Likumprojekts
Grozījums likumā "Par Eiropas pamatkonvenciju par teritoriālo kopienu vai pārvaldes institūciju pārrobežu sadarbību un tās papildprotokolu"
Izdarīt likumā "Par Eiropas pamatkonvenciju par teritoriālo kopienu vai pārvaldes institūciju pārrobežu sadarbību un tās papildprotokolu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.) grozījumu un aizstāt 3.pantā vārdus "Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Pašvaldību lietu pārvalde" ar vārdiem "Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija".
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs
I.Gaters
Likumprojekta Grozījums likumā Par Eiropas pamatkonvenciju par teritoriālo kopienu vai pārvaldes institūciju pārrobežu sadarbību un tās papildprotokolu anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma Par Eiropas pamatkonvenciju par teritoriālo kopienu vai pārvaldes institūciju pārrobežu sadarbību un tās papildprotokolu 3.pantā paredzēts, ka Konvencijas 3.panta 5.punktā minētā institūcija, kas veic pašvaldību darbības likumības pārraudzību Latvijas Republikā, ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Pašvaldību lietu pārvalde. Pamatojoties uz Ministru kabineta (MK) 06.02.2003. rīkojumu Nr.76 Par Pašvaldību lietu pārvaldes reorganizāciju pašvaldību lietu pārvalde tika reorganizēta un iekļauta Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas sastāvā. Savukārt, pamatojoties uz MK 04.02.2003. noteikumu Nr.56 Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas nolikums 4.1.punktu viena no ministrijas funkcijām ir pārraudzīt pašvaldību darbību. Lai likums Par Eiropas pamatkonvenciju par teritoriālo kopienu vai pārvaldes institūciju pārrobežu sadarbību un tās papildprotokolu atbilstu patreiz spēkā esošajai valsts pārvaldes iestāžu kompetencei, nepieciešams veikt grozījumu šajā likumā. |
2.Tiesību akta projekta būtība |
Tiesību akta projekts paredz, ka pašvaldību darbības likumības pārraudzību Latvijas Republikā veic Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija. |
Cita informācija
|
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību
1.Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
3.Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akts šo jomu neskar |
5. Cita informācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
tūkst. Ls
Rādītāji
|
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
*) |
||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
0,0
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
2.Izmaiņas budžeta izdevumos
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
3.Finansiālā ietekme
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
-
|
- |
- |
- |
|
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Kādi normatīvie akti - Likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti |
Normatīvie akti papildus nav jāizdod |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti ( piem. Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u. tml., numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija) |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst / neatbilst) |
Komentāri |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu
1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Tiesību akta projekts saskaņots ar Latvijas Pašvaldību savienību (LPS) |
2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Tiesību akta projektu LPS saskaņojusi bez iebildumiem un priekšlikumiem |
3.Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
4.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
5.Cita informācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde
1.Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses- vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks izveidotas. |
2.Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Par likuma spēkā stāšanos tiks paziņots laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" |
2.Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāra vietnieks |
Juridiskās nodaļas vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
||||
I.Gaters |
J.Ruško |
I.Bergmane |
Z.Dūmiņa |
I.Benga |
31.03.2003. 10:40
632
Iveta Benga
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas
Pašvaldību pārraudzības departamenta
vecākā referente
7505759, fakss 7338063
iveta.benga@raplm.gov.lv