Iesniedz Tautsaimniecības,
agrārās,
vides un reģionālās politikas
komisija Likumprojekts trešajam lasījumam
Tautsaimniecības,
agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi
likumprojekta Grozījumi Valsts meža dienesta likumā trešajam lasījumam
( reģ. nr.878)
Spēkā
esošā likuma redakcija |
Otrā lasījuma redakcija (dok.nr. 3096) |
Pr. nr. |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas slēdziens |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Grozījumi Valsts meža dienesta likumā |
|
|
|
Grozījumi Valsts meža
dienesta likumā |
|
Izdarīt Valsts meža
dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1999, 24.nr.; 2002, 9., 22.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Valsts meža
dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1999, 24.nr.; 2002, 9., 22.nr.) šādus grozījumus: |
1.pants.
Valsts meža dienests |
|
|
|
|
|
(1) Valsts meža dienests (turpmāk - Dienests) ir
Zemkopības ministrijas pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas atbild
par meža politikas realizāciju visā Latvijas teritorijā, uzrauga normatīvo
aktu ievērošanu, realizē atbalsta programmas ilgtspējīgas mežsaimniecības
nodrošināšanai. |
1. 1.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdu "pārraudzībā" ar vārdu
"padotībā"; |
1 |
LR
Zemkopības ministrs M.Roze Aizstāta 1. panta pirmajā daļā vārdus Zemkopības
ministrijasar vārdiem zemkopības ministra. |
Atbalstīt |
1. 1.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus
Zemkopības ministrijas pārraudzībā ar vārdiem zemkopības ministra padotībā; |
(2) Dienests sastāv no Dienesta centrālā aparāta un
teritoriālajām struktūrvienībām - valsts virsmežniecībām, kas pilda valsts
meža dienesta funkcijas noteiktā teritorijā, un struktūrvienības, kas
izveidota īpašu uzdevumu veikšanai. |
izslēgt otro, |
|
|
|
izslēgt otro, |
(3) Struktūrvienība īpašu uzdevumu veikšanai ir Meža
pētīšanas stacija, kas izveidota zinātniskās izpētes mežu pārvaldīšanai un
zinātnisko pētījumu nepārtrauktības nodrošināšanai. |
trešo |
|
|
|
trešo
|
(4) Dienesta teritoriālajām struktūrvienībām un Meža pētīšanas
stacijai ir juridiskās personas statuss. |
un ceturto daļu. |
|
|
|
un ceturto daļu. |
2.pants.
Dienesta funkcijas |
2. Izteikt 2.pantu šādā redakcijā: |
|
|
|
2. Izteikt 2.pantu šādā redakcijā: |
(1) Dienests
savas kompetences ietvaros pilda šādas funkcijas: |
2.pants. Dienesta funkcijas |
|
|
|
2.pants. Dienesta funkcijas |
1) uzrauga visā Latvijas teritorijā to normatīvo aktu
ievērošanu, kuri regulē meža apsaimniekošanu un izmantošanu; |
(1)
Dienests savas kompetences ietvaros visā Latvijas teritorijā uzrauga to
normatīvo aktu ievērošanu, kuri regulē meža apsaimniekošanu un izmantošanu.
Pārējās tā funkcijas nosaka meža apsaimniekošanu un Dienesta kompetenci
regulējošie normatīvie akti. |
|
|
|
(1)
Dienests savas kompetences ietvaros visā Latvijas teritorijā uzrauga to
normatīvo aktu ievērošanu, kuri regulē meža apsaimniekošanu un izmantošanu.
Pārējās tā funkcijas nosaka meža apsaimniekošanu un Dienesta kompetenci
regulējošie normatīvie akti. |
2) novērtē normatīvo aktu darbību attiecībā uz meža
apsaimniekošanu un izmantošanu, iesniedz priekšlikumus Zemkopības ministrijai
normatīvo aktu darbības efektivitātes palielināšanai; |
(2)
Dienests, pildot tam noteiktās funkcijas, sadarbojas ar Ģenerālprokuratūru,
Valsts kontroli, Vides ministriju, Iekšlietu ministriju, Aizsardzības
ministriju un to attiecīgajām struktūrvienībām, pašvaldībām un citām
ieinteresētajām institūcijām, kā arī ar iedzīvotājiem. |
|
|
|
(2)
Dienests, pildot tam noteiktās funkcijas, sadarbojas ar Ģenerālprokuratūru,
Valsts kontroli, Vides ministriju, Iekšlietu ministriju, Aizsardzības
ministriju un to attiecīgajām struktūrvienībām, pašvaldībām un citām
ieinteresētajām institūcijām, kā arī ar iedzīvotājiem. |
3) piedalās meža apsaimniekošanu un izmantošanu
regulējošo normatīvo aktu projektu izstrādāšanā; |
|
|
|
|
|
4)
izsniedz normatīvajos aktos noteiktās atļaujas, apliecības, licences,
apliecinājumus un citus dokumentus; |
|
|
|
|
|
5)
atestē meža reproduktīvā materiāla ieguves avotu un sertificē meža
reproduktīvo materiālu; |
|
|
|
|
|
6) veic meža monitoringu un meža patoloģiskā stāvokļa
uzraudzību; |
|
|
|
|
|
7) pārbauda meža inventarizācijas datu kvalitāti; |
|
|
|
|
|
8)
kārto Meža valsts reģistru; |
|
|
|
|
|
9) eksaminē medniekus un izsniedz mednieka apliecības; |
|
|
|
|
|
10) organizē meža ugunsdrošības uzraudzību un
ugunsgrēku ierobežošanu; |
|
|
|
|
|
11)
administrē valsts un starptautiski finansēto atbalsta programmu realizāciju
mežsaimniecībā; |
|
|
|
|
|
12)
informē sabiedrību par meža un medību resursu stāvokli un to izmantošanu; |
|
|
|
|
|
13) pārvalda zinātniskās izpētes mežus ilglaicīgo
zinātnisko pētījumu veikšanai mežsaimniecībā; |
|
|
|
|
|
14) informē un konsultē meža īpašniekus par
mežsaimniecības jautājumiem un attiecīgo normatīvo aktu prasībām; |
|
|
|
|
|
15)
sniedz maksas pakalpojumus. |
|
|
|
|
|
(2)
Privāto tiesību jomā Dienestam ir juridiskās personas tiesības. |
|
|
|
|
|
(3) Dienests, pildot tam noteiktās funkcijas, sadarbojas ar Valsts
kontroli, Ģenerālprokuratūru, Iekšlietu ministriju, Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministriju, Zemessardzi un Robežsardzi un to
attiecīgajām struktūrvienībām, pašvaldībām un citām ieinteresētajām
institūcijām, kā arī ar iedzīvotājiem. Meža apsaimniekošanas kontroles un
aizsardzības jomā Dienests sadarbojas ar attiecīgajām starptautiskajām un
ārvalstu organizācijām. |
|
|
|
|
|
II
nodaļa Dienesta amatpersonas, to pienākumi un tiesības |
3. Izteikt II nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: "Dienesta
amatpersonu tiesības un tiesiskā aizsardzība". |
|
|
|
3.
Izteikt II nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: Dienesta amatpersonu
tiesības un tiesiskā aizsardzība. |
3.pants.
Dienesta amatpersonas |
|
|
|
|
|
(1)
Dienestu vada ģenerāldirektors. |
|
|
|
|
|
(2) Dienesta amatpersonas, kas atbild par Dienesta
funkciju izpildi, ir ģenerāldirektors, virsmežziņi, direktori, mežziņi un
mežsargi, kā arī citi Dienestā strādājošie valsts civildienesta ierēdņi. |
|
|
|
|
|
(3) Dienesta teritoriālo struktūrvienību vadītājus
(virsmežziņus, direktorus) ieceļ amatā ģenerāldirektors. |
|
|
|
|
|
(4) Citas Dienesta teritoriālo struktūrvienību amatpersonas ieceļ
amatā attiecīgās struktūrvienības vadītājs (virsmežzinis vai direktors). |
|
|
|
|
|
|
4. Papildināt 3.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:
(5) Dienesta amatpersonu pienākumus nosaka
Ministru kabinets. |
|
|
|
4. Papildināt 3.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:
(5) Dienesta amatpersonu pienākumus nosaka Ministru kabinets. |
5.pants.
Dienesta ģenerāldirektors |
5.
Izslēgt 5. pantu. |
|
|
|
5. Izslēgt 5.pantu.
|
Dienesta
ģenerāldirektors: |
|
|
|
|
|
1) ir
atbildīgs par Dienestam noteikto uzdevumu izpildi; |
|
|
|
|
|
2)
vada un pārrauga centrālā aparāta un teritoriālo struktūrvienību darbu; |
|
|
|
|
|
3)
nosaka Dienesta amatpersonu un darbinieku tiesības, pienākumus un atbildību; |
|
|
|
|
|
4)
apstiprina Dienesta struktūru un centrālā aparāta darbinieku sarakstu (štatu
sarakstu); |
|
|
|
|
|
5) bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Dienesta intereses
citās institūcijās, dod tiešus rīkojumus ikvienai centrālā aparāta
amatpersonai un darbiniekam, kā arī teritoriālo struktūrvienību vadītājiem
(virsmežziņiem, direktoriem); |
|
|
|
|
|
6) izstrādā un noteiktā kārtībā iesniedz Zemkopības ministrijai
Dienesta valsts budžeta pieprasījuma projektu un administrē Dienesta budžetu; |
|
|
|
|
|
7) izskata sūdzības par pakļauto struktūrvienību un
teritoriālo struktūrvienību amatpersonu pieņemtajiem lēmumiem un izdotajiem
rīkojumiem un atceļ minēto amatpersonu nepamatoti pieņemtos lēmumus un
izdotos rīkojumus, izņemot lēmumus par administratīvo sodu uzlikšanu, kas
pārsūdzami likumā noteiktajā kārtībā; |
|
|
|
|
|
8) izskata savas kompetences ietvaros administratīvo
pārkāpumu lietas un uzliek administratīvos sodus par pārkāpumiem, kuru
izskatīšana saskaņā ar likumu ir piekritīga Dienestam; |
|
|
|
|
|
9) nosaka teritoriālo struktūrvienību darbības teritoriju un
apstiprina to nolikumus. |
|
|
|
|
|
6.pants.
Dienesta teritoriālās struktūrvienības vadītājs (virsmežzinis, direktors) |
6.
Izslēgt 6. pantu. |
|
|
|
6. Izslēgt 6.pantu.
|
Dienesta
teritoriālās struktūrvienības vadītājs (virsmežzinis, direktors): |
|
|
|
|
|
1)
vada teritoriālās struktūrvienības darbu un atbild par tai noteikto uzdevumu
izpildi; |
|
|
|
|
|
2) apstiprina teritoriālās struktūrvienības iekšējo
struktūru un darbinieku sarakstu (štatu sarakstu); |
|
|
|
|
|
3) izskata sūdzības par pakļauto struktūrvienību
vadītāju pieņemtajiem lēmumiem un izdotajiem rīkojumiem un atceļ minēto
amatpersonu nepamatoti pieņemtos lēmumus un izdotos rīkojumus, izņemot
lēmumus par administratīvo sodu uzlikšanu, kas pārsūdzami likumā noteiktajā
kārtībā; |
|
|
|
|
|
4) izskata savas kompetences ietvaros administratīvo
pārkāpumu lietas un uzliek administratīvos sodus par pārkāpumiem, kuru
izskatīšana saskaņā ar likumu ir piekritīga Dienestam; |
|
|
|
|
|
5) ceļ prasības tiesā pret vainīgajām personām un veic
citas procesa dalībnieka procesuālās darbības par civiltiesiskā zaudējuma
atlīdzināšanu likumā noteiktajā kārtībā; |
|
|
|
|
|
6) bez īpaša pilnvarojuma pārstāv teritoriālās struktūrvienības
intereses citās institūcijās, dod tiešus rīkojumus ikvienai teritoriālās
struktūrvienības amatpersonai un darbiniekam. |
|
|
|
|
|
7.pants.
Dienesta amatpersonu tiesības |
|
|
|
|
|
Uzraugot meža apsaimniekošanu un izmantošanu regulējošo
normatīvo aktu ievērošanu, Dienesta amatpersonām savas kompetences ietvaros
ir tiesības: |
|
|
|
|
|
1) netraucēti pārbaudīt dabā, vai tiek ievērotas meža
apsaimniekošanu un izmantošanu regulējošo normatīvo aktu prasības; |
|
|
|
|
|
2) apturēt vai aizliegt to juridisko un fizisko personu
rīcību, kuras pārkāpj normatīvos aktus, kā arī pārtraukt jebkuru citu mežam
un videi kaitīgu rīcību, kas noteikta normatīvajos aktos; |
|
|
|
|
|
3) pārbaudīt pārkāpēju personību apliecinošus
dokumentus, nogādāt viņus policijas vai pašvaldību institūciju dienesta
telpās, kā arī nodot mežpārkāpumu materiālus tiesībaizsardzības iestādēm
vainīgo personu saukšanai pie atbildības likumā noteiktajā kārtībā; |
|
|
|
|
|
4) pārbaudīt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
produkcijas ieguves, glabāšanas, pārstrādes un realizācijas vietas,
transportlīdzekļus, produkcijas ieguves rīkus, pārkāpēju personisko mantu un
izņemt nelikumīgi iegūtos meža resursus, medību produkciju, pārkāpumu
izdarīšanas rīkus, dokumentus un citus pierādījumus; |
|
|
|
|
|
5) pieņemt lēmumus, sniegt atzinumus un izdot rīkojumus un
priekšrakstus, sastādīt protokolus (aktus), izskatīt materiālus par Dienesta
kompetencē esošo normatīvo aktu pārkāpumiem un, ja nepieciešams, saukt
vainīgās personas pie administratīvās atbildības vai veikt citas normatīvajos
aktos paredzētās darbības; |
|
|
|
|
|
6) pieprasīt un bez maksas saņemt no juridiskajām un
fiziskajām personām rakstveida un mutvārdu informāciju, kā arī iepazīties ar
attiecīgajiem dokumentiem un meža stāvokli dabā; |
|
|
|
|
|
7) anulēt nelikumīgi iegūtās vai izmantotās atļaujas,
apliecības, licences un apliecinājumus; |
|
|
|
|
|
8) veikt kokmateriālu transportēšanas dokumentācijas
pārbaudi, apturēt vai aizliegt to juridisko un fizisko personu rīcību, kuras
pārkāpj ar kokmateriālu transportēšanu saistīto normatīvo dokumentu prasības; |
|
|
|
|
|
9) ja tiek pārkāptas meža
apsaimniekošanu un izmantošanu regulējošo normatīvo aktu prasības, apturēt
transportlīdzekļus uz mežsaimniecības un lauksaimniecības uzņēmumu ceļiem,
bet transportlīdzekļus, ko izmanto kokmateriālu transportēšanai, arī uz
pašvaldību ceļiem. Amatpersonām, kuras aptur transportlīdzekļus, jābūt formas
tērpā. |
|
|
|
|
|
|
7. Papildināt
7.pantu ar 10.punktu šādā redakcijā: "10) izskatīt administratīvo pārkāpumu
lietas un uzlikt administratīvo sodu par pārkāpumiem, kuru izskatīšana saskaņā
ar normatīvajiem aktiem ir piekritīga Dienestam." |
|
|
|
7. Papildināt 7.pantu ar
10.punktu šādā redakcijā: 10) izskatīt administratīvo
pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvo sodu par pārkāpumiem, kuru izskatīšana
saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir piekritīga Dienestam. |
III
nodaļa Dienesta amatpersonu lēmumu izpilde |
8. Aizstāt
III nodaļas nosaukumā vārdu "pārsūdzēšanas" ar vārdu "apstrīdēšanas". |
|
|
|
8. Aizstāt
III nodaļas nosaukumā vārdu pārsūdzēšanas ar vārdu apstrīdēšanas. |
10.pants. Dienesta amatpersonu lēmumu un
rīkojumu pārsūdzēšanas kārtība |
|
2 |
Atbildīgā komisijaAizstāt
10. panta nosaukumā vārdu pārsūdzēšanas ar vārdu apstrīdēšanas. |
Atbalstīt |
9. 10. pantā: aizstāt
panta nosaukumā vārdu pārsūdzēšanas ar vārdu apstrīdēšanas; |
Dienesta amatpersonu pieņemtos lēmumus (izņemot lēmumus
par administratīvo sodu uzlikšanu, kas pārsūdzami likumā noteiktajā kārtībā)
un izdotos rīkojumus var pārsūdzēt rakstveidā 30 kalendāra dienu laikā pēc šo
lēmumu vai rīkojumu saņemšanas šādā kārtībā: |
9.
10. pantā: aizstāt
panta ievaddaļā vārdu pārsūdzētar vārdu apstrīdēt; |
|
|
|
aizstāt panta ievaddaļā
vārdu pārsūdzētar vārdu apstrīdēt;
|
1) Dienesta teritoriālo struktūrvienību amatpersonu
pieņemtie lēmumi un izdotie rīkojumi pārsūdzami attiecīgās teritoriālās
struktūrvienības vadītājam (virsmežzinim, direktoram); |
aizstāt 1. un 2.punktā vārdu "pārsūdzami" ar
vārdu "apstrīdami". |
|
|
|
aizstāt 1. un 2.punktā vārdu pārsūdzami
ar vārdu apstrīdami.
|
2) Dienesta teritoriālo struktūrvienību vadītāju
(virsmežziņu, direktoru) pieņemtie lēmumi un izdotie rīkojumi pārsūdzami
ģenerāldirektoram; |
|
|
|
|
|
3) ģenerāldirektora pieņemtie lēmumi un izdotie rīkojumi pārsūdzami
tiesā. |
|
|
|
|
|
12.pants.
Dienesta nodrošinājums |
|
|
|
|
|
(1)
Dienesta finansu līdzekļus veido: |
10. Aizstāt
12.panta pirmajā daļā vārdu "finansu" ar vārdu "finanšu". |
|
|
|
10. Aizstāt 12.panta pirmajā daļā vārdu
finansu ar vārdu finanšu.
|
1)
dotācija no valsts budžeta vispārējiem ieņēmumiem; |
|
|
|
|
|
2)
ieņēmumi par Dienesta sniegtajiem maksas pakalpojumiem. |
|
|
|
|
|
(2) Savu uzdevumu veikšanai Dienests tiek nodrošināts
ar nepieciešamajiem tehniskajiem līdzekļiem (transports, sakari), bet
Dienesta amatpersonas - ar dienesta šaujamieroci. |
|
|
|
|
|
|
Pārejas noteikums |
|
|
|
|
|
Ministru
kabinets līdz 2005.gada 1.janvārim izdod Valsts meža dienesta nolikumu. |
3 |
Juridiskais birojs
Izslēgt likumprojekta pārejas noteikumu. |
Atbalstīt |
|
|
Likums stājas spēkā 2005. gada 1. janvārī. |
|
|
|
Likums stājas spēkā 2005. gada
1. janvārī.
|