27

29.10.2003

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta

“Grozījumi Dzelzceļa likumā” (Reģ.nr. 446) izskatīšanai 2.lasījumam.

Spēkā esošā redakcija

1.lasījumā nobalsotā redakcija

N.p. k.

Priekšlikumi

Ministru kabineta attieksme

Komisijas attieksme

Komisijas atbalstītā redakcija

 

Izdarīt Dzelzceļa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 1999, 5., 23.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 6., 10.nr.) šādus grozījumus:

       

Izdarīt Dzelzceļa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 1999, 5., 23.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 6., 10.nr.) šādus grozījumus:

10.pants. Dzelzceļa infrastruktūras fonds

(2) Dzelzceļa infrastruktūras fonda līdzekļus veido:

2) atskaitījumi no naftas produktiem uzliktā akcīzes nodokļa par dzelzceļa pārvadājumos izlietoto dīzeļdegvielu attiecīgajos likumos un Ministru kabineta noteikumos norādītajā apmērā un kārtībā;

1. Izslēgt 10.panta otrās daļas 2.punktu.

       

1. Izslēgt 10.panta otrās daļas 2.punktu.

11.pants. Principi, pēc kuriem nosakāma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksa

(1) Maksu par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu nosaka dzelzceļa infrastruktūras īpašnieks vai valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs (6.panta otrā daļa), pamatojoties uz šā likuma 12.pantā minētās publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksas aprēķināšanas metodiku.

(2) Nedrīkst pieprasīt atšķirīgu maksu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu no pārvadātājiem, kas ar vienādiem nosacījumiem sniedz ekvivalentus dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumus.

2. Papildināt 11.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) No valsts pamatbudžeta dzelzceļa pasažieru pārvadātājiem tiek kompensēta dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksa. Šī kompensācija kārtējam gadam nedrīkst būt mazāka kā iepriekšējā budžeta gadā."

1

Juridiskais birojs

Izteikt 11. panta trešo daļu šādā redakcijā:

“Dzelzceļa pasažieru pārvadātājiem no valsts pamatbudžeta tiek kompensēta publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksa. Ministru Kabinets, iesniedzot Saeimā gadskārtējā valsts budžeta likumprojektu (likumprojekta paketi), finansējumu publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksas kompensācijas lielumu paredz ne mazāku kā iepriekšējā budžeta gadā.”

Neatbalstīt

Atbalstīt

2. Papildināt 11.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Dzelzceļa pasažieru pārvadātājiem no valsts pamatbudžeta tiek kompensēta publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksa. Ministru Kabinets, iesniedzot Saeimā gadskārtējā valsts budžeta likumprojektu (likumprojekta paketi), finansējumu publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksas kompensācijas lielumu paredz ne mazāku kā iepriekšējā budžeta gadā.”

Pārejas noteikumi

3. Papildināt pārejas noteikumus ar 7.punktu šādā redakcijā:

"7. Lai novērstu šķērssubsīdijas dzelzceļa transportā, 2004.gadā no valsts pamatbudžeta dzelzceļa pasažieru pārvadātājiem kompensētā dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksa nedrīkst būt mazāka kā 2003.gadā dzelzceļa infrastruktūras fondam paredzētie atskaitījumi no akcīzes nodokļa naftas produktiem par dzelzceļa pārvadājumos izlietoto dīzeļdegvielu."

2

Juridiskais birojs

Izslēgt likumprojekta 3. pantu.

Neatbalstīt

Neatbalstīt

3. Papildināt pārejas noteikumus ar 7.punktu šādā redakcijā:

"7. Lai novērstu šķērssubsīdijas dzelzceļa transportā, 2004.gadā no valsts pamatbudžeta dzelzceļa pasažieru pārvadātājiem kompensētā dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksa nedrīkst būt mazāka kā 2003.gadā dzelzceļa infrastruktūras fondam paredzētie atskaitījumi no akcīzes nodokļa naftas produktiem par dzelzceļa pārvadājumos izlietoto dīzeļdegvielu."

 

Likums stājas spēkā 2004.gada 1.janvārī.

       

Likums stājas spēkā 2004.gada 1.janvārī.