Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

1. Papildināt kodeksu ar četrpadsmito "h" nodaļu šādā redakcijā:

"Četrpadsmitā "h" nodaļa

Administratīvie pārkāpumi sportā

201.56 pants. Dopinga kontroles kārtības pārkāpšana

Par noteiktās dopinga kontroles kārtības pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu fiziskajai personai no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, bet amatpersonai – no simt līdz divsimt piecdesmit latiem.

201.57 pants. Izvairīšanās no dopinga kontroles

Par izvairīšanos no noteiktā kārtībā izdarāmās dopinga kontroles –

izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajai personai līdz divsimt piecdesmit latiem.

201.58 pants. Atteikums veikt dopinga kontroli

Par atteikumu veikt noteiktā kārtībā izdarāmo dopinga kontroli –

uzliek naudas sodu amatpersonai no simt līdz divsimt piecdesmit latiem.

201.59 pants. Ziņu nesniegana par dopinga vielu lietoanu vai dopinga metocu izmantoanu

Par tādu ziņu nesniegšanu, kas saistītas ar dopinga vielu lietoanu vai dopinga metocu izmantošanu, vai par nepatiesu ziņu sniegšanu –

uzliek naudas sodu fiziskajai personai no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, bet amatpersonai – no simt līdz divsimt piecdesmit latiem."

2. Aizstāt 236.9 panta pirmajā daļā vārdu un skaitļus "un 201.55" ar vārdu un skaitļiem "201.55, 201.56, 201.57, 201.58 un 201.59".

 

 

 

 

LIKUMPROJEKTA

“Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”

 

ANOTĀCIJA

I. Kādēļ likums ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Dopinga līdzekļu un metožu lietošana un tās skaita pieaugums visu sporta veidu sportistu vidū izraisa negatīvu ietekmi uz sporta dalībnieku veselību un sporta nākotni.

2002. gada 4.septembrī ar Ministru kabineta rīkojumu Nr. 493 “Par Eiropas Padomes Antidopinga konvencijas Nr. 135 ieviešanas koncepciju” tika akceptēta minētā koncepcija, kas norāda nepieciešamību pieņemt tiesību aktus tās īstenošanai.

Sporta likums nosaka Izglītības un zinātnes ministrijas un Labklājības ministrijas kompetenci Eiropas Padomes Antidopinga konvencijas Nr. 135 ieviešanā.

2. Likuma projekta būtība

Šī likuma mērķis ir nodrošināt Sporta likuma, Ministru kabineta noteikumu „Dopinga kontroles noteikumi”, Eiropas Padomes Antidopinga konvencijas Nr. 135 un tās rekomendāciju prasību ieviešanu, lai paredzētu atbildību par dopinga pārbaudes kārtības pārkāpumiem.

II. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Ieviešot likumu, tiks panākts labvēlīgs Latvijas tēls pasaulē, jo nepieaugs sportistu pozitīvo dopinga kontroļu rezultātā radušos skandālu skaits.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likums neietekmēs uzņēmējdarbības vidi.

Likums nosaka atbildību par administratīviem pārkāpumiem sporta jomā.

3. Sociālo seku izvērtējums

Nosakot atbildību par dopinga pārbaudes kārtības ievērošanu, samazināsies dopinga vielu lietošana, pozitīvi tiks ietekmēta iedzīvotāju veselība, samazināsies slodze veselības aprūpes sistēmai, jo samazināsies dopinga vielu lietošanu sporta iestādēs, kuras sniedz pakalpojumus iedzīvotājiem ārpus augstu sasniegumu sporta. Dopinga lietošana jaunatnes sportā samazināsies, tādējādi uzlabojot jauniešu veselību un sporta vērtību ievērošanu.

4. Ietekme uz vidi

Neietekmē

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Rādītāji

Kārtējais

gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji 5 gadu laikā

pēc kārtējā gada

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

0

+1

+1

+1

+1

Likumprojekts paredz ieņēmumus valsts budžetā, piemērojot administratīvos sodus

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

1.variants

Izglītības programmām

0

VM

-10

VM

-10

VM

-10

VM

-10

VM

2.variants

Antidopinga programmas īstenošanai

Likumprojektā noteikto prasību ieviešanai nepieciešamās izglītības programmas paredzētas veikt Veselības ministrijas (VM) atbildīgās institūcijas BOV SIA „Sporta medicīnas centrs” ietvaros, kurai papildu nepieciešami līdzekļi visai antidopinga programmas īstenošanai, tajā skaitā izglītības programmām:

0

-127

VM

-71

VM

-71

VM

-71

VM

3. Finansiālā ietekme

1.variants

Izglītības programmām

0

-9

VM

-9

VM

-9

VM

-9

VM

2.variants

Antidopinga programmas īstenošanai

0

-126

VM

-70

VM

-70

VM

-70

VM

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 

Aprēķinus pašlaik nav iespējams veikt

Pieņemot noteikumus, tiks samazināta dopinga vielu lietošana, līdz ar to tiks uzlabota sabiedrības veselību un samazināti izdevumus, kas nepieciešami veselības aprūpei un drošībai.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Par anotācijas III.daļas 1.punktu

Detalizēts aprēķins ieņēmumiem, piemērojot administratīvos sodus

Pants

Ieņēmumi

tūkst.

LVL

201.56

2 dopinga kontroles kārtības pārkāpumi x 200Ls

0,4

201.57-58

2 atteikumi veikt dopinga kontroli x 200 Ls

0,4

201.59

1 atteikšanās sniegt ziņas x 200 Ls

0,2

 

KOPĀ

1

Par anotācijas III.daļas 2.punkta 1.variantu

Detalizēts aprēķins izglītības programmu īstenošanai likumprojekta ieviešanai

Kods

Izdevumi

Kārtējais gads

tūkst.LVL

1100

Atalgojums programmu izstrādei 4 pers. x 100 LVL x 5 programmas

2

1410

Atalgojums programmu īstenošanai 4 pers. x 100 LVL x 5 programmas

2

1440

Komandējumi

2

1453

Iespieddarbi 5 izd. x 1000 eks. x 0,30 LVL

1,5

1510

Semināru organizēšana – 5 semināri

2,5

KOPĀ

10

Par anotācijas III.daļas 2.punkta 2.variantu

Detalizēts aprēķins Antidopinga programmas īstenošanai

Kods

Izdevumi

tūkst

LVL

1100-3690

Izdevumi

69,2

1100

Algas (8 pers. x vidēji180 Ls)

18,1

1210

Valsts soc.apdr.obl.iemaksas

4,3

1300

Komandējumi

3,8

1410

Pasts, DHL, telefons u.c.

2,8

1440

Administrācijas izdev.

9,5

1453

SOK laboratorijas pakalpojumi 200 kontrolēm

20

1460

Inform.tehnoloģ.izdevumi

3,6

1510

Kanc.preces un inventārs

3,5

3690

Biedru nauda starpt.org.(WADA) 5763 Euro

3,6

4000

Kapitālie izdevumi – vienreizējas izmaksas

57,8

4110

Datori, programmas

7,6

4160

Telpu iekārta

5

4180

Pārējie pamatlīdzekļi

4

4700

Telpu remonts

41,2

KOPĀ

127

 

 

6. Cita informācija

-

-

-

-

-

IV. Kāda var būt likumprojekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Likumprojekta darbības nodrošināšanai paredzēti tiesību akti, kas reglamentē:

1. Sporta likums nosaka Izglītības un zinātnes ministrijas un Labklājības ministriju kompetenci antidopinga jomā, sportista un sporta darbinieka atbildību par antidopinga noteikumu ievērošanu.

2. Sagatavoti Ministru kabineta noteikumi „Dopinga kontroles noteikumi” (VSS-1346).

3. Grozījumi Izglītības valsts inspekcijas nolikumā pēc likuma pieņemšanas.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Sporta jomā nav tiesību aktu, ko pieņēmusi Eiropas Savienība.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts balstās uz starptautiski atzītiem principiem un normām, kas noteikti:

Eiropas padomes Antidopinga konvencijā Nr.135, pieņemta Saeimā 1996.gada 17.decembrī;

Eiropas Sporta hartā;

Sporta ētikas kodeksā;

Olimpiskajā hartā.

 

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

 

Latvijas tiesību aksta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām sabiedriskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Latvijas Olimpiskā komiteja

Latvijas Sporta federāciju padome, kura apvieno 67 sabiedriskās sporta organizācijas

2. Kāda ir šo sabiedrisko organizāciju pozīcija (atbalsta,

Minētās sabiedriskās organizācijas ir šī likumprojekta sagatavošanas iniciatores un aktīvi piedalījušās likuma projekta izstrādes procesā.

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultatīvas tikšanās ar Ziemeļvalstu vadošo sporta organizāciju pārstāvjiem

Pieredzes apmaiņa Eiropas padomes Sporta attīstības komitejas un Eiropas padomes Antidopinga konvencijas Nr.135 Kontroles grupas regulāro sanāksmju ietvaros

4. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Par likumprojekta un citu ar Eiropas padomes Antidopinga konvencijas Nr.135 ieviešanu saistīto tiesību aktu sagatavošanu tika sasauktas preses konferences un tika nodrošināts atspoguļojums saziņas līdzekļos.

Sabiedrība, izsakot nosodījumu dopinga lietošanai sportā, atbalsta tiesību aktu pieņemšanu, lai pastiprinātu cīņu pret dopinga lietošanu

VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde

1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde no valsts puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likums neparedz jaunu institūciju izveidošanu.

Administratīvo pārkāpumu sporta jomā kontroli veiks Izglītības Valsts inspekcija.

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo.

Likums nenosaka indivīda tiesību ierobežojumus.

3. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Pēc likuma pieņemšanas tiks sagatavots ar dopinga kontroles jautājumiem saistīto normatīvo aktu krājums, kas tiks bez maksas izplatīts sportistiem, sporta darbiniekiem, pedagogiem, ārstniecības personām, citiem interesentiem

 

Izglītības un zinātnes ministrs K.Šadurskis

 

Izglītības un zinātnes ministrs

Valsts sekretārs

Administratīvā departamenta direktora vietniece juridiskos jautājumos

Administratīvā departamenta Kontroles nodaļas vadītāja

Sporta pārvaldes vadītājs

Sporta pārvaldes

Sporta daļas vadītāja

   

 

 

     
           

K.Šadurskis

A.Priekulis

S.Sidiki

A.Bērziņa

E.Fogelis

L.Kozlovska

 

18.02.2003 17:00 1061 vārdi

L.Kozlovska

7284242, liene.kozlovska@sp.gov.lv