Likumprojekts
Grozījums likumā
"Par Hāgas konvenciju par bērnu aizsardzību un
sadarbību starpvalstu adopcijas jautājumos"
Izdarīt likumā "Par Hāgas konvenciju par bērnu aizsardzību un sadarbību starpvalstu adopcijas jautājumos" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 23.nr.) šādu grozījumu:
Aizstāt 2.pantā vārdus "Tieslietu ministrija" ar vārdiem "Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariāts".
Likumprojekta
Grozījums likumā Par Hāgas konvenciju par bērnu aizsardzību un sadarbību starpvalstu adopcijas jautājumos
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma Par Hāgas konvenciju par bērnu aizsardzību un sadarbību starpvalstu adopcijas jautājumos 2.pants nosaka, ka centrālā iestāde Konvencijas izpildei Latvijas Republikā ir Tieslietu ministrija. 2003.gada 13.februārī Ministru kabinets pieņēma rīkojumu Nr.102 "Par amata vietu un nepieciešamā finansējuma nodošanu Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariātam" (Ministru kabineta sēdes protokols Nr.8, 45.§). Saskaņā ar minētā rīkojuma 1.punktu nolūkā nodrošināt bāriņtiesu (pagasttiesu) darba metodisko vadību, atbilstoši Bērnu tiesību aizsardzības likuma 65.panta pirmās daļas 8.punktā noteiktajai kompetencei, ar 2003.gada 1.martu Tieslietu ministrija nodos 4 amata vietas un nepieciešamo finansējumu LVL 22 355 apmērā no Tieslietu ministrijas pamatbudžeta programmas Centrālais aparāts Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariātam. Līdz ar to bāriņtiesu (pagasttiesu) uzraudzību un metodisko vadību adopcijas jautājumos turpmāk īstenos Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariāts. Ņemot vērā minēto, ir nepieciešams izdarīt grozījumu likumā Par Hāgas konvenciju par bērnu aizsardzību un sadarbību starpvalstu adopcijas jautājumos. |
||||||||||
2. Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir atbilstoši spēkā esošajām tiesību aktu normām noteikt centrālo iestādi minētās konvencijas izpildei Latvijas Republikā. |
||||||||||
3. Cita informācija |
Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās kompetence ir noteikta 2002.gada 3.decembra Ministru kabineta noteikumos Nr.525 Noteikumi par īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās kompetenci un 2002.gada 27.decembrī Latvijas Republikas Satversmes 81.panta kārtībā izdotajos Ministru kabineta noteikumos Nr.559 Grozījumi Bērnu tiesību aizsardzības likumā. Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariāta kompetence ir noteikta Ministru kabineta 2003.gada 4.februāra noteikumos Nr.57 Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariāta nolikums. |
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Cita informācija |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkt. Ls) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
3.Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
4.Prognozējošie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav nepieciešami. |
||||||||||
2. Cita informācija |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais aktas un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||||
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
5. Cita informācija |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||||
1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||
4.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
5. Cita informācija |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||
1.Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpildei nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas vai paplašināt esošo institūciju funkcijas. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Ar oficiālā laikraksta ''Latvijas Vēstnesis'' un Normatīvo aktu informācijas sistēmas (NAIS) starpniecību. |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likums neierobežo indivīda tiesības. |
||||||||||
4. Cita informācija |
14.02.2003. 11:45
H.Kaņepe, 7315700
fakss 7314914, 7315755
e-pasts: helena@vbtac.lv
Īpašu uzdevumu ministrs bērnu un ģimenes lietās |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona/ Juridiskā departamenta juriskonsulte |
A.Baštiks |
I.Kacoka |
H.Kaņepe |