Likumprojekts
Grozījumi Obligātā militārā dienesta likumā
Izdarīt Obligātā militārā dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 6.nr.; 1998, 1.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 1., 10., 24.nr.; 2002, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 21.panta pirmo daļu ar 14.punktu šādā redakcijā:
"14) personām, kuras ir ievēlētas par Saeimas, pilsētas domes, novada domes vai pagasta padomes deputātiem."
2. Izslēgt 45.pantu.
Aizsardzības ministrs
Ģ.V.Kristovskis
Likumprojekta
Grozījumi Obligātā militārā dienesta likumā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saeimas vēlēšanu likums nosaka, ka obligātā aktīvā dienesta karavīrs, kurš ir ievēlēts par Saeimas deputātu, tiek atvaļināts no aktīvā dienesta. Pilsētas domes, novada domes un pagastu padomes vēlēšanu likums skaidri nosaka, ka ir aizliegts iesaukt OMD pilsētas, novada vai pagasta domes deputātu. Obligātā militārā dienesta likuma 21.pantā ir izsmeļošs saraksts, kurā tiek iekļauti gadījumi, kad tiek pieņemts lēmums par neiesaukšanu OMD. Saeimas, pilsētas, pagasta vai novada domes deputāta statuss nav minēts kā iemesls, lai neiesauktu OMD. Tādējādi, ir redzamas pretrunas starp Saeimas vēlēšanu likuma, Pilsētas domes, novada domes un pagastu domes vēlēšanu likuma un Obligātā militārā likuma normām. Šā gada 1.jūlijā stājās spēkā Dzīvesvietas deklarēšanas likums, līdz ar ko iepriekš eksistējošo pieraksta sistēmu nomainījusi dzīvesvietas deklarēšanas sistēma. Saglabājot Obligātā militārā dienesta likumā iestrādāto principu, ka ir aizliegts pierakstīt (tagad reģistrēt) dzīvesvietā Latvijas pilsoņus, kuriem nav noformēti ar obligātā militārā dienesta uzskaiti saistītie dokumenti, personai tiks likti šķēršļi dzīvesvietas deklarēšanai, kas ir pretrunā ar demokrātisku dzīvesvietas deklarēšanas principu, un var novest pie tā, ka personas savu dzīvesvietu nedeklarēs. Arī Dzīvesvietas deklarēšanas likums neparedz to dokumentu iesniegšanu, kas saistīti ar obligātā militārā dienesta uzskaiti. Militārā dienesta pārvaldēm, tāpat kā līdz šim, savam darbam nepieciešamo informāciju par personām būs iespējams saņemt no Iedzīvotāju reģistra. |
2.Tiesību akta projekta būtība |
Lai sakārtotu Obligātā militārā dienesta likuma prasības ar Saeimas vēlēšanu likumu, kā arī Pilsētas domes, novadu domes un pagastu domes vēlēšanu likumu, tiek izstrādāts šis likumprojekts, kas paredz, ka obligātajā militārajā dienesta neiesauc personas, kuras ir ievēlētas par Saeimas, pilsētas, novada vai pagasta domes deputātu. Papildus tam, likuma normas tiek saskaņotas ar Dzīvesvietas deklarēšanas likumu. |
II. Kāda var būt tiesību akta
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību
1.Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3.sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4.Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un
Pašvaldību budžetiem
tūkst. Ls
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
*) |
|
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
3.Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Kādi normatīvie akti- Likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.
Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti ( piem., Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml., numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst / neatbilst) |
Komentāri |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu
1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
3.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses- vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunās valsts institūcijas netiek radītas.
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
3.Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
Aizsardzības ministrs Ģ.V.Kristovskis
Aizsardzības ministrs |
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā departamenta direktora p.i. |
Par kontroli atbildīgā persona |
Dokumenta autors |
Ģ.V.Kristovskis |
I.Dreģe |
S.Araslanova |
I.Rate |
S.Araslanova |
04.08.2003. 16:35
705
Araslanova
Svetlana.Araslanova@mod.gov.lv; tālr.7335133