projektos tarifi nav aprēķināti
šajā likumā noteiktajā kārtībā, regulators 10 dienu laikā nosūta
iesniedzējam motivētu noraidījumu. |
12. Aizstāt 19.panta ceturtajā daļā vārdu
"dienu" ar vārdu "darbdienu". |
|
|
12. Aizstāt 19.panta ceturtajā daļā vārdu
"dienu" ar vārdu "darbdienu". |
|
(5) Regulators
pieņem lēmumu par papildu informācijas nepieciešamību, ja sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja iesniegtajā aprēķināto tarifu projektā un tarifus
veidojošo izmaksu pamatojuma dokumentos nav pietiekamu ziņu objektīvai
aprēķināto tarifu projekta apstiprināšanai vai noraidīšanai. Šādā gadījumā
regulators nosūta sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam paziņojumu par pieņemto
lēmumu un pieprasa papildu informāciju vai dokumentus. |
|
|
|
||
(6) Regulators, ja
nepieciešams, tarifu projektu izvērtēšanai vai paskaidrojumu sniegšanai
pieaicina attiecīgā sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja un Patērētāju tiesību
aizsardzības centra pārstāvjus vai neatkarīgus ekspertus. |
|
|
|
|
|
(7) Komisija
izvērtētos tarifu projektus apstiprina vai noraida 30 dienu laikā pēc to
izskatīšanas. |
|
|
|
|
|
(8) Pašvaldības regulators izvērtētos tarifu
projektus apstiprina vai noraida 20 dienu laikā pēc to izskatīšanas. |
|
|
|
|
|
(9) Ja izvērtētos tarifu projektus noraida, regulators
10 dienu laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas sniedz motivētu noraidījumu
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam. |
|
|
|
|
|
(10) Tarifu projektu apstiprināšanas gadījumā
regulators par to 10 dienu laikā paziņo sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam. |
|
|
|
|
|
(11) Regulators katru gadu līdz janvāra beigām
informē Finansu ministriju par prognozējamo tarifu maiņu. |
|
|
|
|
|
(12) Pašvaldību regulatori katru gadu līdz janvāra
beigām informē attiecīgās pašvaldības par prognozējamo tarifu maiņu. |
|
|
|
|
|
21.pants. Tarifu atklātums |
|
|
|
|
|
(1) Valsts regulējamās nozarēs regulatora noteikto
tarifu aprēķināšanas metodiku publicē laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis" 10 dienu laikā pēc tās noteikšanas. |
|
|
|
|
|
(2) Regulators nosaka kārtību, kādā lietotāji var
iepazīties ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iesniegtajiem tarifu
projektiem, iesniegt savus priekšlikumus un ieteikumus regulatoram un
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam. Informāciju par šādu kārtību valsts
regulējamās nozarēs publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", bet
pašvaldību regulējamās nozarēs vismaz vienā attiecīgās pašvaldības vietējā
laikrakstā 10 dienu laikā pēc šīs kārtības noteikšanas. |
|
|
|
|
|
(3) Valsts regulējamās
nozarēs sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji informāciju par aprēķināto tarifu
projektiem publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" 10 dienu laikā
pēc to iesniegšanas regulatoram vai pašvaldībai, kura ir
pilnvarota izpildīt regulatora funkciju valsts regulējamā nozarē. |
|
|
|
|
|
(4) Pašvaldību
regulējamās nozarēs sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji informāciju par
aprēķināto tarifu projektiem publicē vismaz vienā attiecīgās pašvaldības
vietējā laikrakstā 10 dienu laikā pēc to iesniegšanas regulatoram. |
|
|
|
|
|
(5) Valsts regulējamās
nozarēs regulatora noteiktos tarifus publicē laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis" 10 dienu laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas. |
|
|
|
|
|
(6) Pašvaldību regulējamās nozarēs un tajos
gadījumos, kad pašvaldība ir pilnvarota noteikt tarifus valsts regulējamās
nozarēs, apstiprinātos tarifus publicē vismaz vienā attiecīgās pašvaldības
vietējā laikrakstā 10 dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par tarifu
noteikšanu. |
|
|
|
|
|
(7) Apstiprinātie
tarifi stājas spēkā regulatora administratīvajā aktā noteiktajā dienā, taču
ne agrāk kā trīsdesmitajā dienā pēc to publicēšanas. |
|
|
|
|
|
|
13. Papildināt 21.pantu ar astoto daļu šādā
redakcijā: "(8) Pieteikuma iesniegšana tiesā par tāda administratīvā akta atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu, ar kuru apstiprināts tarifs, neaptur komisijas izdota administratīvā akta darbību." |
|
|
13. Papildināt 21.pantu ar astoto daļu šādā
redakcijā: "(8) Pieteikuma iesniegšana tiesā par tāda administratīvā akta atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu, ar kuru apstiprināts tarifs, neaptur komisijas izdota administratīvā akta darbību." |
|
23.pants. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja
pārveidošana un darbības izbeigšana |
|
|
|
|
|
(1) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja
pārveidošanu, ja tās rezultātā mainās licencē ietvertie nosacījumi, valsts
regulējamās nozarēs sabiedrisko pakalpojumu uzņēmums var uzsākt pēc
regulatora rakstveida atļaujas saņemšanas, bet pašvaldību regulējamās nozarēs
pēc regulatora un attiecīgās pašvaldības rakstveida atļaujas saņemšanas.
Šādas atļaujas tiek izsniegtas laikposmā, kas nevar būt ilgāks par pusgadu. |
|
|
|
|
|
(2) Regulators saskaņā ar izsniegto atļauju sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja pārveidošanai izdara attiecīgu grozījumu sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja licences nosacījumos. |
|
|
|
|
|
(3) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja darbību
valsts regulējamās nozarēs var apturēt, pārtraukt vai izbeigt pēc regulatora
rakstveida atļaujas saņemšanas, bet pašvaldību regulējamās nozarēs pēc
regulatora un attiecīgās pašvaldības rakstveida atļaujas saņemšanas. |
|
|
|
|
|
24.pants. Sabiedrisko pakalpojumu pieprasījums |
|
|
|
|
|
(1) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam
licences darbības zonā jānodrošina sabiedriskie pakalpojumi pēc saņēmēju un
citu personu pamatota pieprasījuma, ja šā pakalpojumu sniedzēja finansiālās
un objektu vai infrastruktūras tehniskās iespējas to pieļauj. |
14. Aizstāt 24.panta pirmajā daļā un 32.panta otrajā daļā vārdu "saņēmējs"
(attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdu "lietotājs" (attiecīgā
skaitlī un locījumā). |
|
14. Aizstāt 24.panta pirmajā daļā un 32.panta otrajā daļā vārdu "saņēmējs"
(attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdu "lietotājs" (attiecīgā
skaitlī un locījumā). |
||
(2) Sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējs izskata sabiedrisko pakalpojumu pieprasījumu, izvērtē
tā pamatotību un pieprasīto sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai nepieciešamās
izmaksas un ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc reģistrēta pieprasījuma saņemšanas
informē pieprasītāju par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas uzsākšanu. |
|
|
|
|
|
(3) Sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējs 30 dienu laikā pēc reģistrētā pieprasījuma saņemšanas
sniedz pieprasītājam pamatotu rakstveida atteikumu, ja attiecīgo sabiedrisko
pakalpojumu sniegšana nav iespējama, un informē par to regulatoru. |
|
|
|
|
|
(4) Sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējs var vienoties ar pieprasītāju, ka tas sedz ar
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas uzsākšanu saistītos papildu izdevumus. |
|
|
|
||
25.pants. Informācijas nodrošināšana |
|
|
|
|
|
(1) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs sniedz
regulatoram tā pieprasīto informāciju regulatora noteiktajā laikā un kārtībā. |
|
|
|
|
|
(2) Sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējs nodrošina regulatoram iespēju brīvi iegūt jebkuru
informāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem un nepieciešamo informāciju par
uzņēmējdarbību, kuru sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs veic brīvas
konkurences un tirgus apstākļos, kā arī iespēju iepazīties ar sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja grāmatvedības dokumentiem. |
15. Aizstāt 25.panta otrajā daļā vārdus "uzņēmējdarbību, kuru sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējs veic brīvas konkurences un tirgus apstākļos" ar vārdiem
"cita veida komercdarbību". |
|
|
15. Aizstāt 25.panta otrajā daļā vārdus "uzņēmējdarbību, kuru
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs veic brīvas konkurences un tirgus apstākļos"
ar vārdiem "cita veida komercdarbību". |
|
(3) Sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējs nodrošina regulatoram iespēju veikt sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas funkciju izpildei nepieciešamo pārbaudi un kontroli,
kā arī iespēju piekļūt iekārtām un mēraparātiem, ievērojot drošības prasības. |
|
|
|
|
|
26.pants. Sabiedrisko pakalpojumu veidu nodalīšana |
|
|
|
|
|
(1) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs var
regulējamā nozarē vienlaikus sniegt vairāku veidu sabiedriskos pakalpojumus. |
|
|
|
|
|
(2) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja grāmatvedībā
jābūt atsevišķai uzskaitei attiecībā uz katru sabiedrisko pakalpojumu veidu,
lai sniegtu regulatoram informāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem
regulējamā nozarē un pārskatu par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja
uzņēmējdarbību kopumā. |
16. Izteikt 26.panta
otro daļu šādā redakcijā: "(2) Sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējs kārto atsevišķu grāmatvedības uzskaiti katram
sabiedriskā pakalpojuma veidam. Minētā uzskaite ir nodalīta no kopējās
komercdarbības grāmatvedības uzskaites." |
|
16. Izteikt 26.panta
otro daļu šādā redakcijā: "(2) Sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējs kārto atsevišķu grāmatvedības uzskaiti katram
sabiedriskā pakalpojuma veidam. Minētā uzskaite ir nodalīta no kopējās
komercdarbības grāmatvedības uzskaites." |
||
27.pants. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja
uzņēmējdarbība brīvas konkurences apstākļos |
17. 27.pantā: izteikt panta
nosaukumu šādā redakcijā: "27.pants. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja cita veida darbība; |
|
17. 27.pantā: izteikt panta
nosaukumu šādā redakcijā: "27.pants. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja cita veida darbība; |
||
(1) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ārpus regulējamām
nozarēm brīvas konkurences apstākļos var veikt uzņēmējdarbību,
kura šā likuma 26.pantā noteiktajā kārtībā jānošķir no darbības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanā. |
izslēgt pirmajā un otrajā daļā vārdus "brīvas konkurences apstākļos". |
|
izslēgt pirmajā un otrajā daļā vārdus "brīvas konkurences apstākļos". |
||
(2) Sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējam nav tiesību izmantot tarifu ieņēmumus, lai segtu
izmaksas, kas saistītas ar tā uzņēmējdarbību brīvas konkurences
apstākļos vai cita veida darbību, kura nav tieši saistīta ar sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanu, tai skaitā sponsorēšanu, ziedošanu vai labdarību. Šajā
panta daļā minētais ierobežojums nav attiecināms uz tādiem gadījumiem, kad
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs izmanto tarifu ieņēmumus ziedojumiem likuma
"Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 20.panta otrajā daļā minētajām
organizācijām un fondiem un šāda ziedojuma apmērs nepārsniedz summu, kas dod tiesības
ziedotājiem saņemt likumā noteikto nodokļa atlaidi |
|
|
|
||
28.pants. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja
licences darbības zonas pārņemšana |
|
|
|
||
(1) Regulators pieņem lēmumu par
nepieciešamību pārņemt sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja licences darbības
zonu: |
|
|
|
|
|
1) sešus mēnešus iepriekš, ja sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējam tiks anulēta licence; |
18. 28.pantā: izteikt pirmās daļas
1.punktu šādā redakcijā: "1) ja sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam tiks anulēta (atcelta) licence;"; |
|
18. 28.pantā: izteikt pirmās daļas
1.punktu šādā redakcijā: "1) ja sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam tiks anulēta (atcelta) licence;"; |
||
2) ja pēc sešiem mēnešiem beidzas sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja licences termiņš un šis pakalpojumu sniedzējs nevēlas
turpināt tādu sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, kuriem nepieciešama jauna
licence; |
|
|
|
|
|
3) ja sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs kādu
iemeslu dēļ nav spējīgs nodrošināt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus
sabiedriskos pakalpojumus. |
|
|
|
|
|
(2) Ja regulators pieņem lēmumu par sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja licences darbības zonas pārņemšanu, tas 10 dienu
laikā paziņo par to attiecīgās regulējamās nozares atbildīgajai ministrijai
vai attiecīgajai pašvaldībai. Attiecīgās regulējamās nozares atbildīgā
ministrija vai pašvaldība, kuras administratīvajā teritorijā atrodas
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, uz laiku ieceļ par sabiedrisko pakalpojumu
sniedzēja licencē noteiktajiem sabiedriskajiem pakalpojumiem atbildīgo
personu tādu pasākumu īstenošanai, lai rosinātu uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības)
pārņemt sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu licences darbības zonā. |
aizstāt
otrajā daļā vārdu "dienu" ar vārdu "darbdienu", vārdus
uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības)- ar vārdu komersantus. |
|
|
aizstāt
otrajā daļā vārdu "dienu" ar vārdu "darbdienu", vārdus
uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības)- ar vārdu komersantus. |
|
(3) Persona, kas ir
atbildīga par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja licencē noteiktajiem
sabiedriskajiem pakalpojumiem, informē regulatoru vai pašvaldību par savu
uzdevumu izpildi un ir tiesīga izvēlēties izsoles, konkursa vai pretendentu
atlases metodes, lai nodrošinātu šajā pantā noteikto darbību īstenošanu |
|
|
|
|
|
30.pants. Valsts nodevas par sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanu maksātāji un izmantošana |
|
|
|
||
(1) Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas
nodrošināšanai visi regulējamo nozaru sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji maksā
valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu. |
|
|
|
||
(2) Valsts
nodeva par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu valsts regulējamās nozarēs
iemaksājama valsts budžetā un tiek ieskaitīta komisijas kontā Valsts kasē.
Iemaksātā valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu valsts
regulējamās nozarēs izmantojama vienīgi komisijas darbības nodrošināšanai. |
|
|
|
||
(3) Valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanu pašvaldību regulējamās nozarēs iemaksājama attiecīgās pašvaldības
budžetā un izmantojama vienīgi pašvaldības regulatora darbības
nodrošināšanai. |
|
|
|
||
(4) Nozares speciālie likumi var noteikt citus
regulējamo nozaru uzņēmumu maksājumus regulatora darbības
nodrošināšanai, kas ir proporcionāli regulatora sniegtajiem pakalpojumiem vai
lietošanā piešķirtajiem valsts resursiem. |
|
|
|
||
31.pants. Valsts nodevas par sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanu likme |
19. 31.pantā: izteikt panta
nosaukumu šādā redakcijā: "31.pants. Valsts nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu likme un maksāšanas kārtība; |
|
19. 31.pantā: izteikt panta
nosaukumu šādā redakcijā: "31.pants. Valsts nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu likme un maksāšanas kārtība; |
||
(1) Valsts
nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu likmi latos atsevišķi katram
regulējamās nozares sabiedrisko pakalpojumu veidam katru gadu līdz
1.oktobrim nosaka Ministru kabinets, pamatojoties uz sabiedrisko
pakalpojumu gada neto apgrozījumu un regulatora darbības nodrošināšanai
nepieciešamajiem izdevumiem. |
izslēgt pirmajā daļā vārdus un skaitli "katru gadu līdz
1.oktobrim"; |
|
izslēgt pirmajā daļā vārdus un skaitli "katru gadu līdz
1.oktobrim"; |
||
(2) Valsts nodevas par
sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu gada likme nedrīkst pārsniegt valsts
regulējamās nozarēs 0,2 procentus, bet pašvaldību regulējamās nozarēs 0,4
procentus no uzņēmuma sniegto sabiedrisko pakalpojumu neto apgrozījuma
iepriekšējā finansu gadā. |
aizstāt otrajā daļā
vārdu finansu ar vārdu kalendārajā; |
|
|
aizstāt otrajā daļā
vārdu finansu ar vārdu kalendārajā; |
|
|
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Kārtību, kādā maksājama valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu, nosaka Ministru kabinets." |
|
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Kārtību, kādā maksājama valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu, nosaka Ministru kabinets." |
||
32.pants.
Strīdu iepriekšēja ārpustiesas izskatīšana |
|
|
|
|
|
(1) Regulators kā obligāta iepriekšēja ārpustiesas
instance izskata no sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas attiecībām izrietošos
strīdus un citus strīdus jautājumos, kas ar šo likumu nodoti regulatora
kompetencē, izņemot strīdus par parāda piedziņu no lietotāja par saņemtajiem
sabiedriskajiem pakalpojumiem. |
|
|
|
|
|
(2) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja un lietotāja
strīdus par parāda piedziņu no saņēmēja par saņemtajiem
sabiedriskajiem pakalpojumiem izskata tiesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
|
|
33.pants. Strīdu izskatīšanas kārtība |
|
|
|
|
|
(1) Iesniedzējs
rakstveidā sniedz regulatoram ziņas par strīda būtību, lietas
dalībniekiem un atbildētāju, pret kura darbību tas vēršas, norādot šīs
personas adresi. Iesniedzējs pievieno iesniegumam visus tam pieejamos
materiālus un dokumentus par strīda jautājumu. |
20. 33.panta pirmajā daļā: izslēgt vārdu "rakstveidā"; aizstāt vārdus "tam pieejamos" ar vārdiem
"tā rīcībā esošos". |
|
20. 33.panta pirmajā daļā: izslēgt vārdu "rakstveidā"; aizstāt vārdus "tam pieejamos" ar vārdiem
"tā rīcībā esošos". |
||
(2) Regulators izskata strīdu, nodrošinot
atklātumu un tiesības lietas dalībniekiem un ieinteresētajām trešajām
personām saņemt informāciju un tikt uzklausītām, sniegt paskaidrojumus,
iesniegt materiālus un citu savu interešu aizsardzībai un objektīvai strīda
izskatīšanai nepieciešamo informāciju. |
|
|
|
|
|
(3) Regulators, ja nepieciešams, var pieaicināt
neatkarīgus ekspertus atzinuma sniegšanai strīda jautājumos, kā arī pieprasīt
dokumentus un materiālus vai cita veida informāciju, kas nepieciešama
objektīvai strīda izskatīšanai |
|
|
|
|
|
(4) Ja nepieciešams, regulators visus lietas
dalībniekus vai to pārstāvjus var uzaicināt uz sēdi, kurā tiek izskatīts
attiecīgais strīds, kā arī pieņemt lēmumu par strīda izšķiršanu bez lietas
dalībnieku vai to pārstāvju klātbūtnes. |
|
|
|
|
|
34.pants. Strīdu izskatīšanas termiņš |
|
|
|
|
|
(1) Strīda izskatīšana jāuzsāk ne vēlāk kā
divas nedēļas pēc attiecīgā iesnieguma saņemšanas. Par strīda
izskatīšanas ierosināšanu regulators paziņo lietas dalībniekiem. |
21. Aizstāt 34.panta pirmajā daļā vārdus "ne vēlāk kā divas nedēļas"
ar vārdiem "mēneša laikā". |
|
|
21. Aizstāt 34.panta pirmajā daļā vārdus "ne vēlāk kā divas nedēļas"
ar vārdiem "mēneša laikā". |
|
(2) Regulators izvērtē strīdu pēc tā
būtības un rakstura, konstatē lēmuma pieņemšanai nepieciešamos faktus un
pieņem lēmumu par strīda izskatīšanu šādos termiņos: |
|
|
|
||
1) mēneša laikā no tā
izskatīšanas uzsākšanas, ja strīds nav komplicēts un tā izskatīšana neprasa
papildu materiālu vai informācijas vākšanu un apkopošanu, papildu apstākļu
noskaidrošanu vai ekspertu atzinuma saņemšanu; |
|
|
|
|
|
2) triju mēnešu laikā
no tā izskatīšanas uzsākšanas, ja strīds ir komplicēts un tā izskatīšana
prasa papildu materiālu vai informācijas vākšanu un apkopošanu, papildu
apstākļu noskaidrošanu vai ekspertu atzinuma saņemšanu, kā arī citas darbības
strīda taisnīgai un objektīvai izskatīšanai. |
|
|
|
|
|
35.pants. Regulatora lēmumu pieņemšana un
pārsūdzēšana |
22. Izteikt 35.pantu šādā
redakcijā: "35.pants. Regulatora lēmumu pieņemšana un izpilde |
|
|
22. Izteikt 35.pantu šādā
redakcijā: "35.pants. Regulatora lēmumu pieņemšana un izpilde |
|
(1) Regulators lietā par strīda izšķiršanu
pieņem lēmumu un nosaka tā izpildes kārtību un termiņus. Šāds regulatora
lēmums stājas spēkā divdesmit piektajā dienā pēc tā pieņemšanas, un triju
dienu laikā pēc tā pieņemšanas lēmumu izsūta lietas dalībniekiem. |
(1) Regulators lietā par strīda izšķiršanu pieņem lēmumu un nosaka tā
izpildes kārtību un termiņus. Šādu regulatora lēmumu piecu darbdienu laikā pēc
tā pieņemšanas nosūta lietas dalībniekiem. |
|
(1) Regulators lietā par strīda izšķiršanu pieņem lēmumu un nosaka tā
izpildes kārtību un termiņus. Šādu regulatora lēmumu piecu darbdienu laikā pēc
tā pieņemšanas nosūta lietas dalībniekiem. |
||
(2) Regulatora lēmumu
lietā par strīda izšķiršanu var apstrīdēt un pārsūdzēt tiesā likumā
noteiktajā kārtībā mēneša laikā pēc tā pieņemšanas persona, kuras tiesiskās
intereses šis lēmums ierobežo. |
(2) Regulatora lēmumu lietā par strīda izšķiršanu var pārsūdzēt
tiesā likumā noteiktajā kārtībā mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās. |
|
|
(2) Regulatora lēmumu lietā par strīda izšķiršanu var pārsūdzēt
tiesā likumā noteiktajā kārtībā mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās. |
|
(3) Ja regulatora
lēmums lietā par strīda izšķiršanu netiek apstrīdēts un pārsūdzēts tiesā, tā
izpilde tiek nodrošināta lēmumā noteiktajā kārtībā un termiņos. |
(3) Regulatora lēmuma izpilde tiek nodrošināta lēmumā noteiktajā kārtībā
un termiņos." |
|
|
(3) Regulatora lēmuma izpilde tiek nodrošināta lēmumā noteiktajā kārtībā
un termiņos." |
|
36.pants. Komisijas sastāvs |
|
|
|
|
|
(1) Komisijas
sastāvā ir sabiedrisko pakalpojumu regulatora padome (turpmāk padome),
kurā ietilpst šajā likumā noteiktajā kārtībā ieceltais priekšsēdētājs un
četri locekļi, un izpildinstitūcija, kas ir pakļauta padomei un pilda tās
sekretariāta un ekspertu funkcijas, lai sagatavotu jautājumus un dokumentus
izskatīšanai padomes sēdē un īstenotu padomes pieņemto lēmumu un izdoto
administratīvo aktu izpildi. |
23. Aizstāt 36.panta pirmajā daļā vārdus "sabiedrisko pakalpojumu
regulatora padome (turpmāk padome)" ar vārdu "padome". |
|
23. Aizstāt 36.panta pirmajā daļā vārdus "sabiedrisko pakalpojumu
regulatora padome (turpmāk padome)" ar vārdu "padome". |
||
(2) Izpildinstitūcijas
sastāvā ir katrai valsts regulējamai nozarei atbilstoša struktūrvienība, kā
arī citas nepieciešamās struktūrvienības. |
|
|
|
|
|
38.pants. Ierobežojumi padomes locekļiem un to
kandidātiem |
|
|
|
|
|
(1) Par padomes locekli vai šā amata kandidātu
nevar būt personas: |
|
|
|
|
|
1) kuras ir vai ir bijušas ar Latvijas Republikas likumiem, Augstākās padomes lēmumiem vai tiesas nolēmumiem aizliegto organizāciju dalībnieki (biedri) pēc šo organizāciju aizliegšanas; |
|
|
|
|
|
2) kuras sodītas par tīšu noziedzīga nodarījuma
izdarīšanu; |
24. Izteikt 38.panta
otro daļu šādā redakcijā: (2) Padomes locekļa komercdarbības, ienākumu gūšanas, amatu savienošanas, darbu pildīšanas ierobežojumus, kā arī ar tiem saistītos citus ierobežojumus un pienākumus, ciktāl tie nav noteikti šajā likumā, nosaka likums "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā"." |
|
24. Izteikt 38.panta
otro daļu šādā redakcijā: (2) Padomes locekļa
komercdarbības, ienākumu gūšanas, amatu savienošanas, darbu pildīšanas ierobežojumus,
kā arī ar tiem saistītos citus ierobežojumus un pienākumus, ciktāl tie nav
noteikti šajā likumā, nosaka likums "Par interešu konflikta novēršanu
valsts amatpersonu darbībā"." |
||
3) kuras agrāk
izdarījušas noziegumu, bet no soda izciešanas atbrīvotas sakarā ar noilgumu,
amnestiju vai apžēlošanu; |
|
|
|
|
|
4) pret kurām uzsākta
kriminālvajāšana. |
|
|
|
|
|
(2) Padomes locekļa uzņēmējdarbības, ienākumu gūšanas,
amatu savienošanas, darbu pildīšanas ierobežojumus, kā arī ar tiem saistītos
citus ierobežojumus un pienākumus, ciktāl tie nav noteikti šajā likumā,
nosaka Korupcijas novēršanas likums. |
|
|
|
|
|
(3) Padomes loceklis nevar būt Saeimas vai
pašvaldības domes (padomes) deputāts vai ieņemt vēlētus amatus politisko
organizāciju vai partiju vadībā. |
|
|
|
|
|
(4) Padomes loceklis trīs gadus pēc padomes
locekļa pilnvaru termiņa izbeigšanās nevar būt tā sabiedrisko pakalpojumu
sniedzēja īpašnieks, akcionārs vai darbinieks, kas ir tiesīgs pieņemt lēmumus
un rīkoties ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja mantu vai finansu
līdzekļiem, par kuru viņš ir pieņēmis lēmumu. |
|
|
|
|
|
42.pants. Padomes sēdes sasaukšana un tiesīgums |
|
|
|
|
|
(1) Padomes sēdes sasauc un vada priekšsēdētājs. |
|
|
|
|
|
(2) Priekšsēdētājs sasauc padomes sēdi, ja to
pieprasa vismaz trīs padomes locekļi. |
|
|
|
|
|
(3) Padome ir tiesīga pieņemt lēmumus, ja sēdē
piedalās ne mazāk kā trīs tās locekļi. |
|
|
|
|
|
(4) Padomes sēdes laiks un darba kārtība izziņojama visiem
padomes locekļiem ne vēlāk kā trīs darba dienas pirms sēdes. |
25. Aizstāt 42.panta ceturtajā daļā vārdus "visiem
padomes locekļiem ne vēlāk kā trīs darba dienas pirms sēdes" ar vārdiem
"padomes noteiktajā kārtībā". |
|
25. Aizstāt 42.panta ceturtajā daļā vārdus "visiem
padomes locekļiem ne vēlāk kā trīs darba dienas pirms sēdes" ar vārdiem
"padomes noteiktajā kārtībā". |
||
(5) Darba kārtībai
pievienojamas padomes sēdē izskatāmo jautājumu dokumentu kopijas. |
|
|
|
|
|
(6) Padomes sēdes tiek protokolētas rakstveidā.
Sēdes protokolu paraksta visi padomes locekļi, kas piedalījušies sēdē. |
|
|
|
||
44.pants. Komisijas darba organizācija un
struktūra |
|
|
|
|
|
(1) Padome nosaka komisijas iekšējās darba
organizācijas kārtību un izpildinstitūcijas struktūru. |
|
|
|
|
|
(2) Padome izstrādā
nolikumu, kurā reglamentē komisijas darbību, izpildinstitūcijas darba
organizāciju un struktūrvienību vadītāju iecelšanas kārtību, nosaka padomes
sēdē izskatīšanai paredzēto lēmumu projektu un citu dokumentu sagatavošanas
kārtību. |
26. 44.pantā: aizstāt otrajā daļā vārdu
"izstrādā" ar vārdu "apstiprina"; |
|
26. 44.pantā: aizstāt otrajā daļā vārdu
"izstrādā" ar vārdu "apstiprina"; |
||
(3) Padomes izstrādāto nolikumu izskata un
apstiprina Ministru kabinets. |
izslēgt trešo
daļu. |
|
|
izslēgt trešo
daļu. |
|
45.pants. Informācijas sniegšanas ierobežojumi |
|
|
|
||
(1) Priekšsēdētājam, padomes locekļiem un
izpildinstitūcijas darbiniekiem, kā arī regulatora darbībā pieaicinātajām
personām ir aizliegts publiski vai citā veidā izpaust ziņas vai citu ar
regulatora funkciju izpildi saistītu ierobežotas pieejamības informāciju,
kura tām, pildot dienesta pienākumus vai citādi, kļuvusi zināma par
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju darbību vai to uzņēmējdarbību
kopumā, izņemot normatīvajos aktos īpaši noteiktus gadījumus. |
|
|
|
||
(2) Padomes locekļi un izpildinstitūcijas darbinieki,
kā arī regulatora darbībā pieaicinātās personas ir tiesīgas izpaust
informāciju, kura tām, pildot dienesta pienākumus, kļuvusi zināma par
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju darbību vai to uzņēmējdarbību
kopumā, ja šī informācija saskaņā ar Informācijas atklātības likumu ir
atklāta. |
|
|
|
||
46.pants. Padomes locekļu un izpildinstitūcijas
darbinieku atalgojums |
27. Izteikt 46.pantu šādā redakcijā: "46.pants. Padomes locekļu un izpildinstitūcijas darbinieku atalgojums |
|
27. Izteikt 46.pantu šādā redakcijā: "46.pants. Padomes locekļu un izpildinstitūcijas darbinieku atalgojums |
||
Padome nosaka priekšsēdētāja un padomes locekļu
algu, kā arī izpildinstitūcijas darbinieku atalgojumu gadskārtējā valsts
budžetā atalgojumiem paredzētās apropriācijas ietvaros saskaņā ar Ministru
kabineta apstiprinātajiem darba samaksas noteikumiem. |
Padome nosaka priekšsēdētāja un padomes locekļu algu, kā arī izpildinstitūcijas
darbinieku atalgojumu gadskārtējā valsts budžetā atalgojumam paredzētās
apropriācijas ietvaros." |
|
|
Padome nosaka priekšsēdētāja un padomes locekļu algu, kā arī izpildinstitūcijas
darbinieku atalgojumu gadskārtējā valsts budžetā atalgojumam paredzētās
apropriācijas ietvaros." |