Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Aizstāt 23.panta pirmās daļas 5.punktā vārdus "medību tiesību" ar vārdiem "tiesību medīt".
2. 29.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus "medību tiesību" ar vārdiem "tiesību medīt";
izslēgt ceturto daļu.
3. 80.pantā:
aizstāt nosaukumā un pirmajā daļā vārdu "medību" ar vārdiem "medības reglamentējošo normatīvo aktu";
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"Par medīšanu tādā termiņā, kas neatbilst medības reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajam, par medīšanu bez mednieka apliecības, mednieka sezonas kartes (neattiecas uz dzinējiem), medību atļaujas vai medību šaujamieroča glabāšanas atļaujas, par medīšanu, ja medību atļauja nav aizpildīta vietā, kur limitētais medījamais dzīvnieks nomedīts vai ievainots, par medīšanu aizliegtās vietās, par nelimitēto medījamo dzīvnieku medīšanu bez medību tiesību īpašnieka vai lietotāja rakstiskas piekrišanas, par medīšanu apstākļos, kad dzīvnieki glābjas no dabas katastrofām, par medības reglamentējošajos normatīvajos aktos aizliegtu līdzekļu, medību metožu, rīku vai paņēmienu izmantošanu medībās, par medījamo dzīvnieku turēšanu nebrīvē bez Valsts meža dienesta atļaujas, par zveju aizliegtās vietās saudzēšanas laikā, ar aizliegtiem rīkiem vai paņēmieniem, kā arī par medības reglamentējošo normatīvo aktu un zvejas vai makšķerēšanas noteikumu atkārtotu pārkāpšanu gada laikā (no dienas, kad uzlikts iepriekšējais administratīvais sods par šādu pārkāpumu)
uzliek naudas sodu līdz piecsimt latiem, konfiscējot pārkāpuma priekšmetus un izdarīšanas rīkus, vai atņem tiesības medīt uz laiku līdz trim gadiem, konfiscējot pārkāpuma priekšmetus un izdarīšanas rīkus."
4. Izteikt 80.1 pantu šādā redakcijā:
"80.1 pants. Medību produkcijas pirkšana, pārdošana, pārstrāde, pārvadāšana vai glabāšana bez medību produkcijai atbilstošas medību atļaujas (kopijas)
Par medību produkcijas pirkšanu, pārdošanu, pārstrādi, pārvadāšanu vai glabāšanu bez medību produkcijai atbilstošas medību atļaujas (kopijas)
uzliek naudas sodu līdz divsimt latiem, konfiscējot pie pārkāpēja atrasto nelikumīgi iegūto medību produkciju."
5. Papildināt 233.panta otrās daļas 1.punktu aiz vārda "latiem" ar vārdiem "un atņemt tiesības medīt".
6. 308.panta otrajā daļā:
aizstāt vārdus "medību tiesību" ar vārdiem "tiesību medīt";
aizstāt vārdus "vides aizsardzības valsts inspekciju amatpersonas, kas seko vides aizsardzības prasību ievērošanai un ir norādītas 231.panta otrajā daļā" ar vārdiem "Valsts meža dienesta amatpersonas, kas norādītas 233.panta otrās daļas 1.punktā".
7. Izteikt 310.pantu šādā redakcijā:
"310.pants. Kārtība, kādā izpildāms lēmums par tiesību medīt atņemšanu
Lēmumu par tiesību medīt atņemšanu izpilda, izņemot mednieka apliecību.
Ja persona, kurai atņemtas tiesības medīt, izvairās nodot mednieka apliecību, medību noteikumu ievērošanas valsts uzraudzības iestādes to izņem noteiktā kārtībā."
8. Aizstāt 311.panta pirmajā daļā vārdus "medību tiesības" ar vārdiem "tiesības medīt".
Likums stājas spēkā 2003.gada 1.jūnijā.
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likumprojekts Medību likums neparedz atbildību par likuma, kā arī tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumiem, tādēļ atbildība par minētajiem pārkāpumiem nosakāma Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, to precizējot atbilstoši likumprojektam Medību likums. Saskaņā ar MK 2002.gada 12.marta noteikumu Nr.111 Ministru kabineta kārtības rullis 91.punktu, vienlaicīgi ar likumprojektu Medību likums izskatīšanai Ministru kabinetā sagatavots likumprojekts Grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā. |
|||||||||
2. Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekts Medību likums neparedz atbildību par likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumiem, tādēļ atbildība par tiem paredzēta Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un krimināllikumā. Likumprojekts Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā paredz terminu un institūciju funkciju precizējumus atbilstoši likumprojektam Medību likums. Likumprojektu Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā paredzēts virzīt izskatīšanai vienlaicīgi ar likumprojektu Medību likums. |
|||||||||
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts vienkāršo administratīvās procedūras apkopojot paredzēto administratīvo atbildību par medības reglamentējošo normatīvo aktu pārkāpumiem. |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||
Kādi normatīvie akti - likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus normatīvie akti nav nepieciešami. |
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas ar Latvijas Mednieku asociāciju. |
|||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta. |
|||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Papildus nodrošinājums nav nepieciešams. |
|||||||||
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo. |
Likumdošanā noteiktā kārtībā. |
Zemkopības ministrs M.Roze
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
S.Audzere |
G.Klūga |