LATVIJAS REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba iela 10/12 LV 1811 tālr. 708 7318, fakss 708 7317
___________________________________________________________________
Rīgā
2003. gada 16. oktobrī
Nr.9/2 3 - 243
Saeimas Prezidijam
Nosūtam iekļaušanai kārtējās Saeimas sēdes darba kārtībā likumprojektu Grozījums likumā Preču un pakalpojumu loteriju likums (Reģ.nr. 466; dok. nr. 1399).
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija izskatīja minēto likumprojektu šā gada 16. oktobra sēdē, atbalsta to un lūdz izskatīt kā steidzamu.
Pielikumā:
likumprojekta Grozījums likumā Preču un pakalpojumu loteriju likums anotācija.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētāja B. Brigmane
LIKUMPROJEKTS
Grozījums likumā Preču un pakalpojumu loteriju likums
Izdarīt likumā Preču un pakalpojumu loteriju likums (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, Nr.15.) grozījumu un izteikt Pārejas noteikumu 4. punktu šādā redakcijā:
4. Šā likuma noteikumi nav attiecināmi uz tām reklāmas akcijām, kuras atbilst preču vai pakalpojumu loterijas definīcijai un uzsāktas pirms šā likuma spēkā stāšanās dienas, taču šīs reklāmas akcijas nedrīkst ilgt ilgāk par 2004. gada 1.martu.
Likums stājas spēkā 2004. gada 1. janvārī.
Likumprojekta Grozījums Preču un pakalpojumu loteriju likumā
Anotācija
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
Pašlaik Preču un pakalpojumu loteriju likuma Pārejas noteikumu 4. punkts paredz, ka uz loterijām, kuras ir uzsāktas pirms Preču un pakalpojumu loteriju likuma spēkā stāšanās dienas neattiecas šī likuma noteikumi. Tādejādi ir noteikts, ka likums netiek piemērots pirms tā spēkā stāšanās, taču vienlaicīgi ir pārāk plašas iespējas apiet Preču un pakalpojumu loteriju likumā noteiktos aizliegumus un prasības, tai skaitā likumā noteikto loterijas maksimālo ilgumu 6 mēnešus. Lai novērstu šo t.s. likuma robu ir sagatavots likumprojekts Grozījums Preču un pakalpojumu loteriju likumā, kas tāpat kā līdz šim paredz to, ka uz 2003. gadā uzsāktajām reklāmas akcijām, kas atbilst preču vai pakalpojumu loterijas definīcijai netiks attiecinātas likuma normas, kas stājas spēkā 2004. gada 1. janvārī, taču, lai visiem komersantiem būtu vienādi konkurences apstākļi, tiek ierobežots šādu reklāmas akciju ilgums 2003. gadā iesāktās reklāmas akcijas drīkst organizēt tikai līdz 2004. gada 1. martam. |
2. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
Likuma pieņemšana radīs vienlīdzīgākus apstākļus visiem komersantiem, neradot būtisku kaitējumu tautsaimniecības attīstībai vai patērētāju interesēm. |
3. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
Valsts un pašvaldību budžeta ieņēmumus un izdevumus likums ietekmē minimāli. |
4. Kāda var būt likuma ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
Likums nav pretrunā ar Latvijā spēkā esošo tiesību normu sistēmu. |
5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts |
Likumprojekts nav pretrunā ar Latvijas starptautiskajām saistībām. |
6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu |
Nav notikušas. |
7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde |
Likuma izpilde tiks nodrošināta tādā pašā kārtībā kādā paredzēts nodrošināt Preču un pakalpojumu loteriju likuma izpildes nodrošināšanu. |
Komisijas priekšsēdētāja
B.Brigmane