Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Aizstāt 147.pantā vārdus "valsts tehnisko" ar vārdu "nacionālo".
2. Papildināt kodeksu ar 149.3 pantu šādā redakcijā:
"149.3 pants. Telekomunikāciju pakalpojuma līguma neslēgšana vai normatīvajos aktos noteiktās informācijas neietveršana telekomunikāciju pakalpojuma līgumā
Par telekomunikāciju pakalpojuma līguma neslēgšanu ar abonentu vai normatīvajos aktos noteiktās informācijas neietveršanu telekomunikāciju pakalpojuma līgumā ar abonentu
uzliek naudas sodu juridiskajām personām līdz divsimt piecdesmit latiem."
3. Papildināt kodeksu ar divpadsmito "d" nodaļu šādā redakcijā:
"Divpadsmitā "d" nodaļa
Administratīvie pārkāpumi valsts regulējamo
sabiedrisko pakalpojumu jomā
166.34 pants. Valsts regulējamo sabiedrisko pakalpojumu sniegšana bez sabiedrisko pakalpojumu licences vai sabiedrisko pakalpojumu licencē noteikto nosacījumu pārkāpšana vai neievērošana
Par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu valsts regulējamās nozarēs bez sabiedrisko pakalpojumu licences vai par sabiedrisko pakalpojumu licencē noteikto nosacījumu pārkāpšanu vai neievērošanu
uzliek naudas sodu juridiskajām personām no piecdesmit līdz piectūkstoš latiem.
Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda piemērošanas,
uzliek naudas sodu juridiskajām personām no piecdesmit līdz desmittūkstoš latiem.
166.35 pants. Informācijas nesniegšana vai nepatiesas informācijas sniegšana Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai, vai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas likumīgo lēmumu nepildīšana
Par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju valsts regulējamās nozarēs rīcībā esošās informācijas nesniegšanu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai pēc tās pieprasījuma Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vai normatīvajos aktos noteiktajā termiņā vai nepatiesu ziņu sniegšanu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai, vai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas likumīgo lēmumu nepildīšanu
uzliek naudas sodu uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) vai kapitālsabiedrību vadītājiem vai atbildīgajām amatpersonām līdz trīssimt latiem, juridiskajām personām no piecdesmit līdz desmittūkstoš latiem."
4. Papildināt kodeksu ar 215.9 pantu šādā redakcijā:
"215.9 pants. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija izskata šā kodeksa 149.3, 166.6, 166.34 un 166.35 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas.
Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus līdz desmittūkstoš latiem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vārdā ir tiesīga Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padome."
Ekonomikas ministra vietā
finanšu ministrs
V.Dombrovskis
Likumprojektam Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
|
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss (turpmāk LAPK) pašreiz neparedz administratīvo atbildību par likuma Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem (turpmāk Likums) un nozaru speciālo normatīvo aktu pārkāpumiem, lai gan Likuma 10.panta ceturtā daļa paredz tiesības Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk komisija) priekšsēdētājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai sastādīt sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam administratīvo pārkāpumu protokolu, kas tiktu izskatīts likumā noteiktajā kārtībā. Bez tam Likuma Pārejas noteikumu 7.punktā ir noteikts, ka šā Likuma 10.panta ceturtā daļa stājas spēkā pēc tam, kad izdarīti attiecīgi grozījumi LAPK. Likums nosaka, ka komisija uzrauga, lai sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā šajās nozarēs tiktu ievērots Likums un valsts regulējamo nozaru speciālie normatīvie akti. Komisija arī uzrauga licences nosacījumu izpildi un sabiedrisko pakalpojumu atbilstību licences nosacījumiem. Lai paaugstinātu komisijas darbības efektivitāti un nodrošinātu normatīvo aktu un licenču nosacījumu ievērošanu valsts regulējamo sabiedrisko pakalpojumu nozarēs, kā arī lai nodrošinātu iepriekš minēto komisijas funkciju izpildi, ir nepieciešami grozījumi LAPK. Pašlaik LAPK neparedz administratīvo atbildību par pārkāpumiem telekomunikāciju uzņēmumu un abonentu savstarpējās attiecībās, kuras tiek reglamentētas ar likumu Par telekomunikācijām. Likuma Par telekomunikācijām 23.pants reglamentē telekomunikāciju pakalpojuma līguma būtiskās sastāvdaļas, nosakot informāciju, kas jāietver telekomunikāciju pakalpojuma līgumā, nodrošinot pakalpojuma sniegšanas atbilstību noslēgtajam līgumam. Tādēļ LAPK ir jāparedz administratīvā atbildība par minēto nosacījumu pārkāpumu. LAPK spēkā esošajā redakcijā ir konstatētas pretrunas starp LAPK 147.pantu un citiem normatīvajiem aktiem. LAPK 147. pants paredz administratīvo atbildību par radio vai televīzijas (arī kabeļtelevīzijas) programmu izplatīšanai noteikto valsts tehnisko standartu vai normatīvu pārkāpšanu. Termins valsts tehniskais standarts tiek izmantots arī likumā Par radio un televīziju, bet saskaņā likuma Par telekomunikācijām 37.pantu un Standartizācijas likuma 12.pantu standartizācija, tai skaitā arī telekomunikāciju nozarē, tiek veikta saskaņā ar Latvijas nacionālajiem standartiem. Līdz ar to rodas terminoloģiskas pretrunas, kas ietekmē LAPK normu piemērošanu. |
|||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Paredzētie grozījumi ļaus administratīvi sodīt sabiedrisko pakalpojumu sniedzējus valsts regulējamās nozarēs par likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem, valsts regulējamo sabiedrisko pakalpojumu nozaru speciālajos likumos un likumiem pakārtotajos normatīvajos aktos noteikto prasību neievērošanu, kā arī novērš terminoloģiskās atšķirības starp spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem (likums Par telekomunikācijām, Standartizācijas likums u.c.) un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu. Maksimālais administratīvais sods juridiskajām personām tiek noteikts 10 000 latu apmērā par 166.34. un 166.35.panta pārkāpšanu. |
|||||||||
3. Cita informācija |
||||||||||
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, veicot likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem un valsts regulējamo nozaru speciālajos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas, spēs efektīvāk uzraudzīt normatīvo aktu izpildi, nodrošinot iespēju lietotājiem saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus valsts regulējamos sabiedriskos pakalpojumus. kā arī veicinot sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju attīstību atbilstoši normatīvo aktu prasībām. |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojektā paredzētie administratīvie sodi veiks preventīvu funkciju attiecībā uz sabiedrisko pakalpojumu saņēmējiem. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||
5. Cita informācija |
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||
(tūkst.latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos Izmaiņas budžeta ieņēmumos nav aprēķināmas |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos Izmaiņas budžeta izdevumos nav paredzētas |
||||||||||
3. Finansiālā ietekme Finansiālā ietekme nav aprēķināma |
||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai nav paredzēti |
|||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Nav aprēķināms |
|||||||||
6. Cita informācija:
|
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav nepieciešams papildus izdot normatīvos aktus |
|||||||||
2. Cita informācija |
||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||
|
Likumprojekts nav saistīts ar Eiropas Savienības tiesību aktiem. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējuma 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktorīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst, neatbilst) |
Komentāri |
|||||||
5. Cita informācija |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
|||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta izstrādes laikā notikušas konsultācijas ar administratīvo tiesību speciālisti, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas Konsultatīvās padomes locekli Jautrīti Briedi. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Nav nepieciešams radīt jaunas institūcijas |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvā akta projekta publikācija Ekonomikas ministrijas un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas mājas lapā, kā arī Ministru kabineta mājas lapā pēc tā izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē. Publikācija Latvijas Vēstnesī pēc likumprojekta pieņemšanas. |
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvos aktos noteiktajā vispārējā kārtībā |
|||||||||
4. Cita informācija |
Ministrs J.Lujāns
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
K.Gerhards |
M.Līdumniece |
V.Zvejs |
J.Bunkšs |
23.04.2003. 11:00
944
A.Osīte
7097226, agnese.osite@sprk.gov.lv
Atbildīgā amatpersona:
J.Bunkšs
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas
komisijas izpilddirektora p.i.
Tel.nr. 7097210, Faksa nr. 7097277