Lejupielādēt līgumu latviešu valodā
Ministru kabineta noteikumi Nr.642
Ministru kabineta noteikumi Nr. 643
Ministru kabineta noteikumi Nr. 644
Likumprojekts
Par Latvijas Republikas valdības un Ķīnas Republikas (Taivānas) valdības līguma par savstarpēju investīciju veicināšanu un aizsargāšanu denonsēšanu
1.pants. Denonsēt 1992.gada 17.septembrī Taipejā parakstīto Latvijas Republikas valdības un Ķīnas Republikas (Taivānas) valdības līgumu par savstarpēju investīciju veicināšanu un aizsargāšanu (Latvijas Vēstnesis, 1993, 109.nr.).
2.pants. Līgums zaudē spēku tā 10.pantā noteiktajā laikā un kārtībā, un Ārlietu ministrija par to paziņo laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
3.pants. Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Ārlietu ministre
S.Kalniete
2003.gada 11.novembrī Noteikumi Nr.642
Rīgā (prot. Nr.59 36.§)
Par Latvijas Republikas valdības un Uzbekistānas Republikas valdības nolīguma par sadarbību standartizācijas, metroloģijas un sertifikācijas jomā denonsēšanu
Izdoti saskaņā ar
Ministru kabineta iekārtas likuma
14.panta pirmās daļas 3.punktu
1. Denonsēt 1998.gada 3.jūlijā Rīgā parakstīto Latvijas Republikas valdības un Uzbekistānas Republikas valdības nolīgumu par sadarbību standartizācijas, metroloģijas un sertifikācijas jomā (turpmāk ? nolīgums) (Latvijas Vēstnesis, 1998, 280.nr.).
2. Nolīgums zaudē spēku tā 17.pantā noteiktajā laikā un kārtībā, un Ārlietu ministrija par to paziņo laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
Ministru prezidents E.Repše
Ekonomikas ministra vietā ?
satiksmes ministrs R.Zīle
2003.gada 11.novembrī Noteikumi Nr.643
Rīgā (prot. Nr.59 37.§)
Par Latvijas Republikas valdības un Ķīnas Tautas Republikas valdības nolīguma par sadarbību atbilstības novērtēšanas jomā importa un eksporta precēm denonsēšanu
Izdoti saskaņā ar
Ministru kabineta iekārtas likuma
14.panta pirmās daļas 3.punktu
1. Denonsēt 1999.gada 4.martā Rīgā parakstīto Latvijas Republikas valdības un Ķīnas Tautas Republikas valdības nolīgumu par sadarbību atbilstības novērtēšanas jomā importa un eksporta precēm.
2. Līgums zaudē spēku tā 13.pantā noteiktajā laikā un kārtībā, un Ārlietu ministrija par to paziņo laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
Ministru prezidents E.Repše
Ekonomikas ministra vietā ?
satiksmes ministrs R.Zīle
2003.gada 11.novembrī Noteikumi Nr.644
Rīgā (prot. Nr.59 38.§)
Par Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par savstarpēju atbilstības novērtēšanas sistēmu (sertifikācijas) atzīšanu produktiem un standartiem denonsēšanu
Izdoti saskaņā ar
Ministru kabineta iekārtas likuma
14.panta pirmās daļas 3.punktu
1. Denonsēt 1997.gada 10.jūnijā Rīgā parakstīto Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanos par savstarpēju atbilstības novērtēšanas sistēmu (sertifikācijas) atzīšanu produktiem un standartiem (turpmāk ? vienošanās) (Latvijas Vēstnesis, 1998, 91.nr.).
2. Vienošanās zaudē spēku tās 15.pantā noteiktajā laikā un kārtībā, un Ārlietu ministrija par to paziņo laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
Ministru prezidents E.Repše
Ekonomikas ministra vietā ?
satiksmes ministrs R.Zīle
Par Latvijas valdības un Ķīnas Republikas (Taivānas) valdības Līguma par savstarpēju ieguldījumu veicināšanu un aizsargāšanu denonsāciju
anotācija
I Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
1992. gada 17. septembrī parakstītais Latvijas Republikas un Ķīnas Republikas jeb Taivānas Līgums par savstarpējo ieguldījumu veicināšanu un aizsargāšanu (stājās spēkā 1993. gada oktobrī) ir pretrunā ar Latvijas un ĶTR savstarpējām saistībām (1991. gada 12. septembrī parakstītajā Paziņojumā par diplomātisko attiecību nodibināšanu starp Latvijas Republiku un Ķīnas Tautas Republiku teikts: Latvijas Republika atzīst Ķīnas Tautas Republikas Valdību par Ķīnas vienīgo likumīgo valdību un Taivānu par neatņemamu Ķīnas teritorijas sastāvdaļu. Latvijas Republikas Valdība apņemas nedibināt oficiālas attiecības un nestāties oficiālos kontaktos ar Taivānu). Šis līgums kavē investīciju līguma noslēgšanu ar ĶTR. ĶTR ir gatava uzsākt sarunas par investīciju līguma noslēgšanu ar Latviju ar nosacījumu, ka Latvija denonsēs noslēgto līgumu ar Taivānu. Ārlietu ministrijas vadībā 2003. gada 21. februārī tika izveidota darba grupa minētā līguma denonsēšanas procedūras izstrādāšanai. Darba grupā iekļauti pārstāvji no Ekonomikas ministrijas, Satiksmes ministrijas, Finansu ministrijas un Latvijas Attīstības aģentūras. |
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts sagatavots, lai denonsētu Latvijas Republikas valdības un Ķīnas Republikas (Taivānas) valdības Līgumu par savstarpējo ieguldījumu veicināšanu un aizsargāšanu tā 10. pantā noteiktajā kārtībā. |
3.Cita informācija |
II Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1.Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Pamatojoties uz politiskajiem un ekonomiskajiem argumentiem, investīciju līgums ar ĶTR Latvijai ir svarīgāks.
|
2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Līguma ar Taivānu pastāvēšanas laikā investīcijas no Taivānas tika veiktas tikai minimāli. Pēc LR Centrālās statistikas pārvaldes datiem, uz kuriem balstās Ārlietu ministrija, Taivāna investīcijas Latvijā reģistrēto uzņēmumu pamatkapitālā pēdējo gadu laikā nav veikusi |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekta šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
III Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||
tūkst. Ls |
|||||||
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
||
3. Finansiālā ietekme |
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
|
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
Neietekmē |
||
6.Cita informācija |
|||||||
IV Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||
1.Kādi normatīvie akti (likumi un Ministri kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norādot to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņus, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Neskar.
|
||||||
2. Cita informācija |
V Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Neskar. |
3.Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Latvijai iestājoties ES un NATO, jābūt sakārtotām attiecībām ar ĶTR kā ANO Drošības Padomes locekli ? tas nozīmē pildīt uzņemtās starpvalstu saistības. Parakstot investīciju līgumu ar Taivānu, šīs saistības tika būtiski pārkāptas. Tagad šis jautājums jārisina. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.),norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
|
2.tabula |
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
5. Cita informācija |
VI Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
|
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Nevienai no ES dalībvalstīm nav ar Taivānu noslēgtu līgumu, kuri būtu ratificēti parlamentā. |
VII Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Neskar. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Par grozījumu stāšanos spēkā Ārlietu ministrija paziņos laikrakstā ?Latvijas Vēstnesis?. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likums indivīda tiesības papildus neierobežos. |
4. Cita informācija |
Pēc likuma spēkā stāšanās Ārlietu ministrija nosūta notu Taipejas misijai Latvijā. Līgums zaudēs spēku divpadsmit mēnešus no dienas, kad viena Līgumslēdzēja puse ir iesniegusi otrai Līgumslēdzējai Pusei rakstveida paziņojumu par savu lēmumu izbeigt šo līgumu. |
Ārlietu ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
||||
S.Kalniete |
M.Riekstiņš |
R. Jansons |
E.Vijupe |
I. Vīksne |