Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,
vides un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts trešajam
lasījumam
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas
apkopotie priekšlikumi likumprojekta
«Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likums » trešajam lasījumam
Otrā lasījuma redakcija (reģ.nr. 761) |
Nr. p.k. |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas slēdziens |
Redakcija, kādā atbildīgā
komisija ierosina pieņemt likumprojektu 3. lasījumā |
1 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Informācijas sabiedrības
pakalpojumu likums |
|
|
|
Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likums
|
I nodaļa. Vispārīgie
noteikumi |
|
|
|
I nodaļa. Vispārīgie
noteikumi |
1.pants. Likumā lietotie termini |
|
|
|
1.pants. Likumā lietotie
termini |
Likumā ir lietoti šādi termini: |
|
|
|
Likumā ir lietoti šādi termini: |
1) informācijas sabiedrības pakalpojums ir
distances pakalpojums (puses vienlaicīgi nesatiekas), kuru parasti sniedz par
maksu, izmantojot elektroniskus līdzekļus (elektroniskas datu apstrādes un
uzglabāšanas, tai skaitā ciparu saspiešanas, iekārtas) un pēc pakalpojuma
saņēmēja individuāla pieprasījuma. Informācijas sabiedrības pakalpojumi
ietver preču un pakalpojumu elektronisku tirdzniecību, komercziņojumu
sūtīšanu, iespēju piedāvāšanu informācijas meklēšanai, piekļūšanai un
ieguvei, pakalpojumus, kas nodrošina informācijas pārraidi elektronisko
sakaru tīklā vai piekļuvi elektronisko sakaru tīklam, informācijas glabāšanu; |
1 |
Juridiskais birojs
Aizstāt 1.panta 1.punktā vārdus
komercziņojumu sūtīšanu ar vārdiem komerciālo paziņojumu sūtīšanu. |
atbalstīt
Redakc. preciz. |
1) informācijas sabiedrības pakalpojums
distances pakalpojums (puses vienlaicīgi nesatiekas), kuru parasti sniedz par
maksu, izmantojot elektroniskus līdzekļus (elektroniskas datu apstrādes un
uzglabāšanas, tajā skaitā ciparu saspiešanas, iekārtas) un pēc pakalpojuma
saņēmēja individuāla pieprasījuma. Informācijas sabiedrības pakalpojumi
ietver preču un pakalpojumu elektronisku tirdzniecību, komerciālo paziņojumu
sūtīšanu, iespēju piedāvāšanu informācijas meklēšanai, piekļuvei pie tās
un informācijas ieguvei, pakalpojumus, kas nodrošina informācijas
pārraidi elektronisko sakaru tīklā vai piekļuvi elektronisko sakaru tīklam,
informācijas glabāšanu; |
2) informācijas sabiedrības pakalpojuma
sniedzējs (turpmāk pakalpojuma sniedzējs) jebkura persona, kas sniedz
informācijas sabiedrības pakalpojumu; |
2 |
Juridiskais
birojs
Izslēgt likumprojekta 1.panta 2. un 3.punktu, attiecīgi mainot
turpmāko punktu numerāciju. |
atbalstīt
|
|
3) informācijas sabiedrības pakalpojuma
saņēmējs (turpmāk pakalpojuma saņēmējs) - jebkura persona, kas
izmanto informācijas sabiedrības pakalpojumu; |
|
|
|
|
4) informācijas sabiedrības starpnieka
pakalpojuma sniedzējs (turpmāk - starpnieka pakalpojuma
sniedzējs) - informācijas sabiedrības pakalpojuma sniedzējs, kas
nodrošina informācijas pārraidi elektronisko sakaru tīklā, piekļuvi
elektronisko sakaru tīklam vai informācijas glabāšanu; |
3 |
Juridiskais birojs Aizstāt 1.panta 4.punktā vārdus
informācijas sabiedrības starpnieka pakalpojuma sniedzējs (turpmāk
starpnieka pakalpojuma sniedzējs) ar vārdiem starpnieka pakalpojuma
sniedzējs. |
atbalstīt
|
2) starpnieka pakalpojuma
sniedzējs informācijas sabiedrības pakalpojuma sniedzējs, kas nodrošina
informācijas pārraidi elektronisko sakaru tīklā, piekļuvi elektronisko sakaru
tīklam vai informācijas glabāšanu; |
5) komercziņojums jebkāds elektronisks
ziņojuma veids, kas ir paredzēts tiešai vai netiešai preču un pakalpojumu
reklamēšanai vai arī tāda komercsabiedrības, organizācijas vai
personas tēla reklamēšanai, kas veic komercdarbību vai nodarbojas ar kādu
no reglamentētajām profesijām. Par komercziņojumu neuzskata
informāciju, kas dod iespēju tieši piekļūt vispārējai informācijai par
pakalpojuma sniedzēju un tā darbību (domēna nosaukums vai elektroniskā
pasta adrese); |
4 5 |
Juridiskais birojsLikumprojekta 1.panta 5punktā: izteikt pirmo teikumu šādā redakcijā: komerciāls paziņojums jebkāds paziņojums elektroniskā veidā, kas ir paredzēts tiešai vai netiešai preču vai pakalpojumu reklamēšanai vai arī tāda komersanta, organizācijas vai personas tēla reklamēšanai, kas veic komercdarbību, saimniecisku darbību vai nodarbojas ar reglamentēto profesionālo darbību. ; Juridiskais birojsaizstāt otrajā teikumā vārdus komercziņojumu ar vārdiem komerciālo paziņojumu un aizstāt vārdus domēna nosaukums ar vārdiem domēna vārds. |
atbalstīt
Redakc. preciz. atbalstīt |
3) komerciāls paziņojums jebkāds
paziņojums elektroniskā veidā, kas paredzēts tiešai vai netiešai preču vai
pakalpojumu tēla reklamēšanai vai arī tāda komersanta, organizācijas vai
personas reklamēšanai, kas veic komercdarbību, saimniecisku darbību vai
reglamentēto profesionālo darbību. Par komerciālo paziņojumu neuzskata
informāciju, kas dod iespēju tieši piekļūt vispārējai informācijai par
pakalpojuma sniedzēju un tā darbību (domēna vārds vai elektroniskā pasta
adrese); |
6) koordinētā sfēra normatīvajos aktos
noteikta kārtība informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšanai
(prasības komercdarbības uzsākšanai un veikšanai), kā arī prasības
informācijas sabiedrības pakalpojumiem. Koordinētajā sfērā neietilpst
prasības precēm vai to piegādei. |
|
|
Redakc. preciz. |
4) koordinētā sfēra joma, kur
ir spēkā normatīvajos aktos noteikta informācijas sabiedrības pakalpojumu
sniegšanas kārtība (prasības attiecībā uz komercdarbības
uzsākšanu un veikšanu), kā arī prasības attiecībā uz informācijas sabiedrības
pakalpojumiem. Koordinētajā sfērā neietilpst prasības attiecībā uz
precēm vai to piegādi. |
2.pants. Likuma mērķis un darbības joma |
|
|
|
2.pants. Likuma mērķis un
darbības joma |
(1) Šā likuma mērķis ir nodrošināt brīvu
informācijas sabiedrības pakalpojumu apriti Eiropas Ekonomikas zonā. |
6 |
Juridiskais birojs Aizstāt likumprojekta 2.panta pirmajā daļā
vārdus Eiropas Ekonomikas zonā ar vārdiem Eiropas Ekonomikas zonas valstīs
(turpmāk arī valsts). |
atbalstīt
|
(1) Šā likuma mērķis ir nodrošināt brīvu
informācijas sabiedrības pakalpojumu apriti Eiropas Ekonomikas zonas valstīs
(turpmāk arī valsts). |
(2) Šis likums attiecas uz informācijas
sabiedrības pakalpojumu sniegšanu, izņemot jomas, ko reglamentē normatīvie
akti par: |
|
|
|
(2) Šis likums attiecas uz informācijas
sabiedrības pakalpojumu sniegšanu, izņemot jomas, ko reglamentē normatīvie
akti par: |
1) izlozēm un azartspēlēm ar naudas
laimestu; |
|
|
Redakc. preciz. |
1) izlozēm un azartspēlēm, kurās
paredzēts naudas laimests; |
2) personas datu aizsardzību. |
|
|
|
2) personas datu aizsardzību. |
3.pants. Informācijas sabiedrības
pakalpojumu sniegšanas brīvība |
|
|
|
3.pants. Informācijas
sabiedrības pakalpojumu sniegšanas brīvība |
(1) Pakalpojuma sniedzējs, kas reģistrēts
kādā no Eiropas Ekonomikas zonas valstīm (turpmāk - valsts) un atbilst
attiecīgās valsts koordinētās sfēras normatīvo aktu prasībām, ir tiesīgs
brīvi sniegt informācijas sabiedrības pakalpojumus koordinētajā sfērā
Latvijā. |
7 |
Juridiskais birojsLikumprojekta 3.pantā: izslēgt pirmajā daļā vārdus (turpmāk
valsts); |
atbalstīt
|
Pakalpojuma sniedzējs, kas reģistrēts kādā
no Eiropas Ekonomikas zonas valstīm un atbilst attiecīgās valsts koordinētās
sfēras normatīvo aktu prasībām, ir tiesīgs brīvi sniegt informācijas
sabiedrības pakalpojumus koordinētajā sfērā Latvijā. |
(2) Uzraudzības iestādes ir tiesīgas veikt
šā likuma 12.panta otrajā daļā noteiktās darbības, kas ierobežo
konkrētu informācijas sabiedrības pakalpojumu, kurš rada vai varētu radīt
nopietnu risku, ja darbības ir proporcionālas attiecīgo interešu aizsardzībai
un tās ir nepieciešamas šādu iemeslu dēļ: |
8 |
Juridiskais birojsizslēgt otro, trešo, ceturto un piekto daļu
(pārcelt un izteikt kā 13.panta otro, trešo, ceturto un piekto daļu). |
atbalstīt
|
|
1) sabiedrības interesēs, īpaši noziedzīgu
nodarījumu profilaksē, izmeklēšanā un lietas ierosināšanā, tai skaitā
attiecībā uz nepilngadīgo aizsardzību, cīņā pret diskriminācijas paušanu pret
cilvēku viņa rases, dzimuma, reliģiskās pārliecības, nacionālās izcelšanās
dēļ, kā arī cilvēka cieņu un godu aizskarošiem pārkāpumiem; |
|
|
|
|
2) sabiedrības drošībai, tai skaitā
nacionālajai drošībai un aizsardzībai; |
|
|
|
|
3) sabiedrības veselības aizsardzībai; |
|
|
|
|
4) patērētāju un ieguldītāju aizsardzībai. |
|
|
|
|
(3) Pirms šā panta otrajā daļā minēto
darbību veikšanas uzraudzības iestādes informē tās valsts uzraudzības
iestādes, kurā ir reģistrēts attiecīgā pakalpojuma sniedzējs, un lūdz tās
rīkoties, lai izbeigtu šā panta otrajā daļā minēto pārkāpumu. Latvijas
uzraudzības iestādes informē Eiropas komisiju un attiecīgo valsti par
darbībām, ko tās plāno veikt, ja attiecīgā valsts neveic darbības pārkāpuma
novēršanai vai veiktās darbības nav pietiekamas. |
|
|
|
|
(4) Steidzamos gadījumos, kad iespējams
tūlītējs apdraudējums sabiedrības drošībai, veselībai vai patērētāju
interesēm, uzraudzības iestādes var veikt šā panta otrajā daļā minētās
darbības pirms Eiropas komisijas un attiecīgās valsts informēšanas. Šādā
gadījumā uzraudzības iestādes nekavējoties paziņo Eiropas komisijai un
valstij par veiktajām darbībām un pamatojumu to steidzamībai. |
|
|
|
|
(5) Ministru kabinets nozīmē kontaktpunktu,
kas nodrošina šā likuma 3.panta trešajā un ceturtajā daļā minētās
informācijas aprites koordināciju starp Latvijas, Eiropas Ekonomikas zonas
valstu uzraudzības iestādēm un Eiropas komisiju. |
|
|
|
|
II.nodaļa. Informācijas
sniegšana |
|
|
|
II nodaļa. Informācijas
sniegšana |
4.pants. Informācija par pakalpojuma
sniedzēju |
|
|
|
4.pants. Informācija par
pakalpojuma sniedzēju |
(1) Piedāvājot informācijas sabiedrības
pakalpojumus, pakalpojuma sniedzējs uzskatāmi, tieši un pastāvīgi pieejamā
veidā sniedz šādu informāciju: |
|
|
|
(1) Piedāvājot informācijas sabiedrības
pakalpojumus, pakalpojuma sniedzējs uzskatāmi, tieši un pastāvīgi pieejamā
veidā sniedz šādu informāciju: |
1) pakalpojuma sniedzēja nosaukums un
juridiskā adrese vai fiziskās personas vārds uzvārds, dzīvesvietas adrese; |
9 |
Juridiskais birojsLikumprojekta 4.pantā: izteikt
pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) pakalpojuma sniedzēja firmu (nosaukumu)
vai vārdu un uzvārdu, juridisko adresi vai deklarēto dzīves vietu un
reģistrācijas numuru (ja tāds ir); |
atbalstīt
Redakc. preciz. |
1) pakalpojuma sniedzēja firma (nosaukums)
vai vārds un uzvārds, juridiskā adrese vai deklarētā dzīvesvieta un reģistrācijas
numurs (ja tāds ir); |
2) ja pakalpojuma sniedzējs ir reģistrējies
Komercreģistrā vai Uzņēmumu reģistrā, tā reģistrācijas numurs; |
10 |
Juridiskais birojs izslēgt pirmās daļas 2.punktu, mainot
turpmāko pirmās daļas punktu numerāciju; |
atbalstīt
|
|
3) pakalpojuma sniedzēja
kontaktinformācija, kas nodrošina ātras sazināšanās iespējas tiešā
veidā, ieskaitot elektroniskā pasta adresi; |
|
|
Redakc. preciz. |
2) pakalpojuma sniedzēja
kontaktinformācija, kas nodrošina iespēju ātri sazināties tiešā veidā,
ieskaitot elektroniskā pasta adresi; |
4) ja attiecīgās darbības veikšanai
nepieciešama atļauja vai licence, informācija par iestādi, kas izsniegusi atļauju
vai licenci; |
11 |
Juridiskais birojs aizstāt pirmās daļas 4.punktā vārdus
atļauja vai licence (attiecīgā locījumā) ar vārdiem speciālā atļauja
(licence) (attiecīgā locījumā); |
atbalstīt
|
3) ja attiecīgās darbības veikšanai
nepieciešama speciālā atļauja (licence), informācija par iestādi, kas
izsniegusi speciālo atļauju (licenci); |
5) attiecībā uz reglamentētajām
profesijām informācija par profesionālo organizāciju, kas izsniegusi
profesionālo kvalifikāciju apliecinošus dokumentus, profesijai vai
kvalifikācijai atbilstošais nosaukums un valsts, kurā tas piešķirts, kā arī
atsauce uz piemērojamiem profesionāliem noteikumiem reģistrācijas valstī
un veids, kādā tie ir pieejami; |
12 |
Juridiskais birojsaizstāt pirmās daļas 5.punktā vārdus
reglamentētajām profesijām ar vārdiem reglamentēto profesionālo darbību; |
atbalstīt
Redakc. preciz. |
4) attiecībā uz reglamentēto profesionālo
darbību informācija par profesionālo organizāciju, kas izsniegusi
profesionālo kvalifikāciju apliecinošus dokumentus, profesijai vai
kvalifikācijai atbilstošais nosaukums un valsts, kurā tas piešķirts, kā arī
atsauce uz reģistrācijas valstī piemērojamiem profesionālajiem
noteikumiem un veids, kādā tie pieejami; |
6) ja attiecīgā darbība ir apliekama ar
pievienotās vērtības nodokli, pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas
apliecības numurs. |
13 |
Juridiskais birojs aizstāt pirmās daļas 6.punktā vārdus
pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas apliecības numurs ar
vārdiem reģistrācijas numuru Valsts ieņēmumu dienesta ar pievienotās
vērtības nodokli apliekamo personu reģistrā; |
atbalstīt
Redakc. preciz. |
5) ja attiecīgā darbība apliekama ar
pievienotās vērtības nodokli, reģistrācijas numurs Valsts ieņēmumu
dienesta ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo personu reģistrā. |
(2) Ja, piedāvājot informācijas sabiedrības
pakalpojumus, norāda cenu, pakalpojuma sniedzējs cenu norāda, lai tā būtu
nepārprotama un skaidri salasāma, sniedzot informāciju, vai cenā ir ietverti nodokļi
un piegādes izmaksas. |
14 |
Juridiskais birojs aizstāt otrajā daļā vārdus nodokļi un
piegādes izmaksas ar vārdiem maksājamie nodokļi un preces piegādes
izmaksas. |
atbalstīt
Redakc. preciz. |
(2) Ja, piedāvājot informācijas sabiedrības
pakalpojumus, tiek norādīta cena, tad pakalpojuma sniedzējs to
norāda tā, lai cena būtu nepārprotama un skaidri salasāma un
sniedz informāciju par to, vai cenā ir ietverti maksājamie nodokļi un
preces piegādes izmaksas. |
5.pants. Sniedzamā informācija pirms
pasūtījuma izdarīšanas |
|
|
Redakc. preciz. |
5.pants. Pirms pasūtījuma
izdarīšanas sniedzamā informācija |
(1) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir
nodrošināt, lai pakalpojuma saņēmējam pirms pasūtījuma izdarīšanas būtu
pieejama vismaz šāda informācija, izņemot gadījumus, kad puses, kas nav
patērētāji, vienojas citādi: |
15 |
Juridiskais birojs Likumprojekta 5.pantā: izslēgt pirmās daļas ievaddaļā vārdus
izņemot gadījumus, kad puses, kas nav patērētāji, vienojas citādi
(nosacījums pārcelts un izteikts panta otrajā daļā); |
atbalstīt
|
(1) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir
nodrošināt, lai pakalpojuma saņēmējam pirms pasūtījuma izdarīšanas būtu
pieejama vismaz šāda informācija: |
1) kārtība, kas jāievēro, lai izdarītu
pasūtījumu; |
|
|
|
1) kārtība, kas jāievēro, lai izdarītu
pasūtījumu; |
2) noslēgtā līguma glabāšanas nosacījumi
(vai noslēgtais līgums tiek glabāts) un līguma pieejamība pasūtījuma
veicējam; |
16 |
Juridiskais birojs aizstāt pirmās daļas 2.punktā vārdus
līguma pieejamība pasūtījuma veicējam ar vārdiem līguma pieejamība pakalpojuma
saņēmējam; |
atbalstīt
Redakc. preciz. |
2) noslēgtā līguma glabāšanas nosacījumi
(vai noslēgtais līgums tiek glabāts) un tā pieejamība
pakalpojuma saņēmējam; |
3) tehniskie līdzekļi informācijas
ievadkļūdu noteikšanai un labošanai pirms pasūtījuma izdarīšanas; |
|
|
|
3) tehniskie līdzekļi informācijas
ievadkļūdu noteikšanai un labošanai pirms pasūtījuma izdarīšanas; |
4) līguma noslēgšanai piedāvātās valodas. |
|
|
|
4) līguma noslēgšanai piedāvātās valodas. |
|
17 |
Juridiskais birojs papildināt pantu ar jaunu
otro daļu šādā redakcijā: (2) Ja pakalpojuma saņēmējs nav
patērētājs, tad puses var vienoties par savādāku informācijas
sniegšanas un saņemšanas kārtību, nekā tas ir paredzēts šā panta
pirmajā daļā.; |
atbalstīt
Redakc. preciz. |
(2) Ja pakalpojuma saņēmējs nav patērētājs,
puses var vienoties par citādu informācijas sniegšanas un saņemšanas
kārtību nekā tā, kas paredzēta šā panta pirmajā daļā. |
(2) Šis pants neattiecas uz līgumiem, kurus
slēdz tikai ar elektroniskā pasta vai cita līdzvērtīga saziņas līdzekļa
starpniecību. |
18 |
Juridiskais birojs izteikt panta otro daļu kā
trešo daļu šādā redakcijā: (3) Šā panta pirmās daļas noteikumi
neattiecas uz pasūtījumiem, kurus izdara ar elektroniskā pasta vai citu
elektronisko sakaru līdzekļu starpniecību. |
atbalstīt
|
(3) Šā panta pirmās daļas noteikumi
neattiecas uz pasūtījumiem, kurus izdara ar elektroniskā pasta vai citu
elektronisko sakaru līdzekļu starpniecību. |
6.pants. Pasūtījuma izdarīšana |
|
|
|
6.pants. Pasūtījuma
izdarīšana |
(1) Ja pakalpojuma saņēmējs izdara
pasūtījumu, pakalpojuma sniedzējs apliecina pasūtījuma saņemšanu ar elektroniskiem
saziņas līdzekļiem. Pasūtījumu un tā saņemšanas apliecinājumu uzskata
par saņemtiem, kad tie kļuvuši pieejami adresātam. |
19 20 |
Juridiskais birojs Likumprojekta 6.pantā: aizstāt pirmās daļas
pirmajā teikumā vārdus elektroniskiem saziņas līdzekļiem ar vārdiem
elektroniskiem sakaru līdzekļiem; Juridiskais
birojs
aizstāt pirmās daļas otrajā teikumā vārdus
pieejami adresātam ar vārdiem pieejami pakalpojuma saņēmējam; |
atbalstīt
atbalstīt Redakc. preciz. |
(1) Ja pakalpojuma saņēmējs izdara
pasūtījumu, pakalpojuma sniedzējs apliecina tā pieņemšanu ar
elektroniskiem sakaru līdzekļiem. Pasūtījumu un tā pieņemšanas
apliecinājumu uzskata par saņemtiem, kad tie kļuvuši pieejami pakalpojuma
saņēmējam. |
(2) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir
nodrošināt pakalpojuma saņēmējam iespēju noteikt un izlabot informācijas
ievadkļūdas pirms pasūtījuma izdarīšanas, izņemot gadījumus, kad puses,
kas nav patērētāji, vienojas citādi. |
21 |
Juridiskais birojs izslēgt otrajā daļā vārdus izņemot
gadījumus, kad puses, kas nav patērētāji, vienojas citādi (nosacījums
pārcelts un izteikts panta trešajā daļā); |
atbalstīt
|
(2) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir
nodrošināt pakalpojuma saņēmējam iespēju noteikt un izlabot informācijas
ievadkļūdas pirms pasūtījuma izdarīšanas. |
|
22 |
Juridiskais birojs papildināt pantu ar jaunu
trešo daļu šādā redakcijā: (3) Šā panta otrajā daļā noteikto var
nepiemērot, ja pakalpojuma saņēmējs nav patērētājs.; |
atbalstīt
|
(3) Šā panta otrajā daļā noteikto var
nepiemērot, ja pakalpojuma saņēmējs nav patērētājs. |
(3) Šis pants neattiecas uz līgumiem, kurus
slēdz tikai ar elektroniskā pasta vai cita līdzvērtīga saziņas līdzekļa
starpniecību. |
23 |
Juridiskais birojs izteikt panta trešo daļu
kā ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Šā panta pirmās un otrās daļas
noteikumi neattiecas uz pasūtījumiem, kurus izdara ar elektroniskā pasta vai
citu elektronisko sakaru līdzekļu starpniecību. |
atbalstīt
|
(4) Šā panta pirmās un otrās daļas
noteikumi neattiecas uz pasūtījumiem, kurus izdara ar elektroniskā pasta vai
citu elektronisko sakaru līdzekļu starpniecību. |
7.pants. Informācija par līguma noteikumiem
un uzvedības kodeksiem |
|
|
|
7.pants. Informācija par
līguma noteikumiem un uzvedības kodeksiem |
(1) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir
nodrošināt, lai pakalpojuma saņēmēji var iepazīties ar līguma noteikumiem un
vispārējiem noteikumiem, kā arī tos saglabāt. |
24 |
Juridiskais birojs Likumprojekta 7.pantā: izslēgt panta pirmajā daļā vārdus un
vispārējiem noteikumiem; |
atbalstīt
|
(1) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir
nodrošināt, lai pakalpojuma saņēmēji var iepazīties ar līguma noteikumiem, kā
arī tos saglabāt. |
(2) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir
sniegt informāciju par labas pakalpojumu sniegšanas prakses kodeksiem vai
citiem brīvprātīgiem uzvedības vai ētikas kodeksiem, kurus tas ievēro, un kā
ar šiem kodeksiem var iepazīties elektroniskā veidā, izņemot gadījumus,
kad puses, kas nav patērētāji, vienojas citādi. |
25 |
Juridiskais birojs izslēgt otrajā daļā vārdus izņemot gadījumus,
kad puses, kas nav patērētāji, vienojas citādi (nosacījums pārcelts un
izteikts panta trešajā daļā); |
atbalstīt
Redakc. preciz. |
(2) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir
sniegt informāciju par labas pakalpojumu sniegšanas prakses kodeksiem vai
citiem brīvprātīgiem uzvedības vai ētikas kodeksiem, kurus tas ievēro, un informāciju
par to, kā ar šiem kodeksiem var iepazīties elektroniskā veidā. |
|
26 |
Juridiskais birojs papildināt pantu ar trešo
daļu šādā redakcijā: (3) Šā panta otrajā daļā noteikto var
nepiemērot, ja pakalpojuma saņēmējs nav patērētājs.. |
atbalstīt
|
(3) Šā panta otrajā daļā noteikto var
nepiemērot, ja pakalpojuma saņēmējs nav patērētājs. |
III. nodaļa.
Komercziņojumi |
27 |
Juridiskais birojs Izteikt III.nodaļas
nosaukumu šādā redakcijā: III. nodaļa Komerciālie paziņojumi. |
atbalstīt
|
III nodaļa. Komerciāli
paziņojumi |
8.pants. Informācija par komercziņojumiem |
28 |
Juridiskais birojs Likumprojekta 8.pantā: aizstāt panta nosaukumā un turpmāk visā
likumprojekta tekstā vārdu komercziņojumiem (attiecīgā locījumā) ar vārdiem
komerciāliem paziņojumiem (attiecīgajā locījumā); |
atbalstīt
|
8.pants. Informācija par
komerciāliem paziņojumiem |
(1) Komercziņojums atbilst vispārīgām
Reklāmas likuma prasībām. |
29 |
Juridiskais birojs izteikt panta pirmo un
otro daļu kā pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Komerciāls paziņojums atbilst
vispārējām Reklāmas likuma prasībām, kā arī šādām prasībām: |
atbalstīt
|
(1) Komerciāls paziņojums atbilst
vispārējām Reklāmas likuma prasībām, kā arī šādām prasībām: |
(2) Komercziņojums atbilst sekojošām
prasībām: |
|
|
|
|
1) tas ir skaidri atpazīstams kā
komercziņojums; |
|
1) tas ir skaidri atpazīstams kā
komercziņojums; |
|
1) tas ir skaidri atpazīstams kā komerciāls
paziņojums; |
2) ir skaidri nosakāma persona, kuras vārdā
veikts komercziņojums; |
|
2) ir skaidri nosakāma persona, kuras vārdā
šis komerciālais paziņojums izplatīts; |
|
2) ir skaidri nosakāma persona, kuras vārdā
šis komerciālais paziņojums izplatīts; |
3) precīzi formulēts piedāvājuma saturs un
pakalpojuma saņemšanas noteikumi; |
|
3) precīzi formulēts piedāvājuma saturs un
pakalpojuma saņemšanas noteikumi; |
Redakc. preciz. |
3) ir precīzi formulēts piedāvājuma
saturs un pakalpojuma saņemšanas noteikumi; |
4) atlaides, prēmijas un balvas ir skaidri
atpazīstamas un to noteikumi skaidri izklāstīti; |
|
4) atlaides, prēmijas un balvas ir skaidri
atpazīstamas un to noteikumi skaidri izklāstīti; |
Redakc. preciz. |
4) atlaides, prēmijas un balvas ir skaidri
atpazīstamas, un to saņemšanas noteikumi ir skaidri izklāstīti; |
5) reklāmas sacensības, loterijas vai
spēles ir skaidri atpazīstamas un to dalības noteikumi viegli pieejami
un skaidri un nepārprotami izklāstīti; |
|
5) reklāmas sacensības, loterijas vai
spēles ir skaidri atpazīstamas un to dalības noteikumi viegli pieejami un
skaidri un nepārprotami izklāstīti; |
Redakc. preciz. |
5) reklāmas sacensības, loterijas vai
spēles ir skaidri atpazīstamas, un attiecīgie dalības noteikumi ir
viegli pieejami, kā arī skaidri un nepārprotami izklāstīti; |
6) dod iespēju pakalpojuma saņēmējam
atteikties no turpmākas komercziņojumu saņemšanas. |
|
6) dod iespēju pakalpojuma saņēmējam
atteikties no turpmākas komercziņojumu saņemšanas. |
Redakc. preciz. |
6) pakalpojuma saņēmējam ir dota iespēja
atteikties no turpmāku komerciālu paziņojumu saņemšanas. |
(3) Ja komercziņojumu attiecībā uz
informācijas sabiedrības pakalpojumu sniedz reglamentētās profesijas
pārstāvis, viņa pienākums ir ievērot profesionālos noteikumus, īpaši
attiecībā uz neatkarību, cieņu un profesijas godu, profesionālo noslēpumu un
godīgumu attiecībā pret klientiem un citiem profesijas pārstāvjiem. |
30 |
Juridiskais birojsaizstāt panta trešajā daļā vārdus
reglamentētās profesijas pārstāvis ar vārdiem persona, kas nodarbojas ar
reglamentēto profesionālo darbību. |
atbalstīt, izteikt 3. daļu kā 2. daļu
Redakc. preciz. |
(2) Ja komerciālu paziņojumu attiecībā uz
informācijas sabiedrības pakalpojumu sniedz persona, kas veic
reglamentēto profesionālo darbību, tās pienākums ir ievērot profesionālos
noteikumus, īpaši attiecībā uz neatkarību, cieņu un profesijas godu,
profesionālo noslēpumu un godīgumu pret klientiem un citiem profesijas
pārstāvjiem. |
9.pants. Komercziņojumu sūtīšanas
ierobeţojumi |
31 |
Juridiskais birojs Izteikt likumprojekta
9.pantu šādā redakcijā: 9.pants Komerciāla paziņojuma sūtīšanas
aizliegums |
atbalstīt
|
9.pants. Komerciāla
paziņojuma sūtīšanas aizliegums |
Nelūgtu komercziņojumu, kuru saņemšanai pakalpojuma
saņēmējs nav iepriekš piekritis, kā arī jebkuru citu saņēmējam
traucējošu ziņojumu, nosūtīšana pa elektronisko pastu ir aizliegta. |
|
Tāda komerciāla paziņojuma sūtīšana pa
elektronisko pastu, kura saņemšanai persona nav devusi iepriekšēju
piekrišanu, kā arī jebkuru citu personai traucējošu paziņojumu
nosūtīšana, ir aizliegta. |
Redakc. preciz. |
Tāda komerciāla paziņojuma sūtīšana pa
elektronisko pastu, kura saņemšanai persona nav devusi iepriekšēju
piekrišanu, kā arī jebkuru citu personai traucējošu paziņojumu sūtīšana
ir aizliegta. |
IV.nodaļa. Starpnieka
pakalpojuma sniedzēja atbildība un pienākumi |
|
|
|
IV nodaļa. Starpnieka
pakalpojuma sniedzēja atbildība un pienākumi |
10.pants. Starpnieka pakalpojuma sniedzēja
atbildība |
|
|
|
10.pants. Starpnieka
pakalpojuma sniedzēja atbildība |
(1) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs ir
atbildīgs par informācijas pārraidīšanu un uzglabāšanu elektronisko sakaru
tīklā. |
|
|
|
(1) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs ir
atbildīgs par informācijas pārraidīšanu un uzglabāšanu elektronisko sakaru
tīklā. |
(2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav
atbildīgs par pārraidāmo informāciju, ja starpnieka pakalpojuma sniedzējs: |
|
|
Redakc. preciz. |
(2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav
atbildīgs par pārraidāmo informāciju, ja tas: |
1) neierosina informācijas pārraidi; |
|
|
|
1) neierosina informācijas pārraidi; |
2) neizvēlas pārraidāmās informācijas
saņēmēju; |
|
|
|
2) neizvēlas pārraidāmās informācijas
saņēmēju; |
3) neizvēlas vai nepārveido pārraidāmo
informāciju. |
|
|
|
3) neizvēlas vai nepārveido pārraidāmo
informāciju. |
(3) Šā panta otrajā daļā minētā
informācijas pārraidīšana ietver arī pārraidāmās informācijas uzglabāšanu, ja
tās mērķis ir tikai informācijas pārraidīšana un informāciju
neuzglabā ilgāk pa laiku, kas nepieciešams tās pārraidīšanai. |
|
|
Redakc. preciz. |
(3) Šā panta otrajā daļā minētā
informācijas pārraidīšana ietver arī pārraidāmās informācijas uzglabāšanu, ja
uzglabāšana ir nepieciešama tikai informācijas pārraidīšanai, un informāciju
neuzglabā ilgāk par laiku, kas nepieciešams tās pārraidīšanai. |
(4) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav
atbildīgs par automātiski uzglabātas informācijas saturu, ja uzglabāšanas
mērķis ir veikt efektīvāku informācijas tālāku pārraidīšanu citiem
pakalpojuma saņēmējiem pēc to pieprasījuma, ja starpnieka pakalpojuma
sniedzējs: |
|
|
Redakc. preciz. |
(4) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav
atbildīgs par automātiski uzglabātas informācijas saturu, ja uzglabāšana
ir nepieciešama tādēļ, lai šo informāciju varētu efektīvāk pārraidīt
tālāk citiem pakalpojuma saņēmējiem pēc to pieprasījuma, un ja starpnieka
pakalpojuma sniedzējs: |
1) nepārveido informāciju; |
|
|
|
1) nepārveido informāciju; |
2) ievēro informācijas pieejamības un
atjaunošanas nosacījumus; |
|
|
|
2) ievēro informācijas pieejamības un
atjaunošanas nosacījumus; |
3) nepārkāpj tehnoloģiju izmantošanas
noteikumus, lai iegūtu ziņas par informācijas izmantošanu; |
|
|
|
3) nepārkāpj tehnoloģiju izmantošanas
noteikumus, lai iegūtu ziņas par informācijas izmantošanu; |
4) nekavējoties veic darbības, lai
likvidētu uzglabāto informāciju vai liegtu pieeju uzglabātajai
informācijai, pēc ziņu iegūšanas, ka šī informācija sākotnējā
pārraidīšanas avotā ir izņemta no elektronisko sakaru tīkla, vai ir liegta pieeja
tai, vai tās izņemšanu vai pieejas liegšanu ir pieprasījusi
uzraudzības iestāde. |
|
|
Redakc. preciz. |
4) nekavējoties veic darbības, lai
likvidētu uzglabāto informāciju vai liegtu piekļuvi tai, tiklīdz ieguvis
ziņas, ka šī informācija sākotnējā pārraidīšanas avotā ir izņemta no
elektronisko sakaru tīkla vai ir liegta piekļuve šai informācijai, vai
tās izņemšanu vai piekļuves liegšanu tai pieprasījusi
uzraudzības iestāde. |
(5) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav
atbildīgs par uzglabātās informācijas saturu, ja uzglabāšanu veic pēc
pakalpojuma saņēmēja pieprasījuma un: |
|
|
Redakc. preciz. |
(5) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav
atbildīgs par uzglabātās informācijas saturu, ja to uzglabājis pēc
pakalpojuma saņēmēja pieprasījuma un: |
1) starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav pieejama
informācija, kas liecinātu par nelegālu darbību vai informāciju; |
|
|
Redakc. preciz. |
1) starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav pieejamas
ziņas, kas liecinātu par nelegālu darbību vai informāciju; |
2) starpnieka pakalpojuma sniedzējs
nekavējoties veic darbības, lai likvidētu vai liegtu pieeju
uzglabātajai informācijai, ja pakalpojuma sniedzējam kļūst zināma
1.punktā minētā informācija. |
|
|
Redakc. preciz. |
2) nekavējoties veicis darbības, lai
likvidētu vai liegtu piekļuvi uzglabātajai informācijai, tiklīdz
ieguvis šīs daļas 1.punktā minētās ziņas. |
11.pants. Starpnieka pakalpojuma sniedzēja
pienākumi |
|
|
|
11.pants. Starpnieka
pakalpojuma sniedzēja pienākumi |
(1) Starpnieka pakalpojuma sniedzējam ir
pienākums informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem pakalpojuma saņēmēja
veiktajiem likuma pārkāpumiem, jā tādi kļūst zināmi, kā arī sniegt uzraudzības
iestādēm to pieprasīto informāciju par pakalpojumu saņēmēju. |
|
|
|
(1) Starpnieka pakalpojuma sniedzējam ir
pienākums informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem pakalpojuma saņēmēja
veiktajiem likuma pārkāpumiem, ja tādi kļūst zināmi, kā arī sniegt uzraudzības
iestādēm to pieprasīto informāciju par pakalpojuma saņēmēju. |
(2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav
pienākums pārraudzīt informāciju, ko tas pārraida vai uzglabā, kā arī aktīvi
meklēt faktus un apstākļus, kas norāda uz iespējamiem likuma pārkāpumiem. |
|
|
|
(2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav
pienākuma pārraudzīt informāciju, ko tas pārraida vai uzglabā, kā arī aktīvi
meklēt faktus un apstākļus, kas norāda uz iespējamiem likuma pārkāpumiem. |
IV nodaļa. Informācijas
sabiedrības pakalpojumu aprites uzraudzība |
|
|
|
IV nodaļa. Informācijas
sabiedrības pakalpojumu aprites uzraudzība |
12.pants. Uzraudzības iestādes |
|
|
|
12.pants. Uzraudzības
iestādes |
(1) Informācijas sabiedrības pakalpojumu
apriti savas kompetences ietvaros uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības
centrs un citas uzraudzības un kontroles iestādes (uzraudzības iestādes). |
32 |
Juridiskais birojs Likumprojekta
12.pantā: izslēgt pirmajā
daļā vārdus (uzraudzības iestādes); |
atbalstīt
|
(1) Informācijas sabiedrības pakalpojumu
apriti savas kompetences ietvaros uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības
centrs un citas uzraudzības un kontroles iestādes. |
(2) Šī likuma prasību pārkāpumu
konstatēšanas gadījumā uzraudzības iestādes ir tiesīgas: |
33 |
Juridiskais birojs izslēgt otro daļu (pārnest un izteikt kā
13.panta pirmo daļu); |
atbalstīt
|
|
1) pieprasīt visu nepieciešamo informāciju
lietas būtības noskaidrošanai, |
|
|
|
|
2) uzdot pakalpojuma sniedzējam pārtraukt
likuma pārkāpumu vai veikt noteiktas darbības tā novēršanai, kā arī noteikt
termiņu šo darbību izpildei. |
|
|
|
|
(3) Uzraudzības iestādes sniedz informāciju
pakalpojuma sniedzējiem un pakalpojuma saņēmējiem par sūdzību izskatīšanas
kārtību un citu informāciju. |
34 |
Juridiskais birojs izteikt panta trešo daļu kā otro daļu. |
atbalstīt
Redakc. preciz. |
(2) Uzraudzības iestādes sniedz pakalpojuma
sniedzējiem un pakalpojuma saņēmējiem informāciju par sūdzību
izskatīšanas kārtību un citu informāciju. |
|
35 |
Juridiskais birojs Papildināt
likumprojektu ar 13.pantu un: izteikt panta
nosaukumu šādā redakcijā: 13.pants
Uzraudzības iestādes tiesības un pienākumi; |
atbalstīt
|
13.pants. Uzraudzības
iestādes tiesības un pienākumi |
|
36 |
Juridiskais birojs pārnest likumprojekta 12.panta otro daļu un
izteikt kā 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Šī likuma prasību pārkāpumu
konstatēšanas gadījumā uzraudzības iestādes ir tiesīgas: 1) pieprasīt visu nepieciešamo
informāciju lietas būtības noskaidrošanai, 2) uzdot pakalpojuma sniedzējam
pārtraukt likuma pārkāpumu vai veikt noteiktas darbības tā novēršanai,
kā arī noteikt termiņu šo darbību izpildei.; |
atbalstīt
Redakc. preciz. |
(1) Ja uzraudzības iestāde konstatē šā
likuma pārkāpumus, tā ir tiesīga: 1) pieprasīt visu lietas būtības
noskaidrošanai nepieciešamo informāciju; 2) likt pakalpojuma sniedzējam izbeigt
likuma pārkāpumu vai veikt konkrētas darbības tā novēršanai, kā arī
noteikt šo darbību izpildes termiņu. |
|
37 |
Juridiskais birojs pārnest likumprojekta 3.panta otro daļu un
izteikt kā 13.panta otro daļu,(aizstājot vārdus šā likuma 12.panta otrajā
daļā ar vārdiem šā panta pirmajā daļā) šādā redakcijā: (2) Uzraudzības iestādes ir tiesīgas veikt
šā panta pirmajā daļā noteiktās darbības, kas ierobežo konkrētu
informācijas sabiedrības pakalpojumu, kurš rada vai varētu radīt nopietnu
risku, ja darbības ir proporcionālas attiecīgo interešu aizsardzībai un tās
ir nepieciešamas šādu iemeslu dēļ:; |
atbalstīt
Redakc. preciz. |
(2) Uzraudzības iestāde ir tiesīga veikt šā
panta pirmajā daļā noteiktās darbības, kas ierobežo tāda informācijas
sabiedrības pakalpojuma sniegšanu, kurš rada vai varētu radīt nopietnu
risku, ja šīs darbības ir proporcionālas attiecīgo interešu
aizsardzībai un nepieciešamas: |
|
|
1) sabiedrības interesēs, īpaši noziedzīgu
nodarījumu profilaksē, izmeklēšanā un lietas ierosināšanā, tai skaitā attiecībā
uz nepilngadīgo aizsardzību, cīņā pret diskriminācijas paušanu
pret cilvēku viņa rases, dzimuma, reliģiskās pārliecības, nacionālās
izcelšanās dēļ, kā arī cilvēka cieņu un godu aizskarošiem pārkāpumiem; |
Redakc. preciz. |
1) sabiedrības interesēs, īpaši noziedzīgu
nodarījumu profilaksei, izmeklēšanai un lietas ierosināšanai, tajā
skaitā nepilngadīgo aizsardzībai, lai
nepieļautu diskrimināciju pret cilvēku viņa rases, dzimuma, reliģiskās
pārliecības vai etniskās izcelsmes dēļ, kā arī cilvēka cieņu un godu
aizskarošus pārkāpumus; |
|
|
2) sabiedrības drošībai, tai skaitā
nacionālajai drošībai un aizsardzībai; |
|
2) sabiedrības drošībai, tajā skaitā
nacionālajai drošībai un aizsardzībai; |
|
|
3) sabiedrības veselības aizsardzībai; |
|
3) sabiedrības veselības aizsardzībai; |
|
|
4) patērētāju un ieguldītāju aizsardzībai. |
|
4) patērētāju un ieguldītāju aizsardzībai. |
|
38 |
Juridiskais birojs pārnest likumprojekta 3.panta trešo daļu un
izteikt kā 13.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Pirms šā panta otrajā daļā minēto
darbību veikšanas uzraudzības iestādes informē tās valsts uzraudzības
iestādes, kurā ir reģistrēts attiecīgā pakalpojuma sniedzējs, un lūdz tās
rīkoties, lai izbeigtu šā panta otrajā daļā minēto pārkāpumu. Latvijas
uzraudzības iestādes informē Eiropas komisiju un attiecīgo valsti par
darbībām, ko tās plāno veikt, ja attiecīgā valsts neveic darbības
pārkāpuma novēršanai vai veiktās darbības nav pietiekamas.; |
atbalstīt
Redakc. preciz. |
(3) Pirms šā panta otrajā daļā minēto
darbību veikšanas uzraudzības iestāde informē to valsts uzraudzības
iestādi, kurā ir reģistrēts attiecīgā pakalpojuma sniedzējs, un lūdz to
rīkoties, lai izbeigtu šā panta otrajā daļā minēto pārkāpumu. Latvijas
uzraudzības iestādes informē Eiropas Komisiju un attiecīgo valsti par
darbībām, ko tās plāno veikt, ja šī valsts neveic darbības pārkāpuma
novēršanai vai arī tās veiktās darbības nav pietiekamas. |
|
39 |
Juridiskais birojs pārnest likumprojekta 3.panta ceturto daļu
un izteikt kā 13.panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Steidzamos gadījumos, kad iespējams
tūlītējs apdraudējums sabiedrības drošībai, veselībai vai patērētāju
interesēm, uzraudzības iestādes var veikt šā panta otrajā daļā minētās
darbības pirms Eiropas komisijas un attiecīgās valsts informēšanas. Šādā
gadījumā uzraudzības iestādes nekavējoties paziņo Eiropas komisijai un
valstij par veiktajām darbībām un pamatojumu to steidzamībai.; |
atbalstīt
Redakc. preciz. |
(4) Steidzamos gadījumos, kad ir
pamatots iemesls uzskatīt, ka sabiedrības drošība, veselība vai
patērētāju intereses tūlīt tiks apdraudētas, uzraudzības iestāde var
veikt šā panta otrajā daļā minētās darbības pirms Eiropas Komisijas un
attiecīgās valsts informēšanas. Šādā gadījumā uzraudzības iestāde
nekavējoties paziņo Eiropas Komisijai un attiecīgajai valstij par
veiktajām darbībām un pamato šo darbību steidzamību. |
|
40 |
Juridiskais birojs pārnest likumprojekta 3.panta piekto daļu
un izteikt kā 13.panta piekto daļu, (aizstājot vārdus nozīmē kontaktpunktu,
kas nodrošina šā likuma 3.panta trešajā un ceturtajā daļā minētās ar vārdiem
nosaka to atbildīgo institūciju, kas nodrošina šā panta trešajā un ceturtajā
daļā minētās) šādā redakcijā: (5) Ministru kabinets nosaka to atbildīgo
institūciju, kas nodrošina šā panta trešajā un ceturtajā daļā minētās informācijas
aprites koordināciju starp Latvijas, Eiropas Ekonomikas zonas valstu
uzraudzības iestādēm un Eiropas komisiju.. |
atbalstīt
Redakc. preciz. |
(5) Ministru kabinets nosaka atbildīgo
institūciju, kas koordinē šā panta trešajā un ceturtajā daļā minētās informācijas apriti starp
Latvijas uzraudzības iestādēm, Eiropas Ekonomikas zonas valstu
uzraudzības iestādēm un Eiropas Komisiju. |
|
|
|
|
|
Informatīvā atsauce uz
Eiropas savienības direktīvām |
|
|
|
Informatīva atsauce uz
Eiropas Savienības direktī
vām |
Likumā ir ietvertas normas, kas izriet no
Eiropas Savienības direktīvām 2000/31/EK un 98/48/EK. |
|
|
|
Likumā ir
ietvertas normas, kas izriet no Eiropas Savienības direktīvām 2000/31/EK un
98/48/EK. |