Likumprojekts
Grozījumi Robežsardzes likumā
Izdarīt Robežsardzes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 1.nr.; 1999, 20.nr.; 2001, 1., 21.nr.; 2002, 2., 16., 22.nr.; 2003, 2., 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 2.pantu šādā redakcijā:
"2.pants. Robecsardze
Robežsardze ir Iekšlietu ministrijas pakļautībā esoša bruņota valsts pārvaldes iestāde, kuras galvenais uzdevums ir Latvijas valsts robežas apsardzība un kontrole."
2. Izslēgt 10.panta otro daļu.
3. Izslēgt 19.panta ceturto daļu.
4. Izslēgt 23.panta ceturto daļu.
5. Izslēgt 24.panta otro daļu.
6. Izslēgt 39.panta pirmās daļas 6.punktu.
7. Aizstāt 49.panta ceturtajā daļā vārdus "Korupcijas novēršanas likums" ar vārdiem "likums "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā"".
Iekšlietu ministra vietā
labklājības ministre
D.Staķe
Likumprojekta Grozījumi Robežsardzes likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
2003.gada 1.janvārī stājās spēkā Valsts pārvaldes iekārtas likums, kas reglamentē Ministru kabinetam padotās valsts pārvaldes institucionālo sistēmu un valsts pārvaldes darbības pamatnoteikumus. Minētā likuma 7.pantā noteikts, ka Ministru kabinets padotību īsteno ar atsevišķa Ministru kabineta locekļa starpniecību. Savukārt Ministru kabineta loceklis padotību var īstenot tieši vai ar tiešās pārvaldes iestādes, tās struktūrvienības vai amatpersonas starpniecību. Ar 2003.gada 26.februāra Ministru kabineta rīkojumu Nr.129 apstiprinātā Valsts pārvaldes iekārtas likuma ieviešanas plāna 2003.2005.gadam 3.1.apakšpunktā ministrijām uzdots sagatavot un iesniegt Ministru kabinetā priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem likumos, kas nosaka tiešās pārvaldes iestāžu statusu un darbību. Minētā uzdevuma izpildes termiņš ir 2003.gada 1.novembris. Šobrīd Robežsardzes likuma 2.pants paredz, ka Valsts robežsardze atrodas Iekšlietu ministrijas pārraudzībā. Tomēr, lai Iekšlietu ministrija varētu īstenot Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.240 Iekšlietu ministrijas nolikums noteiktās funkcijas - izstrādāt iekšlietu politiku, organizēt un koordinēt tās īstenošanu, - nepieciešams paredzēt, ka Valsts robežsardze ir Iekšlietu ministrijas pakļautībā, kas ietver augstākai iestādei vai amatpersonai tiesības dot rīkojumus zemākai iestādei vai amatpersonai, kā arī atcelt zemākas iestādes vai amatpersonas lēmumu. Iestādei atrodoties ministrijas pārraudzībā, ministrijai nav iespēju realizēt tās nolikumā noteiktās funkcijas un uzdevumus, jo pārraudzība ietver tikai augstākas iestādes vai amatpersonas tiesības pārbaudīt zemākas iestādes vai amatpersonas lēmuma tiesiskumu un, ja lēmums ir prettiesisks, atcelt to. Robežsardzes likums paredz robežsargiem slēgt līgumus par dienestu, bet, ņemot vērā, ka robežsargs atrodas dienestā, nevis darba tiesiskajās attiecībās, un ir specializētā valsts civildienesta ierēdnis, normu nepieciešams svītrot. Likumā ir arī atsauce uz Korupcijas novēršanas likumu, kas ir zaudējis spēku sakarā ar likuma Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā stāšanos spēkā. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts paredz, ka Valsts robežsardze turpmāk būs Iekšlietu ministrijas pakļautībā esoša iestāde. Pakļautība nozīmē augstākas iestādes vai amatpersonas tiesības dot rīkojumu zemākai iestādei vai amatpersonai, kā arī atcelt zemākas iestādes vai amatpersonas lēmumu. Likumprojekts paredz arī svītrot normas, kas paredz robežsargiem slēgt līgumu par dienestu, kā arī precizēta atsauce uz likumu Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
|
|||||||||||
I. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
6. Cita informācija |
|
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Pēc likumprojekta pieņemšanas būs nepieciešams izdot jaunu Valsts robežsardzes nolikumu. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
|
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
|
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
|
|
|
|
|||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav veiktas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrības informēšana par normatīvā akta ieviešanu notiks publicējot to laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā NAIS. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
|
Iekšlietu ministrs M.Gulbis
Valsts sekretārs
|
Juridiskā departamenta direktora pienākumu izpildītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
J.Rekšņa |
I.Šnepsta |
T.Stragova |
G.Kurme |
23.09.2003. 14:16
840
Kurme
7219310, Gunta.Kurme@iem.gov.lv