Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija
Likumprojekts
otrajam lasījumam
Grozījumi Publisko aģentūru likumā (reģ.nr. 871)
Spēkā esošā likuma
attiecīgo pantu redakcija
|
Pirmajā lasījumā pieņemtā likumproj.
redakcija (dok. nr. 2853) |
Nr. |
Priekšlikumi otrajam lasījumam |
Komisijas
atzinums |
Komisijas sagatavotā otrā lasījuma redakcija |
|
Izdarīt
Publisko aģentūru likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2001, 10. nr.;
2002, 23.nr.) šādus grozījumus:
|
|
|
|
Izdarīt
Publisko aģentūru likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2001, 10. nr.;
2002, 23.nr.) šādus grozījumus:
|
|
1. Aizstāt visā likumā
vārdu "finansu" ar vārdu "finanšu". |
|
|
|
1. Aizstāt visā likumā
vārdu "finansu" ar vārdu "finanšu". |
3.pants. Aģentūru veidi Valsts var izveidot valsts aģentūras,
bet pašvaldības var izveidot pašvaldību aģentūras. |
2. Papildināt 3.pantu
ar otro daļu šādā redakcijā: "(2) Ja atvasinātai
publisko tiesību juridiskajai personai likumā ir piešķirtas tiesības izveidot
valsts pārvaldes iestādi, tā var veidot aģentūru. Uz šādu aģentūru ir
attiecināmas tiesību normas, kas regulē pašvaldības aģentūru izveidošanu un
darbību." |
1. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas parlamentārais sekretārs M. Pūķis Papildināt likuma 3. pantu ar otro daļu
šādā redakcijā: Pašvaldībām
savstarpēji vienojoties vai saskaņā ar likumu var izveidot pašvaldību kopīgās
aģentūras. |
neatbalstīt |
2. 3.pantā:
papildināt pantu ar otro daļu šādā redakcijā: "(2)
Ja atvasinātai publisko tiesību juridiskajai personai likumā ir piešķirtas
tiesības izveidot valsts pārvaldes iestādi, tā var veidot aģentūru. Uz šādu
aģentūru ir attiecināmas tiesību normas, kas regulē pašvaldības aģentūru
izveidošanu un darbību.";
uzskatīt līdzšinējo panta tekstu par pirmo daļu. |
II nodaļaValsts
aģentūra 4.pants.
Valsts aģentūras juridiskais statuss (1) Valsts aģentūra ir ministrijas
pārraudzībā esoša valsts iestāde, kurai ar likumu vai Ministru kabineta
noteikumiem uzdots veikt noteiktas valsts funkcijas un kura tās veic saskaņā
ar pārvaldes līgumu, ko noslēdz ministrs, kura vadītās ministrijas
pārraudzībā nodota attiecīgā valsts aģentūra (turpmāk ministrs), ar valsts
aģentūras direktoru. (2) Valsts aģentūras nosaukumā ietver
vārdkopu "valsts aģentūra" vai tās saīsinājumu "v/a". |
3. Izteikt 4.panta
pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Valsts aģentūra ir Ministru kabineta
locekļa (turpmāk ministrs) pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde,
kurai ar likumu vai Ministru kabineta noteikumiem uzdotas noteiktas valsts
pārvaldes funkcijas, kuras tā veic atbilstoši pārvaldes līgumam, ko noslēdz
ministrs ar valsts aģentūras direktoru." |
|
|
|
3. Izteikt 4.panta
pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Valsts aģentūra ir Ministru kabineta
locekļa (turpmāk ministrs) pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde,
kurai ar likumu vai Ministru kabineta noteikumiem uzdotas noteiktas valsts
pārvaldes funkcijas un kura tās veic atbilstoši pārvaldes līgumam, ko noslēdz
ministrs ar valsts aģentūras direktoru." |
5.pants. Valsts aģentūras funkcijas Valsts
aģentūrai var uzdot veikt šādas valsts funkcijas: 1)
sniegt pakalpojumus valsts un pašvaldību iestādēm; 2) sniegt publiskos pakalpojumus fiziskajām un juridiskajām personām
(6.pants); 3) vadīt un realizēt valsts, pašvaldību un starptautiskus
projektus un programmas. |
4. Aizstāt 5.pantā
vārdus "valsts funkcijas" ar vārdiem "valsts pārvaldes
funkcijas". |
|
|
|
4. Aizstāt 5.pantā vārdus "valsts funkcijas"
ar vārdiem "valsts pārvaldes funkcijas". |
6.pants. Valsts aģentūras sniegtie
publiskie pakalpojumi (1) Publisko pakalpojumu sniegšana ir
likumā vai Ministru kabineta noteikumos minētajos gadījumos materiālu vai
nemateriālu labumu piedāvāšana fiziskajām un juridiskajām personām kultūras,
izglītības, veselības aizsardzības, sociālajā, vides aizsardzības vai citā
jomā, lai nodrošinātu sabiedrības vajadzību ievērošanu šo pakalpojumu
saņemšanā. (2) Ministru kabinets valsts aģentūras
nolikumā norāda, vai valsts aģentūrai ir tiesības par tās sniegtajiem
publiskajiem pakalpojumiem iekasēt maksu. Publisko pakalpojumu izcenojumus
apstiprina ministrs pēc valsts aģentūras direktora priekšlikuma. Publisko pakalpojumu
izcenojumu noteikšanas metodiku apstiprina Ministru kabinets,
ņemot vērā, ka maksa par publisko pakalpojumu nedrīkst pārsniegt valsts
aģentūras funkciju veikšanai nepieciešamo līdzekļu apjomu. (3) Valsts aģentūras sniegto publisko
pakalpojumu izcenojumi publicējami laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
Publicējot izcenojumus, nosaka to spēkā stāšanās laiku, ņemot vērā, ka
izcenojumi stājas spēkā ne agrāk kā vienu mēnesi pēc publicēšanas. |
5. 6.pantā: izteikt otro daļu šādā redakcijā: "(2) Publisko
pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodiku un izcenojumu apstiprināšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets, ņemot vērā, ka maksa par publisko
pakalpojumu nedrīkst pārsniegt valsts aģentūras funkciju veikšanai
nepieciešamo līdzekļu apjomu."; izslēgt trešo daļu. |
2. 3. |
Deputāts A. Aleksejevs
Izslēgt likumprojekta
5. pantā vārdus izslēgt trešo daļu. Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 6. panta trešo
daļu šādā redakcijā: (3) Informācija
par valsts aģentūras sniegto publisko
pakalpojumu izcenojumiem publicējama valsts aģentūras mājas lapā internetā. |
daļēji atbalstīt /skatīt 3. priekšlik./ atbalstīt |
5. 6.pantā: izteikt otro daļu šādā
redakcijā: "(2) Publisko pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodiku un
izcenojumu apstiprināšanas kārtību nosaka Ministru kabinets, ņemot vērā, ka
maksa par publisko pakalpojumu nedrīkst pārsniegt valsts aģentūras funkciju
veikšanai nepieciešamo līdzekļu apjomu."; izteikt trešo daļu šādā
redakcijā: (3) Informācija par valsts
aģentūras sniegto publisko pakalpojumu izcenojumiem publicējama valsts
aģentūras mājas lapā internetā. |
7. pants. Valsts aģentūras administratīvo
aktu izdošana un apstrīdēšana (1) Likumā
noteiktajos gadījumos valsts aģentūra izdod administratīvos aktus, izņemot
administratīvos aktus par administratīvo sodu uzlikšanu. Kārtību, kādā valsts aģentūra izdod administratīvos aktus,
reglamentē likumi un Ministru kabineta noteikumi. (2) Valsts aģentūras
izdota administratīvā akta tiesiskumu var apstrīdēt attiecīgajā ministrijā
administratīvo procesu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Lēmumu par apstrīdētu administartīvo aktu pieņem saskaņā ar vispārējām administratīvo procesu
regulējošajām tiesību normām, ja likums nenosaka citādi. |
|
4. 5. |
Ekonomikas
ministrs J. Lujāns Papildināt
likumprojektu ar jaunu pantu šādā
redakcijā: Izteikt 7. panta
pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Normatīvajos aktos
noteiktajos gadījumos valsts aģentūra izdod administratīvos aktus,
izņemot administratīvos aktus par administratīvo sodu uzlikšanu. Kārtību,
kādā valsts aģentūra izdod administratīvos
aktus, reglamentē likumi un Ministru kabineta noteikumi. Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 7. panta pirmo
daļu šādā redakcijā: Likumā un Ministru
kabineta noteikumos paredzētajos gadījumos un noteiktajā
kārtībā valsts aģentūra izdod administratīvos aktus, izņemot
administratīvos aktus par administratīvo sodu uzlikšanu. |
atbalstīt, ietverts 5.priekšlik atbalstīt |
6. Izteikt 7. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Likumā un Ministru kabineta noteikumos
paredzētajos gadījumos un noteiktajā kārtībā valsts aģentūra izdod
administratīvos aktus, izņemot administratīvos aktus par administratīvo sodu
uzlikšanu. |
8.pants. Valsts aģentūras izveidošana,
reorganizēšana un likvidēšana (1)
Valsts aģentūru izveido, reorganizē un likvidē Ministru kabinets,
pamatojoties uz likumu vai pēc savas iniciatīvas. (2)
Izveidojot, reorganizējot vai likvidējot valsts aģentūru, Ministru kabinets
izvērtē izveidošanas, reorganizēšanas vai likvidēšanas nepieciešamību
atkarībā no lietderīguma, efektivitātes un citiem Ministru kabineta
noteiktajiem kritērijiem. (3)
Valsts aģentūras darbību regulē Ministru kabineta apstiprināts nolikums, kurā
norāda: 1)
valsts aģentūras nosaukumu; 2)
ministriju, kuras pārraudzībā valsts aģentūra nodota; 3)
valsts aģentūras izveidošanas mērķi; 4)
valsts aģentūras funkcijas; 5)
valsts aģentūras kompetenci; 6)
valsts aģentūras finansēšanas kārtību; 7)
apjomu un kārtību, kādā valsts aģentūra rīkojas ar nekustamo un kustamo
mantu, kā arī uzņemas saistības, kas nav minētas šīs daļas 9.punktā; 8)
valsts aģentūras tiesības iekasēt maksu par tās sniegtajiem publiskajiem
pakalpojumiem; 9)
valsts aģentūras tiesības ņemt aizņēmumus un uzņemties garantijas, to apjomu
"Likumā par budžetu un finansu vadību" noteiktajā kārtībā; 10)
konsultatīvās padomes izveidošanas nepieciešamību un tās uzdevumus. (4) Valsts aģentūras nolikumā var ietvert arī
citus valsts aģentūras darbību regulējošus noteikumus, kas nav minēti šā
panta trešajā daļā. (5) Valsts
aģentūras reorganizēšanas vai likvidēšanas gadījumā sastāda valsts aģentūras
slēguma bilanci, nosaka mantas vērtību un saistību apjomu, kā arī paredz mantas un saistību
nodošanu citai institūcijai. (6) Valsts aģentūru var reorganizēt: 1)
pievienojot to citai valsts iestādei, tā rezultātā pievienojamā valsts
aģentūra beidz pastāvēt; 2)
apvienojot to ar citu valsts iestādi vai vairākām citām valsts iestādēm, tā
rezultātā apvienojamās iestādes beidz pastāvēt un uz to bāzes tiek izveidota
jauna valsts iestāde; 3)
sadalot tās struktūrvienības starp citām valsts iestādēm, tā rezultātā
sadalāmā valsts aģentūra beidz pastāvēt. |
6. 8.pantā:
papildināt otro daļu ar otro teikumu šādā redakcijā: "Valsts aģentūru izveidošanas kārtību nosaka
Ministru kabinets.";
izteikt trešās daļas 2.punktu šādā redakcijā: "2) ministru, kura pārraudzībā valsts
aģentūra nodota;"; izslēgt sesto daļu. |
6. |
Juridiskais birojsIzteikt 8. panta trešās daļas 2. punktu šādā
redakcijā: "2) ministru vai institūciju, kuras
pārraudzībā valsts aģentūra nodota un valsts aģentūras pārraudzības
kārtību;"; |
atbalstīt |
7. 8.pantā:
papildināt otro daļu ar otro teikumu šādā redakcijā: "Valsts aģentūru izveidošanas kārtību nosaka
Ministru kabinets."; izteikt
trešās daļas 2.punktu šādā redakcijā: "2) ministru vai institūciju, kuras
pārraudzībā valsts aģentūra nodota un valsts aģentūras pārraudzības
kārtību;";
izslēgt
sesto daļu. |
9.pants. Valsts aģentūras pārraudzība (1)
Valsts aģentūras darbības pārraudzībai ministrs veic šādus pasākumus: 1)
apstiprina valsts aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju,
gadskārtējo darbības plānu un gadskārtējo budžetu (12.pants); 2)
pieņem darbā, atlaiž no darba un disciplināri soda valsts aģentūras
direktoru, pamatojoties uz darba tiesiskās attiecības regulējošiem
normatīvajiem aktiem; 3)
noslēdz ar valsts aģentūras direktoru pārvaldes līgumu (13.pants); 4)
ieceļ no ministrijas civildienesta ierēdņu vidus par valsts aģentūras
darbības uzraudzību atbildīgo amatpersonu (turpmāk atbildīgā amatpersona)
(14.pants); 5)
izveido konsultatīvo padomi, ja tas paredzēts valsts aģentūras nolikumā, un
apstiprina tās nolikumu (15.pants); 6)
novērtē valsts aģentūras darbības rezultātus; 7)
ierosina audita veikšanu valsts aģentūrā; 8)
atceļ valsts aģentūras direktora prettiesiskus lēmumus. (2) Ministram,
izņemot šā panta pirmajā daļā minēto pasākumu veikšanu, nav tiesību ar
tiešiem rīkojumiem iejaukties valsts aģentūras darbā. (3) Ministram
savu pienākumu veikšanai ir tiesības pieprasīt un saņemt informāciju par
valsts aģentūras darbību. |
7. 9.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Ministrs valsts aģentūras
pārraudzību īsteno tieši vai ar ministrijas vai citas tiešās valsts pārvaldes
iestādes starpniecību. Institūciju, kas pārrauga valsts aģentūru (turpmāk
pārraudzības institūcija), un pārraudzības kārtību nosaka aģentūras nolikumā.
Lai pārraudzītu valsts aģentūras darbību, ministrs īsteno šādus pasākumus: 1) apstiprina valsts
aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju, gadskārtējo darbības plānu un
gadskārtējo budžetu (12.pants); 2) pieņem darbā,
atlaiž no darba, kā arī disciplināri soda valsts aģentūras direktoru, pamatojoties
uz darba tiesiskās attiecības regulējošiem normatīvajiem aktiem; 3) noslēdz ar valsts
aģentūras direktoru pārvaldes līgumu (13.pants); 4) izveido
konsultatīvo padomi, ja tas paredzēts valsts aģentūras nolikumā, un
apstiprina tās nolikumu (15.pants); 5) novērtē valsts
aģentūras darbības rezultātus; 6) ierosina pārbaužu
veikšanu valsts aģentūrā; 7) atceļ valsts
aģentūras direktora prettiesiskus lēmumus."; papildināt otro un trešo daļu aiz
vārda "Ministram" ar vārdiem "un pārraudzības institūcijai". |
7. 8. |
Juridiskais birojs
Izteikt 9. panta
pirmās daļas pirmos divus teikumus šādā redakcijā: (1) Ministrs valsts
aģentūras pārraudzību īsteno tieši vai ar ministrijas vai citas tiešās valsts
pārvaldes iestādes starpniecību, kas pārrauga valsts aģentūru (turpmāk
pārraudzības institūcija). Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt pirmajā
lasījumā pieņemtās 9. panta pirmās daļas pirmos divus teikumus šādā
redakcijā: (1) Ministrs valsts
aģentūras pārraudzību īsteno tieši vai ar ministrijas vai citas tiešās valsts
pārvaldes iestādes starpniecību (turpmāk pārraudzības institūcija). |
atbalstīt, ietverts 8.priekšlik atbalstīt |
8. 9. pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Ministrs valsts aģentūras pārraudzību
īsteno tieši vai ar ministrijas vai citas tiešās valsts pārvaldes iestādes
starpniecību (turpmāk pārraudzības institūcija). Lai pārraudzītu valsts
aģentūras darbību, ministrs veic šādus pasākumus: 1) apstiprina valsts
aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju, gadskārtējo darbības plānu un
gadskārtējo budžetu (12.pants); 2) pieņem darbā,
atlaiž no darba, kā arī disciplināri soda valsts aģentūras direktoru,
pamatojoties uz darba tiesiskās attiecības regulējošiem normatīvajiem aktiem; 3) noslēdz ar valsts
aģentūras direktoru pārvaldes līgumu (13.pants); 4) izveido
konsultatīvo padomi, ja tas paredzēts valsts aģentūras nolikumā, un
apstiprina tās nolikumu (15.pants); 5) novērtē valsts
aģentūras darbības rezultātus; 6) ierosina pārbaužu
veikšanu valsts aģentūrā; 7) atceļ valsts
aģentūras direktora prettiesiskus lēmumus."; papildināt otro un trešo daļu pēc
vārda "Ministram" ar vārdiem "un pārraudzības
institūcijai". |
10.pants. Valsts aģentūras direktors (1) Valsts aģentūras darbu vada
direktors, kas rīkojas saskaņā ar likumā, valsts aģentūras nolikumā un
pārvaldes līgumā minētajiem noteikumiem. Valsts aģentūras direktors ir
atbildīgs par pārvaldes līguma izpildi. (2) Valsts aģentūras direktors: 1) vada un organizē valsts aģentūras
administratīvo darbu un nodrošina tās darbības nepārtrauktību, nosaka valsts
aģentūras darbinieku kompetenci un atbildību; 2) izstrādā valsts aģentūras darbības un
attīstības stratēģiju, darbības plānu un budžetu; 3) nodrošina pārvaldes līguma izpildi; 4) nosaka valsts
aģentūras struktūru un štatu sarakstu; 5) nosaka valsts aģentūras darbinieku
atalgojumu (11.pants); 6) pieņem darbā un atlaiž no darba valsts
aģentūras darbiniekus; 7) bez
īpaša pilnvarojuma pārstāv valsts aģentūru, ja likums nenosaka citu
pārstāvības kārtību; 8)
nodrošina valsts aģentūras personāla vadību; 9)
atbild par valsts aģentūras funkciju veikšanu; 10)
atbild par valsts aģentūras resursu lietderīgu izmantošanu; 11) atbild par valsts aģentūras darbības tiesiskumu; 12) sniedz ministram un atbildīgajai
amatpersonai nepieciešamo informāciju un priekšlikumus valsts aģentūras
darbības jautājumos; 13) veic citas normatīvajos aktos
noteiktās darbības. (3) Uz valsts aģentūras direktora amatu
tiek izsludināts atklāts konkurss laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". (4) Darba līgumu ar valsts aģentūras
direktoru ministrs noslēdz uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus.
Izbeidzoties darba līgumā noteiktajam termiņam, līgumu var atjaunot uz jaunu
termiņu, kas nepārsniedz piecus gadus. |
8. Izteikt 10.pantu
šādā redakcijā: "10.pants. Valsts aģentūras direktors (1) Valsts aģentūras
darbu vada direktors. Valsts aģentūras direktors rīkojas saskaņā ar likumu,
valsts aģentūras nolikumu un pārvaldes līgumu un ir atbildīgs par pārvaldes
līguma izpildi. (2) Valsts aģentūras
direktors pilda Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās pārvaldes
iestādes vadītāja funkcijas, kā arī: 1) izstrādā valsts
aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģijas, gadskārtējā darbības plāna un
budžeta projektu; 2) nodrošina pārvaldes
līguma izpildi; 3) sniedz pārraudzības
institūcijai nepieciešamo informāciju un priekšlikumus valsts aģentūras
darbības jautājumos; 4) veic citus
uzdevumus, kas noteikti valsts aģentūras darbību reglamentējošos normatīvajos
aktos. (3) Valsts aģentūras
direktoru pieņem darbā konkursa kārtībā. Kārtību, kādā organizējami konkursi
uz valsts aģentūras direktora amatu, nosaka Ministru kabinets. Lēmumu par
valsts aģentūras direktora apstiprināšanu amatā pēc ministra ierosinājuma
pieņem Ministru kabinets. Darba līgumu ar valsts aģentūras direktoru noslēdz
ministrs uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus. Valsts aģentūras direktoru
var iecelt amatā atkārtoti. Vismaz trīs mēnešus pirms darba līguma termiņa
beigām ministrs pieņem lēmumu par darba līguma termiņa pagarināšanu vai
motivētu lēmumu par aģentūras direktora atbrīvošanu no amata un informē par
attiecīgo lēmumu aģentūras direktoru." |
|
|
|
9. Izteikt 10.pantu
šādā redakcijā: "10.pants. Valsts aģentūras direktors (1) Valsts aģentūras
darbu vada direktors. Valsts aģentūras direktors rīkojas saskaņā ar likumu,
valsts aģentūras nolikumu un pārvaldes līgumu un ir atbildīgs par pārvaldes
līguma izpildi. (2) Valsts aģentūras
direktors pilda Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās valsts
pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas, kā arī: 1) izstrādā valsts aģentūras vidēja
termiņa darbības stratēģijas, gadskārtējā darbības plāna un budžeta
projektus; 2) nodrošina pārvaldes līguma izpildi; 3) sniedz pārraudzības institūcijai
nepieciešamo informāciju un priekšlikumus valsts aģentūras darbības
jautājumos; 4) veic citus uzdevumus, kas noteikti
valsts aģentūras darbību reglamentējošos normatīvajos aktos. (3) Valsts aģentūras
direktoru pieņem darbā konkursa kārtībā. Kārtību, kādā organizējami konkursi
uz valsts aģentūras direktora amatu, nosaka Ministru kabinets. Lēmumu par
valsts aģentūras direktora apstiprināšanu amatā pēc ministra ierosinājuma
pieņem Ministru kabinets. Darba līgumu ar valsts aģentūras direktoru noslēdz
ministrs uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus. Valsts aģentūras direktoru
var iecelt amatā atkārtoti. Vismaz trīs mēnešus pirms darba līguma termiņa
beigām ministrs pieņem lēmumu par darba līguma termiņa pagarināšanu vai
motivētu lēmumu par aģentūras direktora atbrīvošanu no amata un informē par
attiecīgo lēmumu aģentūras direktoru." |
12.pants. Valsts aģentūras darbības
plānošana (1) Valsts aģentūras direktors izstrādā
valsts aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju uz
pārvaldes līguma darbības laiku, paredzot noteiktā laika posmā sasniedzamos
darbības rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai prognozējamos resursus.
Valsts aģentūras direktors iesniedz valsts aģentūras vidēja termiņa darbības
un attīstības stratēģiju ministram apstiprināšanai. (2) Pamatojoties uz valsts aģentūras
vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju, valsts aģentūra izstrādā
valsts aģentūras gadskārtējo darbības plānu. Gadskārtējā darbības plānā
nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai
nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo darbības plānu, tiek
apstiprināts valsts aģentūras gadskārtējais budžets. |
9. Izteikt 12.pantu
šādā redakcijā: "12.pants. Valsts aģentūras darbības
plānošana (1) Valsts aģentūras
vidēja termiņa darbības stratēģiju izstrādā uz pārvaldes līguma darbības
laiku, pamatojoties uz attiecīgās nozares vidēja termiņa darbības stratēģiju.
Valsts aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģijā paredz noteiktā laikposmā
sasniedzamos darbības un politikas rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai
prognozējamos resursus. (2) Pamatojoties uz
valsts aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju, izstrādā valsts
aģentūras gadskārtējo darbības plānu, kurā nosaka gada laikā sasniedzamos
rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties
uz gadskārtējo darbības plānu, apstiprina valsts aģentūras gadskārtējo
budžetu." |
|
|
|
10. Izteikt 12.pantu
šādā redakcijā: "12.pants. Valsts aģentūras darbības
plānošana (1) Valsts aģentūras
vidēja termiņa darbības stratēģiju izstrādā uz pārvaldes līguma darbības
laiku, pamatojoties uz attiecīgās nozares vidēja termiņa darbības stratēģiju.
Valsts aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģijā paredz noteiktā laikposmā
sasniedzamos darbības un politikas rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai
prognozējamos resursus. (2) Pamatojoties uz valsts aģentūras
vidēja termiņa darbības stratēģiju, izstrādā valsts aģentūras gadskārtējo
darbības plānu, kurā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo
rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo
darbības plānu, apstiprina valsts aģentūras gadskārtējo budžetu." |
13.pants. Pārvaldes līgums (1) Pārvaldes līgums ir vienošanās par
valsts aģentūrai nodoto valsts funkciju veikšanu atbilstoši ministra
apstiprinātajai valsts aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģijai. Pārvaldes
līgumu valsts vārdā paraksta ministrs, bet valsts aģentūras vārdā valsts
aģentūras direktors. (2) Pārvaldes līgumā nosaka: 1) valsts aģentūras darbības
kvantitatīvos un kvalitatīvos rādītājus, to skaitā publisko pakalpojumu
sniegšanas un klientu apkalpošanas rādītājus;
2) valsts aģentūras funkciju veikšanai paredzamos finansu līdzekļus un
to avotus, ja nepieciešams, citus paredzamos resursus un to avotus; 3) valsts aģentūras darbības rezultātu
izvērtēšanas kārtību un kritērijus; 4) kārtību, kādā valsts aģentūra sniedz ministrijai
kārtējo un gada pārskatu; 5) pārvaldes līguma grozīšanas nosacījumus
un kārtību; 6) kārtību, kādā izdarāmi grozījumi
pārvaldes līgumā, ja tiek izdarīti grozījumi gadskārtējā valsts budžeta
likumā vai citos likumos; 7) valsts aģentūras darbinieku
materiālās stimulēšanas kārtību un kārtību, kādā viņiem tiek piemērotas
sankcijas atbilstoši pārvaldes līguma izpildes novērtējumam; 8) pārvaldes līguma darbības termiņu,
kas nevar būt īsāks par trim gadiem; 9) citus jautājumus,
kurus ministrs un valsts aģentūras direktors uzskata par būtiskiem. (3) Valsts aģentūras gadskārtējais
darbības plāns un gadskārtējais budžets ir pārvaldes līguma sastāvdaļas,
kuras katru gadu pēc to apstiprināšanas pievieno pārvaldes līgumam. (4) Ministra maiņa pati par sevi nav
pamats pārvaldes līguma pārskatīšanai. (5) Pārvaldes līgumu
precizē katru gadu, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc gadskārtējā valsts
budžeta likuma izsludināšanas. (6) Pārvaldes līgums ir publiski pieejams. |
10. Aizstāt 13.panta otrās daļas 4.punktā vārdu
"ministrijai" ar vārdiem "pārraudzības institūcijai". |
|
|
|
11. Aizstāt 13.panta otrās daļas 4.punktā vārdu
"ministrijai" ar vārdiem "pārraudzības institūcijai". |
14.pants. Atbildīgās amatpersonas
kompetence (1)
Ministra ieceltā atbildīgā amatpersona uzrauga valsts aģentūras darbību un
informē par to ministru. (2)
Atbildīgajai amatpersonai ir šādi pienākumi: 1)
sniegt ministram atzinumu par valsts aģentūras direktora izstrādāto valsts
aģentūras darbības un attīstības stratēģiju; 2) sniegt
ministram atzinumu par valsts aģentūras direktora izstrādāto valsts aģentūras
gadskārtējo darbības plānu un gadskārtējā budžeta projektu; 3)
sniegt ministram atzinumu par valsts aģentūras direktora izstrādāto pārvaldes
līgumu; 4)
sniegt ministram atzinumu par valsts aģentūras kārtējo un gada pārskatu, kā
arī par valsts aģentūras darbību un finansu līdzekļu izlietojumu; 5)
sniegt ministram priekšlikumus attiecībā uz valsts aģentūras direktora
darbības novērtēšanu (arī materiālās stimulēšanas vai disciplinārās sodīšanas
jautājumos); 6)
ministra uzdevumā pieprasīt no valsts aģentūras direktora informāciju valsts
aģentūras darbības jautājumos un izvērtēt to; 7)
izskatīt sūdzības par valsts aģentūras darbību un sniegt priekšlikumu ministram
attiecībā uz nepieciešamo rīcību. (3)
Atbildīgajai amatpersonai nav tiesību ar tiešiem rīkojumiem iejaukties valsts
aģentūras darbā. (4)
Atbildīgajai amatpersonai savu pienākumu veikšanai ir tiesības pieprasīt un
saņemt informāciju par valsts aģentūras darbību. |
11. Izslēgt 14.pantu. |
|
|
|
12. Izslēgt 14.pantu. |
15.pants. Konsultatīvā padome (1) Konsultatīvās padomes sastāvā
atkarībā no valsts aģentūras darbības specifikas iekļauj valsts un
pašvaldību pilnvarotas personas, attiecīgo nozaru speciālistus un nevalstisko
organizāciju pilnvarotus pārstāvjus. Konsultatīvās padomes darbā bez
balsstiesībām piedalās atbildīgā amatpersona, valsts aģentūras
direktors vai viņa pilnvarotas personas. (2) Konsultatīvajai padomei ir
padomdevēja tiesības valsts aģentūras darbības jautājumos. |
12. Izslēgt 15.panta
pirmajā daļā vārdus "atbildīgā amatpersona". |
|
|
|
13. Izslēgt 15.panta
pirmajā daļā vārdus "atbildīgā amatpersona". |
16.pants. Valsts aģentūras manta (1) Valsts aģentūras manta ir valsts
manta, kura atrodas valsts aģentūras valdījumā. (2) Tiesiskajās attiecībās ar fiziskajām
un juridiskajām personām valsts aģentūra atbild ar tās valdījumā nodoto
valsts mantu. Ja ar to nepietiek vai valsts aģentūras saistību izpilde var
traucēt valsts aģentūras funkciju veikšanu, par valsts aģentūras saistībām
atbild valsts. Kārtību, kādā valsts atbild par valsts aģentūras saistībām,
reglamentē Ministru kabineta apstiprināti noteikumi. (3) Valsts aģentūrai ir tiesības likumā noteiktajā
kārtībā iegādāties savai darbībai nepieciešamo mantu, kā arī atsavināt valsts
aģentūras valdījumā esošo valsts kustamo mantu.
Līdzekļus, kas iegūti valsts kustamās mantas atsavināšanas rezultātā,
ieskaita valsts aģentūras budžetā. |
13. Aizstāt 16.panta
otrajā daļā vārdus "fiziskajām un juridiskajām personām" ar vārdu
"privātpersonām". |
|
|
|
14. Aizstāt 16.panta otrajā daļā vārdus "fiziskajām un juridiskajām
personām" ar vārdu "privātpersonām". |
17.pants. Valsts aģentūras finansēšana Valsts aģentūra tiek finansēta no valsts
budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem, īpašiem mērķiem iezīmētiem
ieņēmumiem, kā arī no pašu ieņēmumiem, to skaitā ieņēmumiem par valsts
aģentūras sniegtajiem maksas pakalpojumiem, no valsts vai pašvaldību
pasūtījumiem, no ziedojumiem, dāvinājumiem un ārvalstu finansiālās
palīdzības līdzekļiem. |
14. Izslēgt 17.pantā vārdus "no
valsts vai pašvaldību pasūtījumiem". |
|
|
|
15. Izslēgt 17.pantā vārdus "no
valsts vai pašvaldību pasūtījumiem". |
20.pants. Valsts aģentūras iekšējais
audits Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
valsts aģentūrā tiek veikts iekšējais audits, lai nodrošinātu efektīvu valsts
aģentūras darbību. |
15. Izslēgt 20.pantu. |
|
|
|
16. Izslēgt 20.pantu. |
21.pants. Valsts aģentūras kārtējais un
gada pārskats Valsts aģentūras direktors pārvaldes
līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā iesniedz atbildīgajai amatpersonai
kārtējo un gada pārskatu par pārvaldes līguma izpildi un finansu resursu
izlietojumu. Kārtējā un gada pārskatā iekļaujamo informāciju nosaka ministrs. |
16. Aizstāt 21.pantā
vārdus "atbildīgajai amatpersonai" ar vārdiem "pārraudzības
institūcijai". |
|
|
|
17. Aizstāt 21.pantā
vārdus "atbildīgajai amatpersonai" ar vārdiem "pārraudzības
institūcijai". |
22.pants. Valsts aģentūras gada
publiskais pārskats Noslēdzot finansu gadu, valsts aģentūra
sagatavo un publicē gada publisko pārskatu, lai informētu sabiedrību par
valsts aģentūras darbības mērķiem un rezultātiem, kā arī par valsts aģentūras
budžeta līdzekļu izlietojumu. Gada publiskajā pārskatā iekļaujamo informāciju
nosaka Ministru kabinets. |
17. Izslēgt 22.pantu. |
9. |
Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu
ministrijas parlamentārais sekretārs M. Pūķis Izslēgt likumprojekta 17. pantu.
|
atbalstīt, mainīt likumproj. turpmāko pantu numerāciju |
|
III
nodaļa Pašvaldības
aģentūra 23. pants. Pašvaldības aģentūras
juridiskais statuss (1) Pašvaldības
aģentūra ir pašvaldības izveidota pašvaldības iestāde, kurai ar pašvaldības
lēmumu uzdots veikt noteiktas pašvaldības
kompetencē esošas funkcijas un kura tās veic saskaņā ar pārvaldes
līgumu, ko noslēdz pašvaldības domes (padomes) priekšsēdētājs ar pašvaldības
aģentūras direktoru. (2) Pašvaldības
aģentūras nosaukumā ietver vārdkopu pašvaldības aģentūra vai tās
saīsinājumu p/a. |
18. Izslēgt 23.panta otro daļu. |
10. 11. |
Deputāts A. Aleksejevs Izslēgt likumprojekta 18. pantu.
Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu
ministrijas parlamentārais sekretārs M. Pūķis Izslēgt likumprojekta 18. pantu. |
atbalstīt atbalstīt |
|
24.pants. Pašvaldības aģentūras funkcijas Pašvaldības aģentūrai var uzdot veikt
šādas pašvaldības kompetencē esošas funkcijas: 1) sniegt pakalpojumus valsts un pašvaldību
iestādēm;
2) sniegt publiskos pakalpojumus fiziskajām un juridiskajām
personām (25.pants); 3) vadīt un realizēt pašvaldības, valsts
un starptautiskus projektus un programmas. |
19. Aizstāt 24.pantā
vārdus "fiziskajām un juridiskajām personām" ar vārdu
"privātpersonām". |
|
|
|
18. Aizstāt 24.pantā
vārdus "fiziskajām un juridiskajām personām" ar vārdu
"privātpersonām". |
25.pants. Pašvaldības aģentūras sniegtie
publiskie pakalpojumi (1) Pašvaldības aģentūra sniedz
publiskos pakalpojumus likumā noteiktās pašvaldības kompetences ietvaros.
Publisko pakalpojumu sniegšana ir pašvaldības saistošajos noteikumos
minētajos gadījumos materiālu vai nemateriālu labumu piedāvāšana fiziskajām
un juridiskajām personām kultūras, izglītības, veselības aizsardzības,
sociālajā, vides aizsardzības vai citā jomā, lai nodrošinātu sabiedrības
vajadzību ievērošanu šo pakalpojumu saņemšanā attiecīgajā administratīvajā
teritorijā. |
20. 25.panta pirmajā
daļā: izslēgt vārdus "pašvaldības
saistošajos noteikumos minētajos gadījumos"; aizstāt vārdus "fiziskajām un
juridiskajām personām" ar vārdu "privātpersonām".
|
|
|
|
19. 25.panta pirmajā
daļā: izslēgt vārdus "pašvaldības
saistošajos noteikumos minētajos gadījumos"; aizstāt vārdus "fiziskajām un
juridiskajām personām" ar vārdu "privātpersonām". |
26.pants. Pašvaldības aģentūras
administratīvo aktu izdošana un apstrīdēšana (1) Pašvaldības saistošajos noteikumos
paredzētajos gadījumos pašvaldības aģentūra izdod administratīvos aktus,
izņemot administratīvos aktus par administratīvo sodu uzlikšanu. Kārtību,
kādā pašvaldības aģentūra izdod administratīvos aktus, reglamentē likumi,
Ministru kabineta noteikumi un pašvaldības saistošie noteikumi. (2) Pašvaldības aģentūras izdota
administratīvā akta tiesiskumu var apstrīdēt attiecīgajā pašvaldībā
administratīvo procesu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Lēmumu par apstrīdētu administratīvo aktu pieņem saskaņā ar vispārējām
administratīvo procesu regulējošajām tiesību normām, ja likums nenosaka
citādi. |
21. Izslēgt 26.pantu. |
12. 13. |
Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu
ministrijas parlamentārais sekretārs M. Pūķis Izslēgt
likumprojekta 21. pantu. Juridiskais birojs
Izslēgt likumprojekta 21. pantu. |
atbalstīt atbalstīt |
|
27.pants. Pašvaldības aģentūras
izveidošana, reorganizēšana un likvidēšana (1) Pašvaldības aģentūru izveido,
reorganizē un likvidē pašvaldības dome (padome). (2) Izveidojot, reorganizējot vai
likvidējot pašvaldības aģentūru, noteicošais ir lietderīguma un efektivitātes
princips. (3) Pašvaldības aģentūras darbību regulē
pašvaldības domes (padomes) apstiprināts nolikums, kurā norāda: 1) pašvaldības aģentūras nosaukumu; 2) pašvaldības aģentūras izveidošanas
mērķi; 3) pašvaldības aģentūras funkcijas; 4) pašvaldības aģentūras kompetenci; 5) pašvaldības aģentūras finansēšanas
kārtību; 6) apjomu un kārtību, kādā pašvaldības
aģentūra rīkojas ar nekustamo un kustamo mantu; 7) pašvaldības aģentūras tiesības iekasēt
maksu par tās sniegtajiem publiskajiem pakalpojumiem; 8) pašvaldības aģentūras tiesības ņemt
aizņēmumus un uzņemties garantijas, to apjomu "Likumā par budžetu un
finansu vadību" noteiktajā kārtībā; 9) konsultatīvās padomes izveidošanas
nepieciešamību un tās uzdevumus. (4) Pašvaldības aģentūras nolikumā var
ietvert arī citus pašvaldības aģentūras darbību regulējošus noteikumus, kas
nav minēti šā panta trešajā daļā. (5) Pašvaldības aģentūras
reorganizēšanas vai likvidēšanas gadījumā sastāda pašvaldības aģentūras
slēguma bilanci, nosaka mantas vērtību un saistību apjomu, kā arī paredz
mantas un saistību nodošanu citai pašvaldības iestādei. (6) Pašvaldības aģentūru var
reorganizēt: 1) pievienojot to citai pašvaldības
iestādei, tā rezultātā pievienojamā pašvaldības aģentūra beidz pastāvēt; 2) apvienojot to ar citu pašvaldības
iestādi vai vairākām citām pašvaldības iestādēm, tā rezultātā apvienojamās
iestādes beidz pastāvēt un uz to bāzes tiek izveidota jauna
pašvaldības iestāde; 3) sadalot tās struktūrvienības starp
citām pašvaldības iestādēm, tā rezultātā sadalāmā pašvaldības aģentūra
beidz pastāvēt. |
22. Izslēgt 27.panta sesto daļu. |
14. |
Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu
ministrijas parlamentārais sekretārs M. Pūķis Izslēgt
likumprojekta 22. pantu. |
neatbalstīt |
20. Izslēgt 27.panta sesto daļu. |
31.pants. Pašvaldības aģentūras direktors
(1) Pašvaldības aģentūras darbu vada direktors, kas rīkojas saskaņā ar
likumā, pašvaldības aģentūras nolikumā un pārvaldes līgumā minētajiem
noteikumiem. Pašvaldības aģentūras
direktors ir atbildīgs par pārvaldes līguma izpildi. (2) Uz pašvaldības aģentūras direktora
amatu tiek izsludināts atklāts konkurss attiecīgās administratīvās teritorijas
laikrakstā. (3) Darba līgumu ar pašvaldības aģentūras
direktoru pašvaldības domes (padomes) priekšsēdētājs noslēdz uz laiku, kas
nepārsniedz piecus gadus. Izbeidzoties darba līgumā noteiktajam termiņam,
līgumu var atjaunot uz jaunu termiņu, kas nepārsniedz piecus gadus. (4) Attiecībā uz pašvaldības aģentūras
direktora kompetenci ir piemērojami šā likuma 10.panta otrās daļas noteikumi,
ņemot vērā to, ka pašvaldības dome (padome) realizē 10.panta otrās daļas
12.punktā ministram noteikto kompetenci. |
23. Izteikt 31.panta
trešās daļas otro teikumu šādā redakcijā: "Pašvaldības
aģentūras direktoru var iecelt amatā atkārtoti." |
|
|
|
21. Izteikt 31.panta
trešās daļas otro teikumu šādā redakcijā: "Pašvaldības
aģentūras direktoru var iecelt amatā atkārtoti." |
33.pants. Pašvaldības aģentūras darbības
plānošana (1) Pašvaldības aģentūras direktors
izstrādā pašvaldības aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības
stratēģiju uz pārvaldes līguma darbības laiku, paredzot noteiktā laika posmā
sasniedzamos darbības rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai prognozējamos
resursus. Pašvaldības aģentūras direktors iesniedz pašvaldības aģentūras
vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju pašvaldības domei (padomei)
apstiprināšanai. (2) Pamatojoties uz pašvaldības
aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju, pašvaldības
aģentūra izstrādā pašvaldības aģentūras gadskārtējo darbības plānu.
Gadskārtējā darbības plānā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo
rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo
darbības plānu, tiek apstiprināts pašvaldības aģentūras gadskārtējais
budžets. |
24. Izteikt 33.pantu
šādā redakcijā: "33.pants. Pašvaldības aģentūras darbības
plānošana (1) Pašvaldības aģentūras vidēja termiņa
darbības stratēģijā paredz pārvaldes līguma darbības noteiktā laikposmā
sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai prognozējamos resursus. (2) Pamatojoties uz
pašvaldības aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju, izstrādā
pašvaldības aģentūras gadskārtējo darbības plānu. Gadskārtējā darbības plānā
nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai
nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo darbības plānu,
apstiprina pašvaldības aģentūras gadskārtējo budžetu." |
|
|
|
22. Izteikt 33.pantu šādā redakcijā: "33.pants. Pašvaldības aģentūras darbības
plānošana (1) Pašvaldības aģentūras vidēja termiņa
darbības stratēģijā paredz noteiktā laikposmā sasniedzamos pārvaldes līguma
darbības rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai prognozējamos resursus. (2) Pamatojoties uz
pašvaldības aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju, izstrādā
pašvaldības aģentūras gadskārtējo darbības plānu, kurā nosaka gada laikā
sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus.
Pamatojoties uz gadskārtējo darbības plānu, apstiprina pašvaldības aģentūras
gadskārtējo budžetu." |
36.pants. Pašvaldības aģentūras
finansēšana Pašvaldības aģentūra tiek finansēta no
pašvaldības budžeta dotācijas, īpašiem mērķiem iezīmētiem ieņēmumiem, kā arī
no pašu ieņēmumiem, to skaitā ieņēmumiem par
pašvaldības aģentūras sniegtajiem maksas pakalpojumiem, no valsts vai
pašvaldības pasūtījumiem, no ziedojumiem, dāvinājumiem un ārvalstu
finansiālās palīdzības līdzekļiem. |
25. Izslēgt 36.pantā
vārdus "no valsts vai pašvaldības pasūtījumiem". |
|
|
|
23. Izslēgt 36.pantā vārdus "no valsts vai
pašvaldības pasūtījumiem". |
42.pants. Pašvaldību kopīgā aģentūra (1)
Pašvaldību kompetencē esošo funkciju veikšanai pašvaldības, savstarpēji
vienojoties, var izveidot kopīgu iestādi pašvaldību kopīgo aģentūru,
nosakot tās finansēšanas kārtību un tās valdījumā nododamās mantas apjomu. (2) Uz
pašvaldību kopīgo aģentūru attiecas šā likuma I un III nodaļas noteikumi, ja
šajā pantā nav noteikts citādi. (3)
Pašvaldību kopīgās aģentūras uzraudzībai pašvaldību domes (padomes) izveido
kopīgu lēmējinstitūciju padomi, deleģē šajā padomē pārstāvjus no attiecīgo
pašvaldību deputātu vidus un pieņem pašvaldību kopīgās aģentūras nolikumu. (4)
Padomei ir šā likuma 28.pantā pašvaldības domei (padomei) noteiktā
kompetence. (5) Par
pašvaldību kopīgās aģentūras darbības uzraudzību atbildīgajai personai, kuru
iecēlusi padome, ir šajā likumā pašvaldības izpilddirektoram noteiktā kompetence. (6)
Pašvaldību kopīgās aģentūras direktoram ir šajā likumā pašvaldības aģentūras
direktoram noteiktā kompetence. (7) Ja
tiesiskajās attiecībās ar fiziskajām un juridiskajām personām pašvaldību
kopīgās aģentūras saistību izpilde var traucēt pašvaldību kopīgās aģentūras
funkciju veikšanu vai pašvaldību kopīgās aģentūras mantas nepietiek tā tās
saistību izpildei, par pašvaldību kopīgās aģentūras saistībām atbild
attiecīgās pašvaldības proporcionāli katras pašvaldības ieguldītajai mantas
daļai. |
26. Izslēgt 42.pantu. |
15. 16. 17. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas parlamentārais sekretārs M. Pūķis Izslēgt likumprojekta 26. pantu. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas parlamentārais sekretārs M. Pūķis Aizstāt likuma 42. panta otrajā daļā vārdus šajā
pantā ar vārdu likumā. Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu
ministrijas parlamentārais sekretārs M. Pūķis Papildināt 42. panta
trešo daļu ar palīgteikumu ,ja likums nenosaka citu izveidošanas kārtību. |
neatbalstīt neatbalstīt neatbalstīt |
24. Izslēgt 42.pantu. |
Pārejas noteikumi 1. Par
valsts (pašvaldību) aģentūrām pārveidojamie valsts (pašvaldību) uzņēmumi un
bezpeļņas organizācijas formā valsts (pašvaldību) nodibinātie uzņēmumi
(uzņēmējsabiedrības) [turpmāk reorganizējamie uzņēmumi
(uzņēmējsabiedrības)] reorganizējami līdz 2003.gada 31.decembrim. 2. ....5. |
27. Izteikt pārejas noteikumu 1.punktu šādā
redakcijā: "1. Par valsts (pašvaldību) aģentūrām pārveidojamie valsts (pašvaldību)
uzņēmumi un bezpeļņas organizācijas formā valsts (pašvaldību) nodibinātie
uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības) (turpmāk reorganizējamie uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības))
reorganizējami šādā kārtībā: 1) līdz 2005.gada 31.jūlijam par pašvaldību
aģentūrām pārveidojami pašvaldību uzņēmumi un bezpeļņas organizācijas formā
pašvaldību nodibinātie uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības); 2) līdz 2004.gada 31.decembrim par valsts
aģentūrām pārveidojami valsts uzņēmumi un bezpeļņas organizācijas formā
valsts nodibinātie uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības)." |
18. 19. |
Juridiskais birojsIzslēgt likumprojekta 27. pantu. Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs M. Pietkevičs Izteikt projekta 27. pantu šādā redakcijā: Izteikt pārejas
noteikumu 1.punktu šādā redakcijā: "1. Par pašvaldību aģentūrām pārveidojamās pašvaldību
uzņēmējsabiedrības reorganizējamas līdz 2004. gada 31. decembrim. |
atbalstīt neatbalstīt |
|
6. Reorganizējamā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības)
pārveidošana par valsts (pašvaldības) aģentūru uzskatāma par uzņēmuma
(uzņēmējsabiedrības) reorganizāciju, kuras rezultātā uzņēmums
(uzņēmējsabiedrība) zaudē uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) statusu un vienlaikus
iegūst valsts (pašvaldības) aģentūras
sattusu un visa uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) manta un saistības pāriet
valstij (pašvaldībai). |
28. Papildināt pārejas noteikumus ar 6.1 punktu
šādā redakcijā: "6.1 Ministrs izvērtē reorganizējamā uzņēmuma
(uzņēmējsabiedrības) vadītāja darbību. Ministrs var uzteikt darba līgumu ar
reorganizējamā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vadītāju Darba likumā noteiktajā
kārtībā." |
|
|
|
25. Papildināt pārejas noteikumus ar 6.1
punktu šādā redakcijā: "6.1 Ministrs izvērtē
reorganizējamā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vadītāja darbību. Ministrs var
uzteikt darba līgumu ar reorganizējamā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vadītāju
Darba likumā noteiktajā kārtībā." |