Likumprojekts
Par Ikgadējo finanšu līgumu 2002.gadam starp Latvijas Republiku un
Eiropas Komisiju Eiropas Kopienas vārdā
1.pants. 2003.gada 4.februārī Briselē parakstītais Ikgadējais finanšu līgums 2002.gadam starp Latvijas Republiku un Eiropas Komisiju Eiropas Kopienas vārdā (turpmāk Līgums) ar šo likumu tiek pieņemts un apstiprināts.
2.pants. Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. Līdz ar likumu izsludināms Līgums latviešu un angļu valodā.
3.pants. Līgums stājas spēkā tā 5.pantā noteiktajā kārtībā, un Ārlietu ministrija par to paziņo laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
Likumprojekta
Par Ikgadējo finanšu līgumu 2002.gadam starp Latvijas Republiku un Eiropas Komisijas Eiropas Kopienas vārdā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
2001.gada 25.janvārī Briselē tika parakstīts Daudzgadējais finanšu līgums starp Latvijas Republiku un Eiropas Komisiju Eiropas Kopienas vārdā, kas nosaka tehnisko, juridisko un administratīvo bāzi, saskaņā ar kuru Latvijā tiek realizēta Lauksaimniecības un lauku attīstības programma -SAPARD. Daudzgadējais finanšu līgums 2001.gada 15.martā ir ratificēts Saeimā. Saskaņā ar Daudzgadējā finanšu līguma 2.pantu, katru gadu tiek slēgti Ikgadējie finanšu līgumi, kuri nosaka Eiropas Kopienas SAPARD programmas attiecīgā gada finanšu palīdzības limitu. Vienlaicīgi iepriekš minētais pants paredz, ka Ikgadējais finanšu līgums, ja tas nepieciešams, nosaka grozījumus Daudzgadējā finanšu līgumā. Likumprojekts izstrādāts, ņemot vērtā to, ka Ikgadējais finanšu līgums 2002.gadam paredz izdarīt grozījumus Saeimā ratificētajā Daudzgadējā finanšu līgumā. |
|
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Ar šo likumprojektu tiks pieņemts un apstiprināts Ikgadējais finanšu līgums 2002.gadam starp Latvijas Republiku un Eiropas Komisiju Eiropas Kopienas vārdā, kas nosaka Eiropas Kopienas 2002.gada SAPARD programmas finanšu palīdzības apmēru Lauksaimniecības un lauku attīstības programmas īstenošanai Latvijā, kuras mērķis ir nodrošināt Latvijas lauksaimniecības sektora likumdošanas harmonizāciju ar ES likumdošanu, kā arī ilgtspējīgu lauksaimniecības, mežsaimniecības un zivsaimniecības sektoru attīstību. |
|
3. Cita informācija |
_ |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi
|
Latvijai kā ES kandidātvalstij ir iespējas saņemt finansiālu palīdzību no ES pirmsstrukturālajiem fondiem, viens no kuriem ir SAPARD līdzekļi. Šī fonda izmantošana dos iespēju attīstīt Latvijas lauksaimniecību un lauksaimniecisko ražošanu, piesaistot investīcijas lauksaimniecības uzņēmumos, tādā veidā veicinot lauku uzņēmumu attīstību un iespējami lētas un Eiropas tirgū konkurētspējīgas lauksaimniecības produkcijas ražošanu, kā arī paaugstinot lauku iedzīvotāju nodarbinātības līmeni. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
SAPARD programmas īstenošana veicinās racionālu daudzveidīgu lauku uzņēmumu attīstību. |
|
3. Sociālo seku izvērtējums
|
Veicinot lauksaimniecības un lauksaimnieciskās ražošanas attīstību, tiks paaugstināta lauku iedzīvotāju nodarbinātība un nodrošināti konkurētspējīgi ienākumi lauksaimniecībā strādājošiem, kā arī līdzīgas sociālās un ekonomiskās labklājības iespējas kā citās nozarēs. |
|
4. Ietekme uz vidi
|
SAPARD programmas īstenošana veicinās vidi saudzējošu lauksaimniecības metožu pielietošanu. |
|
5. Cita informācija |
_ |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
Eiropas Kopienas 2002.gada SAPARD programmas finanšu saistību limits sastāda 13,9 milj.Ls (23,3 milj.EUR), kura izlietojuma termiņš atbilstoši Ikgadējam finanšu līgumam 2002.gadam noteikts 2004.gada 31.decembris. Finansējuma sadalījumu pa gadiem iespējams plānot tikai ņemot vērā reālo projektu iesniegšanas gaitu. |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
Latvijas valsts līdzfinansējums SAPARD programmas īstenošanai tiks nodrošināts Zemkopības ministrijas valsts budžeta ietvaros. Eiropas Kopiena nodrošina ne vairāk kā 75% no projektā ieguldāmajiem līdzekļiem. |
|||||||||
3. Finansiālā ietekme
|
Paredzams, ka sakarā ar investīciju piesaisti nākotnē palielināsies nodokļu ieņēmumi valsts budžetā. |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Papildu izdevumi un kompensējoši pasākumi to finansēšanai nav plānoti.
|
|||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
_ |
_ |
_ |
_ |
_ |
|||||
6. Cita informācija |
_ |
_ |
_ |
_ |
_ |
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt
|
Pieņemot likumprojektu, nav nepieciešams izdot papildus normatīvos aktus, kā arī nav nepieciešamas izmaiņas esošajās tiesību aktu normās. |
|||||||||
2. Cita informācija |
_ |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Latvijas Republikas saistības pret Eiropas savienību noteiktas 2001.gada 25.janvārī parakstītajā Daudzgadējā finanšu līgumā, saskaņā ar kuru tiek slēgti Ikgadējie finanšu līgumi, lai noteiktu Eiropas Kopienas attiecīgā gada SAPARD programmas palīdzības limitu. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts neparedz saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem
|
Likumprojekts sagatavots, lai varētu parakstīt Ikgadējo finanšu līgumu 2002.gadam starp Latvijas Republiku un Eiropas Komisiju Eiropas Kopienas vārdā atbilstoši Eiropas Savienības prasībām, kas noteiktas Daudzgadējā finanšu līgumā. |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju
|
Likumprojekts izstrādāts atbilstoši:
|
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
5. Cita informācija |
_ |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nevalstisko organizāciju pozīcija nav izteikta |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi likumprojekta sagatavošanas gaitā nav veikti |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
5. Cita informācija |
_ |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai nodrošinātu likuma Par Ikgadējo finanšu līgumu 2002.gadam starp Latvijas Republiku un Eiropas Komisiju Eiropas Kopienas vārdā izpildi, nav jārada jaunas institūcijas. Līguma izpildē iesaistītas institūcijas Zemkopības ministrijas kā Vadošā iestāde, Lauku atbalsta dienests kā SAPARD aģentūra, Finanšu ministrija un Valsts kase kā Kompetentā institūcija un Nacionālais fonds. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu
|
Atbilstoši Daudzgadējam finanšu līgumam SAPARD aģentūra ir tā institūcija, kas dara zināmu informāciju par pieejamo palīdzību u.c., lai panāktu pēc iespējas plašāku potenciālo izpildītāju loku atlases veikšanai. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts ir izstrādāts, ņemot vērā indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
_ |
Finanšu ministra vietā
Vides ministrs R.Vējonis
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktores vietniece |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
V.Andrējeva |
G.Aizstrauta |
M.Radeiko |
I.Freiberga |
06.02.2003 12:00
1010
I.Freiberga
7095573, inga.freiberga@fm.gov.lv
SPECIĀLĀ IESTĀŠANĀS PROGRAMMA
LAUKSAIMNIECĪBAI UN LAUKU ATTĪSTĪBAI
LATVIJAS REPUBLIKĀ
IKGADĒJAIS FINANŠU LĪGUMS 2002.GADAM
LATVIJAS REPUBLIKA
un
EIROPAS KOMISIJA EIROPAS KOPIENAS VĀRDĀ
IKGADĒJAIS FINANŠU LĪGUMS 2002.GADAM
Eiropas Kopienu Komisija, turpmāk tekstā Komisija, kas darbojas Eiropas Kopienas vārdā , turpmāk tekstā Kopiena
no vienas puses un
Latvijas Republika
no otras puses,
ko kopīgi apzīmē kā Līgumslēdzējas puses,
Ņemot vērā, ka
(1) Ar Padomes regulu (EC) Nr.1268/1999 par Kopienas atbalstu pirmsiestāšanās pasākumiem lauksaimniecības un lauku attīstības jomā Centrālās un Austrumeiropas kandidātvalstīm pirmsiestāšanās periodā, ir izveidota Speciālā Iestāšanās Programma Lauksaimniecībai un Lauku Attīstībai (turpmāk tekstā "SAPARD"), kas nodrošina Kopienas finanšu ieguldījumu;
(2) Latvijas Republikas iesniegtais plāns ticis apstiprināts kā Lauksaimniecības un Lauku Attīstības Programma ar 2000. gada 25. oktobra lēmumu, kas pieņemts saskaņā ar Regulas (EC) Nr.1268/1999 4.panta 5.punktu;
(3) 2001.gada 4.jūlijā ir noslēgts Daudzgadējais finanšu līgums starp Latvijas Republiku un Eiropas Kopienu Komisiju, kas darbojas Eiropas Kopienas vārdā, turpmāk tekstā Daudzgadējais finanšu līgums starp Kopienu un Latvijas Republiku, kura 2.pants nosaka, ka Kopienas finanšu saistības tiek noteiktas Ikgadējos finanšu līgumos;
(4) Ir nepieciešams noteikt Kopienas finanšu saistības 2002.gadam Lauksaimniecības un Lauku Attīstības Programmas un tās grozījumu (turpmāk tekstā Programma) īstenošanai Latvijas Republikā, un noteikt šo saistību spēkā esamības termiņu. Ņemot vērā, ka Kopienas paplašināšanās var notikt 2002.gada finanšu saistību maksājumu spēkā esamības termiņā, tad, lai nodrošinātu atbilstošu pāreju no SAPARD instrumenta uz jebkuru jaunu lauku attīstības atbalsta formu Latvijas Republikai kā Eiropas Savienības dalībvalstij, ir noteikts termiņa ierobežojums jaunu līgumu slēgšanai starp SAPARD Aģentūru un ikvienu palīdzības saņēmēju. Tas ir noteikts, neietekmējot jebkura iespējamā Pievienošanās akta iznākumu;
(5) Ar 2001.gada 17.decembra Padomes regulas 2500/2001 12.panta 4.punktu tika grozīta regula 1268/1999, piešķirot fiziskām un juridiskām personām no Kipras, Maltas un Turcijas tiesības tikt uzaicinātām piedalīties konkursos un slēgt līgumus, tajā skaitā SAPARD ietvaros, uz tādiem pašiem nosacījumiem, kādi attiecas uz visām Dalībvalstu un palīdzības saņēmējvalstu fiziskām un juridiskām personām. Tādēļ ir nepieciešams nodrošināt šo tiesību izmantošanu minētajās valstīs un piemērot tām tādus pašus nosacījumus, kādi tiek piemēroti visām Kandidātvalstīm;
(6) Ņemot vērā ārkārtējās dabas katastrofas, kas izraisīja plūdus 2002.gada augustā, gūto pieredzi un izteiktos komentārus kopš Daudzgadējā finanšu līguma parakstīšanas starp Latvijas Republiku un Kopienu, ir radusies nepieciešamība veikt citus noteiktus labojumus minētajā līgumā. Jo īpaši tas attiecas uz projektu atlases nosacījumu piemērošanu noteiktiem pasākumiem;
VIENOJAS PAR TURPMĀKO:
1.pants
Mērķis
Šis Līgums nosaka Kopienas finanšu saistības attiecībā pret Latvijas Republiku 2002.gadam. Līgums paredz grozījumus arī 2001.gada 25.janvārī parakstītajā Daudzgadējā finanšu līgumā.
2.pants
Saistības
Kopienas finanšu palīdzība 2002.gadam nepārsniedz 23.297.531 . Šīs saistības ir spēkā vienīgi, lai īstenotu Programmu saskaņā ar Daudzgadējo finanšu līgumu starp Latvijas Republiku un Kopienu.
3.pants
Saistību termiņš
Komisija automātiski atsauc jebkuru 2.pantā noteikto saistību daļu, par kuru nav veikta iemaksa kontā vai par kuru tā nav saņēmusi pieņemamu maksājuma pieprasījumu vēlākais līdz 2004. gada 31. decembrim.
Neietekmējot Latvijas Republikas Pievienošanās akta iespējamos nosacījumus, tiek noteikts, ka pēc datuma, kad valsts slēdz līgumus par atbalsta formu lauku attīstībai Latvijas Republikai kā Eiropas Savienības dalībvalstij, starp SAPARD Aģentūru un jebkuru palīdzības saņēmēja nevar tikt slēgts neviens līgums, kas skar Kopienas finansējumu attiecībā uz šo Līgumu.
4.pants
Grozījumi Daudzgadējā finanšu līgumā
Izdarīt starp Latvijas Republiku un Komisiju noslēgtajā Daudzgadējā finanšu līgumā šādus grozījumus:
1. izteikt 8.pantu šādā redakcijā:
8.pants
Kontaktpunkti
1. Korespondence saistībā ar jebkādiem jautājumiem Daudzgadējā finanšu līguma ietvaros un/vai Ikgadējo finanšu līgumu ietvaros, kas sagatavoti pamatojoties uz 2.pantu, kur nepieciešams, norādot Programmas numuru un nosaukumu, izņemot informāciju, kas ietverta F sadaļas 1.pielikumā, tiek adresēta:
Kopienai:
Commission of the European Communities
Directorate General Agriculture,
SAPARD Unit
Rue de la Loi 130, B - 1049 Brussels
Telephone: 00 32 2 296 73 37
Fax: 00 32 2 295 17 46
E-MAIL: agri-sapard@cec.eu.int
Latvijas Republikai:
Nacionālā atbildīgā amatpersona
Finanšu ministrija
Smilšu iela 1, LV 1919
Rīga, Latvija
Telefons: 00 371 709 54 19
Fakss: 00 371 709 55 03.
2. Korespondence saistībā ar informāciju, kas ietverta F sadaļas 1.pielikumā, Daudzgadējā finanšu līguma ietvaros un/vai Ikgadējo finanšu līgumu ietvaros, kas sagatavoti pamatojoties uz 2.pantu, kur nepieciešams, norādot Programmas numuru un nosaukumu, tiek adresēta:
Kopienai:
European Commission
European Anti-Fraud Office (OLAF)
Directorate C
30, Rue Joseph II
B - 1049 Brussels
Latvijas Republikai:
Nacionālā atbildīgā amatpersona
Finanšu ministrija
Smilšu iela 1, LV 1919
Rīga, Latvija
Telefons: 00 371 7095419
Fakss: 00 371 7095503.
2. A sadaļā:
- izteikt 5.panta 7.punktu šādā redakcijā:
7. Attiecībā uz investīcijām projektos, SAPARD Aģentūra nodrošina, ka jebkuram Programmas projektam no visiem avotiem piešķirtā sabiedriskā finansējuma kopsumma nepārsniedz 50% no kopējām attaisnotām izmaksām, izņemot tos infrastruktūras projektus, kas nenes ievērojamus neto ienākumus. Apmācības pasākumi šī punkta kontekstā ir uzskatāmi par cilvēkkapitālu nevis par investīcijām.
- izteikt 8.panta 1.punkta (b) apakšpunktu šādā redakcijā:
(b) pamatojas uz palīdzības saņēmēja izdevumu deklarācijām, ko apliecina rēķinu oriģināli vai cita pamatojošā dokumentācija, ja, saskaņā ar Programmu, palīdzība nav uzskatāma par izdevumu funkciju. Minētajās deklarācijās ir jāiekļauj tikai izdevumi, vai, gadījumā, ja palīdzība nav izdevumu funkcija, notikumi, kas ir risinājušies ne agrāk kā tika noslēgts līgums, saskaņā ar kuru prasītājs kļūst par Programmas attiecīgā projekta palīdzības saņēmēju, izņemot tos, kas attiecas uz tehniski ekonomiskā pamatojuma izpēti, ar to saistītiem pētījumiem un tehniskās palīdzības pasākumiem. Izdevumi nekādā gadījumā nedrīkst attiekties uz atlasītajiem projektiem, ne arī uz SAPARD Aģentūras vai tās vārdā ar palīdzības saņēmējiem noslēgtajiem līgumiem, un ne arī uz izdevumiem, kas apmaksāti pirms datuma (datumiem), kas norādīts (norādīti) Komisijas lēmumā, uz kuru ir atsauce šīs sadaļas 3.panta 1.punktā, izņemot tehniskās palīdzības pasākumu ietvaros veiktās aktivitātes. Gadījumos, kad SAPARD Aģentūra nepatur rēķinu oriģinālus vai citu pamatojošo dokumentāciju, kas minēta šajā apakšpunktā, SAPARD Aģentūra nodrošina, ka tiek izveidotas kopijas un attiecīga kārtība, kas nodrošina oriģinālu pieejamību auditiem un pārbaudēm.
- izteikt 10.panta 1.punkta (b) apakšpunktu šādā redakcijā:
(b) SAPARD Aģentūras veiktajām līdzekļu pārmaksām un parādiem, kurus SAPARD Aģentūra nav atguvusi, kā arī parādiem, kas nav tikuši piedzīti 2 gadu laikā no to iereģistrēšanas parādnieka virsgrāmatā, tiek piemērots kurss, kāds tas ir priekšpēdējā Komisijas darba dienā tajā mēnesī, kas ir pirms mēneša, kurā pārmaksa vai parāds pirmo reizi tika konstatēts.
- izteikt 14.panta 2.6. punktu šādā redakcijā:
2.6. Valsts iestāžu noteikumi attiecībā uz pakalpojumu, darbu izpildes un piegāžu pasūtījumiem Latvijas Republikā ir saskaņoti ar norādījumiem, kas izklāstīti Komisijas rokasgrāmatā "Pakalpojumu, piegāžu un darbu izpildes līgumi, kas tiek slēgti kopienas sadarbības ietvaros ar trešajām valstīm". Tomēr tur iekļautā prasība par ex-ante apstiprinājumu no Komisijas puses nav jāpiemēro. Pakalpojumu, darbu, tehnikas un piegāžu iepirkumiem jābūt Kopienas izcelsmei, vai to valstu izcelsmei, uz kurām ir atsauce F sadaļas 8.punktā.
- papildināt ar jaunu pantu šādā redakcijā:
16.pants
Ārkārtējas dabas katastrofas
a) kā noteikts Padomes regulā 1268/1999, kurā ve ikti attiecīgi grozījumi, 5.panta 6. un 7. punktā noteiktais 50% slieksnis var tikt paaugstināts līdz 75%;
b) 7.panta 5.punkta otrajā rindkopā, pieprasījumi papildus maksājumiem var tikt balstīti arī uz vajadzību, kuras izriet no ārkārtējās dabas katastrofas paredzamās ietekmes, novērtējuma;
c) 8.panta 1.punkta (b) apakšpunktā:
- prasība, ka palīdzības saņēmēja izdevumu deklarācijas apliecināmas ar saņemtajiem rēķiniem, var tikt aizstāta ar oficiālu SAPARD Aģentūras lēmumu atbalstīt konkrēto projektu. Šādu lēmumu pieņemšanas kritēriji tiek norādīti pamatotā lūgumā, kuru iesniedz Latvijas Republika, un, kuru apstiprina Komisija. Palīdzības saņēmējs apņemas laika periodā, kas nepārsniedz vienu gadu, iesniegt faktiskajai situācijai atbilstošas izdevumu deklarācijas, kā tas ir noteikts 8.panta 1.punkta (b) apakšpunktā. Neviens maksājums palīdzības saņēmējam attiecībā uz atkāpēm no noteikumiem nedrīkst pārsniegt 20% no SAPARD Aģentūras apstiprinātā ieguldījuma kopējām izmaksām un ikviens šāds maksājums ir pakļauts atbilstošām garantijām;
d) 14.panta 2.6.punktā noteiktais pienākums saskaņot valsts iestāžu veiktos pakalpojumu, darbu un piegāžu iepirkumus ar Komisijas rokasgrāmatu, var tikt aizstāts ar mazāk apgrūtinošiem nosacījumiem, tajā skaitā ar tiem, kas pieļauj sarunu vešanas procedūras, kur institūcijas konsultējas ar izvēlētajiem piegādātājiem un vienojas ar kādu vai vairākiem no viņiem par līguma nosacījumiem.
3. B sadaļā:
- papildināt 4.pantu ar punktu šādā redakcijā:
6. Gadījumā, kad Komisija konstatē, ka Latvijas Republiku ir skārusi ārkārtēja dabas katastrofa, tai ir tiesības, balstoties uz pamatotu Latvijas Republikas pieprasījumu, attiecīgajiem projektiem skartajā reģionā un noteiktajā laika periodā pieļaut atkāpes no 2(e), 3(b), un 3(c) punktos un augstākminētajā 4.punktā iekļautajiem noteikumiem.
- izteikt 6.panta 2.apakšpunktu šādā redakcijā:
2. Uzraudzība tiek veikta, vadoties pēc attiecīgajiem fiziskajiem, vides un finansiālajiem rādītājiem. Šie uzraudzības rādītāji, kas attiecas uz Programmā ieguldītajiem līdzekļiem un sasniegtajiem rezultātiem, ir atbilstoši konkrētās palīdzības specifiskajam raksturam, tās mērķiem un sociāli ekonomiskajai, strukturālajai un vides situācijai Latvijas Republikā.
- papildināt 8.panta 5.punkta (c) apakšpunktu ar rindkopu šādā redakcijā:
(v) informācija, lai parādītu, ka Latvijas Republikā pieejamais finansējums nav aizstāts ar Kopienas naudas līdzekļiem.
4. papildināt C sadaļu ar pantu šādā redakcijā:
8.pants
Eiropas Līgumi
Latvijas Republika nodrošina, ka jebkuram sabiedriskajam finansējumam, kas izkropļo vai draud izkropļot konkurenci, veicinot SAPARD atbalstītus noteiktus pasākumus vai noteiktu preču ražošanu, kuri skar citus ražojumus nevis Eiropas Līguma III virsrakstā, II un III nodaļās minētos, tiek ņemts vērā Eiropas Līguma 64 pants.
5. Papildināt D sadaļas formu D-1 ar tabulu A1 šī Līguma 3.pielikuma redakcijā.
6. F sadaļā:
- izteikt 8.punkta kolonnā (e) noteikto valstu uzskaitījumu šādā redakcijā:
Bulgārija, Čehijas Republika, Igaunija, Ungārija, Latvija, Lietuva, Polija, Rumānija, Slovākija, Slovēnija, Kipra, Malta un Turcija.
- izteikt 7.3.apakšpunkta kolonnas (e) 7.3.1.sadaļu šādā redakcijā:
7.3.1. Divu mēnešu laikā pēc katra ceturkšņa beigām Latvijas Republika ziņo Komisijai par jebkurām neatbilstībām, saistībā ar kurām ir tikusi veikta sākotnējā administratīvā vai tiesas izmeklēšana. Ziņojums tiek iesniegts saskaņā ar šīs sadaļas 1.pielikumā pievienoto formu.
- izteikt 7.5.apakšpunkta kolonnas (e) 7.5.1.sadaļu šādā redakcijā:
7.5.1. Divu mēnešu laikā pēc katra ceturkšņa beigām Latvijas Republika, izmantojot šīs sadaļas 1.pielikumā pievienoto formu un, atsaucoties uz jebkuru agrāk saskaņā ar 7.3. apakšpunktu sagatavotu ziņojumu, informē Komisiju par procedūrām, kas ieviestas pēc visu iepriekš konstatēto neatbilstību atklāšanas, kā arī par to rezultātā notikušajām svarīgajām izmaiņām.
- Papildināt Daudzgadējā finanšu līguma F sadaļu ar 1.pielikumu šī Līguma 1.pielikuma redakcijā.
5.pants
Līguma stāšanās spēkā
Šis Līgums stājas spēkā datumā, kad abas Līgumslēdzējas puses ir viena otrai paziņojušas par visu ar tā noslēgšanai nepieciešamo formalitāšu pabeigšanu.
6.pants
Parakstīšana
Šis Līgums ir sastādīts divos eksemplāros angļu valodā un latviešu valodā. Tikai Līguma teksts angļu valodā ir uzskatāms par autentisku.
Parakstīts Briselē, 2003.gada 4.februārī.
No Eiropas Kopienu Komisijas puses:
.
Franz FISCHLER
Komisijas loceklis
No Latvijas Republikas puses:
.
Inguna SUDRABA
Finanšu ministrijas
Valsts sekretāres vietniece
Nacionālā atbildīgā amatpersona
Finanšu ministra vietā Vides ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktores vietniece |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
||||
R.Vējonis |
V.Andrējeva |
G.Aizstrauta |
M.Radeiko |
I.Freiberga |
06.02.2003. 12:00
1797
I.Freiberga
7095573, inga.freiberga@fm.gov.lv
1.pielikums
KONFIDENCIĀLS Lietas Nr: MS/XX/XXX/S/X
CETURKŠŅA ZIŅOJUMS PAR NEATBILSTĪBĀM ATTIECĪBĀ UZ SPECIĀLO IESTĀŠANĀS PROGRAMMU LAUKSAIMNIECĪBAI UN LAUKU ATTĪSTĪBAI (SAPARD) KĀ PIEPRASĪTS DAUDZGADĒJĀ FINANŠU LĪGUMA SADAĻĀS F-7.3 UN F-7.5
ZIŅOJUMA IDENTIFIKĀCIJA
Kandidātvalsts:
Lietas numurs: XX/XX/XXX/S/04
Ceturksnis: XX/XX5
Nosūtīšanas datums:
Izpildinstitūcija Kandidātvalstī:
Kontaktpunkts: Nosaukums: Telefons:
Fakss: e-pasts:
DETALIZĒTA INFORMĀCIJA PAR NEATBILSTĪBU
1. Darbības apraksts
1.1 Programmas nosaukums:
1.2 Komisijas lēmums, kas apstiprina programmu:
1.3 Pasākuma nosaukums un projekta virsraksts:
1.4 Kandidātvalsts projekta numurs:
2. Pārkāptais nosacījums
2.1 Pārkāptais Kopienas nosacījums:
2.2 Pārkāptais nacionālais nosacījums:
3. Datums, kad saņemta pirmā informācija, kas norāda uz aizdomām par neatbilstību:
3.1 Pirmās informācijas, kas norāda uz aizdomām par neatbilstību, avots:
4. Veids, kādā neatbilstība tika atklāta:
5. Neatbilstības veids
5.1 Veids, kādā neatbilstība ir radusies:
5.2 Vai šādā veidā neatbilstība ir radusies pirmo reizi? Jā ( ) Nē ( )
5.3 Ja jā, vai ir nosūtīts paziņojums saskaņā ar Daudzgadējā finanšu līguma Sadaļu F- 7.4?
6. Vai ir iesaistītas citas valstis? Jā ( ) Nē ( )
6.1 Ja jā, vai ir nosūtīts paziņojums saskaņā ar Daudzgadējā finanšu līguma Sadaļu F-7.4?
Jā ( ) Datums un atsauce: Nē ( ) Nav zināms ( )
7. Neatbilstības laika periods
7.1 Datums vai laika periods, kad neatbilstība radās :
8. Institūcijas vai iestādes
8.1 Institūcijas vai iestādes, kas sagatavoja oficiālo ziņojumu par neatbilstību:
8.2 Institūcijas vai iestādes, kas atbildīgas par tālāku administratīvo vai tiesisko rīcību:
9. Datums, kurā tika sagatavots oficiālais ziņojums par neatbilstību:
10. Informācija par iesaistītajām fiziskām un juridiskām personām
10.1 Fiziskās personas:
- Uzvārds:
- Vārds:
- Adrese:
- Pasta indekss:
- Pilsēta:
- Valsts:
- Ieņemamais amats:
10.2 Juridiskās personas:
- Nosaukums:
- Juridiskā adrese:
- Pasta indekss:
- Valsts:
FINANSIĀLIE ASPEKTI
11. Kopējā summa un sadalījums pa finansēšanas avotiem
11.1 Darījuma kopējā summa:
11.2 Kopienas finansējums:
11.3 Kandidātvalsts finansējums:
12. Izdevumu, kas atzīti par neatbilstošiem, veids un summa
12.1 Izdevumu veids:
12.2 Izdevumu kopējā summa:
12.3 Kopienas izdevumi:
12.4 Kandidātvalsts izdevumi:
13. Summa, kas neatbilstības neatklāšanas gadījumā tiktu nepareizi samaksāta:
14. Finansiālās sekas
14.1 Izdevumu summa, kas saskaņā ar 12.2 punktu vēl nav samaksāta:
Summa no ES:
Summa no Kandidātvalsts:
15. Atgūšanas iespējas:
16. Kopējā atgūtā summa:
16.1 Kopienas daļa:
16.2 Kandidātvalsts daļa:
17. Kopējā atgūstamā summa:
17.1 Kopienas daļa:
17.2 Kandidātvalsts daļa:
18. Saskaņā ar Daudzgadējā finanšu līguma Sadaļu F 7.5.2 sagatavotā speciālā ziņojuma datums:
PROCESU STADIJA
19. Kandidātvalsts rīcība
19.1 Pagaidu pasākumi:
20. Administratīvie procesi:
21. Tiesu procesi:
22. Atteikšanās iemesli īstenot atgūšanas procesu:
22.1 Vai Komisija tika informēta pirms lēmuma pieņemšanas par atteikšanos īstenot atgūšanas procesu?
Jā ( ) datums un atsauce, Nē ( ), Nav zināms ( )
23. Vai ir notikusi atteikšanās īstenot kriminālas procedūras?
Jā ( ) Nē ( ) Nav zināms ( )
24. Procesu pārtraukšana
24.1 Vai Komisija ir tikusi informēta par administratīvajiem vai tiesas lēmumiem, vai galvenajiem ar tiem saistītajiem aspektiem attiecībā uz procesu pārtraukšanu saskaņā ar Daudzgadējā finanšu līguma Sadaļu F 7.5.1:
Jā ( ) datums un atsauce Nē ( ), Nav zināms ( )
25. Piemērotie soda veidi (administratīvie un/vai tiesiskie):
26. Papildu piezīmes:
2.pielikums
Forma: D-1
Eiropas Komisija SAPARD - Izdevumu deklarācija un pieteikums maksājuma saņemšanai
(Šī deklarācija nosūtāma Eiropas Komisijai, DG AGRI, Rue de la Loi 130 (SAPARD) B 1049 Brussels)
Programmas nosaukums
Komisijas lēmums Nr datums: . (ar pēdējiem grozījumiem saskaņā ar lēmumu Nr . datums: ..)
Komisijas atsauces numurs
Apakšā parakstījies, .kā nacionālā atbildīgā amatpersona, kas pārstāv Latvijas Republiku, kā noteikts Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas noslēgtajā Daudzgadējā finanšu līgumā, ar šo apliecina, ka kopējie attaisnotie izdevumi programmas ietvaros, kas radušies laikā no (diena/mēnesis/gads līdz diena/mēnesis/gads...) sasniedz ............. . (nacionālā valūta),.. ..(eiro, konvertēts no nacionālās valūtas pēc kursa (kursiem), kas norādīts pievienotajā tabulā, kā noteikts Daudzgadējā finanšu līguma pielikuma A sadaļas 10.pantā).
Detalizēta informācija, kas attiecas uz šiem izdevumiem, ir izklāstīta tālāk pievienotajās tabulās, kas veido šīs deklarācijas neatņemamu sastāvdaļu.
Es apliecinu arī, ka pasākumi tiek veikti apmierinošā tempā saskaņā ar Programmā noteiktajiem mērķiem un ka apliecinošie dokumenti ir un paliks pieejami, kā tas noteikts Daudzgadējā finanšu līguma 3.pantā un pielikuma A sadaļas 15.pantā.
Es apliecinu, ka :
Maksājums veicams SAPARD eiro kontā:
Saņēmējs: |
|
Banka: |
|
Konta numurs: |
|
Konta turētājs ( ja tas nav saņēmējs): |
Šī izdevumu deklarācija ietver .. numurētas lapas.
Šo deklarāciju sagatavoja: ..
(Datums, SAPARD Aģentūras vadītāja zīmogs un paraksts.)
Deklarācija sagatavota, pamatojoties uz manis sniegtajiem finanšu rādītājiem .................................................
(Datums un SAPARD Aģentūras grāmatveža paraksts.)
Apstiprināts
(Datums, nacionālās atbildīgās amatpersonas zīmogs un paraksts Latvijas Republikas vārdā.)
Sagatavots (kur) , (datums)
3.pielikums
Forma D-1 Tabula A1 ZIŅOJUMS PAR FAKTISKAJIEM ATTAISNOTAJIEM IZDEVUMIEM, KURI IR RADUŠIES SAKARĀ AR ĀRKĀRTĒJU DABAS KATASTROFU UN KURUS KOMISIJA ..........(DATUMS) IR ATZINUSI PAR TĀDĀM SASKAŅĀ AR A SADAĻAS 16.PANTA 1.§ (a) NOTEIKUMIEM: KOPŠ PROGRAMMAS SĀKUMA KATASTROFAS KONTEKSTĀ
Programmas nosaukums: .
Komisijas lēmums Nr .datums (ar pēdējiem grozījumiem saskaņā ar lēmumu Nr . datums .)
Komisijas atsauce uz ārkārtējo dabas katastrofu, dokuments: .
Deklarācijas nr. . aptverot periodu no 16.panta 1.§ (a) noteikumu par ārkārtējām dabas katastrofām piemērošanas sākuma, ko apstiprinājusi Komisija no (datums) līdz (datums) ieskaitot.
Prioritāte Nosaukums Pasākums |
Nacionālā valūta |
eiro |
||||||
Sabiedriskie izdevumi |
Privātais finansējums |
Kopā attaisnotās izmaksas |
Sabiedriskie izdevumi |
Privātais finansējums |
Kopā attaisnotās izmaksas |
|||
EK |
Valsts |
EK |
Valsts |
|||||
(1) |
(2) |
(3) |
(4) |
(2) + (3) + (4) = (5) |
(6) |
(7) |
(8) |
(6) + (7) + (8) = (9) |
1. Prioritāte 1 Pasākums 1 Pasākums 2 Pasākums n Kopā prioritātei 1 |
||||||||
n. Prioritāte n Pasākums 1 Pasākums 2 Pasākums n Kopā prioritātei n |
||||||||
Kopsumma |
Atšķirības no iepriekšējās deklarācijas ir atzīmētas ar * un izskaidrotas līdz lappusēs.
Izmantotais kurss nacionālās valūtas/eiro konvertācijai : Kurss: .; Datums: