LATVIJAS REPUBLIKAS SAEIMA

BUDŽETA UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA

Jēkaba iela 10/12, Rīga, LV 1811, Latvija, tālr. 708 7318,

fakss 708 7317

_____________________________________________________________________

Rīga

2003. gada _____. septembrī

Nr.9/2-

Saeimas Prezidijam

 

Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 51. pantu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz izdarīt izmaiņas Saeimas 2003. gada

18. septembra sēdes darba kārtībā, iekļaujot I. sadaļas “Prezidija ziņojumi” daļā “Par iesniegtajiem likumprojektiem” Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas izstrādāto likumprojektu “Grozījums likumā “Par muitas nodokli””.

 

Pielikumā: 1. likumprojekts “Grozījums likumā “Par muitas nodokli””;

2. likumprojekta “Grozījums likumā “Par muitas nodokli””

anotācija

 

 

 

Ar cieņu,

komisijas priekšsēdētāja B. Brigmane

 

 

 

 

 

Likumprojekts

 

Grozījums likumā “Par muitas nodokli”

Izdarīt likumā “Par muitas nodokli” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 16.nr.) šādu grozījumu:

izteikt 18.panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Ceļotājam, kas iebrauc Latvijas Republikā (turpmāk - ceļotājs), ir tiesības personiskajā bagāžā, nemaksājot muitas nodokli, neregulāri un nekomerciālā nolūkā pārvietot pāri Latvijas Republikas muitas teritorijas robežai jaunas un nelietotas preces, kuru ievešana Latvijas Republikas muitas teritorijā nav aizliegta vai ierobežota, ja to kopējā muitas vērtība nepārsniedz 150 latus (turklāt vienāda nosaukuma preces – ne vairāk par trim vienībām vai bez daudzuma ierobežojuma, ja to kopējā muitas vērtība nepārsniedz 15 latus), un pārtikas preces, kuru kopējā muitas vērtība nepārsniedz 15 latus (turklāt vienāda nosaukuma preces – ne vairāk par trim vienībām). Preču mērvienības (vienības) nosakāmas saskaņā ar Latvijas kombinēto nomenklatūru.”

Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.

 

 

Likumprojekta

Grozījums likumā “Par muitas nodokli”

anotācija

1. Kādēļ likums ir vajadzīgs

2003.gada 1.septembī stājās spēka likums “Par muitas nodokli”, kas aizstāja likumu “Par muitas nodokli (tarifiem)”. Jaunajā likumā vairs nav ietverta norma, kas liegtu ceļotājiem nekomerciāliem nolūkiem ievest Latvijā likumā noteiktās summas ietvaros lielu skaitu vienāda nosaukuma preču. Sakarā ar būtisku cenas starpību cukuram Latvijā un Igaunijā, Latvijā pēc 1.septembra ceļotāju bagāžā tiek ievests ievērojams cukura daudzums, tādejādi tiek kropļots cukura tirgus un nodarīti ievērojami zaudējumi Latvijas cukura ražotājiem.

Likumprojektā tiek piedāvāts noteikt, ka ceļotājam Latvijā ir tiesības ievest trīs vienāda nosaukuma pārtikas preces (cukura gadījumā – 3 kilogramus), trīs citas vienāda nosaukuma preces vai bez daudzuma ierobežojuma, ja to kopējā muitas vērtība nepārsniedz 15 latus. Līdz ar to šajā jomā notiek atgriešanās pie kārtības, kāda bija spēkā līdz šā gada 1.septembrim.

2. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

Likums veicinās tirdzniecībā godīgu konkurenci, novērsīs zaudējumu rašanos cukura ražošanas nozarē.

3. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Valsts budžeta ieņēmumi palielināsies, precīzi aprēķini ir neiespējami. Papildus izdevumi nav paredzami.

Pašvaldību budžetu ieņēmumus un izdevumus likums tiešā veidā neietekmē.

4. Kāda var būt likuma ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Likumprojekts nav pretrunā ar spēkā esošo tiesību normu sistēmu.

5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts

Likumprojekts atbilst Latvijai saistošo starptautisko līgumu prasībām.

6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu

Konsultācijas nav notikušas.

7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde

Likuma izpilde notiks tādā pašā kārtībā, kā analogas normas tika piemērotas līdz šā gada 1.septembrim.

 

Komisijas priekšsēdētāja

B.Brigmane