Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija
Likumprojekts
trešajam lasījumam
Grozījumi Publisko aģentūru likumā (reģ.nr. 871)
Spēkā esošā likuma
attiecīgo pantu redakcija
|
Otrajā lasījumā pieņemtā likumprojekta
redakcija (dok. nr. 3173) |
Nr. |
Priekšlikumi trešajam lasījumam |
Komisijas
atzinums |
Komisijas sagatavotā trešā lasījuma redakcija |
|
|
Izdarīt
Publisko aģentūru likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2001, 10. nr.;
2002, 23.nr.) šādus grozījumus:
|
|
|
|
Izdarīt
Publisko aģentūru likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2001, 10. nr.;
2002, 23.nr.) šādus grozījumus:
|
|
|
1. Aizstāt visā likumā
vārdu "finansu" ar vārdu "finanšu". |
|
|
|
1. Aizstāt visā likumā
vārdu "finansu" ar vārdu "finanšu". |
|
3.pants. Aģentūru veidi Valsts var izveidot valsts aģentūras,
bet pašvaldības var izveidot pašvaldību aģentūras. |
2. 3.pantā: papildināt pantu ar otro daļu šādā redakcijā: "(2)
Ja atvasinātai publisko tiesību juridiskajai personai likumā ir piešķirtas
tiesības izveidot valsts pārvaldes iestādi, tā var veidot aģentūru. Uz šādu
aģentūru ir attiecināmas tiesību normas, kas regulē pašvaldības aģentūru
izveidošanu un darbību.";
uzskatīt līdzšinējo panta tekstu par
pirmo daļu. |
|
|
|
2.
3.pantā:
papildināt pantu ar otro daļu šādā redakcijā: "(2)
Ja atvasinātai publisko tiesību juridiskajai personai likumā ir piešķirtas
tiesības izveidot valsts pārvaldes iestādi, tā var veidot aģentūru. Uz šādu
aģentūru ir attiecināmas tiesību normas, kas regulē pašvaldības aģentūru
izveidošanu un darbību.";
uzskatīt līdzšinējo panta tekstu par pirmo daļu. |
|
II nodaļaValsts
aģentūra 4.pants.
Valsts aģentūras juridiskais statuss (1) Valsts aģentūra ir ministrijas
pārraudzībā esoša valsts iestāde, kurai ar likumu vai Ministru kabineta
noteikumiem uzdots veikt noteiktas valsts funkcijas un kura tās veic saskaņā
ar pārvaldes līgumu, ko noslēdz ministrs, kura vadītās ministrijas
pārraudzībā nodota attiecīgā valsts aģentūra (turpmāk ministrs), ar valsts
aģentūras direktoru. (2) Valsts aģentūras
nosaukumā ietver vārdkopu "valsts aģentūra" vai tās saīsinājumu
"v/a". |
3. Izteikt 4.panta
pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Valsts aģentūra ir Ministru kabineta
locekļa (turpmāk ministrs) pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde,
kurai ar likumu vai Ministru kabineta noteikumiem uzdotas noteiktas valsts
pārvaldes funkcijas un kura tās veic atbilstoši pārvaldes līgumam, ko noslēdz
ministrs ar valsts aģentūras direktoru." |
|
|
|
3. Izteikt 4.panta
pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Valsts aģentūra ir Ministru kabineta
locekļa (turpmāk ministrs) pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde,
kurai ar likumu vai Ministru kabineta noteikumiem uzdotas noteiktas valsts
pārvaldes funkcijas un kura tās veic atbilstoši pārvaldes līgumam, ko noslēdz
ministrs ar valsts aģentūras direktoru." |
|
5.pants. Valsts aģentūras funkcijas Valsts
aģentūrai var uzdot veikt šādas valsts funkcijas: 1)
sniegt pakalpojumus valsts un pašvaldību iestādēm;
2) sniegt publiskos pakalpojumus fiziskajām un juridiskajām
personām (6.pants); 3) vadīt un realizēt valsts, pašvaldību un starptautiskus
projektus un programmas. |
4. Aizstāt 5.pantā
vārdus "valsts funkcijas" ar vārdiem "valsts pārvaldes
funkcijas". |
1. |
Juridiskais
birojs Aizstāt 5.panta 2.punktā vārdus fiziskajām un juridiskajām personām ar vārdu privātpersonām. |
atbalstīt |
4. Aizstāt 5.pantā
vārdus "valsts funkcijas" ar vārdiem "valsts pārvaldes
funkcijas" un vārdus fiziskajām un juridiskajām
personām - ar vārdu privātpersonām. |
|
6.pants. Valsts aģentūras sniegtie
publiskie pakalpojumi (1) Publisko pakalpojumu sniegšana ir
likumā vai Ministru kabineta noteikumos minētajos gadījumos materiālu vai
nemateriālu labumu piedāvāšana fiziskajām un juridiskajām personām
kultūras, izglītības, veselības aizsardzības, sociālajā, vides aizsardzības
vai citā jomā, lai nodrošinātu sabiedrības vajadzību ievērošanu šo
pakalpojumu saņemšanā. (2) Ministru kabinets
valsts aģentūras nolikumā norāda, vai valsts aģentūrai ir tiesības par tās
sniegtajiem publiskajiem pakalpojumiem iekasēt maksu. Publisko pakalpojumu
izcenojumus apstiprina ministrs pēc valsts aģentūras direktora priekšlikuma.
Publisko pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodiku apstiprina Ministru kabinets,
ņemot vērā, ka maksa par publisko pakalpojumu nedrīkst pārsniegt valsts
aģentūras funkciju veikšanai nepieciešamo līdzekļu apjomu. (3) Valsts aģentūras
sniegto publisko pakalpojumu izcenojumi publicējami laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis". Publicējot izcenojumus, nosaka to spēkā stāšanās laiku,
ņemot vērā, ka izcenojumi stājas spēkā ne agrāk kā vienu mēnesi pēc
publicēšanas. |
5. 6.pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā: "(2) Publisko
pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodiku un izcenojumu apstiprināšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets, ņemot vērā, ka maksa par publisko
pakalpojumu nedrīkst pārsniegt valsts aģentūras funkciju veikšanai
nepieciešamo līdzekļu apjomu."; izteikt trešo daļu šādā
redakcijā: (3) Informācija par valsts
aģentūras sniegto publisko pakalpojumu izcenojumiem publicējama valsts
aģentūras mājas lapā internetā. |
2. |
Juridiskais
birojs Aizstāt 6.panta pirmajā daļā vārdus fiziskajām un juridiskajām personām ar vārdu privātpersonām. |
atbalstīt |
5. 6.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus fiziskajām un juridiskajām personām ar vārdu privātpersonām; izteikt otro un trešo daļu šādā redakcijā: "(2) Publisko
pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodiku un izcenojumu apstiprināšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets, ņemot vērā, ka maksa par publisko
pakalpojumu nedrīkst pārsniegt valsts aģentūras funkciju veikšanai
nepieciešamo līdzekļu apjomu. (3) Informācija par valsts aģentūras sniegto publisko pakalpojumu izcenojumiem
publicējama valsts aģentūras mājas lapā internetā. |
|
7. pants. Valsts aģentūras administratīvo
aktu izdošana un apstrīdēšana (1) Likumā
noteiktajos gadījumos valsts aģentūra izdod administratīvos aktus, izņemot
administratīvos aktus par administratīvo sodu uzlikšanu. Kārtību, kādā valsts aģentūra izdod administratīvos
aktus, reglamentē likumi un Ministru kabineta noteikumi. (2) Valsts aģentūras izdota administratīvā
akta tiesiskumu var apstrīdēt attiecīgajā ministrijā administratīvo procesu
regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Lēmumu par apstrīdētu
administartīvo aktu pieņem saskaņā ar
vispārējām administratīvo procesu regulējošajām tiesību normām, ja
likums nenosaka citādi. |
6. Izteikt 7. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Likumā un Ministru kabineta noteikumos
paredzētajos gadījumos un noteiktajā kārtībā valsts aģentūra izdod
administratīvos aktus, izņemot administratīvos aktus par administratīvo sodu
uzlikšanu. |
|
|
|
6. Izteikt 7. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Likumā un Ministru kabineta noteikumos
paredzētajos gadījumos un noteiktajā kārtībā valsts aģentūra izdod
administratīvos aktus, izņemot administratīvos aktus par administratīvo sodu
uzlikšanu. |
|
8.pants. Valsts aģentūras izveidošana,
reorganizēšana un likvidēšana (1)
Valsts aģentūru izveido, reorganizē un likvidē Ministru kabinets,
pamatojoties uz likumu vai pēc savas iniciatīvas. (2)
Izveidojot, reorganizējot vai likvidējot valsts aģentūru, Ministru kabinets
izvērtē izveidošanas, reorganizēšanas vai likvidēšanas nepieciešamību
atkarībā no lietderīguma, efektivitātes un citiem Ministru kabineta
noteiktajiem kritērijiem. (3)
Valsts aģentūras darbību regulē Ministru kabineta apstiprināts nolikums, kurā
norāda: 1)
valsts aģentūras nosaukumu; 2)
ministriju, kuras pārraudzībā valsts aģentūra nodota; 3)
valsts aģentūras izveidošanas mērķi; 4)
valsts aģentūras funkcijas; 5)
valsts aģentūras kompetenci; 6)
valsts aģentūras finansēšanas kārtību; 7)
apjomu un kārtību, kādā valsts aģentūra rīkojas ar nekustamo un kustamo
mantu, kā arī uzņemas saistības, kas nav minētas šīs daļas 9.punktā; 8)
valsts aģentūras tiesības iekasēt maksu par tās sniegtajiem publiskajiem
pakalpojumiem; 9)
valsts aģentūras tiesības ņemt aizņēmumus un uzņemties garantijas, to apjomu
"Likumā par budžetu un finansu vadību" noteiktajā kārtībā; 10)
konsultatīvās padomes izveidošanas nepieciešamību un tās uzdevumus. (4) Valsts aģentūras nolikumā var ietvert arī
citus valsts aģentūras darbību regulējošus noteikumus, kas nav minēti šā
panta trešajā daļā. (5) Valsts
aģentūras reorganizēšanas vai likvidēšanas gadījumā sastāda valsts aģentūras
slēguma bilanci, nosaka mantas vērtību un saistību apjomu, kā arī paredz mantas un saistību nodošanu citai institūcijai. (6) Valsts aģentūru var reorganizēt: 1)
pievienojot to citai valsts iestādei, tā rezultātā pievienojamā valsts
aģentūra beidz pastāvēt; 2)
apvienojot to ar citu valsts iestādi vai vairākām citām valsts iestādēm, tā
rezultātā apvienojamās iestādes beidz pastāvēt un uz to bāzes tiek izveidota
jauna valsts iestāde; 3)
sadalot tās struktūrvienības starp citām valsts iestādēm, tā rezultātā
sadalāmā valsts aģentūra beidz pastāvēt. |
7. 8.pantā:
papildināt otro daļu ar otro teikumu šādā redakcijā: "Valsts aģentūru izveidošanas kārtību nosaka
Ministru kabinets."; izteikt
trešās daļas 2.punktu šādā redakcijā: "2) ministru vai institūciju, kuras
pārraudzībā valsts aģentūra nodota un valsts aģentūras pārraudzības
kārtību;"; izslēgt sesto daļu. |
|
|
|
7. 8.pantā:
papildināt otro daļu ar
teikumu šādā redakcijā: "Valsts aģentūru izveidošanas kārtību nosaka
Ministru kabinets."; izteikt
trešās daļas 2.punktu šādā redakcijā: "2) ministru vai institūciju, kuras
pārraudzībā valsts aģentūra nodota un valsts aģentūras pārraudzības
kārtību;";
izslēgt sesto daļu. |
|
9.pants. Valsts aģentūras pārraudzība (1)
Valsts aģentūras darbības pārraudzībai ministrs veic šādus pasākumus: 1)
apstiprina valsts aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju,
gadskārtējo darbības plānu un gadskārtējo budžetu (12.pants); 2)
pieņem darbā, atlaiž no darba un disciplināri soda valsts aģentūras
direktoru, pamatojoties uz darba tiesiskās attiecības regulējošiem
normatīvajiem aktiem; 3)
noslēdz ar valsts aģentūras direktoru pārvaldes līgumu (13.pants); 4)
ieceļ no ministrijas civildienesta ierēdņu vidus par valsts aģentūras
darbības uzraudzību atbildīgo amatpersonu (turpmāk atbildīgā amatpersona)
(14.pants); 5)
izveido konsultatīvo padomi, ja tas paredzēts valsts aģentūras nolikumā, un
apstiprina tās nolikumu (15.pants); 6)
novērtē valsts aģentūras darbības rezultātus; 7)
ierosina audita veikšanu valsts aģentūrā; 8)
atceļ valsts aģentūras direktora prettiesiskus lēmumus. (2) Ministram, izņemot šā panta pirmajā
daļā minēto pasākumu veikšanu, nav tiesību ar tiešiem rīkojumiem iejaukties
valsts aģentūras darbā. (3) Ministram
savu pienākumu veikšanai ir tiesības pieprasīt un saņemt informāciju par
valsts aģentūras darbību. |
8. 9.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Ministrs valsts aģentūras
pārraudzību īsteno tieši vai ar ministrijas vai citas tiešās valsts pārvaldes
iestādes starpniecību (turpmāk pārraudzības institūcija). Lai pārraudzītu valsts aģentūras darbību,
ministrs veic šādus pasākumus: 1) apstiprina valsts aģentūras vidēja termiņa
darbības stratēģiju, gadskārtējo darbības plānu un gadskārtējo budžetu
(12.pants); 2) pieņem darbā, atlaiž no darba, kā arī
disciplināri soda valsts aģentūras direktoru, pamatojoties uz darba tiesiskās
attiecības regulējošiem normatīvajiem aktiem; 3) noslēdz ar valsts aģentūras direktoru pārvaldes
līgumu (13.pants); 4) izveido konsultatīvo padomi, ja tas paredzēts
valsts aģentūras nolikumā, un apstiprina tās nolikumu (15.pants); 5) novērtē valsts aģentūras darbības rezultātus; 6) ierosina pārbaužu veikšanu valsts aģentūrā; 7) atceļ valsts aģentūras direktora prettiesiskus
lēmumus.";
papildināt otro un trešo daļu pēc
vārda "Ministram" ar vārdiem "un pārraudzības
institūcijai". |
|
|
|
8. 9. pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Ministrs valsts aģentūras pārraudzību
īsteno tieši vai ar ministrijas vai citas tiešās valsts pārvaldes iestādes
starpniecību (turpmāk pārraudzības institūcija). Lai pārraudzītu valsts
aģentūras darbību, ministrs veic šādus pasākumus: 1) apstiprina valsts aģentūras vidēja termiņa
darbības stratēģiju, gadskārtējo darbības plānu un gadskārtējo budžetu
(12.pants); 2) pieņem darbā, atlaiž no darba, kā arī
disciplināri soda valsts aģentūras direktoru, pamatojoties uz darba tiesiskās
attiecības regulējošiem normatīvajiem aktiem; 3) noslēdz ar valsts aģentūras direktoru pārvaldes
līgumu (13.pants); 4) izveido konsultatīvo padomi, ja tas paredzēts
valsts aģentūras nolikumā, un apstiprina tās nolikumu (15.pants); 5) novērtē valsts aģentūras darbības rezultātus; 6) ierosina pārbaužu veikšanu valsts aģentūrā; 7) atceļ valsts aģentūras direktora prettiesiskus
lēmumus."; papildināt
otro un trešo daļu pēc vārda "Ministram" ar vārdiem "un
pārraudzības institūcijai". |
|
10.pants. Valsts aģentūras direktors (1)
Valsts aģentūras darbu vada direktors, kas rīkojas saskaņā ar likumā, valsts
aģentūras nolikumā un pārvaldes līgumā minētajiem noteikumiem. Valsts
aģentūras direktors ir atbildīgs par pārvaldes līguma izpildi. (2)
Valsts aģentūras direktors: 1) vada
un organizē valsts aģentūras administratīvo darbu un nodrošina tās darbības
nepārtrauktību, nosaka valsts aģentūras darbinieku kompetenci un atbildību; 2)
izstrādā valsts aģentūras darbības un attīstības stratēģiju, darbības plānu
un budžetu; 3)
nodrošina pārvaldes līguma izpildi; 4)
nosaka valsts aģentūras struktūru un štatu sarakstu; 5)
nosaka valsts aģentūras darbinieku atalgojumu (11.pants); 6)
pieņem darbā un atlaiž no darba valsts aģentūras darbiniekus; 7) bez
īpaša pilnvarojuma pārstāv valsts aģentūru, ja likums nenosaka citu
pārstāvības kārtību; 8)
nodrošina valsts aģentūras personāla vadību; 9)
atbild par valsts aģentūras funkciju veikšanu; 10)
atbild par valsts aģentūras resursu lietderīgu izmantošanu; 11)
atbild par valsts aģentūras darbības tiesiskumu; 12)
sniedz ministram un atbildīgajai amatpersonai nepieciešamo informāciju un
priekšlikumus valsts aģentūras darbības jautājumos; 13)
veic citas normatīvajos aktos noteiktās darbības. (3) Uz
valsts aģentūras direktora amatu tiek izsludināts atklāts konkurss laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis". (4)
Darba līgumu ar valsts aģentūras direktoru ministrs noslēdz uz laiku, kas
nepārsniedz piecus gadus. Izbeidzoties darba līgumā noteiktajam termiņam,
līgumu var atjaunot uz jaunu termiņu, kas nepārsniedz piecus gadus. |
9. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: "10.pants.
Valsts aģentūras direktors (1) Valsts aģentūras darbu vada direktors. Valsts
aģentūras direktors rīkojas saskaņā ar likumu, valsts aģentūras nolikumu un
pārvaldes līgumu un ir atbildīgs par pārvaldes līguma izpildi. (2) Valsts aģentūras direktors pilda Valsts
pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās valsts pārvaldes iestādes vadītāja
funkcijas, kā arī: 1) izstrādā valsts aģentūras vidēja termiņa
darbības stratēģijas, gadskārtējā darbības plāna un budžeta projektus; 2) nodrošina pārvaldes līguma izpildi; 3) sniedz pārraudzības institūcijai nepieciešamo
informāciju un priekšlikumus valsts aģentūras darbības jautājumos; 4) veic citus uzdevumus, kas noteikti valsts
aģentūras darbību reglamentējošos normatīvajos aktos. (3) Valsts aģentūras direktoru pieņem darbā
konkursa kārtībā. Kārtību, kādā organizējami konkursi uz valsts aģentūras
direktora amatu, nosaka Ministru kabinets. Lēmumu par valsts aģentūras
direktora apstiprināšanu amatā pēc ministra ierosinājuma pieņem Ministru
kabinets. Darba līgumu ar valsts aģentūras direktoru noslēdz ministrs uz
laiku, kas nepārsniedz piecus gadus. Valsts aģentūras direktoru var iecelt
amatā atkārtoti. Vismaz trīs mēnešus pirms darba līguma termiņa beigām
ministrs pieņem lēmumu par darba līguma termiņa pagarināšanu vai motivētu
lēmumu par aģentūras direktora atbrīvošanu no amata un informē par attiecīgo
lēmumu aģentūras direktoru." |
|
|
|
9. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: "10.pants.
Valsts aģentūras direktors (1) Valsts aģentūras darbu vada direktors. Valsts
aģentūras direktors rīkojas saskaņā ar likumu, valsts aģentūras nolikumu un
pārvaldes līgumu un ir atbildīgs par pārvaldes līguma izpildi. (2) Valsts aģentūras direktors pilda Valsts
pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās valsts pārvaldes iestādes vadītāja
funkcijas, kā arī: 1)
izstrādā valsts aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģijas, gadskārtējā
darbības plāna un budžeta projektus; 2)
nodrošina pārvaldes līguma izpildi; 3)
sniedz pārraudzības institūcijai nepieciešamo informāciju un priekšlikumus
valsts aģentūras darbības jautājumos; 4) veic
citus uzdevumus, kas noteikti valsts aģentūras darbību reglamentējošos
normatīvajos aktos. (3) Valsts aģentūras direktoru pieņem darbā
konkursa kārtībā. Kārtību, kādā organizējami konkursi uz valsts aģentūras
direktora amatu, nosaka Ministru kabinets. Lēmumu par valsts aģentūras
direktora apstiprināšanu amatā pēc ministra ierosinājuma pieņem Ministru
kabinets. Darba līgumu ar valsts aģentūras direktoru noslēdz ministrs uz
laiku, kas nepārsniedz piecus gadus. Valsts aģentūras direktoru var iecelt amatā
atkārtoti. Vismaz trīs mēnešus pirms darba līguma termiņa beigām ministrs
pieņem lēmumu par darba līguma termiņa pagarināšanu vai motivētu lēmumu par
aģentūras direktora atbrīvošanu no amata un informē par attiecīgo lēmumu
aģentūras direktoru." |
|
12.pants. Valsts aģentūras darbības
plānošana (1)
Valsts aģentūras direktors izstrādā valsts aģentūras vidēja termiņa darbības
un attīstības stratēģiju uz pārvaldes līguma darbības laiku, paredzot
noteiktā laika posmā sasniedzamos darbības rezultātus un šo rezultātu
sasniegšanai prognozējamos resursus. Valsts aģentūras direktors iesniedz
valsts aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju ministram
apstiprināšanai. (2)
Pamatojoties uz valsts aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības
stratēģiju, valsts aģentūra izstrādā valsts aģentūras gadskārtējo darbības
plānu. Gadskārtējā darbības plānā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus
un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz
gadskārtējo darbības plānu, tiek apstiprināts valsts aģentūras gadskārtējais
budžets. |
10. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā: "12.pants.
Valsts aģentūras darbības plānošana (1) Valsts aģentūras vidēja termiņa darbības
stratēģiju izstrādā uz pārvaldes līguma darbības laiku, pamatojoties uz attiecīgās
nozares vidēja termiņa darbības stratēģiju. Valsts aģentūras vidēja termiņa
darbības stratēģijā paredz noteiktā laikposmā sasniedzamos darbības un
politikas rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai prognozējamos resursus. (2) Pamatojoties uz valsts aģentūras vidēja
termiņa darbības stratēģiju, izstrādā valsts aģentūras gadskārtējo darbības
plānu, kurā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu
sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo darbības
plānu, apstiprina valsts aģentūras gadskārtējo budžetu." |
|
|
|
10. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā: "12.pants.
Valsts aģentūras darbības plānošana (1) Valsts aģentūras vidēja termiņa darbības
stratēģiju izstrādā uz pārvaldes līguma darbības laiku, pamatojoties uz
attiecīgās nozares vidēja termiņa darbības stratēģiju. Valsts aģentūras
vidēja termiņa darbības stratēģijā paredz noteiktā laikposmā sasniedzamos
darbības un politikas rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai prognozējamos
resursus. (2) Pamatojoties uz valsts aģentūras vidēja
termiņa darbības stratēģiju, izstrādā valsts aģentūras gadskārtējo darbības
plānu, kurā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu
sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo darbības
plānu, apstiprina valsts aģentūras gadskārtējo budžetu." |
|
13.pants.
Pārvaldes līgums (1)
Pārvaldes līgums ir vienošanās par valsts aģentūrai nodoto valsts funkciju
veikšanu atbilstoši ministra apstiprinātajai valsts aģentūras vidēja termiņa
darbības un attīstības stratēģijai.
Pārvaldes līgumu valsts vārdā paraksta ministrs, bet valsts aģentūras vārdā
valsts aģentūras direktors. (2)
Pārvaldes līgumā nosaka: 1)
valsts aģentūras darbības kvantitatīvos un kvalitatīvos rādītājus, to skaitā
publisko pakalpojumu sniegšanas un klientu apkalpošanas rādītājus;
2) valsts aģentūras funkciju veikšanai paredzamos finansu līdzekļus un
to avotus, ja nepieciešams, citus paredzamos resursus un to avotus; 3)
valsts aģentūras darbības rezultātu izvērtēšanas kārtību un kritērijus; 4)
kārtību, kādā valsts aģentūra sniedz ministrijai kārtējo un gada
pārskatu; 5)
pārvaldes līguma grozīšanas nosacījumus un kārtību; 6)
kārtību, kādā izdarāmi grozījumi pārvaldes līgumā, ja tiek izdarīti grozījumi
gadskārtējā valsts budžeta likumā vai citos likumos; 7)
valsts aģentūras darbinieku materiālās stimulēšanas kārtību un kārtību, kādā
viņiem tiek piemērotas sankcijas atbilstoši pārvaldes līguma izpildes
novērtējumam; 8)
pārvaldes līguma darbības termiņu, kas nevar būt īsāks par trim gadiem; 9)
citus jautājumus, kurus ministrs un valsts aģentūras direktors uzskata par
būtiskiem. |
11. Aizstāt 13.panta otrās daļas 4.punktā vārdu
"ministrijai" ar vārdiem "pārraudzības institūcijai". |
3. |
Juridiskais
birojs Aizstāt13.panta
pirmajā daļā vārdus valsts funkciju ar vārdiem valsts pārvaldes funkciju. |
atbalstīt |
11. 13.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus valsts
funkciju ar vārdiem valsts pārvaldes funkciju;
aizstāt otrās daļas 4.punktā vārdu "ministrijai" ar vārdiem
"pārraudzības institūcijai". |
|
14.pants. Atbildīgās amatpersonas
kompetence (1)
Ministra ieceltā atbildīgā amatpersona uzrauga valsts aģentūras darbību un
informē par to ministru. (2)
Atbildīgajai amatpersonai ir šādi
pienākumi: 1)
sniegt ministram atzinumu par valsts aģentūras direktora izstrādāto valsts
aģentūras darbības un attīstības stratēģiju; 2)
sniegt ministram atzinumu par valsts aģentūras direktora izstrādāto valsts
aģentūras gadskārtējo darbības plānu un gadskārtējā budžeta projektu; 3)
sniegt ministram atzinumu par valsts aģentūras direktora izstrādāto pārvaldes
līgumu; 4)
sniegt ministram atzinumu par valsts aģentūras kārtējo un gada pārskatu, kā
arī par valsts aģentūras darbību un finansu līdzekļu izlietojumu; 5)
sniegt ministram priekšlikumus attiecībā uz valsts aģentūras direktora
darbības novērtēšanu (arī materiālās stimulēšanas vai disciplinārās sodīšanas
jautājumos); 6)
ministra uzdevumā pieprasīt no valsts aģentūras direktora informāciju valsts
aģentūras darbības jautājumos un izvērtēt to; 7)
izskatīt sūdzības par valsts aģentūras darbību un sniegt priekšlikumu
ministram attiecībā uz nepieciešamo rīcību. (3)
Atbildīgajai amatpersonai nav tiesību ar tiešiem rīkojumiem iejaukties valsts
aģentūras darbā. (4)
Atbildīgajai amatpersonai savu pienākumu veikšanai ir tiesības pieprasīt un
saņemt informāciju par valsts aģentūras darbību. |
12. Izslēgt 14.pantu. |
|
|
|
12. Izslēgt 14.pantu. |
|
15.pants. Konsultatīvā padome (1)
Konsultatīvās padomes sastāvā atkarībā no valsts aģentūras darbības
specifikas iekļauj valsts un pašvaldību pilnvarotas personas, attiecīgo
nozaru speciālistus un nevalstisko organizāciju pilnvarotus pārstāvjus.
Konsultatīvās padomes darbā bez balsstiesībām piedalās atbildīgā
amatpersona, valsts aģentūras direktors vai viņa pilnvarotas personas. (2)
Konsultatīvajai padomei ir padomdevēja tiesības valsts aģentūras darbības
jautājumos. |
13. Izslēgt 15.panta pirmajā daļā vārdus
"atbildīgā amatpersona". |
|
|
|
13. Izslēgt 15.panta pirmajā daļā vārdus
"atbildīgā amatpersona". |
|
16.pants. Valsts aģentūras manta (1)
Valsts aģentūras manta ir valsts manta, kura atrodas valsts aģentūras
valdījumā. (2)
Tiesiskajās attiecībās ar fiziskajām un juridiskajām personām valsts
aģentūra atbild ar tās valdījumā nodoto valsts mantu. Ja ar to nepietiek vai
valsts aģentūras saistību izpilde var traucēt valsts aģentūras funkciju
veikšanu, par valsts aģentūras saistībām atbild valsts. Kārtību, kādā valsts
atbild par valsts aģentūras saistībām, reglamentē Ministru kabineta
apstiprināti noteikumi. |
14. Aizstāt 16.panta otrajā daļā vārdus
"fiziskajām un juridiskajām personām" ar vārdu
"privātpersonām". |
|
|
|
14. Aizstāt 16.panta
otrajā daļā vārdus "fiziskajām un juridiskajām personām" ar vārdu
"privātpersonām". |
|
17.pants. Valsts aģentūras finansēšana
Valsts aģentūra tiek finansēta no valsts budžeta dotācijas no
vispārējiem ieņēmumiem, īpašiem mērķiem iezīmētiem ieņēmumiem, kā arī no pašu
ieņēmumiem, to skaitā ieņēmumiem par valsts aģentūras sniegtajiem maksas
pakalpojumiem, no valsts vai pašvaldību pasūtījumiem, no ziedojumiem,
dāvinājumiem un ārvalstu finansiālās palīdzības līdzekļiem. |
15. Izslēgt 17.pantā vārdus "no
valsts vai pašvaldību pasūtījumiem". |
|
|
|
15. Izslēgt 17.pantā vārdus "no
valsts vai pašvaldību pasūtījumiem". |
|
20.pants. Valsts aģentūras iekšējais
audits
Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā valsts aģentūrā tiek veikts
iekšējais audits, lai nodrošinātu efektīvu valsts aģentūras darbību. |
16. Izslēgt 20.pantu. |
|
|
|
16. Izslēgt 20.pantu. |
|
21.pants. Valsts aģentūras kārtējais un
gada pārskats Valsts
aģentūras direktors pārvaldes līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā iesniedz
atbildīgajai amatpersonai kārtējo un gada pārskatu par pārvaldes
līguma izpildi un finansu resursu izlietojumu. Kārtējā un gada pārskatā
iekļaujamo informāciju nosaka ministrs. |
17. Aizstāt 21.pantā vārdus "atbildīgajai
amatpersonai" ar vārdiem "pārraudzības institūcijai". |
|
|
|
17. Aizstāt 21.pantā vārdus "atbildīgajai
amatpersonai" ar vārdiem "pārraudzības institūcijai". |
|
III nodaļa Pašvaldības aģentūra |
|
|
|
|
|
|
24.pants. Pašvaldības aģentūras funkcijas
Pašvaldības aģentūrai var uzdot veikt šādas pašvaldības kompetencē
esošas funkcijas: 1)
sniegt pakalpojumus valsts un pašvaldību iestādēm;
2) sniegt publiskos pakalpojumus fiziskajām un juridiskajām
personām (25.pants); 3)
vadīt un realizēt pašvaldības, valsts un starptautiskus projektus un
programmas. |
18. Aizstāt 24.pantā vārdus "fiziskajām un
juridiskajām personām" ar vārdu "privātpersonām". |
|
|
|
18. Aizstāt 24.pantā vārdus "fiziskajām un
juridiskajām personām" ar vārdu "privātpersonām". |
|
25.pants. Pašvaldības aģentūras sniegtie
publiskie pakalpojumi (1)
Pašvaldības aģentūra sniedz publiskos pakalpojumus likumā noteiktās
pašvaldības kompetences ietvaros. Publisko pakalpojumu sniegšana ir pašvaldības
saistošajos noteikumos minētajos gadījumos materiālu vai nemateriālu
labumu piedāvāšana fiziskajām un juridiskajām personām kultūras,
izglītības, veselības aizsardzības, sociālajā, vides aizsardzības vai citā
jomā, lai nodrošinātu sabiedrības vajadzību ievērošanu šo pakalpojumu
saņemšanā attiecīgajā administratīvajā teritorijā. |
19. 25.panta pirmajā daļā: izslēgt
vārdus "pašvaldības saistošajos noteikumos minētajos gadījumos"; aizstāt vārdus "fiziskajām un
juridiskajām personām" ar vārdu "privātpersonām".
|
|
|
|
19. 25.panta pirmajā daļā: izslēgt
vārdus "pašvaldības saistošajos noteikumos minētajos gadījumos"; aizstāt
vārdus "fiziskajām un juridiskajām personām" ar vārdu
"privātpersonām". |
|
27.pants. Pašvaldības aģentūras
izveidošana, reorganizēšana un likvidēšana (1)
Pašvaldības aģentūru izveido, reorganizē un likvidē pašvaldības dome
(padome). (2)
Izveidojot, reorganizējot vai likvidējot pašvaldības aģentūru, noteicošais ir
lietderīguma un efektivitātes princips. (3)
Pašvaldības aģentūras darbību regulē pašvaldības domes (padomes) apstiprināts
nolikums, kurā norāda: 1)
pašvaldības aģentūras nosaukumu; 2)
pašvaldības aģentūras izveidošanas mērķi; 3)
pašvaldības aģentūras funkcijas; 4)
pašvaldības aģentūras kompetenci; 5)
pašvaldības aģentūras finansēšanas kārtību; 6)
apjomu un kārtību, kādā pašvaldības aģentūra rīkojas ar nekustamo un kustamo
mantu; 7)
pašvaldības aģentūras tiesības iekasēt maksu par tās sniegtajiem publiskajiem
pakalpojumiem; 8)
pašvaldības aģentūras tiesības ņemt aizņēmumus un uzņemties garantijas, to
apjomu "Likumā par budžetu un finansu vadību" noteiktajā kārtībā; 9)
konsultatīvās padomes izveidošanas nepieciešamību un tās uzdevumus. (4) Pašvaldības aģentūras
nolikumā var ietvert arī citus pašvaldības aģentūras darbību regulējošus noteikumus,
kas nav minēti šā panta trešajā daļā. (5)
Pašvaldības aģentūras reorganizēšanas vai likvidēšanas gadījumā sastāda
pašvaldības aģentūras slēguma bilanci, nosaka mantas vērtību un saistību
apjomu, kā arī paredz mantas un saistību nodošanu citai pašvaldības iestādei. (6)
Pašvaldības aģentūru var reorganizēt: 1)
pievienojot to citai pašvaldības iestādei, tā rezultātā pievienojamā
pašvaldības aģentūra beidz pastāvēt; 2)
apvienojot to ar citu pašvaldības iestādi vai vairākām citām pašvaldības
iestādēm, tā rezultātā apvienojamās iestādes beidz pastāvēt un uz to bāzes
tiek izveidota jauna pašvaldības iestāde; 3)
sadalot tās struktūrvienības starp citām pašvaldības iestādēm, tā rezultātā
sadalāmā pašvaldības aģentūra beidz pastāvēt. |
20. Izslēgt 27.panta sesto daļu. |
|
|
|
<
![if !supportEmptyParas]> 20. Izslēgt 27.panta sesto daļu. |
|
29.pants. Pašvaldības izpilddirektora vai
citas atbildīgās amatpersonas kompetence pašvaldības aģentūras darbības
uzraudzībā (1) Pašvaldības izpilddirektors uzrauga
pašvaldības aģentūras darbību un informē pašvaldības domi (padomi) par
pašvaldības aģentūras darbības jautājumiem. (2) Attiecībā uz pašvaldības
izpilddirektora kompetenci pašvaldības aģentūras darbības uzraudzībā ir
piemērojami šā likuma 14.panta otrās daļas noteikumi, ņemot vērā to, ka
pašvaldības dome (padome) realizē 14.panta otrajā daļā ministram noteikto
kompetenci. (3)Pašvaldības
izpilddirektors nedrīkst ar tiešiem rīkojumiem iejaukties pašvaldības
aģentūras darbā. (4)Pašvaldības
izpilddirektoram savu pienākumu veikšanai ir tiesības pieprasīt un saņemt
informāciju par pašvaldības
aģentūras darbību. (5) Ja pašvaldības aģentūras darbību
uzrauga nevis pašvaldības izpilddirektors, bet cita pašvaldības domes
(padomes) iecelta amatpersona, uz šo amatpersonu attiecināma šā panta
pirmajā, otrajā, trešajā un ceturtajā daļā noteiktā kompetence. |
|
4. 5. |
Juridiskais
birojs Izslēgt 29.panta otro daļu; Juridiskais
birojs Izslēgt 29. panta piektajā daļā vārdu otrajā. |
atbalstīt, likumproj. papildināts ar jaunu pantu atbalstīt |
21. 29.pantā: izslēgt otro daļu; izslēgt piektajā daļā vārdu otrajā. |
|
31.pants. Pašvaldības aģentūras direktors
(1) Pašvaldības aģentūras darbu vada direktors, kas rīkojas saskaņā ar
likumā, pašvaldības aģentūras nolikumā un pārvaldes līgumā minētajiem
noteikumiem. Pašvaldības aģentūras direktors ir atbildīgs par
pārvaldes līguma izpildi. (2) Uz
pašvaldības aģentūras direktora amatu tiek izsludināts atklāts konkurss
attiecīgās administratīvās teritorijas laikrakstā. (3)
Darba līgumu ar pašvaldības aģentūras direktoru pašvaldības domes (padomes)
priekšsēdētājs noslēdz uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus. Izbeidzoties
darba līgumā noteiktajam termiņam, līgumu var atjaunot uz jaunu termiņu, kas
nepārsniedz piecus gadus. (4)
Attiecībā uz pašvaldības aģentūras direktora kompetenci ir piemērojami šā
likuma 10.panta otrās daļas noteikumi, ņemot vērā to, ka pašvaldības dome
(padome) realizē 10.panta otrās daļas 12.punktā ministram noteikto
kompetenci. |
21. Izteikt 31.panta trešās daļas otro teikumu
šādā redakcijā: "Pašvaldības aģentūras direktoru var iecelt
amatā atkārtoti." |
6. |
Juridiskais
birojs Aizstāt 31.panta ceturtajā daļā skaitli un vārdus 12.punktā ministram ar skaitli un vārdiem 3.punktā pārraudzības institūcijai. |
atbalstīt |
22. 31.pantā:
izteikt trešās daļas otro teikumu šādā redakcijā: "Pašvaldības aģentūras direktoru var iecelt
amatā atkārtoti."; aizstāt ceturtajā daļā skaitli un vārdus 12.punktā ministram ar skaitli un vārdiem 3.punktā pārraudzības institūcijai. |
|
33.pants. Pašvaldības aģentūras darbības
plānošana (1)
Pašvaldības aģentūras direktors izstrādā pašvaldības aģentūras vidēja termiņa
darbības un attīstības stratēģiju uz pārvaldes līguma darbības laiku,
paredzot noteiktā laika posmā sasniedzamos darbības rezultātus un šo
rezultātu sasniegšanai prognozējamos resursus. Pašvaldības aģentūras
direktors iesniedz pašvaldības aģentūras vidēja termiņa darbības un
attīstības stratēģiju pašvaldības domei (padomei) apstiprināšanai. (2) Pamatojoties
uz pašvaldības aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju,
pašvaldības aģentūra izstrādā pašvaldības aģentūras gadskārtējo darbības
plānu. Gadskārtējā darbības plānā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus
un šo rezultātu sasniegšanai
nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo darbības plānu, tiek
apstiprināts pašvaldības aģentūras gadskārtējais budžets. |
22. Izteikt 33.pantu šādā redakcijā: "33.pants.
Pašvaldības aģentūras darbības plānošana (1) Pašvaldības aģentūras vidēja termiņa
darbības stratēģijā paredz noteiktā laikposmā sasniedzamos pārvaldes līguma
darbības rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai prognozējamos resursus. (2) Pamatojoties uz pašvaldības aģentūras vidēja
termiņa darbības stratēģiju, izstrādā pašvaldības aģentūras gadskārtējo
darbības plānu, kurā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo
rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo
darbības plānu, apstiprina pašvaldības aģentūras gadskārtējo budžetu." |
|
|
|
23. Izteikt 33.pantu šādā redakcijā: "33.pants.
Pašvaldības aģentūras darbības plānošana (1) Pašvaldības aģentūras vidēja termiņa
darbības stratēģijā paredz noteiktā laikposmā sasniedzamos pārvaldes līguma
darbības rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai prognozējamos resursus. (2) Pamatojoties uz pašvaldības aģentūras vidēja
termiņa darbības stratēģiju, izstrādā pašvaldības aģentūras gadskārtējo
darbības plānu, kurā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo
rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo
darbības plānu, apstiprina pašvaldības aģentūras gadskārtējo budžetu." |
|
35.pants. Pašvaldības aģentūras manta (1) Pašvaldības aģentūras manta ir
pašvaldības manta, kura atrodas pašvaldības aģentūras valdījumā. (2) Tiesiskajās attiecībās ar fiziskajām
un juridiskajām personām pašvaldības aģentūra atbild ar tās valdījumā
nodoto pašvaldības mantu. Ja ar to nepietiek vai pašvaldības aģentūras
saistību izpilde var traucēt pašvaldības aģentūras funkciju veikšanu, par
pašvaldības aģentūras saistībām pašvaldības domes (padomes) noteiktajā
kārtībā atbild attiecīgā pašvaldība. (3) Pašvaldības aģentūrai ir tiesības
likumā noteiktajā kārtībā iegādāties savai darbībai nepieciešamo mantu, kā
arī atsavināt pašvaldības aģentūras valdījumā esošo pašvaldības kustamo
mantu. Līdzekļus, kas iegūti pašvaldības kustamās mantas atsavināšanas
rezultātā, ieskaita pašvaldības aģentūras budžetā. |
|
7. |
Juridiskais
birojs Aizstāt 35.panta otrajā daļā vārdus fiziskajām un juridiskajām personām ar vārdu privātpersonām. |
atbalstīt, likumproj. papildināts ar jaunu
pantu |
24. Aizstāt 35.panta otrajā daļā vārdus fiziskajām un juridiskajām personām ar vārdu privātpersonām. |
|
36.pants. Pašvaldības aģentūras
finansēšana Pašvaldības aģentūra tiek finansēta no pašvaldības budžeta
dotācijas, īpašiem mērķiem iezīmētiem ieņēmumiem, kā arī no pašu ieņēmumiem,
to skaitā ieņēmumiem par
pašvaldības aģentūras sniegtajiem maksas pakalpojumiem, no valsts vai
pašvaldības pasūtījumiem, no ziedojumiem, dāvinājumiem un ārvalstu
finansiālās palīdzības līdzekļiem. |
23. Izslēgt 36.pantā
vārdus "no valsts vai pašvaldības pasūtījumiem". |
|
|
|
25. Izslēgt 36.pantā vārdus "no valsts vai
pašvaldības pasūtījumiem". |
|
42.pants. Pašvaldību kopīgā aģentūra (1) Pašvaldību kompetencē esošo funkciju
veikšanai pašvaldības, savstarpēji vienojoties, var izveidot kopīgu iestādi
pašvaldību kopīgo aģentūru, nosakot tās finansēšanas kārtību un tās valdījumā
nododamās mantas apjomu. (2) Uz pašvaldību kopīgo aģentūru
attiecas šā likuma I un III nodaļas noteikumi, ja šajā pantā nav noteikts
citādi. (3) Pašvaldību kopīgās aģentūras
uzraudzībai pašvaldību domes (padomes) izveido kopīgu lēmējinstitūciju
padomi, deleģē šajā padomē pārstāvjus no attiecīgo pašvaldību deputātu vidus
un pieņem pašvaldību kopīgās aģentūras nolikumu. (4) Padomei ir šā likuma 28.pantā
pašvaldības domei (padomei) noteiktā kompetence. (5) Par pašvaldību kopīgās aģentūras
darbības uzraudzību atbildīgajai personai, kuru iecēlusi padome, ir šajā
likumā pašvaldības izpilddirektoram noteiktā kompetence. (6) Pašvaldību kopīgās aģentūras
direktoram ir šajā likumā pašvaldības aģentūras direktoram noteiktā
kompetence. (7) Ja tiesiskajās attiecībās ar
fiziskajām un juridiskajām personām pašvaldību kopīgās aģentūras saistību
izpilde var traucēt pašvaldību kopīgās aģentūras funkciju veikšanu vai
pašvaldību kopīgās aģentūras mantas nepietiek tā tās saistību izpildei, par
pašvaldību kopīgās aģentūras saistībām atbild attiecīgās pašvaldības
proporcionāli katras pašvaldības ieguldītajai mantas daļai. |
24. Izslēgt 42.pantu. |
8. |
Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu
ministrijas parlamentārais sekretārs
M. Pūķis Izteikt 42. pantu šādā redakcijā: 42.pants. Pašvaldību kopīgā aģentūra (1) Likumā paredzētajos gadījumos vai savstarpēji vienojoties pašvaldības
izveido kopīgu iestādi pašvaldību kopīgo aģentūru. (2) Pašvaldību kopīgās aģentūras manta un
budžets ir nošķirti no to izveidojušo pašvaldību mantas un budžetiem.
Pašvaldību kopīgā aģentūra var atvērt kontu Valsts kasē. (3) Pašvaldību kopīgās aģentūras nolikumu
apstiprina ar to izveidojušo pašvaldību domju (padomju) lēmumiem, ja likums
nenosaka citādi. (4) Uz pašvaldību
kopīgo aģentūru attiecas šā likuma I un III nodaļas noteikumi, ja likumā
nav noteikts citādi. (5) Likums, kas nosaka
pašvaldību kopīgās aģentūras izveidošanu, vai pašvaldību kopīgās aģentūras
nolikums nosaka amatpersonas un
institūcijas, kas pilda šajā likumā paredzētās amatpersonu un imstitūciju
funkcijas attiecībā uz pašvaldību kopīgajām aģentūrām. |
neatbalstīt |
26. Izslēgt 42.pantu. |
|
|
|
9. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas parlamentārais sekretārs M. Pūķis Papildināt likumu ar 42.1 pantu šādā redakcijā: 42.1 pants. Pašvaldību kopīgo
aģentūru un to izveidojušo pašvaldību atbildība (1) Par pašvaldību kopīgās aģentūras
administratīvajiem aktiem atbild tā pašvaldība, kuras vārdā attiecīgais
administratīvais akts ir izdots. (2) Par
pašvaldību kopīgās aģentūras privāttiesiskajiem darījumiem atbild pašvaldību
kopīgā aģentūra sava budžeta un mantas ietvaros. (3)
Zaudējumus, kas pašvaldībai tieši nodarīti ar nelikumīgu pašvaldību kopīgās
aģentūras lēmumu, atlīdzina likumā noteiktajā kārtībā tādā apmērā, kas
atbilst attiecīgo amatpersonu civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas
apmēram, un šādu zaudējumu atlīdzību regresa kārtībā piedzen no šīm
amatpersonām. (4)Pašvaldību
kopīgās aģentūras amatpersonām, kas izdod administratīvos aktus vai piedalās
koleģiālu lēmumu pieņemšanā par šo aktu izdošanu, stājoties amatā,
jāapdrošina sava civiltiesiskā atbildība. Šīs civiltiesiskās atbildības
apdrošināšanas minimālo summu nosaka pašvaldību kopīgās aģentūras nolikums. |
neatbalstīt |
|
|
Pārejas noteikumi 1....5.
6. Reorganizējamā uzņēmuma
(uzņēmējsabiedrības) pārveidošana par valsts (pašvaldības) aģentūru uzskatāma
par uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) reorganizāciju, kuras rezultātā uzņēmums
(uzņēmējsabiedrība) zaudē uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) statusu un vienlaikus
iegūst valsts (pašvaldības) aģentūras
statusu un visa uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) manta un saistības pāriet
valstij (pašvaldībai). |
25. Papildināt pārejas noteikumus ar 6.1 punktu šādā redakcijā: "6.1 Ministrs izvērtē reorganizējamā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības)
vadītāja darbību. Ministrs var uzteikt darba līgumu ar reorganizējamā
uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vadītāju Darba likumā noteiktajā kārtībā." |
|
|
|
27. Papildināt
pārejas noteikumus ar 6.1 punktu šādā redakcijā: "6.1
Ministrs izvērtē reorganizējamā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vadītāja
darbību. Ministrs var uzteikt darba līgumu ar reorganizējamā uzņēmuma
(uzņēmējsabiedrības) vadītāju Darba likumā noteiktajā kārtībā."
|
|