Likumprojekts
Grozījumi Krimināllikumā
Izdarīt Krimināllikumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 2000, 12., 13.nr.; 2001, 15.nr.; 2002, 11., 16., 22., 23.nr.; 2003, 10., 15.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 55.panta sestās daļas 2. un 3.punktu šādā redakcijā:
"2) nemainīt dzīvesvietu bez Valsts probācijas dienesta piekrišanas;
3) periodiski reģistrēties Valsts probācijas dienestā un piedalīties probācijas programmās;".
2. Izteikt 58.1 panta ceturtās daļas 3.punktu šādā redakcijā:
"3) periodiski reģistrēties Valsts probācijas dienestā un piedalīties probācijas programmās; ".
Tieslietu ministrs
A.Aksenoks
Normatīvā akta projekta
Grozījumi Krimināllikumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Apvienoto Nāciju organizācija un Eiropas Padome rosina dalībvalstis plašāk piemērot sodus, kas nav saistīti ar brīvības atņemšanu. Latvijā ir liels skaits ar brīvības atņemšanu notiesāto personu, šī soda izpilde ir dārga un tam ir negatīvās sekas. Lai novērstu radušos situāciju tika pieņemta Valsts Probācijas dienesta (VPD) koncepcija un izstrādāts Valsts Probācijas dienesta likuma projekts, kas ir skatāms kontekstā ar grozījumiem Krimināllikumā. Krimināllikumā nav norādīta institūcija, kas atbildīga par nosacīta tiesas sprieduma izpildi. Saskaņā ar VPD koncepcijas projektu tā ir viena no dienesta funkcijām, tāpēc to jāreglamentē arī Krimināllikuma normās. |
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Šis normatīvais akts ir izstrādāts lai Valsts Probācijas dienests varētu veikt savas funkcijas atbilstoši Valsts Probācijas dienesta likuma projektam. |
3. Cita informācija
|
Grozījumi Krimināllikumā ir skatāmi kontekstā ar Valsts Probācijas dienesta likumu un grozījumiem Latvijas Sodu izpildes kodeksā. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu
3. Sociālo seku izvērtējums
|
Likumprojekts šo jomu neskar
2. Likumprojekts šo jomu neskar
3. Augstāk minētie grozījumi ir vērsti uz Valsts Probācijas dienesta likuma projekta ieviešanu praksē |
4. Ietekme uz vidi
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
(tūkst.latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|
|
|
2.Izmaiņas budžeta izdevumos |
|||||
3.Finansiālā ietekme |
|||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav paredzami |
|
|
|
|
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|||||
Uzturēšanas izdevumi |
|||||
Kārtējie izdevumi |
|||||
tai skaitā atalgojumi |
|||||
Kapitālie izdevumi |
|||||
6.Citas izmaiņas |
|
|
|
|
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) Papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Nav jāizdod |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību
2. Saistības pret citām starptautiskām organizācijām
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem
|
Likumprojekts šo jomu neskar
Likumprojekts šo jomu neskar
Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas notikušas Valsts Probācijas dienesta likuma projekta izstrādes ietvaros:
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Augstāk pieminētās institūcijas atbalsta Valsts Probācijas dienesta koncepcijā ietvertās idejas un likumā iestrādātās tiesību normas. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Veikti sekojoši informēšanas pasākumi:
|
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Notikušas konsultācijas ar strptautiskiem konsultantiem:
|
5. Cita informācija |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
2. Par Valsts Probācijas dienesta un ar tā izveidi saistīto tiesību normu būtību sabiedrība tiks informēta:
|
Tieslietu ministra vietā
aizsardzības ministrs Ģ.V.Kristovskis
Tieslietu ministra vietā aizsardzības ministrs |
Valsts sekretārs, juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|||
Ģ.V.Kristovskis |
G.Kūtris |
I.Brazauska |
I.Kronberga |
03.06.2003. 14:15
807
I.Kronberga
7505790, ilona.kronberga@tm.gov.lv