Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā
Izdarīt Latvijas Sodu izpildes kodeksā šādus grozījumus:
1. Papildināt 5.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"Ja tiesa piespriedusi sodu nosacīti, tad šāda sprieduma izpildi kontrolē un notiesātā uzvedību pārbaudes laikā uzrauga probācijas dienests."
2. Izteikt 120.panta otro daļu šādā redakcijā:
"Probācijas dienests darbojas saskaņā ar speciālu likumu."
3. Svītrot 121.pantu.
4. 134.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"Piespiedu darba izpildīšanu pārzina pilsētas domes, pagasta padomes vai vairāku pagastu padomju kopīgi izveidots Piespiedu darba uzraudzības dienests, kura darbību koordinē probācijas dienests.";
papildināt otrās daļas 9.punktu pēc vārdiem "taisījusi spriedumu" ar vārdiem "un probācijas dienestam".
Tieslietu ministrs
A.Aksenoks
Normatīvā akta projekta
Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Apvienoto Nāciju organizācija un Eiropas Padome rosina dalībvalstis plašāk piemērot sodus, kas nav saistīti ar brīvības atņemšanu. Latvijā ir liels skaits ar brīvības atņemšanu notiesāto personu, šī soda izpilde ir dārga un tam ir negatīvās sekas. Lai novērstu radušos situāciju tika pieņemta Valsts Probācijas dienesta koncepcija un izstrādāts Valsts Probācijas dienesta likums, kas ir skatāms kontekstā ar grozījumiem Latvijas Sodu izpildes kodeksā (LSIK). Patreiz spēkā esošās kodeksa normas paredz tikai daļu no Valsts Probācijas dienesta koncepcijas projektā ietvertajiem uzdevumiem. Grozījumu izdarīšanas rezultātā Latvijas SIK normas tiktu tuvinātas Eiropas valstu praksei. |
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Šis normatīvais akts ir izstrādāts lai Valsts Probācijas dienests varētu veikt savas funkcijas atbilstoši Valsts Probācijas dienesta likuma projektam. |
3. Cita informācija
|
Grozījumi Latvijas SIK ir skatāmi kontekstā ar Valsts Probācijas dienesta likumu un grozījumiem Krimināllikumā. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu
3. Sociālo seku izvērtējums
|
Likumprojekts šo jomu neskar
2. Likumprojekts šo jomu neskar
3. Augstāk minētie grozījumi ir vērsti uz Valsts Probācijas dienesta likuma ieviešanu praksē |
4. Ietekme uz vidi
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
(tūkst.latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|
|
|
2.Izmaiņas budžeta izdevumos |
|||||
3.Finansiālā ietekme |
|||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav paredzami |
|
|
|
|
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|||||
Uzturēšanas izdevumi |
|||||
Kārtējie izdevumi |
|||||
tai skaitā atalgojumi |
|||||
Kapitālie izdevumi |
|||||
6.Citas izmaiņas |
|
|
|
|
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) Papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Nav jāizdod |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību
2. Saistības pret citām starptautiskām organizācijām
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem
|
Likumprojekts šo jomu neskar
Likumprojekts šo jomu neskar Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas
|
Konsultācijas notikušas Valsts Probācijas dienesta likuma projekta izstrādes ietvaros:
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
|
Augstāk pieminētās institūcijas atbalsta Valsts Probācijas dienesta koncepcijā ietvertās idejas un likumā iestrādātās tiesību normas. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis
|
Veikti sekojoši informēšanas pasākumi:
|
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Notikušas konsultācijas ar strptautiskiem konsultantiem:
|
5. Cita informācija |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
2. Par Valsts Probācijas dienesta un ar tā izveidi saistīto tiesību normu būtību sabiedrība tiks informēta:
|
Tieslietu ministra vietā aizsardzības ministrs Ģ.V.Kristovskis
Tieslietu ministra vietā aizsardzības ministrs |
Valsts sekretārs, juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|||
Ģ.V.Kristovskis |
G.Kūtris |
I.Brazauska |
I.Kronberga |
03.06.2003. 11:15
838
I.Kronberga
7505790, ilona.kronberga@tm.gov.lv