Likumprojekts

Likumprojekts

Par Ikgadējo finanšu līgumu 2002.gadam starp Latvijas Republiku un

Eiropas Komisiju Eiropas Kopienas vārdā

1.pants. 2003.gada 4.februārī Briselē parakstītais Ikgadējais finanšu līgums 2002.gadam starp Latvijas Republiku un Eiropas Komisiju Eiropas Kopienas vārdā (turpmāk – Līgums) ar šo likumu tiek pieņemts un apstiprināts.

2.pants. Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. Līdz ar likumu izsludināms Līgums latviešu un angļu valodā.

3.pants. Līgums stājas spēkā tā 5.pantā noteiktajā kārtībā, un Ārlietu ministrija par to paziņo laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

 

 

 

 

Likumprojekta

 

“Par Ikgadējo finanšu līgumu 2002.gadam starp Latvijas Republiku un Eiropas Komisijas Eiropas Kopienas vārdā”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001.gada 25.janvārī Briselē tika parakstīts Daudzgadējais finanšu līgums starp Latvijas Republiku un Eiropas Komisiju Eiropas Kopienas vārdā, kas nosaka tehnisko, juridisko un administratīvo bāzi, saskaņā ar kuru Latvijā tiek realizēta Lauksaimniecības un lauku attīstības programma -SAPARD. Daudzgadējais finanšu līgums 2001.gada 15.martā ir ratificēts Saeimā.

Saskaņā ar Daudzgadējā finanšu līguma 2.pantu, katru gadu tiek slēgti Ikgadējie finanšu līgumi, kuri nosaka Eiropas Kopienas SAPARD programmas attiecīgā gada finanšu palīdzības limitu. Vienlaicīgi iepriekš minētais pants paredz, ka Ikgadējais finanšu līgums, ja tas nepieciešams, nosaka grozījumus Daudzgadējā finanšu līgumā.

Likumprojekts izstrādāts, ņemot vērtā to, ka Ikgadējais finanšu līgums 2002.gadam paredz izdarīt grozījumus Saeimā ratificētajā Daudzgadējā finanšu līgumā.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

 

 

 

 

  

  Ar šo likumprojektu tiks pieņemts un apstiprināts Ikgadējais finanšu līgums 2002.gadam starp Latvijas Republiku un Eiropas Komisiju Eiropas Kopienas vārdā, kas nosaka Eiropas Kopienas 2002.gada SAPARD programmas finanšu palīdzības apmēru Lauksaimniecības un lauku attīstības programmas īstenošanai Latvijā, kuras mērķis ir nodrošināt Latvijas lauksaimniecības sektora likumdošanas harmonizāciju ar ES likumdošanu, kā arī ilgtspējīgu lauksaimniecības, mežsaimniecības un zivsaimniecības sektoru attīstību.

3. Cita informācija 

_

  II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 

 

 

 

  

  Latvijai kā ES kandidātvalstij ir iespējas saņemt finansiālu palīdzību no ES pirmsstrukturālajiem fondiem, viens no kuriem ir SAPARD līdzekļi. Šī fonda izmantošana dos iespēju attīstīt Latvijas lauksaimniecību un lauksaimniecisko ražošanu, piesaistot investīcijas lauksaimniecības uzņēmumos, tādā veidā veicinot lauku uzņēmumu attīstību un iespējami lētas un Eiropas tirgū konkurētspējīgas lauksaimniecības produkcijas ražošanu, kā arī paaugstinot lauku iedzīvotāju nodarbinātības līmeni.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu   

   SAPARD programmas īstenošana veicinās racionālu daudzveidīgu lauku uzņēmumu attīstību.

3. Sociālo seku izvērtējums

 

 

  

   Veicinot lauksaimniecības un lauksaimnieciskās ražošanas attīstību, tiks paaugstināta lauku iedzīvotāju nodarbinātība un nodrošināti konkurētspējīgi ienākumi lauksaimniecībā strādājošiem, kā arī līdzīgas sociālās un ekonomiskās labklājības iespējas kā citās nozarēs.

4. Ietekme uz vidi

  

  SAPARD programmas īstenošana veicinās vidi saudzējošu lauksaimniecības metožu pielietošanu.

5. Cita informācija 

_

   

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 1

 2

 3

 4

 5

 6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

  

  

  Eiropas Kopienas 2002.gada SAPARD programmas finanšu saistību limits sastāda 13,9 milj.Ls (23,3 milj.EUR), kura izlietojuma termiņš atbilstoši Ikgadējam finanšu līgumam 2002.gadam noteikts 2004.gada 31.decembris. Finansējuma sadalījumu pa gadiem iespējams plānot tikai ņemot vērā reālo projektu iesniegšanas gaitu.  

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

  Latvijas valsts līdzfinansējums SAPARD programmas īstenošanai tiks nodrošināts Zemkopības ministrijas valsts budžeta ietvaros. Eiropas Kopiena nodrošina ne vairāk kā 75% no projektā ieguldāmajiem līdzekļiem.  

3. Finansiālā ietekme

 

  Paredzams, ka sakarā ar investīciju piesaisti nākotnē palielināsies nodokļu ieņēmumi valsts budžetā. 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

   

  Papildu izdevumi un kompensējoši pasākumi to finansēšanai nav plānoti.

 

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins 

_

_

_

_

_

6. Cita informācija  

_

_

_

_

_

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

  

 Pieņemot likumprojektu, nav nepieciešams izdot papildus

normatīvos aktus, kā arī nav nepieciešamas izmaiņas esošajās tiesību aktu normās.

2. Cita informācija

_

  

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

 

 

  Latvijas Republikas saistības pret Eiropas savienību noteiktas 2001.gada 25.janvārī parakstītajā Daudzgadējā finanšu līgumā, saskaņā ar kuru tiek slēgti Ikgadējie finanšu līgumi, lai noteiktu Eiropas Kopienas attiecīgā gada SAPARD programmas palīdzības limitu.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām   

   Likumprojekts neparedz saistības pret citām starptautiskajām organizācijām.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

  

  Likumprojekts sagatavots, lai varētu parakstīt Ikgadējo finanšu līgumu 2002.gadam starp Latvijas Republiku un Eiropas Komisiju Eiropas Kopienas vārdā atbilstoši Eiropas Savienības prasībām, kas noteiktas Daudzgadējā finanšu līgumā.

 4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

 

 

 

  Likumprojekts izstrādāts atbilstoši:

  • 1999.gada 21.jūnija Eiropas Padomes regulai Nr.1268/1999 “Par Kopienas atbalstu pirmsiestāšanās pasākumiem lauksaimniecības un lauku attīstības jomā Centrālās un Austrumeiropas kandidātvalstīm pirmsiestāšanās periodā” (publicēts: 26.06.1999. Official Journal);
  • 2000.gada 25.oktobra Regulā Nr.1268/1999 pieņemtajam Eiropas Komisijas lēmumam, kas apstiprina Latvijas Lauksaimniecības un Lauku Attīstības Programmu.

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

5. Cita informācija 

_

  

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas 

 Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta) 

  Nevalstisko organizāciju pozīcija nav izteikta

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis  

  Sabiedrības informēšanas pasākumi likumprojekta sagatavošanas gaitā nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem 

 Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija 

_

  

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas  

  Lai nodrošinātu likuma “Par Ikgadējo finanšu līgumu 2002.gadam starp Latvijas Republiku un Eiropas Komisiju Eiropas Kopienas vārdā” izpildi, nav jārada jaunas institūcijas. Līguma izpildē iesaistītas institūcijas – Zemkopības ministrijas kā Vadošā iestāde, Lauku atbalsta dienests kā SAPARD aģentūra, Finanšu ministrija un Valsts kase kā Kompetentā institūcija un Nacionālais fonds.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

  

  Atbilstoši Daudzgadējam finanšu līgumam SAPARD aģentūra ir tā institūcija, kas dara zināmu informāciju par pieejamo palīdzību u.c., lai panāktu pēc iespējas plašāku potenciālo izpildītāju loku atlases veikšanai.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo 

 Likumprojekts ir izstrādāts, ņemot vērā indivīda tiesības.

4. Cita informācija 

_

 

 Finanšu ministra vietā –

Vides ministrs R.Vējonis

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktores vietniece

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

V.Andrējeva

G.Aizstrauta

M.Radeiko

I.Freiberga

06.02.2003 12:00

1010

I.Freiberga

7095573, inga.freiberga@fm.gov.lv

 

 

 

SPECIĀLĀ IESTĀŠANĀS PROGRAMMA

LAUKSAIMNIECĪBAI UN LAUKU ATTĪSTĪBAI

LATVIJAS REPUBLIKĀ

IKGADĒJAIS FINANŠU LĪGUMS 2002.GADAM

 

 

LATVIJAS REPUBLIKA

un

EIROPAS KOMISIJA EIROPAS KOPIENAS VĀRDĀ

 

 

 

 

 

 

IKGADĒJAIS FINANŠU LĪGUMS 2002.GADAM

 

 

Eiropas Kopienu Komisija, turpmāk tekstā “Komisija”, kas darbojas Eiropas Kopienas vārdā , turpmāk tekstā “Kopiena”

 

no vienas puses un

 

 

 

Latvijas Republika

 

no otras puses,

 

 

ko kopīgi apzīmē kā “Līgumslēdzējas puses”,

 

Ņemot vērā, ka

(1) Ar Padomes regulu (EC) Nr.1268/1999 par Kopienas atbalstu pirmsiestāšanās pasākumiem lauksaimniecības un lauku attīstības jomā Centrālās un Austrumeiropas kandidātvalstīm pirmsiestāšanās periodā, ir izveidota Speciālā Iestāšanās Programma Lauksaimniecībai un Lauku Attīstībai (turpmāk tekstā "SAPARD"), kas nodrošina Kopienas finanšu ieguldījumu;

(2) Latvijas Republikas iesniegtais plāns ticis apstiprināts kā Lauksaimniecības un Lauku Attīstības Programma ar 2000. gada 25. oktobra lēmumu, kas pieņemts saskaņā ar Regulas (EC) Nr.1268/1999 4.panta 5.punktu;

 

(3) 2001.gada 4.jūlijā ir noslēgts Daudzgadējais finanšu līgums starp Latvijas Republiku un Eiropas Kopienu Komisiju, kas darbojas Eiropas Kopienas vārdā, turpmāk tekstā Daudzgadējais finanšu līgums starp Kopienu un Latvijas Republiku, kura 2.pants nosaka, ka Kopienas finanšu saistības tiek noteiktas Ikgadējos finanšu līgumos;

(4) Ir nepieciešams noteikt Kopienas finanšu saistības 2002.gadam Lauksaimniecības un Lauku Attīstības Programmas un tās grozījumu (turpmāk tekstā “Programma”) īstenošanai Latvijas Republikā, un noteikt šo saistību spēkā esamības termiņu. Ņemot vērā, ka Kopienas paplašināšanās var notikt 2002.gada finanšu saistību maksājumu spēkā esamības termiņā, tad, lai nodrošinātu atbilstošu pāreju no SAPARD instrumenta uz jebkuru jaunu lauku attīstības atbalsta formu Latvijas Republikai kā Eiropas Savienības dalībvalstij, ir noteikts termiņa ierobežojums jaunu līgumu slēgšanai starp SAPARD Aģentūru un ikvienu palīdzības saņēmēju. Tas ir noteikts, neietekmējot jebkura iespējamā Pievienošanās akta iznākumu;

 

(5) Ar 2001.gada 17.decembra Padomes regulas 2500/2001 12.panta 4.punktu tika grozīta regula 1268/1999, piešķirot fiziskām un juridiskām personām no Kipras, Maltas un Turcijas tiesības tikt uzaicinātām piedalīties konkursos un slēgt līgumus, tajā skaitā SAPARD ietvaros, uz tādiem pašiem nosacījumiem, kādi attiecas uz visām Dalībvalstu un palīdzības saņēmējvalstu fiziskām un juridiskām personām. Tādēļ ir nepieciešams nodrošināt šo tiesību izmantošanu minētajās valstīs un piemērot tām tādus pašus nosacījumus, kādi tiek piemēroti visām Kandidātvalstīm;

(6) Ņemot vērā ārkārtējās dabas katastrofas, kas izraisīja plūdus 2002.gada augustā, gūto pieredzi un izteiktos komentārus kopš Daudzgadējā finanšu līguma parakstīšanas starp Latvijas Republiku un Kopienu, ir radusies nepieciešamība veikt citus noteiktus labojumus minētajā līgumā. Jo īpaši tas attiecas uz projektu atlases nosacījumu piemērošanu noteiktiem pasākumiem;

VIENOJAS PAR TURPMĀKO:

 

1.pants

Mērķis

 

Šis Līgums nosaka Kopienas finanšu saistības attiecībā pret Latvijas Republiku 2002.gadam. Līgums paredz grozījumus arī 2001.gada 25.janvārī parakstītajā Daudzgadējā finanšu līgumā.

 

 

2.pants

Saistības

 

Kopienas finanšu palīdzība 2002.gadam nepārsniedz 23.297.531 €. Šīs saistības ir spēkā vienīgi, lai īstenotu Programmu saskaņā ar Daudzgadējo finanšu līgumu starp Latvijas Republiku un Kopienu.

 

 

3.pants

Saistību termiņš

 

Komisija automātiski atsauc jebkuru 2.pantā noteikto saistību daļu, par kuru nav veikta iemaksa kontā vai par kuru tā nav saņēmusi pieņemamu maksājuma pieprasījumu vēlākais līdz 2004. gada 31. decembrim.

Neietekmējot Latvijas Republikas Pievienošanās akta iespējamos nosacījumus, tiek noteikts, ka pēc datuma, kad valsts slēdz līgumus par atbalsta formu lauku attīstībai Latvijas Republikai kā Eiropas Savienības dalībvalstij, starp SAPARD Aģentūru un jebkuru palīdzības saņēmēja nevar tikt slēgts neviens līgums, kas skar Kopienas finansējumu attiecībā uz šo Līgumu.

 

4.pants

Grozījumi Daudzgadējā finanšu līgumā

 

Izdarīt starp Latvijas Republiku un Komisiju noslēgtajā Daudzgadējā finanšu līgumā šādus grozījumus:

 

 

 

 

 

 

1. izteikt 8.pantu šādā redakcijā:

“8.pants

Kontaktpunkti

 

1. Korespondence saistībā ar jebkādiem jautājumiem Daudzgadējā finanšu līguma ietvaros un/vai Ikgadējo finanšu līgumu ietvaros, kas sagatavoti pamatojoties uz 2.pantu, kur nepieciešams, norādot Programmas numuru un nosaukumu, izņemot informāciju, kas ietverta F sadaļas 1.pielikumā, tiek adresēta:

 

 

Kopienai:

 

Commission of the European Communities

Directorate General Agriculture,

SAPARD Unit

Rue de la Loi 130, B - 1049 Brussels

Telephone: 00 32 2 296 73 37

Fax: 00 32 2 295 17 46

E-MAIL: agri-sapard@cec.eu.int

 

Latvijas Republikai:

 

Nacionālā atbildīgā amatpersona

Finanšu ministrija

Smilšu iela 1, LV – 1919

Rīga, Latvija

Telefons: 00 371 709 54 19

Fakss: 00 371 709 55 03.”

 

 

 

 

 

2. Korespondence saistībā ar informāciju, kas ietverta F sadaļas 1.pielikumā, Daudzgadējā finanšu līguma ietvaros un/vai Ikgadējo finanšu līgumu ietvaros, kas sagatavoti pamatojoties uz 2.pantu, kur nepieciešams, norādot Programmas numuru un nosaukumu, tiek adresēta:

 

 

Kopienai:

 

European Commission

European Anti-Fraud Office (OLAF)

Directorate C

30, Rue Joseph II

B - 1049 Brussels

 

Latvijas Republikai:

 

Nacionālā atbildīgā amatpersona

Finanšu ministrija

Smilšu iela 1, LV – 1919

Rīga, Latvija

Telefons: 00 371 7095419

Fakss: 00 371 7095503. ”

 

 

 

 

2. A sadaļā:

- izteikt 5.panta 7.punktu šādā redakcijā:

“7. Attiecībā uz investīcijām projektos, SAPARD Aģentūra nodrošina, ka jebkuram Programmas projektam no visiem avotiem piešķirtā sabiedriskā finansējuma kopsumma nepārsniedz 50% no kopējām attaisnotām izmaksām, izņemot tos infrastruktūras projektus, kas nenes ievērojamus neto ienākumus. Apmācības pasākumi šī punkta kontekstā ir uzskatāmi par cilvēkkapitālu nevis par investīcijām.”

 

 

 

 

- izteikt 8.panta 1.punkta (b) apakšpunktu šādā redakcijā:

“(b) pamatojas uz palīdzības saņēmēja izdevumu deklarācijām, ko apliecina rēķinu oriģināli vai cita pamatojošā dokumentācija, ja, saskaņā ar Programmu, palīdzība nav uzskatāma par izdevumu funkciju. Minētajās deklarācijās ir jāiekļauj tikai izdevumi, vai, gadījumā, ja palīdzība nav izdevumu funkcija, notikumi, kas ir risinājušies ne agrāk kā tika noslēgts līgums, saskaņā ar kuru prasītājs kļūst par Programmas attiecīgā projekta palīdzības saņēmēju, izņemot tos, kas attiecas uz tehniski ekonomiskā pamatojuma izpēti, ar to saistītiem pētījumiem un tehniskās palīdzības pasākumiem. Izdevumi nekādā gadījumā nedrīkst attiekties uz atlasītajiem projektiem, ne arī uz SAPARD Aģentūras vai tās vārdā ar palīdzības saņēmējiem noslēgtajiem līgumiem, un ne arī uz izdevumiem, kas apmaksāti pirms datuma (datumiem), kas norādīts (norādīti) Komisijas lēmumā, uz kuru ir atsauce šīs sadaļas 3.panta 1.punktā, izņemot tehniskās palīdzības pasākumu ietvaros veiktās aktivitātes. Gadījumos, kad SAPARD Aģentūra nepatur rēķinu oriģinālus vai citu pamatojošo dokumentāciju, kas minēta šajā apakšpunktā, SAPARD Aģentūra nodrošina, ka tiek izveidotas kopijas un attiecīga kārtība, kas nodrošina oriģinālu pieejamību auditiem un pārbaudēm.”

 

- izteikt 10.panta 1.punkta (b) apakšpunktu šādā redakcijā:

“(b) SAPARD Aģentūras veiktajām līdzekļu pārmaksām un parādiem, kurus SAPARD Aģentūra nav atguvusi, kā arī parādiem, kas nav tikuši piedzīti 2 gadu laikā no to iereģistrēšanas parādnieka virsgrāmatā, tiek piemērots kurss, kāds tas ir priekšpēdējā Komisijas darba dienā tajā mēnesī, kas ir pirms mēneša, kurā pārmaksa vai parāds pirmo reizi tika konstatēts.”

 

- izteikt 14.panta 2.6. punktu šādā redakcijā:

“2.6. Valsts iestāžu noteikumi attiecībā uz pakalpojumu, darbu izpildes un piegāžu pasūtījumiem Latvijas Republikā ir saskaņoti ar norādījumiem, kas izklāstīti Komisijas rokasgrāmatā "Pakalpojumu, piegāžu un darbu izpildes līgumi, kas tiek slēgti kopienas sadarbības ietvaros ar trešajām valstīm". Tomēr tur iekļautā prasība par ex-ante apstiprinājumu no Komisijas puses nav jāpiemēro. Pakalpojumu, darbu, tehnikas un piegāžu iepirkumiem jābūt Kopienas izcelsmei, vai to valstu izcelsmei, uz kurām ir atsauce F sadaļas 8.punktā.”

 

 

 

- papildināt ar jaunu pantu šādā redakcijā:

 

“16.pants

Ārkārtējas dabas katastrofas

 

    1. Kā noteikts Padomes regulā 1268/1999, kurā veikti attiecīgi grozījumi, Komisijai ir tiesības, gadījumā, kad tā atzīst, ka Latvijas Republiku ir skārusi ārkārtēja dabas katastrofa un balstoties uz pamatotu Latvijas Republikas pieprasījumu, attiecīgajiem projektiem skartajā reģionā un noteiktajā laika periodā pieļaut augstākas Kopienas līdzfinansējuma likmes kopējam sabiedriskajam finansējumam nekā noteikts Programmā, taču nepārsniedzot 85%. Bez tam Komisija var pieļaut šādas atkāpes no Līguma šīs sadaļas noteikumiem:

a) kā noteikts Padomes regulā 1268/1999, kurā ve ikti attiecīgi grozījumi, 5.panta 6. un 7. punktā noteiktais 50% slieksnis var tikt paaugstināts līdz 75%;

b) 7.panta 5.punkta otrajā rindkopā, pieprasījumi papildus maksājumiem var tikt balstīti arī uz vajadzību, kuras izriet no ārkārtējās dabas katastrofas paredzamās ietekmes, novērtējuma;

c) 8.panta 1.punkta (b) apakšpunktā:

- prasība, ka palīdzības saņēmēja izdevumu deklarācijas apliecināmas ar saņemtajiem rēķiniem, var tikt aizstāta ar oficiālu SAPARD Aģentūras lēmumu atbalstīt konkrēto projektu. Šādu lēmumu pieņemšanas kritēriji tiek norādīti pamatotā lūgumā, kuru iesniedz Latvijas Republika, un, kuru apstiprina Komisija. Palīdzības saņēmējs apņemas laika periodā, kas nepārsniedz vienu gadu, iesniegt faktiskajai situācijai atbilstošas izdevumu deklarācijas, kā tas ir noteikts 8.panta 1.punkta (b) apakšpunktā. Neviens maksājums palīdzības saņēmējam attiecībā uz atkāpēm no noteikumiem nedrīkst pārsniegt 20% no SAPARD Aģentūras apstiprinātā ieguldījuma kopējām izmaksām un ikviens šāds maksājums ir pakļauts atbilstošām garantijām;

 

 

 

 

 

 

d) 14.panta 2.6.punktā noteiktais pienākums saskaņot valsts iestāžu veiktos pakalpojumu, darbu un piegāžu iepirkumus ar Komisijas rokasgrāmatu, var tikt aizstāts ar mazāk apgrūtinošiem nosacījumiem, tajā skaitā ar tiem, kas pieļauj sarunu vešanas procedūras, kur institūcijas konsultējas ar izvēlētajiem piegādātājiem un vienojas ar kādu vai vairākiem no viņiem par līguma nosacījumiem.”

 

 

3. B sadaļā:

 

- papildināt 4.pantu ar punktu šādā redakcijā:

“6. Gadījumā, kad Komisija konstatē, ka Latvijas Republiku ir skārusi ārkārtēja dabas katastrofa, tai ir tiesības, balstoties uz pamatotu Latvijas Republikas pieprasījumu, attiecīgajiem projektiem skartajā reģionā un noteiktajā laika periodā pieļaut atkāpes no 2(e), 3(b), un 3(c) punktos un augstākminētajā 4.punktā iekļautajiem noteikumiem.”

- izteikt 6.panta 2.apakšpunktu šādā redakcijā:

“2. Uzraudzība tiek veikta, vadoties pēc attiecīgajiem fiziskajiem, vides un finansiālajiem rādītājiem. Šie uzraudzības rādītāji, kas attiecas uz Programmā ieguldītajiem līdzekļiem un sasniegtajiem rezultātiem, ir atbilstoši konkrētās palīdzības specifiskajam raksturam, tās mērķiem un sociāli ekonomiskajai, strukturālajai un vides situācijai Latvijas Republikā.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- papildināt 8.panta 5.punkta (c) apakšpunktu ar rindkopu šādā redakcijā:

“(v) informācija, lai parādītu, ka Latvijas Republikā pieejamais finansējums nav aizstāts ar Kopienas naudas līdzekļiem.”

 

4. papildināt C sadaļu ar pantu šādā redakcijā:

 

“8.pants

Eiropas Līgumi

 

Latvijas Republika nodrošina, ka jebkuram sabiedriskajam finansējumam, kas izkropļo vai draud izkropļot konkurenci, veicinot SAPARD atbalstītus noteiktus pasākumus vai noteiktu preču ražošanu, kuri skar citus ražojumus nevis Eiropas Līguma III virsrakstā, II un III nodaļās minētos, tiek ņemts vērā Eiropas Līguma 64 pants.”

5. Papildināt D sadaļas formu D-1 ar tabulu A1 šī Līguma 3.pielikuma redakcijā.

 

 

6. F sadaļā:

- izteikt 8.punkta kolonnā (e) noteikto valstu uzskaitījumu šādā redakcijā:

“Bulgārija, Čehijas Republika, Igaunija, Ungārija, Latvija, Lietuva, Polija, Rumānija, Slovākija, Slovēnija, Kipra, Malta un Turcija.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- izteikt 7.3.apakšpunkta kolonnas (e) 7.3.1.sadaļu šādā redakcijā:

“7.3.1. Divu mēnešu laikā pēc katra ceturkšņa beigām Latvijas Republika ziņo Komisijai par jebkurām neatbilstībām, saistībā ar kurām ir tikusi veikta sākotnējā administratīvā vai tiesas izmeklēšana. Ziņojums tiek iesniegts saskaņā ar šīs sadaļas 1.pielikumā pievienoto formu.”

 

- izteikt 7.5.apakšpunkta kolonnas (e) 7.5.1.sadaļu šādā redakcijā:

“7.5.1. Divu mēnešu laikā pēc katra ceturkšņa beigām Latvijas Republika, izmantojot šīs sadaļas 1.pielikumā pievienoto formu un, atsaucoties uz jebkuru agrāk saskaņā ar 7.3. apakšpunktu sagatavotu ziņojumu, informē Komisiju par procedūrām, kas ieviestas pēc visu iepriekš konstatēto neatbilstību atklāšanas, kā arī par to rezultātā notikušajām svarīgajām izmaiņām.”

 

- Papildināt Daudzgadējā finanšu līguma F sadaļu ar 1.pielikumu šī Līguma 1.pielikuma redakcijā.

 

5.pants

Līguma stāšanās spēkā

 

Šis Līgums stājas spēkā datumā, kad abas Līgumslēdzējas puses ir viena otrai paziņojušas par visu ar tā noslēgšanai nepieciešamo formalitāšu pabeigšanu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.pants

Parakstīšana

Šis Līgums ir sastādīts divos eksemplāros angļu valodā un latviešu valodā. Tikai Līguma teksts angļu valodā ir uzskatāms par autentisku.

Parakstīts Briselē, 2003.gada 4.februārī.

 

 

No Eiropas Kopienu Komisijas puses:

 

 

 

……………………………….

Franz FISCHLER

Komisijas loceklis

 

 

No Latvijas Republikas puses:

 

 

 

……………………………….

Inguna SUDRABA

Finanšu ministrijas

Valsts sekretāres vietniece

Nacionālā atbildīgā amatpersona

 

 

Finanšu ministra vietā –

Vides ministrs

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktores vietniece

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

       

R.Vējonis

V.Andrējeva

G.Aizstrauta

M.Radeiko

I.Freiberga

 

06.02.2003. 12:00

1797

I.Freiberga

7095573, inga.freiberga@fm.gov.lv

 

 

1.pielikums

 

KONFIDENCIĀLS Lietas Nr: MS/XX/XXX/S/X

CETURKŠŅA ZIŅOJUMS PAR NEATBILSTĪBĀM ATTIECĪBĀ UZ SPECIĀLO IESTĀŠANĀS PROGRAMMU LAUKSAIMNIECĪBAI UN LAUKU ATTĪSTĪBAI (SAPARD) KĀ PIEPRASĪTS DAUDZGADĒJĀ FINANŠU LĪGUMA SADAĻĀS F-7.3 UN F-7.5

 

 

 

ZIŅOJUMA IDENTIFIKĀCIJA

 

Kandidātvalsts:

Lietas numurs: XX/XX/XXX/S/04

Ceturksnis: XX/XX5

Nosūtīšanas datums:

Izpildinstitūcija Kandidātvalstī:

Kontaktpunkts: Nosaukums: Telefons:

Fakss: e-pasts:

 

 

 

DETALIZĒTA INFORMĀCIJA PAR NEATBILSTĪBU

1. Darbības apraksts

1.1 Programmas nosaukums:

1.2 Komisijas lēmums, kas apstiprina programmu:

1.3 Pasākuma nosaukums un projekta virsraksts:

1.4 Kandidātvalsts projekta numurs:

 

 

2. Pārkāptais nosacījums

2.1 Pārkāptais Kopienas nosacījums:

2.2 Pārkāptais nacionālais nosacījums:

 

3. Datums, kad saņemta pirmā informācija, kas norāda uz aizdomām par neatbilstību:

3.1 Pirmās informācijas, kas norāda uz aizdomām par neatbilstību, avots:

 

4. Veids, kādā neatbilstība tika atklāta:

 

5. Neatbilstības veids

5.1 Veids, kādā neatbilstība ir radusies:

5.2 Vai šādā veidā neatbilstība ir radusies pirmo reizi? Jā ( ) Nē ( )

5.3 Ja jā, vai ir nosūtīts paziņojums saskaņā ar Daudzgadējā finanšu līguma Sadaļu F- 7.4?

 

6. Vai ir iesaistītas citas valstis? Jā ( ) Nē ( )

6.1 Ja jā, vai ir nosūtīts paziņojums saskaņā ar Daudzgadējā finanšu līguma Sadaļu F-7.4?

Jā ( ) Datums un atsauce: Nē ( ) Nav zināms ( )

 

7. Neatbilstības laika periods

7.1 Datums vai laika periods, kad neatbilstība radās :

 

8. Institūcijas vai iestādes

8.1 Institūcijas vai iestādes, kas sagatavoja oficiālo ziņojumu par neatbilstību:

8.2 Institūcijas vai iestādes, kas atbildīgas par tālāku administratīvo vai tiesisko rīcību:

 

9. Datums, kurā tika sagatavots oficiālais ziņojums par neatbilstību:

 

10. Informācija par iesaistītajām fiziskām un juridiskām personām

10.1 Fiziskās personas:

- Uzvārds:

- Vārds:

- Adrese:

- Pasta indekss:

- Pilsēta:

- Valsts:

- Ieņemamais amats:

10.2 Juridiskās personas:

- Nosaukums:

- Juridiskā adrese:

- Pasta indekss:

- Valsts:

 

 

 

FINANSIĀLIE ASPEKTI

 

11. Kopējā summa un sadalījums pa finansēšanas avotiem

11.1 Darījuma kopējā summa:

11.2 Kopienas finansējums:

11.3 Kandidātvalsts finansējums:

 

12. Izdevumu, kas atzīti par neatbilstošiem, veids un summa

12.1 Izdevumu veids:

12.2 Izdevumu kopējā summa:

12.3 Kopienas izdevumi:

12.4 Kandidātvalsts izdevumi:

 

13. Summa, kas neatbilstības neatklāšanas gadījumā tiktu nepareizi samaksāta:

 

14. Finansiālās sekas

14.1 Izdevumu summa, kas saskaņā ar 12.2 punktu vēl nav samaksāta:

Summa no ES:

Summa no Kandidātvalsts:

 

15. Atgūšanas iespējas:

 

16. Kopējā atgūtā summa:

16.1 Kopienas daļa:

16.2 Kandidātvalsts daļa:

 

17. Kopējā atgūstamā summa:

17.1 Kopienas daļa:

17.2 Kandidātvalsts daļa:

 

18. Saskaņā ar Daudzgadējā finanšu līguma Sadaļu F – 7.5.2 sagatavotā speciālā ziņojuma datums:

 

 

PROCESU STADIJA

 

19. Kandidātvalsts rīcība

19.1 Pagaidu pasākumi:

 

20. Administratīvie procesi:

 

 

21. Tiesu procesi:

 

22. Atteikšanās iemesli īstenot atgūšanas procesu:

22.1 Vai Komisija tika informēta pirms lēmuma pieņemšanas par atteikšanos īstenot atgūšanas procesu?

Jā ( ) datums un atsauce, Nē ( ), Nav zināms ( )

 

23. Vai ir notikusi atteikšanās īstenot kriminālas procedūras?

Jā ( ) Nē ( ) Nav zināms ( )

 

24. Procesu pārtraukšana

24.1 Vai Komisija ir tikusi informēta par administratīvajiem vai tiesas lēmumiem, vai galvenajiem ar tiem saistītajiem aspektiem attiecībā uz procesu pārtraukšanu saskaņā ar Daudzgadējā finanšu līguma Sadaļu F – 7.5.1:

Jā ( ) datums un atsauce Nē ( ), Nav zināms ( )

 

25. Piemērotie soda veidi (administratīvie un/vai tiesiskie):

 

26. Papildu piezīmes:

 

 

 

 

2.pielikums

Forma: D-1

Eiropas Komisija – SAPARD - Izdevumu deklarācija un pieteikums maksājuma saņemšanai

(Šī deklarācija nosūtāma Eiropas Komisijai, DG AGRI, Rue de la Loi 130 (SAPARD) B – 1049 Brussels)

Programmas nosaukums ………………………………………………………

Komisijas lēmums Nr………………………datums: ………. (ar pēdējiem grozījumiem saskaņā ar lēmumu Nr ……. datums: ……..)

Komisijas atsauces numurs …………

Apakšā parakstījies, ………………………….kā nacionālā atbildīgā amatpersona, kas pārstāv Latvijas Republiku, kā noteikts Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas noslēgtajā Daudzgadējā finanšu līgumā, ar šo apliecina, ka kopējie attaisnotie izdevumi programmas ietvaros, kas radušies laikā no (diena/mēnesis/gads… līdz … diena/mēnesis/gads...) sasniedz …….............…. (nacionālā valūta),..………..(eiro, konvertēts no nacionālās valūtas pēc kursa (kursiem), kas norādīts pievienotajā tabulā, kā noteikts Daudzgadējā finanšu līguma pielikuma A sadaļas 10.pantā).

Detalizēta informācija, kas attiecas uz šiem izdevumiem, ir izklāstīta tālāk pievienotajās tabulās, kas veido šīs deklarācijas neatņemamu sastāvdaļu.

Es apliecinu arī, ka pasākumi tiek veikti apmierinošā tempā saskaņā ar Programmā noteiktajiem mērķiem un ka apliecinošie dokumenti ir un paliks pieejami, kā tas noteikts Daudzgadējā finanšu līguma 3.pantā un pielikuma A sadaļas 15.pantā.

Es apliecinu, ka :

  1. Izdevumu uzskaitījums ir precīzs. Tas balstās uz pārskatiem atsevišķu projektu līmenī un to apstiprina dokumentāri pierādījumi. Uzskaitījums un atbilstošie attaisnojuma dokumenti ir pieejami salīdzināšanai un tiks saglabāti saskaņā ar Daudzgadu finanšu līguma 3. pantu un tā pielikuma A sadaļas 15. pantu.
  2. Vai: Sarakstā ir uzrādīta informācija par iekasējamajiem parādiem, kas sastāda (…. nacionālā valūta) (….. eiro), kam pievienotas kopējās summas sadalījumā pa pasākumiem, ieskaitot sadalījumu starp nacionālo valsts ieguldījumu un Kopienas ieguldījumu; vai: Iekasējamu parādu nav - (nevajadzīgo atbilstoši svītrot). Deklarācijā ietverti arī visi parādi kopš iepriekšējās deklarācijas, kuri ir reģistrēti vairāk nekā divus gadus un kuri ir atskaitīti no šīs izdevumu deklarācijas.
  3.  

     

     

     

     

  4. Kopienas līdzekļu apjoms SAPARD eiro kontā pēdējās līdzekļu izmaksas datumā tā ceturkšņa beigās, uz kuru attiecas šī deklarācija (vai papildus deklarācijas gadījumā – tajā deklarācijā norādītajā datumā) ir …. eiro. ........eiro no šī apjoma ir nopelnītie procenti.

Maksājums veicams SAPARD eiro kontā:

Saņēmējs:

 

Banka:

 

Konta numurs:

 

Konta turētājs ( ja tas nav saņēmējs):

 

Šī izdevumu deklarācija ietver ….. numurētas lapas.

Šo deklarāciju sagatavoja: ………………..

(Datums, SAPARD Aģentūras vadītāja zīmogs un paraksts.)

Deklarācija sagatavota, pamatojoties uz manis sniegtajiem finanšu rādītājiem .................................................

(Datums un SAPARD Aģentūras grāmatveža paraksts.)

Apstiprināts ……………

(Datums, nacionālās atbildīgās amatpersonas zīmogs un paraksts Latvijas Republikas vārdā.)

Sagatavots (kur) ……………, ……(datums)

 

 

 

 

 

3.pielikums

Forma D-1 Tabula A1 ZIŅOJUMS PAR FAKTISKAJIEM ATTAISNOTAJIEM IZDEVUMIEM, KURI IR RADUŠIES SAKARĀ AR ĀRKĀRTĒJU DABAS KATASTROFU UN KURUS KOMISIJA ..........(DATUMS) IR ATZINUSI PAR TĀDĀM SASKAŅĀ AR A SADAĻAS 16.PANTA 1.§ (a) NOTEIKUMIEM: KOPŠ PROGRAMMAS SĀKUMA KATASTROFAS KONTEKSTĀ

Programmas nosaukums: ………………………….

Komisijas lēmums Nr…….datums ……(ar pēdējiem grozījumiem saskaņā ar lēmumu Nr……. datums …….)

Komisijas atsauce uz ārkārtējo dabas katastrofu, dokuments: ……………………….

Deklarācijas nr.……. aptverot periodu no 16.panta 1.§ (a) noteikumu par ārkārtējām dabas katastrofām piemērošanas sākuma, ko apstiprinājusi Komisija no (datums) līdz (datums) ieskaitot.

Prioritāte

Nosaukums

Pasākums

Nacionālā valūta

eiro

Sabiedriskie izdevumi

Privātais finansējums

Kopā attaisnotās izmaksas

Sabiedriskie izdevumi

Privātais finansējums

Kopā attaisnotās izmaksas

EK

Valsts

EK

Valsts

(1)

(2)

(3)

(4)

(2) + (3) + (4) = (5)

(6)

(7)

(8)

(6) + (7) + (8) = (9)

1. Prioritāte 1

Pasākums 1

Pasākums 2

Pasākums n

Kopā prioritātei 1

               

n. Prioritāte n

Pasākums 1

Pasākums 2

Pasākums n

Kopā prioritātei n

               

Kopsumma

               

Atšķirības no iepriekšējās deklarācijas ir atzīmētas ar ”*” un izskaidrotas …… līdz ……lappusēs.

Izmantotais kurss nacionālās valūtas/eiro konvertācijai : Kurss: ……….; Datums: