Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Papildināt kodeksu ar četrpadsmito "h" nodaļu šādā redakcijā:
"Četrpadsmitā "h" nodaļa
Administratīvie pārkāpumi sportā
201.56 pants. Dopinga kontroles kārtības pārkāpšana
Par noteiktās dopinga kontroles kārtības pārkāpšanu
uzliek naudas sodu fiziskajai personai no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, bet amatpersonai no simt līdz divsimt piecdesmit latiem.
201.57 pants. Izvairīšanās no dopinga kontroles
Par izvairīšanos no noteiktā kārtībā izdarāmās dopinga kontroles
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajai personai līdz divsimt piecdesmit latiem.
201.58 pants. Atteikums veikt dopinga kontroli
Par atteikumu veikt noteiktā kārtībā izdarāmo dopinga kontroli
uzliek naudas sodu amatpersonai no simt līdz divsimt piecdesmit latiem.
201.59 pants. Ziņu nesniegana par dopinga vielu lietoanu vai dopinga metocu izmantoanu
Par tādu ziņu nesniegšanu, kas saistītas ar dopinga vielu lietoanu vai dopinga metocu izmantošanu, vai par nepatiesu ziņu sniegšanu
uzliek naudas sodu fiziskajai personai no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, bet amatpersonai no simt līdz divsimt piecdesmit latiem."
2. Aizstāt 236.9 panta pirmajā daļā vārdu un skaitļus "un 201.55" ar vārdu un skaitļiem "201.55, 201.56, 201.57, 201.58 un 201.59".
LIKUMPROJEKTA
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
|||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Dopinga līdzekļu un metožu lietošana un tās skaita pieaugums visu sporta veidu sportistu vidū izraisa negatīvu ietekmi uz sporta dalībnieku veselību un sporta nākotni. 2002. gada 4.septembrī ar Ministru kabineta rīkojumu Nr. 493 Par Eiropas Padomes Antidopinga konvencijas Nr. 135 ieviešanas koncepciju tika akceptēta minētā koncepcija, kas norāda nepieciešamību pieņemt tiesību aktus tās īstenošanai. Sporta likums nosaka Izglītības un zinātnes ministrijas un Labklājības ministrijas kompetenci Eiropas Padomes Antidopinga konvencijas Nr. 135 ieviešanā. |
||||||||||||||
2. Likuma projekta būtība |
Šī likuma mērķis ir nodrošināt Sporta likuma, Ministru kabineta noteikumu Dopinga kontroles noteikumi, Eiropas Padomes Antidopinga konvencijas Nr. 135 un tās rekomendāciju prasību ieviešanu, lai paredzētu atbildību par dopinga pārbaudes kārtības pārkāpumiem. |
||||||||||||||
II. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Ieviešot likumu, tiks panākts labvēlīgs Latvijas tēls pasaulē, jo nepieaugs sportistu pozitīvo dopinga kontroļu rezultātā radušos skandālu skaits. |
||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likums neietekmēs uzņēmējdarbības vidi. Likums nosaka atbildību par administratīviem pārkāpumiem sporta jomā. |
||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Nosakot atbildību par dopinga pārbaudes kārtības ievērošanu, samazināsies dopinga vielu lietošana, pozitīvi tiks ietekmēta iedzīvotāju veselība, samazināsies slodze veselības aprūpes sistēmai, jo samazināsies dopinga vielu lietošanu sporta iestādēs, kuras sniedz pakalpojumus iedzīvotājiem ārpus augstu sasniegumu sporta. Dopinga lietošana jaunatnes sportā samazināsies, tādējādi uzlabojot jauniešu veselību un sporta vērtību ievērošanu. |
||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Neietekmē |
||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji 5 gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
0 |
+1 |
+1 |
+1 |
+1 |
||||||||||
Likumprojekts paredz ieņēmumus valsts budžetā, piemērojot administratīvos sodus |
|||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
1.variants Izglītības programmām |
||||||||||||||
0 VM |
-10 VM |
-10 VM |
-10 VM |
-10 VM |
|||||||||||
2.variants Antidopinga programmas īstenošanai Likumprojektā noteikto prasību ieviešanai nepieciešamās izglītības programmas paredzētas veikt Veselības ministrijas (VM) atbildīgās institūcijas BOV SIA Sporta medicīnas centrs ietvaros, kurai papildu nepieciešami līdzekļi visai antidopinga programmas īstenošanai, tajā skaitā izglītības programmām: |
|||||||||||||||
0 |
-127 VM |
-71 VM |
-71 VM |
-71 VM |
|||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
1.variants Izglītības programmām |
||||||||||||||
0 |
-9 VM |
-9 VM |
-9 VM |
-9 VM |
|||||||||||
2.variants Antidopinga programmas īstenošanai |
|||||||||||||||
0 |
-126 VM |
-70 VM |
-70 VM |
-70 VM |
|||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Aprēķinus pašlaik nav iespējams veikt |
||||||||||||||
Pieņemot noteikumus, tiks samazināta dopinga vielu lietošana, līdz ar to tiks uzlabota sabiedrības veselību un samazināti izdevumus, kas nepieciešami veselības aprūpei un drošībai. |
|||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Par anotācijas III.daļas 1.punktu Detalizēts aprēķins ieņēmumiem, piemērojot administratīvos sodus |
||||||||||||||
Pants |
Ieņēmumi |
tūkst. LVL |
|||||||||||||
201.56 |
2 dopinga kontroles kārtības pārkāpumi x 200Ls |
0,4 |
|||||||||||||
201.57-58 |
2 atteikumi veikt dopinga kontroli x 200 Ls |
0,4 |
|||||||||||||
201.59 |
1 atteikšanās sniegt ziņas x 200 Ls |
0,2 |
|||||||||||||
KOPĀ |
1 |
||||||||||||||
Par anotācijas III.daļas 2.punkta 1.variantu Detalizēts aprēķins izglītības programmu īstenošanai likumprojekta ieviešanai |
|||||||||||||||
Kods |
Izdevumi |
Kārtējais gads tūkst.LVL |
|||||||||||||
1100 |
Atalgojums programmu izstrādei 4 pers. x 100 LVL x 5 programmas |
2 |
|||||||||||||
1410 |
Atalgojums programmu īstenošanai 4 pers. x 100 LVL x 5 programmas |
2 |
|||||||||||||
1440 |
Komandējumi |
2 |
|||||||||||||
1453 |
Iespieddarbi 5 izd. x 1000 eks. x 0,30 LVL |
1,5 |
|||||||||||||
1510 |
Semināru organizēšana 5 semināri |
2,5 |
|||||||||||||
KOPĀ |
10 |
||||||||||||||
Par anotācijas III.daļas 2.punkta 2.variantu Detalizēts aprēķins Antidopinga programmas īstenošanai |
|||||||||||||||
Kods |
Izdevumi |
tūkst LVL |
|||||||||||||
1100-3690 |
Izdevumi |
69,2 |
|||||||||||||
1100 |
Algas (8 pers. x vidēji180 Ls) |
18,1 |
|||||||||||||
1210 |
Valsts soc.apdr.obl.iemaksas |
4,3 |
|||||||||||||
1300 |
Komandējumi |
3,8 |
|||||||||||||
1410 |
Pasts, DHL, telefons u.c. |
2,8 |
|||||||||||||
1440 |
Administrācijas izdev. |
9,5 |
|||||||||||||
1453 |
SOK laboratorijas pakalpojumi 200 kontrolēm |
20 |
|||||||||||||
1460 |
Inform.tehnoloģ.izdevumi |
3,6 |
|||||||||||||
1510 |
Kanc.preces un inventārs |
3,5 |
|||||||||||||
3690 |
Biedru nauda starpt.org.(WADA) 5763 Euro |
3,6 |
|||||||||||||
4000 |
Kapitālie izdevumi vienreizējas izmaksas |
57,8 |
|||||||||||||
4110 |
Datori, programmas |
7,6 |
|||||||||||||
4160 |
Telpu iekārta |
5 |
|||||||||||||
4180 |
Pārējie pamatlīdzekļi |
4 |
|||||||||||||
4700 |
Telpu remonts |
41,2 |
|||||||||||||
KOPĀ |
127 |
||||||||||||||
|
|||||||||||||||
6. Cita informācija |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||||
IV. Kāda var būt likumprojekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||||||
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Likumprojekta darbības nodrošināšanai paredzēti tiesību akti, kas reglamentē: 1. Sporta likums nosaka Izglītības un zinātnes ministrijas un Labklājības ministriju kompetenci antidopinga jomā, sportista un sporta darbinieka atbildību par antidopinga noteikumu ievērošanu. 2. Sagatavoti Ministru kabineta noteikumi Dopinga kontroles noteikumi (VSS-1346). 3. Grozījumi Izglītības valsts inspekcijas nolikumā pēc likuma pieņemšanas. |
||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts |
|||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Sporta jomā nav tiesību aktu, ko pieņēmusi Eiropas Savienība. |
||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts balstās uz starptautiski atzītiem principiem un normām, kas noteikti: Eiropas padomes Antidopinga konvencijā Nr.135, pieņemta Saeimā 1996.gada 17.decembrī; Eiropas Sporta hartā; Sporta ētikas kodeksā; Olimpiskajā hartā. |
||||||||||||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|||||||||||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
|||||||||||||||
Latvijas tiesību aksta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|||||||||||||||
1. Ar kurām sabiedriskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Latvijas Olimpiskā komiteja Latvijas Sporta federāciju padome, kura apvieno 67 sabiedriskās sporta organizācijas |
||||||||||||||
2. Kāda ir šo sabiedrisko organizāciju pozīcija (atbalsta, |
Minētās sabiedriskās organizācijas ir šī likumprojekta sagatavošanas iniciatores un aktīvi piedalījušās likuma projekta izstrādes procesā. |
||||||||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultatīvas tikšanās ar Ziemeļvalstu vadošo sporta organizāciju pārstāvjiem Pieredzes apmaiņa Eiropas padomes Sporta attīstības komitejas un Eiropas padomes Antidopinga konvencijas Nr.135 Kontroles grupas regulāro sanāksmju ietvaros |
||||||||||||||
4. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Par likumprojekta un citu ar Eiropas padomes Antidopinga konvencijas Nr.135 ieviešanu saistīto tiesību aktu sagatavošanu tika sasauktas preses konferences un tika nodrošināts atspoguļojums saziņas līdzekļos. Sabiedrība, izsakot nosodījumu dopinga lietošanai sportā, atbalsta tiesību aktu pieņemšanu, lai pastiprinātu cīņu pret dopinga lietošanu |
||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde |
|||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde no valsts puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likums neparedz jaunu institūciju izveidošanu. Administratīvo pārkāpumu sporta jomā kontroli veiks Izglītības Valsts inspekcija. |
||||||||||||||
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo. |
Likums nenosaka indivīda tiesību ierobežojumus. |
||||||||||||||
3. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc likuma pieņemšanas tiks sagatavots ar dopinga kontroles jautājumiem saistīto normatīvo aktu krājums, kas tiks bez maksas izplatīts sportistiem, sporta darbiniekiem, pedagogiem, ārstniecības personām, citiem interesentiem |
Izglītības un zinātnes ministrs K.Šadurskis
Izglītības un zinātnes ministrs |
Valsts sekretārs |
Administratīvā departamenta direktora vietniece juridiskos jautājumos |
Administratīvā departamenta Kontroles nodaļas vadītāja |
Sporta pārvaldes vadītājs |
Sporta pārvaldes Sporta daļas vadītāja |
|
|||||
K.Šadurskis |
A.Priekulis |
S.Sidiki |
A.Bērziņa |
E.Fogelis |
L.Kozlovska |
18.02.2003 17:00 1061 vārdi
L.Kozlovska
7284242, liene.kozlovska@sp.gov.lv