Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

vides un reģionālās politikas komisija

Likumprojekts trešajam lasījumam

 

             Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta

«Informācijas sabiedrības pakalpojumu likums » trešajam lasījumam

 

Otrā lasījuma redakcija

(reģ.nr. 761)

Nr.

p.k.

Iesniegtie priekšlikumi

Komisijas slēdziens

Redakcija, kādā atbildīgā komisija ierosina pieņemt likumprojektu 3. lasījumā

1

3

4

5

6

Informācijas sabiedrības pakalpojumu likums

 

 

 

Informācijas sabiedrības pakalpojumu likums

I nodaļa. Vispārīgie noteikumi

 

 

 

I nodaļa. Vispārīgie noteikumi

1.pants. Likumā lietotie termini

 

 

 

1.pants. Likumā lietotie termini

Likumā ir lietoti šādi termini:

 

 

 

Likumā ir lietoti šādi termini:

1) informācijas sabiedrības pakalpojums ir distances pakalpojums (puses vienlaicīgi nesatiekas), kuru parasti sniedz par maksu, izmantojot elektroniskus līdzekļus (elektroniskas datu apstrādes un uzglabāšanas, tai skaitā ciparu saspiešanas, iekārtas) un pēc pakalpojuma saņēmēja individuāla pieprasījuma. Informācijas sabiedrības pakalpojumi ietver preču un pakalpojumu elektronisku tirdzniecību, komercziņojumu sūtīšanu, iespēju piedāvāšanu informācijas meklēšanai, piekļūšanai un ieguvei, pakalpojumus, kas nodrošina informācijas pārraidi elektronisko sakaru tīklā vai piekļuvi elektronisko sakaru tīklam, informācijas glabāšanu;

1

Juridiskais birojs

Aizstāt 1.panta 1.punktā vārdus “komercziņojumu sūtīšanu” ar vārdiem “komerciālo paziņojumu sūtīšanu”.

 

atbalstīt

 

 

Redakc.

 preciz.

1) informācijas sabiedrības pakalpojums — distances pakalpojums (puses vienlaicīgi nesatiekas), kuru parasti sniedz par maksu, izmantojot elektroniskus līdzekļus (elektroniskas datu apstrādes un uzglabāšanas, tajā skaitā ciparu saspiešanas, iekārtas) un pēc pakalpojuma saņēmēja individuāla pieprasījuma. Informācijas sabiedrības pakalpojumi ietver preču un pakalpojumu elektronisku tirdzniecību, komerciālo paziņojumu sūtīšanu, iespēju piedāvāšanu informācijas meklēšanai, piekļuvei pie tās un informācijas ieguvei, pakalpojumus, kas nodrošina informācijas pārraidi elektronisko sakaru tīklā vai piekļuvi elektronisko sakaru tīklam, informācijas glabāšanu;

2) informācijas sabiedrības pakalpojuma sniedzējs (turpmāk – pakalpojuma sniedzējs) – jebkura persona, kas sniedz informācijas sabiedrības pakalpojumu;

2

Juridiskais birojs

Izslēgt likumprojekta 1.panta 2. un 3.punktu, attiecīgi mainot turpmāko punktu numerāciju.

 

atbalstīt

 

3) informācijas sabiedrības pakalpojuma saņēmējs (turpmāk – pakalpojuma saņēmējs) - jebkura persona, kas izmanto informācijas sabiedrības pakalpojumu;

 

 

 

 

4) informācijas sabiedrības starpnieka pakalpojuma sniedzējs (turpmāk - starpnieka pakalpojuma sniedzējs) - informācijas sabiedrības pakalpojuma sniedzējs, kas nodrošina informācijas pārraidi elektronisko sakaru tīklā, piekļuvi elektronisko sakaru tīklam vai informācijas glabāšanu;

3

Juridiskais birojs

Aizstāt 1.panta 4.punktā vārdus “informācijas sabiedrības starpnieka pakalpojuma sniedzējs (turpmāk – starpnieka pakalpojuma sniedzējs)” ar vārdiem “starpnieka pakalpojuma sniedzējs”.

atbalstīt

2) starpnieka pakalpojuma sniedzējs — informācijas sabiedrības pakalpojuma sniedzējs, kas nodrošina informācijas pārraidi elektronisko sakaru tīklā, piekļuvi elektronisko sakaru tīklam vai informācijas glabāšanu;

5) komercziņojums – jebkāds elektronisks ziņojuma veids, kas ir paredzēts tiešai vai netiešai preču un pakalpojumu reklamēšanai vai arī tāda komercsabiedrības, organizācijas vai personas tēla reklamēšanai, kas veic komercdarbību vai nodarbojas ar kādu no reglamentētajām profesijām. Par komercziņojumu neuzskata informāciju, kas dod iespēju tieši piekļūt vispārējai informācijai par pakalpojuma sniedzēju un tā darbību (domēna nosaukums vai elektroniskā pasta adrese);

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Juridiskais birojs

Likumprojekta 1.panta 5punktā:

 izteikt pirmo teikumu šādā redakcijā:

“komerciāls paziņojums – jebkāds paziņojums elektroniskā veidā, kas ir paredzēts tiešai vai netiešai preču vai pakalpojumu reklamēšanai vai arī tāda komersanta, organizācijas vai personas tēla reklamēšanai, kas veic komercdarbību, saimniecisku darbību vai nodarbojas ar reglamentēto profesionālo darbību. ”;

 

Juridiskais birojs

aizstāt otrajā teikumā vārdus “komercziņojumu” ar vārdiem “komerciālo paziņojumu” un aizstāt vārdus “domēna nosaukums” ar vārdiem “domēna vārds”.

atbalstīt

 

Redakc.

 preciz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

atbalstīt

3) komerciāls paziņojums — jebkāds paziņojums elektroniskā veidā, kas paredzēts tiešai vai netiešai preču vai pakalpojumu tēla reklamēšanai vai arī tāda komersanta, organizācijas vai personas reklamēšanai, kas veic komercdarbību, saimniecisku darbību vai reglamentēto profesionālo darbību. Par komerciālo paziņojumu neuzskata informāciju, kas dod iespēju tieši piekļūt vispārējai informācijai par pakalpojuma sniedzēju un tā darbību (domēna vārds vai elektroniskā pasta adrese);

6) koordinētā sfēra – normatīvajos aktos noteikta kārtība informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšanai (prasības komercdarbības uzsākšanai un veikšanai), kā arī prasības informācijas sabiedrības pakalpojumiem. Koordinētajā sfērā neietilpst prasības precēm vai to piegādei.

 

 

Redakc.

 preciz.

4) koordinētā sfēra — joma, kur ir spēkā normatīvajos aktos noteikta informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšanas kārtība (prasības attiecībā uz komercdarbības uzsākšanu un veikšanu), kā arī prasības attiecībā uz informācijas sabiedrības pakalpojumiem. Koordinētajā sfērā neietilpst prasības attiecībā uz precēm vai to piegādi.

2.pants. Likuma mērķis un darbības joma

 

 

 

2.pants. Likuma mērķis un darbības joma

(1) Šā likuma mērķis ir nodrošināt brīvu informācijas sabiedrības pakalpojumu apriti Eiropas Ekonomikas zonā.

6

Juridiskais birojs

Aizstāt likumprojekta 2.panta pirmajā daļā vārdus “Eiropas Ekonomikas zonā” ar vārdiem “Eiropas Ekonomikas zonas valstīs (turpmāk arī – valsts).”

atbalstīt

(1) Šā likuma mērķis ir nodrošināt brīvu informācijas sabiedrības pakalpojumu apriti Eiropas Ekonomikas zonas valstīs (turpmāk arī — valsts).

(2) Šis likums attiecas uz informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšanu, izņemot jomas, ko reglamentē normatīvie akti par:

 

 

 

(2) Šis likums attiecas uz informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšanu, izņemot jomas, ko reglamentē normatīvie akti par:

1) izlozēm un azartspēlēm ar naudas laimestu;

 

 

Redakc.

 preciz.

1) izlozēm un azartspēlēm, kurās paredzēts naudas laimests;

2) personas datu aizsardzību.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) personas datu aizsardzību.

3.pants. Informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšanas brīvība

 

 

 

3.pants. Informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšanas brīvība

(1) Pakalpojuma sniedzējs, kas reģistrēts kādā no Eiropas Ekonomikas zonas valstīm (turpmāk - valsts) un atbilst attiecīgās valsts koordinētās sfēras normatīvo aktu prasībām, ir tiesīgs brīvi sniegt informācijas sabiedrības pakalpojumus koordinētajā sfērā Latvijā.

7

Juridiskais birojs

Likumprojekta 3.pantā:

izslēgt pirmajā daļā vārdus “(turpmāk – valsts)”;

atbalstīt

Pakalpojuma sniedzējs, kas reģistrēts kādā no Eiropas Ekonomikas zonas valstīm un atbilst attiecīgās valsts koordinētās sfēras normatīvo aktu prasībām, ir tiesīgs brīvi sniegt informācijas sabiedrības pakalpojumus koordinētajā sfērā Latvijā.

(2) Uzraudzības iestādes ir tiesīgas veikt šā likuma 12.panta otrajā daļā noteiktās darbības, kas ierobežo konkrētu informācijas sabiedrības pakalpojumu, kurš rada vai varētu radīt nopietnu risku, ja darbības ir proporcionālas attiecīgo interešu aizsardzībai un tās ir nepieciešamas šādu iemeslu dēļ:

8

Juridiskais birojs

izslēgt otro, trešo, ceturto un piekto daļu (pārcelt un izteikt kā 13.panta otro, trešo, ceturto un piekto daļu).

 

 

atbalstīt

 

1) sabiedrības interesēs, īpaši noziedzīgu nodarījumu profilaksē, izmeklēšanā un lietas ierosināšanā, tai skaitā attiecībā uz nepilngadīgo aizsardzību, cīņā pret diskriminācijas paušanu pret cilvēku viņa rases, dzimuma, reliģiskās pārliecības, nacionālās izcelšanās dēļ, kā arī cilvēka cieņu un godu aizskarošiem pārkāpumiem;

 

 

 

 

2) sabiedrības drošībai, tai skaitā nacionālajai drošībai un aizsardzībai;

 

 

 

 

3) sabiedrības veselības aizsardzībai;

 

 

 

 

4) patērētāju un ieguldītāju aizsardzībai.

 

 

 

 

(3) Pirms šā panta otrajā daļā minēto darbību veikšanas uzraudzības iestādes informē tās valsts uzraudzības iestādes, kurā ir reģistrēts attiecīgā pakalpojuma sniedzējs, un lūdz tās rīkoties, lai izbeigtu šā panta otrajā daļā minēto pārkāpumu. Latvijas uzraudzības iestādes informē Eiropas komisiju un attiecīgo valsti par darbībām, ko tās plāno veikt, ja attiecīgā valsts neveic darbības pārkāpuma novēršanai vai veiktās darbības nav pietiekamas.

 

 

 

 

(4) Steidzamos gadījumos, kad iespējams tūlītējs apdraudējums sabiedrības drošībai, veselībai vai patērētāju interesēm, uzraudzības iestādes var veikt šā panta otrajā daļā minētās darbības pirms Eiropas komisijas un attiecīgās valsts informēšanas. Šādā gadījumā uzraudzības iestādes nekavējoties paziņo Eiropas komisijai un valstij par veiktajām darbībām un pamatojumu to steidzamībai.

 

 

 

 

(5) Ministru kabinets nozīmē kontaktpunktu, kas nodrošina šā likuma 3.panta trešajā un ceturtajā daļā minētās informācijas aprites koordināciju starp Latvijas, Eiropas Ekonomikas zonas valstu uzraudzības iestādēm un Eiropas komisiju.

 

 

 

 

II.nodaļa. Informācijas sniegšana

 

 

 

II nodaļa. Informācijas sniegšana

4.pants. Informācija par pakalpojuma sniedzēju

 

 

 

4.pants. Informācija par pakalpojuma sniedzēju

(1) Piedāvājot informācijas sabiedrības pakalpojumus, pakalpojuma sniedzējs uzskatāmi, tieši un pastāvīgi pieejamā veidā sniedz šādu informāciju:

 

 

 

(1) Piedāvājot informācijas sabiedrības pakalpojumus, pakalpojuma sniedzējs uzskatāmi, tieši un pastāvīgi pieejamā veidā sniedz šādu informāciju:

1) pakalpojuma sniedzēja nosaukums un juridiskā adrese vai fiziskās personas vārds uzvārds, dzīvesvietas adrese;

9

Juridiskais birojs

Likumprojekta 4.pantā:

            izteikt pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā:

“1) pakalpojuma sniedzēja firmu (nosaukumu) vai vārdu un uzvārdu, juridisko adresi vai deklarēto dzīves vietu un reģistrācijas numuru (ja tāds ir);”

atbalstīt

 

Redakc.

 preciz.

1) pakalpojuma sniedzēja firma (nosaukums) vai vārds un uzvārds, juridiskā adrese vai deklarētā dzīvesvieta un reģistrācijas numurs (ja tāds ir);

2) ja pakalpojuma sniedzējs ir reģistrējies Komercreģistrā vai Uzņēmumu reģistrā, tā reģistrācijas numurs;

10

Juridiskais birojs

izslēgt pirmās daļas 2.punktu, mainot turpmāko pirmās daļas punktu numerāciju;

atbalstīt

 

3) pakalpojuma sniedzēja kontaktinformācija, kas nodrošina ātras sazināšanās iespējas tiešā veidā, ieskaitot elektroniskā pasta adresi;

 

 

Redakc.

 preciz.

2) pakalpojuma sniedzēja kontaktinformācija, kas nodrošina iespēju ātri sazināties tiešā veidā, ieskaitot elektroniskā pasta adresi;

4) ja attiecīgās darbības veikšanai nepieciešama atļauja vai licence, informācija par iestādi, kas izsniegusi atļauju vai licenci;

11

Juridiskais birojs

aizstāt pirmās daļas 4.punktā vārdus “atļauja vai licence” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem “speciālā atļauja (licence)” (attiecīgā locījumā);

atbalstīt

3) ja attiecīgās darbības veikšanai nepieciešama speciālā atļauja (licence), — informācija par iestādi, kas izsniegusi speciālo atļauju (licenci);

5) attiecībā uz reglamentētajām profesijām – informācija par profesionālo organizāciju, kas izsniegusi profesionālo kvalifikāciju apliecinošus dokumentus, profesijai vai kvalifikācijai atbilstošais nosaukums un valsts, kurā tas piešķirts, kā arī atsauce uz piemērojamiem profesionāliem noteikumiem reģistrācijas valstī un veids, kādā tie ir pieejami;

12

Juridiskais birojs

aizstāt pirmās daļas 5.punktā vārdus “reglamentētajām profesijām” ar vārdiem “reglamentēto profesionālo darbību”;

 

atbalstīt

 

 

Redakc.

 preciz.

4) attiecībā uz reglamentēto profesionālo darbību — informācija par profesionālo organizāciju, kas izsniegusi profesionālo kvalifikāciju apliecinošus dokumentus, profesijai vai kvalifikācijai atbilstošais nosaukums un valsts, kurā tas piešķirts, kā arī atsauce uz reģistrācijas valstī piemērojamiem profesionālajiem noteikumiem un veids, kādā tie pieejami;

6) ja attiecīgā darbība ir apliekama ar pievienotās vērtības nodokli, pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas apliecības numurs.

13

Juridiskais birojs

aizstāt pirmās daļas 6.punktā vārdus “pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas apliecības numurs” ar vārdiem “reģistrācijas numuru Valsts ieņēmumu dienesta ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo personu reģistrā”;

atbalstīt

 

Redakc.

 preciz.

5) ja attiecīgā darbība apliekama ar pievienotās vērtības nodokli, — reģistrācijas numurs Valsts ieņēmumu dienesta ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo personu reģistrā.

(2) Ja, piedāvājot informācijas sabiedrības pakalpojumus, norāda cenu, pakalpojuma sniedzējs cenu norāda, lai tā būtu nepārprotama un skaidri salasāma, sniedzot informāciju, vai cenā ir ietverti nodokļi un piegādes izmaksas.

14

Juridiskais birojs

aizstāt otrajā daļā vārdus “nodokļi un piegādes izmaksas” ar vārdiem “maksājamie nodokļi un preces piegādes izmaksas”.

atbalstīt

 

Redakc.

 preciz.

(2) Ja, piedāvājot informācijas sabiedrības pakalpojumus, tiek norādīta cena, tad pakalpojuma sniedzējs to norāda tā, lai cena būtu nepārprotama un skaidri salasāma un sniedz informāciju par to, vai cenā ir ietverti maksājamie nodokļi un preces piegādes izmaksas.

 

5.pants. Sniedzamā informācija pirms pasūtījuma izdarīšanas

 

 

Redakc.

 preciz.

5.pants. Pirms pasūtījuma izdarīšanas sniedzamā informācija

(1) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir nodrošināt, lai pakalpojuma saņēmējam pirms pasūtījuma izdarīšanas būtu pieejama vismaz šāda informācija, izņemot gadījumus, kad puses, kas nav patērētāji, vienojas citādi:

15

Juridiskais birojs

Likumprojekta 5.pantā:

izslēgt pirmās daļas ievaddaļā vārdus “izņemot gadījumus, kad puses, kas nav patērētāji, vienojas citādi” (nosacījums pārcelts un izteikts panta otrajā daļā);

atbalstīt

(1) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir nodrošināt, lai pakalpojuma saņēmējam pirms pasūtījuma izdarīšanas būtu pieejama vismaz šāda informācija:

1) kārtība, kas jāievēro, lai izdarītu pasūtījumu;

 

 

 

1) kārtība, kas jāievēro, lai izdarītu pasūtījumu;

2) noslēgtā līguma glabāšanas nosacījumi (vai noslēgtais līgums tiek glabāts) un līguma pieejamība pasūtījuma veicējam;

16

Juridiskais birojs

aizstāt pirmās daļas 2.punktā vārdus “līguma pieejamība pasūtījuma veicējam” ar vārdiem “līguma pieejamība pakalpojuma saņēmējam”;

atbalstīt

 

Redakc.

 preciz.

2) noslēgtā līguma glabāšanas nosacījumi (vai noslēgtais līgums tiek glabāts) un pieejamība pakalpojuma saņēmējam;

3) tehniskie līdzekļi informācijas ievadkļūdu noteikšanai un labošanai pirms pasūtījuma izdarīšanas;

 

 

 

3) tehniskie līdzekļi informācijas ievadkļūdu noteikšanai un labošanai pirms pasūtījuma izdarīšanas;

4) līguma noslēgšanai piedāvātās valodas.

 

 

 

4) līguma noslēgšanai piedāvātās valodas.

 

17

Juridiskais birojs

papildināt pantu ar jaunu otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Ja pakalpojuma saņēmējs nav patērētājs, tad puses var vienoties par savādāku informācijas sniegšanas un saņemšanas kārtību, nekā tas ir paredzēts šā panta pirmajā daļā.”;

atbalstīt

 

Redakc.

 preciz.

(2) Ja pakalpojuma saņēmējs nav patērētājs, puses var vienoties par citādu informācijas sniegšanas un saņemšanas kārtību nekā , kas paredzēta šā panta pirmajā daļā.

(2) Šis pants neattiecas uz līgumiem, kurus slēdz tikai ar elektroniskā pasta vai cita līdzvērtīga saziņas līdzekļa starpniecību.

18

Juridiskais birojs

izteikt panta otro daļu kā trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Šā panta pirmās daļas noteikumi neattiecas uz pasūtījumiem, kurus izdara ar elektroniskā pasta vai citu elektronisko sakaru līdzekļu starpniecību.”

atbalstīt

(3) Šā panta pirmās daļas noteikumi neattiecas uz pasūtījumiem, kurus izdara ar elektroniskā pasta vai citu elektronisko sakaru līdzekļu starpniecību.

6.pants. Pasūtījuma izdarīšana

 

 

 

6.pants. Pasūtījuma izdarīšana

(1) Ja pakalpojuma saņēmējs izdara pasūtījumu, pakalpojuma sniedzējs apliecina pasūtījuma saņemšanu ar elektroniskiem saziņas līdzekļiem. Pasūtījumu un tā saņemšanas apliecinājumu uzskata par saņemtiem, kad tie kļuvuši pieejami adresātam.

19

 

 

 

 

 

 

20

Juridiskais birojs

Likumprojekta 6.pantā:

aizstāt pirmās daļas pirmajā teikumā vārdus “elektroniskiem saziņas līdzekļiem” ar vārdiem “elektroniskiem sakaru līdzekļiem”;

 

Juridiskais birojs

aizstāt pirmās daļas otrajā teikumā vārdus “pieejami adresātam” ar vārdiem “pieejami pakalpojuma saņēmējam”;

atbalstīt

 

 

 

 

 

 

  atbalstīt

 

Redakc.

 preciz.

(1) Ja pakalpojuma saņēmējs izdara pasūtījumu, pakalpojuma sniedzējs apliecina tā pieņemšanu ar elektroniskiem sakaru līdzekļiem. Pasūtījumu un tā pieņemšanas apliecinājumu uzskata par saņemtiem, kad tie kļuvuši pieejami pakalpojuma saņēmējam.

(2) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir nodrošināt pakalpojuma saņēmējam iespēju noteikt un izlabot informācijas ievadkļūdas pirms pasūtījuma izdarīšanas, izņemot gadījumus, kad puses, kas nav patērētāji, vienojas citādi.

21

Juridiskais birojs

izslēgt otrajā daļā vārdus “izņemot gadījumus, kad puses, kas nav patērētāji, vienojas citādi” (nosacījums pārcelts un izteikts panta trešajā daļā);

atbalstīt

(2) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir nodrošināt pakalpojuma saņēmējam iespēju noteikt un izlabot informācijas ievadkļūdas pirms pasūtījuma izdarīšanas.

 

22

Juridiskais birojs

papildināt pantu ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Šā panta otrajā daļā noteikto var nepiemērot, ja pakalpojuma saņēmējs nav patērētājs.”;

atbalstīt

(3) Šā panta otrajā daļā noteikto var nepiemērot, ja pakalpojuma saņēmējs nav patērētājs.

(3) Šis pants neattiecas uz līgumiem, kurus slēdz tikai ar elektroniskā pasta vai cita līdzvērtīga saziņas līdzekļa starpniecību.

 

 

 

23

Juridiskais birojs

izteikt panta trešo daļu kā ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Šā panta pirmās un otrās daļas noteikumi neattiecas uz pasūtījumiem, kurus izdara ar elektroniskā pasta vai citu elektronisko sakaru līdzekļu starpniecību.”

atbalstīt

(4) Šā panta pirmās un otrās daļas noteikumi neattiecas uz pasūtījumiem, kurus izdara ar elektroniskā pasta vai citu elektronisko sakaru līdzekļu starpniecību.

7.pants. Informācija par līguma noteikumiem un uzvedības kodeksiem

 

 

 

7.pants. Informācija par līguma noteikumiem un uzvedības kodeksiem

(1) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir nodrošināt, lai pakalpojuma saņēmēji var iepazīties ar līguma noteikumiem un vispārējiem noteikumiem, kā arī tos saglabāt.

24

Juridiskais birojs

Likumprojekta 7.pantā:

izslēgt panta pirmajā daļā vārdus “un vispārējiem noteikumiem”;

atbalstīt

(1) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir nodrošināt, lai pakalpojuma saņēmēji var iepazīties ar līguma noteikumiem, kā arī tos saglabāt.

(2) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir sniegt informāciju par labas pakalpojumu sniegšanas prakses kodeksiem vai citiem brīvprātīgiem uzvedības vai ētikas kodeksiem, kurus tas ievēro, un kā ar šiem kodeksiem var iepazīties elektroniskā veidā, izņemot gadījumus, kad puses, kas nav patērētāji, vienojas citādi.

25

Juridiskais birojs

izslēgt otrajā daļā vārdus “izņemot gadījumus, kad puses, kas nav patērētāji, vienojas citādi” (nosacījums pārcelts un izteikts panta trešajā daļā);

atbalstīt

 

Redakc.

 preciz.

(2) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir sniegt informāciju par labas pakalpojumu sniegšanas prakses kodeksiem vai citiem brīvprātīgiem uzvedības vai ētikas kodeksiem, kurus tas ievēro, un informāciju par to, kā ar šiem kodeksiem var iepazīties elektroniskā veidā.

 

26

Juridiskais birojs

papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Šā panta otrajā daļā noteikto var nepiemērot, ja pakalpojuma saņēmējs nav patērētājs.”.

atbalstīt

(3) Šā panta otrajā daļā noteikto var nepiemērot, ja pakalpojuma saņēmējs nav patērētājs.

III. nodaļa. Komercziņojumi

27

Juridiskais birojs

Izteikt III.nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

“III. nodaļa Komerciālie paziņojumi”.

atbalstīt

III nodaļa. Komerciāli paziņojumi

8.pants. Informācija par komercziņojumiem

28

Juridiskais birojs

Likumprojekta 8.pantā:

aizstāt panta nosaukumā un turpmāk visā likumprojekta tekstā vārdu “komercziņojumiem” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem “komerciāliem paziņojumiem” (attiecīgajā locījumā);

atbalstīt

8.pants. Informācija par komerciāliem paziņojumiem

(1) Komercziņojums atbilst vispārīgām Reklāmas likuma prasībām.

29

Juridiskais birojs

izteikt panta pirmo un otro daļu kā pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Komerciāls paziņojums atbilst vispārējām Reklāmas likuma prasībām, kā arī šādām prasībām:

atbalstīt

(1) Komerciāls paziņojums atbilst vispārējām Reklāmas likuma prasībām, kā arī šādām prasībām:

(2) Komercziņojums atbilst sekojošām prasībām:

 

 

 

 

1) tas ir skaidri atpazīstams kā komercziņojums;

 

1) tas ir skaidri atpazīstams kā komercziņojums;

 

1) tas ir skaidri atpazīstams kā komerciāls paziņojums;

2) ir skaidri nosakāma persona, kuras vārdā veikts komercziņojums;

 

2) ir skaidri nosakāma persona, kuras vārdā šis komerciālais paziņojums izplatīts;

 

2) ir skaidri nosakāma persona, kuras vārdā šis komerciālais paziņojums izplatīts;

3) precīzi formulēts piedāvājuma saturs un pakalpojuma saņemšanas noteikumi;

 

3) precīzi formulēts piedāvājuma saturs un pakalpojuma saņemšanas noteikumi;

Redakc.

 preciz.

3) ir precīzi formulēts piedāvājuma saturs un pakalpojuma saņemšanas noteikumi;

4) atlaides, prēmijas un balvas ir skaidri atpazīstamas un to noteikumi skaidri izklāstīti;

 

4) atlaides, prēmijas un balvas ir skaidri atpazīstamas un to noteikumi skaidri izklāstīti;

Redakc.

 preciz.

4) atlaides, prēmijas un balvas ir skaidri atpazīstamas, un to saņemšanas noteikumi ir skaidri izklāstīti;

5) reklāmas sacensības, loterijas vai spēles ir skaidri atpazīstamas un to dalības noteikumi viegli pieejami un skaidri un nepārprotami izklāstīti;

 

5) reklāmas sacensības, loterijas vai spēles ir skaidri atpazīstamas un to dalības noteikumi viegli pieejami un skaidri un nepārprotami izklāstīti;

Redakc.

 preciz.

5) reklāmas sacensības, loterijas vai spēles ir skaidri atpazīstamas, un attiecīgie dalības noteikumi ir viegli pieejami, kā arī skaidri un nepārprotami izklāstīti;

6) dod iespēju pakalpojuma saņēmējam atteikties no turpmākas komercziņojumu saņemšanas.

 

6) dod iespēju pakalpojuma saņēmējam atteikties no turpmākas komercziņojumu saņemšanas.

Redakc.

 preciz.

6) pakalpojuma saņēmējam ir dota iespēja atteikties no turpmāku komerciālu paziņojumu saņemšanas.

(3) Ja komercziņojumu attiecībā uz informācijas sabiedrības pakalpojumu sniedz reglamentētās profesijas pārstāvis, viņa pienākums ir ievērot profesionālos noteikumus, īpaši attiecībā uz neatkarību, cieņu un profesijas godu, profesionālo noslēpumu un godīgumu attiecībā pret klientiem un citiem profesijas pārstāvjiem.

30

Juridiskais birojs

aizstāt panta trešajā daļā vārdus “reglamentētās profesijas pārstāvis” ar vārdiem “persona, kas nodarbojas ar reglamentēto profesionālo darbību”.

atbalstīt, izteikt 3. daļu  kā 2. daļu

 

Redakc.

 preciz.

(2) Ja komerciālu paziņojumu attiecībā uz informācijas sabiedrības pakalpojumu sniedz persona, kas veic reglamentēto profesionālo darbību, tās pienākums ir ievērot profesionālos noteikumus, īpaši attiecībā uz neatkarību, cieņu un profesijas godu, profesionālo noslēpumu un godīgumu pret klientiem un citiem profesijas pārstāvjiem.

9.pants. Komercziņojumu sūtīšanas ierobeţojumi

31

Juridiskais birojs

Izteikt likumprojekta 9.pantu šādā redakcijā:

“9.pants Komerciāla paziņojuma sūtīšanas aizliegums

atbalstīt

9.pants. Komerciāla paziņojuma sūtīšanas aizliegums

Nelūgtu komercziņojumu, kuru saņemšanai pakalpojuma saņēmējs nav iepriekš piekritis, kā arī jebkuru citu saņēmējam traucējošu ziņojumu, nosūtīšana pa elektronisko pastu ir aizliegta.

 

Tāda komerciāla paziņojuma sūtīšana pa elektronisko pastu, kura saņemšanai persona nav devusi iepriekšēju piekrišanu, kā arī jebkuru citu personai traucējošu paziņojumu nosūtīšana, ir aizliegta.”

Redakc.

 preciz.

Tāda komerciāla paziņojuma sūtīšana pa elektronisko pastu, kura saņemšanai persona nav devusi iepriekšēju piekrišanu, kā arī jebkuru citu personai traucējošu paziņojumu sūtīšana ir aizliegta.

IV.nodaļa. Starpnieka pakalpojuma sniedzēja atbildība un pienākumi

 

 

 

IV nodaļa. Starpnieka pakalpojuma sniedzēja atbildība un pienākumi

10.pants. Starpnieka pakalpojuma sniedzēja atbildība

 

 

 

10.pants. Starpnieka pakalpojuma sniedzēja atbildība

(1) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs ir atbildīgs par informācijas pārraidīšanu un uzglabāšanu elektronisko sakaru tīklā.

 

 

 

(1) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs ir atbildīgs par informācijas pārraidīšanu un uzglabāšanu elektronisko sakaru tīklā.

(2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav atbildīgs par pārraidāmo informāciju, ja starpnieka pakalpojuma sniedzējs:

 

 

Redakc.

 preciz.

(2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav atbildīgs par pārraidāmo informāciju, ja tas:

1) neierosina informācijas pārraidi;

 

 

 

1) neierosina informācijas pārraidi;

2) neizvēlas pārraidāmās informācijas saņēmēju;

 

 

 

2) neizvēlas pārraidāmās informācijas saņēmēju;

3) neizvēlas vai nepārveido pārraidāmo informāciju.

 

 

 

3) neizvēlas vai nepārveido pārraidāmo informāciju.

(3) Šā panta otrajā daļā minētā informācijas pārraidīšana ietver arī pārraidāmās informācijas uzglabāšanu, ja tās mērķis ir tikai informācijas pārraidīšana un informāciju neuzglabā ilgāk pa laiku, kas nepieciešams tās pārraidīšanai.

 

 

Redakc.

 preciz.

(3) Šā panta otrajā daļā minētā informācijas pārraidīšana ietver arī pārraidāmās informācijas uzglabāšanu, ja uzglabāšana ir nepieciešama tikai informācijas pārraidīšanai, un informāciju neuzglabā ilgāk par laiku, kas nepieciešams tās pārraidīšanai.

(4) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav atbildīgs par automātiski uzglabātas informācijas saturu, ja uzglabāšanas mērķis ir veikt efektīvāku informācijas tālāku pārraidīšanu citiem pakalpojuma saņēmējiem pēc to pieprasījuma, ja starpnieka pakalpojuma sniedzējs:

 

 

Redakc.

 preciz.

(4) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav atbildīgs par automātiski uzglabātas informācijas saturu, ja uzglabāšana ir nepieciešama tādēļ, lai šo informāciju varētu efektīvāk pārraidīt tālāk citiem pakalpojuma saņēmējiem pēc to pieprasījuma, un ja starpnieka pakalpojuma sniedzējs:

1) nepārveido informāciju;

 

 

 

1) nepārveido informāciju;

2) ievēro informācijas pieejamības un atjaunošanas nosacījumus;

 

 

 

2) ievēro informācijas pieejamības un atjaunošanas nosacījumus;

3) nepārkāpj tehnoloģiju izmantošanas noteikumus, lai iegūtu ziņas par informācijas izmantošanu;

 

 

 

3) nepārkāpj tehnoloģiju izmantošanas noteikumus, lai iegūtu ziņas par informācijas izmantošanu;

4) nekavējoties veic darbības, lai likvidētu uzglabāto informāciju vai liegtu pieeju uzglabātajai informācijai, pēc ziņu iegūšanas, ka šī informācija sākotnējā pārraidīšanas avotā ir izņemta no elektronisko sakaru tīkla, vai ir liegta pieeja tai, vai tās izņemšanu vai pieejas liegšanu ir pieprasījusi uzraudzības iestāde.

 

 

Redakc.

 preciz.

4) nekavējoties veic darbības, lai likvidētu uzglabāto informāciju vai liegtu piekļuvi tai, tiklīdz ieguvis ziņas, ka šī informācija sākotnējā pārraidīšanas avotā ir izņemta no elektronisko sakaru tīkla vai ir liegta piekļuve šai informācijai, vai tās izņemšanu vai piekļuves liegšanu tai pieprasījusi uzraudzības iestāde.

(5) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav atbildīgs par uzglabātās informācijas saturu, ja uzglabāšanu veic pēc pakalpojuma saņēmēja pieprasījuma un:

 

 

Redakc.

 preciz.

(5) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav atbildīgs par uzglabātās informācijas saturu, ja to uzglabājis pēc pakalpojuma saņēmēja pieprasījuma un:

1) starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav pieejama informācija, kas liecinātu par nelegālu darbību vai informāciju;

 

 

Redakc.

 preciz.

1) starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav pieejamas ziņas, kas liecinātu par nelegālu darbību vai informāciju;

2) starpnieka pakalpojuma sniedzējs nekavējoties veic darbības, lai likvidētu vai liegtu pieeju uzglabātajai informācijai, ja pakalpojuma sniedzējam kļūst zināma 1.punktā minētā informācija.

 

 

Redakc.

 preciz.

2) nekavējoties veicis darbības, lai likvidētu vai liegtu piekļuvi uzglabātajai informācijai, tiklīdz ieguvis šīs daļas 1.punktā minētās ziņas.

11.pants. Starpnieka pakalpojuma sniedzēja pienākumi

 

 

 

11.pants. Starpnieka pakalpojuma sniedzēja pienākumi

(1) Starpnieka pakalpojuma sniedzējam ir pienākums informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem pakalpojuma saņēmēja veiktajiem likuma pārkāpumiem, jā tādi kļūst zināmi, kā arī sniegt uzraudzības iestādēm to pieprasīto informāciju par pakalpojumu saņēmēju.

 

 

 

(1) Starpnieka pakalpojuma sniedzējam ir pienākums informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem pakalpojuma saņēmēja veiktajiem likuma pārkāpumiem, ja tādi kļūst zināmi, kā arī sniegt uzraudzības iestādēm to pieprasīto informāciju par pakalpojuma saņēmēju.

(2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav pienākums pārraudzīt informāciju, ko tas pārraida vai uzglabā, kā arī aktīvi meklēt faktus un apstākļus, kas norāda uz iespējamiem likuma pārkāpumiem.

 

 

 

 

 

(2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav pienākuma pārraudzīt informāciju, ko tas pārraida vai uzglabā, kā arī aktīvi meklēt faktus un apstākļus, kas norāda uz iespējamiem likuma pārkāpumiem.

IV nodaļa. Informācijas sabiedrības pakalpojumu aprites uzraudzība

 

 

 

IV nodaļa. Informācijas sabiedrības pakalpojumu aprites uzraudzība

12.pants. Uzraudzības iestādes

 

 

 

12.pants. Uzraudzības iestādes

(1) Informācijas sabiedrības pakalpojumu apriti savas kompetences ietvaros uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un citas uzraudzības un kontroles iestādes (uzraudzības iestādes).

32

Juridiskais birojs

Likumprojekta 12.pantā:

izslēgt pirmajā daļā vārdus “(uzraudzības iestādes)”;

 

atbalstīt

(1) Informācijas sabiedrības pakalpojumu apriti savas kompetences ietvaros uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un citas uzraudzības un kontroles iestādes.

(2) Šī likuma prasību pārkāpumu konstatēšanas gadījumā uzraudzības iestādes ir tiesīgas:

33

Juridiskais birojs

izslēgt otro daļu (pārnest un izteikt kā 13.panta pirmo daļu);

atbalstīt

 

1) pieprasīt visu nepieciešamo informāciju lietas būtības noskaidrošanai,

 

 

 

 

2) uzdot pakalpojuma sniedzējam pārtraukt likuma pārkāpumu vai veikt noteiktas darbības tā novēršanai, kā arī noteikt termiņu šo darbību izpildei.

 

 

 

 

(3) Uzraudzības iestādes sniedz informāciju pakalpojuma sniedzējiem un pakalpojuma saņēmējiem par sūdzību izskatīšanas kārtību un citu informāciju.

34

Juridiskais birojs

izteikt panta trešo daļu kā otro daļu.

atbalstīt

 

Redakc.

 preciz.

(2) Uzraudzības iestādes sniedz pakalpojuma sniedzējiem un pakalpojuma saņēmējiem informāciju par sūdzību izskatīšanas kārtību un citu informāciju.

 

35

Juridiskais birojs

Papildināt likumprojektu ar 13.pantu un:

izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā:

“13.pants Uzraudzības iestādes tiesības un pienākumi”;

atbalstīt

13.pants. Uzraudzības iestādes tiesības un pienākumi

 

36

Juridiskais birojs

pārnest likumprojekta 12.panta otro daļu un izteikt kā 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Šī likuma prasību pārkāpumu konstatēšanas gadījumā uzraudzības iestādes ir tiesīgas:

1) pieprasīt visu nepieciešamo informāciju lietas būtības noskaidrošanai,

2) uzdot pakalpojuma sniedzējam pārtraukt likuma pārkāpumu vai veikt noteiktas darbības tā novēršanai, kā arī noteikt termiņu šo darbību izpildei.”;

atbalstīt

 

 

Redakc.

 preciz.

(1) Ja uzraudzības iestāde konstatē šā likuma pārkāpumus, tā ir tiesīga:

1) pieprasīt visu lietas būtības noskaidrošanai nepieciešamo informāciju;

2) likt pakalpojuma sniedzējam izbeigt likuma pārkāpumu vai veikt konkrētas darbības tā novēršanai, kā arī noteikt šo darbību izpildes termiņu.

 

37

Juridiskais birojs

pārnest likumprojekta 3.panta otro daļu un izteikt kā 13.panta otro daļu,(aizstājot vārdus “šā likuma 12.panta otrajā daļā” ar vārdiem “šā panta pirmajā daļā”) šādā redakcijā:

“(2) Uzraudzības iestādes ir tiesīgas veikt šā panta pirmajā daļā noteiktās darbības, kas ierobežo konkrētu informācijas sabiedrības pakalpojumu, kurš rada vai varētu radīt nopietnu risku, ja darbības ir proporcionālas attiecīgo interešu aizsardzībai un tās ir nepieciešamas šādu iemeslu dēļ:”;

atbalstīt

 

Redakc.

 preciz.

(2) Uzraudzības iestāde ir tiesīga veikt šā panta pirmajā daļā noteiktās darbības, kas ierobežo tāda informācijas sabiedrības pakalpojuma sniegšanu, kurš rada vai varētu radīt nopietnu risku, ja šīs darbības ir proporcionālas attiecīgo interešu aizsardzībai un nepieciešamas:

 

 

1) sabiedrības interesēs, īpaši noziedzīgu nodarījumu profilaksē, izmeklēšanā un lietas ierosināšanā, tai skaitā attiecībā uz nepilngadīgo aizsardzību, cīņā pret diskriminācijas paušanu pret cilvēku viņa rases, dzimuma, reliģiskās pārliecības, nacionālās izcelšanās dēļ, kā arī cilvēka cieņu un godu aizskarošiem pārkāpumiem;

Redakc.

 preciz.

1) sabiedrības interesēs, īpaši noziedzīgu nodarījumu profilaksei, izmeklēšanai un lietas ierosināšanai, tajā skaitā  nepilngadīgo aizsardzībai, lai nepieļautu diskrimināciju pret cilvēku viņa rases, dzimuma, reliģiskās pārliecības vai etniskās izcelsmes dēļ, kā arī cilvēka cieņu un godu aizskarošus pārkāpumus;

 

 

2) sabiedrības drošībai, tai skaitā nacionālajai drošībai un aizsardzībai;

 

2) sabiedrības drošībai, tajā skaitā nacionālajai drošībai un aizsardzībai;

 

 

3) sabiedrības veselības aizsardzībai;

 

3) sabiedrības veselības aizsardzībai;

 

 

4) patērētāju un ieguldītāju aizsardzībai.

 

4) patērētāju un ieguldītāju aizsardzībai.

 

38

Juridiskais birojs

pārnest likumprojekta 3.panta trešo daļu un izteikt kā 13.panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Pirms šā panta otrajā daļā minēto darbību veikšanas uzraudzības iestādes informē tās valsts uzraudzības iestādes, kurā ir reģistrēts attiecīgā pakalpojuma sniedzējs, un lūdz tās rīkoties, lai izbeigtu šā panta otrajā daļā minēto pārkāpumu. Latvijas uzraudzības iestādes informē Eiropas komisiju un attiecīgo valsti par darbībām, ko tās plāno veikt, ja attiecīgā valsts neveic darbības pārkāpuma novēršanai vai veiktās darbības nav pietiekamas.”;

atbalstīt

 

 

Redakc.

 preciz.

(3) Pirms šā panta otrajā daļā minēto darbību veikšanas uzraudzības iestāde informē to valsts uzraudzības iestādi, kurā ir reģistrēts attiecīgā pakalpojuma sniedzējs, un lūdz to rīkoties, lai izbeigtu šā panta otrajā daļā minēto pārkāpumu. Latvijas uzraudzības iestādes informē Eiropas Komisiju un attiecīgo valsti par darbībām, ko tās plāno veikt, ja šī valsts neveic darbības pārkāpuma novēršanai vai arī tās veiktās darbības nav pietiekamas.

 

39

Juridiskais birojs

pārnest likumprojekta 3.panta ceturto daļu un izteikt kā 13.panta ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Steidzamos gadījumos, kad iespējams tūlītējs apdraudējums sabiedrības drošībai, veselībai vai patērētāju interesēm, uzraudzības iestādes var veikt šā panta otrajā daļā minētās darbības pirms Eiropas komisijas un attiecīgās valsts informēšanas. Šādā gadījumā uzraudzības iestādes nekavējoties paziņo Eiropas komisijai un valstij par veiktajām darbībām un pamatojumu to steidzamībai.”;

atbalstīt

 

Redakc.

 preciz.

(4) Steidzamos gadījumos, kad ir pamatots iemesls uzskatīt, ka sabiedrības drošība, veselība vai patērētāju intereses tūlīt tiks apdraudētas, uzraudzības iestāde var veikt šā panta otrajā daļā minētās darbības pirms Eiropas Komisijas un attiecīgās valsts informēšanas. Šādā gadījumā uzraudzības iestāde nekavējoties paziņo Eiropas Komisijai un attiecīgajai valstij par veiktajām darbībām un pamato šo darbību steidzamību.

 

40

Juridiskais birojs

pārnest likumprojekta 3.panta piekto daļu un izteikt kā 13.panta piekto daļu, (aizstājot vārdus “nozīmē kontaktpunktu, kas nodrošina šā likuma 3.panta trešajā un ceturtajā daļā minētās” ar vārdiem “nosaka to atbildīgo institūciju, kas nodrošina šā panta trešajā un ceturtajā daļā minētās”) šādā redakcijā:

“(5) Ministru kabinets nosaka to atbildīgo institūciju, kas nodrošina šā panta trešajā un ceturtajā daļā minētās informācijas aprites koordināciju starp Latvijas, Eiropas Ekonomikas zonas valstu uzraudzības iestādēm un Eiropas komisiju.”.

atbalstīt

 

Redakc.

 preciz.

(5) Ministru kabinets nosaka atbildīgo institūciju, kas koordinē šā panta trešajā un ceturtajā daļā minētās informācijas apriti starp Latvijas uzraudzības iestādēm, Eiropas Ekonomikas zonas valstu uzraudzības iestādēm un Eiropas Komisiju.

 

 

 

 

 

Informatīvā atsauce uz Eiropas savienības direktīvām

 

 

 

Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktī vām

Likumā ir ietvertas normas, kas izriet no Eiropas Savienības direktīvām 2000/31/EK un 98/48/EK.

 

 

 

Likumā ir ietvertas normas, kas izriet no Eiropas Savienības direktīvām 2000/31/EK un 98/48/EK.