LATVIJAS REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba iela 10/12, Rīga, LV 1811, Latvija, tālr. 708 7318,
fakss 708 7317
_____________________________________________________________________
Rīga
2003. gada _____. septembrī
Nr.9/2-
Saeimas Prezidijam
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 51. pantu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz izdarīt izmaiņas Saeimas 2003. gada
18. septembra sēdes darba kārtībā, iekļaujot I. sadaļas Prezidija ziņojumi daļā Par iesniegtajiem likumprojektiem Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas izstrādāto likumprojektu Grozījums likumā Par muitas nodokli.
Pielikumā: 1. likumprojekts Grozījums likumā Par muitas nodokli;
2. likumprojekta Grozījums likumā Par muitas nodokli
anotācija
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētāja B. Brigmane
Likumprojekts
Grozījums likumā Par muitas nodokli
Izdarīt likumā Par muitas nodokli (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 16.nr.) šādu grozījumu:
izteikt 18.panta trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Ceļotājam, kas iebrauc Latvijas Republikā (turpmāk - ceļotājs), ir tiesības personiskajā bagāžā, nemaksājot muitas nodokli, neregulāri un nekomerciālā nolūkā pārvietot pāri Latvijas Republikas muitas teritorijas robežai jaunas un nelietotas preces, kuru ievešana Latvijas Republikas muitas teritorijā nav aizliegta vai ierobežota, ja to kopējā muitas vērtība nepārsniedz 150 latus (turklāt vienāda nosaukuma preces ne vairāk par trim vienībām vai bez daudzuma ierobežojuma, ja to kopējā muitas vērtība nepārsniedz 15 latus), un pārtikas preces, kuru kopējā muitas vērtība nepārsniedz 15 latus (turklāt vienāda nosaukuma preces ne vairāk par trim vienībām). Preču mērvienības (vienības) nosakāmas saskaņā ar Latvijas kombinēto nomenklatūru.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Likumprojekta
Grozījums likumā Par muitas nodokli
anotācija
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
2003.gada 1.septembī stājās spēka likums Par muitas nodokli, kas aizstāja likumu Par muitas nodokli (tarifiem). Jaunajā likumā vairs nav ietverta norma, kas liegtu ceļotājiem nekomerciāliem nolūkiem ievest Latvijā likumā noteiktās summas ietvaros lielu skaitu vienāda nosaukuma preču. Sakarā ar būtisku cenas starpību cukuram Latvijā un Igaunijā, Latvijā pēc 1.septembra ceļotāju bagāžā tiek ievests ievērojams cukura daudzums, tādejādi tiek kropļots cukura tirgus un nodarīti ievērojami zaudējumi Latvijas cukura ražotājiem. Likumprojektā tiek piedāvāts noteikt, ka ceļotājam Latvijā ir tiesības ievest trīs vienāda nosaukuma pārtikas preces (cukura gadījumā 3 kilogramus), trīs citas vienāda nosaukuma preces vai bez daudzuma ierobežojuma, ja to kopējā muitas vērtība nepārsniedz 15 latus. Līdz ar to šajā jomā notiek atgriešanās pie kārtības, kāda bija spēkā līdz šā gada 1.septembrim. |
2. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
Likums veicinās tirdzniecībā godīgu konkurenci, novērsīs zaudējumu rašanos cukura ražošanas nozarē. |
3. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
Valsts budžeta ieņēmumi palielināsies, precīzi aprēķini ir neiespējami. Papildus izdevumi nav paredzami. Pašvaldību budžetu ieņēmumus un izdevumus likums tiešā veidā neietekmē. |
4. Kāda var būt likuma ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
Likumprojekts nav pretrunā ar spēkā esošo tiesību normu sistēmu. |
5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts |
Likumprojekts atbilst Latvijai saistošo starptautisko līgumu prasībām. |
6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu |
Konsultācijas nav notikušas. |
7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde |
Likuma izpilde notiks tādā pašā kārtībā, kā analogas normas tika piemērotas līdz šā gada 1.septembrim. |
Komisijas priekšsēdētāja
B.Brigmane