Likumprojekts
Grozījums Autopārvadājumu likumā
Izdarīt Autopārvadājumu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 20.nr.; 1997, 8.nr.; 1998, 24.nr.; 1999, 21.nr.; 2001, 1., 12.nr.; 2002, 12.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar 32.1 pantu šādā redakcijā:
"32.1 pants. Pasažieru regulāro pārvadājumu ar autobusiem dotēšana
(1) Kārtību, kādā pasažieru regulārajiem pārvadājumiem ar autobusiem tiek piešķirtas dotācijas, nosaka Ministru kabinets.
(2) Dotācijas tiek piešķirtas iekšzemes regulārajiem pārvadājumiem ar autobusiem. Pasažieru regulārajiem pārvadājumiem ar maršruta taksometriem dotācijas netiek piešķirtas.
(3) No valsts budžeta Satiksmes ministrijai piešķirtā dotācija pasažieru regulārajiem pārvadājumiem ar autobusiem kārtējam gadam nedrīkst būt mazāka nekā iepriekšējā budžeta gadā."
Likums stājas spēkā 2004.gada 1.janvārī.
Satiksmes ministra vietā
ekonomikas ministrs
J.Lujāns
Normatīvā akta projekta
Grozījumi Autopārvadājumu likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd Autopārvadājumu likums nenosaka kārtību, ka plānojot izdevumus pasažieru regulāro pārvadājumu ar autobusiem dotēšanai, tie nedrīkst būt mazāki kā iepriekšējā budžeta gadā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Atbilstoši Valdības pieņemtajam lēmumam par valsts speciālo budžetu likvidēšanu (MK 2003.22.07. sēdes protokols nr.41, 2 §) nozares, kuras bija saistītas ar finansējumu no valsts speciālā budžeta Valsts autoceļu fonda saņemtu finansējumu no valsts pamatbudžeta ne mazāku kā iepriekšējā gadā. |
3. Cita informācija |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekta pieņemšana garantēs pasažieru regulāro pārvadājumu ar autobusiem dotēšanas izdevumus iepriekšējā gada līmenī. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Ļaus garantēt iedzīvotājiem pasažieru regulāro pārvadājumu ar autobusiem sniegto pakalpojumu apjomus iepriekšējā gada līmenī, bet šie aprēķini neiekļaus inflācijas radīto samazinājumu. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Nav. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
(tūkst.latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildus izdevumu finansēšanai |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija |
Nav. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un MK noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti Attiecībā uz MK noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā akta projekta realizēšanai jāveic grozījumi Ministru kabineta 2002.gada 26.februāra noteikumos nr.84 Pasažieru regulāro autopārvadājumu iekšzemes maršrutu atklāšanas, grozīšanas, slēgšanas un atļauju izsniegšanas kārtība, papildinot tos ar nodaļu par dotāciju piešķiršanas kārtību. Minētās nodaļas pamatprincipi ir ietverti šobrīd spēkā esošo Ministru kabineta 2000.gada 20.jūnija noteikumu nr.202 Valsts autoceļu fonda un pašvaldību ceļu (ielu) fondu izveidošanas, pārvaldīšanas un izlietošanas kārtība VII.nodaļā. |
2. Cita informācija |
Nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|
|||
5. Cita informācija |
Nav |
VI. Kādas konsultācijas notikušas sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas Pašvaldību savienība. Latvijas Pasažieru autopārvadātāju asociācija. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nevalstiskās organizācijas neatbalsta valsts speciālā budžeta likvidēšanu un iekļaušanu valsts pamatbudžetā, jo uzskata, ka akcīzes nodoklis ir dabiski iezīmēts ceļu uzturēšanas un finansēšanas līdzeklis. Katrs autobraucējs, kurš par degvielu maksā palielinātu cenu saprot, ka cenu starpība domāta ceļu uzturēšanai un attīstībai. Šīs naudas koncentrēšana valsts speciālajā budžetā radīja zināmas garantijas, ka tā netiks izmantota citiem budžeta mērķiem. Bez tam 2004.gadā ir paredzēta akcīzes nodokļa naftas produktiem likmju paaugstināšana. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Notiek regulāras konsultācijas ar Pasaules Bankas un Birmingemas Universitātes ekspertiem par autoceļu nozares finansēšanas jautājumiem. Konsultantu viedoklis šajā jautājumā: Valsts autoceļu fondā vajadzētu nonākt visiem maksājumiem, kurus autoceļu lietotājs izdara sakarā ar autoceļu lietošanu tai skaitā visam akcīzes nodoklim par degvielu, kas lietota automobiļu darbināšanai un transportlīdzekļu ikgadējai nodevai. |
5. Cita informācija |
Nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu. |
Īpašs komunikācijas plāns normatīvā akta ieviešanai nav nepieciešams. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo. |
Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta ir piemērojams vispārējais administratīvais process. |
4. Cita informācija |
Nav. |
Ministrs R.Zīle
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Pasažieru pārvadājumu departamenta direktors un atbildīgā amatpersona |
|
|
||
V.Legzdiņš |
A.Ļubļina |
D.Andersone |
A.Ļublins |
26/09/2003 11:58
A.Ļublins
7028381, alublins@sam.gov.lv