Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par Latvijas Republikas Zemessardzi"
Izdarīt likumā "Par Latvijas Republikas Zemessardzi" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 16./17.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 13.nr.; 1995, 2.nr.; 1996, 14.nr.; 1997, 2., 8.nr.; 2000, 20.nr.; 2001, 1.nr.; 2002, 16.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt 3.panta otrajā daļā vārdus "pakļautībā un pārziņā" ar vārdu "padotībā".
2. Izteikt 5.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Zemessardzes dienestā nevar iesaistīt karavīrus, kuri pilda aktīvo militāro dienestu, un personas, kuras pilda dienestu Latvijas Republikas Iekšlietu ministrijas struktūrvienībās, muitā vai citās apbruņotās militarizētās institūcijās vai ir atvaļinātas no dienesta par zvēresta laušanu vai disciplīnas pārkāpumiem."
Aizsardzības ministra vietā
Ministru prezidenta biedrs
A.Šlesers
Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par Latvijas Republikas Zemessardzi"
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 7.pantam pastāv divas padotības formas - pakļautība un pārraudzība. Likumā "Par Latvijas Republikas Zemessardzi" ir minēta pārziņas padotības forma. Lai saskaņotu likumu "Par Latvijas Republikas Zemessardzi" ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma noteikumiem, ir nepieciešams izdarīt tajā grozījumu. Saskaņā ar likuma "Par Latvijas Republikas Zemessardzi" 5.panta otro daļu pašreiz Zemessardzes dienestā nevar iesaistīt personas, kuras pilda aktīvo militāro dienestu, dienestu Latvijas Republikas Iekšlietu ministrijas struktūrvienībās vai muitā. Likuma izstrādes laikā Pašvaldības policija nepastāvēja un tāpēc likumā netika iekļauta. Saskaņā ar Iekšlietu ministrijas 11.06.2001. rīkojuma Nr.390 "Par Pašvaldības policijas paraugnolikuma apstiprināšanu" 4.punktu viens no Pašvaldības policijas darbības tiesiskajiem pamatiem ir likums "Par policiju". Savukārt, zemessargiem ir saistošs likums "Par Latvijas Republikas Zemessardzi". Ļaujot iesaistīt Zemessardzes dienestā pašvaldības policistus, rodas situācija, kad pašvaldības policisti vienlaicīgi ir pakļauti normatīvajiem aktiem, kas regulē policijas darbību un militāro dienestu. Ievērojot to, ka katrā no šiem normatīvajiem aktiem ir noteikti savi pienākumi, apvienot dienestu Pašvaldības policijā un Zemessardzē nav vēlams. Šo apsvērumu dēļ, ierobežojums uzņemt Zemessardzē tika attiecināts uz personām, kuras pilda dienestu Latvijas Republikas Iekšlietu ministrijas struktūrvienībās un citās likumā noteiktajās institūcijās. Lai izvairītos no iepriekš minētās situācijas, ir izstrādāts grozījums likuma "Par Latvijas Republikas Zemessardzi" 5.panta otrajā daļā, atbilstoši kuram ierobežojums iesaistīt Zemessardzes dienestā ir attiecināms uz personām, kas pilda dienestu apbruņotās militarizētās institūcijās, pie kurām ir pieskaitāma Pašvaldības policija. |
|||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts nodrošina likumā "Par Latvijas Republikas Zemessardzi" noteiktās padotības formas atbilstību Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajai, kā arī palīdz atrisināt jautājumu par tādas situācijas nepieļaušanu, kad apbruņotā militarizētā institūcijā dienējošā persona apvieno savu dienestu ar dienestu Zemessardzē. |
|||||
3. Cita informācija |
Nav |
|||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Jūtama ietekme netiek prognozēta. |
|||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu tieši neskar.
|
|||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Jūtama ietekme netiek prognozēta. |
|||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
|
3. Finansiālā ietekme |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
IV. Kāda var būt normatīva akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.
|
Nav nepieciešams izdot papildus normatīvos aktus. |
||
2. Cita informācija |
Nav |
||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvais akts šo jomu neskar |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvais akts šo jomu neskar |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie EK normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datums, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
5. Cita informācija |
Nav |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas |
||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
||
5.Cita informācija |
Nav |
||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas radītas netiks. |
||
2.Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts indivīda tiesības neierobežo. |
||
4. Cita informācija |
Nav |
Aizsardzības ministrs Ģ.V.Kristovskis
Aizsardzības ministrs |
Valsts sekretāra v.i. |
Juridiskā departamenta direktora v.i. |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Dokumenta autors |
Ģ.V.Kristovskis |
I.Dreģe |
S.Araslanova |
I.Rate |
V.Upeniece |
17.09.2003. 12:31
745
V.Upeniece
7335133, Vita.Upeniece@mod.gov.lv