Likumprojekts
Grozījums likumā
"Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju"
Izdarīt likumā "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 20.nr.; 1997, 10.nr.; 1998, 2., 7., 23.nr.; 2000, 13.nr.; 2001, 2., 12.nr.; 2002, 16.nr.) grozījumu un izteikt pārejas noteikumu 15.punktu šādā redakcijā:
"15. Šajā likumā noteiktās Privatizācijas aģentūras funkcijas Ministru kabinets ar rīkojumu ir tiesīgs nodot citām institūcijām."
Likumprojekta
Grozījums likumā
Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Likuma Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju Pārejas noteikumu 15.punktā paredzēts, ka šajā likumā minētās Privatizācijas aģentūras funkcijas Ministru kabinets nodod citai institūcijai pēc Privatizācijas aģentūras likvidācijas uzsākšanas (saskaņā ar 05.06.2001. spēkā stājušos likumu). Minētā tiesību norma ir pretrunā ar likuma Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju Pārejas noteikumu 6.punktā noteikto, kas paredz, ka Ministru kabinets rīkojumu par Privatizācijas aģentūras likvidāciju var izdot tikai pēc Privatizācijas aģentūras funkciju nodošanas citām institūcijām (saskaņā ar 05.03.2002. spēkā stājušos likumu). Privatizācijas aģentūra pilda likvidējamo maksātnespējīgo valsts uzņēmumu (statūtsabiedrību) administratora funkciju, kā arī kreditoru sapulces funkciju šajos uzņēmumos. Tā kā valsts aģentūrai Maksātnespējas administrācija ir pienākums uzraudzīt maksātnespējas administratoru darbību, tad administratora funkcijas, ko pilda Privatizācijas aģentūra, nevar nodot valsts aģentūrai Maksātnespējas administrācija. |
||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekta mērķis ir novērst pretrunu starp tiesību normām. Likumprojekts paredz izteikt jaunā redakcijā likuma Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju Pārejas noteikumu 15.punktu. |
||||||
3. Cita informācija |
Kreditoru sapulces funkciju Privatizācijas aģentūra pilda, veicot maksātnespējīgo valsts uzņēmumu (statūtsabiedrību) privatizāciju ar likvidācijas metodi, tāpēc kreditoru sapulces funkcija ir nododama valsts institūcijai, kas pārņems privatizācijas noteikumu izpildes kontroli. |
||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||
3. Sociālo seku izvērtējums
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||
4. Ietekme uz vidi
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||
5. Cita informācija |
|
||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
3. Finansiālā ietekme
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
6. Cita informācija |
|
|
|
|
|
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. 2. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
||||||||||||
2. Cita informācija |
|
||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
|
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
5. Cita informācija |
|
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
|
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informācija par Privatizācijas aģentūras likvidāciju ir publicēta masu saziņas līdzekļos. Sabiedriskās domas pētījumi nav veikti. |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||||
5. Cita informācija |
|
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts neparedz jaunu valsts institūciju radīšanu. |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā. |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||
4. Cita informācija |
|
Ekonomikas ministrs J.Lujāns
28.01.2003. 10:56
858
A.Bernāns
7013153, aivars.bernans@em.gov.lv
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
K.Gerhards |
M.Līdumniece |
V.Zvejs |
A.Bernāns |
Ekonomikas ministrs
J.Lujāns