Likumprojekts
Grozījums likumā Par pašvaldību budžetiem
Izteikt likuma 22. panta pirmo daļu šādā redakcijā:
22. pants. (1) Pašvaldības, pamatojoties uz domes (padomes) lēmumu, var ņemt īstermiņa un ilgtermiņa aizņēmumus, arī overdrafta tipa aizņēmumus un uzņemties ilgtermiņa saistības. Pašvaldības domes (padomes) lēmumā, ar kuru pašvaldība uzņemas ilgtermiņa saistības, paredzami arī šādu saistību izpildes finansējuma avoti. Ilgtermiņa aizņēmumi šā likuma izpratnē ir aizņēmumi, kuru atmaksas periods pārsniedz viena saimnieciskā gada ietvarus.
Likumprojekta
Grozījums likumā Par pašvaldību budžetiem
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašlaik likums Par pašvaldību budžetiem reglamentē kārtību kādā pašvaldības var ņemt īstermiņa un ilgtermiņa aizņēmumus. Kaut arī overdrafts pēc savas ekonomiskās būtības ir īstermiņa aizņēmums, tomēr pastāv arī atšķirīgi traktējumi, jo overdraftam nav nepieciešams nodrošinājums. |
||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts nepieciešams, lai noteiktu, ka uz overdrafta tipa aizņēmumiem attiecas tie paši nosacījumi, kas uz īstermiņa un ilgtermiņa aizņēmumiem. |
||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojektam būs pozitīva ietekme uz makroekonomisko vidi, jo samazināsies pašvaldību iespēja veidot slēptu budžeta deficītu, līdz ar to ietekmējot valsts kopīgo fiskālo budžeta deficītu. |
||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||
Normatīvā akta projekts neskar valsts budžetu. Ņemot vērā, ka arī līdz šim uz overdrafta tipa kredītiem būtu jāattiecina likuma Par pašvaldību budžetiem nosacījumi attiecībā uz aizņēmumu ņemšanu , likums neuzliek papildus ierobežojumus pašvaldību budžetiem. Ja tomēr pašvaldība ir plaši pielietojusi tāda tipa aizņēmumus, tad pilnīga attiekšanās no šādiem aizņēmumiem, vai arī to sakārtošana atbilstoši likuma Par pašvaldību budžetiem nosacījumiem aizņēmumu ņemšanai var ietekmēt pašvaldības budžetu.
|
|||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Papildus normatīvie akti nebūs jāizdod. |
||
2. Cita informācija |
|||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
2. Saistības pret citām starptautiskām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
4. Atbilstības izvērtējums Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija |
|||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas.
|
||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta, izmantojot esošās atbildīgās valsts un pašvaldību institūcijas. |
||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvai akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts neierobežo indivīda tiesības. |