Rīgā
06.05.2003.
LATVIJAS REPUBLIKAS
SAEIMAS PREZIDIJAM
Saeimas deputāti iesniedz izskatīšanai Saeimā likumprojektu Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2003.gadam.
Pielikumā:
Likumprojekts Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2003.gadam. uz trijām lapām;
Likumprojekta Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2003.gadam. anotācija uz četrām lapām;
Likumprojekts
Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2003.gadam
Izdarīt likumā Par valsts budžetu 2003.gadam šādus grozījumus:
1. Izteikt 1. un 2.pantu šādā redakcijā:
1.pants. Apstiprināt valsts budžetu 2003.gadam ieņēmumos 1 672 935 716 latu apmērā saskaņā ar 1. un 2.pielikumu.
2.pants. Apstiprināt valsts budžetu 2003.gadam izdevumos 1 831 976 632 latu apmērā un tīrajos aizdevumos 18 463 084 latu apmērā saskaņā ar 1., 3., 4. un 5.pielikumu.
2. Papildināt likumu ar 29.pantu šādā redakcijā:
29.pants. Paredzēt Izglītības un zinātnes ministrijai valsts pamatbudžeta programmai Pedagogu darba samaksas reforma izdevumus 4 618 353 latu apmērā pedagogu atalgojumiem un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām. Ministru kabineta noteikumi reglamentē izdevumu sadalījumu pa programmām un apakšprogrammām.
3. Izteikt 1.pielikuma atsevišķas pozīcijas šādā redakcijā:
Likuma Par valsts budcetu 2003.gadam
1.pielikums
Valsts konsolidētais budžets 2003.gadam
|
|
Ls |
A.1. |
Valsts budžeta ieņēmumi (B.1. + C.1.) |
1 672 935 716 |
Valsts pamatbudžeta ieņēmumi (bruto) |
939 033 188 |
|
Nodokļu ieņēmumi |
662 851 969 |
|
- Netiešie nodokļi |
558 051 969 |
|
Pievienotās vērtības nodoklis |
419 097 825 |
|
B.1. |
Valsts pamatbudžeta ieņēmumi (neto) |
937 033 188 |
A.2. |
Valsts budceta izdevumi (A.2.1.+A.2.2.+A.2.3.) |
1 831 976 632 |
A.2.1. |
Valsts budžeta uzturēšanas izdevumi (B.2.1.+C.2.1.) |
1 686 817 675 |
Valsts budžeta izdevumi, ieskaitot tīros aizdevumus (A.2.+A.4.) |
1 850 439 716 |
|
Valsts pamatbudceta izdevumi (bruto) |
1 092 501 782 |
|
mīnus transferts valsts speciālajam budžetam |
94 374 482 |
|
B.2. |
Valsts pamatbudceta izdevumi (neto) |
998 127 300 |
Valsts pamatbudžeta uzturēšanas izdevumi (bruto) |
979 876 635 |
|
mīnus transferts valsts speciālajam budžetam |
93 748 182 |
|
B.2.1. |
Valsts pamatbudžeta uzturēšanas izdevumi (neto) |
886 128 453 |
4. Izteikt 2.pielikuma atsevišķas pozīcijas šādā redakcijā:
Likuma Par valsts budžetu 2003.gadam
2.pielikums
Valsts budžeta ieņēmumi
I. Valsts pamatbudžeta ieņēmumi
Ieņēmumu avots |
Ls |
VALSTS PAMATBUDŽETA IEŅĒMUMI |
939 033 188 |
NODOKĻU IEŅĒMUMI |
662 851 969 |
Netiešie nodokļi |
558 051 969 |
Pievienotās vērtības nodoklis |
419 097 825 |
5. Izteikt 3.pielikuma atsevišķas pozīcijas šādā redakcijā:
Likuma Par valsts budcetu 2003.gadam
3.pielikums
Valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta kopsavilkums
Nosaukums |
Ls |
Valsts pamatbudcets |
|
Ieņēmumi kopā |
939 033 188 |
Resursi izdevumu segšanai |
1 093 972 962 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
925 882 350 |
Izdevumi kopā |
1 092 501 782 |
Uzturēšanas izdevumi |
979 876 635 |
|
|
15 Izglītības un zinātnes ministrija |
|
Valsts pamatbudcets |
|
Resursi izdevumu segšanai |
98 274 025 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
67 443 257 |
Izdevumi kopā |
98 283 174 |
Uzturēšanas izdevumi |
94 384 463 |
6. Izteikt 4.pielikuma atsevišķas pozīcijas šādā redakcijā:
Likuma Par valsts budcetu 2003.gadam
4.pielikums
Valsts pamatbudžeta ieņēmumu un izdevumu atšifrējums pa programmām un apakšprogrammām
Programmas, apakšprogrammas kods |
Funkciju klasifikācijas kods |
Ls |
|
Ieņēmumi kopā |
939 033 188 |
||
Resursi izdevumu segšanai |
1 093 972 962 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
925 882 350 |
||
Izdevumi kopā |
1 092 501 782 |
||
Uzturēšanas izdevumi |
979 876 635 |
||
Kārtējie izdevumi |
505 680 180 |
||
tai skaitā atalgojumi |
234 373 510 |
||
|
|||
15. Izglītības un zinātnes ministrija |
|
||
Resursi izdevumu segšanai |
98 274 025 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
67 443 257 |
||
Izdevumi kopā |
98 283 174 |
||
Uzturēšanas izdevumi |
94 384 463 |
||
Kārtējie izdevumi |
72 027 059 |
||
tai skaitā atalgojumi |
36 572 252 |
||
21.00.00 |
04.000 |
Pedagogu darba samaksas reforma |
|
Resursi izdevumu segšanai |
4 618 353 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
4 618 353 |
||
Izdevumi kopā |
4 618 353 |
||
Uzturēšanas izdevumi |
4 618 353 |
||
Kārtējie izdevumi |
4 618 353 |
||
tai skaitā atalgojumi |
3 721 777 |
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2003. gadam
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Šobrīd vidējā pedagogu darba samaksa, kas ir zemāka par tautsaimniecībā nodarbināto vidējo darba samaksu, neveicina jauno pedagogu ienākšanu skolās. 2002. gada 3. septembrī Ministru Kabineta sēdē tika akceptēta pedagogu (izņemot augstākās izglītības pedagogu un pirmsskolas izglītības pedagogu, kas nav nodarbināti piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācībā) darba samaksas paaugstināšanas precizētais grafiks. Saskaņā ar pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafiku Finanšu ministrijai bija jāparedz 2003. gada valsts budžetā 23 432 369 latus (ar 2003. gada 1. janvāri) un 4 618 353 latus (ar 2003. gada 1. septembri) attiecīgā sadalījumā Izglītības un zinātnes ministrijas, Zemkopības ministrijas, Kultūras ministrijas un Labklājības ministrijas budžetā un mērķdotācijām pašvaldībām. Precizētais Pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafiks paredz, ka ar 2003. gada 1. septembri ir jāpaaugstina pedagogu darba samaksa par 15 latiem un izglītības iestāžu vadītāju algas likmes paaugstinājumam ir jābūt vidēji par 29 latiem. Līdz ar to 2003. gada budžetā bija jāparedz 4 618 353. Likumā Par valsts budžetu 2003. gadam šādi līdzekļi nav paredzēti. Izglītības attīstības koncepcijas 2002. 2005. gadam punkts 5.2.6.2. paredz, ka no 2003. gada 1. septembra ir jānodrošina pedagogam ar zemāko profesionālo kvalifikāciju darba samaksu, kas nav zemāka par divām minimālajām mēnešalgām par pedagoģisko likmi. |
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Likums Par valsts budžetu 2003. gadam neparedz līdzekļus pedagogu darba samaksas reformas posmam, kam jāstājas spēkā ar 2003. gada 1. septembri. Likumprojekts Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2003. gadam paredz, Ministru kabineta 2002. gada 3. septembra sēdes atbalstīto Precizēto Pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafika izpildi. |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta ietekme uz iedzīvotāju dzīves līmeni būs tieša. Līdz ar pedagogu ienākumu palielināšanos būtiski pieaugs ievērojamas sabiedrības daļas labklājības un pirktspējas līmenis, no kā iegūs visa valsts tautsaimniecība. Pedagogu darba samaksas pieaugums ir viens no pamatiem jaunu pedagogu ienākšanai skolā. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
|
|
Rādītāji |
Kārtējais gads |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
2003. gada valsts budžetā papildus pēc likumprojekta īstenošanas nepieciešami 4 618 353 lati. |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Atbilstības izvērtējuma tabula
|
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst, neatbilst) |
Komentāri |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar.
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas ir notikušas LIZDA, LIVA un LIF. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta grozījumu nepieciešamību.. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis? |
Sabiedrība ir informēta par Ministra kabineta akceptēto Precizēto Pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafiku. Sabiedrība gaida pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafika izpildi. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Papildus nodrošinājums nav nepieciešams |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts Latvijas Vēstnesī. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo
|
Normatīvos aktos noteiktajā vispārējā kārtībā. |
4. Cita informācija |