Likumprojekts
Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju"
Izdarīt likumā "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 16.nr.; 1996, 19.nr.; 1997, 2., 14.nr.; 1998, 12.nr.; 2000, 2., 17., 23.nr.; 2001, 3., 16.nr.; 2002, 16.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt 8.1 panta pirmajā daļā, 15.panta piektajā daļā, 16.panta pirmajā daļā, 21.panta piektajā daļā, 22.panta trešajā daļā, 59.panta nosaukumā, pirmajā un otrajā daļā, 61.panta trešajā daļā, 73.1 panta pirmajā daļā, 73.2 pantā, 73.3 panta piektajā daļā, 73.8 panta otrajā daļā, 74.panta trešajā daļā, pārejas noteikumu 13. un 16.punktā vārdus "Centrālā dzīvojamo māju privatizācijas komisija" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "valsts aģentūra "Mājokļu aģentūra"" (attiecīgā locījumā).
2. Izteikt 57.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Privatizācijas komisijas ir pilsētu dzīvojamo māju privatizācijas komisijas, pagastu dzīvojamo māju privatizācijas komisijas un valsts aģentūra "Mājokļu aģentūra"."
3. Izteikt 58.pantu šādā redakcijā:
"58.pants. Valsts aģentūra "Mājokļu aģentūra"
Valsts aģentūra "Mājokļu aģentūra" veic dzīvojamo māju privatizācijas uzraudzību, kā arī valsts dzīvojamo māju privatizāciju."
4. 59.pantā:
izteikt pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
"1) uzraudzīt pilsētu un pagastu dzīvojamo māju privatizācijas komisiju darbību;";
svītrot pirmās daļas 2.punktu;
svītrot otrās daļas 1. un 2.punktu;
aizstāt otrās daļas 8.punktā vārdu "ekonomikas" ar vārdiem "reģionālās attīstības un pašvaldību lietu".
5. Izteikt 60.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Republikas pilsētu un rajonu pilsētu dzīvojamo māju privatizācijas komisiju priekšsēdētājus ieceļ attiecīgās pilsētas dome."
6. Svītrot 64.panta trešo daļu.
7. 67.pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizācijas rezultātā latos iegūtie līdzekļi 40 procentu apmērā Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ieskaitāmi valsts īpašuma privatizācijas fondā kā nodalīta šā fonda sastāvdaļa, kurus valsts aģentūra "Mājokļu aģentūra" izmanto šādiem mērķiem:
1) dzīvojamo māju privatizācijas procesa finansēšanai;
2) dzīvojamo māju uzturēšanai to privatizācijas procesa laikā;
3) privatizēto dzīvojamo māju uzturēšanas un apsaimniekošanas organizēšanai.";
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Visi līdzekļi, kas iegūti šā likuma 15.panta piektajā daļā, 21.panta piektajā daļā un 73.3 panta piektajā daļā paredzētajā kārtībā privatizējot valstij piederošajās mājās esošos neizīrētos dzīvokļus, ieskaitāmi valsts aģentūras "Mājokļu aģentūra" ienākumos."
8. Aizstāt 74.panta devītajā daļā vārdu "Ekonomikas" ar vārdiem "Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu".
9. Izteikt pārejas noteikumu 24.punktu šādā redakcijā:
"24. Centrālo dzīvojamo māju privatizācijas komisiju likvidē ar Ministru kabineta rīkojumu. Pēc Centrālās dzīvojamo māju privatizācijas komisijas likvidācijas šajā likumā noteiktās šīs komisijas funkcijas pilda un saistības pārņem valsts aģentūra "Mājokļu aģentūra"."
Ekonomikas ministrs
J.Lujāns
Likumprojekta Grozījumi likumā Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
1) Atbilstoši Ministru kabineta 03.01.2002. protokollēmumā noteiktajam (protokols nr.1 20.§) Centrālās dzīvojamo māju privatizācijas komisijas (CDzMPK) likvidācija ir uzsākta no 2002.gada 31.marta; 2) saskaņā ar likuma Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju pārejas noteikumu 24.punktu CDzMPK likumā noteiktās funkcijas pilda un saistības pārņem Ministru kabineta izveidotā publiskā aģentūra; 3) saskaņā ar 25.09.2002. Ministru kabineta rīkojumu Nr.531 Par valsts aģentūru Mājokļu aģentūra ar 01.10.2002. ir izveidota valsts aģentūra Mājokļu aģentūra, kura pārņem CDzMPK funkcijas. |
2. Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz visā likuma tekstā noteiktās CDzMPK tiesības un pienākumus noteikt kā Mājokļu aģentūras tiesības un pienākumus. Likumprojekta mērķis ir nodrošināt likuma Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju piemērošanu arī pēc CDzMPK likvidācijas. Likumprojekts izstrādāts, pildot 25.09.2002. Ministru kabineta rīkojuma Nr.531 Par valsts aģentūru Mājokļu aģentūra 5.punktā noteikto uzdevumu |
3. Cita informācija |
Saskaņā ar 17.09.2002. Ministru kabineta noteikumu Nr.424 Valsts aģentūras Mājokļu aģentūra nolikums 3.9.puntu Mājokļu aģentūras funkcija ir pabeigt valsts dzīvojamo māju privatizāciju saskaņā ar likumu Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju. |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Administratīvās procedūras un privatizācijas procesa nodrošināšana saglabājas iepriekšējā. |
3.Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
- |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
3. Finansiālā ietekme |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
6. Cita informācija |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Pēc grozījumu pieņemšanas divu mēnešu laikā attiecīgi grozījumi ir jāizdara arī sekojošos Ministru kabineta tiesību aktos:
|
2. Cita informācija |
- |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
4. Atbilstības izvērtējuma tabula 1.tabula |
||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||
5. Cita informācija |
- |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav veiktas. |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav veiktas |
|||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
|||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav veiktas. |
|||
5. Cita informācija |
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. Tiesību akta projekts nepaplašina esošo valsts institūciju funkcijas |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
1) Tiks sagatavoti sižeti un informācija masu saziņas līdzekļos; 2) Tiks nosūtīti paziņojumi visām pilsētu un pagastu pašvaldību dzīvojamo māju privatizācijas komisijām; 3) Sagatavota informācija publicēšanai laikrakstos, tai skaitā rajonu laikrakstos. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
4. Cita informācija |
Ekonomikas ministrs J.Lujāns
29.04.2003. 11:14
1038
Dc.Innusa
7041907, e-pasts: dzineta@cpk.lv
Ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
||||
J.Lujāns |
K.Gerhards |
M.Līdumniece |
V.Zvejs |
I.Krauze |