Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Izteikt 179.pantu šādā redakcijā:
"179.pants. Ugunsdrošības noteikumu pārkāpšana
Par normatīvajos aktos noteikto ugunsdrošības prasību pārkāpšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz simt latiem, juridiskajām personām līdz tūkstoš latiem.
Par tādu normatīvajos aktos noteikto ugunsdrošības prasību pārkāpšanu, kas norādītas valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektora sastādītajā priekšrakstā,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz simt piecdesmit latiem, juridiskajām personām līdz divtūkstoš latiem.
Par valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektora dotā rīkojuma nepildīšanu par iestādes, organizācijas, komercsabiedrības, cita objekta, tā struktūrvienību vai iekārtu darbības, ēku un būvju celtniecības un ekspluatācijas vai produkcijas izlaides apturēšanu vai ierobežošanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz divsimt latiem, juridiskajām personām līdz trīstūkstoš latiem."
2. Izteikt 215.pantu šādā redakcijā:
"215.pants. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonas
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonas izskata šā kodeksa 179.pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas.
Sastādīt administratīvo pārkāpumu protokolu, izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus ir tiesīgi:
1) galvenais valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektors un viņa vietnieki izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu fiziskajām personām līdz divsimt latiem, juridiskajām personām līdz trīstūkstoš latiem;
2) pārējie valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektori izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu fiziskajām personām līdz simt piecdesmit latiem."
Iekšlietu ministra vietā
aizsardzības ministrs
Ģ.V.Kristovskis
Likumprojekta
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 179.pants paredz atbildību par ugunsdrošības noteikumu pārkāpšanu vai nepildīšanu. Ņemot vērā to, ka ugunsdrošības noteikumu pārkāpšana rada smagas sekas, kā arī ievērojamus materiālus zaudējumus, nepieciešams paredzēt administratīvo atbildību par ugunsdrošības noteikumu pārkāpšanu juridiskām personām, nosakot tām lielākus naudas sodus (Pašlaik 179.pantā noteikts, ka maksimālais naudas sods, kuru var piemērot par ugunsdrošības noteikumu pārkāpšanu vai neievērošanu ir Ls 150). 2003.gada 1.janvārī spēkā stājās Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likums, sakarā ar ko nepieciešams precizēt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 215.pantu, precīzi definējot Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonas un nosakot viņu kompetenci.
|
|||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekta mērķis ir pastiprināt atbildību par ugunsdrošības noteikumu pārkāpšanu, mazināt iedzīvotāju apdraudējumu ugunsdrošības jomā, kā arī veicināt ugunsdrošības stāvokļa uzlabošanos valstī. Likumprojekts paredz izdarīt grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 179.pantā un noteikt, ka pie administratīvās atbildības par ugunsdrošības noteikumu pārkāpšanu fiziskās un juridiskās personas var saukt gadījumos, kad:
Likumprojekts paredz izdarīt grozījumus arī 215.pantā, nosakot Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonu kompetenci: galvenajam valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektoram un viņa vietniekiem ir tiesības izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu fiziskajām personām līdz divsimt latiem, juridiskajām personām līdz trīstūkstoš latiem. Pārējie valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektori ir tiesīgi izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu fiziskajām personām līdz simt piecdesmit latiem.
|
|||||||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Pastiprinot atbildību par ugunsdrošības noteikumu pārkāpšanu tiks uzlabots ugunsdrošības stāvoklis valstī, samazināsies ugunsgrēku skaits un to radītie zaudējumi (bojā gājušo un cietušo skaits, kā arī mazināsies materiālie zaudējumi). |
|||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
|
||||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
|||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā, jaunas valsts institūcijas netiek radītas |
|||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Laikraksts Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS), Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta interneta mājas lapa un citi masu saziņas līdzekļi un sistēmas |
|||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā |
|||||||||||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Iekšlietu ministrs M.Gulbis
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktora pienākumu izpildītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|||
J.Rekšņa |
I.Šnepsta |
T.Stragova |
I.Opolais |
24.03.2003. 15:33
846
I.Opolais
7075875, intars.opolais@vugd.gov.lv