Likumprojekts otrajam
lasījumam
Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās, vides
(reģ. nr.889 )
Spēkā esošā
redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. p.k. |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas slēdziens |
Redakcija, kādā komisija
ierosina pieņemt likumprojektu otrajā lasījumā |
Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem
|
Grozījumi likumā
Par sabiedrisko pakalpojumu
regulatoriem |
|
|
|
Grozījumi likumā
Par sabiedrisko pakalpojumu
regulatoriem |
|
Izdarīt likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 22.nr.; 2001, 11., 21. nr.) šādus
grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 22.nr.;
2001, 11., 21. nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Skat. priekšl. nr. 3 |
||
|
1. Aizstāt visā likumā vārdu "uzņēmējdarbība" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "komercdarbība" (attiecīgā locījumā). |
1. |
Atbalstīt redakc. precizējot |
||
|
2. Aizstāt visā likumā vārdu "uzņēmums" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "komersants" (attiecīgā locījumā). |
2. |
Atbalstīt redakc. precizējot |
3. Aizstāt 16. panta otrajā un trešajā daļā, 23. panta pirmajā daļā, 30. panta ceturtajā daļā un 31. panta otrajā daļā vārdu uzņēmums (attiecīgā locījumā) ar vārdu komersants (attiecīgā locījumā). |
|
|
3. Aizstāt visā likumā vārdu "finansu" ar vārdu "finanšu". |
3. |
Pārcelt likumprojekta 3.pantu kā 1. pantu
attiecīgi mainot pantu numerāciju. |
Atbalstīt |
|
2.pants. Likuma darbības joma |
|
|
|
||
(1) Šis likums nosaka sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas vispārīgo kārtību un regulēšanas sistēmas izveides un darbības pamatprincipus. |
|
|
|
||
(2) Valsts regulē sabiedrisko pakalpojumu
sniegšanu kā uzņēmējdarbību šādās nozarēs (turpmāk valsts
regulējamās nozares): |
|
|
|
||
1) enerģētika, izņemot siltumapgādi, kur
ražošanas procesā netiek izstrādāta elektroenerģija; |
|
|
|
|
|
2) telekomunikācijas; |
4. Aizstāt 2.panta otrās daļas 2.punktā vārdu "telekomunikācijas" ar vārdiem "elektroniskie sakari". |
|
|
|
4. Aizstāt 2.panta otrās daļas 2.punktā vārdu "telekomunikācijas" ar vārdiem "elektroniskie sakari". |
3) pasts; |
|
|
|
|
|
4) dzelzceļa transports (tajā skaitā pasažieru
pārvadājumi pa dzelzceļu). |
|
|
|
|
|
(3) Pašvaldības, izpildot vienu no likumā noteiktajām
pastāvīgajām funkcijām komunālo pakalpojumu organizēšanu iedzīvotājiem,
savā administratīvajā teritorijā regulē sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu kā uzņēmējdarbību
šādās nozarēs (turpmāk pašvaldību regulējamās nozares): |
|
|
|
||
1) sadzīves atkritumu apsaimniekošana, izņemot sadzīves
atkritumu pārstrādi; |
|
|
|
|
|
2) ūdensapgāde un kanalizācija; |
|
|
|
|
|
3) siltumapgāde, kur ražošanas procesā
netiek izstrādāta elektroenerģija. |
|
|
|
|
|
(4) To sabiedrisko pakalpojumu veidus, kuru
sniegšanu nepieciešams regulēt, valsts regulējamās nozarēs nosaka Ministru
kabinets, bet pašvaldību regulējamās nozarēs attiecīgās pašvaldības saskaņā
ar šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem. |
|
|
|
|
|
(5)
Pasažieru regulāros autopārvadājumus (izņemot autopārvadājumus
starptautiskajos maršrutos), kas tiek dotēti no valsts budžeta vai valsts
speciālā budžeta, regulē valsts vai pašvaldība attiecīgi savas kompetences ietvaros
saskaņā ar Autopārvadājumu likumu. Likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu
regulatoriem" noteiktajā kārtībā nosa
ka tarifu aprēķināšanas metodiku un
maksimālo robežtarifu maksai par šādiem pasažieru pārvadājumiem. |
|
|
|
|
|
4.pants. Sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēji un sabiedrisko pakalpojumu lietotāji |
|
|
|
|
|
(1)
Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir tāds uzņēmējs, kurš regulējamās
nozarēs sniedz sabiedriskos pakalpojumus noteiktā teritorijā un kura darbība
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā tiek regulēta saskaņā ar šo likumu. |
5. Aizstāt 4.panta pirmajā daļā
vārdu "uzņēmējs" ar vārdu "komersants". |
|
|
5. Aizstāt 4.panta pirmajā daļā vārdu "uzņēmējs" ar vārdu
"komersants". |
|
(2) Sabiedrisko pakalpojumu lietotāji
(turpmāk lietotāji) ir fiziskās vai juridiskās personas, kuras no
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem saņem sabiedriskos pakalpojumus. |
|
|
|
|
|
7.pants. Regulators valsts
regulējamās nozarēs |
|
|
|
|
|
(1) Valsts regulējamās nozarēs regulators
ir valsts iestāde, kas uzrauga, lai sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā šajās
nozarēs tiktu ievērots šis likums, kā arī attiecīgo valsts regulējamo nozaru
speciālie normatīvie akti. |
|
|
|
|
|
(2)
Valsts regulējamās nozarēs tiek izveidots vienots regulators sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk komisija). Komisija ir Ekonomikas
ministrijas pārraudzībā esoša iestāde. |
6. Izteikt 7.panta otrās daļas otro teikumu
šādā redakcijā: "Komisija ir ekonomikas ministra pārraudzībā esoša atvasināta publiska persona. |
|
|
6. 7.pantā: izteikt otrās daļas otro teikumu šādā redakcijā: "Komisija ir ekonomikas ministra pārraudzībā esoša atvasināta publiska persona.; |
|
(3) Komisijas lēmējinstitūcija ir padome.
Padome komisijas vārdā pieņem lēmumus un izdod administratīvos aktus, kas ir
saistoši konkrētiem sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un lietotājiem. |
|
|
|
|
|
(4) Saeima pēc Ministru kabineta
priekšlikuma uz pieciem gadiem ieceļ amatā komisijas priekšsēdētāju, kas ir
arī padomes priekšsēdētājs (turpmāk priekšsēdētājs), un četrus padomes
locekļus. Ministru kabinets padomes locekļu amata pretendentus izraugās
konkursa kārtībā. |
|
|
|
||
(5) Ja padomes locekļa pilnvaras kāda
iemesla dēļ izbeidzas pirms noteiktā pilnvaru termiņa beigām, Saeima pēc
Ministru kabineta priekšlikuma ieceļ amatā citu padomes locekli. |
|
|
|
|
|
(6) Komisija ir juridiskā persona.
Komisijai ir nošķirta manta, patstāvīga bilance un konts Valsts kasē. |
4. |
Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs K. Peters Aizstāt 7. panta sestajā daļā vārdu
nošķirta ar vārdu sava. |
Atbalstīt |
aizstāt sestajā daļā vārdu nošķirta ar vārdu sava. |
|
10.pants. Regulatora
tiesības |
|
|
|
|
|
(1) Regulators, pildot likumā noteiktos
uzdevumus, ir tiesīgs pieprasīt un netraucēti saņemt no sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējiem un lietotājiem, no valsts un pašvaldību iestādēm, kā
arī no amatpersonām šo uzdevumu veikšanai nepieciešamo informāciju. |
7.
10.pantā: aizstāt pirmajā daļā
vārdus "noteiktos uzdevumus" ar vārdiem "noteiktās
funkcijas"; |
|
|
7.
10.pantā: aizstāt pirmajā daļā
vārdus "noteiktos uzdevumus" ar vārdiem "noteiktās funkcijas"; |
|
(2) Komisijas
priekšsēdētājs piedalās Ministru kabineta komitejas sēdēs. Komisija iesniedz
normatīvo aktu projektus Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Institūcijām,
kas iesniedz Ministru kabinetam ar sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu
saistītu normatīvo aktu projektus, tie jāiesniedz arī komisijai saskaņošanai. |
|
|
|
|
|
(3) Regulators izskata iesniegumus un
sūdzības par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. |
|
|
|
|
|
(4) Komisijas priekšsēdētājs vai viņa
pilnvarota amatpersona ir tiesīga sastādīt sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam
administratīvo pārkāpumu protokolu, kas tiek izskatīts likumā noteiktajā
kārtībā. |
5. |
Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs K. Peters Papildināt 10. panta ceturto daļu pēc vārda
sniedzējam ar vārdiem vai lietotājam. |
Atbalstīt |
papildināt ceturto daļu pēc vārda
sniedzējam ar vārdiem vai lietotājam; |
|
(5) Komisija likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā pilnvaro pašvaldības izpildīt centralizētās siltumapgādes regulēšanas funkciju un var pilnvarot pašvaldības izpildīt citu sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas funkciju valsts regulējamās nozarēs, ja attiecīgās pašvaldības tam piekrīt. Šādu pilnvarojumu komisija publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un vismaz vienā attiecīgās pašvaldības vietējā laikrakstā. |
izteikt piektās daļas pirmo teikumu šādā
redakcijā: "Komisija likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā
var pilnvarot pašvaldību veikt sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas funkciju
valsts regulējamās nozarēs, ja attiecīgā pašvaldība tam piekrīt."; |
|
|
izteikt piektās daļas pirmo teikumu šādā
redakcijā: "Komisija likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā
var pilnvarot pašvaldību veikt sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas funkciju
valsts regulējamās nozarēs, ja attiecīgā pašvaldība tam piekrīt."; |
|
(6)
Pašvaldībām nodoto sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas funkciju izpildi
valsts regulējamās nozarēs organizē attiecīgā pašvaldība kārtībā, kāda
šajā likumā noteikta komisijai attiecībā uz sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanu valsts regulējamās nozarēs. Komisijas nodotās sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas funkcijas attiecīgā pašvaldība pilda par līdzekļiem,
kas komisijas budžetā paredzēti nodotās sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas
funkcijas izpildei. |
aizstāt sestajā daļā vārdus
"attiecīgā pašvaldība" ar vārdiem "attiecīgās pašvaldības
regulators"; |
|
|
aizstāt sestajā daļā vārdus "attiecīgā pašvaldība" ar vārdiem
"attiecīgās pašvaldības regulators"; |
|
|
papildināt pantu ar septīto daļu šādā
redakcijā: "(7) Regulators nosaka kvalitātes prasības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai." |
|
|
papildināt pantu ar septīto daļu šādā
redakcijā: "(7) Regulators nosaka kvalitātes prasības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai." |
|
12.pants. Regulatora atbildība |
8. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā: "12.pants. Regulatora atbildība |
|
|
8. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā: "12.pants. Regulatora atbildība |
|
(1) Regulators ir atbildīgs par savas darbības likumību. |
|
|
|||
(2) Zaudējumus,
kas sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un regulējamo nozaru uzņēmumiem tieši
nodarīti ar nelikumīgu regulatora lēmumu, atlīdzina likumā noteiktajā kārtībā
tādā apmērā, kas atbilst regulatora locekļu civiltiesiskās atbildības
apdrošināšanas apmēram, un šādu zaudējumu atlīdzību regresa kārtībā piedzen
no regulatora locekļiem. |
(2) Zaudējumus, kas radušies regulatora prettiesiska lēmuma vai
prettiesiska administratīvā akta dēļ, atlīdzina normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā." |
|
|
(2) Zaudējumus, kas radušies regulatora prettiesiska lēmuma vai
prettiesiska administratīvā akta dēļ, atlīdzina normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā." |
|
(3) Regulatora loceklim, stājoties amatā,
jāapdrošina sava civiltiesiskā atbildība. Regulatora locekļu civiltiesiskās
atbildības apdrošināšanas minimālo summu nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
||
(4) Regulatora loceklis, kurš balsojis pret
nelikumīgu regulatora lēmumu, ja pietiekams šāda balsojuma pamatojums
atzīmēts attiecīgās regulatora sēdes protokolā vai rakstveida pamatojums
pievienots protokolam, kurā par to izdarīts attiecīgs ieraksts, atbrīvojams
no zaudējumu atlīdzības piedziņas regresa kārtībā. |
|
|
|
|
|
16.pants. Sabiedrisko
pakalpojumu licence |
|
|
|
|
|
(1) Sabiedrisko pakalpojumu licence
(turpmāk licence) dod sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam tiesības uzņemties
līdzīgas saistības vienlaikus pret vairākiem lietotājiem licencē noteiktajā
teritorijā (turpmāk licences darbības zona) un nosaka sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja pienākumu nodrošināt šiem lietotājiem sabiedriskos
pakalpojumus noteiktā kvalitātē un kvantitātē par noteiktajiem tarifiem. |
|
|
|
|
|
(2) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
regulators licencē sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu un regulējamo nozaru uzņēmumus,
kā arī licences pieprasījuma iesniegšanas kārtību, ja tā nav noteikta nozaru
speciālajos likumos. |
|
|
|||
(3) Regulators uz noteiktu laiku izsniedz
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam un regulējamo nozaru uzņēmumiem
licenci, norādot tajā sabiedrisko pakalpojumu veidus. |
|
|
|
|
|
(4) Regulatora lēmumus par licenču izsniegšanu,
piešķirto licenču anulēšanu, atteikumu piešķirt licenci, kā arī par
grozījumiem licences nosacījumos, ja tie attiecas uz sabiedriskā pakalpojuma
veidu, licences termiņu vai licences darbības zonu, 30 dienu laikā pēc
attiecīgā lēmuma pieņemšanas publicē laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis". |
9.
Papildināt 16.panta ceturto daļu pēc vārda "anulēšanu" ar vārdu
iekavās "(atcelšanu)". |
|
9. Papildināt 16.panta ceturto daļu pēc vārda "anulēšanu" ar vārdu "(atcelšanu)". |
||
(5) Regulators uzrauga licences nosacījumu izpildi un sabiedrisko
pakalpojumu atbilstību licences nosacījumiem. |
|
|
|
|
|
(6) Pašvaldības regulatoram, licencējot
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju, jāņem vērā attiecīgās pašvaldības
administratīvās teritorijas attīstības plāni saistībā ar regulējamo nozaru
attīstību un pašvaldības saistošie noteikumi. |
|
|
|
|
|
17.pants. Licences nosacījumi |
|
|
|
|
|
(1) Licencē
norāda sabiedriskā pakalpojuma veidu, licences termiņu un licences darbības
zonu kā ģeogrāfisku teritoriju, un tajā tiek ietverti arī īpašie nosacījumi,
kurus paredz regulējamās nozares speciālie normatīvie akti. |
10. Izteikt 17.panta pirmo daļu šādā
redakcijā: "(1) Licencē norāda sabiedriskā
pakalpojuma veidu, licences termiņu, licences darbības zonu kā ģeogrāfisku
teritoriju, licences grozīšanas un anulēšanas (atcelšanas) iespējas, kā arī īpašos
nosacījumus, kurus paredz regulējamās nozares speciālie normatīvie
akti." |
|
10. Izteikt 17.panta pirmo daļu šādā
redakcijā: "(1) Licencē norāda sabiedriskā
pakalpojuma veidu, licences termiņu, licences darbības zonu kā ģeogrāfisku
teritoriju, licences grozīšanas un anulēšanas (atcelšanas) iespējas, kā arī īpašos
nosacījumus, kurus paredz regulējamās nozares speciālie normatīvie
akti." |
||
(2) Licences nosacījumiem jābūt objektīvi
pamatotiem, taisnīgiem, vienlīdzīgiem un atklātiem. |
|
|
|
|
|
18.pants. Licences
nosacījumu grozīšana un licences anulēšana |
11. Izteikt 18.pantu šādā redakcijā: "18.pants. Licences nosacījumu grozīšana, licences anulēšana (atcelšana) un darbības apturēšana |
|
11. Izteikt 18.pantu šādā redakcijā: "18.pants. Licences
nosacījumu grozīšana, licences anulēšana (atcelšana) un darbības apturēšana |
||
(1) Pamatotu ierosinājumu grozīt izsniegtās licences
nosacījumus vai anulēt licenci sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs iesniedz
regulatoram tādā pašā kārtībā, kādu Ministru kabinets noteicis licences
pieprasījuma iesniegšanai. |
(1) Pamatotu ierosinājumu grozīt izsniegtās licences nosacījumus vai anulēt
(atcelt) licenci sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs iesniedz regulatoram
Ministru kabineta noteiktā kārtībā. |
|
(1) Pamatotu ierosinājumu grozīt izsniegtās licences nosacījumus vai anulēt
(atcelt) licenci sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs iesniedz regulatoram
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
||
(2) Regulators var grozīt izsniegtās
licences nosacījumus šādos gadījumos: |
(2)
Regulators groza izsniegtās licences nosacījumus, ja: |
|
|
(2)
Regulators groza izsniegtās licences nosacījumus, ja: |
|
1) ir stājušies spēkā grozījumi
normatīvajos aktos, kas attiecas uz regulējamo sabiedrisko pakalpojumu veidu; |
1) ir
stājušies spēkā grozījumi normatīvajos aktos, kas attiecas uz regulējamo
sabiedrisko pakalpojumu veidu; |
|
|
1) ir
stājušies spēkā grozījumi normatīvajos aktos, kas attiecas uz regulējamo
sabiedrisko pakalpojumu veidu; |
|
2) citādi nav iespējams nodrošināt ekonomiski
pamatotu sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu licences darbības zonā; |
2)
citādi nav iespējams nodrošināt ekonomiski pamatotu sabiedrisko pakalpojumu
sniegšanu licences darbības zonā; |
|
|
2)
citādi nav iespējams nodrošināt ekonomiski pamatotu sabiedrisko pakalpojumu
sniegšanu licences darbības zonā; |
|
3) sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir
iesniedzis pamatotu ierosinājumu atbilstoši šā panta pirmās daļas prasībām. |
3)
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir iesniedzis pamatotu ierosinājumu. |
|
|
3)
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir iesniedzis pamatotu ierosinājumu. |
|
(3) Regulators,
informējot attiecīgās regulējamās nozares ministriju vai attiecīgo
pašvaldību, var anulēt sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam izsniegto licenci
gadījumos, kad sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs: |
(3) Regulators, informējot attiecīgās regulējamās nozares ministriju vai attiecīgo pašvaldību, anulē (atceļ) sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam izsniegto licenci, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs: |
|
|
(3) Regulators, informējot attiecīgās regulējamās nozares ministriju vai
attiecīgo pašvaldību, anulē (atceļ) sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam
izsniegto licenci, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs: |
|
1) neievēro vai pārkāpj tam izsniegtās
licences nosacījumus; |
1) neievēro vai pārkāpj tam izsniegtās licences nosacījumus; |
|
|
1) neievēro vai pārkāpj tam izsniegtās licences nosacījumus; |
|
2) pārkāpis normatīvajos aktos noteiktās
prasības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā; |
2) neievēro vai pārkāpj normatīvajos aktos noteiktās prasības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā; |
|
|
2) neievēro vai pārkāpj normatīvajos aktos noteiktās prasības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā; |
|
3) atzīts par likvidējamu vai
maksātnespējīgu; |
3) atzīts par likvidējamu; |
|
|
3) atzīts par likvidējamu; |
|
4) iesniedzis pamatotu ierosinājumu
atbilstoši šā panta pirmās daļas prasībām. |
4) iesniedzis pamatotu ierosinājumu; |
|
|
4) iesniedzis pamatotu ierosinājumu; |
|
|
5) 12 mēnešu laikā no licences izsniegšanas dienas nav sācis sniegt sabiedriskos pakalpojumus (ja licencē nav noteikts sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas sākuma termiņš). |
|
|
5) 12 mēnešu laikā no licences izsniegšanas dienas nav sācis sniegt sabiedriskos pakalpojumus (ja licencē nav noteikts sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas sākuma termiņš). |
|
(4) Par
licences nosacījumu grozīšanu regulators rakstveidā brīdina sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēju vismaz 30 dienas iepriekš. |
(4) Par licences nosacījumu grozīšanu regulators rakstveidā brīdina sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vismaz 30 dienas iepriekš. Šā panta otrās daļas 3.punktā noteiktajā gadījumā regulators nosaka brīdināšanas termiņu. |
|
(4) Par licences nosacījumu grozīšanu regulators rakstveidā brīdina sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vismaz 30 dienas iepriekš. Šā panta otrās daļas 3.punktā noteiktajā gadījumā regulators nosaka brīdināšanas termiņu. |
||
(5) Par licences anulēšanu regulators
rakstveidā brīdina sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vismaz sešus mēnešus
iepriekš. |
(5)
Par licences anulēšanu (atcelšanu) regulators rakstveidā brīdina sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēju vismaz trīs mēnešus iepriekš. Šā panta trešās daļas 3.,
4. un 5.punktā noteiktajā gadījumā, kā arī anulējot (atceļot) licenci saskaņā
ar Administratīvā procesa likumu, regulators nosaka brīdināšanas termiņu. |
|
(5)
Par licences anulēšanu (atcelšanu) regulators rakstveidā brīdina sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēju vismaz trīs mēnešus iepriekš. Šā panta trešās daļas 3.,
4. un 5.punktā noteiktajā gadījumā, kā arī anulējot (atceļot) licenci saskaņā
ar Administratīvā procesa likumu, regulators nosaka brīdināšanas termiņu. |
||
(6) Ja licence tiek anulēta, sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējam neatmaksā saskaņā ar šā likuma 29. un 30.pantu
nomaksāto valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu. |
(6) Ja licence tiek anulēta (atcelta), sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam neatmaksā saskaņā ar šā likuma 30.pantu samaksāto valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu. |
|
|
(6) Ja licence tiek anulēta (atcelta), sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam
neatmaksā saskaņā ar šā likuma 30.pantu samaksāto valsts nodevu par sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanu. |
|
|
(7)
Regulators aptur izsniegtās licences darbību, ja ir pamatotas aizdomas par
to, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs neievēro vai pārkāpj tam izsniegtās
licences nosacījumus vai normatīvajos aktos noteiktās prasības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanā. |
|
|
(7)
Regulators aptur izsniegtās licences darbību, ja ir pamatotas aizdomas par
to, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs neievēro vai pārkāpj tam izsniegtās
licences nosacījumus vai normatīvajos aktos noteiktās prasības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanā. |
|
|
(8)
Administratīvā procesa likumā noteiktais tiesiska administratīva akta atcelšanas
termiņa ierobežojums netiek piemērots, izdarot grozījumus licencē vai licenci
anulējot (atceļot) saskaņā ar šo likumu." |
|
|
(8)
Administratīvā procesa likumā noteiktais tiesiska administratīvā akta atcelšanas
termiņa ierobežojums netiek piemērots, izdarot grozījumus licencē vai licenci
anulējot (atceļot) saskaņā ar šo likumu." |
|
19.pants. Tarifu
noteikšanas kārtība |
|
|
|
|
|
(1) Sabiedrisko pakalpojumu tarifus
regulējamās nozarēs sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji aprēķina saskaņā ar
noteikto tarifu aprēķināšanas metodiku un iesniedz regulatoram aprēķināto
tarifu projektus kopā ar tarifu aprēķina projektā minēto tarifus veidojošo
izmaksu pamatojumu. |
|
|
|
|
|
(2) Komisija izvērtē sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja iesniegtos noteiktā kārtībā aprēķināto tarifu projektus
90 dienu laikā pēc tarifu projekta saņemšanas. |
|
|
|
|
|
(3) Pašvaldības regulators izvērtē
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja iesniegtos noteiktā kārtībā aprēķināto
tarifu projektus 50 dienu laikā pēc tarifu projekta saņemšanas. |
|
|
|
|
|
(4) Ja iesniegtajos projektos tarifi nav aprēķināti
šajā likumā noteiktajā kārtībā, regulators 10 dienu laikā nosūta
iesniedzējam motivētu noraidījumu. |
12. Aizstāt 19.panta ceturtajā daļā vārdu "dienu" ar vārdu
"darbdienu". |
|
|
12. Aizstāt 19.panta ceturtajā daļā vārdu "dienu" ar vārdu "darbdienu". |
|
(5) Regulators
pieņem lēmumu par papildu informācijas nepieciešamību, ja sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja iesniegtajā aprēķināto tarifu projektā un tarifus
veidojošo izmaksu pamatojuma dokumentos nav pietiekamu ziņu objektīvai
aprēķināto tarifu projekta apstiprināšanai vai noraidīšanai. Šādā gadījumā regulators
nosūta sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam paziņojumu par pieņemto lēmumu un
pieprasa papildu informāciju vai dokumentus. |
|
|
|
||
(6) Regulators, ja nepieciešams, tarifu
projektu izvērtēšanai vai paskaidrojumu sniegšanai pieaicina attiecīgā
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja un Patērētāju tiesību aizsardzības centra
pārstāvjus vai neatkarīgus ekspertus. |
|
|
|
|
|
(7) Komisija izvērtētos tarifu projektus
apstiprina vai noraida 30 dienu laikā pēc to izskatīšanas. |
|
|
|
|
|
(8) Pašvaldības regulators izvērtētos
tarifu projektus apstiprina vai noraida 20 dienu laikā pēc to izskatīšanas. |
|
|
|
|
|
(9) Ja izvērtētos tarifu projektus noraida, regulators
10 dienu laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas sniedz motivētu noraidījumu
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam. |
|
|
|
|
|
(10) Tarifu projektu apstiprināšanas
gadījumā regulators par to 10 dienu laikā paziņo sabiedrisko pakalpojumu
sniedzējam. |
|
|
|
|
|
(11) Regulators katru gadu līdz janvāra
beigām informē Finansu ministriju par prognozējamo tarifu maiņu. |
|
|
|
|
|
(12) Pašvaldību regulatori katru gadu līdz
janvāra beigām informē attiecīgās pašvaldības par prognozējamo tarifu maiņu. (Ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 10.05.2001. likumu, kas stājas spēkā no 01.06.2001.) |
|
|
|
|
|
21.pants. Tarifu atklātums |
|
|
|
|
|
(1) Valsts regulējamās nozarēs regulatora
noteikto tarifu aprēķināšanas metodiku publicē laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis" 10 dienu laikā pēc tās noteikšanas. |
|
|
|
|
|
(2) Regulators nosaka kārtību, kādā lietotāji var
iepazīties ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iesniegtajiem tarifu
projektiem, iesniegt savus priekšlikumus un ieteikumus regulatoram un
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam. Informāciju par šādu kārtību valsts regulējamās
nozarēs publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", bet pašvaldību
regulējamās nozarēs v
ismaz vienā attiecīgās pašvaldības vietējā laikrakstā
10 dienu laikā pēc šīs kārtības noteikšanas. |
|
|
|
|
|
(3) Valsts regulējamās nozarēs sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēji informāciju par aprēķināto tarifu projektiem publicē
laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" 10 dienu laikā pēc to iesniegšanas
regulatoram vai pašvaldībai, kura ir pilnvarota izpildīt regulatora funkciju valsts
regulējamā nozarē. |
|
|
|
|
|
(4) Pašvaldību regulējamās nozarēs
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji informāciju par aprēķināto tarifu
projektiem publicē vismaz vienā attiecīgās pašvaldības vietējā laikrakstā 10
dienu laikā pēc to iesniegšanas regulatoram. |
|
|
|
|
|
(5) Valsts regulējamās nozarēs regulatora
noteiktos tarifus publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" 10 dienu
laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas. |
|
|
|
|
|
(6)
Pašvaldību regulējamās nozarēs un tajos gadījumos, kad pašvaldība ir
pilnvarota noteikt tarifus valsts regulējamās nozarēs, apstiprinātos tarifus
publicē vismaz vienā attiecīgās pašvaldības vietējā laikrakstā 10 dienu laikā
pēc lēmuma pieņemšanas par tarifu noteikšanu. |
|
|
|
|
|
(7) Apstiprinātie tarifi stājas spēkā regulatora
administratīvajā aktā noteiktajā dienā, taču ne agrāk kā trīsdesmitajā dienā
pēc to publicēšanas. |
|
|
|
|
|
|
13. Papildināt 21.pantu ar astoto daļu šādā
redakcijā: "(8) Pieteikuma iesniegšana tiesā par
tāda administratīvā akta atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā
neesošu, ar kuru apstiprināts tarifs, neaptur komisijas izdota administratīvā
akta darbību." |
|
|
13. Papildināt 21.pantu ar astoto daļu šādā
redakcijā: "(8) Pieteikuma iesniegšana tiesā par
tāda administratīvā akta atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā
neesošu, ar kuru apstiprināts tarifs, neaptur komisijas izdota administratīvā
akta darbību." |
|
23.pants. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja
pārveidošana un darbības izbeigšana |
|
|
|
|
|
(1) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja pārveidošanu,
ja tās rezultātā mainās licencē ietvertie nosacījumi, valsts regulējamās
nozarēs sabiedrisko pakalpojumu uzņēmums var uzsākt pēc regulatora
rakstveida atļaujas saņemšanas, bet pašvaldību regulējamās nozarēs pēc
regulatora un attiecīgās pašvaldības rakstveida atļaujas saņemšanas. Šādas
atļaujas tiek izsniegtas laikposmā, kas nevar būt ilgāks par pusgadu. |
|
|
|
|
|
(2) Regulators saskaņā ar izsniegto atļauju sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja pārveidošanai izdara attiecīgu grozījumu sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja licences nosacījumos. |
|
|
|
|
|
(3) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja
darbību valsts regulējamās nozarēs var apturēt, pārtraukt vai izbeigt pēc
regulatora rakstveida atļaujas saņemšanas, bet pašvaldību regulējamās nozarēs
pēc regulatora un attiecīgās pašvaldības rakstveida atļaujas saņemšanas. |
|
|
|
|
|
24.pants. Sabiedrisko
pakalpojumu pieprasījums |
|
|
|
|
|
(1) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam
licences darbības zonā jānodrošina sabiedriskie pakalpojumi pēc saņēmēju un
citu personu pamatota pieprasījuma, ja šā pakalpojumu sniedzēja finansiālās
un objektu vai infrastruktūras tehniskās iespējas to pieļauj. |
14. Aizstāt 24.panta pirmajā daļā
un 32.panta otrajā daļā vārdu "saņēmējs" (attiecīgā locījumā) ar vārdu
"lietotājs" (attiecīgā locījumā). |
|
14. Aizstāt 24.panta pirmajā daļā un 32.panta otrajā daļā vārdu "saņēmējs"
(attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdu "lietotājs" (attiecīgā
skaitlī un locījumā). |
||
(2) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs
izskata sabiedrisko pakalpojumu pieprasījumu, izvērtē tā pamatotību un
pieprasīto sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai nepieciešamās izmaksas un ne
vēlāk kā 30 dienu laikā pēc reģistrēta pieprasījuma saņemšanas informē
pieprasītāju par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas uzsākšanu. |
|
|
|
|
|
(3) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs 30
dienu laikā pēc reģistrētā pieprasījuma saņemšanas sniedz pieprasītājam
pamatotu rakstveida atteikumu, ja attiecīgo sabiedrisko pakalpojumu sniegšana
nav iespējama, un informē par to regulatoru. |
|
|
|
|
|
(4) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs var
vienoties ar pieprasītāju, ka tas sedz ar sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas
uzsākšanu saistītos papildu izdevumus. |
|
|
|
||
25.pants. Informācijas
nodrošināšana |
|
|
|
|
|
(1) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs
sniedz regulatoram tā pieprasīto informāciju regulatora noteiktajā laikā un
kārtībā. |
|
|
|
|
|
(2) Sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējs nodrošina regulatoram iespēju brīvi iegūt jebkuru
informāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem un nepieciešamo informāciju par
uzņēmējdarbību, kuru sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs veic brīvas
konkurences un tirgus apstākļos, kā arī iespēju iepazīties ar sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja grāmatvedības dokumentiem. |
15. Aizstāt 25.panta otrajā daļā
vārdus "uzņēmējdarbību, kuru sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs veic brīvas
konkurences un tirgus apstākļos" ar vārdiem "cita veida komercdarbību". |
|
|
15. Aizstāt 25.panta otrajā daļā vārdus "uzņēmējdarbību, kuru
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs veic brīvas konkurences un tirgus apstākļos"
ar vārdiem "cita veida komercdarbību". |
|
(3) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs
nodrošina regulatoram iespēju veikt sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas
funkciju izpildei nepieciešamo pārbaudi un kontroli, kā arī iespēju piekļūt
iekārtām un mēraparātiem, ievērojot drošības prasības. |
|
|
|
|
|
26.pants. Sabiedrisko
pakalpojumu veidu nodalīšana |
|
|
|
|
|
(1) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs var
regulējamā nozarē vienlaikus sniegt vairāku veidu sabiedriskos pakalpojumus. |
|
|
|
|
|
(2) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja
grāmatvedībā jābūt atsevišķai uzskaitei attiecībā uz katru sabiedrisko
pakalpojumu veidu, lai sniegtu regulatoram informāciju par sabiedriskajiem
pakalpojumiem regulējamā nozarē un pārskatu par sabiedrisko pakalpojumu
sniedzēja uzņēmējdarbību kopumā. |
16. Izteikt 26.panta otro daļu šādā redakcijā: "(2) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs kārto atsevišķu grāmatvedības uzskaiti katram sabiedriskā pakalpojuma veidam. Minētā uzskaite ir nodalīta no kopējās komercdarbības grāmatvedības uzskaites." |
|
16. Izteikt 26.panta otro daļu šādā
redakcijā: "(2) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs kārto atsevišķu grāmatvedības uzskaiti katram sabiedriskā pakalpojuma veidam. Minētā uzskaite ir nodalīta no kopējās komercdarbības grāmatvedības uzskaites." |
||
27.pants. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja
uzņēmējdarbība brīvas konkurences apstākļos |
17. 27.pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: "27.pants. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja cita veida darbība; |
|
17. 27.pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: "27.pants. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja cita veida darbība; |
||
(1) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ārpus regulējamām
nozarēm brīvas konkurences apstākļos var veikt uzņēmējdarbību,
kura šā likuma 26.pantā noteiktajā kārtībā jānošķir no darbības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanā. |
izslēgt pirmajā un otrajā daļā vārdus "brīvas konkurences apstākļos". |
|
izslēgt pirmajā un otrajā daļā vārdus "brīvas konkurences apstākļos". |
||
(2) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam nav
tiesību izmantot tarifu ieņēmumus, lai segtu izmaksas, kas saistītas ar tā uzņēmējdarbību
brīvas konkurences apstākļos vai cita veida darbību, kura nav
tieši saistīta ar sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, tai skaitā sponsorēšanu,
ziedošanu vai labdarību. Šajā panta daļā minētais ierobežojums nav
attiecināms uz tādiem gadījumiem, kad sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs
izmanto tarifu ieņēmumus ziedojumiem likuma "Par uzņēmumu ienākuma
nodokli" 20.panta otrajā daļā minētajām organizācijām un fondiem un šāda
ziedojuma apmērs nepārsniedz summu, kas dod tiesības ziedotājiem saņemt
likumā noteikto nodokļa atlaidi |
|
|
|
||
28.pants. Sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēja licences darbības zonas pārņemšana |
|
|
|
||
(1) Regulators pieņem lēmumu par
nepieciešamību pārņemt sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja licences darbības
zonu: |
|
|
|
|
|
1) sešus mēnešus iepriekš, ja sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējam tiks anulēta licence; |
18. 28.pantā: izteikt 28.panta pirmās daļas 1.punktu šādā
redakcijā: "1) ja sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam tiks anulēta (atcelta) licence;"; |
|
18. 28.pantā: izteikt pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
"1) ja sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam tiks anulēta (atcelta) licence;"; |
||
2) ja pēc sešiem mēnešiem beidzas
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja licences termiņš un šis pakalpojumu
sniedzējs nevēlas turpināt tādu sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, kuriem
nepieciešama jauna licence; |
|
|
|
|
|
3) ja sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs
kādu iemeslu dēļ nav spējīgs nodrošināt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus
sabiedriskos pakalpojumus. |
|
|
|
|
|
(2) Ja regulators pieņem lēmumu par
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja licences darbības zonas pārņemšanu, tas 10 dienu
laikā paziņo par to attiecīgās regulējamās nozares atbildīgajai ministrijai
vai attiecīgajai pašvaldībai. Attiecīgās regulējamās nozares atbildīgā
ministrija vai pašvaldība, kuras administratīvajā teritorijā atrodas
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, uz laiku ieceļ par sabiedrisko pakalpojumu
sniedzēja licencē noteiktajiem sabiedriskajiem pakalpojumiem atbildīgo
personu tādu pasākumu īstenošanai, lai rosinātu uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības)
pārņemt sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu licences darbības zonā. |
aizstāt otrajā daļā
vārdu "dienu" ar vārdu "darbdienu". |
6. 7. |
Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs K. Peters Izslēgt 28. panta otrajā daļā vārdu
(uzņēmējsabiedrības). Juridiskais birojsPapildināt likumprojekta 18. pantu pēc
vārda darbdienu ar tekstu šādā redakcijā: un vārdus uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības)
ar vārdu komersantus . |
aizstāt otrajā daļā vārdu "dienu" ar vārdu
"darbdienu", vārdus uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības)- ar vārdu
komersantus. |
|
(3) Persona, kas ir atbildīga par
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja licencē noteiktajiem sabiedriskajiem
pakalpojumiem, informē regulatoru vai pašvaldību par savu uzdevumu izpildi un
ir tiesīga izvēlēties izsoles, konkursa vai pretendentu atlases metodes, lai
nodrošinātu šajā pantā noteikto darbību īstenošanu |
|
|
|
|
|
30.pants. Valsts nodevas
par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu maksātāji un izmantošana |
|
|
|
||
(1) Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas
nodrošināšanai visi regulējamo nozaru sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji maksā
valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu. |
|
|
|
||
(2)
Valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu valsts regulējamās
nozarēs iemaksājama valsts budžetā un tiek ieskaitīta komisijas kontā Valsts
kasē. Iemaksātā valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu valsts
regulējamās nozarēs izmantojama vienīgi komisijas darbības nodrošināšanai. |
|
|
|
||
(3) Valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanu pašvaldību regulējamās nozarēs iemaksājama attiecīgās pašvaldības
budžetā un izmantojama vienīgi pašvaldības regulatora darbības
nodrošināšanai. |
|
|
|
||
(4) Nozares speciālie likumi var noteikt
citus regulējamo nozaru uzņēmumu maksājumus regulatora darbības
nodrošināšanai, kas ir proporcionāli regulatora sniegtajiem pakalpojumiem vai
lietošanā piešķirtajiem valsts resursiem |
|
|
|
||
31.pants. Valsts nodevas
par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu likme |
19. 31.pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: "31.pants. Valsts nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu likme un maksāšanas kārtība; |
|
19. 31.pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: "31.pants. Valsts nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu likme un maksāšanas kārtība; |
||
(1) Valsts nodevas par
sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu likmi latos atsevišķi katram regulējamās
nozares sabiedrisko pakalpojumu veidam katru gadu līdz 1.oktobrim
nosaka Ministru kabinets, pamatojoties uz sabiedrisko pakalpojumu gada neto
apgrozījumu un regulatora darbības nodrošināšanai nepieciešamajiem
izdevumiem. |
izslēgt pirmajā daļā vārdus un
skaitli "katru gadu līdz 1.oktobrim"; |
|
izslēgt pirmajā daļā vārdus un skaitli "katru gadu līdz
1.oktobrim"; |
||
(2) Valsts nodevas par sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanu gada likme nedrīkst pārsniegt valsts regulējamās
nozarēs 0,2 procentus, bet pašvaldību regulējamās nozarēs 0,4 procentus no uzņēmuma
sniegto sabiedrisko pakalpojumu neto apgrozījuma iepriekšējā finansu
gadā. |
|
8. |
Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs K. Peters Aizstāt 31. panta otrajā daļā vārdu
finansu ar vārdu kalendārā. |
aizstāt otrajā daļā vārdu finansu ar
vārdu kalendārajā; |
|
|
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā
redakcijā: "(4) Kārtību, kādā maksājama valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu, nosaka Ministru kabinets." |
|
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā
redakcijā: "(4) Kārtību, kādā maksājama valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu, nosaka Ministru kabinets." |
||
32.pants.
Strīdu iepriekšēja ārpustiesas izskatīšana |
|
|
|
|
|
(1) Regulators kā obligāta iepriekšēja
ārpustiesas instance izskata no sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas attiecībām
izrietošos strīdus un citus strīdus jautājumos, kas ar šo likumu nodoti
regulatora kompetencē, izņemot strīdus par parāda piedziņu no lietotāja par
saņemtajiem sabiedriskajiem pakalpojumiem. |
|
|
|
|
|
(2) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja un
lietotāja strīdus par parāda piedziņu no saņēmēja par saņemtajiem
sabiedriskajiem pakalpojumiem izskata tiesa likumā noteiktajā kārtībā. |
skat. 14. grozījumu |
|
|
|
|
33.pants. Strīdu
izskatīšanas kārtība |
|
|
|
|
|
(1) Iesniedzējs
rakstveidā sniedz regulatoram ziņas par strīda būtību, lietas dalībniekiem un
atbildētāju, pret kura darbību tas vēršas, norādot šīs personas adresi.
Iesniedzējs pievieno iesniegumam visus tam pieejamos materiālus un
dokumentus par strīda jautājumu. |
20. 33.panta pirmajā daļā: izslēgt vārdu "rakstveidā"; aizstāt vārdus "tam pieejamos" ar
vārdiem "tā rīcībā esošos". |
|
20. 33.panta pirmajā daļā: izslēgt vārdu "rakstveidā"; aizstāt vārdus "tam pieejamos" ar
vārdiem "tā rīcībā esošos". |
||
(2) Regulators izskata strīdu, nodrošinot
atklātumu un tiesības lietas dalībniekiem un ieinteresētajām trešajām
personām saņemt informāciju un tikt uzklausītām, sniegt paskaidrojumus,
iesniegt materiālus un citu savu interešu aizsardzībai un objektīvai strīda
izskatīšanai nepieciešamo informāciju. |
|
|
|
|
|
(3) Regulators, ja nepieciešams, var
pieaicināt neatkarīgus ekspertus atzinuma sniegšanai strīda jautājumos, kā
arī pieprasīt dokumentus un materiālus vai cita veida informāciju, kas
nepieciešama objektīvai strīda izskatīšanai |
|
|
|
|
|
(4) Ja nepieciešams, regulators visus
lietas dalībniekus vai to pārstāvjus var uzaicināt uz sēdi, kurā tiek
izskatīts attiecīgais strīds, kā arī pieņemt lēmumu par strīda izšķiršanu bez
lietas dalībnieku vai to pārstāvju klātbūtnes. |
|
|
|
|
|
34.pants. Strīdu
izskatīšanas termiņš |
|
|
|
|
|
(1) Strīda izskatīšana jāuzsāk ne vēlāk
kā divas nedēļas pēc attiecīgā iesnieguma saņemšanas. Par strīda
izskatīšanas ierosināšanu regulators paziņo lietas dalībniekiem. |
21. Aizstāt 34.panta pirmajā daļā vārdus "ne vēlāk kā divas nedēļas"
ar vārdiem "mēneša laikā". |
|
|
21. Aizstāt 34.panta pirmajā daļā vārdus "ne vēlāk kā divas nedēļas"
ar vārdiem "mēneša laikā". |
|
(2)
Regulators izvērtē strīdu pēc tā būtības un rakstura, konstatē lēmuma
pieņemšanai nepieciešamos faktus un pieņem lēmumu par strīda izskatīšanu
šādos termiņos: |
|
|
|
||
1) mēneša laikā no tā izskatīšanas
uzsākšanas, ja strīds nav komplicēts un tā izskatīšana neprasa papildu
materiālu vai informācijas vākšanu un apkopošanu, papildu apstākļu
noskaidrošanu vai ekspertu atzinuma saņemšanu; |
|
|
|
|
|
2) triju mēnešu laikā no tā izskatīšanas
uzsākšanas, ja strīds ir komplicēts un tā izskatīšana prasa papildu materiālu
vai informācijas vākšanu un apkopošanu, papildu apstākļu noskaidrošanu vai
ekspertu atzinuma saņemšanu, kā arī citas darbības strīda taisnīgai un
objektīvai izskatīšanai. |
|
|
|
|
|
35.pants. Regulatora
lēmumu pieņemšana un pārsūdzēšana |
22. Izteikt 35.pantu šādā redakcijā: "35.pants. Regulatora lēmumu pieņemšana un izpilde |
|
|
22. Izteikt 35.pantu šādā redakcijā: "35.pants. Regulatora lēmumu pieņemšana
un izpilde |
|
(1) Regulators lietā par strīda izšķiršanu
pieņem lēmumu un nosaka tā izpildes kārtību un termiņus. Šāds regulatora
lēmums stājas spēkā divdesmit piektajā dienā pēc tā pieņemšanas, un triju
dienu laikā pēc tā pieņemšanas lēmumu izsūta lietas dalībniekiem. |
(1) Regulators lietā par strīda
izšķiršanu pieņem lēmumu un nosaka tā izpildes kārtību un termiņus. Šādu
regulatora lēmumu piecu darbdienu laikā pēc tā pieņemšanas nosūta lietas dalībniekiem. |
|
(1) Regulators lietā par strīda izšķiršanu pieņem lēmumu un nosaka tā
izpildes kārtību un termiņus. Šādu regulatora lēmumu piecu darbdienu laikā pēc
tā pieņemšanas nosūta lietas dalībniekiem. |
||
(2) Regulatora lēmumu lietā par strīda
izšķiršanu var apstrīdēt un pārsūdzēt tiesā likumā noteiktajā kārtībā mēneša
laikā pēc tā pieņemšanas persona, kuras tiesiskās intereses šis lēmums
ierobežo. |
(2)
Regulatora lēmumu lietā par strīda izšķiršanu var pārsūdzēt tiesā likumā
noteiktajā kārtībā mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās. |
|
|
(2)
Regulatora lēmumu lietā par strīda izšķiršanu var pārsūdzēt tiesā likumā
noteiktajā kārtībā mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās. |
|
(3) Ja regulatora lēmums lietā par strīda
izšķiršanu netiek apstrīdēts un pārsūdzēts tiesā, tā izpilde tiek nodrošināta
lēmumā noteiktajā kārtībā un termiņos. |
(3) Regulatora lēmuma izpilde tiek nodrošināta lēmumā noteiktajā kārtībā
un termiņos." |
|
|
(3) Regulatora lēmuma izpilde tiek nodrošināta lēmumā noteiktajā kārtībā
un termiņos." |
|
36.pants. Komisijas
sastāvs |
|
|
|
|
|
(1) Komisijas
sastāvā ir sabiedrisko pakalpojumu regulatora padome (turpmāk padome),
kurā ietilpst šajā likumā noteiktajā kārtībā ieceltais priekšsēdētājs un
četri locekļi, un izpildinstitūcija, kas ir pakļauta padomei un pilda tās
sekretariāta un ekspertu funkcijas, lai sagatavotu jautājumus un dokumentus
izskatīšanai padomes sēdē un īstenotu padomes pieņemto lēmumu un izdoto
administratīvo aktu izpildi. |
23. Aizstāt 36.panta pirmajā daļā vārdus "sabiedrisko pakalpojumu
regulatora padome (turpmāk padome)" ar vārdu "padome". |
|
23. Aizstāt 36.panta pirmajā daļā vārdus "sabiedrisko pakalpojumu
regulatora padome (turpmāk padome)" ar vārdu "padome". |
||
(2) Izpildinstitūcijas sastāvā ir katrai
valsts regulējamai nozarei atbilstoša struktūrvienība, kā arī citas
nepieciešamās struktūrvienības. |
|
|
|
|
|
38.pants. Ierobežojumi
padomes locekļiem un to kandidātiem |
|
|
|
|
|
(1) Par padomes locekli vai šā amata
kandidātu nevar būt personas: |
|
|
|
|
|
1) kuras ir vai ir bijušas ar Latvijas Republikas likumiem, Augstākās padomes lēmumiem vai tiesas nolēmumiem aizliegto organizāciju dalībnieki (biedri) pēc šo organizāciju aizliegšanas; |
|
|
|
|
|
2) kuras sodītas par tīšu noziedzīga
nodarījuma izdarīšanu; |
24. Izteikt 38.panta otro daļu šādā
redakcijā: (2) Padomes locekļa komercdarbības, ienākumu gūšanas, amatu savienošanas, darbu pildīšanas ierobežojumus, kā arī ar tiem saistītos citus ierobežojumus un pienākumus, ciktāl tie nav noteikti šajā likumā, nosaka likums "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā"." |
|
24. Izteikt 38.panta otro daļu šādā
redakcijā: (2) Padomes locekļa komercdarbības, ienākumu gūšanas, amatu savienošanas, darbu pildīšanas ierobežojumus, kā arī ar tiem saistītos citus ierobežojumus un pienākumus, ciktāl tie nav noteikti šajā likumā, nosaka likums "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā"." |
||
3) kuras agrāk izdarījušas noziegumu, bet
no soda izciešanas atbrīvotas sakarā ar noilgumu, amnestiju vai apžēlošanu; |
|
|
|
|
|
4) pret kurām uzsākta kriminālvajāšana. |
|
|
|
|
|
(2) Padomes locekļa uzņēmējdarbības, ienākumu gūšanas,
amatu savienošanas, darbu pildīšanas ierobežojumus, kā arī ar tiem saistītos
citus ierobežojumus un pienākumus, ciktāl tie nav noteikti šajā likumā,
nosaka Korupcijas novēršanas likums. |
|
|
|
|
|
(3) Padomes loceklis nevar būt Saeimas vai
pašvaldības domes (padomes) deputāts vai ieņemt vēlētus amatus politisko
organizāciju vai partiju vadībā. |
|
|
|
|
|
(4) Padomes loceklis trīs gadus pēc padomes
locekļa pilnvaru termiņa izbeigšanās nevar būt tā sabiedrisko pakalpojumu
sniedzēja īpašnieks, akcionārs vai darbinieks, kas ir tiesīgs pieņemt lēmumus
un rīkoties ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja mantu vai finansu
līdzekļiem, par kuru viņš ir pieņēmis lēmumu. |
|
|
|
|
|
42.pants. Padomes sēdes
sasaukšana un tiesīgums |
|
|
|
|
|
(1) Padomes sēdes sasauc un vada
priekšsēdētājs. |
|
|
|
|
|
(2) Priekšsēdētājs sasauc padomes sēdi, ja
to pieprasa vismaz trīs padomes locekļi. |
|
|
|
|
|
(3) Padome ir tiesīga pieņemt lēmumus, ja
sēdē piedalās ne mazāk kā trīs tās locekļi. |
|
|
|
|
|
(4) Padomes sēdes laiks un darba kārtība izziņojama visiem
padomes locekļiem ne vēlāk kā trīs darba dienas pirms sēdes. |
25. Aizstāt 42.panta ceturtajā daļā vārdus "visiem padomes locekļiem ne vēlāk kā trīs darba dienas pirms sēdes" ar vārdiem "padomes noteiktajā kārtībā". |
|
25. Aizstāt 42.panta ceturtajā daļā vārdus "visiem padomes locekļiem ne vēlāk kā trīs darba dienas pirms sēdes" ar vārdiem "padomes noteiktajā kārtībā". |
||
(5) Darba kārtībai pievienojamas padomes
sēdē izskatāmo jautājumu dokumentu kopijas. |
|
|
|
|
|
(6) Padomes sēdes tiek protokolētas
rakstveidā. Sēdes protokolu paraksta visi padomes locekļi, kas piedalījušies
sēdē. |
|
|
|
||
44.pants. Komisijas darba
organizācija un struktūra |
|
|
|
|
|
(1) Padome nosaka komisijas iekšējās darba
organizācijas kārtību un izpildinstitūcijas struktūru. |
|
|
|
|
|
(2) Padome izstrādā
nolikumu, kurā reglamentē komisijas darbību, izpildinstitūcijas darba organizāciju
un struktūrvienību vadītāju iecelšanas kārtību, nosaka padomes sēdē
izskatīšanai paredzēto lēmumu projektu un citu dokumentu sagatavošanas
kārtību. |
26. 44.pantā: aizstāt otrajā daļā vārdu "izstrādā"
ar vārdu "apstiprina"; |
|
26. 44.pantā: aizstāt otrajā daļā vārdu "izstrādā"
ar vārdu "apstiprina"; |
||
(3) Padomes izstrādāto nolikumu izskata un
apstiprina Ministru kabinets. |
izslēgt
trešo daļu. |
|
|
izslēgt
trešo daļu. |
|
45.pants. Informācijas sniegšanas ierobežojumi |
|
|
|
||
(1) Priekšsēdētājam, padomes locekļiem un
izpildinstitūcijas darbiniekiem, kā arī regulatora darbībā pieaicinātajām
personām ir aizliegts publiski vai citā veidā izpaust ziņas vai citu ar
regulatora funkciju izpildi saistītu ierobežotas pieejamības informāciju,
kura tām, pildot dienesta pienākumus vai citādi, kļuvusi zināma par
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju darbību vai to uzņēmējdarbību
kopumā, izņemot normatīvajos aktos īpaši noteiktus gadījumus. |
|
|
|
||
(2) Padomes locekļi un izpildinstitūcijas darbinieki,
kā arī regulatora darbībā pieaicinātās personas ir tiesīgas izpaust
informāciju, kura tām, pildot dienesta pienākumus, kļuvusi zināma par
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju darbību vai to uzņēmējdarbību
kopumā, ja šī informācija saskaņā ar Informācijas atklātības likumu ir
atklāta. |
|
|
|
|
|
46.pants. Padomes locekļu
un izpildinstitūcijas darbinieku atalgojums |
27.
Izteikt 46.pantu šādā redakcijā: "46.pants. Padomes locekļu un izpildinstitūcijas darbinieku atalgojums |
|
27.
Izteikt 46.pantu šādā redakcijā: "46.pants. Padomes locekļu un izpildinstitūcijas darbinieku atalgojums |
||
Padome nosaka priekšsēdētāja un padomes
locekļu algu, kā arī izpildinstitūcijas darbinieku atalgojumu gadskārtējā
valsts budžetā atalgojumiem paredzētās apropriācijas ietvaros saskaņā ar
Ministru kabineta apstiprinātajiem darba samaksas noteikumiem. |
Padome nosaka priekšsēdētāja un padomes locekļu algu, kā arī izpildinstitūcijas
darbinieku atalgojumu gadskārtējā valsts budžetā atalgojumam paredzētās
apropriācijas ietvaros." |
|
|
Padome nosaka priekšsēdētāja un padomes locekļu algu, kā arī izpildinstitūcijas
darbinieku atalgojumu gadskārtējā valsts budžetā atalgojumam paredzētās
apropriācijas ietvaros." |