2003.gada 3.februārī
Latvijas Republikas Saeimas Prezidijam
Par Grozījumiem Krimināllikumā
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam likumprojektu Grozījumi Krimināllikumā.
Pielikumā: 1.Likumprojekts, 1 lp.
2.Anotācija, lp.
Likumprojekts
Grozījumi Krimināllikumā
(3) Par pamudināšanu lietot narkotiskās vai psihotropās vielas, ja šo vielu lietošana izraisījusi smagas sekas, -
soda ar mūža ieslodzījumu vai ar brīvības atņemšanu uz laiku no astoņiem līdz divdesmit gadiem un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem.
(3) Par šā panta pirmajā vai otrajā daļā paredzētajām darbībām, ja tās izdarītas pret nepilngadīgo vai lietojot vardarbību, vai draudot lietot vardarbību vai ja tās izraisījušas smagas sekas, -
soda ar mūža ieslodzījumu vai ar brīvības atņemšanu uz laiku no astoņiem līdz divdesmit gadiem un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem.
(3) Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarījusi organizēta grupa vai ja tās izdarītas ar narkotiskajām vai psihotropajām vielām lielā apmērā, kā arī par narkotisko vai psihotropo vielu realizāciju nepilngadīgai personai, izglītības iestādēs vai to teritorijā, restorānos, kafejnīcās, bāros, publiskās izklaides vai svētku pasākumu norises vietās
soda ar mūža ieslodzījumu vai brīvības atņemšanu uz laiku no astoņiem līdz divdesmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem.
Likumprojekta Grozījumi Krimināllikumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd Latvijā esošā situācija parāda, ka ar katru gadu pieaug no narkotikām atkarīgo personu skaits un palielinās arī mirušo skaits, kuru nāves cēlonis ir narkotiku lietošana. Narkotiku izplatība palielinās arī nepilngadīgo personu vidū. Patreiz spēkā esošās KL normas neparedz tik bargas sankcijas, lai narkotiku izplatītājus atturētu veikt šīs noziedzīgās darbības, līdz ar to ir nepieciešams veikt grozījumus KL, kas paredzētu bargāku sodu (mūža ieslodzījumu) narkotiku izplatītājiem, lai tādā veidā mazinātu izplatību un veicinātu indivīdu aizsardzību pret šiem noziegumiem. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Grozījumi paredz stingrākus sodus līdz pat mūža ieslodzījumam par 251.panta 3.daļā, 252.panta.3.daļā un 253. panta 4. daļā minētajiem noziedzīgiem nodarījumiem ( - par pamudināšanu lietot narkotiskās vai psihotropās vielas, ja šo vielu lietošna izraisījusi smagas sekas; - par 252.panta 1. vai 2. daļā paredzētajām darbībām, ja tās izdarītas pret nepilngadīgo vai lietojot vardarbību, vai draudot lietot vardarbību vai ja tās izraisījušas smagas sekas - par 253.1 pantā paredzētajām darbībām, ja tās izdarījusi organizēta grupa vai ja tās izdarītas ar narkotiskajām vai psihotropajām vielām lielā apmērā, kā arī par narkotisko vai psihotropo vielu realizāciju nepilngadīgai personai, izglītības iestādēs vai to teritorijā, restorānos, kafejnīcās, bāros, publiskās izklaides vai svētku pasākumu norises vietās ) |
3. Cita informācija |
- |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
Likumprojekts tieši šo jomu neskar |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
Likumprojekts būtiski neietekmēs valsts budžetu un pašvaldību budžetus |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
- |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Pirmsvēlēšanu laikā un tiekoties ar vēlētājiem tika pacelts jautājums par nepieciešamību noteikt bargākus soda mērus narkotisko vielu izplatītājiem, šī nostāja sabiedrības lielākajā daļā ir guvusi atbalstu. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. |