Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Dzelzceļa likumā

Izdarīt Dzelzceļa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 1999, 5., 23.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 6., 10.nr.) šādus grozījumus:

1. Svītrot 10.panta otrās daļas 2.punktu.

2. Papildināt 11.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) No valsts pamatbudžeta dzelzceļa pasažieru pārvadātājiem tiek kompensēta dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksa. Šī kompensācija kārtējam gadam nedrīkst būt mazāka nekā iepriekšējā budžeta gadā."

3. Papildināt pārejas noteikumus ar 7.punktu šādā redakcijā:

"7. Lai novērstu šķērssubsīdijas dzelzceļā, 2004.gadā no valsts pamatbudžeta dzelzceļa pasažieru pārvadātājiem kompensētā dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksa nedrīkst būt mazāka par 2003.gadā dzelzceļa infrastruktūras fondam paredzētajiem atskaitījumiem no akcīzes nodokļa naftas produktiem par dzelzceļa pārvadājumos izlietoto dīzeļdegvielu."

Likums stājas spēkā 2004.gada 1.janvārī.

 

 

 

 

Satiksmes ministra vietā –

ekonomikas ministrs

J.Lujāns

Normatīvā akta projekta

“Grozījumi Dzelzceļa likumā”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

Atbilstoši Dzelzceļa likuma 10. panta otrās daļas 2. punktam, dzelzceļa infrastruktūras fondā tika novirzīti atskaitījumi no naftas produktiem uzliktā akcīzes nodokļa par dzelzceļa pārvadājumos izlietoto dīzeļdegvielu. Šie atskaitījumi tika ieskaitīti infrastruktūras fondā no Valsts autoceļu fonda. Sakarā ar speciālā budžeta Valsts autoceļu fonda likvidāciju un pieņemto lēmumu par šķerssubsīdiju novēršanu dzelzceļā no viena uzņēmējdarbības veida otram paredzēts kompensēt infrastruktūras izmantošanas maksu dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem no valsts pamatbudžeta atgriežamās degvielas akcīzes nodokļa daļas apmērā.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

     

Izdarot grozījumus Dzelzceļa likumā, ir svītrota norma, kas paredzēja atskaitījumu no naftas produktiem uzliktā akcīzes nodokļa par dzelzceļa pārvadājumos izlietoto dīzeļdegvielu ieskaitīšanu dzelzceļa infrastruktūras fondā, kā arī paredzēta augstāk minētā atskaitījuma novirzīšana dzelzceļa pasažieru pārvadātājiem kā kompensācija maksai par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu.

3. Cita informācija

Citas informācijas nav. 

 II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 

Normatīva akta projekts virzīts uz to, lai izpildot ES direktīvās noteiktās prasības novērstu pārvadājumu tirgus izkropļojumus, samazinot un perspektīvā novēršot šķērssubsīdijas dzelzceļa pārvadājumos.

3. Sociālo seku izvērtējums 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Citas informācijas nav. 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 (tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 1

 2

 3

 4

 5

 6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Citas informācijas nav.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Papildus Ministru kabineta noteikumi nav jāizdod.

2. Cita informācija

Citas informācijas nav.

 V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

      

Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra Direktīvas 2001/12/EC, ar ko groza Padomes Direktīvu 91/440/EEC par Kopienas dzelzceļu attīstību 6.pantu nav pieļaujamas šķērssubsīdijas no viena uzņēmējdarbības veida otram

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums 1. tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra Direktīvas 2001/12/EC (OJ No.L 75/1, 15.03.2001.) ar ko groza Padomes Direktīvu 91/440/EEC (OJ No. L237, 24.08.1991.) par Kopienas dzelzceļu attīstību 6.pants.

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Papildināts 11. pants ar trešo daļu.

 

 

 

Eiropas Parlamenta un Padomes 2001. gada 26.februāra Direktīvas 2001/12/EC, ar ko groza Padomes direktīvu 91/440/EEC par Kopienas dzelzceļa attīstību 6.pants.

 Atbilst

 

5. Cita informācija

Citas informācijas nav.

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas notikušas ar Latvijas dzelzceļnieku arodbiedrību.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums, to interesēs, neatbalsta)

Latvijas dzelzceļnieku arodbiedrība atbalsta dzelzceļa pārvadājumu tirgus sakārtošanu un šķērssubsīdiju novēršanu.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas.

5. Cita informācija

 Citas informācijas nav.

  VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas.  

Normatīvā akta izpildei netiek radītas jaunas valsts vai pašvaldību institūcijas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Normatīvais akts tiks publicēts Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājā un laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Normatīvā akta projekts indivīda tiesības neierobežo.

4. Cita informācija

Citas informācijas nav. 

 

 

 

Ministrs R.Zīle

 

 

Vīzas:

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta

direktore

Par kontroli atbildīgā persona

Dzelzceļa departamenta direktors, atbildīgā amatpersona

V.Legzdiņš

A.Ļubļina

D. Andersone

J.Veidemanis

 

 

 

25.09.2003 8:34 746

J.Veidemanis, 7028192,

Janis.Veidemanis@sam.gov.lv