Likumprojekts
Grozījumi Dzīvnieku aizsardzības likumā
Izdarīt Dzīvnieku aizsardzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 2.nr.; 2002, 2.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2002, 189.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā vārdus "Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Vides ministrija" (attiecīgā locījumā).
2. Izteikt 27.pantu šādā redakcijā:
"27.pants. Savvaļas medījamo dzīvnieku sagūstīt un turēt nebrīvē ir atļauts, ja saņemta attiecīga Valsts meža dienesta atļauja, bet savvaļas nemedījamo dzīvnieku sagūstīt un turēt nebrīvē ir atļauts, ja saņemta Dabas aizsardzības pārvaldes atļauja."
Likums stājas spēkā 2003.gada 1.jūnijā.
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta Grozījums Dzīvnieku aizsardzības likumā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Dzīvnieku aizsardzības likuma 27.pantā paredzēts, ka savvaļas dzīvnieku sagūstīt un turēt nebrīvē ir atļauts, ja saņemta attiecīga Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas atļauja. Likumprojekta Medību likums 11.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka nemedījamos savvaļas dzīvniekus drīkst iegūt, medīt vai turēt nebrīvē ar Dabas aizsardzības pārvaldes ikreizēju atļauju. Lai novērstu minēto pretrunu, nepieciešams precizēt normu Dzīvnieku aizsardzības likumā. Dabas aizsardzības pārvalde ir izveidota saskaņā ar likuma Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām 25.pana sesto daļu, lai nodrošinātu ar dabas aizsardzību saistīto normatīvo aktu efektīvu izpildi, un lai veicinātu vienotas dabas aizsardzības un dabas resursu izmantošanas politikas realizēšanu. |
||||||||
2. Tiesību akta projekta būtība |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2002.gada 12.marta noteikumu Nr.111 Ministru kabineta kārtības rullis 91.punktu vienlaicīgi ar Ministru kabineta noteikumu projektu Dzīvnieku izcelsmes produktu ieguvei vai sugas selekcijai izmantojamo savvaļas dzīvnieku turēšanas kārtība iežogotās platībās izskatīšanai Ministru kabinetā sagatavots likumprojekts Grozījums Dzīvnieku aizsardzības likumā. |
||||||||
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Ar likuma grozījumu precizēta norma Dzīvnieku aizsardzības likumā tiek sakārtota ar likumu saistītā uzņēmējdarbības vide un administratīvās procedūras. |
||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||
Kādi normatīvie akti - likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildu normatīvie akti nav nepieciešami. |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|||||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
|||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Papildus nodrošinājums nav nepieciešams. |
||||||||
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo. |
Likumdošanā noteiktā kārtībā. |
Zemkopības ministrs M.Roze
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
S.Audzere |
G.Klūga |