Likumprojekts
Par aizsardzības pasākumiem attiecībā pret cūku un cūkgaļas importu
1.pants. Šā likuma mērķis ir aizsargāt cūkgaļas iekšējo tirgu pret pieaugošā importa nodarītajiem zaudējumiem, nosakot muitas tarifu kvotas un papildu muitas nodokli.
2.pants. Dzīvu cūku importam Latvijas Republikā tiek noteikts papildu muitas nodoklis saskaņā ar šā likuma 1.pielikumu.
3.pants. (1) Cūkgaļas importam Latvijas Republikā tiek noteiktas muitas tarifu kvotas un papildu muitas nodoklis saskaņā ar šā likuma 2.pielikumu.
(2) Cūkgaļai, kas importēta muitas tarifu kvotu ietvaros, piemērojamas likumā "Par muitas nodokli (tarifiem)" un starptautiskajos līgumos noteiktās muitas nodokļa likmes.
4.pants. (1) Cūku subproduktu importam Latvijas Republikā tiek noteiktas muitas tarifu kvotas un papildu muitas nodoklis saskaņā ar šā likuma 3.pielikumu.
(2) Cūku subproduktiem, kas importēti muitas tarifu kvotu ietvaros, piemērojamas likumā "Par muitas nodokli (tarifiem)" un starptautiskajos līgumos noteiktās muitas nodokļa likmes.
5.pants. Šā likuma 3. un 4.pantā noteiktās muitas tarifu kvotas sadala Zemkopības ministrija Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
6.pants. Šā likuma darbības laikā netiek piemērota likumā "Par ievedmuitas nodokļa (tarifa) likmēm, muitas tarifu kvotām un papildu kontroles un informēšanas kārtību, kas piemērojama Eiropas Kopienas izcelsmes lauksaimniecības precēm" Eiropas Savienības dalībvalstīm paredzētā muitas tarifu kvota cūkgaļas importam, kas klasificēts saskaņā ar Latvijas kombinētās nomenklatūras 0203 kodu.
7.pants. Šā likuma darbības laikā muitas tarifu kvotas, kas piešķirtas atbilstoši Eiropas līgumam par asociācijas izveidošanu starp Eiropas Kopienām un to dalībvalstīm, no vienas puses, un Latvijas Republiku, no otras puses, 1995.gada 12. jūnijā Luksemburgā parakstītajam Eiropas līgumam, ieskaitāmas šā likuma 3.pielikumā norādītajā muitas tarifu kvotā, kas noteikta Eiropas Savienības dalībvalstīm.
8.pants. Šā likuma 2., 3. un 4.pantā noteiktie iekšējā tirgus aizsardzības pasākumi ir spēkā četrus gadus no šā likuma spēkā stāšanās brīža, bet tie zaudē spēku brīdī, kad Latvijas Republika iestājas Eiropas Savienībā.
9.pants. Saskaņā ar likuma "Par iekšējā tirgus aizsardzību" 23.pantu iekšējā tirgus aizsardzības pasākumi nav piemērojami šā likuma 4.pielikumā minētajām valstīm.
Ekonomikas ministra vietā
īpašu uzdevumu ministrs bērnu un ģimenes lietās
A.Baštiks
1.pielikums
likumam "Par aizsardzības pasākumiem
pret cūku un cūkgaļas importu"
Dzīvu cūku importam noteiktais papildu muitas nodoklis
Preces, kurām piemērojams muitas nodoklis |
Piemērojamais papildu muitas nodoklis (Ls/kg) |
||||
Latvijas kombinētās nomenklatūras kods |
preces apraksts |
pirmajos 12 mēnešos pēc piemērošanas sākuma |
no13. līdz 24. mēnesim pēc piemērošanas sākuma |
no 25. līdz 37. mēnesim pēc piemērošanas sākuma |
no 37. līdz 49. mēnesim pēc piemērošanas sākuma |
0103 92 11 0 |
sivēnmātes, kurām ir ne mazāk par vienu atnešanos, ar svaru ne mazāk kā 160 kg | 0,203 |
0,1827 |
0,1218 |
0,0609 |
0103 92 19 0 |
pārējās |
Ekonomikas ministra vietā
īpašu uzdevumu ministrs bērnu un ģimenes lietās
A.Baštiks
2.pielikums
likumam "Par aizsardzības pasākumiem
pret cūku un cūkgaļas importu"
Cūkgaļas importam noteiktās muitas tarifu kvotas
Preces, kurām piemērojama muitas tarifu kvota |
Valstis |
Pirmajos 12 mēnešos pēc piemērošanas sākuma |
No 13. līdz 24.mēnesim pēc piemērošanas sākuma |
No 25. līdz 36.mēnesim pēc piemērošanas sākuma |
No 37. līdz 48.mēnesim pēc piemērošanas sākuma |
|||||
Latvijas kombinētās nomenklatūras kods |
preces apraksts |
muitas tarifu kvotas apjoms (kg) |
papildu muitas nodoklis importam (Ls/kg) |
muitas tarifu kvotas apjoms (kg) |
papildu muitas nodoklis (Ls/kg) |
muitas tarifu kvotas apjoms (kg) |
papildu muitas nodoklis importam (Ls/kg) |
muitas tarifu kvotas apjoms (kg) |
papildu muitas nodoklis importam (Ls/kg) |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
0203 11 10 0 |
---mājas šķirņu cūku |
Igaunija Lietuva Polija
Pārējās valstis, izņemot ES |
2331753 233397 44966
659 |
0,257 |
2525988 252839 48711
714 |
0,2313 |
2720223 272281 52457
769 |
0,1542 |
2914458 291723 56203
824 |
0,0771 |
0203 12 11 0 |
----šķiņķis un tā izcirtņi | |||||||||
0203 12 19 0 |
----lāpstiņas daļas (priekšējie šķiņķi) un to izcirtņi | |||||||||
0203 19 11 0 |
----priekšējās daļas un to izcirtņi | |||||||||
0203 19 13 0 |
----filejas gabali un to izcirtņi, ar kauliem | |||||||||
0203 19 15 0 |
----krūtiņas un to izcirtņi | |||||||||
0203 19 55 0 |
-----bez kauliem | |||||||||
0203 19 59 0 |
-----pārējie | |||||||||
0203 21 10 0 |
---mājas šķirņu cūku | Igaunija Lietuva Polija
Pārējās valstis, izņemot ES |
39786 21027 832972
58190 |
0,257 |
43100 22779 902359
63037 |
0,2313 |
46414 24530 971746
67884 |
0,1542 |
49728 26282 1041132
72731 |
0,0771 |
0203 22 11 0 |
----šķiņķis un to izcirtņi | |||||||||
0203 22 19 0 |
----lāpstiņas daļas (priekšējie šķiņķi) un to izcirtņi | |||||||||
0203 29 11 0 |
----priekšējās daļas un to izcirtņi | |||||||||
0203 29 13 0 |
----filejas gabali un to izcirtņi, ar kauliem | |||||||||
0203 29 15 0 |
----krūtiņas un to izcirtņi | |||||||||
0203 29 55 0 |
-----bez kauliem | |||||||||
0203 29 59 0 |
-----pārējie |
0203 11 10 0 |
---mājas šķirņu cūku | ES dalībvalstis | 2640000 |
0,257 |
2860000 |
0,2313 |
3080000 |
0,1542 |
3300000 |
0,0771 |
0203 12 11 0 |
----šķiņķis un tā izcirtņi | |||||||||
0203 12 19 0 |
----lāpstiņas daļas (priekšējie šķiņķi) un to izcirtņi | |||||||||
0203 19 11 0 |
----priekšējās daļas un to izcirtņi | |||||||||
0203 19 13 0 |
----filejas gabali un to izcirtņi, ar kauliem | |||||||||
0203 19 15 0 |
----krūtiņas un to izcirtņi | |||||||||
0203 19 55 0 |
-----bez kauliem | |||||||||
0203 19 59 0 |
-----pārējie | |||||||||
0203 21 10 0 |
---pārējie | |||||||||
0203 22 11 0 |
||||||||||
0203 22 19 0 |
---mājas šķirņu cūku | |||||||||
----šķiņķis un to izcirtņi | ||||||||||
----lāpstiņas daļas (priekšējie šķiņķi) un to izcirtņi | ||||||||||
0203 29 11 0 |
----priekšējās daļas un to izcirtņi | |||||||||
0203 29 13 0 |
----filejas gabali un to izcirtņi, ar kauliem | |||||||||
0203 29 15 0 |
----krūtiņas un to izcirtņi | |||||||||
0203 29 55 0 |
-----bez kauliem | |||||||||
0203 29 59 0 |
-----pārējie |
Ekonomikas ministra vietā
īpašu uzdevumu ministrs bērnu un ģimenes lietās
A.Baštiks
3.pielikums
likumam "Par aizsardzības pasākumiem
pret cūku un cūkgaļas importu"
Cūku subproduktu importam noteiktās muitas tarifu kvotas
Preces, kurām piemērojama muitas tarifu kvota |
Valstis |
Pirmajos 12 mēnešos pēc piemērošanas sākuma |
No 13. līdz 24.mēnesim pēc piemērošanas sākuma |
No 25. līdz 36.mēnesim pēc piemērošanas sākuma |
No 37. līdz 48.mēnesim pēc piemērošanas sākuma |
|||||
Latvijas kombinētās nomenklatūras kods |
preces apraksts |
muitas tarifu kvotas apjoms (kg) |
papildu muitas nodoklis importam (Ls/kg) |
muitas tarifu kvotas apjoms (kg) |
papildu muitas nodoklis (Ls/kg) |
muitas tarifu kvotas apjoms (kg) |
papildu muitas nodoklis importam (Ls/kg) |
muitas tarifu kvotas apjoms (kg) |
papildu muitas nodoklis importam (Ls/kg) |
|
0206 30 20 0 |
---aknas |
Igaunija Lietuva Polija ES dalībvalstis Pārējās valstis
|
35174 8618 21711 389080
0 |
0,257
|
38691 9479 23882 427988
0 |
0,2313 |
49243 12065 30395 544712
0 |
0,1542 |
59795 14650 36909 661437
0 |
0,0771 |
0206 30 30 0 |
---pārējie | |||||||||
0206 41 20 0 |
---mājas šķirņu cūku | |||||||||
0206 49 20 0 |
---mājas šķirņu cūku | |||||||||
Ekonomikas ministra vietā
īpašu uzdevumu ministrs bērnu un ģimenes lietās
A.Baštiks
4.pielikums
likumam "Par aizsardzības pasākumiem
pret cūku un cūkgaļas importu"
Pasaules tirdzniecības organizācijas jaunattīstības valstis,
pret kurām tirgus aizsardzības pasākumi netiek piemēroti
saskaņā ar likuma "Par iekšējā tirgus aizsardzību" 23.pantu
Ekonomikas ministra vietā
īpašu uzdevumu ministrs bērnu un ģimenes lietās
A.Baštiks
Par aizsardzības pasākumiem attiecībā pret cūku un cūkgaļas importu
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Valsts iekšējā tirgus aizsardzības birojs (turpmāk VITAB), pamatojoties uz likuma Par iekšējā tirgus aizsardzību vietējo ražotāju iesniegumu un papildus iegūtajiem sākotnējiem pierādījumiem, 2002.gada 1.jūlijā uzsāka iekšējā tirgus aizsardzības pārbaudi attiecībā uz cūku un atsevišķu cūkgaļas produktu importu pieaugošos apjomos. Pārbaudē VITAB konstatēja, ka pārbaudāmās preces imports Latvijas ter torijā ir palielinājies no 4410,445 tonnām 1999. gadā līdz 13246,694 tonnām 2001. gadā jeb pieaudzis par 200,35%. 2002. gadā no janvāra līdz oktobrim pārbaudāmās preces imports no 2001. gada kopējā importa apjoma sastāda 144,79%, t.i., ir par 44,79% lielāks nekā 2001. gadā kopā. VITAB arī konstatēja, pārbaudes periodā importa pieauguma dēļ vietējie ražotāji cieta zaudējumus, straujā cūkgaļas iepirkuma cenu pazeminājuma dēļ. Importēto dzīvo cūku cenas ir būtiski zemākas par vietējo cūkgaļas ražotāju nosaukto vēlamo cūkgaļas realizācijas cenu, līdz ar to vietējiem cūkgaļas ražotājiem nav iespējas paaugstināt savas produkcijas cenas, lai spētu konkurēt ar lēto importa produkciju. Vietējās cūkgaļas iepirkuma cenas ir noslīdējušas zemāk par ražošanas pašizmaksu, tā rezultātā vietējie cūkgaļas ražotāji cieš zaudējumus un nav spējīgi noturēties cūkgaļas tirgū. Šādā situācijā nav iespējams samazināt cūkgaļas ražošanas pašizmaksu, jo nav līdzekļu ieguldījumu veikšanai fermu rekonstrukcijai un modernizācijai. Lai novērstu vietējiem cūkgaļas ražotājiem nodarītos zaudējumus, VITAB konstatēja, ka ir nepieciešams ieviest iekšējā tirgus aizsardzības pasākumus. |
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekta Par aizsardzības pasākumiem attiecībā pret cūku un cūkgaļas importu mērķis ir aizsargāt cūkgaļas iekšējo tirgu pret pieaugošā importa negatīvo ietekmi uz vietējo cūkgaļas ražošanu. Likumprojektā tiek noteiktas papildus muitas nodevas dzīvu cūku importam un muitas tarifu kvotas cūkgaļas un cūku subproduktu importam Latvijas Republikā un šo muitas tarifu kvotu administrēšanas kārtība. Tāpat tiek noteikts iekšējā tirgus aizsardzības pasākumu piemērošanas periods un to liberalizēšanas grafiks. |
3. Cita informācija | Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi
|
Ieviešot iekšējā tirgus aizsardzības pasākumus, tiks novērsta importētās produkcijas negatīvā ietekme uz vietējo cūkgaļas ražošanu. Situācijas uzlabošana vietējā cūkgaļas nozarē tiks panākta, palielinot Latvijā importētas cūkgaļas cenu un ierobežojot cūku subproduktu daudzumu, līdz ar to palielināsies vietējās cūkgaļas cena un pieprasījums pēc Latvijā saražotajām dzīvajām cūkām. Cūkgaļas realizācijas cenu palielināšanās rezultātā vietējie cūkgaļas ražotāji gūs pietiekami lielu peļņu, lai varētu veikt ieguldījumus cūkkopības nozares attīstībā, palielinot nobarojamo cūku skaitu un izkopjot ciltsdarbu, tādējādi apmierinot augošo pieprasījumu pēc kvalitatīvas cūkgaļas Latvijā. Tiks saglabātas līdzšinējās un radītas jaunas darbavietas cūkkopības nozarē, kā arī ar cūkkopības nozari saistītajos uzņēmumos, samazināsies jau tā lielais bezdarbs lauku reģionos. Cūkgaļas iepirkuma cenas tiks palielinātas līdz vēlamās cenas līmenim, kas ļaus segt ražošanas izmaksas un nodrošināt līdzekļus cūkkopības nozares attīstībai. Cūkgaļas realizācijas cenu kāpuma rezultātā palielināsies arī no cūkgaļas saražoto gatavo produktu cenas, taču tās nevarētu būt augstākas par 2001.gada līmeni. Iekšējā tirgus aizsardzības pasākumu ieviešanas rezultātā paredzams, ka paaugstināsies Latvijas Republikā importētās cūkgaļas cenas. Cenu kāpums varētu izraisīt importa apjomu samazināšanos. Novēršot vietējiem cūkgaļas ražotājiem radītos zaudējumus, tiks radīta iespēja ražot augstākas kvalitātes cūkgaļu ar zemāku ražošanas pašizmaksu. Līdz ar to uzlabosies vietējo ražotāju konkurētspēja ar importēto cūkgaļu. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu
|
Likumprojekts ietekmēs Latvijas cūku audzētājus un gatavo gaļas produktu ražotājus, kuri ražošanā izmanto cūkgaļu un cūku subproduktus, un cūkgaļas importētājus. Likumprojekta ietekmētā nozare ir Gaļas izstrādājumu un konservu ražošana. |
3. Sociālo seku izvērtējums
|
Likumprojekta ietekme uz iedzīvotāju dzīves līmeni būs netieša. Aizsardzības pasākumu ieviešanas rezultātā varētu paaugstināties no cūkgaļas un cūku subproduktiem ražoto galaproduktu cenas. Cūkkopības nozarē, galvenokārt lauku reģionos, un ar to saistītajās nozarēs saglabāsies līdzšinējās darbavietas un, uzlabojoties situācijai nozarē un palielinoties ražošanas apjomiem, tiktu nodrošinātas jaunas darbavietas. Palielinoties ienākumiem, darba devējiem būs iespējas palielināt darba algas strādājošajiem. Fermu modernizācijas rezultātā uzlabosies darba apstākļi līdzšinējiem darbiniekiem. |
4. Ietekme uz vidi | Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija | Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||
(tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
Budžeta ieņēmumi palielināsies atbilstoši noteiktajai muitas nodevai. Precīzi budžeta ieņēmumus noteikt nav iespējams, jo nav zināms cūkgaļas un cūku subproduktu importa apjomu lielums. |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos | Budžeta izdevumi nav paredzēti. | ||||||||
3. Finansiālā ietekme
|
Paredzams, ka finansiālā ietekme būs pozitīva, taču tās lielums nav konkrēti prognozējams. |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai | Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. | ||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins | Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. | ||||||||
6. Cita informācija | Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Tiks izstrādāti MK noteikumi, ar mērķi noteikt muitas
tarifu kvotu administrēšanas sistēmu, atrunājot kvotu sadales, importa licences
izsniegšanas un izmantošanas kārtību. MK noteikumus izstrādās Zemkopības ministrija 1 mēneša laikā. |
2. Cita informācija | Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību | Latvijas saistības ar Eiropas Savienību regulē Eiropas līgums par asociācijas izveidošanu starp Eiropas Kopienām un to Dalībvalstīm, no vienas puses, un Latvijas Republiku, no otras puses. Saistošās procedūras ir noteiktas 30. un 33. pantā, kas ir arī ievērotas. Pēc VITAB lēmuma pieņemšanas Eiropas Savienība iesniedza Latvijai notu, kurā lūdza saglabāt saskaņā ar Eiropas līgumu Eiropas Savienībai paredzēto cūkgaļas un cūku subproduktu importa preferenciālo kvotu. Izstrādājot likumprojektu ir ņemtas vērā šīs ES prasības un VITAB sākotnējais priekšlikums ir attiecīgi pārstrādāts, ievērojot iekšējā tirgus aizsardzības likumdošanā paredzēto nediskriminācijas principu, nosakot visām eksportētājvalstīm proporcionālas tarifu kvotas. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām
|
Latvijai ir saistības pret Pasaules tirdzniecības organizāciju. Normatīvā akta jomu regulē 1994. gada Līguma par vispārējo vienošanos par tarifiem un tirdzniecību 19. pants, kā arī Pasaules tirdzniecības organizācijas Vienošanās par iekšējā tirgus aizsardzības pasākumiem. Procedūras, kuras ir ietvertas minētajos tiesību aktos, Latvija ir pilnībā ievērojusi un notificējusi PTO. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem
|
Latvijas noslēgtie tirdzniecības līgumi ar citām valstīm paredz iekšējā tirgus aizsardzību pret importu pieaugošos apjomos. Normatīvā akta projekts nav pretrunā ar šiem līgumiem. Pirms normatīvā akta pieņemšanas ir noturētas konsultācijas ar Igauniju, Lietuvu un Poliju. Citi tirdzniecības partneri konsultācijas nav pieprasījuši. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju | Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. | ||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. | |||
5. Cita informācija | Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas | Konsultācijas ir notikušas pēc pieprasījuma ar Latvijas Cūku audzētāju asociāciju un lielāko gaļas pārstrādātāju uzņēmumu grupu (A/S Rīgas Miesnieks, SIA Trials, SIA Lido, z/s Lankalni, SIA Ardeks, SIA Saldus GK, SIA Forevers, SIA BLC, SIA Grāvendāle). |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) | Likumprojektā pēc gaļas pārstrādes uzņēmumu priekšlikuma tiek noteiktas tarifu kvotas cūkgaļas importam, kvotās atsevišķi izdalot atdzesēto un saldēto cūkgaļu. Latvijas Cūku audzētāju asociācija atbalsta likumprojekta pieņemšanu. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis | Sabiedrības informēšanas pasākumi notikuši caur informācijas sniegšanu ziņu aģentūrās, presē u.c. masu medijos. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem | Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav paredzētas. |
5. Cita informācija | Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas | Normatīvā akta izpildi veiks Zemkopības ministrija esošo funkciju ietvaros. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu
|
Sabiedrība par VITAB lēmuma nr. 03/2003 Lēmums par pārskata par iekšējā tirgus aizsardzības pārbaudes lietas pret cūku un atsevišķu cūkgaļas produktu importu pieaugošos apjomos rezultātiem apstiprināšanu pieņemšanu tika informēta ar publikāciju Latvijas Republikas oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis 2003.gada 21.februārī, nr. 29(2794). Par likuma Par aizsardzības pasākumiem attiecībā pret cūku un cūkgaļas importu pieņemšanu sabiedrība tiks informēta ar publikāciju laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo | Likumdošana neparedz tiesību aizsardzību tiesas ceļā. |
4. Cita informācija | Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Ekonomikas ministra vietā-
finansu ministrs V.Dombrovskis