Likumprojekts
Grozījumi Pasta likumā
Izdarīt Pasta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 12.nr.; 1995, 3.nr.; 1997, 7.nr.; 2001, 3.nr.) šādus grozījumus:
1. 1.panta otrajā daļā:
izteikt terminu "Sūtītājs" šādā redakcijā:
"Sūtītājs fiziskā vai juridiskā persona, kura ir tieši atbildīga par sūtījuma izcelsmi.";
izteikt terminu "Vispārējie pasta pakalpojumi" šādā redakcijā:
"Vispārējie pasta pakalpojumi iekšzemes vai starptautiskie vēstuļu korespondences (pastkartes, vēstules, bandroles, sīkpakas) sūtījumi, tajā skaitā ierakstīti vai apdrošināti; iekšzemes vai starptautiskie pasta paku (līdz 10 kilogramiem) sūtījumi, tajā skaitā apdrošināti, kas atbilst Pasta noteikumos noteiktajām minimālajām prasībām attiecībā uz savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu un piegādi."
2. Izteikt 3.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Vispārējos pasta pakalpojumus sniedz bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība "Latvijas pasts" (turpmāk Latvijas pasts), kurā valsts kapitāla daļu turētājs ir Satiksmes ministrija, un citi uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības). Vispārējo pasta pakalpojumu sniegšanai ir nepieciešama licence. Licenci vispārējo pakalpojumu sniegšanai izsniedz saskaņā ar likumu "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem"."
3. 4.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Latvijas pastam ir monopoltiesības pieņemt, pārsūtīt un izsniegt valsts robežās gan iekšzemes, gan starptautiskos vēstuļu korespondences sūtījumus, kuru svars nepārsniedz 100 gramus. Šo ierobežojumu nepiemēro, ja pasta pakalpojumu sniedzējam noteiktais šādu sūtījumu tarifs ir vienāds ar Latvijas pastam noteikto attiecīgā sūtījuma veida zemākās svara kategorijas trīskāršu tarifu vai pārsniedz to.";
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Vēstuļu korespondences sūtījumus, kurus Latvijā ieved no ārvalstīm bez pasta starpniecības un kuri adresēti saņēmējiem Latvijā vai ārvalstīs, kā arī tiek pārsūtīti tranzītā cauri Latvijas valsts teritorijai, nodod Latvijas pastam vai uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), kuriem izsniegta attiecīga licence."
4. Izteikt 5.1 pantu šādā redakcijā:
"5.1 pants. Pakalpojumi, kuru sniegšanai ir nepieciešama vispārējā atļauja
(1) Lai sniegtu pasta pakalpojumus, kas neietilpst vispārējo pasta pakalpojumu kategorijā, nepieciešama vispārējā atļauja. Vispārējo atļauju reģistrē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk Regulators).
(2) Regulators nosaka un publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" vispārējās atļaujas reģistrēšanas kārtību, kā arī vispārējā atļaujā minētos nosacījumus."
5. Izteikt 9.panta pirmo un otro daļu šādā redakcijā:
"(1) Par vispārējiem pasta pakalpojumiem maksā pēc tarifiem, kurus nosaka likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" paredzētajā kārtībā. Par citiem pasta pakalpojumiem maksā pēc tarifiem, ko noteicis Latvijas pasts vai uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), kas sniedz attiecīgos pakalpojumus.
(2) Pasta pakalpojumiem, kuriem piemīt papildu pakalpojuma pazīmes un kuri neietilpst vispārējo pasta pakalpojumu kategorijā, Regulators nosaka minimālo tarifu. Minimālais tarifs nevar būt zemāks par attiecīgā vispārējā pasta pakalpojuma tarifu."
6. Svītrot 11.panta 5.punktu.
7. Aizstāt vārdus "Pārejas noteikums" ar vārdiem "Pārejas noteikumi".
8. Papildināt pārejas noteikumus ar 2. un 3.punktu šādā redakcijā:
"2. Šā likuma 4.panta pirmā daļa stājas spēkā ar īpašu likumu. Līdz minētā likuma spēkā stāšanās dienai Latvijas pastam ir monopoltiesības pieņemt, pārsūtīt un izsniegt valsts robežās gan iekšzemes, gan starptautiskos vēstuļu korespondences sūtījumus, kuru svars nepārsniedz divus kilogramus.
3. Ar 2006.gada 1.janvāri Latvijas pastam ir monopoltiesības pieņemt, pārsūtīt un izsniegt valsts robežās gan iekšzemes, gan starptautiskos vēstuļu korespondences sūtījumus, kuru svars nepārsniedz 50 gramus. Šo ierobežojumu nepiemēro, ja pasta pakalpojumu sniedzējam noteiktais šādu sūtījumu tarifs ir vienāds ar Latvijas pastam noteikto attiecīgā sūtījuma veida zemākās svara kategorijas divarpus reizes lielāku tarifu vai pārsniedz to."
9. Papildināt likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
"Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no direktīvām 2002/39/EC un 97/67/EC."
Satiksmes ministrs
R.Zīle
Normatīvā akta projekta
"Grozījumi Pasta likumā"
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Pasta likumu nepieciešams papildināt ar Eiropas Savienības Direktīvu 97/67/EC un 2002/39/EC prasībām. Būtiskākās Latvijas pasta nozari regulējošos tiesību aktos neieviestās minēto ES direktīvu normas:
|
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Normatīvais akts satur prasības pasta pakalpojumu sniegšanas jomā, tas ir saskaņots ar Eiropas Savienības Direktīvām 97/67/EC un 2002/39/EC. Pasta likuma grozījumu projekts paredz, saskaņā ar minētajām ES direktīvām, noteikt, ka:
|
3. Cita informācija
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. Finansiālā ietekme
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
6. Cita informācija
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt
|
Vienlaicīgi jāizdara grozījumi 1995.gada 29.augusta MK noteikumos Nr.265 Pasta noteikumi
|
2. Cita informācija
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Normatīvā akta projektā iekļautas Eiropas Savienības Direktīvu 97/67/EC un 2002/39/EC prasības. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projektā iekļautas Pasaules Pasta Konvencijas prasības. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju
|
Normatīvā akta projektā iekļautas Eiropas Savienības 2002.gada 10.jūnija Direktīvas - Directive 2002/39/EC of the European Parliament and of the Council of 10 June 2002 amending Directive 97/67/EC with regard to the further opening to competition of Community postal services publicēta - Official Journal L 176 , 05/07/2002 P. 0021 - 0025 un Direktīvas - Directive 97/67/EC of the European Parliament and of the Council of 15 December 1997 on common rules for the development of the internal market of Community postal services and the improvement of quality of service, publicēta - Official Journal L 015 , 21/01/1998 P. 0014 0025 prasības. |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
1. pants |
direktīva 97/67/EC 2.nodaļas 3.panta 3.punkts |
atbilst |
Precizē vispārējā pakalpojuma definīciju |
2.pants |
direktīva 97/67/EC 2.nodaļas 4.pants un 5.panta 1.punkts |
atbilst |
Paredz, ka vispārējo pakalpojumu sniedzējs tiek licencēts |
3.pants |
direktīva 2002/39/EC 1.pants |
atbilst |
Paredz pakāpenisku pasta tirgus liberalizāciju |
4. pants |
direktīva 97/67/EC 4.nodaļas 9.panta 1., 2. un 3. punkts |
atbilst |
Nosaka kārtību, kādā Regulators atļauj sniegt pasta pakalpojumus un visiem pasta pakalpojumu sniedzējiem līdzvērtīgus, nediskriminējošus nosacījumus |
5. pants |
direktīva 97/67/EC 2.nodaļas 5.panta 1.punkta trešais apakšpunkts, |
atbilst |
Novērš nepamatotus un diskriminējošus nosacījumus atsevišķām personu grupām saņemt pasta pakalpojumus par brīvu |
6. un 5.pants |
direktīva 2002/39/EC 1.pants |
atbilst |
Paredz pakāpenisku pasta sektora liberalizāciju |
5. Cita informācija
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav nepieciešamas. |
5. Cita informācija
|
Projekta sagatavošanas stadijā ir notikušas konsultācijas ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju (SPRK) un ar BO VAS Latvijas pasts speciālistiem. Konsultanti projektu atbalsta. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu
|
Normatīvais akts tiks publicēts valdības oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo
|
Normatīvajos aktos paredzētajā vispārējā kārtībā. |
4. Cita informācija
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Satiksmes ministrs R.Zīle
17.07.2003. 15:11
1181 vārdi
Ā.Jākobsons
7242323, ajakobsons@sam.gov.lv
Vīzas:
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevuma izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Sakaru departamenta direktores vietnieks, atbildīgā amatpersona |
|
|||
V.Legzdiņš |
A.Ļubļina |
D.Andersone |
Ā.Jākobsons |