Likumprojekts
Grozījums likumā "Par muitas nodokli"
Izdarīt likumā "Par muitas nodokli" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 16.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 14.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Nelielas komerciālas vērtības preču sūtījumu, kuru adresātam Latvijas Republikā nogādā ar vēstuļu korespondences sūtījumu vai pasta paku sūtījumu un kura vērtība nepārsniedz 50 latus, atbrīvo no muitas nodokļa."
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par muitas nodokli anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
2003.gada 1.septembrī spēkā stājās likums Par muitas nodokli, kurš aizstāja līdz šim spēkā esošo likumu Par muitas nodokli (tarifiem). Likums tika izstrādāts, lai nodrošinātu pilnīgu atbilstību 1983.gada 28.marta Padomes noteikumiem Nr.918/83 par Eiropas Savienības muitas nodokļu atvieglojumu sistēmu. Šobrīd spēkā esošā likuma Par muitas nodokli 14.pants paredz tiesisko regulējumu attiecībā uz nelielas komerciālas vērtības preču sūtījumiem, nosakot, ka nelielas komerciālas vērtības preču sūtījumu, kuru adresātam nogādā ar vēstuli vai bandroli un kura kopējā vērtība nepārsniedz 100 latus, atbrīvo no muitas nodokļa. Lai gan kopš minētās normas redakcijas spēkā stāšanās 2003.gada 1.septembris, ir pagājis visai neliels laika posms, taču minētās normas pašreizējā redakcija jau ir radījusi iedzīvotāju neizpratni, kad saņemot nelielas komerciālas vērtības preču sūtījumu, par minēto sūtījumu tiek aprēķināts muitas nodoklis. Problēma slēpjas apstāklī, ka likuma 14.panta pirmās daļas redakcijā minētas atbrīvojums no muitas nodokļa attiecas tikai uz sūtījumiem, kuri adresātam tiek nogādāti ar vēstuli vai bandroli, kas, savukārt, atbilstoši Pasta likumā definētajiem terminiem nozīmē, ka atbrīvojums no muitas nodokļa var attiekties tikai gadījumiem, kad tiek pārsūtīti iespieddarbi (patstāvīgi, izdevniecībā vai citā izdevējorganizācijā redakcionāli apstrādāti, poligrāfiskās iespiešanas vai novilkšanas veidā iegūti un tiražēti attēlizdevumi, brošūras, izdevumi neredzīgajiem, kartogrāfiskie izdevumi, laikraksti, normatīvtehniskie izdevumi, nošizdevumi un tamlīdzīgi izdevumi). Kārtība, kad par nelieliem komerciālas vērtības preču sūtījumiem, izņemot iespieddarbus, tiek aprēķināts muitas nodoklis, ievērojami sarežģī šo sūtījumu saņemšanas procedūru, kā arī sadārdzina šāda sūtījuma izmaksas. Lai novērstu radušos situāciju un nodrošinātu samērīguma principa ievērošanu, likumprojekts paredz atcelt likumā esošo ierobežojumu, kas nosaka, ka no muitas nodokļa ir atbrīvojami pasta sūtījumi, kuri adresātam nogādāti ar vēstuli vai bandroli, vienlaikus samazinot attiecīgā sūtījuma vērtības griestus Ls 50. |
|||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
1.Tiek svītrotas normas, kas nosaka, ka no muitas nodokļa ir atbrīvojami tikai pasta sūtījumi, kuri adresātam nogādāti ar vēstuli vai bandroli. 2.Samazināti sūtījumu, kuri tiek atbrīvoti no muitas nodokļa, vērtības griesti no Ls 100 uz Ls 50. |
|||||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts vērsts uz administratīvo procedūru vienkāršošanu, jo tiek precizēts regulējums, kas nosaka atbrīvojumu no muitas nodokļa. |
|||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
Ir iespējamas izmaiņas budžeta ieņēmumos, kas saistītas ar ieņēmumu no muitas nodokļa samazināšanos. Precīzi aprēķini nav veikti |
|||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme
|
||||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
||||||||||||||
Cita informācija: |
||||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod |
|||||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums |
||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
1983.gada 28.marta ES Padomes regula Nr.918/83 Par Eiropas Savienības muitas nodokļu atvieglojumu sistēmu (Council Regulation (EEC) No 918/83 of 28 March 1983 setting up a Community system of reliefs from customs duty) |
|||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||
Likums par muitas nodokli |
1983.gada 28.marta ES Padomes regula Nr.918/83. |
|||||||||||||
14.pants - Sūtījumi ar nelielu komerciālo vērtību |
27.-28.pants |
Atbilst |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav veikti |
|||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcija |
Lai nodrošinātu likuma izpildi, nav nepieciešama jaunu institūciju izveide. |
|||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
|||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts indivīda tiesības neierobežo. |
|||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
Ministru prezidents E.Repše
Ministru prezidents |
Valsts kancelejas direktora vietā Valsts kancelejas direktora vietniece tiesību aktu lietās |
Juridiskā departamenta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Par politikas plānošanu atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|||||
E.Repše |
E.Ektermane |
I.Gailīte |
Dz.Galvenieks |
U.Klapkalne |
J.Dzanuškāns |
15.09.2003 J.Dzanuškāns
Valsts kancelejas Juridiskā
departamenta juriskonsults
7082945, Janis.Dzanuskans@mk.gov.lv
939
Ministru prezidents
E.Repše