Likumprojekts
Par Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanos par sadarbību katastrofu, dabas stihiju,
citu ārkārtēju situāciju novēršanā, kā arī to seku likvidēšanā
1.pants. 2002.gada 8.jūlijā parakstītā Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par sadarbību katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju novēršanā, kā arī to seku likvidēšanā (turpmāk Vienošanās) ar šo likumu tiek pieņemta un apstiprināta.
2.pants. Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. Līdz ar likumu izsludināma Vienošanās latviešu un krievu valodā.
3.pants. Vienošanās stājas spēkā tās 19.pantā noteiktajā laikā un kārtībā, un Ārlietu ministrija par to paziņo laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
Iekšlietu ministra pienākumu izpildītājs
aizsardzības ministrs Ģ.V.Kristovskis
un
Baltkrievijas Republikas valdības
VIENOŠANĀS
par sadarbību katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju novēršanā, kā arī to seku likvidēšanā
Latvijas Republikas valdība un Baltkrievijas Republikas valdība, turpmāk sauktas par Pusēm,
būdamas pārliecinātas par to, ka sadarbībai katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju novēršanā un to seku likvidēšanā ir svarīga nozīme Pušu valstu iedzīvotāju labklājības un drošības līmeņa paaugstināšanai,
vadoties no nepieciešamības nodrošināt Pušu valstu iedzīvotāju aizsardzību,
ņemot vērā katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju rašanās iespēju, kuru sekas nevar likvidēt ar vienas Puses valsts spēkiem un līdzekļiem,
rēķinoties ar katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju pārrobežu ietekmi, kura prasa Pušu valstu saskaņotu rīcību,
atzīmējot Apvienoto Nāciju Organizācijas, citu starptautisku organizāciju lomu katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju novēršanā un to seku likvidēšanā,
ir vienojušās par sekojošo:
Šajā Vienošanā lietotajiem terminiem ir sekojošas nozīmes:
1. Šīs Vienošanās realizēšanai Puses nosaka kompetentās institūcijas:
- no Latvijas Puses Latvijas Republikas Iekšlietu ministrija;
- no Baltkrievijas Puses Baltkrievijas Republikas Ārkārtējo Situāciju ministrija.
2. Citas kompetentās institūcijas nozīmēšanas gadījumā Puses rakstiski to paziņo viena otrai pa diplomātiskiem kanāliem.
3. Kompetentās institūcijas ir tiesīgas nosūtīt un pieņemt pieprasījumus par palīdzības sniegšanu, kā arī uzturēt tiešus sakarus.
4. Puses informēs viena otru par citām šī Panta pirmajā punktā nenorādītajām kompetentajām institūcijām, kas ir pilnvarotas vērsties pēc palīdzības un pieņemt pieprasījumus par palīdzības sniegšanu, kā arī realizēt citus uzdevumus, kas izriet no šīs Vienošanās
1. Sadarbība šīs Vienošanās ietvaros paredz:
2. Pušu kompetentās institūcijas var izmantot citas sadarbības formas, kā arī slēgt nepieciešamās vienošanās un veidot darba grupas ar mērķi realizēt šo Vienošanos saskaņā ar Pušu valstu nacionālajiem normatīvajiem aktiem.
Puses un to kompetentās institūcijas veicina sadarbību starp organizācijām, kas darbojas katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju novēršanas un to seku likvidēšanas jomā.
Puses iepriekš vienojas atsevišķi katrā konkrētā gadījumā par nosacījumiem otras Puses pārstāvju pieņemšanai, lai piedalītos šīs Vienošanās ietvaros paredzētajās darbībās, kuras nav tieši saistītas ar palīdzības sniegšanu katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju seku likvidēšanā.
Pušu kompetentās institūcijas realizē kopīgas darbības sakaru nodibināšanai savā starpā, kompetento institūciju un to nosūtīto glābšanas grupu un ekspertu starpā, kā arī nosūtīto glābšanas grupu un ekspertu un attiecīgo glābšanas darbu vadītāju starpā.
7. pants. Paziņošana par katastrofām, dabas stihijām, citām ārkārtēju situācijām
Puses apņemas nekavējoties apmainīties ar informāciju krievu un (vai) angļu valodās par katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju draudiem un sekām, kas var izplatīties otras Puses valsts teritorijā, un apstiprināt dotās informācijas saņemšanu caur Pušu kompetento institūciju sakaru kontaktpunktiem.
8. pants. Palīdzības sniegšana
9. pants. Valsts robežas šķērsošanas nosacījumi palīdzības sniegšanas grupām un (vai) ekspertiem un to uzturēšanās režīms Pieprasītājas Puses valsts teritorijā.
1. Palīdzības sniegšanas grupas un (vai) eksperti šķērso valsts robežu robežas caurlaides punktos, bet neatliekamos gadījumos ārpus tiem, saņemot valsts robežas šķērsošanas atļauju no Pušu valstu robežsardzes institūcijām.
2. Palīdzības sniegšanas grupas vadītājs iesniedz attiecīgajai Pieprasītājas Puses valsts robežsardzes institūcijai Palīdzības Sniedzējas Puses valsts kompetento institūciju apliecinātu palīdzības sniegšanas grupas locekļu sarakstu, kurā norādīts palīdzības sniegšanas grupas ierašanās mērķis Pieprasītājas Puses valsts teritorijā un Palīdzības Sniedzējas Puses valsts kompetentās institūcijas izdotu dokumentu, kas apliecina palīdzības sniegšanas grupas pilnvaras. Pēc šī saraksta noformējama grupas vīza. Grupas vīzas noformēšanai nepieciešami derīgi ceļošanas dokumenti.
3. Palīdzības sniegšanas operativitātes nolūkā Puses nodrošina paātrinātu nacionālajos normatīvajos aktos noteikto formalitāšu kārtošanu, palīdzības sniegšanas grupām un (vai) ekspertiem, šķērsojot valsts robežu.
4. Kinoloģisko grupu valsts robežas šķērsošanas un uzturēšanās kārtību Pieprasītājas Puses valsts teritorijā nosaka Pieprasītājas Puses valsts karantīnas noteikumi.
5. Palīdzības sniegšanas grupas vadītājam valsts robežas caurlaides punktā jāuzrāda grupas vīza. Katram palīdzības sniegšanas grupas loceklim un (vai) ekspertam valsts robežas caurlaides punktā jāuzrāda sekojoši dokumenti: derīgs ceļošanas dokuments ar vīzu (ja persona nav iekļauta grupas vīzā); transporta līdzekļu vadītājiem papildus arī dokuments, kas dod tiesības vadīt attiecīgo transporta līdzekli un transporta līdzekļa reģistrācijas apliecība. Grupas vīzā iekļauto personu ieceļošanai vai izceļošanai jānotiek vienlaikus.
6. Palīdzības sniegšanas grupu locekļiem un (vai) ekspertiem, uzturoties Pieprasītājas Puses valsts teritorijā, ir jāievēro šīs valsts normatīvie akti. Turklāt viņi atrodas Palīdzības Sniedzējas Puses valsts jurisdikcijā attiecībā uz tiem normatīvajiem aktiem, kas regulē darba tiesiskās attiecības un ar tām saistītos jautājumus.
7. Palīdzības sniegšanas grupu un (vai) ekspertu pārvietošana, nodrošinājuma un palīdzības līdzekļu pārvešana tiek veikta ar automobiļu, dzelzceļa, ūdens vai gaisa transporta palīdzību.
8. Minēto transporta veidu pārvietošanas ceļus nosaka kompetentās institūcijas, saskaņojot ar attiecīgajām valsts institūcijām.
10. pants. Nodrošinājuma un palīdzības līdzekļu ievešana un izvešana
11. pants. Gaisa kuģu izmantošana
12. pants. Izdevumu kompensēšana
13. pants. Zaudējumu atlīdzināšana
14. pants. Informācijas lietošana
Ja Pušu kompetentās institūcijas rakstveidā nav vienojušās citādi, tad šīs Vienošanās ietvaros iegūtā informācija izņemot informāciju, kura nevar tikt izpausta atbilstoši Pušu normatīvajos aktos noteiktajam var tikt publicēta un izmantota atbilstoši ierastajai praksei un saskaņā ar katras Puses valsts normatīvajiem aktiem. Turklāt jāņem vērā šīs Vienošanās 15. Pantā noteiktais.
15. pants. Apmaiņa ar personu datiem
16. pants. Attiecības ar citiem starptautiskiem līgumiem
Šī Vienošanās neaizskar Pušu valstu tiesības un pienākumus sakarā ar citiem starptautiskiem līgumiem, kuru dalībnieces ir Puses.
17. pants. Strīdu risināšana
Strīdus, kas skar šīs Vienošanās tulkošanu vai piemērošanu, Pušu kompetentās institūcijas risina sarunu ceļā, bet, ja netiek panākta savstarpēja vienošanās, strīdi tiek risināti caur diplomātiskajiem kanāliem.
18. pants. Vienošanās grozījumi
Puses, savstarpēji vienojoties, var ieviest šīs Vienošanās tekstā nepieciešamos grozījumus un papildinājumus, kuri tiek noformēti protokolos un ir šīs Vienošanās neatņemama sastāvdaļa.
19. pants. Noslēguma noteikumi
Šī Vienošanās stājas spēkā datumā, kad iesniegts pēdējais rakstiskais paziņojums, ka izpildītas valstu iekšējās procedūras, kuras nepieciešamas, lai Vienošanās stātos spēkā.
Šī Vienošanās tiek slēgta uz nenoteiktu laiku. Katra no Pusēm var rakstveidā denonsēt šo Vienošanos.
Šīs Vienošanās darbība beidzas sešus mēnešus pēc datuma, kad viena no Pusēm saņēmusi rakstisku paziņojumu par tās darbības pārtraukšanu.
Šīs Vienošanās izbeigšana neskar atbilstoši tai veiktu darbību, kura uzsākta, taču nav pabeigta līdz Vienošanās darbības pārtraukšanai, ja Puses nevienojas citādi.
Parakstīta Minskā, 2003.gada 8.jūlijā divos eksemplāros, katrs latviešu, baltkrievu un krievu valodās, turklāt visiem tekstiem ir vienāds spēks. Atšķirīgas šīs Vienošanās interpretācijas gadījumā noteicošais ir teksts krievu valodā.
Latvijas Republikas valdības vārdā: |
Baltkrievijas Republikas valdības vārdā: |
Iekšlietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktora pienākumu izpildītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
||||
M.Gulbis |
J.Rekšņa |
I.Šnepsta |
S.Vecvagare |
A.Strapcāns |
14.07.2003 13:45
vārdu skaits: 2783
A.Strapcāns 7219001
E-pasts: andris.strapcans@iem.gov.lv
между Правительством Латвийской Республики и Правительством Республики Беларусь о сотрудничестве в области предупреждения катастроф, стихийных бедствий, других чрезвычайных ситуаций, а также л ;иквидации их последствий
Правительство Латвийской Республики и Правительство Республики Беларусь, в дальнейшем именуемые Сторонами,
будучи убежденными в том, что сотрудничество в области предупреждения катастроф, стихийных бедствий и других чрезвычайных ситуаций и ликвидации их последствий имеет важное значение для повышения уровня благосостояния и безопасности населения государств Сторон,
руководствуясь необходимостью обеспечения защиты населения государств Сторон,
принимая во внимание возможность возникновения катастроф, стихийных бедствий и других чрезвычайных ситуаций, последствия которых не могут быть ликвидированы силами и средствами государства одной из Сторон,
учитывая возможность трансграничного воздействия катастроф, стихийных бедствий и других чрезвычайных ситуаций, требующих осуществления согласованных действий государств Сторон,
отмечая роль Организации Объединенных Наций, других международных организаций в области предупреждения катастроф, стихийных бедствий, других чрезвычайных ситуаций и ликвидации их последствий,
согласились о нижеследующем:
Статья 1. Термины и определения
Термины, используемые в настоящем Соглашении, имеют следующие значения:
Статья 2. Компетентные органы
1. Стороны, для реализации настоящего Соглашения, определяют компетентные органы:
2. В случае назначения другого компетентного органа Стороны в письменной форме уведомляют друг друга об этом по дипломатическим каналам.
3. Компетентные органы уполномочены обращаться и принимать запросы об оказании помощи, а также поддерживать непосредственные контакты.
4. Стороны будут информировать друг друга о других, не указанных в пункте 1 настоящей статьи, компетентных органах, уполномоченных обращаться за помощью и принимать запросы об оказании помощи, а также реализовывать иные задачи, вытекающие из настоящего Соглашения.
Статья 3. Направления и формы сотрудничества
1. Сотрудничество в рамках настоящего Соглашения предусматривает:
2. Компетентные органы Сторон могут использовать другие формы сотрудничества, а также заключать необходимые соглашения и создавать рабочие группы с целью реализации настоящего Соглашения в соответствии с законодательством государств Сторон.
Статья 4. Сотрудничество между организациями
Стороны и их компетентные органы содействуют сотрудничеству между организациями, осуществляющими деятельность по предупреждению катастроф, стихийных бедствий и других чрезвычайных ситуаций и ликвидации их последствий.
Статья 5. Условия приема представителей
Условия приема представителей другой Стороны для участия в деятельности, предусмотренной настоящим Соглашением и не связанной непосредственно с оказанием помощи в ликвидации последствий катастроф, стихийных бедствий и других чрезвычайных ситуаций, оговариваются Сторонами отдельно в каждом конкретном случае.
Статья 6. Связь
Компетентные органы Сторон осуществляют совместные действия для налаживания связи между собой, между компетентными органами и направленными ими спасательными группами и (или) экспертами, а также между направленными спасательными группами и (или) экспертами и соответствующими руководителями спасательных действий.
Статья 7. Оповещение о катастрофах, стихийных бедствиях, других чрезвычайных ситуациях
Стороны обязуются
незамедлительно обмениваться информацией через контактные пункты связи компетентных органов Сторон на русском и (или) английском языках об угрозе и последствиях катастроф, стихийных бедствий и других чрезвычайных ситуаций, которые могут распространиться на территории государства другой Стороны.Статья 8. Оказание помощи
1. Помощь будет оказываться на основании письменного или устного запроса, направленного компетентным органом Запрашивающей Стороны. Устный запрос требует немедленного письменного подтверждения.
2. Запрос должен содержать характеристику катастрофы, стихийного бедствия и других чрезвычайных ситуаций, а также вид, форму, объем и сроки оказания помощи.
3. Компетентный орган Предоставляющей Стороны в наиболее короткое время принимает решение об оказании помощи и информирует Запрашивающую Сторону о возможности, условиях и размерах оказания помощи. Затем компетентные органы Сторон согласовывают дальнейшие подробные условия оказания помощи
.4. Руководство аварийными и спасательными работами в зоне катастрофы, стихийного бедствия и других чрезвычайных ситуаций осуществляется компетентным органом Запрашивающей Стороны, а в зоне катастрофы, стихийного бедствия и других чрезвычайных ситуаций, охватывающих территории государств обеих Сторон, компетентными органами обеих Сторон совместно.
5. Помощь в ликвидации последствий катастроф, стихийных бедствий и других чрезвычайных ситуаций оказывается путем направления групп по оказанию помощи и (или) экспертов, средств помощи либо в иной запрашиваемой форме.
6. Группы по оказанию помощи и (или) эксперты используются для выполнения аварийных и спасательных работ в зоне катастроф, стихийных бедствий и других чрезвычайных ситуаций.
7. Компетентный орган Запрашивающей Стороны обеспечивает поддержку групп по оказанию помощи и (или) экспертов во время выполнения ими задач, информирует руководителей групп по оказанию помощи и (или) экспертов Предоставляющей Стороны об обстановке, сложившейся в зоне катастрофы, стихийного бедствия и другой чрезвычайной ситуации и на конкретных участках работ, и при необходимости обеспечивает эти группы переводчиками.
8. Оснащение групп по оказанию помощи и (или) экспертов должно быть достаточным для ведения автономных действий в зоне катастрофы, стихийного бедствия и другой чрезвычайной ситуации в течение 72 часов. По окончании запасов оснащения Запрашивающая Сторона обеспечивает указанные группы необходимыми средствами для их дальнейшей работы.
9. Группы по оказанию помощи и (или) эксперты покидают территорию государства Запрашивающей Стороны после выполнения своих заданий или раньше, если так решит компетентный орган одной из Сторон.
10. Распределение средств помощи осуществляет Запрашивающая Сторона.
11. По завершении работ по оказанию помощи компетентный орган Предоставляющей Стороны направляет компетентному органу Запрашивающей Стороны отчет о проведенных работах.
12. Компетентный орган Запрашивающей Стороны направляет компетентному органу Предоставляющей Стороны итоговый отчет, включающий характеристику катастроф, стихийных бедствий и других чрезвычайных ситуаций, информацию о виде и объеме полученной помощи, результатах проведенных работ.
Статья 9. Условия пересечения государственной границы группами по оказанию помощи и(или) экспертами и режим их пребывания на территории 75;осударства Запрашивающей Стороны
1. Группы по оказанию помощи и (или) эксперты пересекают государственную границу в погранично- пропускных пунктах, а в неотложных случаях вне их, когда получили разрешение о пересечении государственной границы от органов пограничной охраны государств Сторон.
2. Руководитель группы по оказанию помощи предъявляет соответствующему органу пограничной охраны государства Запрашивающей Стороны список участников группы по оказанию помощи, утверждённый компетентным органом государства Предоставляющей Стороны, в котором указана цель пребывания группы по оказанию помощи на территории государства Запрашивающей Стороны и документ, выданный компетентным органом государства Предоставляющей Стороны, в котором удостоверены полномочия группы по оказанию помощи. По этому списку оформляется групповая виза. Для оформления групповой визы необходимы действительные документы для пересечения государственной границы.
3. В целях оперативности оказания помощи Стороны обеспечивают ускоренное осуществление установленных национальным законодательством формальностей при пересечении группами по оказанию помощи и(или) экспертами государственной границы.
4. Порядок пропуска через государственную границу кинологических групп и их пребывания на территории государства Запрашивающей Стороны определяется карантийными правилами государства Запрашивающей Стороны.
5. Руководитель группы по оказанию помощи в погранично-пропускном пункте должен предъявить групповую визу. Каждый участник по оказанию помощи и (или) эксперт в погранично-пропускном пункте должен предъявить следующие документы: действительный документ для пересечения государственной границы с визой (если участник не включен в групповую визу); кроме того водители транспортных средств - документ, дающий право вождения соответствующего транспортного средства и регистрационное удостоверение транспортного средства. Въезд или выезд лиц, включенных в групповую визу, должен происходить одновременно.
6. Члены групп по оказанию помощи и(или) эксперты во время их пребывания на территории государства Запрашивающей Стороны обязаны соблюдать законодательство этого государства. При этом они находятся под юрисдикцией государства Предоставляющей Стороны в области трудового законодательства и связанных с ним вопросов.
7. Перемещение групп по оказанию помощи и(или) экспертов, перевозка оснащения и материалов обеспечения осуществляются автомобильным, железнодорожным, водным или воздушным транспортом.
8. Пути перемещения указанных видов транспорта определяется компетентными органами по согласованию с соответствующими государственными органами.
Статья 10. Ввоз и вывоз оснащения и средств помощи
1. Стороны предоставляют возможность в приоритетном порядке ввозить и вывозить оснащение и средства помощи. Руководитель группы по оказанию помощи и (или) эксперты при пересечении государственной границы обязаны представить таможенным органам Запрашивающей Стороны перечень перевозимого оснащения и средств помощи (далее перечень).
2.
В неотложных случаях перечень можно не предоставлять, однако он должен быть направлен таможенному органу Запрашивающей Стороны не позже 30 дневного срока с момента пересечения государственной границы. Положения настоящего пункта не распространяются на ввоз и вывоз медикаментов, которие содержит наркотические средства и психотропные вещества. О неотложных случаях Компетентные органы информируют таможенные органы.3. В отношении оснащения и средств помощи устанавливается таможенный режим временного ввоза с полным освобождением от таможенных пошлин, налогов и сборов при условии вывоза оснащения и средств помощи в течение 30 дней с момента окончания оказания помощи. Условие вывоза не относится к предметам, использованным во время оказания помощи. В отношении предметов, не вывезенных в срок, применяются правовые нормы в соответствии с законодательством государства Запрашивающей Стороны. Предоставляющая Сторона освобождается от обязательств обеспечения уплаты таможенных платежей (предоставления гарантий таможенного долга, который может возникнуть в отношении оснащения и средств помощи).
4. Запреты и ограничения, относящиеся к ввозу и вывозу, не распространяются на оснащение и средства помощи.
5. Если оснащение остается в качестве средства помощи на территории государства Запрашивающей Стороны или по другим причинам, об этом незамедлительно сообщают компетентному органу Запрашивающей Стороны, который информирует таможенный орган.
6. Медикаменты, которие содержит наркотические средства и психотропные вещества, могут быть ввезены в целях оказания медицинской помощи, а их применение возможно квалифицированным медицинским персоналом в соответствии с законодательством государства Предоставляющей Стороны. Запрашивающая Сторона имеет право контролировать использование этих медикаментов на территории своего государства. Положения четвертого и пятого пунктов настоящей статьи используются также в случае провоза медикаментов, которие содержит наркотические средства и психотропные вещества, на территорию государства Запрашивающей
Стороны и вывоза неиспользованных 084;едикаментов. В отношении неиспользованных медикаментов, которие содержит наркотические средства и психотропные вещества, которые могут быть вывезены с территории государства Запрашивающей Стороны, применяются правовые нормы в соответствии с законодательством государства Запрашивающей Стороны. Ввоз и вывоз указанных средств и веществ не включаются в статистические отчеты, которые предъявляются Совету по контролю за наркотиками при Организации Объединённых Нацый. Каждая Сторона, от запасов которой использованы наркотические средства и психотропные вещества, включают их в статистические отчеты.7. В случае использования транспортных средств при оказании помощи в соответствии с настоящим Соглашением, не требуется разрешение на международные перевозки и страхование, а также оплату за использование автострад, скоростных шоссе и других автомобильных дорог. Эти транспортные средства должны быть обозначены соответствующими эмблемами или надписями таким образом, чтобы было видно, что
они предназначены для оказания помощи.8. Группы по оказанию помощи и (или) эксперты на территории государства Запрашивающей Стороны имеют право пользоваться опознавательными и предупреждающими обозначениями и оборудованием на своих транспортных средствах.
9. Положения настоящей статьи применяются также в случаях, когда государство одной из Сторон является транзитным.
Статья 11. Использование воздушных судов
1. Для транспортировки групп по оказанию помощи и (или) экспертов, оснащения и средств помощи, а также непосредственно во время оказания помощи могут использоваться воздушные суда.
2. Каждая из Сторон предоставляет право использования воздушному судну, перевозящему группы по оказанию помощи и (или) экспертов, оснащение и средства помощи, которое взлетает с территории другой Стороны, воздушных коридоров в соответствии с международными договорами и навигационными правилами, взлетать и приземляться в аэропортах, на площадках приземления, в местах спасательных и других неотложных работ. В этом случае органы пограничной охраны и таможни Запрашивающей Стороны по вызову осуществляют пограничный и таможенный контроль по месту приземления воздушного судна.
3. О намерении использовать воздушные суда необходимо заранее сообщить компетентному органу Запрашивающей Стороны или транзитного государства с одновременным предоставлением информации о:
3.1. виде и типе воздушного судна;
3.2. государстве регистрации;
3.3. его регистрационном номере;
3.4. экипаже, пассажирах и составе группы по оказанию помощи и(или) экспертов;
3.5. оснащении и средствах помощи, находящихся в воздушном судне;
3.6.времени взлета, планируемом маршруте полета, месте и предполагаемом времени приземления.
4. Если из настоящей статьи не вытекает иное, то применяется законодательство государств Сторон, касающееся внутреннего и международного воздушного сообщения.
Статья 12. Возмещение расходов
1. Запрашивающая Сторона не оплачивает расходы по оказанию помощи, а также связанные с использованием, повреждением, уничтожением или утратой оснащения, понесенных Предоставляющей Стороной, если Стороны не оговорили иное в письменной форме.
2. Запрашивающая Сторона обеспечивает группы по оказанию помощи и (или) экспертов размещением и необходимой медицинской помощью за свой счет, а по окончании у них своих запасов оснащения питанием, горюче-смазочными и иными материалами, необходимыми для эксплуатации технических и транспортных средств, а также основными средствами первой необходимости
.3. Предоставляющая Сторона освобождается от оплаты, связанной с перелетом, посадкой, стоянкой на аэродроме и вылетом с него воздушных судов, а также от оплаты, связанной с аэронавигационным обслуживанием и временным пограничным переходом.
Статья 13. Возмещение ущерба
1. Каждая из Сторон отказывается от компенсационных требований в отношении другой Стороны в случае:
1.1 причинения вреда имуществу или окружающей среде, если это причинил член группы по оказанию помощи или эксперт в связи с выполнением задач по реализации настоящего Соглашения;
1.2 получения увечий, расстройства здоровья или гибели члена группы по оказанию помощи или эксперта, если вред наступил в связи с выполнением задач по реализации настоящего Соглашения.
2. Если член группы по оказанию помощи или эксперт Предоставляющей Стороны в связи с выполнением задач по реализации настоящего Соглашения спровоцирует возникновение вреда у третьего лица на территории государства Запрашивающей Стороны, то за этот вред отвечает Запрашивающая Сторона в соответствии с законодательством, которое бы применялось в случае вреда, причиненного членом своей группы по оказанию помощи.
3. Положения пунктов 1.1 и 1.2 настоящей статьи не применяются, если вред был причинен в результате необоснованных действий.
4. Компетентные органы Сторон сотрудничают в области компенсационных требований.
Статья 14. Использование информации
Если компетентные органы Сторон письменно не согласовали другое, то информация, полученная в рамках настоящего Соглашения, за исключением информации, которая не подлежит разглашению в соответствии с за 82;онодательством Сторон, может быть опубликована и использована согласно обычной практике и законодательством государств каждой из Сторон. При этом во внимание принимаются положения статьи 15 настоящего Соглашения.
Статья 15. Обмен личными сведениями
1. Используя положения настоящей статьи, касающиеся доступа к личным сведениям, необходимо принимать во внимание требования законодательств каждой из Сторон.
2. Личные сведения могут быть предоставлены исключительно компетентным органом, уполномоченным на основе законодательства государств Сторон. Предоставление личных сведений другим органам возможно только после предварительного согласия компетентного органа, предоставляющего сведения (далее - орган, который предоставляет).
3. Получающий личные сведения может использовать их исключительно для целей и на условиях, оговоренных органом, который предоствляет, и только с целью реализации положений настоящего Соглашения. По минованию необходимости предоставления сведений, они подлежат немедленному уничтожению с последующим уведомлением об этом предоставляющего органа.
4. Орган, который предоставляет личные сведения, отвечает за достоверность предоставленных сведений. Если выясниться, что предоставленные сведения недостоверны или не полдежат передаче, об этом необходимо сообщить их получателю, который должен исправить или уничтожить эти сведения.
5. Орган, который предоставляет личные сведения, и получатель личных сведений обязаны охранять их от случайного доступа, неправомерного изменения лицами, не уполномоченными к их доступу.
Статья 16. Отношение к другим международным договорам
Настоящее Соглашение не затрагивает прав и обязательств государств Сторон по другим международным договорам, участниками которых они являются.
Статья 17. Разрешение споров
Споры, касающиеся толкования или применения настоящего Соглашения, компетентные органы Сторон будут решать путем переговоров, а в случае не достижения согласия спор будет разрешаться по дипломатическим каналам.
Статья 18. Поправки к Соглашению
По взаимной договоренности Стороны могут вносить в настоящее Соглашение необходимые изменения и дополнения, которые оформляются протоколами и являются неотъемлемой частью настоящего Соглашения.
Статья 19. Заключительные положения
Настоящее Соглашение вступает в силу с даты последнего письменного уведомления о выполнении Сторонами внутригосударственных процедур, необходимых для его вступления в силу.
Настоящее Соглашение заключается на неопределенный срок. Каждая из Сторон может в письменной форме денонсировать настоящее Соглашение.
Действие настоящего Соглашения истекает через шесть месяцев с даты получения одной из Сторон письменного уведомления о прекращении его действия.
Прекращение действия настоящего Соглашения не будет затрагивать осуществляемую в соответствии с ним деятельность, начатую, но не завершенную до прекращения его действия, если Стороны не договорятся об ином.
Совершено в г. Минске 8 июлья 2003 г. в двух экземплярах, каждый на латышском, белорусском и русском языках, причем все тексты имеют одинаковую силу. В случае возникновения разногласий в толковании положений настоящего Соглашения преимущество имеет текст на русском языке.
За Правительство Латвийской Республики |
За Правительство Республики Беларусь |
Iekšlietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktora pienākumu izpildītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
||||
M.Gulbis |
J.Rekšņa |
I.Šnepsta |
S.Vecvagare |
A.Strapcāns |
14.07.2003 13:45
vārdu skaits: 2882
A.Strapcāns 7219001
E-pasts: andris.strapcans@iem.gov.lv
Anotācija likumprojektam Par Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanos par sadarbību katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju novēršanā, kā arī to seku likvidēšanā
I Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs? |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums. |
Saskaņā ar 1998.gada 10.augusta Ministru prezidenta rīkojumu Nr.247, ir izstrādāts Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par sadarbību katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju novēršanā, kā arī to seku likvidēšanā projekts. Šobrīd Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas starpā nav līguma (juridiskā pamata), kas regulētu jautājumus par savstarpējās palīdzības sniegšanu dažādu katastrofu gadījumos. Tomēr šāds regulējums ir nepieciešams, lai, efektīvi sadarbojoties un sniedzot palīdzību, novērstu katastrofas, kas radušās kaimiņvalsts teritorijā, kā arī, lai veiktu dažādus preventīvus pasākumus nelaimju novēršanai. Stājoties spēkā Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par sadarbību katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju novēršanā, kā arī to seku likvidēšanā, tiktu radīts tiesiskais pamats minēto darbību veikšanai. Uz šo brīdi Latvijas Republikai līgumi katastrofu jomā ir parakstīti ar šādām valstīm: 1) Lietuva (stājās spēkā 2002.gada 2.janvārī); 2) Igaunija (stājās spēkā 2002.gada 19.jūnijā); 3) Zviedrija (parakstīts 2002.gada 17.jūnijā, bet vēl nav stājies spēkā). Šobrīd noris arī darbs pie līgumu projektu katastrofu jomā izstrādes ar Krieviju, Ungāriju un Ukrainu. Ņemot vērā minēto līgumu neilgo darbības laiku, vēl nav notikusi starpvalstu sadarbība līgumos minētajās jomās. Tomēr pirms līgumu spēkā stāšanās ir bijuši gadījumi, kuros tika piedāvāta Latvijas puses palīdzība (piemēram, Igaunijas Pērnavas apgabalā notika masveida saindēšanās ar metilspirtu). Minēto katastrofu līgumu ietvaros notiek arī mācības. Š.g. 9.-13.septembrī ir plānotas starptautiskas mācības VARES, kurās piedalīsies Latvijas un Igaunijas pušu attiecīgo dienestu eksperti. Šo līgumu ietvaros notiek arī starpresoru vienošanos slēgšana, kurās sīkāk un detalizētāk tiek atrunātas sadarbības iespējas un mehānismi. Katastrofu vienošanās noslēgšana ar Baltkrieviju ļautu realizēt iepriekš minēto sadarbību arī ar šo valsti. Uz šo brīdi ir spēkā arī citi normatīvie akti, kas dod līdzīgu tiesisko regulējumu šajā jomā, piemēram, 1992.gada 15.decembra Civilās aizsardzības likums, 1986.gada 26.septembra Vīnes Konvencija par kodolnegadījumu operatīvu izziņošanu, 1986.gada 26.septembra Konvencija par palīdzību kodolnegadījumā vai radiācijas avārijsituācijā u.c. Tomēr uz minēto normatīvo aktu pamata vien ar Baltkrievijas Republiku nevarētu tikt realizēta sekmīga sadarbība katastrofu novēršanā un to seku likvidēšanā. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība. |
Tā kā ar tiesisko regulējumu nacionālajos normatīvajos aktos netiek pilnībā noregulēta starpvalstu sadarbība katastrofu gadījumos, ir nepieciešama šīs vienošanās parakstīšana. Vienošanās mērķis ir radīt tiesisko pamatu Latvijas un Baltkrievijas pušu sadarbībai katastrofu novēršanā un to seku likvidēšanā, kā arī veicināt sadarbību starp kaimiņvalstīm citās jomās, lai sasniegtu minēto mērķi, tajā skaitā: - pušu sadarbību katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju prognozēšanā, seku novērtēšanā, preventīvu pasākumu īstenošanā; - savstarpējas palīdzības sniegšanu katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju likvidēšanā; - speciālistu sagatavošanu otras Puses valsts mācību iestādēs, stažieru, pasniedzēju, zinātnieku un speciālistu apmaiņu; - pieredzes apmaiņu, organizējot iedzīvotāju sagatavošanu darbībām katastrofu, dabas stihiju, citu ārkārtēju situāciju apstākļos; - kopīgu konferenču, semināru, darba sanāksmju, mācību un treniņu rīkošanu. Ar šīs vienošanās parakstīšanu uzlabosies sadarbība starp abu valstu atbildīgajām institūcijām, radot iespēju apmainīties ar pieredzi un informāciju katastrofu novēršanas jomā. |
|||||||||||
3. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību? |
||||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu būtiski neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
Normatīvā akta projekts šo jomu būtiski neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums. |
Normatīvā akta projekts tiešā veidā neietekmē nodarbinātību, bezdarba līmeni un citus sociālās vides jautājumus. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu būtiski neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem? |
||||||||||||
(tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
< P ALIGN="JUSTIFY">Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
6. Cita informācija. |
Realizējot šo vienošanos, tajā skaitā, sagatavojot speciālistus mācību iestādēs, apmainoties ar stažieriem, pasniedzējiem, zinātniekiem un speciālistiem, rīkojot kopīgas konferences, seminārus, darba sanāksmes, mācības un treniņus, papildus budžeta līdzekļi nebūs nepieciešami, un attiecīgās institūcijas iekļausies tām atvēlēto budžeta līdzekļu ietvaros. |
|||||||||||
IV Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu? |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
V Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts? |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VI Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu? |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas? |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)? |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis? |
Sabiedrības informēšanas pasākumi līdz šim nav veikti, tomēr Iekšlietu ministrija pēc vienošanās spēkā stāšanās plāno informēt sabiedrību par vienošanās noteikumiem. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem. |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas un sabiedrības informēšanas pasākumi līdz šim nav veikti, tomēr pirms oficiālās vienošanās teksta saskaņošanas notika konsultācijas ar Latvijas Republikas Ārlietu ministriju, Labklājības ministriju un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, kā arī ar attiecīgajiem Baltkrievijas Republikas dienestiem. |
|||||||||||
VII Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde? |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas? |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas, kā arī netiek paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu? |
Tiesību akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un Iekšlietu ministrija pēc vienošanās spēkā stāšanās plāno informēt sabiedrību par vienošanās noteikumiem, publicējot informāciju masu saziņas līdzekļos. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo? |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Iekšlietu ministrs M.Gulbis
Iekšlietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktora pienākumu izpildītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
||||
M.Gulbis |
J.Rekšņa |
I.Šnepsta |
S.Vecvagare |
A.Strapcāns |
14.07.2003 13:05
vārdu skaits: 1304
A.Strapcāns 7219001
E-pasts: andris.strapcans@iem.gov.lv